Pismo prof. dr. Branimira Lukšića sucu Haaškog suda Alphonseu Orieu

(Prijevod s engleskog izvornika)

Časni gospodin Alfons Orie, sudac Međunarodnog kaznenog tribunala za bivšu Jugoslaviju
p.p. 13888
2501 EW Haag
Nizozemska

 

Split (Hrvatska), 17. travnja 2011.

Časni gospodine!

Branimir LukšićDopustite mi, da kao profesor prava ukažem na neke temeljne grješke u presudi koju je Vaše vijeće objavilo 15. travnja 2011. godine u predmetu hrvatskih generala Gotovine, Markača i Čermaka.

Ponajprije, izraz koji rabite za legitimnu vojno-policijsku akciju hrvatske države da oslobodi dio svog državnog područja okupiran od secesionističkih pobunjenika. Vi nazivate tu akciju „zajedničkim zločinačkim pothvatom". Ovaj naziv je ne samo teoretski pogrješan, nego bi on mogao imati pogubne posljedice i u praksi. Najprije sa teoretskog gledišta. Izraz „zajednički zločinački pothvat" ( ZZP) nije bio dio međunarodnog običajnog prava u vrijeme kada su kaznena djela koja se stavljaju optuženima na teret navodno bila počinjena. Kao eminentnom pravniku, časni sudče, Vama je zacijelo poznata pravna maksima „nullum crimen sine lege, nulla poena sine lege" („nema kaznenog djela ako ga zakon ne propiše, nema kazne ako je zakon ne propiše"). U ovome slučaju optuženici su osuđeni jer su tobože počinili kazneno djelo, koje, u vrijeme kada je ono navodno počinjeno, nije bilo zakonom predviđeno kao kazneno djelo. Osim toga, ZZP se protivi načelu osobne odgovornosti i individualizirane krivnje, koje je jedno od temeljnih načela suvremenog kaznenog prava, te se ZZP znatno približava pojmu „krivnje pridruživanjem" („guilt by association") koja nije predviđena u statutu Vašega tribunala. Nadalje, optužnice utemeljene na ZZP predstavljaju kolektivnu optužbu cijele hrvatske države, cijele hrvatske civilne i vojne vlasti , a takva optužba, osim što je neutemeljena, nije u stvarnoj nadležnosti Vašega tribunala.

Alphonse OrieDopustite mi, časni sudče, da Vam sada ukažem na štetne posljedice u praksi zbog uporabe ovoga naziva. Nazvavši legitimnu akciju hrvatske države da oslobodi dio vlastitog državnog područja koji su srpski pobunjenici otrgli od ostalog državnog područja i namjeravali u konačnici priključiti Velikoj Srbiji „zajedničkim zločinačkim pothvatom", Vaša presuda insinuira kolektivnu krivnju cijeloga hrvatskog naroda, što bi prije ili kasnije moglo biti povod osvete protiv hrvatskoga naroda. Međutim, da spomenem samo jednu pohvalu, 13.kolovoza 1995. potpredsjednik Sjedinjenih Američkih Država Al Gore je javno pohvalio predsjednika Tuđmana što je akcijom „Oluja" međunarodnu zajednicu i neučinkoviti UNPROFOR oslobodio napora da zaštite Bihać i tzv. „ružičaste zone", i što je time pridonio ostvarenju američke mirovne inicijative na području bivše Jugoslavije. Koje li ironije povijesti, časni sudče! Nizozemska je postrojba dobila odličje jer nije ništa učinila da spriječi genocid u Srebrenici , dok su ovi hrvatski generali kažnjeni jer su spriječili još gori pokolj od onoga u Srebrenici, koji bi razbješnjena srpska soldateska u povlačenju bila počinila u Bihaću.

Ako se sve ovo uzme u obzir teško se može izbjeći pomisao, da je presuda Tribunala u slučaju generala Gotovine i Markača nepravedna i politički motivirana.Dopustite mi da u svezi s time spomenem mišljenje poznatog kanadskog pravnika Christophera Blacke, da je Međunarodni kazneni tribunal za bivšu Jugoslaviju „sramota za civilizirani svijet".

Kao pravnik, časni sudče, osobito sam rastužen činjenicom, da zbog ove presude ugled međunarodnog pravosuđa može biti nepopravljivo narušen , i da se može promisliti, da međunarodni sudovi dijele dvije različite vrste pravde, jednu za one iza kojih stoji lobi „moćnika", a drugu i drukčiju za one koji nemaju takve zagovornike, i koji su tretirani kao međunarodni „parije".

Zahvaljujem Vam na strpljenju da dočitate ovaj dopis do kraja, i ostajem, časni sudče,

s poštovanjem

prof. dr. Branimir Lukšić
Sukošanska 35,
21000 Split, Hrvatska

Na znanje:
UN ICTY
Ilica 207
10001 Zagreb

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 "Časni" nečasnikCetina 2011-04-21 18:45
Navodni sudac Orie ničim nije pokazao da je častan, dapače, duboko je nečastan.
S preostalim se dijelom pisma slažem.
Prijavi Administratoru
#2 Domovine sin 2011-04-21 19:26
Haaški sud ovom presudom vraća pravosuđe u predkršćansko doba, kada su rimski patriciji sudili plebejce po nepisanim ad hoc pravilima, koje bi u hodu i po potrebi prekrajali, sve dok se plebejci nisu pobunili i natjerali Senat ispisati ih u vidu zakona na ploče istaknute na glavnom gradskom trgu, kako bi se ti zakoni mogli nedvosmisleno primjenjivani u svim prilikama i za svakoga po istoj mjeri.

Samo to tražimo, jednake zakone za sve i to u ovom demokratskom, multietničkom.. .i što sve ne svijetu, više od dva tisućljeća nakon obespravljenih plebejaca.

Drugim riječima, Oluja je zločin upravo onoliko, koliko je bio zločin i osobađanje okupiranih teritorija od fašističkog ili nacističkog imperijalizma, ali uz jednu malu razliku, broj civilnih žrtava u vrijeme akcije Oluja neusporedivo je manji (1 civil).
Prijavi Administratoru
#3 Pa napravite povijesni iskorak.. poštovani g.Lukšić?MIJO F 2011-04-21 20:06
Mislim da ste član HRVATSKOG KULTURNOG VIJEĆA?..sjednite kao profesor prava,za stol sa svim tim silnim "intelektualcim a i akademicima" koji su također članovi HKV-ea i napišite na temelju starog pravnog zapisa„nullum crimen sine lege, nulla poena sine lege",dakle,pos lanicu,ukaznicu ,hrvatotemeljni cu tj.jednu deklaraciju ,te obilježite povijest s tom deklaracijom.PRAVNO,NACIONALNO,DUHOVNO i revolucionarno, jednostavno "NE PRIZNAJTE" presudu!!Nećete biti usamljeni?niti jedan Hrvat je "NE PRIZNAJE",a generali su shvatili tko im sudi i koga se sudi s tom sramnom presudom tog "časnog" sudca Alphonsa Orie-a.Nek'to,t u "deklaraciju",b lagoslove "hrvatski biskupi" na čelu monsg. Bogovića(koji je također član HKV-ea?)..i hrvatska povijest će nam biti zahvalna..pouzd ano.GENERAL Gotovina je poručio svom narodu "ne bojte se čvršći sam,nego što misle",a mi znademo tko su to "oni" "što misle"?Zatim takovu deklaraciju ..poša ljite na 1000 adresa diljem,poprijek i uzduž svijeta..drugo se,evidentno je, ne može NIŠTA učiniti,jer upravo zato i postoje sile zla,koje se manifestiraju upravo putem ovakovih masonskih poslužnika "časnog" sudca Alphonsa Orie-a!! MFP!
Prijavi Administratoru
#4 Dobri moj Prof.Lukšićudj 2011-04-21 20:13
Kakvo se to zlo srušilo na našu Domovinu, IZDADOŠE nas naši oni koji se dužni voditi brigu o NARODU, a Bože moj zar si nas i ti ostavio ????,
Zar danas nema u hrvata muževa poput Svačića,Zrinski h - Frankopana,Radi ća,Matoša,Šufla ja,Pilara,Tuđma na.
Prijavi Administratoru
#5 S poštovanjemKrilnik 2011-04-21 20:52
Sa sadržajem ovog pisma prof. Lukšića se slažem u potpunosti. Naravno prateći rad g. Lukšića ovo je dosljedno od strane profesora.

Naravno, ima nas koji smo za malko „radikalnije“ mjere prema tim Judinim sinovima iz Haga,Londona i drugih judeo-masonskih centara moči.
Ali ne znam da li bi se jedno 2/3 „Internet boraca“ kao što su očigledno neki od prijašnjih komentatora složili sa takvim mjerama koje bih ja i meni slični proveli u djelo.

Zanimljivo je da se privatne osobe poput prof. Lukšića daju u cijelosti svom narodu dok tzv. Hrvatska Vlada i druga nadležna tijela RH šute kao zaliveni.

Zanimljivo je također da na svaki ovakav čin pojedinaca poput prof. Lukšića ili monsg. Bogovića koji se isto tako ne libi reći istinu,uvijek se nađe bar 100 onih koji imaju „sva prava rješenja i sve prave savjete“ kako,kome i što a sami prstom ne mrdaju.

Neka nama naših intelektualaca i svećenika,nisu ova rečena dvojica ni '90. šutjeli pa ne šute ni sad.
Ostalo ćemo mi obaviti ali je lijepo imati ovakvu podršku od hrvatske pameti i vjere.

Isprazni kritičari,s druge strane,što za promjenu nešto sami ne naprave umjesto što dijele lekcije drugima i vrte u krug uvijek iste prazne riječi?

Za Dom
Prijavi Administratoru
#6 to MIJO,to se trazi... javnokostresh 2011-04-22 02:19
Citat MIJO F:
Mislim da ste član HRVATSKOG KULTURNOG VIJEĆA?..sjednite kao profesor prava,za stol sa svim tim silnim "intelektualcima i akademicima" koji su također članovi HKV-ea i napišite na temelju starog pravnog zapisa„nullum crimen sine lege, nulla poena sine lege",dakle,poslanicu,ukaznicu,hrvatotemeljnicu tj.jednu deklaraciju ,te obilježite povijest s tom deklaracijom.PRAVNO,NACIONALNO,DUHOVNO i revolucionarno,jednostavno "NE PRIZNAJTE" presudu!!Nećete biti usamljeni?niti jedan Hrvat je "NE PRIZNAJE",a generali su shvatili tko im sudi i koga se sudi s tom sramnom presudom tog "časnog" sudca Alphonsa Orie-a.Nek'to,tu "deklaraciju",blagoslove "hrvatski biskupi" na čelu monsg. Bogovića(koji je također član HKV-ea?)..i hrvatska povijest će nam biti zahvalna..pouzdano.GENERAL Gotovina je poručio svom narodu "ne bojte se čvršći sam,nego što misle",a mi znademo tko su to "oni" "što misle"?Zatim takovu deklaraciju ..pošaljite na 1000 adresa diljem,poprijek i uzduž svijeta..drugo se,evidentno je ne može NIŠTA učiniti,jer upravo zato i postoje sile zla,koje se manifestiraju upravo putem ovakovih masonskih poslužnika "časnog" sudca Alphonsa Orie-a!! MFP!

jer sto znaci pismo tom jadnom debelokozcu.
moja mama je znala reci: "pljun' kurvi u lice,reci ce da kisa pada."
Prijavi Administratoru
#7 javio se i mesić...dtuckar 2011-04-22 08:04
čitam danas, kaže Mesić : "Nisam ja slao transkripte, nego Karamarko.,.."

prije koji dan, Šeks je vikao : " Nisam ja govorio locirati, transferirati..."


Izgleda, "nitko nije", a generali u zatvoru !

A tko jest ?

Izgleda, NAROD - koji je birao ove "gore", da NAROD "je kriv".

I zato na IZBORE, pa "narodna vlast", ne u onom smislu iz "mesićeve 45", već u smislu DEMOS, koja će:

- napraviti LUSTRACIJU,
- procesuirati zločine razdoblja KOMUNIZMA (41-91)
- dosljedno procesuirati ZLOČINE (ratne i "privatizacijsk e") razdoblja stvaranja DOMOVINE (1991-2011)
- odlučno se suprotstaviti nasrtajima "GLOBALISTA" na naše NASLJEĐE i našu BUDUĆNOST (NE u EU - sada i pitanje KADA!)

To su temelji na kojima MOŽE izrasti pravedna i prosperitetna HRVATSKA !
Bez tih temelja -država će biti samo "GLOBALISTIČKA marionetska - kao danas, kada "VLAST pleše kako gazde odluče !"
Prijavi Administratoru
#8 TREBA IMATI MUDAdantun 2011-04-22 08:08
Poštujući i podržavajući sadržaj vašeg pisma napisanog u najboljoj namjeri, ne mogu nešto ne napisati o adresi na koju je upućeno, javno, i na čitanom portalu. Sudac kojem pišete je pravnik, odvjetnik, u zrelim godinama, dakle o pravu nešto zna, u osnovi otprilike isto toliko što i Vi. I to bi bilo to, ali nije. Ne radi se o pravu, ni o pravom sudu, nego se radi o parasudu i parasudskom postupku, čije je formiranje, djelovanje i finaliziranje u funkciji globalističke i, u suštini, kolonijalističk e politike s realnim geopolitičkim ciljevima za područje, koje mu je istaknuto u nazivu, ali i kao «špranca» za budućnost, jer će nositeljima uvijek stajati na raspolaganju presude i njihova uporabljivost u novim takvim stremljenjima. Ali i kao uzdignuti kažiprst, uz namrgođen pogled i riječi – no,no, za sve koji bi se pokušali usprotiviti neoklonijalisti ma u njihovim «poduhvatima. Možda bi učinkovitije bilo da netko pokuša napisati novu verziju « J' accusse», ali za to treba imati ono što je imao i Dreyfuss. Muda.
Prijavi Administratoru
#9 SlažemSe(ali)Nikica 2011-04-22 08:22
Citiram, i ovaj put maestarlnog Benjamina Tolića:
Tko je ono usred Domovinskoga rata, god. 1994., saborskim pučem pokušao promijeniti smjer državne politike? Manolić i Mesić. Tko je 1998. u Haagu lažno optužio Hrvatsku da je izvršila agresiju na Bosnu i Hercegovinu? Mesić. Tko je god. 2000. proklamirao „detuđmanizacij u“ i politiku „novoga smjera“? Mesić, Račan i Budiša. Tko je Domovinski rat doveo pod jurisdikciju Haaškoga suda? Račan, Budiša i njihovi koalicijski trabanti. Odakle se hranila sotonska konstrukcija o udruženom zločinačkom pothvatu? Iz tzv. sigurne sobe Mesićevih Predsjedničkih dvora. Tko je temeljito proveo „detuđmanizacij u“? Sanader i Šeks. Tko je uveo kult Carle del Ponte? Sanader, Šeks i Vesna Škare Ožbolt. Tko je kooptirao četnike u državnu vlast? Sanader. Tko je uhitio Gotovinu? Sanader. Tko je onemogućivao rad Gotovininih odvjetnika? Jadranka Kosor. Tko dopušta da Beograd u Vukovaru podvrgava sudskoj istrazi dr. Vesnu Bosanac i dr. Jurja Njavru? Gospođa Kosor. Tko se bilo čemu od toga usprotivio u Vladi ili u Saboru? Nitko.

Dobro, a što sad? Samo ono što je moguće. Odazvati se pozivu Željka Sačića izrečenu dan nakon presude Gotovini i Markaču na Trgu bana Josipa Jelačića u Zagrebu. Ne dati se ni smesti ni ušutkati Morgenblattovim jugovanjem i Abendblattovim domoljubljem, koje vije Van Dorenovu zastavu. Umjesto toga treba gromoglasno ustrajati na zatvaranju „kupleraja“ u Grškovićevoj ulici u Zagrebu, a hrvatsku politiku „retuđmanizirat i“. Klonemo li, naše će „mrtve duše“ za sobom u ponor povući hrvatsku državu. Zato bi dobro bilo poslušati admirala Domazeta. Svi na proslavu Dana pobjede! Ali pobjeda više ne bi smjela uzmicati iz Knina u drage nam Čavoglave!
Prijavi Administratoru
#10 Usput1Nikica 2011-04-22 10:31
I još ću nešto kazati (napisati), ovdje po prvi put, a mojim znancima već poduže poznato.
Ima ona stara, da, kad ti dvojica kažu da si pijan, moraš se valjati, ma kako bio trijezan, ili kako sam ja u mojoj ulici, u djetinstvu bio kriv i kad nisam bio, jer su mi, živom dječaku, dodavali i tuđe nepodopštine vršnjaka.
Hrvatska je stalno u defanzivi i brani se od "etničkog čiščenja" Srba, Ban Jelačić se morao braniti od pokušaja formiranja Hrvatskog Kraljevstva, navodni "grijeh" proglašenja NDH stalno nam se nameće i stalno se od te vjekovne težnje Hrvata "peremo", pa tako i Tuđmanu stalno pronalaze nova, za NJIH, zlodjela!
A čini mi se da je jedini problem što mi nismo i danas geostarteški i geopolitički zadržali (kao, primjerice, muslimani ili Srbi u BiH!) TE I TAKOVE rezultate navodnog "etničkog čiščenja" i navodnog "zločinačkog pothvata"! I jednostavno se, poput nekih većih naroda (a koji su zaista prouzročili prave masovne narodne kalvarije, kao Njemci, Talijani, Englezi, Španjolci, Francuzi, Turci, Rusi, Japanci, pa čak i Šveđani, a da o amerikancima u novije doba i ne govorimo) prestanemo opravdavati i žaliti.
Jer, ma što mi radili, ma kako pravili ustupke Srbima (i Talijanima i svim ostalim susjedima, pa i anglosaksoncima ), od dvostrukog glasovanja, građenja kuća, financiranja otkupa stanova (različito od hrvatskih otkupa), izravnih zastupanja u parlamentu, financiranja njihovih tiskovina koje nas blate i vrijeđaju, sve je to ništa, dok ne uspostave novu Srboslaviju, a nas nestane na ovim prostorima.
I zato, gore glavu i "jesmo, ako jesmo"!
Prijavi Administratoru
#11 Usput2Nikica 2011-04-22 10:37
I vidim nešto dobro:
1.Počeli su se glođati međusobno i prebacivati krivicu, opravdavati i prati ruke, kao, danas baš, Poncije Pilat: I Šeks, Mesić, Vesna Š.O., Karamarko...
2. Jedan moj susjed, "rigidni" HNSovac najavio je prelazak u HSP; uz njegovu petu partiju u životu i neviđenu sposobnost mimikrije i oportunizma, poput supozitorija prve vrste, otkako ga znam, ohrabruje i raduje činjenica da je osjetio neki novi dašak!
Bože daj!
Prijavi Administratoru
#12 Za Dan pobjedebosanac 2011-04-22 11:05
Slažem se, svi Hrvati i svugdje na za Dan pobjede na ulice sa stijegovima. To je najsjanija pobjeda Hrvata od 1848 god a možda i više. Sretan Uskrs svim Hrvatima ma gdje bili i suza za Gotovinu, Markača, Praljka, Daria Kordića, Jadranka Prlića i ostale HVO generale u krivokletničkom Hagu. Za Dom
Prijavi Administratoru
#13 Ima samo jedan problem!kvarner051 2011-04-23 00:07
Vjerujem da je dr. Lukšić kao Hrvatski domoljub napisao ovaj članak iskreno i iz srca, ali u svemu ovome ima jedan problem, na ovom sudu se sudi po pravilima definiranim u STATUTU HAŠKOG SUDA a ne po međunarodnom paravu, predstavnici Hrvatske države nikada nisu niti pokušali utjecati na izmjenu statuta suda mada su i još uvjek imaju na to pravo.
Naravno zaboravih reći da je pristupanje sudu u Hagu sa ovakvim statutom potpisao Franjo Tuđman , a ustavni zakon o suradnji donio HDZ 1996.

Hrvatska je kao drzava potpuno dragovoljno pristala na formiranje Haaskog suda i na njegovu nadleznost nad svim akcijama Hrvatske vojske. Jedna od tih mnogih klauzula je i ona o 'amandmanima' statuta Haaskog suda pa tako i o upotpunjavanju i formiranju definicija o kaznenim djelima nad kojima se tom sudu daje nadelznost.

Meni, a mislim da nisam ja sam, nije poznato da je itko iz Republike Hrvatske u ime Hrvatske drzave u redovnom procesu za nadopune i izmjene statuta Haaskog suda ikada mrdno repom da se takve stvari ne usvoje i da se tako eliminira ta specificna mogucnost kaznenog gonjenja radi sudjelovanja u akcijama zlocinacke organizacije.
Prijavi Administratoru
#14 Bože daj!verbum 2011-04-27 22:23
Usput2 — Nikica 2011-04-22 10:37
---------------------------------------
Slažem se, jer dok se ne dođe DO DNA , ništa se samo ne mijenja!
Bože daj!
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća

Zadnji komentari

Tko je na vezi?

  • 89 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal