Struka o Pravilniku o načinu i obliku provođenja odgojno-obrazovne potpore i stručnoga tretmana učenika u riziku za razvoj problema u ponašanju i učenika s problemima u ponašanju
Autori i mentori programa "Za sigurno i poticajno okruženje u školama" uputili su pismo ministrici znanosti i obrazovanja Blaženki Divjak u kojemu ocjenjuju da je "Pravilnik o načinu i obliku provođenja odgojno-obrazovne potpore i stručnoga tretmana učenika u riziku za razvoj problema u ponašanju i učenika s problemima u ponašanju" neučinkovit te da neće polučiti željene rezultate, jer se ne temelji na suvremenim znanstvenim spoznajama o prevenciji poremećaja ponašanja.
Autori i mentori programa smatraju da "Pravilnik predstavlja neku vrstu selektivne i indicirane prevencije" te da
"odriče školi zadaću univerzalne prevencije nasilnog ponašanja ili odgoja za nenasilje, odgađa intervencije za vrijeme kad se ponašanje već pokazuje, a ne što ranije, izričito ne poštuje načelo 'Odgovor cijele škole', ne pruža razvojno-odgojnu potporu djeci koja trpe nasilje, zadužuje razrednike za osmišljavanje programa odgojno-obrazovne potpore za što oni nisu educirani te je organski dio pedagoških mjera koje budući da su kazne, neće motivirati učenike na usvajanje prihvatljivih/drugačijih oblika ponašanja".
Struka nam nalaže, tvrde autori i mentori, da vas obavijestimo o tome da je ovakav Pravilnik neučinkovit i da neće polučiti željene rezultate, jer se ne temelji na suvremenim znanstvenim spoznajama o prevenciji poremećaja ponašanja.
Pri tome će, ocjenjuju, i učitelji biti demotivirani i ostavljeni u još većem osjećaju bespomoćnosti u odnosu na problem i razočarani odnosom Ministarstva prema njima.
Autori i mentori preporučuju ministrici Divjak da pri izradbi novog akcijskog plana prevencije nasilja u školama iskoristi postojeća znanja i iskustva. "Program se uz određene preinake koristi u drugim zemljama u svijetu, pa smo sigurni da može biti od koristi i ovdje gdje je i nastao", poručuju potpisnici pisma.
Podsjećaju kako su oni u jeku podijeljenih i suprotstavljenih reakcija na nasilje u školama uputili pismo ministrici naglašavajući što znanost danas zna o preventivnim programima, posebno onima usmjerenim na nasilje i temeljem kojih su pod kapom i uz potporu UNICEF-a uspjeli, tvrde, smanjiti nasilje na pola, a zlostavljanje za dvije trećine u školama koje su sudjelovale u Programu "Stop nasilju među djecom" prije deset godina.
Napominju kako je ministrica Divjak kao odgovor na krizu nasilja ponudila "Pravilnik, koji je u savjetovanju s javnošću polučio jednoglasno negativno mišljenje pa je najavila izradbu novog akcijskog plana prevencije nasilja u školama".
Pismo, koje je upućeno u povodu završetka e-savjetovanja o Pravilniku, potpisuju autori i mentori Programa "Za sigurno i poticajno okruženje u školama", među kojima i Jasenka Pregrad, autor i stručni voditelj Programa "Za sigurno i poticajno okruženje u školama", Irena Barišić Milunić, mentor Programa, dipl. socijalna radnica, voditeljica savjetovališta Crveni Križ, Sisak te Željka Čolović Rodik, mentor i školski koordinator Programa, psiholog, II. OŠ, Varaždin.
Hina



Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na 
