Prije nekoliko dana, šetajući trgovačkim centrom, nemalo se iznenadih vidjevši ponudu dječjih igračaka. Ni prije nisam bio presretan igračkama koje nude, ali ovo mi je ipak bilo previše. Lutke za djevojčice koje izgledaju poput našminkanih kostura – Monster High. Još sam ispao zaostao i smiješan, jer lutku su već svi kupili i davno je izašla iz mode. I nikome ništa, nikome to ne smeta, a kamoli da bi reagirao! (J. Mamić)

Add a comment        
 

 

Ako se Europa želi ujediniti, ojačati i ponovno pomladiti nužno mora ponovno postaviti kršćanski identitet kao svoj temelj. I zato, da se vratim na početak, smatram kako izlazak iz sveobuhvatne krize u kojoj se Europa nalazi, pa i ove izbjegličke, migrantske ili kako već se zove, treba tražiti u prihvaćanju kršćanstva, ne nužno u vjersko-religioznom, već u kulturno-civilizacijskom smislu. Bez toga Europa sama sebi potpisuje smrtnu kaznu. (J. Mamić)

Add a comment        
 

 

Promatrati čovjeka ili zajednicu kroz bankovni račun ili samo kroz doprinos državnom proračunu, znači sasvim ga depersonalizirati i poniziti. Ta što mu vrijedi njegovo znanje, sposobnosti, kvalitete i sve ostalo ako to ne može dobro naplatiti, ako nema fiskalni kapacitet? To nam se nameće kao mjerilo. I onda je normalno politički se uhljebiti, prostituirati se, ukrasti itd. Jer zašto pošteno raditi godinu dana za iznos koji možeš zaraditi kurvajući se noć ili dvije? (J. Mamić)

Add a comment        
 

 

Mnogi tekstovi, pa i na ovom portalu su napisani o možda najvećem problemu koji muči Hrvatsku – izumiranje njenog stanovništva. Mnoštvo se rješenja nudilo kao spasonosno za taj problem - od toga da trebamo poticati obitelji na rađanje većeg broja djece kroz razne oblike pomoći, pa sve do razmišljanja kako trebamo uvoziti stanovništvo. Pozitivno je što ta tema zauzima kakav takav prostor, no trebala bi se još i više čuti... (J. Mamić)

Add a comment        
 

 

OblaciTrenutna situacija nam je takva da se demokratskim načinom pokušava progurati „vrijednosti" antifašizma, sekularizma, neoliberalizma, homoseksualizma, itd., nasuprot vrijednostima koje su ukorijenjene u narodu i koje narod ne pušta tako lako, a koje temelj nalaze u kršćanstvu. Kako onda demokratski način smatrati ispravnim kad si predstavnici naroda uzimaju za pravo da „stvaraju" bolju povijest ili pokušavaju „stvoriti" neki novi prirodni zakon. (J. Mamić)

Add a comment        
 

 

DostojevskiDanas postoji mnoštvo velikih inkvizitora. Osobe koje se pozivaju na Isusa; štoviše uloga u zajednici im je takva da predstavljaju Isusa i tumače njegove poruke. No, oni zapravo nemaju puno toga zajedničkog s njime. Načelno su mu zahvalni što im je prepustio vodstvo zajednice u njegovo ime, ali ne žele da im se uopće miješa u posao i ispravlja ih. Njihova uloga je preuzimanje odgovornosti za druge i donošenje odluka umjesto njih. To je njihov križ, ali oni ga ipak nekako radosno prihvaćaju. (J. Mamić)

Add a comment        
 

 

Obitelj je za papu, a onda i za samu Crkvu, najprirodnije i jedino mjesto za stvaranje novog života, za stvaranje veza, za učenje povjerenja i ljubavi i svih ostalih vrjednota koje su potrebne i u razvoju kasnijeg društva. Stoga njeno uništenje vodi upravo uništenju samog društva u cjelini, jer kao posljedica bi se stvorila praznina u odgoju čovjeka, koja bi bila nepovratna, a koja bi se onda odrazila i na kasnije stanje u društvu. (J. Mamić)

Add a comment        
 

 

Nebitno je postalo bitnije od bitnoga! Paradoks je to koji danas pretstavlja pravilo. Sve ono što je ranije predstavljalo vrlinu i vrijednost sada ustupa mjesto trivijalnom, prolaznom, odnosno nebitnom. Tako imamo slučaj da danas uživaju ratni dezerteri i kukavice dok se junaci polako predaju i odustaju od života. Isto tako neradnici uživaju u izobilju dok radnici gladuju. Nadalje, ključna mjesta u vođenju naroda zauzimaju ljudi koji nemaju nikakve odgovarajuće kvalifikacije za taj posao, već kao kvalifikaciju imaju mladost, „poštenje" i „neiskvarenost"... (J. Mamić)

Add a comment        
 

 

Što znači biti kršćanin u današnje vrijeme? Znači li to biti siromašan, ponizan poput ovčice i ustrašen u iznošenju vlastitih stajališta? Znači li to biti potpuno anacionalan i apolitičan (jer Crkva je duhovna stvarnost, a ujedno i nadnacionalna institucija)? Treba li kršćanin neprestano primati udarce i mirno promatrati kako ga se gazi? To je najčešće mišljenje „sekularne" javnosti i njihovih „liberalnih" medija, koji najčešće nemaju puno veze s Crkvom, niti ju razumiju. (J. Mamić)

Add a comment        
Ned, 22-01-2017, 17:25:07

Komentirajte

Zadnji komentari

Kolumne

Telefon

Radi dogovora o prilozima, Portal je moguće kontaktirati putem Davora Dijanovića, radnim danom od 17 do 19 sati na broj +385-95-909-7746.

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Administriranje

1 klik na Facebooku za hkv.hr

Pretraži hkv.hr

Lijepa Naša

0056_Medvednica.jpg
Copyright © 2017 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom (GPL).