Zasađen je Hrast

Pokret za uglednu, uspješnu i uređenu Hrvatsku

 

Kao što već znate, 10. prosinca predstavljen je javnosti politički pokret pod imenom Hrvatski rast (Hrast).

Hrast - Hrvoje HitrecBudući da ima podosta nedoumica oko stvaranja i budućega djelovanja Hrast-a, htio bih razjasniti ono što je moguće i objasniti ono što se čini nemogućim – naime značajan uspjeh pokreta na izborima za Hrvatski sabor sljedeće godine, u koji ne sumnjam.

Kako je počelo

Počelo je tako da su mnogi od nas slušali i poslušali glas onih Hrvata, u stvari ogromne većine hrvatskih građana, da nije dovoljno samo više ili manje točno dijagnosticirati novu zabunu hrvatske politike, nego djelatno i odlučno poduzeti sve kako bi se Hrvatska vratila na pravi put državne samostalnosti i narodnoga dostojanstva. Vrag je, naime, odnio šalu i bili bismo ništarije, kao što reče Stepinac, ako ništa ne bismo poduzeli u ovoj dubokoj političkoj krizi koja prijeti opstanku Republike Hrvatske. Ne može se i ne smije, dakle, dogoditi da se birači na parlamentarnim izborima opredjeljuju isključivo za dvije stranke, koje su u zadnjem desetljeću pokazale i nesposobnost i amoralnost i nepoštenje, odnosno izigrale hrvatski narod ( O ostalim, klijentelističkim strankama, ne želim trošiti riječi.)

Okupili smo se dakle mi, predstavnici udruga koje su postale snažne i utjecajne, građanske inicijative, predstavnici stranaka koje su shvatile da ne će izgubiti išta od svoje autentičnosti ako se njihovi predstavnici nađu na sjedinjenim listama Hrast-a, te osobe koje su kao predsjednički kandidati na zadnjim izborima skupile lijep broj glasova, Miroslav Tuđman i dr. Josip Jurčević.

Rekli smo ovako: hrvatska politička scena zahtijeva potpunu preobrazbu, a nju može realizirati samo pokret. I pokrenuli smo se. U tišini smo zadobivali pristaše, pripremali temeljne dokumente, najavljivali pokret bez navođenja njegova imena, ali i samo taj znak da nas ima i da smo tu, izazvao je ogroman interes. Zašto? Pa zato jer je taj pokret već godinama – kako sam rekao na predstavljanju Hrast-a, u srcima hrvatskih građana, koji su zgroženi nad činjenicom da je hrvatska politika u 21. stoljeću krenula u pogrešnom pravcu, u pravcu odustajanja od samostalne državne politike, u pravcu rasprodaje nacionalnoga blaga i prodaje hrvatskoga dostojanstva. Eto zato taj naš pokret nije umjetna tvorevina, nego izraz volje hrvatskoga naroda. Pokret postoji već i u zbiljskom smislu jer već sada okuplja nekoliko stotina tisuća ljudi, a mnogi će se još pridružiti.

Zašto je Hrast novost?

Klasični pokreti u demokratskoj povijesti imali su karizmatičnog ili manje karizmatičnog vođu, koji je sam ili u užem krugu diktirao izborne liste. Mi smo odlučili raditi drukčije. Po modelu što ga je postavio Ivica Relković, predsjednik Obiteljske stranke i sjajan organizator, liste i poredak na listama ne će određivati nitko od nas, niti zajedničko tijelo u kojemu su predstavnici utemeljitelja (Središnje vijeće), nego će izborne liste sastavljati narod. Kako? U pretkampanji će se građani izjašnjavati o kandidatima i njihovu poretku – činit će to na internetskim stranicama i u anketama koje će se provoditi uz nastupe i tribine u cijeloj Hrvatskoj, pa što Bog dade i sreća junačka, kako bi rekao Jelačić. A sve je u ljudima. Stranke su u zadnjem desetljeću upravo bezočno pokazale kako im do ljudi nije stalo, pa su na liste stavljale više imena onih koji će poslušno slijediti vođu, a manje kreativne i nezavisne ljude , te na kraju imena s liste i nisu bila važna, nego samo ime stranke. To nas je, između ostaloga, i dovelo do ove strašne i duboke krize. Hrast odbacuje takav način kreiranja lista, i to je nesoporna novost u hrvatskom političkom životu. Birači ne žele samo sposobne i stručne ljude - ta otrcana fraza već je stotinu puta viđena – nego žele ljude koji uz te preporuke imaju i onu najveću: da su vlasnici prirodnoga hrvatskoga osjećaja, da hrvatsko društvo osjećaju kao svoju obitelj a hrvatsku državu kao svoj dom, da Hrvatsku osjećaju kao dio svoga tijela. Takvi ju ljudi nikada ne će izdati i uvijek će, jer i ne mogu drukčije, raditi za njezine probitke.

Hrast - Josip JurčevićPa eto, ako se takvi ljudi nađu na listama, a bit će tako, vjerujem, onda nam je samo nebo granica.

Usput rečeno, onaj tko čita ovaj tekst logično će se zapitati kako se pokret može pojaviti na izbornom listiću. Ne može, zakon mu ne dopušta. Zakon dopušta da se pojavi stranka, koalicija stranaka ili nezavisna lista, a četvrte mogućnosti nema. Zato će isključivo kao oblik pojavljivanja pokreta na izborima biti potrebna stranka istoga imena. Ta je stranka utemeljena, upravo je u postupku registriranja i obavit će svoju dragocjenu ulogu u konačnici. Predsjednica stranke je liječnica, dr. Željka Markić, dopredsjednica poznate udruge Grozd, ujedno naravno i članica Središnjeg odbora pokreta Hrvatski rast (Hrast), kao što je to i predsjednik rečene udruge, Ladislav Ilčić.

Ako Vas muči pitanje kako će se predstavnici stranaka koje su uključene u pokret naći na listi Hrast-a (dakle u konačnici ipak, zbog rečenih zakonskih propisa – stranke), odgovor je vrlo jednostavan. Zamrznut će članstvo u svojoj stranci i naći se kao nezavisni kandidati na sjedinjenoj listi. Mnoge su stranke razumjele da se samo u okrilju Hrast-a i pod njegovom egidom mogu naći u pobjedničkoj momčadi, a među njima prva je bila Hrvatska republikanska zajednica, predvođena Marijom Ostojićem.

Zašto je HKV u Hrastu?

Hrvatsko kulturno vijeće je od samoga početka među utemeljiteljima pokreta Hrvatski rast-Hrast. Zašto? Pa zato što već godinama djeluje na sličnom programu, zato jer ima ljude koji znaju artikulirati narodne težnje, zato jer ima intelektualni potencijal koji ne troši po kavanama nego djeluje na već poznate načine, braneći hrvatske interese ne samo na polju kulture i znanosti, nego i izravnim angažmanom na gotovo svim područjima. Bez ikakve državne potpore (naravno), ignorirana i bojkotirana, ali nezaobilazna. Potvrda da ima nezavisnih i nepotkupljivih umjetnika, znanstvenika, pravnika itd. koje ničija "karizma" ne može zabljesnuti, koji misle svojom glavom, a u njoj je Hrvatska.

Pa kako ne bi taj i takav HKV bio dio pokreta kojemu je na srcu nacionalni i kulturni identitet, koji poštuje hrvatske branitelje i traži oslobađanje Gotovine i ostalih generala, koji želi uspostaviti pokidane veze između domovine i iseljeništva, i koji će poduprijeti želju Hrvata u BiH da u neminovnim ustavnim promjenama dobiju teritorij na kojemu će slobodno živjeti, doista ravnopravni s ostalim narodima u BiH, što sada nije slučaj.

Starčević je hrvatstvo nazvao Hrastom

Hrast je kratica imena Hrvatski rast. Štoviše, dogodilo se da je kratica postojala, kraće vrijeme, prije punoga naziva, a čak je bilo (na Facebooku) i netočnih prepjeva kratice. Hrvatski rast zato što je suprotstavljen aktualnom propadanju, zato što želi uputiti Hrvatsku prema rastu u svakome pogledu. I to je i te kako izvedivo, jer su Hrvati vitalan i marljiv narod, imaju snage, znanja i hrabrosti , što su dokazali i u Hrvatskom domovinskom ratu – samo nemaju sreće. Nemaju sreće u zadnjem desetljeću s ljudima koji su se nudili da ih vode, štošta obećavali, a onda iznevjerili. S pravim ljudima, već opisanih vrlina, Hrvatska se može izvući iz blata u koje je upala grijehom klateži iz postojećih stranaka i postati – kako rekoh – dobro uređenom, uglednom državom koja drži do sebe, koja je štit i okvir hrvatske kulture i koja štiti u svakom trenutku svoje građane, a ne izručuje ih sumnjivim međunarodnim sudovima.

Rečena klatež treba, kako sam rekao 10. prosinca na HTV-u – nestati s političke pozornice. Neka se vrate građanskim zanimanjima, ako ih imaju, ili neka se doškoluju na večernjim tečajevima. Ne bi bilo loše ni da malo prouče povijest, kako ne bi zataškavali komunističke zločine, i slično.

HrastNo, dakle, ime Hrvatski rast nije upitno. Na moje iznenađenje, i među ljudima koji nam se svakodnevno pridružuju, postoje neki koji imaju nešto protiv kratice Hrast. Zašto? Vele da je hrast stablo. Pa i jest stablo, stablo koje spaja cijelu Hrvatsku, jer hrast raste od Srijema sve do Boke kotorske. Možda zaboravljaju i to da je Starčević hrvatstvo nazvao – hrastom.... Uostalom, pokret poput Masline u Italiji ondje nikomu nije (imenom) zasmetao.

Tuđmanova baština

Poslije predstavljanja pokreta u Europskom domu (prostori na koje smo prvotno računali bili su "popunjeni"), u dvorani u kojoj je stalni inventar i zastava Europske unije, uz hrvatsku zastavu, te prvu nije bilo moguće izbjeći – članovi Središnjeg vijeća položili su vijenac na grob dr. Franje Tuđmana i ispod Križa hrvatskih branitelja, a navečer su bili nazočni misi u spomen na prvog hrvatskog predsjednika.

Rečena zastava EU unijela je neke nejasnoće. Oni koji su govorili u Europskom domu na predstavljanju pokreta, nisu imali nikakvih nejasnih misli ni rečenica. Dr. Miroslav Tuđman točno je rekao što mislimo o EU – da može i mora biti samo savez ravnopravnih država, a nikako naddržava koja bi poništila ili pokušala poništiti državnu individualnost neke svoje članice.

A glede baštine dr. Franje Tuđmana isto tako nema nejasnoća. Ona je u državotvornom korijenu našega programa i mi se te baštine nikada nismo odrekli, niti nas je bilo tko mogao detuđmanizirati, odnosno dekroatizirati. Kao što se ne odričemo ni jednoga dijela hrvatske povijesne baštine, uključujući Bosnu i Hercegovinu.

Sada imate za koga glasovati

Pojavom Hrasta i njegovim izlaskom na izbore za Hrvatski sabor nestaje ona izlika (do sada opravdana) da nemate za koga glasovati, da ne ćete glasovati za SDP i njegove kukurikavce, ali da ne ćete glasovati ni za HDZ jer je izručio Gotovinu, jer se odrekao gospodarskog pojasa u Jadranskom moru, jer služi tuđim interesima isto kao i SDP dok je bio na kratkotrajnoj vlasti, da je dopustio Sanaderu da čini što je činio itd. Sada postoji Hrast i glasujte za njega. Širite glas o Hrast- u, budite njegovi podržavatelji, budite njegovi glasnogovornici i pomognite njegovu rastu u svakome pogledu jer ćete tako i Hrvatskoj pomoći da raste. Neka Bog poživi Vas i Vaše obitelji i neka smireniji dočekate Božić. Hrvatska jest u teškoj krizi, ali nije propala ni u mnogo većima, pa ne će ni sada. Budite sigurni.

Hrvoje Hitrec

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 euAntimesić 2010-12-12 19:06
Citat:
"Rečena zastava EU unijela je neke nejasnoće. Oni koji su govorili u Europskom domu na predstavljanju pokreta, nisu imali nikakvih nejasnih misli ni rečenica. Dr. Miroslav Tuđman točno je rekao što mislimo o EU – da može i mora biti samo savez ravnopravnih država, a nikako naddržava koja bi poništila ili pokušala poništiti državnu individualnost neke svoje članice."
Još jedna (u nizu sličnih) glupost Mireka ***Admin: EU je takva kakva je, neće je ni Mirek ni bilo tko drugi iz Hrvatske svojim blebetanjem promijeniti. Na Hrvatskoj je jedino da odluči hoće li u takvu EU ući ili ne. U ovakvu kakva je sada, jer druge nema. Tako da je sasvim nejasno što je Miro mislio reći.
Prijavi Administratoru
#2 Hvala!Cro1 2010-12-12 19:39
Hvala Vam, jer osnutkom ovog pokreta doista ste nam probudili nadu i pokazali da još uvijek postoje ljudi koji vole Hrvatsku i spremni su konačno politički djelovati i preuzeti odgovornost za svoju zemlju i svoj narod. A ono što me posebno oduševljava je program i stavovi koji su isključivo i beskompromisno za
Hrvatsku. Čini se i da ćemo mirniji dočekati Božić kada znamo da ima još Hrvata kojima je stalo. :-)
Prijavi Administratoru
#3 Pozdravbosanac 2010-12-12 19:58
Pozdrav svima kojima je Hrvatska u srcu. Domoljubi su očekivali od svih pravaških stranaka ujedinjenje i samo takvi bi predstavljali respektabilan politički pokret pa pošto do toga nije došlo, potrebo je osnovati nešto treće, politički pokret na osnovama starčevičćanstv a.
Za očekivati je ponvno ignoriranje od strane medija koji osim par časnih izuzetaka nikako nisu hrvatski pa je potrebno razmisliti kako probiti medijsku blokadu koju su napravili "crveni, žuti i zeleni vragovi" oko i u Hrvatskoj. Želim sretno novom političkom pokretu i podržavam ga opd sveg srca. Slavko Pecirep, Domaljevac
Prijavi Administratoru
#4 konaćno !dtuckar 2010-12-12 20:15
konačno je objelodanjeno - HRAST ! Putokaz svima kojima je Hrvatska na srcu, kuda krenuti kada dodje vrijeme izbora.
Ovaj pokret, koji mora, nužno slijedom zakonskih odredbi, ali i logikom dnevne operative, mora biti registrirana stranka ! Stranka sa svojom infrastrukturom , a ako ostvari i rezultat koji traži prisustva u tijelima vlasti, na svim razinama, tada se ozbiljno politikom treba baviti - dakle, profesionalno.
A sve to treba dočekati spreman, pa treba zapeti već danas !

Puna podrška ovom pokretu !
Prijavi Administratoru
#5 Otvoreno do krajadduvnjak 2010-12-12 20:26
Štovani gospodine Hitrec mene bi oduševilo da javno pozovete poimenično naše mlade hrvatske intelektualce iz Jedino Hrvatska , HR- Svijet , i druge i pokažete širinu.
Da se pridruže ovom pokretu i nastupaju u u predkampanjama upravo onakvi kakvi su bez uvjeta. Pokažite da EU nije element koji će nas razdvajati. Učestvovanje tih ljudi ujedno medijski atraktivnih u našim predkampanjama dalo bi neviđenu živost i atraktivnost. Mislim da Hrast treba biti dom svim dobronamjernim Hrvatima bez obzira na promišljanja o EU. Uostalom kako vi kažete narod će odlučiti koga će.


Ovim bi poklopili sve nejasnoće .
Prijavi Administratoru
#6 Tješe nas oni koji se slažu s nama, a oni koji se ne slažu s nama potiču naš rast!Željanaa 2010-12-12 20:27
Sve pohvale novom političkom pokretu - Hrastu!
Uistinu se nadam da će Lijepa Naša zasjati i vratiti hrvatsko dostojanstvo kakvo joj i dolikuje sa vrijednim, uvažavanim, jakim, mudrim i samosvjesnim ljudima istinskog poštovanja.

"Jer budete li imali vjere koliko je zrno gorušičino, brda ćete premještati!"

Važno je krenuti u bolje sutra, zajedničkim snagama, s ponosom,i biti jači od izazova!
Prijavi Administratoru
#7 Antimesić...Satyr 2010-12-12 20:28
...koliko god mi bio antipatičan ovaj antimesić, moram reći da ni meni nije jasno to o čemu se priča kada se priča o europskoj uniji kao savezu ravnopravnih i suverenih država. Da, stvarno, EU je takva kakva jest i tu se bez nečeg velikog ništa ne može promjeniti. EU ima svoj ustav koji jsano ne govori da je ista unitaristički ustrojena al znamo da tu nema nikakve konfederativnos ti. No, tko smo mi da to mijenjamo? Nitko, nevažan faktor, nažalost.
Prijavi Administratoru
#8 Naravno...Satyr 2010-12-12 20:30
...sve pohvale za HRast!
Prijavi Administratoru
#9 A ali nego većdduvnjak 2010-12-12 20:44
Citat:
...Satyr_koliko god mi bio antipatičan ovaj antimesić, moram reći da ni meni nije jasno to o čemu se priča kada se priča o europskoj uniji kao savezu ravnopravnih i suverenih država.
To je vrlo jasno, to je DA a zapravo NE.
Ako je htio reći ništa, puno je bolja demagoška formula -neka odluči narod.
Nu ostavimo to za predkampanju.
Prijavi Administratoru
#10 zašto?dduvnjak 2010-12-12 20:58
Sad mi nije jasno da gornjem nizu nema slike gosp Relkovića a on je motor svega i čovjek iza koga stoje najveći konkretni rezultati na terenu.
Prijavi Administratoru
#11 Vrijeme za radCetina 2010-12-12 21:56
Sve čestitke osnivačima Hrasta!
Na nama je da pomognemo kako bi Hrast sve više rastao i pod svoju krošnju privukao sve hrvatske domoljube, iz Hrvatske i izvan nje.

Pridružujem se Hitrecovu pozivu za širenje informacija o Hrastu.

Nadam se da će se uskoro objaviti i broj žiro-računa, kako bismo mogli i novčano pomoći.
Prijavi Administratoru
#12 A ki će to platiti?maxresist 2010-12-12 22:25
Sve je super ali trebat će love....
Današnji prosječni birač pročita jednu knjigu godišnje i to neku aktualnu nakon što je pogledao film po kojoj je snimljen.
Program,sadržaj i forma stranaka ga ne zanimaju već se treba nametnuti kroz mainstream novine(tipa 24h),jumbo plakate,akcije na terenu,prisustv o u razno raznim žutim tv eventima a za sve to treba lova....
Prijavi Administratoru
#13 Željana,pa fra Zlatko Papac bi isto rekao bravo..ali nažalost..slabo se služi računalom..bar mislim,a nikad se ne zna...BRAVO!MIJO F 2010-12-12 22:35
Citat:
Tješe nas oni koji se slažu s nama, a oni koji se ne slažu s nama potiču naš rast! — Željanaa... Sve pohvale novom političkom pokretu - Hrastu! Uistinu se nadam da će Lijepa Naša zasjati i vratiti hrvatsko dostojanstvo kakvo joj i dolikuje sa vrijednim, uvažavanim, jakim, mudrim i samosvjesnim ljudima istinskog poštovanja. "Jer budete li imali vjere koliko je zrno gorušičino, brda ćete premještati!" Važno je krenuti u bolje sutra, zajedničkim snagama, s ponosom,i biti jači od izazova!
Mijo Faust Perica!
Prijavi Administratoru
#14 Potpora HRAST-uBranitelj 2010-12-12 22:40
Citat Cetina:
Sve čestitke osnivačima Hrasta!
Na nama je da pomognemo kako bi Hrast sve više rastao i pod svoju krošnju privukao sve hrvatske domoljube, iz Hrvatske i izvan nje.

Pridružujem se Hitrecovu pozivu za širenje informacija o Hrastu.

Nadam se da će se uskoro objaviti i broj žiro-računa, kako bismo mogli i novčano pomoći.


Vjerovao ili ne, ali HRAST pomažeš ako pomažeš i pojedinu njezinu sastavnicu.
Ja ti predlažem Obiteljsku stranku, a tebi na volju.

Obiteljska stranka
Vlaška 46, Zagreb
OIB: 41703030234

Broj poslovnog računa: 2340009-1110381732

Za inozemstvo:

IBAN: HR27 2340 0091 1103 8173 2
PRIVREDNA BANKA ZAGREB D.D.
10000 ZAGREB, Račkoga 6,
Croatia SWIFT CODE: PBZGHR2X

Hvala na svakom Vašem daru!

obiteljskastranka.hr/potpora.html
Prijavi Administratoru
#15 MFPŽeljanaa 2010-12-12 22:55
Hvala gosp. Mijo, ali fali ono - draga Željana!
Prijavi Administratoru
#16 BraniteljCetina 2010-12-12 22:58
Hvala za informaciju!
Prijavi Administratoru
#17 Mila i predraga Hrvatice Željana...evo ti "prvoj" moj mail...izravno. ..MIJO F 2010-12-12 23:08
...javi se draga Željana,da ti "jaslice pošaljem"
..zaprav svašta ću ti poslati,ali najprije radost koja će nastati za koji dan...Hrvati radujmo se...rođendanu. .MFP!
Prijavi Administratoru
#18 već viđenoljubomir m. 2010-12-12 23:28
prevod:razbiti desnicu i koalirati sa HDZ-om
Prijavi Administratoru
#19 ?dduvnjak 2010-12-12 23:43
Citat:
ljubomir m. 2010-12-12 22:28 prevod:razbiti desnicu i koalirati sa HDZ-om
Ne bojte se ako Hrast ostane na ovom dvojcu ne će nikom naškoditi.
Pitam se koje su veće hrvatske stranke pozdravile ovaj povijesni događaj rođenje pokreta Hrast?
Pitam se koja gomila znatiželjnih ljudi će hrliti diljem Lijepe naše da čuje predkampanju ove dvojice?
Prijavi Administratoru
#20 TroloviGOTOVINA 2010-12-12 23:46
Blago nama kad nam se javljaju trolovi kao što su Ljubiša i antiStevica.
Prošetajte malo do Jutarnjeg,Index a i sl. pa tamo zagađujte okoliš.
Prijavi Administratoru
#21 dinamična trka je počeladduvnjak 2010-12-12 23:50
Stvarno ,gdje je nestao gosp Relković?
Sad se u prvi plan nagurao Jurčević i potisnuo Tuđmana na drugo mjesto. Možda će se u predkampanji desiti obrat?
Prijavi Administratoru
#22 PrimitivacLovro 2010-12-12 23:52
Citat Antimesić:
Izbrisano. Admin.



Neznam temeljem kojih pravila pored Admina portala prolazi primitivizam Antimesića. Ovakvom vokabularu ovdje nije mjesto. Neka svoje frustracije ispoljava kao komentator u tabloidima koji podržavaju takav "diskurs", a čija "prosvjetiteljs ka" uloga financirana zakladama raznih "slobodnih društava" ima za cilj kontaminirati hrvatski kulturni prostor. Toliko, i odmah želim reći da s takvim primitivcem neću polemizirati.
Prijavi Administratoru
#23 zašto minusi ?dduvnjak 2010-12-13 00:12
Stvarno nije u redu da se gosp Relković izbacuje iz gro plana , a on je od ove trojice moj favorit.
Prijavi Administratoru
#24 Koji hrastSlavonac 2010-12-13 00:13
E, jeste li vi to Hrast kitnjak ili Hrast lužnjak, samo da se zna jeste li lijevi ili desni, obzirom da i hrastovi rastu jedan na lijevo, a jedan na desno. Dobro da se pojavi Hrast, evo spasa za sve hrvate u domovini i dijaspori. A u Sabor bi stavrno mogli ući, ali teško u onaj na Markovom trgu, možda prije u Livnu ili Duvnu.
Prijavi Administratoru
#25 Inati se slavonijodduvnjak 2010-12-13 00:21
Slavonac _koji ti je vrag pa si zapeo za Markov trg. Jesi li svjestan da više ne možeš peći rakiju ako ne prijaviš kotao kao TVpretplatu , a i kolinje ti ukidaju pa ni kulena ne ćeš imati ....a ti tepaš Markovom trgu.
Ti udri po Hrastu simbolu Slavonije umjesto da zaliješ malo i budeš konstruktivan.
Prijavi Administratoru
#26 dduvnjakO.P. 2010-12-13 00:51
Odmorite se malo, u kontinuiranom ste proturječju sa samim sobom.
Budući da imate i pokoji dobar komentar, predlažem vam da više čitate, a manje pišete, naročito kada nemate što reći.
Prijavi Administratoru
#27 Bravo!Pava 2010-12-13 00:58
Konačno prava stvar!!!Od srca vas podržavam,još samo da ovaj naš izgubljeni narod to prepozna!!
Prijavi Administratoru
#28 OP udri brigu na veseljedduvnjak 2010-12-13 01:08
Citat:
O.P. 2010-12-12 23:51 Odmorite se malo, u kontinuiranom ste proturječju sa samim sobom. Budući da imate i pokoji dobar komentar, predlažem vam da više čitate, a manje pišete, naročito kada nemate što reći.
Dragi OP Vi ovako brižno očinski ,hvala na savjetu. Ako sam proturječan sa sobom to ne bi trebalo nikoga smetati do zabrinuti mene samoga.
Istina ima ovdje nekih stvari koje su stvarno duhovite ,a što ja tu mogu.
Prijavi Administratoru
#29 dduvnjak — O.P.kostresh 2010-12-13 01:09
Citat O.P.:
Odmorite se malo, u kontinuiranom ste proturječju sa samim sobom.
Budući da imate i pokoji dobar komentar, predlažem vam da više čitate, a manje pišete, naročito kada nemate što reći.

OP-a... predlazete...hm mm, pa onda zapovjedate, pa..., ostavite covjeka(hrvatsk og) da pronadje sebe, konstruktivna kritike su uvjek dobro dosla!
..i da, predlazete li i... sluga pokoren sam za glas dat spreman?
Prijavi Administratoru
#30 PODRZAVAM IDEJU I PROGRAM "KROVNOG POKRETA HRAST" SVI SKUPA,ZA BOLJE HRVATSKO SUTRA!preporod 2010-12-13 01:09
Iz ovih pisama, (vecinom su pozitivna reagiranja) na osnivanja RASTA-HRASTA.
Treba prosiriti to ime i ta nacela koja (hvala Bogu) nisku uska i neiskljucuju nikoga nego sviju povezuju.
Jedan preduvjet,i glavna poveznica je
DOMOLJUBLJE,lju bav prema Domovini Hrvatskoj,to je jedan cimbenik koji je pocetak i kraj i zvijezda vodilja POKRETA HRAST.
I Miroslav Tudjman, i Josip Jurcevic,i svo ostali Vodje stranki i udruga trebaju se naci pod tim SIROKIM HRVATSKIM HRASTOM ,treba stvoriti jedan opci konzenzus,na Kulturan ,Demokratski nacin u kojemu nece bolesni ego tako cesto prisutan u Politici biti vazan, nego jedna VISA i PLEMENITIJA IDEJA
zrtvovanje ustvari za DOBROBIT SVIJU,
a neka narod,Hrvatski Narod odluci tko je ONAJ najzasluzniji i najpogodnbiji u ovome Politickom trenutku da povede ponovno HRVATSKU NACIJU u novi RAST i napredak.
Ulazak u Evropsku Uniju je tvrd orah kojim ce se suociti SVAKI Hrvatski Vodja,
jer vanjski pritisci su strasno jaki,U pitanje je ocuvanje Hrvatskog Suveriniteta,In dentiteta,Kohez ije kao Nacija..tu treba biti jako ,jako mudar,
jer HRVATI MORAJU OSTATI GOSPODARI U SVOJOJ VLASTITOJ KUCI..to je preduvjet obstanka..
Znaci,(moje misljenje) Ne u Evropsku Uniju po svaku cijenu..
To je zaista pitanje svih pitanja,kojega siroke mase ,PUK nije
potpuno svjestan...To je korak koji ce odrediti Hrvatsku sudbinu na decenije unaprijed.
ZATO :OPREZ i INTERESI HRVATSKE NA PRVOM MJESTU.
Ekonomija kao uvijek je jedan nezaobilazni faktor,opci oporavak Hrvatske privrede nagrizene svim ovim skandalima i upravo kriminalnim pojedincima koje uhicuju stranci (Bivsi "premijer" Sanader) kao odbjegle tate pred cijelim svijetom ruseci cast i ponos Nacije.
To se nesmije nikada vise ponoviti.
"Politiku" treba vratiti na casno mjesto
ustvari dati najcasnijim ljudima kojima dollari,euri,mi lionske jahte,vile ,skupocjeni nakiti i satovi nisu glavna preokupacija.
Znaci vodeci Politicari,vode ci sinovi nacije koji kormilare Hrvatskim brodom
nesmiju biti potkupljivi bilo kakvim ovozemaljskim srebrom i zlatom.
Znam da zvuci mozda previse idealisticki poznavajuci ljudsku prirodu,
ali moguce je jos uvijek naci ljude koje je nemoguce korumpirati.
Takve stavove treba HRAST promovirati,tak ve individualce,ta kve Hrvate prezentirati Hrvatskoj Naciji
i ultimatli dovesti na zasluzeno mjesto VODSTVA HRVATSKE DRZAVE.
Eto to je moje misljenje i to su moje zelje pri ovome znamenitom trenutku osnivanja jednog KROVNOG POKRETA DOMOLJUBNIH INDIVIDUALACA i STRANKI.
Treba pomoci i financijski dabome,svatko prema mogucnostima,i jos nesto: posaljite mi ziro racun od HAKAVE PORTALA ili addresu svejedno,tako da mogu platiti clanarinu za koju godinu unaprijed.
Da, potrebna je pomoc,konkretna djela
a ne samo teoriziranje.Da ,svi skups zajedno pod STARI HRVATSKI HRAST!
Prijavi Administratoru
#31 Zajedno smo jačiH7 2010-12-13 01:24
Gospodine Hitrec, radit ćemo mi sa svoje strane za zajedničku stvar, to je sigurno.
Svatko u svojim obiteljima, a onaj tko može i više od toga, tim još i bolje.
Samo da kažem, moj otac je tradicionalni HDZ-ov glasač, ali shvatio je i diže ruke od njih. Vidi i on konačno. Tako i njegovi prijatelji i poznanici.
HRAST će rasti, to je sigurno.
Prijavi Administratoru
#32 žir po žirdelminium 2010-12-13 01:55
preletjeh komentare i vidim iste 'zamjerke' kao i na Face booku, pa bih i ovdje odgovorio:
1. HRAST je zamisljen kao pokret i kao takva rado prihvaca i decke iz Volim Hrvatsku - ne EU. Nismo si konkurencija!!! To sto zamjerate 'EU - zastavu', lijepo vam je odgovoreno, u tudjem domu mi ne postavljamo pravila niti uredjujemo interijer. Ali bitnije od toga, zanemarujete BIT, osvrćete se na formu. SARZAJ, PROGRAM, NAČELA HRASTA-a su jasna kao dan
2. Rece mi otac jutros: sine, HDZ se raspada, opet je 89. Pravite NOVI POKRET.
3. Odgovor onima koji ostaju vjerni svojim zabludama:moguć a je koalicija s HDZ-om ali ne u PREDKAMPANJI, nego nakon izbora nakon koji će oni imati manje zastupnika u hrvatskom DRŽAVNOM Saboru nego HRAST. Zivi bili pa vidjeli!
4. o FOTOGRAFIJAMA - rELKOVIĆ SE SIGURNO NE ĆE LJUTITI. Ima vremena za sve. Ne bacajte kosti:)
Prijavi Administratoru
#33 vrlo nejasnoparanoik 2010-12-13 02:47
Slažem se s iznesenim u potonjem komentaru. Vrlo nejasno artikuliran stav prema EU. EU je savez država izgrađen na vrlo neravnopravnim temeljima i kao i svaki savez ne može niti biti ravnopravan (dva ili više "subjekata" ne mogu ostvariti ravnopravan odnos, kako u braku, prijateljstvu, tako i u bilo kakvom povezivanju). Pitanje je samo planira li Hrast raskinuti pregovore s EU s obzirom da ravnopravan savez nije i ne može biti na ponudi?
Prijavi Administratoru
#34 hrast na vlastdelminium 2010-12-13 03:27
Citat paranoik:
Slažem se s iznesenim u potonjem komentaru. Vrlo nejasno artikuliran stav prema EU. EU je savez država izgrađen na vrlo neravnopravnim temeljima i kao i svaki savez ne može niti biti ravnopravan (dva ili više "subjekata" ne mogu ostvariti ravnopravan odnos, kako u braku, prijateljstvu, tako i u bilo kakvom povezivanju). Pitanje je samo planira li Hrast raskinuti pregovore s EU s obzirom da ravnopravan savez nije i ne može biti na ponudi?

to vi @paranoiče već vidite HRAST na vlasti. tko zna hoće li do tad i biti te EU s kojom se toliko mucis
Prijavi Administratoru
#35 hrast na vlastdelminium 2010-12-13 03:29
vise fotografija, pa i Relkovica, ali i svih drugih kojih nema na dosad objavljenim fotografijama, zahvaljujući Oskaru Sarinicu, mozete naci na ovom blogu hr-hb.blogspot.comnovom blogu HRAST-a
Prijavi Administratoru
#36 različitost mišljenjakvarner051 2010-12-13 09:06
Različitost mišljenja bi trebalo biti bogatstvo a ne izlika za etiketiranje i odstranjivanje.
Ako HRAST misli išta napraviti na slijedećim izborima prvo i osnovno što bi trebao napraviti je pokrenuti kampanju za sređivanje izbornih lista i izbornog zakona, dokle god se to ne sredi ovi mangupi HDZSDPHNSHSS će Vam se samo smijati u brk.
Kampanju treba početi odmah i sada i zahtjevati da se originalni izborni listići moraju čuvati u arhivu do slijedećih izbora tako da se u svakom trenutku može omogućiti prebrojavanje glasova.
Prijavi Administratoru
#37 komentarMiros 2010-12-13 09:53
@kvarner 051
Ovo je odlična ideja i pravi smjerokaz za sljedeći korak.

@delminium
Gospodu svakako podržavam , a moj prigovor je generalno bio da bi dosljednije bilo da su pokret predstavili u garaži, nego u Europskom domu pod zastavom Unije pozivati se na suverenističku politiku. Poslali su nejasnu poruku i napravili zbrku. Ali dobro, valjda će se to razčistiti...

Ima li šanse da se uključe Jedino Hrvatska i SHZ?
Prijavi Administratoru
#38 promislite pa recitedduvnjak 2010-12-13 09:58
Citat:
delminium _To sto zamjerate 'EU - zastavu', lijepo vam je odgovoreno, u tudjem domu mi ne postavljamo pravila niti uredjujemo interijer. Ali bitnije od toga, zanemarujete BIT, osvrćete se na formu. SARZAJ, PROGRAM, NAČELA HRASTA-a su jasna kao dan
Koja ste Vi veličina da na ovako bahat način iznosite nebuloze.
Mi smo u Hrvatskoj a ne u tuđem domu i zato je Hrvatska zastava svetinja i na prvom mjestu .To je bitno jer nas ova prva slika umnogome određuje.Slučaj no Eurodom ,slučajno EU zastava ..ako je i bilo slučajno nažalost to nitko tako ne će shvatiti.
Kad se već podređujemo tuđem domu kako djeluje izjava Miroslava Tuđmana da će uvjetovati drugačiju EU?
Prijavi Administratoru
#39 OrganizacijaBoljunac 2010-12-13 10:43
Nadam se da će sve političke stranke koje će se priključiti Hrastu, staviti na raspolaganje pokretu cjelokupne svoje potencijale i ogranke , kako bi se već na početku krenulo u djelovanje punom parom. U svakom većem mjestu trebalo bi osnivati svoje ogranke i imenovati povjerenike za manja mjesta i sela.

Hrast bi trebao biti objedinjavajuće ime pod kojim bi djelovale stranke, njegove članice.

Nadam se da ne će izostati i dopadljiv simbolični logotip Hrasta.

Mene osobno zanima Statut i drugi temeljni dokumenti Hrasta. Mogu li ga preuzeti na određenoj web adresi ?
Prijavi Administratoru
#40 web adresarus 2010-12-13 10:51
Evo adrese gdje mozete pogledati detalje: www.h-rast.hr/
Prijavi Administratoru
#41 Grijeh je ne priznati grijehdduvnjak 2010-12-13 10:59
Citat:
delminium _4. o FOTOGRAFIJAMA - rELKOVIĆ SE SIGURNO NE ĆE LJUTITI. Ima vremena za sve. Ne bacajte kosti:)
Ako su učinjeni početni lapsusi ,bože moj ovdje nisu profesionalni političari ,sve je oprostivo. Vidim portal Hrasta i sjajan je i potpuniji i čini mi se su da i kritike nešto doprinjele.
Nevalja se odmah vrijađati i instiktivno dokazivati svoju bezgrješnost po svaku cijenu. U politici se to osvećuje.
Prijavi Administratoru
#42 Hrast na vlastDOMAGOJ 2010-12-13 11:01
Cijenjeni gosp. Hitrec, iskreno Vam zahvaljujem na Vašoj ulozi pri suorganiziranju našega novoga Pokreta. Vjerujem da dijelim mišljenje svih nas članova HKV-a, koji smo tako nestrpljivo čekali taj čin. Da naš Portal postane jedna od logističkih baza Hrasta.
Naš Hrast možda još u ovom trenutku nije niti hrastić. Ali dajmo mu zraka, dajmo mu vode da iz njega izraste naše narodno stablo - veliki HRAST, simbol nikad uništene Hrvatske, pod čijom će se krošnjom okupiti sav domoljubni Hrvatski puk, onaj koji se Bogu moli, a Hrvatsku iznad svega ljubi.
I, braćo moja, čuvajmo taj naš Hrast od masona i komunista koji će sasvim sigurno svim silama nasrnuti na nj, s cijem da ga zgaze i unište.
Uz pomoć Božju i bratsku slogu - Za našu jedinu i Vječnu Hrvatsku.
Prijavi Administratoru
#43 Nema nam većih neprijatelja do nas samihBranitelj 2010-12-13 11:15
Pa eto želio sam Boljuncu ponuditi adresu HRAST-a (www.h-rast.hr/) a ona je već tu obogaćena sa novim informacijama.
DOMAGOJ vam je sve rekao, a ja ću na neke nespretnosti u početku i prigovore odgovoriti sa jednom porukom i linkom.

Sa prljavom vodom ne bacajte i dijete.

www.europe4christ.net/.../

Sa ovim naša je odgovornost veća, a naš posao teži.
Prijavi Administratoru
#44 pozitivaklukas 2010-12-13 12:21
svaka čast na pokretu!
evo moj dobronamjeran prijedlog: pokušajte se dogovoriti i sa jedino hrvatskom i sa volim hrvatsku i shz i svim pravašima (ukoliko je ikako moguće, a mora se pronaći način)i hdssb-om kako bi ovaj pokret postao sveobuhvatan i dobio što je moguće više glasova.
momci iz volim hrvatsku pozivaju vas javno da se priključite u "savez za hrvatsku", vi njih također javno pozivate da se priključe u vaš pokret i bojim se da će sve ostati na tom i da se ništa nećete dogovoriti jer se nitko preko medija nikada nije uspio dogovoriti.
prema tome ostavite ponos sa strane otiđite do njih i ne izlazite iz prostorije dok ne sklopite savez!!!
Prijavi Administratoru
#45 Franjo Tuđman kao najveći hrvatski HRAST!Jedino Hrvatska 2010-12-13 12:27
Osnivanjem svehrvatskog pokreta HRAST na dan obilježavanja smrti prvog hrvatskog predsjednika dr. Franje Tuđmana htjelo se staviti naglasak na Tuđmana i njegove kolosalne zasluge u stvaranju hrvatske države.

Uistinu dr. Franjo Tuđman je bio najveći hrvatski HRAST, kojeg vjetrovi koji su 90.-ih godina puhali sa sve četiri strane strana svijeta nisu mogli slomiti. Taj HRAST i danas nesalomljiv stoji kao simbol vjekovne težnje hrvatskog naroda za svojom samostalnom državom.

Danas pred hrvatskim domoljubima je velika borba za očuvanje hrvatske države koja će biti i teža od one prilikom njenog stvaranja, jer ovaj put protiv sebe imamo ujedinjene takozvane lijeve i desne stranke koje su se okupile u Savezu za Eu-ropsku uniju.

Osobno bih volio da se HRASTU pridruže i stranka Jedino Hrvatska, Stranka hrvatskog zajedništva, A HSP-e, HČSP-e i Udruga „Volim Hrvatsku-ne u EU“, iako u potpunosti shvaćam razloge zašto se nisu priključili ovom svehrvatskom pokretu.

Naime, koliko sam vidio konferencija za tisak na kojoj je predstavljen politički pokret Hrvatski rast – Hrast je održana u Zagrebu u Europskom domu pod zastavom Europske unije, a gore pobrojane stranke ne žele nikakav kompromis po pitanju samostalnosti hrvatske države.

I za kraj, moj prvi izbor i dalje ostaje stranka Jedino Hrvatska, ali od srca podržavam osnivanje HRASTA, i dati ću svoj osobni doprinos njegovom rastu.
Prijavi Administratoru
#46 Zajedno je moguće!Branitelj 2010-12-13 12:51
Citat Jedino Hrvatska:


...
Osobno bih volio da se HRASTU pridruže i stranka Jedino Hrvatska, Stranka hrvatskog zajedništva, A HSP-e, HČSP-e i Udruga „Volim Hrvatsku-ne u EU“, iako u potpunosti shvaćam razloge zašto se nisu priključili ovom svehrvatskom pokretu.

Naime, koliko sam vidio konferencija za tisak na kojoj je predstavljen politički pokret Hrvatski rast – Hrast je održana u Zagrebu u Europskom domu pod zastavom Europske unije, a gore pobrojane stranke ne žele nikakav kompromis po pitanju samostalnosti hrvatske države.

I za kraj, moj prvi izbor i dalje ostaje stranka Jedino Hrvatska, ali od srca podržavam osnivanje HRASTA, i dati ću svoj osobni doprinos njegovom rastu.


Neshvatljivo je da itko pomisli da ljudi koji su ovo predstavili imaju ikakve zadrške prema punom ostvarivanju hrvatskih nacionalnih interesi. Ako su nam ovi početni organizacijski propusti, glavni problem, onda se nemamo zašto brinuti.
Glavna prepreka će biti u osobnoj taštini, odnosno nespremnosti potpunog predavanja sebe općem dobru jer organizacija Hrasta omogućuje zajednički nastup bez obzira na razlike u nijansama prema ovom ili onom pitanju.
Prijavi Administratoru
#47 .VoC 2010-12-13 12:58
Srbi odavno imaju Vita jela zelen bor :-)
a mi tek sad Hrast :-)
sala mala.
Prijavi Administratoru
#48 Kako pomoći?Hrvat 2010-12-13 13:20
Čestitke na 'buđenju', ali sada treba zasukati rukave. Kako se može pomoći(ne samo financijski)???
Prijavi Administratoru
#49 .VoC 2010-12-13 13:22
zasad imamo samo zir-o racune :-)
sala mala.
Prijavi Administratoru
#50 PrijedlogBranitelj 2010-12-13 13:29
Citat Hrvat:
Čestitke na 'buđenju', ali sada treba zasukati rukave. Kako se može pomoći(ne samo financijski)???


Možeš se pridružiti jednoj od sastavnica, ja ti predlažem Obiteljsku stranku, a tebi na volju.

obiteljskastranka.hr/.../...
Prijavi Administratoru
#51 BraniteljJedino Hrvatska 2010-12-13 13:33
Gosp. Branitelj, slažem se s Vama, ne samo da je zajedno moguće, nego se i mora pristati na zajedničku suradnju svih državotvornih stranaka, nestranačkih pojedinaca i udruga kojima je Hrvatska u srcu, a ne u lisnici. Sve drugo vodi u nestanak samostalne hrvatske države.

P.S. Srdačan pozdrav!
Prijavi Administratoru
#52 Zašto, ba, podjebavaš?Jusuf 2010-12-13 13:47
Srbi odavno imaju Vita jela zelen bor
a mi tek sad Hrast
sala mala.

a sad imamo samo zir-o racune
sala mala.
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Izbrisano. Admin

++++++++++++++++++++++++
Ja izgubim kontrolu, Ivana, ne znam jesi li ti ozbiljni duševni bolesnik (ako jesi žao mi je, nitko bolest nije kupio, pogotovo u Tamnom Vilajetu /Bosni/, gdje su svi bolesni),ili se praviš luda, ili si provokator.

Ako si provokator, to više ne pali: u povijesti Hrvata u zadnjih 150 godina izredalo se toliko provokatora i kurajbera da nam više ništa ne može naškoditi.

Ako si luda, leči se, bre!

Ako se praviš luda, tu nema leka (samo jedan)!
Prijavi Administratoru
#53 Radujmo se i radimo, sada napokon imamo zajedničku platformuJuraj Puljski 2010-12-13 13:54
Kakva radosna vijest!

Način na koji je zamišljen i organiziran pokret Hrast, toliko je zadivljujuće inteligentan i superioran svemu postojećem u političkom životu Hrvatske, da stavlja u duboku sjenu sve političke stranke i inicijative za koje sam ikada u mom životu čuo.

Iz ove perspektive, postojeće političke stranke i njihovi političari opće prakse, koji se poput pijavica hrane hrvatskom supstancom, živeći od naroda, a ne za narod, izgledaju baš kao beskorisne štetočine u usporedbi sa ovim dobronamjernici ma, koji su svako na svoj način, kroz razne udruge kojima pripadaju, već duže vrijeme angažiranim domoljubljem besplatno i požrtvovno doprinosio općem dobru.
Prijavi Administratoru
#54 .VoC 2010-12-13 13:54
Citat Jusuf:
Srbi odavno imaju Vita jela zelen bor
a mi tek sad Hrast
sala mala.

a sad imamo samo zir-o racune
sala mala.
+++++++++++++++++++++++++++++++++

Izbrisano. Admin

++++++++++++++++++++++++
Ja izgubim kontrolu, Ivana, ne znam jesi li ti ozbiljni duševni bolesnik (ako jesi žao mi je, nitko bolest nije kupio, pogotovo u Tamnom Vilajetu /Bosni/, gdje su svi bolesni),ili se praviš luda, ili si provokator.

Ako si provokator, to više ne pali: u povijesti Hrvata u zadnjih 150 godina izredalo se toliko provokatora i kurajbera da nam više ništa ne može naškoditi.

Ako si luda, leči se, bre!

Ako se praviš luda, tu nema leka (samo jedan)!


na zir lete divlje svinje :-)
sala mala.
Prijavi Administratoru
#55 Radujmo se i radimo, sada napokon imamo zajedničku platformu (mali ispravak radi lakšeg čitanja)Juraj Puljski 2010-12-13 14:01
Kakva radosna vijest!

Način na koji je zamišljen i organiziran pokret Hrast, toliko je zadivljujuće inteligentan i superioran svemu postojećem u političkom životu Hrvatske, da stavlja u duboku sjenu sve političke stranke i inicijative za koje sam ikada u mom životu čuo.

Iz ove perspektive, postojeće političke stranke i njihovi političari opće prakse, koji se poput pijavica hrane hrvatskom supstancom, živeći od naroda, a ne za narod, izgledaju baš kao beskorisne štetočine, naročito u usporedbi sa ovim dobronamjernici ma, koji su svako na svoj način, kroz razne udruge kojima pripadaju, već duže vrijeme angažiranim domoljubljem besplatno i požrtvovno doprinosili općem dobru.
Prijavi Administratoru
#56 Ljubav je naš odgovorBranitelj 2010-12-13 14:25
Citat Juraj Puljski:
Kakva radosna vijest!

Način na koji je zamišljen i organiziran pokret Hrast, toliko je zadivljujuće inteligentan i superioran svemu postojećem u političkom životu Hrvatske, da stavlja u duboku sjenu sve političke stranke i inicijative za koje sam ikada u mom životu čuo.

Iz ove perspektive, postojeće političke stranke i njihovi političari opće prakse, koji se poput pijavica hrane hrvatskom supstancom, živeći od naroda, a ne za narod, izgledaju baš kao beskorisne štetočine, naročito u usporedbi sa ovim dobronamjernicima, koji su svako na svoj način, kroz razne udruge kojima pripadaju, već duže vrijeme angažiranim domoljubljem besplatno i požrtvovno doprinosili općem dobru.


Ne mogu ne odgovoriti sa zahvalnošću na ovakve komentare sa kojim dijelim zajedničko oduševljenje, a poznavajući od ranije čitav mehanizam koji nisam tada mogao podijeliti sa svima vama. Sada prijatelji moji, samo nebo nam je granica!
Prijavi Administratoru
#57 Znaju ti barbari o šljivi dost'Jusufe...MIJO F 2010-12-13 14:33
..."šarka"(kaže znanost "virus" koji napada korjen,kao filoxera korjen "hrvatske vinove loze"..čitam 1934.g.se pojavila,a u srpsku koloniju "prekodrinsku" došla 1939. i sad iskrižali i jedna vrsta se zove "čačanka" i ja svom jednom ,ma znaš "malo jačem" velim da sam posadio 15 "čačanki"...pa Mijo smrade jedan,ja ne mogu vjerovati da ti sadiš "četničku šljivu" veli on meni tako..i mal'mal' mi to spomene i što sad da radim?..moram ih povaditi,nema druge!?
Nego draga VoC:
Citat:
Probajte napraviti poveznicu..Dok mu "hrašće" bura vije.. i TO sam od mladog svijeta dobio pitanje..što je to "hrašće" ili usporedbe radi:dugo se nije znalo "dešifrirati" iz Kićine pjesme o mjesecu..."skiči se"(skitaj se-skitnica)!
MFP!
P.S.nema p.s. ,nego živio HRAST..i datum kad su postavljeni TEMELJI..i živjeli utemeljitelji,a truloj političkoj agoniji ZBOGOM i nikad nedao Bog VIŠE...
Prijavi Administratoru
#58 trolovi i žir po žirHISTrion 2010-12-13 14:35
Pozdravljam hrvatsku GOTOVINU i Rimski delminium, ma na što se to odnosilo.

Bog i Hrvati!
Prijavi Administratoru
#59 Hvala Branitelju !Boljunac 2010-12-13 14:50
Citat Branitelj:
Pa eto želio sam Boljuncu ponuditi adresu HRAST-a (www.h-rast.hr/) a ona je već tu obogaćena sa novim informacijama.
DOMAGOJ vam je sve rekao, a ja ću na neke nespretnosti u početku i prigovore odgovoriti sa jednom porukom i linkom.

Sa prljavom vodom ne bacajte i dijete.

www.europe4christ.net/.../

Sa ovim naša je odgovornost veća, a naš posao teži.


Našao sam dokumente i dr. što me zanima. Što više mislm o
projektu to sam više uvjeren u njegov uspjeh.
Prijavi Administratoru
#60 e ti vasi ziri....VoC 2010-12-13 14:55
e dragi Mijo, "Dok mu "hrašće" bura vije.." -- HDZ izbaci Drinu odavno iz himne... Svaka slicnost s danasnjom politikom nije ipak bila slucajna.... pa takva zira i ovdje preko 'bare' ima, kad u sume ovdi hodim za nj nit' ne marim. Bure su mi tako odavno draze, s njima cu ja....
Prijavi Administratoru
#61 VocBoljunac 2010-12-13 15:02
Teško mi je vjerovati da si provokatorica ili rzbijačica pokreta, a opet ne mogu shvatiti otkuda ti ideja zbijati šale s Rastom.
Prijavi Administratoru
#62 .VoC 2010-12-13 15:09
Citat Boljunac:
Teško mi je vjerovati da si provokatorica ili rzbijačica pokreta, a opet ne mogu shvatiti otkuda ti ideja zbijati šale s Rastom.


ne bi se dali ni nasaliti u toj vasoj muljezi od politike -- pa onda eto vjerujte Jusufu....

Iskreno receno, ja ne vidim nikakav "pokret" od mog interesa (ili hrvatskog) da bih bila "razbijacica".. . eto nekog pokreta. Kako bi nas stitio, vidi se po Jusufovu komentaru, koji vam je ocito korektniji od mene!?
I meni je tesko vjerovati, Boljunac.... to sve od vas na HKV....
Prijavi Administratoru
#63 želim znati,,heheh..h.p.k. 2010-12-13 15:11
Ne znam tko mi može odgovoriti konkretno na neka pitanja.. :-)

Zašto najprije pokret,,pa stanka,,zašto ne koalicija,,to mi je nekako logičnije,,ovak o je samo stvorena konfuzija,jer na kraju nije pokret nego stranka,nekim zaobilaznim putem..

Ima li ikakve nade da se u pokret-stranku uključi i stranka jedino hrvatska i stranka hrvatskog zajedništva, i neke pravaške tipa hčsp,a-hsp ili to ovisi isključivo o njima,dali je bilo razgovora po tom pitanju (tj.dali ste otvoreni i prema njima),,

čisto informativno me zanima ili su već podijeljene funkcije (fotelje) unutar pokreta.(malo cinizma) ništa zlonamjerno.

Sistem unutar stranke,neko predizborno izjašnjavanje,m alo je zakomplicirano, ,ljudi nemaju toliko vremena proučavati sve kandidate i tako ocjenjivati,

oni zahtijevaju jednoga vođu (karizmatika,vr hovnika),,ali to je tako,a ne razbijanje na toliko osoba,jer su ljudi tako isprogramirani da svakom traže i nađu pogrešku..

(znači ljudi-narod nisu od prevelikog povjerenja,njih treba voditi,a ne tražiti od njih koji nemaju veze o politici i načinu vođenja države mišljenje)..

Po slici vidim da su mladi u pozadini,,ili nemaju što reći što bi bilo žalosno,jer oni bi trebali biti nosioci pokreta,,a stariji kadar biti im savjetnici i potpora,a ne obrnuto,,(moje mišljenje kao mlade osobe),,,

Najviše mi se sviđa osim već onih profuranih, i izlizanih predizbornih parola..

Da se ne odriču ni jednog dijela hrvatske povijesne baštine uključujući i bih,,na tome svaka čast..dali je ta odluka donesena zbog govora o navodnoj uspostavi trećeg entiteta u bih (ne mislim na distrikt brčko) nego na uspostavu hrvatskog entiteta u federaciji,i redizajniranja daytonskog sporazuma.

Kao što sam rekla još nisam čula čvrsti stav oko ulaska/ne ulaska hrvatske u europsku uniju to želim čuti,decidirano i nedvosmisleno!

da pojednostavim
Ako imamo na jednoj strani stranke tipa hdz,sdp,hns,hns ,sdss i tome sl.koji bezrezervno podržavaju hrvatsko pristupanje eu,

s druge pak strane imamo stranke jedino hrvatska,a-hsp, hčsp, stranka hrvatskog prava i sl.koje izričito i beskompromisno zagovaraju hrvatski ne ulazak u eu..

Tko nam ostaje na trećoj strani oni koji su kako vjetar puše, liberali (po lenjinu beskorisni idioti),hss,umi rovljenici,zele ni…. nemojte vi biti na trećoj strani…zahvalju jem..(moram pitati,isus kaže kucajte,tražite ,ištite,,ja se samo vodim tim..inače svako dobro svima i Hrastu!)))

bog i hrvati vazda!!!
;-)
Prijavi Administratoru
#64 pitanje gosp. BoljuncuVoC 2010-12-13 15:17
a usput, kakvo ste vi "hrasce" kad sam i ja potencijalno "razbijacica" :-)
ili "provokatorica"....
ajme meni....
gdje vam je Duh???
ili bi ga zabranili???
Prijavi Administratoru
#65 cudna li cuda....VoC 2010-12-13 15:29
da ste se upola pazili sve ovo vrijeme od postanka RH tih vasih americko-masons kih lobbyija kojima pisete pisma zahvale u SAD koliko nas koji im nikad nismo 'bezuvjetno' sluzili, ne bi RH pala nikada sa zelene grane...
ali ne, vi ste "razbijace" i "provokatore" uvijek vidjeli u onima koji su bili i ostali nepokoreni.... i micali i micali, a kad ne mozete, onda smo mozda 'razbijaci', 'provokatori'.. ...
ma krasno, neka nama bure.... od hrasca nista...
Prijavi Administratoru
#66 Predstavljen politički pokret Hrvatski rast – Hrastadmin 2010-12-13 15:33
Slike i tekst s predstavljanja:

hakave.org/.../
Prijavi Administratoru
#67 Složna braća kuću gradecrno brinje 2010-12-13 15:47


Al zlatno doći će doba kad će hrvatske svijesti
Na našem ognjištu opet zabuktat žarki plam
I ti ćeš s hrvatstva dragog teške okove stresti,
A složna braća tebi zidat ce veleban hram.
Prijavi Administratoru
#68 VocBoljunac 2010-12-13 15:54
Citat VoC:
da ste se upola pazili sve ovo vrijeme od postanka RH tih vasih americko-masonskih lobbyija kojima pisete pisma zahvale u SAD koliko nas koji im nikad nismo 'bezuvjetno' sluzili, ne bi RH pala nikada sa zelene grane...
ali ne, vi ste "razbijace" i "provokatore" uvijek vidjeli u onima koji su bili i ostali nepokoreni.... i micali i micali, a kad ne mozete, onda smo mozda 'razbijaci', 'provokatori'.....
ma krasno, neka nama bure.... od hrasca nista...


Voc šala se razlikuje od izrugivanja. I ja se volim šaliti i rugati, ponekad i preko mjere, ali u ovom trenutku kad još ničega opipljivog nema osim puno dobrih nakana ne vidim smisla ismijavati početak početaka jednog pokreta koji se gotovo može usporediti s posađenim žirom. Zar je to smiješno odnosno je li umjesno taj čin sadnje Hrasta izvrgnuti ismijavanju ?

Ake set pozorno pročitali moju poruku, tamo ste mogla zapaziti da jmi je teško povjerovati u to da ste provokatorica ili razbijačica pokreta , iako je šala na njegov račun nili na račun ljudi koji stoje iza njega objektivno kontraproduktiv na za rast Hrasta.
Prijavi Administratoru
#69 Draga Ivana(ako smijem)?,,Vi izgleda?nemate pojma?.. čini mi se?MIJO F 2010-12-13 16:33
..što na nižoj razini znači HDZ-e i dr F.Tuđman(da je tom strankom upravljao reinkarnirani SLOBO-SRBOČETNI ČKI KRVNIK..narod pojma nema o toj laži i podvali...ali za HDZ zna)..ma ovo se zove "inicijativa" hvale vrijedna,ali nažalost "PUKU HRVATSKOM"...HD Z je ZAKON...i sad koliko zagrepčanci prepoznaju HRAST u tom političkom "LOMU I KRKLJANCU"?...a na toj "nižoj razini",ako netko kao Mijo bude na listi..polučaj rezultata X100,a gdje drugdje?..neka mi to netko prozbori?..nigd je..draga moja VoC...kaže Soroš ovako:85 mandata komunistima i 41 mandat "izdaji" na čelu Šeksa(ako ga G. Soroš prije toga neutmniči?)..i 27 ostalih ide u taj ***Admin kokošinjac od tog "zakonodavnog neosmišljenog instituta i institucije"... HRAST je slamka spasa,da SVI ne potonemo i da duša otvara puta k raju..o tom se draga VoC radi...radost je i žalpojčiti "kad se iluzije razbiju"..ITEKA KO!...MFP!
Prijavi Administratoru
#70 Slamka spasaKKK 2010-12-13 16:48
Dobro je da je konačno stigla slamka spasa. Pozdravljam Slamku spasa i odmah za sve podružnice Klu Klux Klana širom nam naše Amerike naručujem nekoliko milijuna slamaka spasa. Kaj pak vi baljezgate, to pak stvarno ni malo.
Prijavi Administratoru
#71 "Šutnja je zlato" za tebe "druže prvoborče"H7 2010-12-13 18:19
Citat KKK:
Dobro je da je konačno stigla slamka spasa. Pozdravljam Slamku spasa i odmah za sve podružnice Klu Klux Klana širom nam naše Amerike naručujem nekoliko milijuna slamaka spasa. Kaj pak vi baljezgate, to pak stvarno ni malo.


Bitno da si ti ovdje ostavio komentar.
Ne shvaćaš da si nam ovime dao do znanja da ćeš voditi računa o HRAST-u jer ti smeta. :lol:
Prijavi Administratoru
#72 lustracijalustracija 2010-12-13 18:21
Opet ni riječi o lustraciji. Čini se da je opet sve smišljeno da se na izborima glasovi rasipaju. Daj Bože da se varam.
Prijavi Administratoru
#73 Hrast !Duško2 2010-12-13 19:26
Uveliko sam se obradovao kada sam pročitao da je se organizirao pokret HRAST, koji će se ako dragi Bog da biti na parlamentarnim izborima. Kada sam to pročitao nastojim to prenijeti svojim prijateljima i poznanicima koji su zainteresirani na novu drzotvornu stranku tipa HRAST.

Molio bih da se otvori žiro račun od pokreta HRAST gdje bi pomogli sa donacijama radi promocije tog pokreta "tj" buduće stranke!
Prijavi Administratoru
#74 SRETNO i NAPRIJED!MIR 2010-12-13 19:33
Dečki iz HRAST-a i oko njega,
Čekamo na vas već odavno!
Vrijeme je krajnje!
Sretan Božić!
Na dobro vam došlo sveto porodjenje Isusovo!
Prijavi Administratoru
#75 POKRETHRAST 2010-12-13 19:51
Već sam negdje napisao je ovo genijalna Relkovićeva ideja što se nije išlo na koaliciju jer bi koalicija progutala male stranke i udruge. Sami znamo kako izgledaju koalicijski dogovori. Ovo je potpuno nova paradigma u hrv. politici, svaka sastavnica pokreta će davati kandidate za listu stranke HRASTA i za svoje kandidate skupljati potpise što će u konačnici odrediti izgled izborne liste HRASTA. Da se išlo na koaliciju, lista bi se određivala koalicijskim dogovorom. Ovo je najdemokratskij i način. HRAST je otvoren za sve pa tako i za HČSP i ostale pravaške opcija, problem je što oni još uvijek ne žele u HRAST. Možda se to s rašću HRAST-a promjeni....
Prijavi Administratoru
#76 Lustracija i potporaBranitelj 2010-12-13 21:19
Citat lustracija:
Opet ni riječi o lustraciji. Čini se da je opet sve smišljeno da se na izborima glasovi rasipaju. Daj Bože da se varam.


Citat Duško2:

...
Molio bih da se otvori žiro račun od pokreta HRAST gdje bi pomogli sa donacijama radi promocije tog pokreta "tj" buduće stranke!


Odgovor za lustraciju:
Samo dvije stavke o namjerama nakon pobjede na parlamentarnim izborima.
# Hrast će omogućiti objektivna istraživanja suvremene hrvatske povijesti, naročito razdoblja Hrvatskog domovinskog rata i razdoblja totalitarnog jugoslavenskog komunističkog režima.
# Hrast će provesti dubinsku institucijsku dekomunizaciju hrvatskog javnog života, te s jednakim dostojanstvom čuvati uspomenu na žrtve svih totalitarnih režima.
više na slijedećem linku: facebook.com/.../...

Odgovor za Duško2:
Već je više bilo ovakvih upita.
S obzirom na karakter pokreta nećete pogriješiti ukoliko se povežete sa jednom od bitnijih sastavnica pokreta, obiteljskastranka.hr/.../..., jer ako pomažete bilo koju sastavnicu pokreta pomažete i pokret.
obiteljskastranka.hr/potpora.html
Vi ste slobodni odlučiti po vašoj volji.

Obiteljska stranka
Vlaška 46, Zagreb
OIB: 41703030234

Broj poslovnog računa: 2340009-1110381732

Za inozemstvo:

IBAN: HR27 2340 0091 1103 8173 2
PRIVREDNA BANKA ZAGREB D.D.
10000 ZAGREB, Račkoga 6,
Croatia SWIFT CODE: PBZGHR2X

Hvala na svakom Vašem daru!
Prijavi Administratoru
#77 Na velika vrata!dduvnjak 2010-12-13 22:29
Očekujem da će u jednom od narednih brojeva HRVATSKOG LISTA izaći reprezentativna prezentacija ovog našeg svehrvatskog pokreta HRAST. Nek se pročuje. To je važno a pisano je pisano i tu greške ne smije biti.
Radujem se tome.
Prijavi Administratoru
#78 Sretno HRASTUMateo 2010-12-14 00:10
Osim Albanije, u svim državama regije vlast su pocetkom tranzicije preuzele strukture jugoslavenskih tajnih službi; poglavito vojne kontraobavješta jne službe, koju niti jedna država, nasljednica bivše Jugoslavije nije stavila pod kontrolu, odnosno preuzela.

Kako se "sve elite regrutiraju iz iste tajne službe", koja se "transformirala u podzemlje", sve zemlje regije "imaju bitno slicne karakteristike" , pa "slom Hrvatske je i te kako na vidiku ako se nesto ne poduza.
Ovako brutalnim obracunom unutar HDZ-a stradalo je i domoljublje. Naime, odlaskom dr-Sanadera sa velike politicke scene više necemo biti nikad u prilici cuti u prepunoj dvorani pjesmu M O J A D O M O V I NA--- u izvodenju svih sa osjecajem u srcu...jer nema lidera koji bi predvodio emocionalno tu ideju...Nakon 10 god. dr.Tudmana i 10 god. dr.Sanadera HDZ je dosegnuo svoj maksimum te gubitkom ovakvih lidera polako ali sigurno silaze trajno s politicke scene. U slijedecih 20 godina možda se izbore biti znacajna oporba ali nikada ništa više od toga. HDZ je bio najveca stranka gotovo pokret koji je imao ideju, nosio bit, srž potreba hrvatskog naroda a to je sve ispoljava i realizirao kroz svoje autoritativne, karizmaticne vode, dr. Tudmana i dr. Sanadera koji su bili srce i duša HDZ. U današnjem kontekstu srce i duša HDZ dr.Ivo Sanader je izvan te stranke te ta stranka bez svoje esencijalne supstance ne može opstati jer ju jasno ni biraci nece prepoznati kao stari HDZ jer jasno takav više ni ne postoji. Služeci dr.Sanaderu današnja elita Kosor, Šeks, Hebrang i dr. su bili prikrivali svoj nemoralni karakter, svoje izdajnicke predispozicije, svoju spremnost da unište bilo koga radi svoje osobne koristi no danas su se razotkrili i mi se gnušamo na njih.
Dostojanstvo, diginitet, moral, poštenje, vjera u Boga...su vrijednosti koje karakteriziraju osobu dr.Sanadera, i sa tim vrijednostima ce on nadživljeti podmetanje manipulanata i nemoralnih osoba današnje politicke scene. Za 5 godina nitko se takvih sebicnjaka, manipulanata i nemoralnih osoba poput dakle Kosor, Šeks, Hebrang i dr, nece ni sjecati a dr.Sanader sa svojim politickim, gospodarskim, kulturnim i moralno-etickim vrijednostima ce i dalje biti na sceni., na radost pravih HDZ-ovaca i vecine gradana Lijepe naše.
Prijavi Administratoru
#79 Mateoi.z. 2010-12-14 00:26
Nemaš pametnijeg posla?
Prijavi Administratoru
#80 MateoBoljunac 2010-12-14 01:02
Iako ne odobravam Mateov komentar, ne može se ne primijetiti da ima u njemu i zrnce istine. HDZ je izgubio lidera. Kosorova još se nije etablirala kao neosporni lider, a SDP pak ima vođu koji ne uživa neki ugled niti u vlastitoj stranci.
U nedjeljnom Vjesniku od 11. i 12.prosinca o.g. Davor Gjenero je kometirao današnju političku scenu u Hrvatskoj pod naslovom "Dva bloka i 'treći put' ". Kako primjećuje hrvatski treći put unaprijed se svrstao na ljevicu. A kako se i SDP i HDZ nastoje što više pomaknuti prema centru (jer tu ima najviše glasova!), ostaju na raspolaganju tek marginalni glasovi na krajnjoj ljevici ili pak na krajnjoj desnici. Komentator i ne spominje Hrast, ali se svakako podrazumijeva da ga svrstava u marginalne skupine na krajnoj desnici zajedno s pravaškim strankama.

Ističe slučaj u Italiji kad su krahirale vladajuće stranke s akcijom "mani pulite" kad je treći put pobijedio jer su propali demokršćani, socijalisti i komunisti. Je li u nas takva situacija ? Prijeti li slom SDP-a i HDZ-a ? Teško je sada prognozirati kako će stanje biti u nas za godinu dana kad će se vjerojatno održati izbori za Sabor.

Uvjeren sam da je hrvatska javnost općenito pretežito desno usmjerena, ali s jakim natruhama ljevice kad je riječ o socijali i gospodarstvu. Bit ći potrebno jako puno truda uložiti na okupljanju desnog biračkog tijela na načelima neokonzervativi zma da bi se polučilo izborni i post izborni uspjeh.

Tijekom rasta Rasta nadam se da će na čelo izbiti jedan neosporni autoritet odnosno vođa ili nekoliko njih koji će već kao osobe simbolizirati pokret.
Prijavi Administratoru
#81 prihvaćamdduvnjak 2010-12-14 07:11
Citat:
To je važno a pisano je pisano i tu greške ne smije biti.
E Drago Drago , dijeliš okolo "lekcije" ,izazivaš taštine , ukazuješ na grješke i sam grješiš.
Daj Hrvatino nauči se konačno da pišeš GRJEŠKA a ne greška.
Prijavi Administratoru
#82 CITAT:"MATEO" NEZNAM GDJE STE I KADA UOCILI TAKO DIVNE OSOBINE U OSOBI IVE SANADERA?-ZAIST A MISTERIOZNO!preporod 2010-12-14 07:21
Dostojanstvo, diginitet, moral, poštenje, vjera u Boga...su vrijednosti koje karakteriziraju osobu dr.Sanadera, i sa tim vrijednostima ce on nadživljeti podmetanje manipulanata i nemoralnih osoba današnje politicke scene.
CITAT: "MATEO"
--------------- --------------- ----------
"Mateo" Vi mora da ste jedna osoba od milijuna u Hrvatskoj koja ovako visoko misli o "Dr.SANADERU".
Nisam opsjednut "Dr.Sanaderom"a li kad nesto ovako procitam ,odmah "skacem" za racunalo. Napisao sam vec nekoliko komentara o NJEMU jer je on utjelovljenje KORUPCIJE ,DEKADENCIJE a i IZDAJE kojom je tako kontaminirana Hrvatska Politicka scena,,ali da, opsjednut sam ISTINOM i "PRAVDOM" (naravno ne onom "Pravdom"Ive Josipovica.)
Ovo sto vi pisete o bivsem "Premijeru" Hrvatske nece nitko koga poznam potvrditi.
Gotovo svi su jednoglasni u osudi IVE i sa Domoljubne i sa Moralne i sa Politicke strane.
Gdje ste samo vidjeli u njemu i u njegovim postupcima (djelima) takove divne osobine?POSTENJ E? MORAL? VJERA U BOGA? Upravo obrnuto od svega toga.
Ovo bi mozda ON u svome ego-manijastvu i narcizmu mogao SAM o SEBI napisati,ili mozda netko od "Najuze familije" Ponavljam najuze...
Moze biti da ce ga iskoristiti mnogi za "Zrtvenog Jarca" sada da "pometu" iz HDZ-a koga im se prohtije i da dadu "DESNOJ OPCIJI" lose ime,ali ON sam nije ispoljio ni priblizno tako divne
osobine kojim ga vi tako obilato obasipate.
Ja osobno nisam vidio razlike u njegovoj politici i u njegovom nastupu
nikakve razlike ponavljam,poseb ice na Nacionalnom i Domoljubnom domenu od ponasanja Ive Josipovica.
Josipovic je pisao optuznice HRVATSKIM GENERALIMA OSLOBODITELJIMA a
SANADER IH JE IZRUCIVAO.
I jedan i drugi su HLADNI umisljeni intelektualci "Iznad" obicnog PUKA,
i jedan i drugi hoce nas posto -poto uvuci u EVROPSKU UINIJU i pribliziti sa
BEOGRADOM..
Gdje Vi vidite neku velicinu ,(bilo kakovu velicinu) u tome je neshvatljivo ,
i ne odgovara istini.
Prijavi Administratoru
#83 o njima ovisi.dduvnjak 2010-12-14 07:22
Citat:
već viđeno — ljubomir m. 2010-12-12 22:28 prevod:razbiti desnicu i koalirati sa HDZ-om
Zašto ne ,bio bi presretan da Hrast koalira sa HDZom ali pravim Tuđmanovskim a ne ovim izdajničkim. Zavisio o njima a ne o nama.
Prijavi Administratoru
#84 marketing je važandduvnjak 2010-12-14 07:41
Citat:
delminium _4. o FOTOGRAFIJAMA - rELKOVIĆ SE SIGURNO NE ĆE LJUTITI. Ima vremena za sve. Ne bacajte kosti:)
Nije stvar u tome , nego zahvaljujući gosp Relkoviću i njegovoj stranci ovaj Hrast zasad ne izgleda kao replika naših aktivnosti na prošlim predsjedničkim izborima sa ova dva ista kandidata .
Tko će se priključiti ovome ako unatoč deklariranim načelima temeljem vizualnih prezentiranja na našim stranicama stekne dojam da je ovo opet isto?
Zato marketinški tretman mora biti jednak ne površan.
Prijavi Administratoru
#85 NADSTRANACKA I SVEOBUHVATNA I NADIDEOLOSKA KROVNA ORGANIZACIJA I POKRET "HRAST" IMA SVE UVJETE DA POSTANE JEDAN OD VODECIH CIMBENIKA U HRVATSKOM POLITICKOM ZIVOTUpreporod 2010-12-14 07:49
HRAST -RAST Kljuc je u omasovljenju.
HRAST se mora omasoviti,naras ti velik,
pedeset ili stotinu ili sto i pedeset malih "strancica" same za sebe nemogu napraviti nikakvog realnog "POMAKA",niti razlike. Ideja koja stoji iza HRVATSKOG HRASTA je opce Hrvatska ideja,toleranci je ,pomirenja,nads tranackih trvenja koja znace samo "tapkanje" na mjestu.
ZAto bas zato treba ta "KROVNA STRUKTURA POKRETA",ali to ne znaci da nije potreban jedan cvrsto definirani Vodja ili pak KOMITET NACIONALNIH PRVAKA
iz kojega opet mora biti izabran najbolji,najspo sobniji pojedinac prema kome ce sve smjernice i odluke ultimativno morati ici. Moj instinkt (i Logika) mi nalaze da bi za to mjesto zbog opcih interesa Hrvatske, i vec dokazanih kvaliteta bio najbolji i najkvalificiran iji MIROSLAV TUDJMAN. To je opet MOJE osobno misljenje. Zato je i potrebno toliko razumjevanja,st rpljenja i nesebicnosti.Tr eba odbaciti svoj sebicni ego i uciniti ono sto je najbolje za DOMOVINU u sirokom planu.Treba uciniti ono sto je najefikasnije i najdjelotvornij e bez sentimentalizma i hirova,ali uvijek,da, uvijek DOMOLJUBNO,
HRVATSKI ,DOMOVINSKI.Tu nesmije biti tolerancije "SVE ZA HRVATSKU-HRVATS KU NI ZA STO"- u punom ,najpotpunijem smislu
te nadahnute Tudjmanove izreke.
Eto,to su moja razmisljanja i sugestije u ovu "kasnu nocnu uru" o SVEHRVATSKOM POKRETU HRAST" koji je jos
u samim zacetcima i vidim ima dosta mladig lica i ne sumnjam i znam da ce iz tog debla nove grane razlistati
i vinuti se visoko ,do najvecih ideala DOMOVINE i HRVATSKE SLOGE!
Prijavi Administratoru
#86 Hrast!marginalac 2010-12-14 10:15
Fotografije?? Kuda ste zapeli za fotografije i koliko puta se tko slikao.
Pa nije g. Reljković maneken da mu je to važno!
Ako već sada u početku namećemo takove stavove, izazivamo nepotrebne tenzije i taštinu.
Od svega je važnije što nam nude, kakove odgovore imaju na ovu kaotičnu situaciju.
Dajmo im malo vremena da usaglase svoje stavove i da ih prezentiraju malo konkretnije.
Svaka im čast na hrabrosti!!!
Prijavi Administratoru
#87 Sanaderov poučakBoljunac 2010-12-14 10:27
Premješteno na Sanaderov poučak.
Prijavi Administratoru
#88 ljudi su ljudidduvnjak 2010-12-14 10:33
Citat:
marginalac 2010-12-14 09:15 Fotografije?? Kuda ste zapeli za fotografije i koliko puta se tko slikao. Pa nije g. Reljković maneken da mu je to važno!
Izbori jesu estrada , ako vas nema u medijima nema vas u političkom životu.
Ljudi povire na naš portal pogledaju tko je istaknut ugledaju uvijek isti sumorni lik gubitnika i idu dalje. Na koncu svi programi izgledaju slično pa to nitko ni ne čita, važniji je dojam koji ostavlja čovjek kao osoba. Novi likovi koji unose svježinu i životnost privlače pažnju jer ljudi bježe od dosade.
Prijavi Administratoru
#89 PokretHRAST 2010-12-14 10:44
Budući da je prof. Nino Raspudić sa svojom udrugom ISTINA pristupio HRAST-u, zanima me zašto on nije stavljen u prvi plan. Pametan, britak na jeziku, dao bi jedan intelektualni naglasak cijelom pokretu. A da ne govorim kako ga hercegovci obožavaju...
Prijavi Administratoru
#90 Prosudba politike u 2011. g.Boljunac 2010-12-14 10:46
Citat marginalac:
Fotografije?? Kuda ste zapeli za fotografije i koliko puta se tko slikao.
Pa nije g. Reljković maneken da mu je to važno!
Ako već sada u početku namećemo takove stavove, izazivamo nepotrebne tenzije i taštinu.
Od svega je važnije što nam nude, kakove odgovore imaju na ovu kaotičnu situaciju.
Dajmo im malo vremena da usaglase svoje stavove i da ih prezentiraju malo konkretnije.
Svaka im čast na hrabrosti!!!


Zaista ima u Hrvatskoj sada elemanata politike "mani pulite" (čiste ruke), ali to ni iz daleka nije ono što se događalo u Italiji. Za sada je ta politika usmjerena na visoke dužnosnike HDZ-a, i na hrvatske branitelje, a izostavljena je kad je riječ o visokim dužnosnicima SDP-a, HNS-a i dr. te kada je riječ jednim dijelom o srpskim zločinima i u cijelosti kad su u pitanju komunistički zločini.

Te bi činjenice bilo vrjedno iskoristiti u javnom promoviranu jedne drugačije politike koju zastupa Hrast.
Prijavi Administratoru
#91 To je dobro !Boljunac 2010-12-14 10:51
Citat HRAST:
Budući da je prof. Nino Raspudić sa svojom udrugom ISTINA pristupio HRAST-u, zanima me zašto on nije stavljen u prvi plan. Pametan, britak na jeziku, dao bi jedan intelektualni naglasak cijelom pokretu. A da ne govorim kako ga hercegovci obožavaju...


Veseli me što je i prof Raspudić u Hrastu. Od njega ovisi hoće li doći u prvi plan. Slažem se s viđenjem g.Rasudića od strane cit. Hrasta.
Prijavi Administratoru
#92 Hrast na vlast!Miros 2010-12-14 11:13
Netko je gore napisoa, a zvuči kao dobar i borben moto. Očekujem jasno izjašnjavanje o ulasku/neulasku u EU, kao i o provođenju lustracije.
Prijavi Administratoru
#93 Endem MateoSatyr 2010-12-14 11:18
Citat Mateo:
Osim Albanije, u svim državama regije vlast su pocetkom tranzicije preuzele strukture jugoslavenskih tajnih službi; poglavito vojne kontraobavještajne službe, koju niti jedna država, nasljednica bivše Jugoslavije nije stavila pod kontrolu, odnosno preuzela.

Kako se "sve elite regrutiraju iz iste tajne službe", koja se "transformirala u podzemlje", sve zemlje regije "imaju bitno slicne karakteristike", pa "slom Hrvatske je i te kako na vidiku ako se nesto ne poduza.
Ovako brutalnim obracunom unutar HDZ-a stradalo je i domoljublje. Naime, odlaskom dr-Sanadera sa velike politicke scene više necemo biti nikad u prilici cuti u prepunoj dvorani pjesmu M O J A D O M O V I NA--- u izvodenju svih sa osjecajem u srcu...jer nema lidera koji bi predvodio emocionalno tu ideju...Nakon 10 god. dr.Tudmana i 10 god. dr.Sanadera HDZ je dosegnuo svoj maksimum te gubitkom ovakvih lidera polako ali sigurno silaze trajno s politicke scene. U slijedecih 20 godina možda se izbore biti znacajna oporba ali nikada ništa više od toga. HDZ je bio najveca stranka gotovo pokret koji je imao ideju, nosio bit, srž potreba hrvatskog naroda a to je sve ispoljava i realizirao kroz svoje autoritativne, karizmaticne vode, dr. Tudmana i dr. Sanadera koji su bili srce i duša HDZ. U današnjem kontekstu srce i duša HDZ dr.Ivo Sanader je izvan te stranke te ta stranka bez svoje esencijalne supstance ne može opstati jer ju jasno ni biraci nece prepoznati kao stari HDZ jer jasno takav više ni ne postoji. Služeci dr.Sanaderu današnja elita Kosor, Šeks, Hebrang i dr. su bili prikrivali svoj nemoralni karakter, svoje izdajnicke predispozicije, svoju spremnost da unište bilo koga radi svoje osobne koristi no danas su se razotkrili i mi se gnušamo na njih.
Dostojanstvo, diginitet, moral, poštenje, vjera u Boga...su vrijednosti koje karakteriziraju osobu dr.Sanadera, i sa tim vrijednostima ce on nadživljeti podmetanje manipulanata i nemoralnih osoba današnje politicke scene. Za 5 godina nitko se takvih sebicnjaka, manipulanata i nemoralnih osoba poput dakle Kosor, Šeks, Hebrang i dr, nece ni sjecati a dr.Sanader sa svojim politickim, gospodarskim, kulturnim i moralno-etickim vrijednostima ce i dalje biti na sceni., na radost pravih HDZ-ovaca i vecine gradana Lijepe naše.


Ovakvog čovjeka sresti u Hrvatskoj je slučajnost jednaka onoj kao kad bi ja sad otišao do obale i vidio kako tamo sjedi sredozemna medvjedica koja pije čaj od velebitske degenije. Znači, nikad!
Prijavi Administratoru
#94 Kako dalje ?Boljunac 2010-12-14 13:45
Vjerujem, da vodstvo Rasta zna kako treba voditi poslove u vezi rasta Hrasta.

S obzirom na svoje godine života i da mi je politika bila uvijek "u krvi", iako je nisam nikada prakticirao, uzimam si slobodu i dati par načelnih savjeta o tomu kako dalje.

Prvo i prvo, treba oštro odvojiti aktivnost koju je neophodno prezentirati javosti od onoga dijela koji nikako nije za javnost.

U vezi s time treba biti krajnje oprezan s "curenjem" informacija. Zato bi trebalo izbjegavati sva ona komunikacijska sredstva koja omogućuju nesmetano špijuniranje od strane nepoželjnih.

Drugo, bez odlaganja bi trebalo uspostaviti (bez prisustva javnosti !) dijalog ili još bolje pristupiti pregovorima sa svim mogućim sudionicima Rasta i dogovoriti zajedničku političku akciju.
Iz programskih načela razvidna je usmjerenost Rasta na izbore za Hrvatski Sabor. Nemoguće je prognozirati ishod izbora, ali držim da ne bi bio nedostižan cilj osvojiti toliko mandata da bi HDZ i SDP bile prisiljene ili koalirati s Rastom ili pak međusobno i na taj način od Rasta stvoriti jedinu oporbu strankama na vlasti. Sve što bi bilo preko toga bio bi neočekivani dobitak. I s neočekivanim dobitkom treba se znati nositi.
Prijavi Administratoru
#95 ludaraAntimesić 2010-12-14 15:19
Izbrisano zbog vrijeđanja. Admin
Prijavi Administratoru
#96 Zabavlja vas MateoBranitelj 2010-12-14 15:42
Ma čovik se malo šali a vi na njega drvlje i kamenje!
Prijavi Administratoru
#97 novi naprijedmadre 2010-12-14 15:46
... podrška hrastu,
svakako u prvi plan gurnuti relkovića, ilčića, raspudića i sl. ljude koje se ni na koji način ne može povezati s s dosadašnjim političkim strukturama,
..da li je s. kulić u kakvim kombinacijama
Prijavi Administratoru
#98 Vrijeme je da katolici uđu dublje u politikuSvjedok Nevremena 2010-12-14 17:12
jer kako Maritain upozorava:

"Strah od toga da se uprljamo
nije vrlina, nego način da izbjegnemo vrlinu. Neki, čini se, misle da suočavanja s
realnim, s konkretnim svijetom stvari i ljudskih odnosa, gdje grijeh postoji i kruži,
da to znači zaraziti se grijehom, kao da se grijehom zaražava izvana, a ne iznutra.
To je farizejsko čistunstvo: to nije doktrina o čišćenju sredstava."
Prijavi Administratoru
#99 GreškaStručnjak 2010-12-14 17:27
Čak i mala djeca znaju da se zimi ne sadi.
Prijavi Administratoru
#100 Rodija se sin....dduvnjak 2010-12-14 17:37
Citat:
Stručnjak 2010-12-14 16:27 Čak i mala djeca znaju da se zimi ne sadi.
Nestručnjače oni što se sad sade izniknut će za dan Pobjede!
Prijavi Administratoru
#101 quasi Stručnjaki.z. 2010-12-14 20:10
U četvrtome razredu pučke škole imao si prigodu naučiti kako je drveće uputno saditi upravo zimi.
Prijavi Administratoru
#102 Nina Raspudića za predsjednikafranka 2010-12-14 20:32
Mislim da bi za H-rast bilo jaaaaako dobro kad bi više u prvi plan bacio prof.dr.Nina Raspudića. On je osoba koju SVI cijene, vole, prepoznatljiv je i britak i to mi se čini dobro rješenje za probitak Hrasta prema puku.
Prijavi Administratoru
#103 Krugoval se širidduvnjak 2010-12-14 21:23
Citat:
Nina Raspudića za predsjednika — franka 2010-12-14 19:32 Mislim da bi za H-rast bilo jaaaaako dobro kad bi više u prvi plan bacio prof.dr.Nina Raspudića.
SJAJNO -Rađaju se nove ideje .Priključuju se novi ljudi. Portal se osvježava , H-RAST pušta korjenje....... .
Prijavi Administratoru
#104 OptimizamVeseljko Kralj 2010-12-16 14:53
Ovo je zaista doprinos velikom optimizmu. Radujte se, bez prestanka se radujte, jer je to za nas volja Božja. Bog vas blagoslovio.
Prijavi Administratoru
#105 .VoC 2010-12-17 07:59
Citat Boljunac:
Citat VoC:
da ste se upola pazili sve ovo vrijeme od postanka RH tih vasih americko-masonskih lobbyija kojima pisete pisma zahvale u SAD koliko nas koji im nikad nismo 'bezuvjetno' sluzili, ne bi RH pala nikada sa zelene grane...
ali ne, vi ste "razbijace" i "provokatore" uvijek vidjeli u onima koji su bili i ostali nepokoreni.... i micali i micali, a kad ne mozete, onda smo mozda 'razbijaci', 'provokatori'.....
ma krasno, neka nama bure.... od hrasca nista...


Voc šala se razlikuje od izrugivanja. I ja se volim šaliti i rugati, ponekad i preko mjere, ali u ovom trenutku kad još ničega opipljivog nema osim puno dobrih nakana ne vidim smisla ismijavati početak početaka jednog pokreta koji se gotovo može usporediti s posađenim žirom. Zar je to smiješno odnosno je li umjesno taj čin sadnje Hrasta izvrgnuti ismijavanju ?

Ake set pozorno pročitali moju poruku, tamo ste mogla zapaziti da jmi je teško povjerovati u to da ste provokatorica ili razbijačica pokreta , iako je šala na njegov račun nili na račun ljudi koji stoje iza njega objektivno kontraproduktivna za rast Hrasta.



Ja se vise ne salim, kad zberem uvrjede HKV-a; a pomalo postaje jasnije kad se pogleda na kakve je lopovske dzepove spalo "drzavotvorstvo " (Glas koncila). Iste metode kao u jugo-udbe, kako je ta stara udbaska mrznja ostala ziva (ali smijesna u "transparentnom " svijetu, barem kad zavrsi gdje joj je mjesto...
Naime, vama smeta 'sala' a ne smeta vam indirektni poziv na likvidaciju, i kaznjive uvrjede, tako cesto upucivano od hadezeovaca (onih 'srednjih' i 'najnizih' u sluzbi 'najvisih')
A kad se na argumentiranost odgovara uvrjedama, i to administrator 'posteno' 'oblikuje' onda zasto njegovati zir koji on sadi??? Malo logike molim, i postovanja. I minimum kulture...
To ne znaci da respekta ja nemam za one koji to zasluzuju.
Ako je sto 'kontraprodukti vno' s moje strane, onda nije u redu na vasoj strani....


Sretni Blagdani. Bez "drzavotvorstva " u tudjim privatnim dzepovima (politicara) kao dosada, jer kakva vajda od toga.....
Uz najbolju nakanu.
I hvala za uljudnu korspondenciju, Boljunac, prava rijetkost od HKV-a (kao dojucer od HDZ-a, dakle ista stvar, a zna-se sto je to...)
Ne zaboravite da ti ljudi sto su tako "kulturni" tu (poput jucer "Jusufa", "Dijanovica", "Cetine" i sl.) ipak su vasi clanovi i izlistani na HKV-u, snose neku odgovornost,tak o da taj vas "Hrast" vec sada prezaguljen u najbeskurupuloz nijem smislu da bi napredovao :-)
Iz najbolje nakane, kako rekoh.
adio ali adio, i bez obzira na sve, bila mi je cast, gosp Boljunac, a o ostalom, nismo bebe....vidimo sve.
necete lako objasniti narodu.... a za me lako...
Prijavi Administratoru
#106 makovo zrno, radije :-)VoC 2010-12-17 08:05
I da jos recem, volim ja i 'makovo zrno' nego vas takav zir (s respektom za one koji to zasluzuju, i na tom vasem 'Hrastu', da ne bude dilema...)
Prijavi Administratoru
#107 .VoC 2010-12-17 08:15
I tko je sad 'slamka spasa', vi ili oni 'crveni'. Evo jedne istinite price iz komunizma. Jedan susjed je bio 'komunjara', bogat, partijac, direktor, mito je bilo cast kad hoce primit od progonjena Hrvata. Primao i tjerao svoje, ali kad je imao priliku, pomogao je. Drugi, isto susjed, (oba Hrvata) udbas (sto se doznalo tek iz spisa otkrivenih 90-tih), imao se dokazati kakvu 'zvjerku' prijavljuje, stvorio je drzavnog neprijatelje od cijele obitelji, monstera... Bojim se da je ovo prvo SDP, ovo drugo ti nasi 'desni', 'centar' i sto sve nisu. A kad izanaliziram vase ponasanje (HDZ, HKV etc) proteklih godina, pattern je izgleda upravo naslijedjen iz komunizma... i tko ce nam dati 'slamku spasa'. Hvala Bogu da je niodjednih ne cekamao!
Prijavi Administratoru
#108 VOC! VAS NEGATIVIZAM,PES IMIZAM I ISKLJUCIVOST ZACUDJUJE!preporod 2010-12-17 09:09
Halo VOC! Sto bi po vasem misljenju bila alternativa nadstranackom .svehrvatskom POKRETU "HRAST" ?.Tko su vasi politicki miljenici i kakve sanse u realnom,da REALNOM SVIJETU Hrvatske politike imaju?
Volio bi da mi na ova pitanja odgovorite suvislo i argumentirano.O vako se vasi komentari svode samo na pustu kritiku,sijanja nepovjerenja, ili nesto jos gore,koje je uvjek u Hrvatskoj politici bilo tako pogubno.Dali nevidite ista pozitivno u ideji Svehrvatskog HRAST-a ili cemo i dalje biti rascjepkani i fantazeri u uskim krugovima koji nemaju ama nikakve sanse da ikada doci do imalo prominentnije politicke uloge u Hrvatskoj.
Nemogu vjerovati vas negativizam!
Prijavi Administratoru
#109 .VoC 2010-12-17 09:23
Zasad vi djelujete fantazerski. a sto se mene tice, politika me kao takva uopce ne zanima i ako cete pobijediti, mene se ne tice, samo izvolite. Znam da sam unaprijed iskljucena, uostalom, cemu trud obrazlagati vam. Nedate ni o jednoj temi realno, ozbiljno, iskreno, samo kako u fotelje....
Prijavi Administratoru
#110 zasađen je hrastmarginalac 2010-12-17 15:36
Preporod!! Oprostite na brzopletosti- zabunom sam Vam umjesto plus - dao minus!!
Unače- rado čitam Vaše komentare, malo su za moj ukus predugački, ali svatko ima svoj stil!!Svako dobro!!!
Prijavi Administratoru
#111 Nema interesa za Hrast ?Boljunac 2011-01-20 17:19
Posljednji upis je bio pred više od mjesec dana (17.12.10.) i tema je potonula u zaborav.

Ima još tema koje se odnose na Hrast, ali to je rasipanje energije kad se ma nešto za reći nema se gdje to objaviti.

Nakanio sam nešto napisati i opasnoj nelikvidnosti koja pogađa naše gospodarstvo i jere koje se misli poduzeti radi njezina suzbijanja. Ide se od odehje da treba ukinuti deviznu klauzulu (već je u tom cilju podnesen zahtjev Ustavnom sudu) do nacionalizacije problematičnih tvrtka, i do devalvacije kune. Budući da su sve te nakane izraz našega diletantatizma , htio sa pokazati da nelikvidnost nije ništa drugo nego nefunkcioniranj e naše pravne države. Ne primjenjuju se temeljni propisi koji se odnose na gospodarske subjekta, na trgovaka društva i na privatne poduzetnike, kao niti Zakonno oveznim odnsima, Zakon o stečaju, Zakon o ovrhi i niz drugih temeljjih zakona. Državni organi ne djeluju. Pravna država još spava dubokim komunističkim snom.

Pa sam se sjetio pogledati što ima na netu o nelikvidnosti. I našao sam aktualne vijesti o nelikvidnosti koja obuhvaća 35 milijarda kuna, o neisplatama plaća zaoslenicima i o sve većoj prijetnji od potpunog finacijskog kolapsa hrvatskog gospodarstva.

Ali našao sam i jedan brljantni osvrt na nelikvidnost od poznatog ekonomiste Guste Santinija iz 2001. godine ! Ha, što velite na to. Rasprava je stara nepunih deset godina, a aktualna je kao i danas.

Zašto rasprava o nelikvidnosti na temi o Hrastu ? Hrast ako bude nešto značio u hrvatskoj političkoj zbilji ne će moći nelikvidnost pomesti pod tepih. Već sada mora o njoj imati jasno stajalište.
Prijavi Administratoru
#112 Guste Santini o nelikvidnstiBoljunac 2011-01-20 17:34
Nadam se da se ne će ljutiti g. Santini što sam njegov rad izvukao iz naftalina. Veoma cijenim autora teksta iako se posvema ne slažem s nekim negovim zaključcima.

Evo taga rada iz 2001. godine.



Nelikvidnost - ostatak prošlosti

Autor Guste Santini   
Četvrtak, 05 Travanj 2001
12:36

Nelikvidnost je, po mišljenju mnogih, presudan činilac koji "krivi" informacije o stanju u privredi. To što "diže" kamatne stope samo je pojavni oblik utjecja nelikvidnosti na monetarnu sferu. Nelikvidnost je u svojoj osnovi protupravna emisija novca. Kako postoje lanci nelikvidnosti koji se dnevno umnožavaju to nije moguće reći koliki je ukupan neto učinak - koliko je emitirano novca. Konačno, i najvažnije, nelikvidnost je vidljivi dio realne inflacije slično kao santa leda.

Pravni temelj nastanka problema nelikvidnosti je institucionalna zaštita dužnika poznata u prethodnom sustavu. Valja istaći da u tadašnjim uvjetima nepodmirena potraživanja nisu bila u toj mjeri pogubna kao što je to danas, kada se stvara tržišni ambijent i kada je vlasništvo privatno. Stoga nije slučajno, da je u točki 45. Memoranduma Vlade republike hrvatske iz 1995. godine istaknuto: "jasno će se definirati prioritet vjerovnika, sudski će postupak biti pojednostavljen , i formulilrat će se obvezni rokovi za proces likvidacije". Nije slučajno, da se je propustilo realizirati navedeni stav Memoranduma. Naime, njegova realizacija ne bi dopustila da se tada prisutni, i još više nadolazeći, problemi ignoriraju kao što je to bio slučaj proteklih godina.

Gotovo da se nije ništa promjenilo. Naime, u uvjetima samoupravnog socijalizma dužnici su bili maksimalno štićeni kako dospjele obveze ne bi imale tragične posljedice po odnosnog dužnika. Kada bi se stvar odista komplicirala "drugovi" bi u zajednici sa poslovnom bankom našli rješenje. Kako se radilo o društvenom vlasništvu problemi su uvijek bili rješivi. Znamo, da je u uvjetima mekog budžetskog ograničenja i kada se radi o državnim poduzećim ovaj pristup u riješavanju problema rado korišten, jer mu pojavna učinkovitnost nije sporna. Međutim, tržišni model privređivanja ima sasvim drugačiju definiciju društvenog rada u odnosu na socijalistički model privredjivanja, bez obzira da li se radi o tipu samoupravnog ili etatističkog modela.

Potrebno je istaknuti da je socijalistički samoupravni model privređivanja uistinu svaki rad učinio društveno potrebnim i korisnim radom, pri čemu nije moguće alocirati rezultate tog pojedinačnog dijela ukupnog društvenog rada.

Kako tržišni model polazi od poznatog vlasnika, to su poznati gubici odnosno dobici. To znači da točno određena pravna osoba po dužničko-vjerov ničkoj osnovi gubi. Kako su vlasnici pravnih osoba fizičke osobe, to se u konačnici gubitak odnosno dobitak prenosi na njih.

Tvrtka se nastoji primjereno zaštiti, odnosno, ukoliko nije u mogućnosti, ukalkulirati rizik koji očekuje iz odnosne poslovne aktivnosti. Iznijeto jasno ukazuje da nemogućnost naplate kredita ili potraživanja (stoga je sporna teza o previsokim kamatama) bilo koje vrste u razumnom roku predstavlja subvenciju dužnicima i po toj osnovi smanjenje profita zbog povećanog i realiziranog rizika. Zato je moguće jasno apostrofirati tvrdnju, da nije moguće tvrdo monetarno budžetsko ograničenje, ako mu nije prethodilo institucionalno "tvrdo budžetsko ograničenje". Dok se pitanje ne razriješi, ostaju rastući rizici i njima primjerene kamatne stope. Pri tome valja naglasiti, da je značajan dio kamatne stope u stvari premija na rizik i kreditori su postali svojevrsni vlastiti osiguravatelji rizika koji proizlaze iz kreditne aktivnosti.

Ovom dodajmo, da povećanje rizika djeluje i na neizvjesnost u smislu (vremenskog horizonta) njezinog povećanja, što kreditore upućuje na preferiranje kratkoročnih u odnosu na dugoročne plasmane. Ovo ponovno povećava rizik i neizvjesnost i tako se formira dodatna spirala rizika. Sustav, ukoliko nije primjeren modelu privređivanja i nije transparentan, postaje katalizator rastućim rizicima.

Kako bi se odredio način rješavanja ovog složenog problema nužno je ukazati u osnovnim crtama nastajanje nelikvidnosti i identificirati njezin opseg.

Početak priče je povećanje obveza prema dobavljačima čiji su pojavni oblici, sukladno pregovarajućoj snazi, produljenje rokova naplate, podizanje cijena, mjenjanje dobavljača, itd. Kako su neplatiše kupci tih istih dobavljača ovi sve teže izmiruju svoje obveze prema svojim dobavljačima. Priča počinje u granama, koje imaju najmanju profitnu maržu (čitaj: najveću troškovnu presiju). Nelikvidnost se polako širi na druge grane brzinom koja je određena matricom proizvodne međuovisnosti.

Kako dobavljači rastu tako i kupci rastu u bilancama stanja privrednog entiteta što se tokom vremena povećava za nepodmirena potraživanja radnika koji ne dobivaju svoje plaće. Konačno kada je račun blokiran, država također nije u stanju naplatiti svoja potraživanja po osnovu poreza i dopirnosa. Učinak je poslovna blokada odnosnog entiteta.

Prema tome, kada govorimo o nelikvidnosti govorimo o pojavnom obliku realne inflacije koja je samo dio te ukupne inflacije. To je, ujedno, i odgovor zašto se ovaj problem nije rješavao, već ostavljao "boljim vremenima".

Trgovina na malo zbog svojih likvidonosnih učinaka je bila posebno atraktivna u procesu pretvorbe. Kako je priliv likvidnosti bio osiguran to je "upravljanjem" na strani nabavki omogućavao razne poslovne kombinacije. U tome se je pretjeralo, pa su i tradicionalno likvidni sustavi postajali nelikvidni do te mjere, da je uspostavljena trampa: roba za robu.

Polako ali sigurno dio nelikvidnosti prelazi u bankarski sustav najprije kratkoročnim kreditnim linijama koje u tim i takvim uvjetima postaju najprije dugoročni a potom nenaplativi krediti. Strane banke, imajući u vidu praćennje određenih privrednih aktivnosti sukladno svojim ciljevima, uglavnom su pošteđene tih događanja što im povećava konkurentnost. Da je kojim slučajem senzibilitet "nacionalnih" poslovnih banka bio manji, problem bi zasigurno bio još vidljiviji. Tek kada su i same banke došle u ozbiljne teškoće smanjile su svoju kreditnu aktivnost i danas se suzdržavaju koliko je to, zbog rastućih troškova, moguće od kreditne aktivnosti.

Ipak posebno valja istaknuti značjan udar na nelikvidnost, i njezino dinamiziranje, uvođenjem poreza na dodanu vrijednost. Porez na dodanu vrijednost u odnosu na porez na promet u maloprodaji ima značajne likvidne učinke, jer se primjenjuje na svaku fazu a ne samo u fazi prometa. Postoji, međutim, još značajniji likvidni učinak poreza na dodanu vrijednost a očituje se u oporezivanju zaliha. Oporezivanje zaliha jest novi troškovni i likvidonosni udar za odnosnu tvrtku. Ako se pretpostavi da su ukupne zalihe na nivou trećine domaćeg proizvoda koji se ocjenjuje na nivou 20 miljardi dolara, tada je jasno, da se radi o troškovnom i likvidonosnom udaru od govtovo milijardu i po dolara ili gotovo deset milijardi kuna. 1998. godine je izvršen rebalans proračuna upravo temeljem navedenog porasta porezniih prihoda od oporezivanja zaliha. Jasno da bi povećanje porezne stope poreza na dodanu vrijednost ponovno dodatno oporezovalo zalihe. Smanjenje porezne stope bi imalo suprotan učinak. Iz navedenih razloga možemo utvrditi, da je smanjenje porezne stope poreza na dodanu vrijednost odista vrlo složen posao i moguće ga je ostvariti jedino u uvjetima suficita, što nije realna pretpostavka u Hrvatskoj u srednjem roku.

Svako povećanje poreza i doprinosa ima za učinak istiskivanje likvidnosti ali i realni troškovni udar na poreznog obveznika. Kako proračun iz godine u godinu raste jasna je uloga države u nastanku i dinamiziranju nelikvidnost. Adam Smith je u svojim poznatim načelima ukazao na nužnost da "Svaki porez treba da se ubire u vrijeme ili na način na koji je najvjerojatnije da će poreznom obvezniku biti najzgodnije da ga plati.". Ovo najmanje znači da valja porez naplatiti temeljem naplaćene a ne fakturirane realizacije.

Kao što je iz iznesenog vidljivo država je po više osnova aktivni sudionik današnjeg stanja. Rješenje ovog vrlo složenog problema kao što je vidljivo iz analize nije niti lako niti jednostavno. Nema dileme, da će rješavanje ovog problemai iziskivati i značajna sredstva.

Prvi korak u rješavanju problema je svakako institucionalno ograničenje što znači, da je ugovor obvezno ispuniti na ugovoreni način. U tom smislu posebna je uloga sudstva. Dakle, nužno je učinkovito rješavati odnose vjerovnik - dužnik i tako transparentno pokazati, da se takva aktivnost neće tolerirati, odnosno da se ne isplati.

Istovremeno je nužno, da se ustanove prava i obveze države te da se iste rješe na najpovoljniji način. Nepodmireni dio država mora podmiriti obveznicama (vremensko razgraničenje obveza) koje su materijalno pokrivene kako bi ih bilo moguće plasirati i na inozemno tržište. Šumski fond i prirast po osnovu tog fonda je svakako moguće rješenje. Ovome treba pridodati i nekretnine ali ne i porezne prihode.

U drugom koraku neophodno je da se identificiraju najznačajniji sudionici nelikvidnosti te da se case by case razriješe njihova prava i obveze. Ukoliko posjeduju imovinu valjalo bi emitirati materijalno pokrivene dionice. Za tvrtke od značaja za zemlju u cjelini (po bilo kojem transparentnom kriteriju) država bi morala preuzeti te i takve tvrtke. Preostali dio mogao bi biti predmetom kupoprodaje potraživanja što ne bi trebalo biti neinteresantno ukoliko bi se povećala učinkovitost sudstva.

Zaključno valja istaknuti da problem nepodmirenih potraživanja ne dozvoljavaju odgodu. Njihovo povećanje zabrinjava jer su nesagledive posljedice po cjelokupno gospodarstvo. Nelikvidnost izravno utječe na okošatavanje privredne strukture čime bitno smanjuje šansu izlaska iz duboke krize u kojem je naša privreda. Treba istaknuti, da nije moguće uspostaviti tržište kapitala ukoliko je prisutna ova i ovakva nelikvidnost. Naime, nije moguće zamislliti proširenu reprodukciju u uvjetima kada nije moguće osigurati ni prostu (u 1999. godini suženu) reprodukciju. Nelikvidnost naprosto eliminira tržište kapitala.

Problemi su odista složeni. Prisutni problemi oko veličine i strukture Proračuna za 2001. godinu samo su tenutno najvidljiviji slučaj. Ima li se, pak, u vidu da je porezni kapacitet hrvatske privrede relevantno manji od usvojenog Proračuna jasno je da samo kreativna odlučnost omogućava rješavanje nagomilanih problema.

 
Prijavi Administratoru
#113 Guste Santini o nelikvidnstiBoljunac 2011-01-20 17:53
Ne znam koliko je točna konstatacija o tomu da je nekikvdnost vrh sante ledenog brijega inflacije. Čini mi se da je inlacija to kad je u pitanju nelikvidnost države. Naime, država neplaćanjem svojih dospjelih obveza stvra nepokriveni novac, emitira novac. Račanova je vlada taj problem "riješila" ne po Santinijevu modelu nego zaduženjem u inozemstvu. I dans je država generator nelikvidnosti kao i 2000-tih godina ali , čini mi se, na drugi način. Danas nije država najveći neuredni dužnik, nego svojim neučinkovitim i potkupljivim pravosuđem, jalovom i korupiranom javnom upravom stvara uvjete za bujanje neurednsti. Čitav kompleks zakone koji se tiču gospodarskog sustava ne funkcionira. Stečajni postupci su sve prije negoli stečajevi.

Kad sam pred 12 godina pošao u mirovinu, mislio sam se baviti stečajevima. Ali kad sam vidio kakvo je vladajuće shvaćanje o stečajevima u Hrvatskoj rekao sam sebi: Ne ! Što ti to treba ? Hrvatska još nije iživjela svoju prošlost. Imam svoj vrt. Nije mi dosadno.
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Zadnji komentari

Najave

  • 1
  • 2
30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu 30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu Povodom ustanovljenja prvog višestranački izabranog Hrvatskog Državnog Sabora i nekadašnjeg Dana Hrvatske Državnosti te dana branitelja grada Zagreba, u srijedu... Više...
28. svibnja - Predstavljanje knjige Damira Borovčaka u Zadru 28. svibnja - Predstavljanje knjige Damira Borovčaka u Zadru U ponedjeljak, 28. svibnja u Nadbiskupskom sjemeništu Zmajević u Zadru s početkom u 19,00 sati održat će se predstavljanje knjige Damira Borovčaka «Gvozdansko –... Više...

Tko je na vezi?

  • Mirogoj
  • 1 korisnik
  • 80 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal