Arogantna neodgovornost Ive Sanadera
Nadao sam se da više ne ću trebati pisati o liku i djelu Ive Sanadera, što je bilo iracionalno optimistično, a onaj racionalni i pretežiti dio u meni i u vama, poštovani čitatelji Portala HKV-a, govorio je da će se taj trumbićevski lik opet pojaviti na sceni u bilo kojem obliku jer je zima relativno blaga i štetočinje imaju kratak zimski san.
Što se događa i zašto se Sanader vraća i kamo se vraća? Za koga je to zabrinut? Za Hrvatsku koja je bila u žestokoj gospodarskoj krizi koju je Vlada trebala barem koliko-toliko kontrolirati i usporedo nalaziti rješenja za izlazak i oporavak? Pa što je tadašnji predsjednik Vlade Sanader učinio? Nestao je. Takve ljude nazivamo dezerterima. Bio je na mjestu predsjednika Vlade i kada su se već približavali predsjednički izbori, i što je učinio? Nestao je sa čela stranke iako je možda mogao uvjeriti (kupiti, uplašiti) potencijalne kandidate, tada još u redovima HDZ-a, koji su najavljivali tripartitni izlazak na izbore za predsjednika države. Nije to učinio, samo je nestao s prve crte, a nestao je i između ostaloga i zato jer je znao da bi i Vidošević i Primorac učinili što su učinili budući da su lansirani iz centara moći koje nisu bile pod Sanaderovom kontrolom, a kako je i sam Sanader pod nadzorom dijela tih središta, nije mogao učiniti ništa drugo nego da ode i prepusti vruće krumpire Jadranki Kosor.
Sada govori (ponavlja) da je otišao zato jer nije želio prepustiti hrvatski teritorij.
Pa zašto nije u trenutku kada je odlazio rekao izaslanicima na saboru HDZ-a da na licu mjesta donesu zaključak o automatskom novom izbornom saboru ukoliko njegov nasljednik ili nasljednica potpišu bilo što u smislu mogućnosti gubitka teritorija, te da se taj nasljednik ili nasljednica istoga trenutka opozovu. Nije učinio ništa, samo je otišao. I sada bi se vratio. Što bi sada učinio? Tražio da Hrvatska povuče potpis sa sporazuma o arbitraži? Neka se izjasni.
No taj izgovor s arbitražom ionako je toliko tanak da ne zaslužuje riječi, niti je trenutačno važno zašto je otišao, što će se kad-tad saznati. Važno je i za hrvatske prilike i Hrvatsku u cjelini vrlo simptomatično što je Sanaderovu novogodišnjem istupu dano toliko publiciteta . Radi se o jednom od mnogih zastupnika u Hrvatskom saboru, koji osim toga ni tu dužnost ne obnaša. Radi se o zastupniku neke bogatašice, kojoj pomaže u poslovima. I radi se o počasnom predsjedniku HDZ-a, mjestu koje je samome sebi ostavio kao mostobran s kojega će mutiti vodu kada mu se prohtije i razarati kao što je učinio s HDZ-om Herceg Bosne jer ili ima takve upute ili svoje osobne sebične interese želi nadrediti interesima Hrvatske demokratske zajednice, računajući da su članovi HDZ-a doista takvi otirači kakvima ih on smatra i da će dakle podržati njegov povratak, kao što su podržali njegov odlazak i kao što su podržavali (potiho negodujući) sve njegove poteze, pa šutili kao ovce i onda kada je zajedno s britanskim obavještajcima lovio Gotovinu i predao ga Carli del Ponte.
Može se i to dogoditi, ne bih se čudio, makar su oni koje sam vidio oko njega na televizijskoj snimci potpuno nevažne figure. Ostali još šute (pišem ovo u nedjelju navečer), osim Jarnjaka koji je bio podosta jasan.
Što je to doista s HDZ-om?
Već dugo se spremam napisati što se događa s HDZ-om, a zadnji događaji su me natjerali da to odmah učinim, možda površnije nego što sam namjeravao. Naime, upravo je Sanader kriv za sve što se dogodilo i na predsjedničkim izborima jer je na pogrješan način vodio stranku, jer je djelovao po onoj njemu omiljenoj «najveći neprijatelj je stranački prijatelj» (ili obratno), jer je stranku koja je imala ljude što su se znali oprijeti i Tuđmanovoj – posve, vremenima sukladno, razumljivoj – autoritarnosti, pretvorio u stranu poslušnika i podredio čak i časne ljude svojoj osobnoj autokratskoj diktaturi, te su mnogi na različitim razinama pristajali i tako živjeti, na svoju sramotu. Smicalicama i otvoreno bezočnom hiperaktivnošću uspio je odstraniti onaj snažan intelektualni stožer u HDZ-u, onu sol Hrvatske demokratske zajednice koja je u svakom vremenu znala pronaći putove i do pobjeda i do nade poslije poraza (odvažnosti nade, rekao bi stilist Obame) i svjesno se okružio u najvećem broju nevažnom klateži , pazeći da ga netko ne zasjeni.
Govorim to s legitimacijom, govorim kao član predsjedništva Hrvatske demokratske zajednice u dva navrata, u dva mandata od kojih ni sam ne znam koji je bio teži za Hrvatsku, onaj ratni koji je završio Olujom ili onaj početkom 21. stoljeća, kada se HDZ trebao izvući iz teške krize, u čemu mu je više pomogao Račan nego Sanader.
Govorim dakle da ako HDZ sada padne na lijepak Sanaderova arogantnog nastupanja, onda se toj mojoj bivšoj stranci ne piše dobro. Ako pak ljudi shvate što moraju učiniti i da se takvoj manipulaciji trebaju svim silama oduprijeti, za HDZ ima nade i budućnosti, uz nužna i povelika preslagivanja te postavljanja i ključnih pitanja gdje su toliki istinski demokrati i utemeljitelji pokreta koji je doveo do hrvatske samostalnosti.
Sanader sada postavlja pitanje o lošem rezultatu HDZ-a na izborima za predsjednika države, kao da su bili parlamentarni izbori, a kada već govori o tome trebao bi reći da je on, iz vlastite i duboke mržnje prema Franji Tuđmanu odbio Araličin prijedlog da HDZ stane iza dr. Miroslava Tuđmana .Da je svladao u sebi taj užas od njemu odioznog prezimena, da je, učinivši suprotno nego što jest, priznao da je njegov projekt detuđmanizacije propao, sada bi karte bile drukčije pomiješane. Pa ako se sada vraća da u ovih osam dana do izbora uvjeri hadezeovce da glasuju za Bandića, i to je suvišno, jer oni koji izađu na izbore –a svi bi trebali – sigurno ne će i bez Sanaderova savjeta glasovati za Josipovića, nego će sa stanovitom nelagodom ali ipak ubaciti listić za suparnika koji barem nije protiv hrvatskih interesa i hrvatskih vrijednosti, a što jest – vidjet će se.
Najmanje što je potrebno
U teškoj političkoj i gospodarskoj krizi u kojoj se nalazi Hrvatska, uz to s rezultatima prvoga kruga predsjedničkih izbora koji (u biti) narušavaju kakvu-takvu ravnotežu na rubu žileta, izlazak na javnu scenu haaškog i londonskog prijatelja dr. Ive Sanadera, Josipovićevog pandana s tzv. desnice, najmanje je što Hrvatskoj treba. No on je ponovno lansiran i bezočnom samouvjerenošću namjerava pokupiti i okupiti nestabilne. Scenariji su ovi: l. Sanader će nastupiti u svom odioznom stilu parfimiranog uličnog nasilnika i dobiti na svoju stranu većinu predsjedništva HDZ-a te za prvu ruku uvesti dvovlašće, a sljedeće tjedne iskoristiti da podsjeti one koje je doveo na položaje kako bi bez njih mogli ostati, i slično.
Pa tako sve do umjetno izazvanih novih izbora u HDZ-u . Scenarij broj 2: Sanader gubi na glasovanju u predsjedništvu, pa destrukciju seli u Hrvatski sabor, gdje već ima nešto «svojih» zubara i mesara, dakle ide na neke vrsti parlamentarni puč, tragom Mesića i Manolića u prvoj polovici devedesetih. Ako uspije, nameće se kao šef hadezeovuih saborskih zastupnika, s tim što već ima dogovor s Bebićem da ovaj ostane predsjednik Sabora, barem neko vrijeme. Sve to naravno vodi prema pravim, izvanrednim parlamentarnim izborima na kojima se desnici loše piše, barem ovoj koja se još naziva HDZ-om , a «koalicijski partneri» će već po tradiciji pružiti ruku pobjednicima.
Što nam je raditi?
Osnivati sada novu stranku, što možda nekima izgleda prirodno (imaju pravo tako misliti) ne bi bilo dobro jer će se istoga časa pojaviti nove kontrastranke, i opet po tradiciji, te će se sve razvodniti u samome početku. No ne treba robovati klišejima, jer su velike i stabilne stranke samo za mirna i dobra vremena koja dopuštaju ležernu igru s neznatnim razlikama u programima, pa su izbori samo folklorna predstava s demokracijom kao jedinim protagonistom. Mi pak živimo u turbulentnim vremenima kada je – za one koji znaju politički razmišljati posve očito – u pitanju hrvatska budućnost. Postojeće stranke ili ne shvaćaju kamo to Hrvatska srlja ili su u službi onih koji ne žele nikakvu Hrvatsku. U takvim vremenima može se, a možda i mora, ići na munjevita rješenja koja traže poprečne putove . Jedno od njih i po mojem mišljenju najbolje jest okupljanje oko projekta što ga je na ovim predsjedničkim izborima tek predstavio, tek osovio i prikazao dr. Miroslav Tuđman, koji i nije mogao računati na na pobjedu i Pantovčak jer bi bilo iluzorno očekivati uspjeh bez gotovo nikakve financijske logistike i uz ignoriranje medija. Ali je program što ga je izložio onaj program koji može ujediniti Hrvatsku i vratiti je na pravi put izgubljene samosvojnosti i onoga kreativnog obrambenog refleksa što su ga Hrvati posjedovali stoljećima i zahvaljujući kojemu su se održali u vremenima težim od ovih koje živimo. Jer, ruku na srce, nikada u bližoj povijesti nismo bili u boljoj situaciji, koliko god lamentiramo. Treba nam samo malo zdravog razuma, nekoliko Rohatinskih na različitim područjima, nekoliko dostojnih i odgovornih ljudi na ključnim političkim mjestima, nešto karaktera , časti i skromnosti. Ako je i to malo previše tražiti, neka nas vrag nosi i neka se vraćaju opsjenari da dovrše započeto u tuđim kuhinjama.
Hrvoje Hitrec
Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.
Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća
Zadnje vijesti
- "Povelja mira i prijateljstva" Slobodanu Langu .................(22. svibnja 2012.)
- U Zadru je danas održana svečana primopredaja 65 stanova hrvatskim ratnim vojnim invalidima i članovima obitelji poginulih branitelja u Domovinskom ratu. .................(22. svibnja 2012.)
- Vrhovni sud će u "slučaju Hrastov" video-vezom ispitati svjedoka iz Srbije .................(22. svibnja 2012.)
- Ministar Jovanović najavio "zakonodavnu oluju" .................(22. svibnja 2012.)
- Karamarko: imperativ je jedinstvo stranke .................(22. svibnja 2012.)
- Pravaška posla: Ruži Tomašić prešlo 70 HSP-ovaca .................(21. svibnja 2012.)
Zadnji komentari
- Argentina i Indija - stravični...
Nijedan političar, koliko znam...
22.05., 23:25, Željanaa - O novom vodstvu HDZ-a - prve r...
Zvonimire, sretno povratku u H...
22.05., 23:15, Jedino Hrvatska - O novom vodstvu HDZ-a - prve r...
Proteklih par dana sam razgova...
22.05., 22:46, Zvonimir Milas - O knjižici «Sve tajne HDZ-a» i...
..nu, u cijelom gotovo svijetu...
22.05., 22:45, MIJO F - Vrhovni sud će u slučaju Hras...
nisu oni samo bili članovi SKJ...
22.05., 22:44, gojmir - K. Marušić: Karamarko se treba...
Karamarku je nacionalizam pred...
22.05., 22:38, Jedino Hrvatska - O knjižici «Sve tajne HDZ-a» i...
Četnik neću ti ispričati priču...
22.05., 22:36, gojmir - O knjižici «Sve tajne HDZ-a» i...
..to su veći komunisti SUSED n...
22.05., 22:36, MIJO F - K. Marušić: Karamarko se treba...
Glas za hrvatsku Hrvatsku! 21....
22.05., 22:29, triarios - O knjižici «Sve tajne HDZ-a» i...
istine Hrvoja Hitreca. novine....
22.05., 22:20, MIJO F - O knjižici «Sve tajne HDZ-a» i...
Hrvoje Hitrec, Cetina i slični...
22.05., 22:00, Daruvar - Argentina i Indija - stravični...
A i iza ovoga stoji Njeno Viso...
22.05., 21:52, Jedino Hrvatska - Argentina i Indija - stravični...
I još nešto, to sam zaboravio ...
22.05., 21:11, Jedino Hrvatska - K. Marušić: Karamarko se treba...
Clap-clap-clap verusblog.voice...
22.05., 21:11, mirna v - O novom vodstvu HDZ-a - prve r...
Drago Prgomet je prije svega ...
22.05., 21:08, Lovro - Argentina i Indija - stravični...
Koliko znam, to vrijedi samo ...
22.05., 20:59, Jedino Hrvatska - Argentina i Indija - stravični...
Koliko znam, to vrijedi samo ...
22.05., 20:46, kbunjevac - K. Marušić: Karamarko se treba...
www.hrsvijet.net/.../ (http:/...
22.05., 20:27, Jedino Hrvatska - K. Marušić: Karamarko se treba...
Da smo kojim slučajem mi komen...
22.05., 20:10, Jedino Hrvatska - K. Marušić: Karamarko se treba...
www.hrsvijet.net/.../ (http:/...
22.05., 20:03, Cetina - Zastava sv. Vlaha
Kad je Sv. Blaž postao Sv. Vla...
22.05., 20:01, Miros - K. Marušić: Karamarko se treba...
Pa naravno, zato se i jest Ka...
22.05., 19:48, Jedino Hrvatska - K. Marušić: Karamarko se treba...
Ono što me žalosti, neovisno o...
22.05., 19:44, Lovro - Argentina i Indija - stravični...
Cetina odlično rečeno, samo i...
22.05., 19:21, Jedino Hrvatska
Najave
Tko je na vezi?
- Fiery
- 1 korisnik
- 85 gostiju
KOMENTARI ČITATELJA
A sve ostalo, za mene su "Balkanci koji se igraju demokracije".
Prilagodljivost vođinu mišljenju i ispunjavanje svih njegovih želja i prohtjeva stvaraju uvjete za napredovanje. Vođa misli za sve.
Promjena vođe mijenja se samo zvijezda, a planeti koji kruže oko nje nastoje ostati na svojim putanjama. Naravno, vođa-zvijezda u svako doba može izbaciti postojeće planete s njihovih putanja i na njihova mjesta postaviti nove.
Glavno je da partijski sustav ostaje na vlasti, a kandidata za nove planete ima u izobilju.
Zato je naslijeđeni partijski sustav apsolutno nespojiv s demokracijom.
Lustracija je apsolutni i nuždni uvjet za početak bilo kakve demokracije u Hrvatskoj.
Izvanredni izbori mogu biti održani do jeseni ove godine (ili velika koalicija koja bi mogla dulje potrajati)a na političkoj sceni imamo samo JEDNU opciju 'zapakiranu' u nekoliko stranaka! HDZ je definitivno izgubio sponu za svojim ishodištem i postao neprihvatljiv tako da birači zapravo nemaju nikakvu ALTERNATIVU!
I ovo finale predsjedničkih izbora do sada potvrđuje samo da je Staljin gora varijanta od Tita! Sanader je otvorio pitanje problema sa Slovenijom i Bandiću ponudio veliku priliku da poentira! Međutim on u svojem programu glede Slovenije i Arbitražnog sporazuma piše da mu nije poznat sadržaj tog sporazuma. Ali poznat mu je sastav komisije, poznat mu je stav najvećih hrvatskih stručnjaka, poznato mu je da je on zapravo POLITIČKO, a ne PRAVNO 'RJEŠENJE', poznato mu je da je za takve sporove jedino meritorno mjesto SUD, poznato mu je da taj sporazum ne podržava ogromna većina hrvatskog naroda...pa prema tome što ga to priječi da ne najavi NAJDEMOKRATIČNI JI NAČIN ODLUČIVANJA O TAKVIM VAŽNIM PITANJIMA KAO ŠTO JE PITANJE TERITORIJALNE CIJELOVITOSTI ZEMLJE NA ČIJE BI ČELO TREBAO DOĆI!? Na koncu zbog čega ga nitko od njegovih NOVIH prijatelja na to ne upozori! Ako nije dio STRUKTURE trebao bi to podržati. Jer time samo dobiva - KAKO HRVATSKA TAKO I ON OSOBNO!
u Vašem komentaru izložili ste, razumno (osobno) promišljanje odgovora na pitanje QUO VADIS Hrvatska ?
Vaš zaključak jest, da ne valja osnivati NOVU stranku, već da (njegov i nekada svih nas) HDZ treba "reformirati".
U osnovi, u normalnim okolnostima i normalnim zemljama, takav je zaključak potpuno LOGIČAN i u praksi potvrđen. Jer, novoosnovane stranke, odmah dobivaju "kontrastranke" (kao što su i realni predsjednički kandidati poput M.Tuđmana, dobili ciljane "protukandidate "). Na taj način te nove stranke, neko vrijeme egzistiraju, nemaju mogućnost napredovanja prema parlamentu i naposlijetku se gase ! To je scenarij u normalnim zemljama, gdje normalni ljudi idu na posao u 9 i vraćaju se kući u 17 h, brinu svoje svakodnevne brige, nemaju pojma kako im se zove na pr. ministar zdravstva, ali bivaju uredno i na dogovoreno vrijeme "servisirani" u zdravstvenim ustanovama uz pokriće njihovih "zdravstvenih polica osiguranja". Tako je u NORMALNIM (stabilnim) državama.
Hrvatska je "druga priča", to nije NORMALNA država (još!), jer je nastala 91. u "NENORMALNIM OKOLNOSTIMA", u borbi i nadmudrivanju domoljublja sa VELIKOSRPSTVOM (vlaških) "novokomponovai h, SPC-pravoslavni h" SRBA, potpomognutih komunističkom "inteligencijom " ispunjenom prefriganošću nekakvih salonskih hrvatskih "novokomponovan ih ateista" (krštenih YU-HRVATA), krležijanaca, protuha, krupnih i sitnih lopova. Sav taj konglomerat interesno ili idejno "objedinjenih" (radili su jedan drugom o glavi) KP protuha, zapravo zaluđenih jugofilskih idealista, odnarođenih HRVATA, u EU živućem smislu odnarođenih židova, što sanjaju Palestinu, naravno prijetvornih komunista veliko SRBA, talijana, mađara i ostalih, danas u "antifašističko m" USTAVU definiranih manjina, svi su oni, prema Goldsteinskom definiranju USPJEŠNOG, u vremenu nakon 45e, društenog razvoja HRVATSKE, - vrlo "uspješno" nastavili izgrađivati i Hrvatsku iza 91. Dakako, postrojeni kroz raznorazne "nelustrirane stranke", zauvijek interesno povezani i usklađeni, kroz UDBA-KOS okružje, vješto istrenirani i KONTROLIRAJU Hrvatsku "od glave do pete" i danas, kao i 1945., "izbacujući iz igre", na ovaj ili onaj način, svakog HRVATA koji "zaprijeti" da dosegne najniže razine društvenog UTJECAJA (u bilo kojoj sferi društvenog života. Ako baš hoćete od kulture do politike!
Tko se ne uklapa u "UDBA-KOS" zacrtane standarde, nove "zapadnobalkani je", što se intenzivno pokušava pod instrukcijama Bruxelles-Londo n "priručnika za nerazvijene", izgraditi i u HRVATSKOJ - biva onemogućen i marginaliziran.
G.Franjo Tuđman je sve to znao i imao u vidu, sa nekim od likova te "surove drame u desetljetnom teatru smrti", bio je i osobni prijatelj, znao je da ONI njega koriste za svoje ciljeve, ali ONI nisu znali koliko ON NJIH koristi u cilju HRVATSKE!
Uspio je u onome što na početku tog puta 90e nije bilo izgledno - FORMALNO PRAVNA međunarodno priznata DRŽAVA HRVATSKA. Okvir je tu, ali u njemu su "bivši" opet ZAJAŠILI sedlo i uzeli kormilo, koristivši onaj sloj ljudi što bi za ROLEX i "mamicu prodali", kakvih ima u svakom narodu, pa i Hrvatski nije izuzetak. Franjo je, ne jednom rekao frazu, "JUDINE ŠKUDE", u kojoj su se i neki "današnji" prepoznali. Zato su tako intenzivno po njegovoj smrti započeli DETUĐMANIZACIJU !
Jedina formula mogućeg uspjeha na DEMOKRATSKIM iPRAVEDNIM izborima za PARLAMENT jest osnivanje NOVE i ČISTE (da ne kažem LUSTRIRANE, kada već državna infrastruktura NIJE LUSTRIRANA) STRANKE - bolje rečeno pokreta. NOVI, mladi, obrazovani ljudi, politički NEPOTROŠENI Kumovečkom, roditeljskom ili životnog miljea, indoktrinacijom , bez ikakovih predrasuda orjentirani LIJEVO ili DESNO (u smislu zapadnog poimanja parlamentarnih podjela, ne ovih naših BALKANSKIH, svedenih na LIJEVO= PARTIZANI, DESNO = USTAŠE), samo takovi ljudi, bez sufliranja "ishlapjelih domoljuba što nisu doživjeli svojih 5 minuta političke slave", eto, samo takovi MLADI HRVATI, mogu izvući zemlju iz ovog BALKANSKOG GLIBA !
STARIJI DOMOLJUBI jednostavno moraju "otići" kada ostvare PRETPOSTAVKE za mlade da nastave STRUČNO voditi zemlju. Dakle, "sijede glave", osnujte stranku(pokret) , nađite MLADE i SPOSOBNE, priopremitwe za izbore, osvojitze MANDATE na svim razinama, i prepustite "stolice" OSTRUČENIM MLADIM NADAMA. Ne dozvolite da se opet, teoretski, stvori situacija da državu vodi jedan gotovo 80godišnji bivši komunista, od kojeg DANAS svi strepe da li će "destabilizirat i Vladu" !
Eto zato, cijenjeni g.Hitrec, HDZ nije moguće "reformirati i izgraditi" nanovo!
G Miro Tuđnam je, u maniri istinskog državnika, priznao svoj izborni debakl, zbog znanih nam razloga, ali i dao putokaz za ovaj politički trenutak: "glas za Bandića!"
No, dojam, kako bi to komunisti lijepom frazom kazali: "dolje, u bazi, na terenu", jest, kako birači očekuju i više od njega. Očekuju upravo od NJEGA, da otvori taj OKVIR za mlade, obrazovane, stručne ljude svih profila zanimanja, kroz koji će se politički uzdignuti i preuzeti poluge vlasti, ali i osobno IZGRADITI, generacija državljana HRVATSKE i zauzeti najodgovornija mjesta u državi. Samo takvi, neopterećeni prošlošću, stručni i moralni, odlučni ljudi odvesti će Hrvatsku u budućnost XXI stoljeća.
Cijenjeni g.Hitrec, Vaš je doprinos stavranju države, ali i u današnjim danima organiziranjem domoljubnih snaga kroz HKV, neprocjenjiv, usudim se reći, "stvorili" ste i predsjedničkog kandidata koji je na izborima dokazao da HRVATSKA NE ŠUTI ! I to će biti zapisano u povijesti, zauvijek!
Ispravna je i Vaša konstatacija kako je HDZ, uz vodstvo g.Tuđmana, odigrao svoju povijesnu ulogu ! I to će povijest zabilježiti, zauvijek!
Sada treba krenuti dalje, ponovno "iz ničega" stvoriti politički "okvir" za uspon u novom TISUĆLJEĆU ! Taj okvir MOŽE pokrenuti g.Miro Tuđman, uz pomoć mnogih, iskusnih u politici, poput VAS.
No kada se budu "dijelili" SABORSKI ili "lokalni parlamentarni" mandati, tada se iskusni trtebaju ODMAKNUTI !
Kroz HDZ danas - to nije moguće ! I ne samo kroz HDZ, to nije moguće niti kroz bilo koju drugu parlamentarnu stranku. Zašto ?
Recimo to kratko - PREVIŠE je REPOVA bliže ili daljnje prošlosti. Od ideoloških zabluda i "zabluda", do interesnih sprega i "slabosti" pojedinaca !
G.Hitrec, VRAG nas ne smije nikada ODNJETI, kako sugerirate u posljednjoj rečenici, mi moramo VRAGA "uhvatiti za rep i baciti tamo gdje mu je mjesto"!
Ove su generacije HRVATA, cijelo stoljeće sanjale i stvarale ŠANSU za okvir: DRŽAVU Hrvatsku ! Nestrpljivi smo i želimo da nam okvir ispuni NAJLJEPŠA slika, no u životu valja biti strpljiv, prvo odabrati "slikara", sačekati njegovu inspiraciju i rad, djelo, svjedočanstvo vremena i inspiracije za buduće generacije, pa ga tek onda "uramiti". Odabrati UMJETNIKA, dati mu boje, platno, kist, temu, prikladnu uz okvir i prostor za izlaganje, jest izuzetno odgovorna zadaća. U izradi okvira ste osobno sudjelovali, kroz HKV ste nebrojno puta dokazali kako Vam je stalo da u njega dođe "prava slika", pa i sada nemate pravo zastati.
S nadom u razumjevanje ovog iskazanog razmišljanja iskreno Vas pozdravljam i želim svim nama uspješnu 2010g.
Vaš,
Damir Tučkar
Propo slučaja Sanader.
"Tko s vragom tikve sadi, obije mu se o glavu."
Kada će se i svima njemu sličnim obiti, da mi je znati, a poželjno i doživjeti ?
_________________________________
G.D.Tuckar@
"Ispravna je i Vaša konstatacija kako je HDZ, uz vodstvo g.Tuđmana, odigrao svoju povijesnu ulogu ! I to će povijest zabilježiti, zauvijek!"
Zlatnim slovima je već upisano da je dr.Franjo Tuđman u sukladnom suglasju s vlastitim m narodom uspjeo( napose sa svim onima koji su na prvoj crti spremno se odazvali kad je grmilo) pretočiti u zbilju višetisućljetni san Hrvata .
Ne slažem se s dijelom konstatacije, da je u cjelini( čast poštenim iznimkama)i stranka HDZ, zaslužna isključivo .
Otvoreno pismo g.Hitrecu — dtuckar
----------------------------------
Stvarno dobar komentar, posebno šta se tiče mladih. Međutim za ozbiljnu stranku o kojoj govorimo,(kao šta ste naveli) trentno je nedostatno i mladih i starih ako pogledamo čvrstu, odanu jezgru. Zato bi trebalo navest u statutu stranke da stari s vremenom otpadaju, a da se svako "laktanje" kažnjava isključivnjem, kako se ne bi desilo razvodnjavanje kao kod HDZa. I samo zagovaranje pokreta krije u sebi tu opasnost. Bolja je manja bolje organizirana "elitistička" stranka nego pokret. Mladi svakako trebaju bit na prvom mjestu, tu se slažem, ali oni nemaju dovoljno znanja i iskustva te trebaju stalno učit (možda i cijeli život) od nekoliko autora slike. U tom smislu bi ddobro došlo "vijeće mudraca".
uz sve to ni izgledi milana bandica da postane predsjednik nisu bas naj bolje. a milan kakav jest, sigurno se nebi kandidirao za predsjednika i tako napustio Zagreb i SDP a da nema rezervni plan u dzepu.
Svijedoci smo i dogadjanja u Splitu gdje se i Kerum sprema za svoju karijeru u politici a svoju simpatiju prema Milanu i Ivi nikako ne skriva.
Gledajuci sve to, sva ova trenutacna dogadjanja mi izgledaju kao igranje saha, gdje se polako Figure postavljaju na pravu poziciju kako bi mogli za koji mjesec matirti svoje protivnike...
ja bi volio da u svojoj konzultaciji ipak grijesim jer naj vise bi volio da Sanadera nikad vise ne vidimo na Hrvatskoj politickoj sceni...
Pozdrav iz hlade ali ipak pre lijepe Svicarske.
Martin Paurevic
Obično se kaže da se takav čovjek ponaša kao slon u staklani.
Njegovo brisanje iz članstva HDZ je jedini mogući potez ali to nije sve i nije dostatno.
Ukoliko Kosorica i HDZ ne istraju na kaznenoj odgovornosti Ive Sanadera za cijeli niz državnih promašaja, korupcije i zgrtanja bogatstva dok je narod gladan i bez posla - ne će biti zadovoljena pravda.
Vidjet ćemo dokle Kosorica i HDZ mogu ići daleko.
Inače, mogu konstatirati da je Ivo Sanader uveo srbe i pročetničku stranku Milorada Pupovca na velika vrata u hrvatsku političku zbilju. Tako da nam u nedavnom Otvorenom H.N.Srzić lekcije o demokraciji sada drže Milanka i Milorad.
Hvala ti Ivo i za to.
Nadam se da ćeš i za to odgovarati.
pismo ste uputili g. Hrvoju Hitrecu, ali budući da je riječ o otvorenom pismu koje se dotiče općih stvari, uzimam si slobodu dati par primjedaba na Vaše pismo.
Pitanje je li umjesnije reformirati HDZ ili osnovati neku novu stranku na prvi pogled je umjesno i na njega se može odgovoriti ovako i onako. I jedno i drugo rješenje ima svojih prednosti i nedostataka.
Ne ulazim u razglabanje koje su prednosti jednog ili drugog odgovora. To je složeno pitanje i odgovor nije jednostavan.
Isti je slučaj s pitanjem kako doći do jednog neovisnog dnevnog lista. Početi iznova osnivanjem novog trgovačkog društva odnosno dnevnog lista sa svom neophodnom infrastrukturom ili kupiti neki postojeći dnevnik. Ja sam svojedobno bio Sanaderu predložio privatizaciju Vjesnika. Ne sjećam se koliko sam ulazio u detalje. Obaviješten sam od Vlade da je moj prijedlog ustupljen HFP-u i nikada nisam dobio o njegovoj sudbini nikakav odgovor.
A prijedlog je veoma zanimljiv.
Imam neke ideje kako bi se moglo izbjeći dilemu: osnovati novu stranku ili reformirati HDZ.
Ne bih o tome javno pisao.
Držim se one da nije sve za svakoga. Spreman sam izložiti svoje zamisli, ali u krugu osoba kojima vjerujem.
Druga teza ,a sa Sanaderom su sve opcije moguće,da je poslan kao trojanski konj crvene koalicije , kako bi se nametnula ideja o nekakovoj potpori M.Bandiću.S obzirom na odbojnost "naroda " prema povratku I.S.u politiku, bio bi to veliki minus Bandićevim šansama u borbi za Pantovčak. Ja pokušavam ne gledati stvari u crno-bijeloj tehnici .S obzirom na izjave Šeksa o pravima I.S. o aktiviranju saborskog mandata, tog čovjeka-kameleo na,ništa nije nemoguće.
U devet i pol godina HDZ-a pod dr. Franjom Tuđmanom desio se samo jedan slučaj isključivanja iz stranke. To je učinjeno Miroslavu Kutli, i to tako da isti nije povrijedio statut HDZ-a niti svoje stranačke dužnosti, nego je isključen uslijed medijskog progona koji se nad njim tada provodio, kao svojevrsnim simbolom nemoralne privatizacije i kojega se etiketiralo kao primjerom za „HDZ-ovu privatizacijsku pljačku“.
No, u vrijeme Ive Sandera, naširoko slavljenog kao „europejizatora “ i modernizatora HDZ-a, gaženje vlastita statuta i isključenja iz stranke su postala dnevnom praksom vodstva HDZ-a.
Izabrana zamjenica predsjednika HDZ-a Maja Freundlich bila je de facto isključena iz bilo kakvog sudjelovanja stvaranja politike stanke, a od njezinih domoljubnih istupa Sanader i Vladimir Šeks ograđivali su se na način da su ih proglašavali „neprimjerenim profilaciji HDZ-a u modernu politički stranku“.
U županijskoj organizaciji HDZ-a Osiječko-baranj ske županije na nestatutaran način smijenjen je predsjednik županijske organizacije i potpredsjednik stranke Mato Šimić, a s njime i mnogi drugi dužnosnici.
Uoči 7. općeg sabora stranke, nad glavnim tajnikom Josom Škarom izvršeno je teško kazneno djelo protupravnog lišavanja slobode.
Protustatutarno su masovno kreirani izaslanici za 7. opći sabor stranke, primjerice preko onih presudo-demokra tskih organizacija, poput Zajednice žena, ili su ljudi, koji su tada već 10 godina živjeli u Hrvatskoj, najednom postajali izaslanici iz SAD-a, Norveške, Austrije, Švicarske itd., dok je istodobno dijelu legalno izabranih izaslanika uskraćena akreditacija.
Nakon 7. općeg sabora, tko god se pokazao da njemu osobno nije odan, isključen je iz stranke.
Kako Sanader ni nakon 7. općeg sabora nije imao većinu u predsjedništvu stranke, određenim članovima slani su pozivi na sjednice tako da na njih iz vremenskih razloga nisu mogli stići, da bi se na tim istim sjednicama aklamacijom „proširivalo“ predsjedništvo na kojem bi se stvarala Sanaderu podložna većina. Potom se pristupilo isključivanju iz stranke pojedinih članova predsjedništva.
Kada je Sanader od predsjedništva stranke konačno napravio tijelo koje njegovoj samovolji daje legitimitet, raspustio je mnoge županijske i gradske organizacije, a u gradu Zagrebu je išao tako daleko da su raspuštene i organizacije gradskih četvrti, a – čak bez formalne odluke – i poneki ogranci. (O ovome, kao tadašnji predsjednik ogranka Ribnjak i član predsjedništva organizacije za gradsku četvrt Gornji Grad – Medvešćak, mogu posvjedočiti iz prve ruke. Kada je valjalo nanovo osnovati ogranak, nije se našlo ni minimalnih šest „probranih“ osoba za njegovo sazivanje, i tamo gdje ih je nekoć bilo 77 članova.)
Strah Sanaderove klike od vlastitog članstva išao je toliko daleko da je ukinuto dotadašnje članstvo u stranci i provedena nekakva nova registracija: na način da se jednostavno ne registrira u članstvo „nepodobne“, niti ih se o tome obavijesti. (Još jednom mogu na vlastitom primjeru posvjedočiti da je tome tako, u dva navrata sam ja, član HDZ-a od 1989. godine, prijavio „obnavljanje članstva“, a da odbijenice ili kakvog odgovora dobio nisam, posljednji puta prije tri godine.)
U takvom HDZ-u kao članica „nepodobna“ je i gospođa Ankica Tuđman, supruga utemeljitelja i prvog predsjednika HDZ-a Franje Tuđmana.
Sve ovo sam naveo samo kako bi prikazao da nikakvih reformi u HDZ-a biti ne može, sve dok HDZ vode ljudi koji s demokratičnošću , pluralizmom i pravom nemaju veze i koji su nasiljem nad vlastitim statutom i vlastitim članstvom, trikovima i smicalicama dolazili do svojih dužnosti. Naravno da takvi onda ne mogu biti ni zaštitnicima, ni promicateljima nacionalnih interesa.
Premda je autor članka, g. Hrvoje Hitrec bio potpredsjedniko m stanke, i vjerujem kako mu ovo što sam naveo, bar ugrubo, nije moglo promaći – njega, a ni Jadranka Kosor ne smatram upetljanim u anti-demokratsk e radnje, a koje su i dovele do toga da je HDZ danas pao na strančicu od tek 12 posto glasova – mislim kako su neproduktivni pozivi Miroslavu Tuđmanu da se okani osnivanja nacionalne stranke, koja bi se temeljila na vrijednostima HDZ-a iz vremena Franje Tuđmana.
HDZ-u takva konkurencija može samo dobro doći, a ubrzat će se i Starčevićeva spoznaja po kojoj se „despocije ne popravljaju, nego propadaju“.
Kažu da se reformira samo ono što ne valja, pa ako sada sami sebe reformiraju, to je ok. No to je problem jedne stranke HDZ-a koja će se u 2000.-tim pamtiti po više zla nego dobra što je učinila. To nikakav "Tuđmanov HDZ" ne može ispraviti što je nekoliko izdajnika uspjelo uništiti.
Ima nešto u tomu. Naime, ako stranke budu uporno odbijale komunicirati s narodom ne samo pred izbore nego i u vremenu između izbora - tada bi sigurn prije ili kasnije došlo do rasapa postiojećih stranaka i formiranja neke posve drugačije političke scene.
Svjedoci smo optimističkih promjena koje se ovih dana zbivaju pred našim očima. Sve više prodire svijest u narodu, pa i u poltičkim strankama da se moraju demokratizirati prvenstveno unutar sebe, a također da treba demokratizirati političku scenu Hrvatske općenito.
Uvjeren sa da je to kraći i učinkovitiji put nego gašenje postojećih stranačkih infrastruktura i izgradnja novih.
Politčke stranke su vrijednost po sebi i ne bi valjalo da i se baci na smetište zajedno s prljavom vodom. Jer u toj prljavoj vodi su se kupali slatki dobri dečkići i djevojčice, ali i oni koji su "piškili i kakili" u vodi u kojoj su se kupali. Nevaljalu djecu treba poučiti i odgojit, zagađenu vodu baciti, a posudu (političku stranku) sačucati ako nešto vrijedi.
Problem su one male i bezvrijedne posudice (strančice) koji treba pak odstraniti i staviti u otpad.
Hipoteza = nedokazana tvrdnja.
Ja imam pak dvije druge hipoteze.
1. Sanader se je nečim zamjerio zapadnim moćnicima i nakanili su ga maknuti iz politike. Budući su dobro biliobavješteni o njegovo putru na glavi ucijenili su ga i pod prijetnjom objavljivanja podataka o tomu, morao je abdicirati.
2. Sanader je došao u situaciju da nije uspio s pregovorima za ulazak u EU, da je nastupila kriza u kojoj bi morao svoju politiku okrenuti za 180 stupnjeva i nastaviti poricati sve ono što je nedavno obećavao i pred blamažom zbog krive prosudbe zbilje i nesposobnosti da se s njome suoči - abdicirao je.
Dakle, to su nagađanja više ili manje vjerojatna.
Mislim da ne ide to tako jednostavno kako ti se čini. HKV je udruga intelektualaca, a ne politička organzacija. Nije problem u preregistraciji udruge u stranku nego što tu udrugu čine intelektualci koji promišljaju Hrvatsku, ali nemaju u sebi one osobine koje trebaju imati političari. Pokretači i animatori određenih političkih procesa mogu biti i to i jesu. Pomažu nam da prepoznamo pozitivne i negativne procese u Hrvatskoj.
Ima više mogućih scenarija po kojima će se stvarati hrvatska budućnost. Jedan od tih sadrži i rasap postojećih najvećih stranaka. Mislim da ima i boljih. Vrijedno je o tomu razmisliti.
Zato HKV treba ponajprije javno, u najtiražnijim glasilima objaviti svoje članove (od kojih ne moraju svi biti politički talentirani i moćni za političko djelovanje) a zatim s tim javno objavljenim sumarnim intelektualnim kapacitetom i sinergijom, treba odlučiti koji su najbolji načini političkog aktiviranja i kada.Izbori za predsjednika Republike, ma kako završili, ne će ništa bitno promijeniti ni na bolje ni na gore, ukoliko se ne pronađe kritična masa desne inteligencije koja će znati ponijeti narod u istinsko promišljanje budućnosti? A to se može učiniti samo kroz tradicionalnije medije od interneta. Naš seljak i radnik još nisu informatički pismeni, niti imaju sredstava za to. Zbog toga borba klasičnim sredstvima političkog djelovanja je jedino vrijedna truda. Da sam u pravu pokazuje i internetska podrška Miri Tuđmanu. Da je HKV kroz klasične medije i uz suradnju kvalitetnih marketinških organizacija (što znači i uz dovoljno finanijskih sredstava) vodio Tuđmanovu kampanju, drugačije bi, vjerojatno, sve završilo. Zato, kažem, pred intelektualcima HKV-a je velika odgovornost. Hoće li se povući u mišju rupu ili će se, zbog hrvatskih interesa) isturiti u proskribiranu političku igru i poniziti se, baveći se tom nižerazrednom društvenom aktivnosti, pitanje je svih pitanja. Sva ostale isprike da intelekrualci nisu za politiku su i dovele do "hrvatske šutnje" iza koje se tako rado sakrivamo, optužujući druge za nju.
Kakva nagađanja? Zar Vi mislite da je Sanader takva naivčina da je mislio sa Zubovićem i Biancom Matković rušoti HDZ? Zar o čovjeku o kojem je toliko toga rečeno u smislu da je politički lisac, da se ponio toliko amaterski i naivno? Naravno, učinio je to tako namjerno, u dogovoru s tim HDZ-om kako bi Bruxelles i dalje mogao slamati poniznu HDZ-ovu Hrvatsku. Zar Vam nije dovoljna činjenica da svi sada plješću HDZ-u? Osim toga cijelo proteklo izborno razdoblje svi važniji analitičari govore o slijepoj poslušnosti HDZ-a Bruxellesu, a sada kada se Sanader "Ukazuje", Vi mislite da to nije maslo istog tog Bruxellesa? Njima HDZ treba! Njima HDZ služi! Zar Jadranka Kosor koja već dva mandata služi Sanaderu i poslušno izvršava njegove ideje, i koju je Sanader i postavio za premijerku, se odjednom promijenila i ne nastavlja sakupljati mrvice sa Sanaderovog stola s kojeg je on već pojeo sve važnije i veće ribe! Sjetite se samo Pašalića ili Glavaša! Zar taj Sanader koji je znao bez problema njih progutati bi se ponio tako naivno, da mu to nije bio zadatak! Ma, hajte, molim Vas!!!
Inače političke analize se svode na prosuđivanje tj. na nagađanje o tomu što se iza brda valja.
Zar misliš da su i intlektualci okupljeni oko HKV-a, Miroslav Tuđman i toliki drugi u zabludi glede HDZ-a ?
Svoje teze kritički ispitaj prije nego ih otipkaš. Pojam intelektualca se neosnovano suzio na, u osnovi, političara. Citiram :"svi dobro znamo da pojam intelektualac znači aktivni borac za svoja uvjerenja, a ne knjiški moljac koji se sakriva iza internetskog portala i nekoliko tribina."
Inače je hvale vrijedno toje razmišljanje o tomu što bi trebalo učiniti. Citiram : "treba odlučiti koji su najbolji načini političkog aktiviranja i kada.Izbori za predsjednika Republike, ma kako završili, ne će ništa bitno promijeniti ni na bolje ni na gore, ukoliko se ne pronađe kritična masa desne inteligencije koja će znati ponijeti narod u istinsko promišljanje budućnosti? "
Kako pokrenuti nužne promjene u pravom smjeru ? To je ključno pitanje. HKV može biti upaljač koji će pokreniti te procese.
Gospodine Bitunjac, ja sam s Vama na Vi, i ne znam zašto mi se obraćate kao da smo skupa ovce pasli ili bili u šumi s prtizanima? No, to nije važno! Stvar kućnog odgoja!
No važnije je Vaše neshvaćanje da bi Sanader progutao i 1.000 žaba za Bruxelles, ako mu on obećaje međunarodni imunitet zbog kriminala. A da se o tome radi vidljivo je iz sastanka Jadranke Kosor i Karamarka i Bajića, koji su se sastali da bi zaustavili daljnji progon Bruxellesovog šrićenika.
Što se tiče definiranja pojma "intelektualac" mislio sam da ste obrazovaniji i da ste shvatili da govorimo o konkretnoj temi i da ne treba dati najopćenitiju definiciju. Pa ako baš želite i to, evo. Intelektualac u najizvornijem značenju znači osobu koja zbog svojih ili sebi bliskih uvjerenja koja su, po njegovopm mišljenju, važna za širu društvenu zajednicu, javno djeluje i nastoji realizirati svoje stavove, ukoliko ga argumenti drugih ne uvjere da nije u pravu. Tada se nastavlja boriti za te nove argumente.
Srednjoškolska definicija intelektualca kao svakog visokoobrazovan og čovjeka, ili novija definicija da je intelektualac svaki znatiželjni čovjek, davno su u "outu". Intelektualac nije to, ako nema društvenog angažmana.
Ja, inače, vrlo dobro znam stavove Miroslava Tuđmana i znam što misli o HDZ-u. S njime se posve slažem, ali je otužno da je okružen ljudima koji mu ne žele ili ne znaju pomoći u realizaciji njegovih vrijednih planova. No o tome sam pisao već ranije!
Isto se tako ispričavam zbog arogancije s kojom sam napisao prethodni svoj komentar. Svjestan sam svojih ograničenja, a s druge strane razmišljam i pišem kao da sam svu pamet svijeta pokupio. Ali, imam i tu osobinu da bez imalo teškoće i zadrške priznajem svoje pogrješke kad mi netko na njih ukaže.
Glede Sanadera ne ću nagađati ništa ako je Vama poznat sadržaj razgovora Kosorove, Bajića i Karamarka. Ipak, ja sam po struci pravik u mirovini i kad nteko iznese takvu tvrdnju kao što ste Vi učinili, red je da se ga zapita otkuda mu je poznat sadržaj razgovora spomenute trojke. Ako i je točno što velte, vjerojtano ne možete objaviti otkuda su Vaša saznanja i meni ne preostaje nego da vjerujem Vašim riječima ili ne vjerujem. Ne nogu ih ispitati.
Glede pojma definiranja intelektualca, prihavćam Vaše gledište da se može i na taj način definirati intelektualca kako Vi to činite kad je riječ o humanističkoj inteligenciji. Ali, citiram Vas:"Intelektua lac u najizvornijem značenju znači osobu koja zbog svojih ili sebi bliskih uvjerenja koja su, po njegovopm mišljenju, važna za širu društvenu zajednicu, javno djeluje i nastoji realizirati svoje stavove, ukoliko ga argumenti drugih ne uvjere da nije u pravu. Tada se nastavlja boriti za te nove argumente." - još ne znači biti političar. Niste zapazili kako ste svojim prethodnim upisom obescijenili intelektualca ako ne postupi kako Vi od njega očekujete i sveli ga na to da je "knjiški moljac koji se sakriva iza internetskog portala i nekoliko tribina."
Društveni angažman se očekuje od intelektualaca, ali mislim da nije to oboilježje koje ga određuje.
Eto, ja pak ne znam koliko Tuđman zna o HDZ-u niti s kojim je ljudima okružen. Ostaje mi samo nagađanje što se iza brda valja
Sanader i Kosorka trče počasni krug! Za koga? Za pobjedu Ive Josipovića i 'društvo iz zapećka'!
Mantranje koja se ovih dana bjesomučno ponavlja glasi – svjetlo i tama, podjela na dvije Hrvatske – onu demokratsku oko Ive Josipovića i onu nedemokratsku koja se okuplja oko Milana Bandića i Ive Sanadera. Prijevremeni izbori jedino su rješenje… To i takvo demokratsko zavijanje sve se snažnije čuje iz stožera sa Iblerovog trga.
Iznenadni Sanaderov povratak u politiku na neradnu nedjelju, uz svu njegovu navodnu brigu za budućnost Hrvatske i očuvanje njezinog suvereniteta i cjelovitosti (gdje je bio proteklih deset godina) bio je deus ex machina za Josipovićevo 'optrčavanje drugog izbornog kruga' koje sve više ugrožava Bandić. Sanaderova puranska poza, iz koje on kritizira vodstvo HDZ-a što njihov kandidat nije polučio bolji rezultat, te što se HDZ nije jasno opredijelilo koga podržati u drugom krugu je čisto glumatanje sanaderovskog tipa. No to njegovo glumatanje nimalo nije bezazleno. Nakon njegovog nedjeljnog pučističkog istupa, Josipoviću ne preostaje ništa drugo već da uz onaj svoj karakteristični kiseli osmjeh, prozbori kako je Milan Bandić ipak na daljinskom Ive Sanadera. U vrlo kratkom vremenu, oba predsjednička kandidata su se ogradila od Sanaderovog istupa i potpore (jer toliki je stupanj gađenja i odbojnosti u Hrvatskoj prema uprizorenju zvanom Sanader). Josipović, zato što mu ništa drugo nije ni preostalo. Prešutnu potporu je već dobio od Jadranke Kosor te mu Sanaderova nije ni potrebna. A Bandić jer je u njemu prepoznao Trojanskog (ne radnog) konja iz konjušnica sa Iblerovog trga. Također znakovito je da dok je trajalo to Sanaderovo uprizorenje, Zoran Milanović je navodno bio na skijanju te mu je trebalo skoro dva dana da završi spust i ukaže se u Zagrebu. Prihvatiti Sanaderovu potporu za Bandića bi značilo prihvatit 'medveđu uslugu'. A tek možemo zamisliti kakav bi to bio negativni predznak za njegovu kampanju.
Sanaderov naprasni povratak u politiku u hrvatskoj javnosti ponovno otvara niz misterioznih pitanja. Njegov odlazak bio je bez uzroka, razloga i objašnjenja. Neki HDZ-ovi dužnosnici ovih dana su ponovili već rečeno – nije im jasan Sanaderov potez pri 'odlasku', a tako ni ovaj pri pokušaju 'povratka'. Jedno od objašnjenja koje se često čuje da su razlog odlaska 'afere koje mu se valjaju iza leđa'. Moguće. Nije isključeno. No kako bi tumačili ovaj njegov pokušaj 'povratka'. Na način – evo Sanader odlučio da se suoči sa njima (Hypo, HPB …) i krene im u susret… Mislim da ne drži vodu. Oni koji navode afere kao razlog za Sanaderov odlazak iz politike, ili ne mogu dokučiti drugo rješenje ili stvaraju dimnu zavjesu.
Još veću grešku ćemo učiniti ako ga podcijenimo. Teško je tome odoljeti jer njegova uprizorenja imaju tendenciju da nas povedu u tom smjeru. Mora se priznati da mu je politička karijera impresivna – od trgovca golišavim fotografijama za zagrebački 'Start', intendanta Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu, ministra nauke i tehnologije, zamjenika ministra vanjskih poslova, zastupnika u Saboru, predsjednika HDZ-a i premijera. Kažu inteligentan i obrazovan. I dodao bi premazan svim makijavelističk im mastima. Za takav uspon na društvenoj-poli tičkoj ljestvici nije dovoljno samo inteligencija i obrazovanje. Zaboravljamo da je ponekad potrebno gaziti i preko lešina. U Sanaderovoj biografiji mnogo je takvih trenutaka. Takav čovjek rijetko griješi ili povlači pogrešne poteze. Nije isključeno, no tad nešto drugo sa njim nije uredu – kako se ono u narodu kaže 'pamet mu se pomutila' ili 'smrde mu noge'.
Pa kako pokušati dokučiti misterij zvan Ivo Sanader.
Neću ići u daleku prošlost kad je izabran za predsjednika HDZ-a i počistio staljinističkim metodama isti od Tuđmanovih kadrova, tzv. rani proces detuđmanizacije . U isto to vrijeme 'šesteročlana koalicija' to je radila na nivou države.
Krajem 2008. godine kad je financijsko-gos podarska kriza bila u punom zamahu, i kad su vodeća svjetska gospodarstva bila pred kolapsom, premijer Ivo Sanader nas je samouvjereno uvjeravao kako smo mi toga pošteđeni. Ne obazirući se na svoje prijašnje izjave i uvjeravanja, nekoliko mjeseci kasnije, hladno i bezobrazno, u stilu Stjepana Mesića, nas je izvijestio da smo u banani. Početkom srpnja nas zaista šokira priopćenjem da daje ostavku na sve državne i stranačke funkcije. Njegovo obrazloženje sklepano u jednoj rečenici i podastrto Saboru je primjer bezobrazluka i cinizma bez presedana. I nikome ništa. Tih dana i te kako je bilo vidljivo da Hrvatska sve više ponire u vrtlog financijsko-gos podarske krize. Val štrajkova obespravljenih radnika valja se Hrvatskom. Najava novog Zakona o radu kojim će se još više narušiti njihova prava je ništa drugo do dolijevanja ulja na vatru i daljnjeg pojačavanja krize. Najavljuje se vruća i nemirna jesen. I dok je svako normalan u ovoj zemlji zabrinut za svoju budućnost i svojih bližnjih on nam servira cinične fraze kako mu je cilj da nas šokira ne bi li se trgnuli iz letargije.
Također ne preostaje nam ništa drugo nego da se upitamo 'što bi čovjeku'. Da uzrok tom sumanutom ponašanju nije izobilje, privilegije. PTS uzrokovan njegovom reformističkom prošlošću i državotvornim potezima. Sumnjam. Sanader je čovjek od ambicije. Sve radi proračunato i teatralno te gleda kako da sa 'nešto malo uloženog' upravlja 'nečim puno većim'. Biografija mu je puna takvih trenutaka. I kao logično pitanje nakon ovog kratkog osvrta postavlja se, jesu li dva njegova zadnja poteza – 'odlazak' i 'dolazak' njegov autonomni čin. Sumnjam. Za prvi bi se moglo reći da je zbog mogućih afera ili 'zamora materijala'. No kako objasniti povratak. Na primjer, čovjek se odmorio nakon šest mjeseci pa odlučio da se tako odmoran nastavi igrati sa Hrvatskom. Nije isključeno.
Što god bilo kreator i inicijator za njegovog ponašanja, u društvenoj i političkoj sferi ima smisao. Otvoreno na HTV-u upriličeno povodom njegovog puča u drugom dijelu emisije pretvorilo se u otvoreno agitiranje za predsjedničkog kandidata Ivu Josipovića. Kad puč nije uspio iskoristimo što se može primjereno trenutku. Nezavisni predsjednički kandidati su od strane prisutnih u emisiji, Milorada Pupovca, Radimira Čačića i Darinka Kosora, predstavljeni ni manje ni više kao prijetnja za demokratski život u Hrvatskoj. Oni za okoštale stranačke strukture imaju visoki stupanj nepouzdanosti i kao takvi su nepoželjni. U tom smjeru i ide prijedlog za potrebnih 50.000 potpisa za predsjedničku kandidaturu. Na tragu tog demokratskog razmišljanja je i kolumnista tjednika 'Nacional' kad kaže: „Najava Jadranke Kosor da će aspiranti na predsjednički položaj ubuduće morati prikupiti ne deset, nego pedeset tisuća potpisa za uvrštenje među kandidate, može se oprezno podržati, s obzirom na to da su kampanje poput ove koju je nacija upravo proživjela pokazale cjelokupnu raskoš svoje apsurdnosti. Brojni marginalni likovi koji se igraju političara i preko kandidature pokušavaju uloviti nekakav javni status, uglavnom zamaraju publiku, proizvode kontaminaciju propagandnog prostora za realne kandidate i kradu im ODREĐENE POSTOTKE GLASOVA (naglasio R.), što za potonje može biti presudno…“. Autor tog istog pamfletskog uratka otvoreno poziva da građani glasaju 'za poštenog predsjednika Ivu Josipovića', jer po njemu se i predsjednik Mesić izjasnio protiv Bandića. Vidi čuda. Mesić prestade biti predsjednik svih građana te se u skladu sa svojim političkim uvjerenjima odlučio podržati Josipovića, zajedno sa svim lijevim i lijevo-centrist ičkim pojedincima i strankama. I kako kaže autor svog pamfletskog uratka: „… pa čak i s Jadrankom Kosor koja je gospodinu Josipoviću također naznačila podršku, na uvijene, neformalne i krajnje diskretne načine.“
'Velikim stratezima' bilo je jasno od samog početka da njihov kandidat, ma tko to bio, ni u jednom scenariju ne može pobijediti u I. krugu. Tome je više razloga.
Već na prvi pogled je sasvim bilo jasno da sigurna pobjeda Ive Josipovića na izborima podrazumijeva prepariranje najjače stranke u Hrvatskoj – HDZ-a. Tj. HDZ se trebao prilagoditi, iliti promijeniti u što većem stupnju kako bi se ostvario postavljeni cilj. Naglasio bih slijedeće – za promijeniti (HDZ) nije dovoljan jedan ili nekoliko 'događaja'. PROMJENA prema tom razmišljanju predstavlja SUSTAVNI PROCES i on se tokom prošle godine provodio u nekoliko faza.
U prvoj fazi, kako sam već naveo, Sanader ignorira mišljenja ekonomskih stručnjaka i u zemlji i u inozemstvu da je financijsko-gos podarska kriza neminovna (tog trenutka jedino se nije znala njezina dubina, ali je bilo jasno kako će biti sveobuhvatna). Proračun za 2009. godinu se donosi ne uvažavajući ta upozorenja. To rezultira nizom rebalansa koji narušavaju vjerodostojnost Vlade i izlaže je nizu 'elektro šokova'. Oporba ne sjedi skrštenih ruku, već u tome vidi priliku za tobožnju kritiku i poziva na prijevremene izbore.
U drugoj fazi, Sanader kao jedan od nosilaca programa detuđmanizacije Hrvatske odbija Araličin prijedlog da HDZ svojom stranačkom infrastrukturom stane iza dr. Miroslava Tuđmana kao zajedničkog predsjedničkog kandidata.
Treća faza, predstavlja njegovo šokantno i misteriozno odstupanje sa čelnih položaja u državi i stranki i prepuštanje kormila svojoj dugogodišnjoj suradnici Jadranki Kosor. Već samim time što je njegov izbor bila žena, taj šok je bio dodatno pojačan. Hrvatska po mnogo čemu nije Finska i počela su se postavljati spontana pitanja hoće li ona uspjeti izvući državu iz 'banane' u koju ju je dovela 'osovina Mesić-Sanader'.
Treća faza i njezine posljedice predstavljale su u tom trenutku ključan događaj za pripremu HDZ-ovog predsjedničkog kandidata kao gubitnika na izborima. Odlazak autoritativnog i teatralnog Sanadera, pravilno je procijenjeno, oslabi će kohezijsku snagu i stegu kakva je inače vladala u HDZ-u. Promatrajući stvari u tom kontekstu uprizoren teatralno-miste riozan odlazak Sanadera mogli bi protumačiti kao PUČ u HDZ-u. Bespogovorna stranačka disciplina po svim pitanjima – od glasanja na izborima do glasanja u Saboru, izostaje. Upravo nedostatak te stege omogućio je stvaranje otpadničke struje iz koje će se iznjedriti dva nezavisna predsjednička kandidata – Nadan Vidošević i Dragan Primorac. Njihova glavna zadaća biti će disperzija glasova HDZ-ovih birača. Ostali predsjednički kandidati sa desnice se u tom scenariju pojavljuju kao prijetnja. Ako zbrojimo sve te glasove iz prvog kruga jasno se uočava da oni premašuju postotak glasova koje je dobio Ivo Josipović kao SDP-ov kandidat. Jedinstvo desnice sa jedinstvenim predsjedničkim kandidatom, kao što je bio predložen dr. Miroslav Tuđman, uzimajući sinergijski učinak koji bi u tom slučaju vladao na desnom krilu hrvatske političke scene i među dijelom onih koji tradicionalno ne glasaju, izbore bi riješio već u prvom krugu. Iz tog razloga za uočiti je važnost 'II. faze pripreme' koja je imala za cilj eliminaciju Tuđmana kao sigurnog pobjednika. Stratezima iz Josipovićevog stožera bilo je sasvim jasno da njihov kandidat ne može dobiti izbore u I. krugu. Simulacijski model je obuhvatio nužan ulazak u II. krug Ive Josipovića i Andrije Hebranga. Hebrang, dugogodišnji član sad već omraženog HDZ-a u državi do krajnjih granica, kao Josipovićev suparnik u drugom krugu trebao je osigurati plebiscitarnu pobjedu ovog drugog. Percepcija Hebranga u hrvatskoj javnosti je izrazito negativna. Njegove komunikacijske vještine su iritantne za većinu slušatelja i gledatelja, bez obzira o čemu govorio i koliko bio u pravu. Njegov često nadmeno držanje, a i to što je službeni predstavnik stranke koja je preplavljena korupcijom i nepotizmom, te što je zemlju još dublje zaglibila u financijsko-gos podarsku krizu, a sad se navodno protiv nje bori. Koliko god se HDZ trudio da sankcionira korupciju i kriminal nije dobio široku potporu u javnosti (a dijelom i u svojim redovima) koja smatra da ta borba nije iskrena i da ne dodiruju sam vrh te piramide. Čitavo vrijeme do izbora, javnost podgrijavana medijima zahtijeva glavu na panju Sanadera i nekih njegovih ministar. Naravno do toga nije došlo.Vodstvo HDZ-a nije ni pokušalo da se jasnije odredi po tim zahtjevima. Akcija se svodila samo na grebanje po površini. Što više, Sanader kao počasni predsjednik HDZ-a i dalje je neokrnjenog lika 'velikog vođe', koji bi se svakog trenutka mogao vratiti u politiku, ako neka izrazito krizna situacija to bude zahtijevala.
Banaliziranje predsjedničke kampanje tijekom I. kruga kod jednog dijela birača uzrokovao je ne zainteresiranos ti i ne izlaženjem na glasanje. Iako se to navodi kao veliki nedostatak I. kruga i iz toga izvlače razni visoko umni zaključci, cilj je bio izbjeći svako iznenađenje koje bi narušilo očekivanje Josipović-Hebra ng u II. krugu. Disperzija Hebrangovih glasova trebala je ići na Vidoševića i Primorca, ostali desni nezavisni kandidati su ionako bili marginalizirani medijskim prešućivanjem, te ih je na taj način trebalo eliminirati, što se na sreću nije dogodilo. Ti isti 'prešućivani' ipak su 'pojeli' Hebrangove glasove, koji su mu trebali osigurati II. krug u kojem on pak nije imao nikakve šanse. Za 'velike stratege' se dešava nezamisliv scenarij iz noćne more. Njihov kandidat Ivo Josipović umjesto poželjnog Hebranga,dobiva populistički nastrojenog Milana Bandića. Istim 'stratezima'je bilo nezamislivo da Bandić ulazi u II. krug jer je i on sustavno bio izložen medijskom linču u kojem ga se prikazivalo kao osobu za kojom se vuče niz korupcionaških afera. Bandićev postotak trebao je iznositi nekih pet posto glasova koji ne bi značajnije poremetili očekivanja. U razradi strategije koja bi trebala osigurati pobjedu Josipovića, jedan drugi kandidat je predstavljao veću prijetnju od Milana Bandića. Denis Latin, medijski eksponirana osoba ne samo u Hrvatskoj, već i u državama iz susjedstva. Također autor popularne i gledane tv. emisije Latinica. Osoba iza koje se ne vuku nikakve afere. Latin je prema promišljanjima predstavljao veću prijetnju za Josipovića od Bandića. Da nije 'misteriozno' odstupio iz predsjedničke utrke Latin bi sigurno dobio veliki broj lijevih glasova, jednog dijela demoralizirane desnice i veliki postotak tradicionalno apstinirajućih glasača. U slučaju njegovog sudjelovanja u predsjedničkoj utrci pobjednička križaljka nakon prvog kruga sigurno bi drugačije izgledala. Činjenica da se ništa nije prepuštalo slučaju je i gašenje njegove tv. emisije Latinica jer je isti smatran krajnje nepredvidljivim . Latin je ne tako davno u beogradskom tisku dao neke naznake vezane za odustajanje od predsjedničke utrke, te kako mu je gašenjem Latinice dovedena egzistencija u pitanje zbog smanjenja primanja i kreditnih obveza.
Za razliku od Latina, Bandić se oteo nadzoru te strategije i rezultat toga kao i panika su vidljivi u Josipovićevom izbornom stožeru. Ponovni ulazak Sanadera u političku igru i njegova izjava da je nedopustiva šutnja HDZ-a s obzirom na potporu kandidatima u II. krugu je trebala prije svega biti 'medveća usluga' Bandiću, ako se znalo da je već prvog dana nakon I. kruga premijerka Jadranka Kosor pružila tihu potporu Josipoviću, glumeći neopredjeljenos t HDZ-a.
A što dalje sa Sanaderom i kojim će on smjerom? Da li će aktivirati poslanički mandat to puno ovisi o ishodu rezultata II. kruga. Već je sad vidljivo da je prema promišljanjima 'velikih stratega' nužno da i dalje Hrvatska bude izložena procesu 'reformi i prilagođavanja' i to pogotovo ako pobijedi Ivo Josipović. Nužno slijedi daljnja transformacija HDZ-a (čitaj rastakanje) i prijevremeni izbori. Takav scenarij zahtijeva će stručnjake koji će biti nosioci tih procesa, a njih u Hrvatskoj ima. Samo ih treba aktivirati!
Poštovani gosp. Boljunac,
Ne vidim vrijednost velikih stranaka na djelu, o kojoj govorite kao velikoj posudi, ali vaše razmišljanje i nije tako demokratsko u odnosu na manje stranke ("otpad", "bezvrijedne posudice")
Pošteno gledano, sve dobro što su dosada napravile stalo bi u najmanju kako kažete bezvrijednu posudicu, a šteta koju su učinile prelijeva i najveće. "Korektor" manjih stranaka je posve nemoguć, a i Vaše razmišljanje pokazuje kako i zašto, a vi biste ih posve eliminirali. U tom slučaju bilo bi korisnije eliminirati "velike" stranke (izražavam se hipotetički) koje nisu ništa veliko napravili unatoć moćnoj poziciji i infrastrukturi.
Prepoznam danas puno lakše u HDZ-u taj strah od neke zdravije snage koja bi DJELOVALA za opće dobro, a ne samo njemu služila. To više ne prolazi u narodu.
Inače, ideja "dvo-stranačja" je začeta u marksističkim krugovima koji ga slave u Americi, da ne bi nikakva istinski kreativna opcija promišljala nacionalnu državu, premda su se nominalno prestrojili u liberalne, demokratske i sve što se da progutati u društvu na brzu potrošnju i otpad, ali ne napuštaju jednu "višu teologiju" koja će nas sve kao spasiti i od "kršćana" i od "demokrata... " Ne znam zašto su tako olako nasjeli tome ljudi koji vladaju stranačkim formaliziranim rječnikom, sjeći granu na kojoj sjede... U tom slučaju, razumniji je i neki "samanizam" koji nas barem može nasmijati, jer ne napuhava uprazno neke veličine od političara koji su samo štetu napravili.
Glede ostalih komentara,
također je ideja o mladim ljudima pohvalna, ali zašto se odricati povijesti i jedne objektivne rasprave o istom, pa nije sve "rep" kako HDZ i sl. vole reći. Govore valjda o sebi. Vidjeli ste primjer mladog Jandrokovića koji je poveden ljudima koji ne žele o povijesti kad treba pogledati što su i komunisti činili, samo o "budućnosti", završio u nekom srpskom "Kuriru". Mlade ljude otrgnute od svoje povijesti, od iskustva, je lakše zavesti -- zašto se odreći ono što nas je povijest naučila?
Mislim da hrvatskoj političkoj sceni nimalo ne koriste stranke koje su nacionalno ili bolje reći etnički obojene. Tako imamo najpoznatiju jednu ili više srpskih stranaka, imamo IDS, koji se klatari između istrijanstva u etnuičkom smislu i regionalizma pa neku baranjsku, pa zagorsku, pa nekakvu baranjsku, zagorsku imali smo i neku dalmatinski akciju, PGS i dr. i tsl. Imamo četiri ili pet pravaških stranaka pa - veselima se što frcamo od suviška demokracije.
Ja i na zagovaram dvostranačje. To je stvar konkretnog politčkog procesa. Činjenica je da danas u Hrvatskoj dominiraju dvije najjače stranke HDZ i SDP, a gle čuda one da bi formitrle vladu dodvoravaju se regionalcima i manjincima, pa tako te dvije grupacije minornih stranaka postaju onaj jezičac na vagi koji određuje na koju će stranu prevagnuti klatno.
Eto, to je problem koji bi trebalo riješiti. I model koji zagovaram to pitanje bi riješio na zadovoljavajući način.
Ne znam motkuda ti tvrdnja da se ja odričem povijesti, ako sam dobro razumio tvoje riječi. Upravo suprotno. Povijet, istimitu povijest treba znati i poticati je, ali probleme iz prošlosti treba prepustiti struci. Danas pak se moramo suočavati s današnjim problemima, uz punu svijest o toj i takvoj povjesti kakva je uistinu bila.
Ponovno sampročitao tvoj upis i vidim da si se okomio na HDZ kao stranku koja je Hrvatskoj donijela više zla nego dobroga. Bio sam načelan i veoma blag u komentiranju tvoga komentara.
Vaš je odgovor ipak pojasnio neke stvari.
Ali napisala sam to što sam napisala za HDZ, a dat ću Vam samo par razloga:
1) Ja sam mogla i u 90-tim pisati i organizirati proteste protiv pisanja židovskih medija ili organizacija, da nismo zločinci kako su pisali za 2. svjetski rat i Domovinski, nego da smo uvijek samo branili svoju Domovinu i slobodu, pa bi prestali. Nakon HDZ-ove politike, to je sada "nelegalno"! Barem u RH.
2) HDZ je zatvorio najviše hrvatskih časnika i vojnika, čime je i Domovinski rat predstavljen zločinačkim, a jugo-komunisti su ponovno ovladali i zatiru i povijest i sadašnjost i budućnost. To više nije "slučajnost."
Hvala za vaš odgovor.
Nisam to tvrdila, pisala sam "Glede ostalih komentara..." a ne vasih.
Iza nje ipak nedostaje decidirani "zaključak" - KAKO DALJE s pozicije Hrvatske desnice (na stranu definiciju desnice) ?
Osobno, kao što sam i pokušao elaborirati u "otvorenom pismu" g.Hitrecu - zapravo HKVovcima , s namjerom izazivanja upravo ove diskusije i rasprave, ali i saznanja što se od Udruge HKV i očekuje, stojim na tragu promišljanja kako je HDZ teško reformirati u onaj iz 90ih, ali i pitanje je da li je takav HDZ 90e, dobar odgovor za Hrvatsku u 2010 godini.
Vremena do parlamentarnih izbora je malo, pa je doista nužno brza reakcija, organiziranje i priprema za njih, prvenstveno VODSTVO, ljudi koji to mogu (zbog mnogobrojnih razloga VODSTVO ne može preuzeti "bilo-tko").
HKV je udruga ali može biti, kao što je i u primjeru predsjedničkog kandidata M.Tuđmana vidljivo, izvrsna potpora onima koji "podmetnu leđa" u političkom angažmanu.
Osnovno je, donjeti odluku KOJIM putem dalje: nova stranka (ili pokret) s prepoznatljivim ljudima u inicijativi ili "reorganizacijs ki" utjecaj u jednoj ili više postojećih stranaka, na VODSTVO i programe. Obje varijante bi trebale u konačnici dovesti do većinskog udjela "desne opcije", na svim razinama "vlasti"
Da li je to utopija, u odnosu na realno okruženje, DANAS, u današnjem političkom trenutku ?
Vjerujem kako je 89 i 90 ipak bilo teže i neizvjesnije, pa se ipak USPJELO organizirati za PRVE demokratske izbore nakon 60ak godina u Hrvatskoj !
Odgovorni ljudi, koji imaju informacije i utjecaj, koji su prepoznatljivi i još uvijek misle HRVATSKU, imaju opet povijesnu zadaću da odluče i povedu !
Ovu inicijativu, nadam se, "oni" prepoznaju, te vjerujem kako će ubrzo pokazati put.
Treba prvo pričekati izbore 10.siječnja.
Jer nije isto s Bandićem ili s Josipovićem.
Dalje, ne treba previše 'mudrovati' jer svi odgovori /ili velika većina!/ je u povijesti.
Prelistajmo našu povijest i dozovimo u pamet što su činili veliki hrvatski umovi kad je hrvatstvo bilo ugroženo.
Do te mjere da više nitko od te tzv. političke elite ne rabi riječ 'Hrvat' već 'hrvatski građanin'.
A Josipović, taj veliki 'pravednik' protuustavno hrvatske manjine proglašava 'narodima'!
Najveći problem, po meni, je nepostojanje krajnje desnice koja bi imala u ovom trenutku 6-8% glasačkog tijela... ali takve političke opcije jednostavno NEMA!
Ali zato Milorad kolo vodi sve u šesnaest, u najmanu ruku kao da je premijer! To je sramna ostavština političkog hohštaplera iz Dugobaba.
Ne slažem se s 1. točkom. Zašto bi bilo nelegalno braniti istinu o hrvatskoj prošlosti ? Ja npr. zastupam gledište da je za bratoubilački rat na prostorima bivše države poznat pod raznim imenima kao NOB. socijalistička revolucija, antifašistički rat protiv fašizma i sl.odgovorna KPJ i tzv. NOP, a ne ni četnici niti ustaše, a niti okupatrori. Pogledajte kome je bio u interesu taj građanski rat. Okupatorima nije jer njima je odgovarala mirna pozadina da bi svoje snage rasporedili na istiočnu i zatim na zapadnu boljišnicu. Ustašama i NDH, nije odgovaro građanski rat, jer državu su mogli stabilizirati i svooju vlast samo u miru. Ostaju četnici koji su čistili prostor radi ostavrivanja Načertanija Ilije Grašanina, ali oni su bili nemoćni da bi taj rat izazvalki npr. u Sloveniji, a poznato je da niti Slovenija nije bila pošteđena građanskog rata. Ostaje kao jedini uzročnik, pokjretač i pogonski motor Revolucije (građanskog rata) slavni KP na čelu s najvećim sinom svoih naših naroda i narodnosti koji je sve strašno usrećio - na onome svijetu.
Glede 2. točke točno je da je HDZ "isporučio" največći broj časnika u Hag, ali to nije učinio HDZ, nego vlada pod vodstvom Sanadera, što vjerojatno mnogi HDZ-ovci nisu odobravali. HDZ je pod vodtvom Tuđmana ostvario i obranio samostalnu Hrvtasku. I do pred godinu dana je bila najjača stranka u Hrvatskoj. Ta je stranka odbacila sporazum Račan - Drnovšek . Međutim, pravno osnovu za "Isporuku" generala u Hag su HDZ-u pa i Sanaderu priskrbili Mesić - Račanova vlast s Tomčićem u Saboru kad su odustali od prigovora nenadležnosti Haga za Bljesak i Oluju. Da se na mjestu predsjednika vlade našao netko drugi, umjesto Sanadera, povijest bi bila drugačija.
No veliki su intelektualci, vjerojatno, stvar prošlosti. Danas na prste dvije ruke možemo nabrojati velike intelektualce koji djeluju globalno. Ovaj čas mi padaju na pamet, kao primjer, Noam Chomsky (koji djeluje bitno na rasplet izraelsko-pales tinskog sukoba), Michael Moore (filmaš koji je raskrinkao politiku SAD-a u Iraku, liberalno pravo nošenja oružja u SAD ili podržao zdravstvenu zaštitu kao socijalnu potrebu građana SAD-a), Susan Sonntag (koja se bavila globalnim problemom AIDS-a, farmaceutskom industrijom i sl.).
U Hrvatskoj se u proteklih 60 godina šutjelo. Imali smo velikih znanstvenika i književnika koji su sjedili u zapećku svojih kabineta i šutjeli. Franjo Tuđman, Dražen Budiša i još neki samo su rijetki primjerci koji su se iz komfora svojih pozicija izložili borbi za svoje ideale. Ostali su iz svojih zapećaka stvorili samo „hrvatsku šutnju“.
Danas je Hrvatska koju smo sanjali devedesetih godina – mrtva. Hrvatska je danas bez suvereniteta, Hrvatska he danas s najmanje ponosa u svojoj povijesti, Hrvatska je danas bez državotvorne stranke kakav je bio Tuđmanov HDZ. A imamo intelektualnu snagu okupljenu i zapretanu oko HKV-a koja djeluje poluanonimno. A ta količina duhovne energije pravilno usmjerena i sinergija jedne takve organizacije mogla bi pokrenuti mase. Jer povijest je dokazala da i samo jedan sposoban čovjek može pokrenuti planine. No ako se HKV ne pokrene iz zapećaka povijesne zbiljnosti, bit će sukrivac hrvatske propasti. A ako pronađe aktivniji način pokretanja Hrvatske prema sanjanim prostranstvima ponosa postat će“samo“ mali skromni agens koji je spasio vječnu Hrvatsku. Bila ona u EU ili ne, bila ona s polovinom Savudrijske vale ili ne, bila ona s nula promila alkohola u krvi i s pušenjem u javnim prostorima ili ne, bila ona država predsjednika Bandića ili Josipovića, sve svejedno. Važno je jedino da se pokrene kritična masa naroda da prestane buljiti u prazno i šetati shopping centrima, nego da počne uviđati kako su se konačno neki pametni ljudi uspjeli izdići iz svojih zapećaka i podmetnuli leđa za općenarodno dobro. Može li to HKV?
Kada bi ga predvodio čovjek tipa Žarka Puhovskog možda bi uspio? Naravno, Puhovskog s obrnutim predznakom, ili Milorada Pupovca s obrnutim ptedznakom, ali s njihovom intelektualnom, organizacijskom i retoričkom energijom. Nemojte mi odgovoriti: lako je njima kad su mediji lijevi! Jer slijedi pitanje: Zašto su lijevi? Tko je dozvolio da postanu lijevi? Odgovor je lak! Hrvatski intelektualci koji su sjedili u zapećcima, a sjede i danas, a i cijelo stoljeće ranije, i stoljećima prije toga. Ali to ne znači da moraju biti u svojim komfornim zapećcima i u budućnosti! HKV ima svoju povijesnu šansu! Ali se mora još danas probuditi i dići svoje simpatizere na noge a svoje lidere isturiti u prve redove a ne sakrivati ih iza nadimaka, titula i znanstvenih radova. Moraju ukazati na putove, ma kako trnoviti bili i povesti narod svoj, o Gospode!
Međutim, imam par primjedaba.
Prvo, nije uputno uspoređivati našu malu Hrvatsku i njezine vrhunske intelektualce s onima u svijetu. Spomenuti su naše veličine, i "veličine" ali ne i u svijetu. U svijetu su bili utjecajni, koliko mi je malo poznato, Rugjer Bošković , Nikola Tesla naši nobelovci i još neki. Krleža je vedrio i oblačio u nas u lijevim krugovima i bio od njih kritiziran i podržavan.
P. P. Njegoš je napisao (po sjećanju) :
"Iz grmena velikog lafu trudno izić nije,
u velikom narodu geniju se gnijezdo vije."
Mislio je vjerjatno na uvjete, ali ja velim da je to tako zato jer su genijalci rijetki, pa u malom narodu imaju manje šanse da se rode.
Drugo, nepravedni ste prema intelektualcima udruženim u HKV-u kad njima pretpostavljate angažman jednog Puhovskog i Pupovca. ili kad u istu ravan stavljate jednog velikana kao što je bio Franjo Tuđman i jednog gubitnika kao što je bio Dražen Budiša. Treba imati na umu činjenicu da su Puhovski i Pupovac miljenici lijevih medija, a da su svi intelektualci na "desnici" pod stalnim "udarom" prešućivanja i obescjenjivanja .
Uzmite kao primjer veoma angažiranog za hrvatsku stvar svjetski poznatog matematičara akademika Josipa Pečarića. Pa najvećeg hrvatskog živućeg prozaika akademika Ivana Aralicu, Da dalje ne nabrajam, a ima ih na pretek.
Jutros sam pročitao dvije stranice Araličina romana "Život nastanjen sjenama", i njegove opservacije o jednom momentu koji je u izbornom procesu za Sabor poznat kao "usaglašavanje stavova oko liste kandidata" i u vezi s tim autorove opservacije o ličnosti Vladimira Šeksa. Te dvije stranice iz knjige trebalo bi umnožiti kao dokumetarni prilog zakonskoj inicijativi za promjenu izbornog zakona. Znamo da su presudni utjecaj na sadržaj Ustava i izbornog zakona imali Franjo Tuđman i Vladimir Šeks kao pravni ekspert. Postojeći je izborni sustav njegovo "ruku djelo".
Kako dalje razmišlja autor romana, nije mi još poznato, ali čini i se da se on zadržava na pojavnostima i da nije svjestan pogubnosti takvog naopakog sustava koji daje prostora takvima kao što je Šeks kojega autor prikazuje kao egocentrika koji je opsjednut vlašću, čovjeka koji misli samo na sebe i na vlast i pri tom je spreman pretrpjeti svako poniženje i zlopamtilo je da bi se prije ili kasnije osvetio svakomu koji mu je ikada stao na žulj. ( str. 324 i 325. knjige)
Upravo zato nastojim gospodu u HKV-u upozoriti na ono bitno što ne valja u Hrvatskoj i što bi trebalo promijeniti. Ljudi su griješni po svojoj naravi i ako žive u nakaradnom sustavu počinju se ponašati neljudski. Ostaju rijetke i nemoćne moralne vertikale koje se ne mogu uklopiti u opću pokvarenost.
A kada se pojavi na javnoj sceni onda zauzima slične pozicije, poput Šeksa, poput likova kod Aralice, i koristi vlast na način da krade više nego je u zapadnim demokracijama primjereno.
Uobičajeno je u svijetu, kada si na vlasti, uzeti dio kolača i sebi, ali točno predviđen mali dio, ako je društveno važan posao uspješno obavljen. Kod nas Sanader i slični uzimaju preko mjere, a ne odrade ništa. Bandić barem nešto i odradi... i To je u našim okvirima rijetkost!
Pišem kritično o HKV-u jer u njemu vidim trenutno jedinu snažnu i organiziranu energiju koja može nešto učiniti. No ako ne učini, onda to nije samo propo
ust, nego katastrofa i pravi poraz.
O intelektualnim zaslugama Strossmayera, Kršnjanoga, Hegedušića, Babića, Tuđmana, Gotovca, Budiše uopće ne mislim raspravljati. Ako se čak ni u tome ne možemo složiti, onda nije čudno da smo tu gdje jesmo!
U zapećcima hrvatskih kabineta žive gluhonijemi fosili. Može li ih HKV kao politička snaga poživiti? Možemo li iza neke državotvorne ideje pročitati njihovo puno ime i prezime? Mogu li oni čuti drugoga i prestati biti nijemi, kada se mora govoriti?
Ako HKV ne pronađe način svoje transpozicije iz udruge koja daje internetsku, gotovo anonimnu podršku nekim procesima i ljudima (M. Tuđmanu 3%) u političku prtsonalizitanu snagu, moglo bi ga se smatrati izdajicom!
Intelektualac je bio desni ili lijevi ipak samo intelektualac, Njegova snaga je snaga njegova intelekta, ali ako nema podršku javnosti uzalud mu genijalnost, hrabrost i zalaganje. U politici ostaje nemoćan. Udruženi intelektualci bez sumnje su utjecajniji u javnosti, nego kao pojedinci, ali u politici mogu uspjeti samo ako djeluju politički.
Primjer Franje Tuđmana je veoma indikativan. On je djelovao kao intelektualac i dospio u zatvor. Javnosti se fućkalo što je on čamio u zatvoru. Kad se stvorio trenutak koji je prepoznao kao "sad ili nikad" Tuđman se posve posvetio politici : osrganiziranju hrvatske dijaspore, pomirbu svih Hrvata. organiziranje HDZ-a itd. itd. Znamo rezultat.
Danas je drugo vrijeme. HKV po mome mišljenju može biti poretač promjena, ali prvenstveno razvijajući svijest o nužnosti ne bilo kakvih promjena, nego točno određenih promišljenih promjena i u cilju toga pokrenuti procese u politčkoj sferi.
Dakle, riječ je o organizacji toga procesa, a ne o nekim pojedincima koji bi bili prototipi Puhovskom, Pupovcu i sl.
Da se zadrzim samo na Puhovskom i Pupovcu, u čemu je njihova "veličina", ili organizacija, ili retorika? U povijesnim lažima? Da radimo kao oni, bili bismo filijala Velike Srbije pod upravom njihovih ideoloških huškača, koji su izmislili hrvatsku povijesnu krivnju.
Nije li veliki intelektualac netko tko se služi razumom u smjeru istine, koju je Toma Akvinski dotaknuo u Savršenstvu Boga.....
Zašto se to tako zbivalo i zbiva i danas ima svoje razloge. Ne treba previše po sebi pljuvati jer Hrvati su predodređeni da se Hrvaju s cijelim svijetom i sa samim sobom.
Žap mi je da nije dostupna posljednja emisija sa Z1 "Oči u oči sa Zdravkom Tomcem" u kojoj je gostovao Slobodan Lang. Kao što se Jakov borio s Jahveom cijelu noć (ili dan) Jahva je rekao Jakovu da će nastavitis hrvanjem, ali jer se s njim borio da će se odsada zvati Izrael. I neki naš se predak borio s njim , pa ga je Bog nazvao Hrvatom i po tomu smo mi Hrvati.
Da se malo našalimo!
Ponovit ću tvrdnju g, Hrvoja Hitreca, predsjednika HKV-a da Hrvatska nikada u svojoj povijesti nije bila u tako dobrom položaju kao što je sada glede svoje budućnosti. Ti Mesići, Kajini, Pusićke, Josipovići - ne mogu i ne će uništiti Hrvatsku ma kolikose oko toga trudili. "... dok mi živimo !"