Tko plaća TV samoreklamu Radimira Čačića?
Iako službeno nije ni počela, trka za pobjedu na parlamentarnim izborima traje de facto već mjesecima, prljava i neuvjerljiva. Podsjeća nas to na predsjedničke izbore 2005., kad je lucidni vic-maher, komentirajući mega-plakate svoje suparnice diljem zagrebačkih avenija, podrugljivo izjavio: «Otvoriš li paštetu iz nje će iskočiti Jadranka Kosor!»
Slično je i danas
Otvoriš li TV-kutiju na koju savjesno plaćaš 960 kunića godišnjeg 'poreza na budale', i pogledaš li bilo koji program, na zaslonu iskoči, eto, samouvjereni budući ministar gospodarstva, diplomirani arhitekt koji uporno i jalovo glumi velikog gospodarskog stručnjaka – Radimir Čačić.
Svugdje ga ima, nametljivog i dosadnog poput svraba, od Hloverkinog 'Otvorenog' pa preko 'Acinog u dva' sve do 'Dnevnika' 1., 2. ili 3... Televizijska samoreklama tog 'terminatora s mađarske autoceste' učestalija je od reklama. Uza sve to, Radimirova bahatost nije ništa prema njegovim predizbornim mega-obećanjima.
Mega obećanja
Zanimljiva je njegova nedavna izjava kako je u hrvatskom turizmu sve što vrijedi «napravljeno za vrijeme Jugoslavije, u razdoblju od 1970. do 1980. godine,Sveprisutni RadeSvugdje ga ima, nametljivog i dosadnog poput svraba, od Hloverkinog 'Otvorenog' pa preko 'Acinog u dva' sve do 'Dnevnika' 1., 2. ili 3... Televizijska samoreklama tog 'terminatora s mađarske autoceste' učestalija je od reklama. Uza sve to, Radimirova bahatost nije ništa prema njegovim predizbornim mega-obećanjima a kako je danas upravo hrvatska država velika prepreka daljnjem razvoju turizma!?» On će zato odmah nakon što se ponovo dočepa osam godina željene fotelje ministra gospodarstva već u prvoj godini mandata, graditi čak deset mega-marina, a za svaki projekt veći od 20 milijuna eura, tvrdi, njegova će buduća vlada preuzeti punu odgovornost.
Doduše, takva mega-obećanja na tragu su onih, jednako praznih od prije desetak godina, o otvaranju čak 200.000 novih radnih mjesta (Prema službenim podatcima Državnog zavoda za statistiku stopa nezaposlenosti bila je veća koncem 2003. nego koncem 1999.). Pritom se bahati Radimir cinično cerio s mega-plakata zajedno s, sada 'budućom' ministricom vanjskih poslova, Vesnom Pusić.
Konačni učinci njegovih obećanja ogledaju se, između ostalog i, u nikad dovršenim 'projektima' kakav je bio unaprijed plaćeni a nikad izgrađeni starački dom u Medarevu kod Dubrovnika, ili nikad realizirani a toliko samo-reklamirani Coningov 'posao stoljeća' u Izraelu.
Ali Radimirov mega-ego i ne zna drukčije nego prodavati maglu, sve samo kako bi se dočepao vlasti. Od 'njegovih' deset mega-Marina, ako ikada i budu izgrađene, nikome u Hrvatskoj ne će biti ništa bolje, osim samom njemu i još nekolicini sličnih mu "poslovnih uspješnika". A koje su 'blagodati' njegovog prometnog mega-prekršaja, to već svi znamo osim, izgleda, 'naše ćudoredne' Televizije koja mu unatoč toga daje veću minutažu od skupih reklama za preparate protiv bora ili reklama vezanih uz mušku potenciju.
Uza sve to na predstojećim izborima hrvatski puk će jednostavno slegnuti ramenima i kazati: kakav je, takav je - simpatičan je - stalno je na televiziji.
Koristan Čačić
Negdje Radimir Čačić ipak mogao biti koristan, kako sebi, tako i široj zajednici, čak i u europskim mjerilima, ali gdje?
Pa, mogao bi na ruinama 'njegova' staračkog doma u Medarevu, zaraslog u šikaru, šiprage i ševarje, upriličiti jedan otvoreni međunarodni simpozij na temu 'Kako suzbiti globalnu recesiju'? Na tu edukaciju trebao bi pozvati gospodarske stručnjake iz Grčke i drugih slično uspješnih 'europejskih' zemalja! Jer, kaže umni Radimir, univerzalni recept za izlazak iz recesije, svekoliku obnovu i razvitak, vrlo je prost: Radi se o tek pet magičnih koraka (program 'Pet I') koje država treba napraviti:
Investicije, inovacije, integracije, industrija i izvoz.
Bože moj, kako jednostavno a tako efikasno i mudro. Radimirova pamet bila bi zgodan i profitabilan izvozni artikl. Okupljeni gosti iz recesijske Europske unije vjerojatno bi pali na stražnjicu od beskrajnog oduševljenja.
Damir Kalafatić