Prof. dr. Luka Tomašević na predstavljanju knjige Klonovi nastupaju

tomasevic_1_uz_txt_5

Prof. dr. sc. Luka Tomašević izvanredni profesor, Katolički bogoslovni fakultet – Split
Recenzija knjige Davora Domazeta-Loše "Klonovi nastupaju"

Nova knjiga (treća) admirala Davora Domazeta-Loše pod naslovom Klonovi nastupaju je, zapravo, nastavak njegovih postavki i geostrateških analiza iz dvije prethodne knjige. Samim naslovom kao da nas autor želi upozoriti kako se razvija naša suvremena povijest i kakav će biti njezin kraj. Naime, naslov nas uvodi u profanu eshatologiju „zvjezdanih ratova“ i bitaka njihovih klonovskih vojnika, što autoru jasno služi da pokaže da ti imaginarni ratovi i nisu tako daleko od stvarnosti i naše svakodnevnice.

Autor još jednom svojom izoštrenom analizom postojećeg stanja u svijetu, stanja „ni rata ni mira“ i gotovo savršenom sintezom što je logički izvodi iz činjenica, govori o današnjem stanju svijeta i o mogućem njegovu razvoju koji vode «deterministi» preko svojih klonova. Svi su oni „urotnici“ protiv „Boga i čovjeka“ i protiv „četiriju temeljnih vrjednota – čovjeka, obitelji, domovine i vjere otaca“. Ti klonovi marširaju stratištima zapadne civilizacije, vrše prevrate, nameću ideologiju bezboštva i vode prema „kraju povijesti“. Autora posebice brine njihov juriš na njegovu i našu Domovinu, zemlju „neustrašivih svjedoka evanđelja“ na koju klonovi, domaći i strani, sustavno jurišaju, uništavaju njezine vrjednote, dok hrvatska politička elita kuži malo, slabo ili svjesno surađuje. Time se i u Hrvatskoj stvorilo „sjeme uništenja“ (Engdal).

Autor jasno ukazuje da su deterministi posebno mjesto dodijelili SAD-u jer one posjeduju silu, dominiraju svijetom i potiču globalne trendove. Ta moćna država ima svoje zadaće i interese, ali i strahove i nedoumice što izviru iz nje same i što je navodi da ulazi u sukobe svukud po svijetu i traži svoje interese osvajanjem izvorišta čistih voda i nafte. Premda autor analizira moguće scenarije i takmace američkoj prevlasti i ulozi, ipak se ona osjeća toliko moćnom i jakom da smatra kako je došao „kraj povijesti“.

Tako dolazi do izgradnje determinističkog zemaljskog kraljevstva u kojem nema mjesta za i Boga i moralne vrjednote. Stoga je to rat protiv vrjednota. Glavna autorova postavka je uzeta iz kršćanske tradicije i apokaliptike: borba između dobra i zla, između svjetla i tame. Ta bitka se vodi od samog početka ljudskog roda, ali je posebice zaoštrena od francuske revolucije i nastupa „determinista“ ili Collemanovog komiteta 300 pa do danas i kraja povijesti. Deterministi su hladni, lukavi, bešćutni, osvetoljubivi, licemjerni i organizirani i kod njih nema slučaja.

Kad što se čini da autor ulazi i u teologiju jer se služi i Biblijom i nekim teološkim izričajima, ali to nije teologija, niti je autor poznaje, a niti ima takve pretenzije. Autor vrlo dobro poznaje kršćanstvo i ne krije da je on kršćanin i katolik, on pozna i vrjednuje snagu religije i njezine etičke i humane ideje i vrjednote, ali on nije niti želi biti teolog.

On je sjajan strateg, vojni analitičar, vrlo dobar poznavalac geostrategije, što pokazuje u 1. poglavlju, ali je i poznavalac ideologija, posebice ove suvremene i neoliberalne koja je danas opijena svojim uspjehom.

Upravo zadivljuje autorovo poznavanje svih relevantnih ideologa, pisaca, filozofa i dokumenata u današnjem svijetu, poznavanje i djelovanje «meke sile» koja stvara «javno mnijenje», prikriva činjenice i «proizvodi pristanak» kako bi deterministi ovladali vremenom i prostorom. Njihovo glavno sredstvo je «inverzija» pomoću koje grade put prema cilju, a kad zatreba, i uporabi «tvrde sile» kako se danas nazivaju vojne snage. Oni su točno izgradili scenarije od kojih nikada ne odstupaju, a koje autor izvrsno prepoznaje i analizira.

Podaci o djelu - 909 referenca navedene literature.
Djelo Davora Domazeta-Loše je znanstveno djelo.
  Prof. dr. sc. Luka Tomašević