Nema detitoizacije, nema deračanizacije, samo detuđmanizacija

Nema detitoizacije, nema deračanizacije. Postojala je i postoji samo detuđmanizacija. Pravim riječima nazvana, detuđmanizacija je uništavanje domoljublja, ponosa branitelja i svih onih koji su željeli svoju državu, izjednačavanje krivice za rat, a u ime lažne pomirbe, bratstva i jedinstva. Detuđmanizacija je zaborav svih zločina, materijalnih šteta, ekocida, kulturocida, žrtava i invalida, ne traženje grobnih mjesta, sve do rasprodaje državne imovine i teritorija.

Kukuriku opcija

Gledajući na televiziji sve predsjednike Kukuriku stranaka, čovjek pomisli, bit će možda i da imaju simpatizere u narodu jer jedan predstavlja vitkost, drugi nedodirljivost, treći užitak u hrani milanović– blagostanje, a četvrti sve manji broj radnika, a pomaže im i predsjednik kojeg bi većina žena s majčinskim osjećajima najradije zagrlila.

Predsjedniku SDP-a je Tito važniji od Tuđmana, predsjedniku Hrvatske je crvena zvijezda valjda ljepša od šahovnice, a pokojnom Ivici Račanu bi bilo draže da je se idila SFRJ nastavila vječno. Iste stavove nesumnjivo imaju i ostale tri stranke u Kukuriku koaliciji, sve su one na tragovima Tita i Račana.

Jugoslavensko blagostanje

Sve što se je događalo za vrijeme titoističke vladavine većini je hrvatskog naroda poznato. No, zbog trenutne gospodarske i svakojake druge krize vrijedi se podsjetiti na dva članka iz Slobodne Dalmacije od 7. siječnja 1989. godine.

Prvi daje odgovor na pitanje tko je imao i potrošio milijarde dolara? Tako se saznaje kako je Jugoslavija od 1949. do 1964. od SAD i zapadnih zemalja dobila nepovratno 30 milijardi dolara, na temelju kojih je zapravo i nastalo ono „naše slatko blagostanje sedamdesetih godina".

TitoU drugom članku s naslovom „Cipele po glavi stanovnika" se navodi da je trećina građana bivše Jugoslavije, odnosno trećina „Jugoslovena" prestala jesti čokoladu. Daje se još jedan podatak u svezi sa jugoslavenskim standardom, o tome da je za posljednje četiri godine za 30 posto smanjena količina mesa u prehrani stanovništva.

Od ovakvog "blagostanja" malo tko je imao koristi, tako da se je na kraju SFRJ ipak raspala u prvom redu zbog unutarnjih odnosa i gospodarske krize, a ne zbog ustašoidnosti Hrvata.

Što ima novoga u odnosu na ekonomiju 1984.?

1984. godine Ivica je Račan dao intervju partijskom časopisu „Naše teme". Obzirom na njegovu ideološku aktualnost i danas vrijedi citirati nekoliko njegovih tadašnjih izjava:

Racan„Prije nekoliko godina smo se snažno i za mnoge neočekivano, morali suočiti s ekonomskom krizom, s eksplozivnim rastom našega duga prema inozemstvu, s negativnim uvozno-izvoznim saldom, s enormnim unutrašnjim dugom između različitih privrednih i društvenih organizacija, teškim dobivanjem i uz „veliku cijenu" novih inozemnih kredita potrebnih za održavanje i tekuće proizvodnje, s inflacijom i investicionomanijom, koju su pratili veliki promašaji itd."

„Suočili smo se s neminovnim „stabiliziranjem" te s padom individualnog i društvenog standarda , ali i sa činjenicom da taj pad nije ni ravnomjeran ni „pravedan" za sve."

„Pitanje je naše sposobnosti da izlaskom iz ekonomske krize otvorimo novu fazu u ostvarivanju onog osnovnog u našem strateškom opredjeljenju: socijalističkog samoupravljanja, bratstva i jedinstva naših naroda i narodnosti i nesvrstanosti."

„Ovdje se ne radi samo o problemu odstupanja od Titovih ideja i metoda, već o otklonu od one linije naše revolucije koja tu revoluciju jedino čini mogućom. Siguran sam, međutim, da ćemo se tom značenju i metodi Titova rada morati još dugo vraćati, osobito ako je ovo u čemu sada plovimo donekle zamućeno. Mislim da stoga u ovom trenutku Titov metod rukovođenja i inicijativnost u socijalističkoj transformaciji društva postaju značajniji, osobito kada smo svjesni što i danas za ovu zemlju znači bratstvo i jedinstvo, odlučujuća uloga radničke klase i samoupravljanja."

HDZ – problem ili rješenje?

Prije nekoliko dana Tihomir Dujmović u objavio je komentar u Večernjem list o tome kako HDZ bez partnera s desnice sigurno gubi na izborima. Između ostaloga, Dujmović je tom prilikom napisao:

jadranka kosor- Unatoč svom egu, Milanović je shvatio da, ako ne idu zajedno sigurno gube izbore i sazrio je preko noći. Ruža Tomašić prezire Đapića. (Valjda je g. Dujmović zaboravio kako je Đapić srozao HSP i kako ga je Sanader upotrijebio, op. a.)

- Jadranka Kosor je izgurala pregovore čak i dok su je pod nikad razjašnjenim uvjetima rušili i danju i noću. (Novinar nije objasnio čitateljima pod kojim uvjetima, ustupcima i cijeni joj je to uspjelo, op. a.)

- U istom članku Dujmović još objašnjava kako mi danas nemamo odgovor na pitanje što znači u Uniji voditi državotvornu politiku niti kako se u novim uvjetima štite nacionalni interesi. (Koja državotvorna politika je zaštitila nacionalne interese u pregovorima s EU i u svim potpisanim poglavljima?, op. a.)

Ono što je posebno ostalo nejasnim je način na koji Jadranka Kosor može HDZ udružiti s ostatkom „desnice". Hoće li radi postizborne koalicije HDZ odustati od uvjeta na koje je pristao poradi ulaska u EU? Ili će ostatak desnice, radi upitnog sudjelovanja u vlasti, odustati primjerice od reguliranja pomorske granice na međunarodnom sudu i proglašenja gospodarskoga pojasa na moru? Ili će odustati od sprječavanja da neke manjine u Hrvatskoj imaju više prava od većinskog naroda, pristati na zatvaranje najzaslužnijih branitelja za samostalnu Hrvatsku, odustati od istrage o krivotvorinama i lažnim svjedocima u Haagu, odustati od kontrole prodaje nekretnina u državnom vlasništvu...

U hrvatskom društvu manipulacijama, lažima i medijskom pranju mozga nema kraja. Isto tako, političari u Saboru funkcioniraju na način da im je vlast jedini cilj. Takvo političko djelovanje se ne može prihvatiti, jer nigdje ne vodi.

Mira Ivanišević

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 HDZMiros 2011-07-26 23:11
HDZ će se udružiti sa svakim tko će bezuvjetno pristati uz njegovu politiku detuđmanizacije i unionizma, odnosno protuhrvatstva.

Znamo koje stranke na to ne će nikad pristati, ali još jasno ne znamo koje to priželjkuju? Ili znamo?
Prijavi Administratoru
#2 mitoviVoC 2011-07-27 01:18
"Detuđmanizacij a je zaborav svih zločina, materijalnih šteta, ekocida, kulturocida, žrtava i invalida, ne traženje grobnih mjesta, sve do rasprodaje državne imovine i teritorija."

I ovo je jedna od tih manipulacija o kojima pise autorica - jer za vrijeme Tudjmana, niti se nije pisalo toliko o zlocinima, bilo Titinim, ili onim iz ratnih 90-tih.
Nije cak ni prosvjeda bilo glede Trga "Marsala Tita"!
Ne moze se ljubav za tradicionalnu hrvatsku kulturu, koju cini i nasa katolicka vjera, svesti na "tudmanizaciju" jer tudjmanizacija joj je u mnogim vitalnim pitanjima - itekako protivna !
Prijavi Administratoru
#3 trulez komunizmaDomagojj 2011-07-27 02:31
Citat VoC:
"Detuđmanizacija je zaborav svih zločina, materijalnih šteta, ekocida, kulturocida, žrtava i invalida, ne traženje grobnih mjesta, sve do rasprodaje državne imovine i teritorija."

I ovo je jedna od tih manipulacija o kojima pise autorica - jer za vrijeme Tudjmana, niti se nije pisalo toliko o zlocinima, bilo Titinim, ili onim iz ratnih 90-tih.
Nije cak ni prosvjeda bilo glede Trga "Marsala Tita"!
Ne moze se ljubav za tradicionalnu hrvatsku kulturu, koju cini i nasa katolicka vjera, svesti na "tudmanizaciju" jer tudjmanizacija joj je u mnogim vitalnim pitanjima - itekako protivna !


Ima u ovom komentaru puno istine. Da nije bilo zvijerske srpske agresije i potrebe pomoci od domoljuba, tudzman bi bio isti kao mesic ili josipovic.I on bi se rijesio i ocistio protivnika kao njegovi nasljednici.
Sve je to komunisticko mentalno smece, koje nemoze biti bolje jer su moralno deformirani.
Ipak tudzman je zasluzan za stvaranje neovisne neokomunisticke RH i oslobadjanja od srbo-engleskog kolonijalnog ropstva, koje nam opet namece neoboljsevicka struja komunisticke partije.
Prijavi Administratoru
#4 Uvodni komentarBoljunac 2011-07-27 08:23
Nekada sam, radio u tekstilnoj industriji. U vrijeme Juge. Sjećam se kako je jedan tršćanski trgovac pričao da mu se je jedan kolega trgovac Židov hvalio da je kiupovao naše sirovo pamučno platno po cijeni nižoj od cijene pamuka na svjetskom tržištu. To su bili ti nepovratni zajmovi Jugi.

Komentari nisu navisini kao odgovor odnosno dopuna komentaru Tihomira Dujmovića. Točna je njegova konstatacija o izbornimmizgled ima HDZ-a, a to bi trebala biti signal kako se treba postaviti "desna " opcija. Ne valja se hraniti iluzijama.
Prijavi Administratoru
#5 TuđmanizacijaMiros 2011-07-27 09:14
Tuđmanizam nije "izvorno hrvatsko". To je amalgam starćevićanstva , radićevštine i komunizma. Neka vrsta "prijelaznog oblika" od titoizma prema izvornoj starčevićanštin i. Imao je svoju svrhu i mislim da je povijestno potrošen. Nu, ne treba zato pljuvati po tomu. Svoj posao je, u uvjetima kakvi su bili i u okviru tada mogućeg, pošteno odradio.
Prijavi Administratoru
#6 kukuriku najavedtuckar 2011-07-27 09:25
pjetlići iz kukuriku kokošinjca, već su najavili, kako neće "poslije izborne pobjede" ponoviti gre šku kao iz 2000. god ! Sada će napraviti "radikalno čišćenje" kadrova u državnoj infrastrukturi !
Oni s malo boljim pamčenjem sjetiti će se kako je postizborna Hrvatska 2000 g izgledala - letili su svi sa svih pozicija, koji su imali imalo veze s "Tuđmanom i HDZ" !
Sada.,, "pjetlići" govore da tada nisu "nikoga micali", pa samo možemo pretpostaviti kako bi SJEČA izgledala, ako je 2000 god bila "samo blagi povjetarac"....

Valjda će i vratiti pozdrav, kojeg koristim da završim (moram početi trenirati): "Smrt fašizmu - sloboda narodu" !
Prijavi Administratoru
#7 Važnija poslakbunjevac 2011-07-27 10:33
Citat VoC:
I ovo je jedna od tih manipulacija o kojima pise autorica - jer za vrijeme Tudjmana, niti se nije pisalo toliko o zlocinima, bilo Titinim, ili onim iz ratnih 90-tih.
Nije cak ni prosvjeda bilo glede Trga "Marsala Tita"!


Mislim da su stvari o kojima govorite zanemarene iz jednostavnog razloga što je u to doba bilo hitnijih poslova. Na prvom mjestu je, naravno, rat. A onda još uz to i domaća izdaja, hvala Bogu, neuspjela: dok se ti s jedne strane trudiš obraniti i osloboditi teritorij od agresora, s druge strane ti Mesić i Manolić sapunaju dasku (ne mogu se sad sjetiti koja je bila tema, ali sjećam se da je netko na ovom portalu duhovito napomenuo kako je Tuđman trebao dobiti Nobelovu nagradu za kemiju, s obzirom da je uspio izići na kraj sa svim gov..ma kojima je bio okružen). Zatim je tu bila mirna reintegracija hrvatskog Podunavlja, koja se otegla do 1998. Potom Tuđmanova bolest i smrt.

Uglavnom, u 90-ima je bila upitna hrvatska sadašnjost i budućnost, dočim su se nakon stabilizacije zemlje počela otvarati i pitanja hrvatske prošlosti, a posebno nakon trećesiječanjsk e diktature, koju već više od 10 godina provode i SDP i sadašnji HDZ, a sve u cilju poništavanja onoga što je postignuto 90-ih.
Prijavi Administratoru
#8 letačigarga 2011-07-28 08:29
Citat dtuckar:

Oni s malo boljim pamčenjem sjetiti će se kako je postizborna Hrvatska 2000 g izgledala - letili su svi sa svih pozicija, koji su imali imalo veze s "Tuđmanom i HDZ" !

A za one s malo slabijim pamćenjem, može li bar 10 imena tih letača (s funkcijama, ako nisu baš poznati)?
A onda ćemo se prisjetiti i svih onih kojima 199* portiri nisu dozvolili da dođu na posao.
Prijavi Administratoru
#9 Garga pita za letačeBoljunac 2011-07-28 08:42
Citat garga:
Citat dtuckar:

Oni s malo boljim pamčenjem sjetiti će se kako je postizborna Hrvatska 2000 g izgledala - letili su svi sa svih pozicija, koji su imali imalo veze s "Tuđmanom i HDZ" !

A za one s malo slabijim pamćenjem, može li bar 10 imena tih letača (s funkcijama, ako nisu baš poznati)?
A onda ćemo se prisjetiti i svih onih kojima 199* portiri nisu dozvolili da dođu na posao.



2000. su to bili svi ili gotovo svi hrvatski veleposlanici, "očišćeni" su i "raskuženi" svi mediji HRT, Večernji, Vjesnik, itd itd.

A 199* . je mijenjana država. Hrvatski portiri su očito dobili nalog da nekim jugovićima ne dopuste ulazak u neke ustanove. Pa su ih vratili (tj. jugoviće) oni iz 2000. koje sada Garga brani.

Što nas čeka 2012. g. ? Nova deratizacija ? S kakvim učincima ?
Prijavi Administratoru
#10 "zasluge"VoC 2011-07-28 13:34
Citat kbunjevac:
Citat VoC:
I ovo je jedna od tih manipulacija o kojima pise autorica - jer za vrijeme Tudjmana, niti se nije pisalo toliko o zlocinima, bilo Titinim, ili onim iz ratnih 90-tih.
Nije cak ni prosvjeda bilo glede Trga "Marsala Tita"!


Mislim da su stvari o kojima govorite zanemarene iz jednostavnog razloga što je u to doba bilo hitnijih poslova. Na prvom mjestu je, naravno, rat. A onda još uz to i domaća izdaja, hvala Bogu, neuspjela: dok se ti s jedne strane trudiš obraniti i osloboditi teritorij od agresora, s druge strane ti Mesić i Manolić sapunaju dasku (ne mogu se sad sjetiti koja je bila tema, ali sjećam se da je netko na ovom portalu duhovito napomenuo kako je Tuđman trebao dobiti Nobelovu nagradu za kemiju, s obzirom da je uspio izići na kraj sa svim gov..ma kojima je bio okružen). Zatim je tu bila mirna reintegracija hrvatskog Podunavlja, koja se otegla do 1998. Potom Tuđmanova bolest i smrt.

Uglavnom, u 90-ima je bila upitna hrvatska sadašnjost i budućnost, dočim su se nakon stabilizacije zemlje počela otvarati i pitanja hrvatske prošlosti, a posebno nakon trećesiječanjske diktature, koju već više od 10 godina provode i SDP i sadašnji HDZ, a sve u cilju poništavanja onoga što je postignuto 90-ih.



Zahvaljujem za komentar u tonu koji je napokon prihvatljiv za ozbiljan komentar (i Vama i napose "domagojju"). Mislim da i vi i gospodin "domagojj" preuvelicavate lik Tudjmana na nacin da ta krajnost postaje suprotnost, a objasnjenje njegove "velicine" nalazi se negdje drugo, sto formacija/izobr azba Tudjmana i dosta "tudjmanista" zapravo i ne moze dosegnuti.

Primjerice, kada Vi kazete -- "ne mogu se sad sjetiti koja je bila tema, ali sjećam se da je netko na ovom portalu duhovito napomenuo kako je Tuđman trebao dobiti Nobelovu nagradu za kemiju, s obzirom da je uspio izići na kraj sa svim gov..ma kojima je bio okružen" -- neki uistinu veliki ljudi bi vam drugacije odgovorili:

Primjerice general austro-ugarske vojske koji je bio zapovjednik i banu Jelacicu i ciji genij, koji su po njemu proizvele i okolnosti, slavi kaze da su ljudi, ako nemaju nekog istinskog genija/vrline, prirodno ponosni/oholi a oni koji su rodjeni pod baldahinom (zar to nije Tudjman u partiji/JNA), to su i vise nego drugi, i posljedicno tomu, njihov izbor ljudi ne pada na drugo nego ono sto je mlitavo i osrednje, bez neke uzvisenosti duse i misli.

Toliko o tome s cim je Tudjman bio "okruzen" i zasto... Granic, Zuzul, etc dostatno svjedoce o tome, da izuzmemo samo neke; a u pocetku su to bili i Manolic, Greguric, Mesic i citava plejada takvih, premda Tudjmanov odmak od njih moze se obrazloziti bilo njihovim sukobima interesa u borbi za prevlast (svakako i materijalnu koju Tudjman nikad nije zapostavljao) a donekle i njegovim osobnim sazrijevanjem i rastom kao politicara uz neke nove, katolicke vrijednosti koje je uvazavao/usvaja o; ili je obadvoje bilo u pitanju. Ne cini ga to ipak tako velikim...

No, ako je "velik" znacilo ne biti beskurpulozni progonitelj bas svega i svacega vrijednog, hrvatskog i katoolickog, onda je to druga stvar, u datim okolnostima....

Isto tako drugi komentator tvrdi -- "Ipak tudzman je zasluzan za stvaranje neovisne neokomunisticke RH i oslobadjanja od srbo-engleskog kolonijalnog ropstva, koje nam opet namece neoboljsevicka struja komunisticke partije" -- a to je bio cisto oportuni izbor jer i nije bilo drugog puta tada; komunizam je svagdje padao, i pao bi i u Jugoslaviji, sa ili bez Tudjmana.

Naime, "vizionarstvo" Tudjmanizma se vidi i iz svega sto je "stvoreno". Neki mu imaju za sto biti zahvalni, ali vecina tek stoga sto im je dopustio, samo donekle, prakticirati istinske krscanske vrijednosti i raditi na dobrobit. Nije svejedno kakvu RH imati, to je barem danas posve jasno...
Prijavi Administratoru
#11 remetinacijagarga 2011-07-28 15:20
Citat Boljunac:

2000. su to bili svi ili gotovo svi hrvatski veleposlanici, "očišćeni" su i "raskuženi" svi mediji HRT, Večernji, Vjesnik, itd itd.


Veleposlanici? Imena? Veleposlanik je ionako politička funkcija, naravno da ih svaka vlada može mijenjati kako joj se sviđa - oni su njena produžena ruka u inozemstvo.

Mediji? Imena? Ne pamtim (mea culpa) da je itko nestao.

Večernji? Tko mu je bio vlasnik? Imena?

Vjesnik? To je ona firma koja je imala ekskluzivno pravo na državne oglase i u kojoj su uhljebljivani po stranci i stričevima? Kamo sreće da su ga i zatvorili.


Citat:
A 199* . je mijenjana država. Hrvatski portiri su očito dobili nalog da nekim jugovićima ne dopuste ulazak u neke ustanove. Pa su ih vratili (tj. jugoviće) oni iz 2000. koje sada Garga brani.
Hahaha. Pa Franjo T. je stvarao tu J, on im nije smetao. Jugovići? Po čemu to? Koji je njihov grijeh? Krivi geni? Šiljate glave? Imena?
Mijenjana država. Odvođeni ljudi. Praznili se akumulatori. Ako ovim pravdate sve, onda vam je isto opravdanje i za Bleiburg? Ono, mislim, da nisu krivi, zar bi bježali?

Citat:
Što nas čeka 2012. g.? Nova deratizacija?
Remetinacija je već počela, kamo sreće da potraje.
Prijavi Administratoru
#12 GargaBoljunac 2011-07-28 18:32
Nisam pao na glavu da bih tražio imena i sve podatke koje Garga zna bolje od mene.

Remetizacija ? Je, To je ono što se događalo iza 2000. A dva imena nikoga ne zanimaju : TDR i ZABA. Koliko je država utržila prodajom tih gospodarskih subjekata. Za te nema remetizacije.
Prijavi Administratoru
#13 VocBoljunac 2011-07-28 18:34
Voc se marljivo bavi veoma važnim poslom od kojega zavisi hrvatska budućnost: detronizacijom Tuđmana.
Prijavi Administratoru
#14 !Cetina 2011-07-28 18:53
Citat Boljunac:
Nisam pao na glavu da bih tražio imena i sve podatke koje Garga zna bolje od mene.

Remetizacija ? Je, To je ono što se događalo iza 2000. A dva imena nikoga ne zanimaju : TDR i ZABA. Koliko je država utržila prodajom tih gospodarskih subjekata. Za te nema remetizacije.

Bravo, Boljunče!
Prijavi Administratoru
#15 @VoCkbunjevac 2011-07-28 19:06
Imate pravo, moguće je da preuveličavam lik Franje Tuđmana, ali to činim (barem mi je takva namjera) u relativnim, a ne apsolutnim okvirima. Apsolutne veličine ne postoje i svaki pokušaj nečijeg apsolutiziranja neminovno vodi do kulta ličnosti (sjetimo se šlosera iz "Kuće cveća"). A relativnost se očituje u usporedbi s drugima: vjerujte, bio bih najsretniji kad bi smo za nekog današnjeg hrvatskog državnika mogli reći da je veći od Tuđmana, jer bi to značilo da je ta osoba napravila više za Hrvatsku od njega. Nažalost, imamo suprotnu situaciju, a to je da većina današnjih političara uglavnom rade za svoju korist, a na opću štetu.

Tuđman je kao osoba imao svojih vrlina i mana, ali njegovu veličinu nalazim u tome što je svoju povijesnu ulogu koja mu je bila dana odigrao, ako već ne savršeno, a onda sasvim korektno.

Lijep pozdrav!
Prijavi Administratoru
#16 @gargakbunjevac 2011-07-28 19:17
Kad već toliko inzistirate, evo, padaju mi napamet neki konkretni slučajevi.

Novinarstvo: Josip Jović i Zoran Vukman. Slobodna Dalmacija je tipičan primjer medijskog "čišćenja".

Mesićevo umirovljenje generala koji su mu napisali prosvjedno pismo. Uplašio se Bradonja da će ga generali svrgnuti, misleći kako svatko želi rušiti demokratski izabranu vlast poput njega i Manolića.

Za ostale slučajeve se malo i Vi potrudite, ne da mi se sad tražit sve.
Prijavi Administratoru
#17 haharigarga 2011-07-30 18:17
Citat kbunjevac:
Kad već toliko inzistirate, evo, padaju mi napamet neki konkretni slučajevi.

Da, ali vama su u prvoj poruci "letjeli svi koji su imali imalo veze s HDZ-om". Sad se međutim ne možete sjetiti imena, nego ja moram istraživati. Baš zanimljivo... Želite li povući prvotnu izjavu možda?

Citat:
Novinarstvo: Josip Jović i Zoran Vukman. Slobodna Dalmacija je tipičan primjer medijskog "čišćenja".
Tko je bio vlasnik Slobodne Dalmacije u to vrijeme? Ako je Jović i maknut s uredničkog mjesta, nije mu portir zabranio ući u firmu, i dalje je radio, a i danas još piše tamo. Vukman? Ne znam za nj.


Citat:
Mesićevo umirovljenje generala koji su mu napisali prosvjedno pismo. Uplašio se Bradonja da će ga generali svrgnuti, misleći kako svatko želi rušiti demokratski izabranu vlast poput njega i Manolića.
Pa i vi ste njih demokratski birali, i nisu vam smetali dok su po Australijama pjevali one pjesmice.

Citat:
Za ostale slučajeve se malo i Vi potrudite, ne da mi se sad tražit sve.
A ne, na vama je težina dokazivanja. Ili ne izlijećite sljedeći put s uopćenim izjavama.
Ako je itko proveo čistku, bili su to Tuđmanovi hahari na svim razinama. Posljedice postaju sve teže (Remetinec se puni, jel)
Prijavi Administratoru
#18 GargaBoljunac 2011-07-30 21:39
Milan Ivkošić: Čistke 2000. milost Božja prema mogućim novima




Petak, 29. srpnja 2011.
Zašto SDP pada, a HDZ raste
Anketama puno ne vjerujem, ali kao da se u posljednje vrijeme podudaraju s nekim mojim slutnjama, pretpostavkama, pa i očekivanjima. Prema ispitivanju što ga je jedna agencija napravila za Novu TV, SDP ima samo 2,5 posto prednosti pred HDZ-om, a prednost sve više gubi i lijeva koalicija pred desnom. Ljevičari su u ovo vrijeme prije proteklih izbora 2007. godine bili u znatno većoj prednosti, ali pobijedili nisu. U jednom listu čitam: “HDZ je očito kapitalizirao lipanjsko zaključenje pristupnih pregovora s EU i uspio vratiti dio svojih pokolebanih birača”.

Možda je djelomice posrijedi i taj razlog, no prije bih rekao da su birači sve oprezniji pred mogućnošću da bi Hrvatska od početka iduće godine lijevu vlast imala i na Pantovčaku i u Banskim dvorima. Da za to ima neke jake argumentacije, da su se na ljevici pojavile osobnosti koje u jednoličnoj jalovosti hrvatske politike što dugo traje jamče boljitak u gospodarstvu, strah od potpune prevlasti ljevice u zemlji bio bi besmislen. Ali upravo je obratno. Prvo, takvih osobnosti nema, i drugo, SDP već godinama - što se pak dolaskom Jadranke Kosor na premijersko mjesto iznimno pojačalo - i ne pokazuje ništa drugo doli
Program SDP-a
SDP već godinama - što se pak dolaskom Jadranke Kosor na premijersko mjesto iznimno pojačalo - i ne pokazuje ništa drugo doli puku želju da se dokopa vlasti
puku želju da se dokopa vlasti.
Predizborna je kampanja već počela, prije petnaestak dana predsjednik SDP-a Zoran Milanović obećao je da se njegova stranka neće ponašati napadački nego pozitivno kako bi biračima bila uvjerljiva, a onda su se i on i drugi esdepeovci na HDZ okomili svom žestinom. Relativno brzo potrošivši privlačnost novoga lica na čelu jedne od dviju najjačih stranaka, Zoran Milanović nije mnogim ljudima toliko postajao odbojan zbog arogancije koja mu se sa svih strana pripisuje koliko zbog slijepe obuzetosti najprije Ivom Sanaderom a zatim Jadrankom Kosor. Arogancija može biti neprivlačan stil, ali ako je jedini sadržaj Milanovićeve politike bio – makni se, sjediš na mojem mjestu – stil i nije važan. To “makni se, sjediš na mojem mjestu” omililo se i ostalim SDP-ovim značajnicima, a Željko ga je Jovanović još oplemenio boljševičkim žigosanjem političkog protivnika karakteristični m za vremena najžešćih partizanskih, komunističkih obračuna s “narodnim neprijateljem”. Takvoga SDP-a, s potporom Ive Josipovića, koji prigodice ganutljivo zbori o ljepoti partizanske kape, Hrvatska se doista treba bojati.
Slabljenje naklonosti birača SDP-u u anketama počelo je prije završetka pregovora sa EU, što će reći da EU biračima i nije toliko važan, a važne bi mogle biti strepnje od takve ljevice koje se pojačavaju kako se približavaju izbori. I radnici, i seljaci, i nezaposleni, i umirovljenici, i rodilje, i branitelji i druge skupine stanovništva zacijelo nisu zaboravile kako ih je lijeva koalicija, u gotovo istom sastavu i s gotovo istim ličnostima s kojima
Nove čistke
Prema onome što bi se moglo dogoditi, čistke koje su 2000. godine napravljene u medijima, vojsci, policiji i drugim institucijama izgledale bi kao milost Božja
će na iduće izbore, od 2000. do 2004. godine temeljito iznevjerila, ali je zato temeljito “polijevila” i zakone, i institucije, i medije koji su bili u njezinu

vlasništvu. Do toga je SDP-u, HNS-u i IDS-u, do toga je Milanoviću i Liniću, Čačiću i Pusićki, Jakovčiću i Kajinu. A do toga je zacijelo i Josipoviću.
Kad već Josipović partizanski pokret smatra duhovnim ocem Domovinskoga rata, možemo se pozvati na njegovo naslijeđe i reći da će baštinici partizana, pobijedi li lijeva koalicija na izborima, prvi put u demokratskoj Hrvatskoj biti u poziciji u kakvoj su bili 45 godina poslije Drugoga svjetskoga rata – to jest imat će apsolutnu vlast. A kad se ima apsolutna vlat, kad tako reći nema prepreka, čini se sve da se ona, kakvo god stanje u zemlji bilo, što duže održi, da se protivnici što djelotvornije ušutkaju, ako treba i represijom. Prema onome što bi se moglo dogoditi, čistke koje su 2000. godine napravljene u medijima, vojsci, policiji i drugim institucijama izgledale bi kao milost Božja. Znače li najnovije ankete da poslije silnih potresa a potom i smirivanja tla u HDZ-u birači, sad već iz mjeseca u mjesec, postaju sve svjesniji te mogućnosti i “crvenima” okreću leđa?

Milan Ivkošić

Večernji list

Taj Ivkošić je po Gargi neki bezveznjak. Izlijeće se s nekim uopćenim izjavama.
Prijavi Administratoru
#19 gargakbunjevac 2011-07-30 22:14
Citat garga:
Da, ali vama su u prvoj poruci "letjeli svi koji su imali imalo veze s HDZ-om". Sad se međutim ne možete sjetiti imena, nego ja moram istraživati. Baš zanimljivo... Želite li povući prvotnu izjavu možda?


Ne, niti želim, niti mogu povući nešto što nisam izjavio. Vjerojatno mislite na komentar #6, ali taj komentar nisam ja napisao. Ili možda i Vi slijedite stajališta nekih članova ovog portala prema kojima smo "svi mi isti", pa Vam je svejedno kome će te pripisati koju izjavu?

Ono pak o čemu ja jesam pisao jesu primjeri čistki u medijima i u vojsci. Za medije sam Vam naveo dvojicu novinara iz "Slobodne", Josipa Jovića i Zorana Vukmana. Ako niste znali za Vukmana, sada znate. Evo i još nekih: Joško Čelan, Ante Gugo, Ivica Marijačić, Tihomir Dujmović. Sad znate i za njih. U slučaju vojske spomenuo sam Vam visoke dužnosnike koje je Mesić umirovio nakon otvorenog pisma koje je potpisalo njih dvanaestorica. Imena su ovdje. Mesić je odmah potom umirovio njih sedmoricu. Imena imate ovdje.

Eto, ako zbrojite novinare i vojnike koje sam naveo, dobijete brojku 13, što premašuje Vašu kvotu od 10. Jeste li zadovoljni, ili da Vam još ispunim i neku glazbenu želju?

Citat garga:
Tko je bio vlasnik Slobodne Dalmacije u to vrijeme?


Kakve to veze ima? U cijeloj priči je najbitnije da je u čistkama politika imala umiješane prste i to je notorna činjenica. Jedan primjer kako se to radi možete naći u slučaju kolumnista Tihomira Dujmovića, kada su mu 2009. ukinuli kolumnu u Večernjaku. Dujmović je o tome za "Hrvatsko slovo" dne 11. ožujka 2009. rekao sljedeće, citiram:

Sada, osam godina kasnije (nakon izbacivanja iz Slobodne, op. kbunjevac), u Večernjem listu scenarij je bio prokleto sličan. Glavni urednik me nazvao u osam ujutro i to je već bio znak da nešto nije u redu. Počeo je s tezom da su Austrijanci krenuli s novim konceptom, da to pretpostavlja štednju na svakoj razini, da u tom smislu mora prekinuti suradnju sa svim kolumnistima osim s onima koji su stalno zaposleni. Da ide kriza, da vlasnici gledaju na svaku kunu....i onda sam ga zamolio da se tu barem zaustavi, rekao sam mu da smo odrasli ljudi da bi i majmun shvatio da je na njega izvršen politički pritisak. Ništa više nije rekao osim da mu je neugodno.

Šutnja je ponekad rječitija nego govor, ne kaže se uzalud.

Citat garga:
Ako je Jović i maknut s uredničkog mjesta, nije mu portir zabranio ući u firmu, i dalje je radio, a i danas još piše tamo.


Doista je degutantno takvo opravdavanje čistki u stilu "što se bunite, mogao je i gore proći". Očito je u komunističkom režimu Udba visoko postavila letvicu kad su u pitanju uvjeti da bi se za nekoga moglo ustvrditi kako je politički progonjen.

Citat garga:
Pa i vi ste njih demokratski birali, i nisu vam smetali dok su po Australijama pjevali one pjesmice.


Najpristojnija riječ za ovo što pišete jest lupetanje. U komentaru #7 sam jasno napisao što mislim o Mesiću i Manoliću (posebno se referirajte na dio o Nobelovoj nagradi).

Citat garga:
A ne, na vama je težina dokazivanja. Ili ne izlijećite sljedeći put s uopćenim izjavama.


Mislim da Vam je sad dokazano. Naveo sam Vam i uputio Vas na ukupno 13 imena, iako bi ste Vi bili zadovoljni sa 10. I opet Vam ponavljam, imate još puno slučajeva u koje se možete sami uvjeriti, najčešće je za to dovoljno nekoliko klikova mišem. Ja više nemam namjeru trošit vrijeme da Vam objašnjavam stvari koje su manje-više svima jasne, odsad se potrudite sami.
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća

Zadnji komentari

Tko je na vezi?

  • Ivan Budimir
  • dtuckar
  • 2 korisnika
  • 45 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal