Koronavirus u RH

U protekla 24 sata zabilježeno je 140 novih slučajeva zaraze virusom SARS-CoV-2 te je trenutačno oboljelih (aktivnih slučajeva) u Hrvatskoj danas ukupno 1088. Među njima su 124 pacijenta na bolničkom liječenju, od toga su na respiratoru 3 pacijenta. Jedna osoba je preminula, objavio je nacionalni stožer za civilnu zaštitu.

Od 25. veljače 2020., kada je zabilježen prvi slučaj zaraze u Hrvatskoj, do danas ukupno su zabilježene 3672 osobe Koronaviruszaražene novim koronavirusom, od kojih je 118 preminulo, a 2466 se oporavilo. U samoizolaciji je trenutačno 4756 osoba. Do danas je ukupno testirano 92 808 osoba, od toga 1322 u posljednja 24 sata.

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske odlučio je zbog epidemije koronavirusa uvesti nužne mjere za organizaciju okupljanja na kojima je prisutno više od 100 sudionika koje će se početi primjenjivati od ponedjeljka, 13. srpnja.

Po toj odluci, organizatori okupljanja koji očekuju dolazak više od 100 sudionika obvezni su dostaviti obavijest teritorijalno nadležnoj službi civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskog centra 112, najkasnije 48 sati prije planiranog početka okupljanja. Ta obavijest morat će sadržavati svrhu, mjesto, dan i vrijeme održavanja okupljanja te podatke o kontakt osobi i o očekivanom broju sudionika.

Organizatori koji su okupljanje prijavili sukladno Zakonu o javnom okupljanju, nisu obvezni Ravnateljstvu civilne zaštite dostavljati tu obavijest.

Također organizatori okupljanja na kojima je prisutno više od 100 sudionika obvezni su voditi pisanu evidenciju sudionika sukladno uputama i preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Tu evidenciju organizator je obvezan čuvati najmanje 14 dana.

Za vrijeme okupljanja svi sudionici obvezni su pridržavati se općih protuepidemijskih mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Ako se utvrdi da je netko od sudionika okupljanja zaražen virusom SARS-CoV-2, organizator okupljanja je obvezan u najkraćem roku, evidenciju dostaviti teritorijalno nadležnoj službi civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskog centra 112, a njihov popis nalazi se u prilogu Odluke.

Kontrolu provedbe odluke i pridržavanja preporuka i uputa HZJZ-a provodit će timovi u koje će biti uključen po jedan inspektor Ravnateljstva civilne zaštite i jedan policijski službenik. Voditelj tima je inspektor Ravnateljstva civilne zaštite, a za koordinaciju rada timova zaduženi su pročelnici područnih ureda civilne zaštite, stoji u odluci Stožera civilne zaštite RH, koju je 10. srpnja potpisao načelnik Stožera, potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova Davor Božinović.

HZJZ: Na okupljanja veća od 100 sudionika ne preporučuje se pozivati starije osobe ili kronične bolesnike

Nacionalni stožer Civilne zaštite danas je prenio upute i preporuke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) za okupljanja s više od 100 sudionika.

U tim se uputama i preporukama navodi da prilikom pozivanja uzvanika organizatori i domaćini okupljanja trebaju informirati uzvanike o važećim mjerama i dati im upute i informacije. Preporučuje se da se na okupljanje ne pozivaju osobe starije životne dobi ili oboljele od kroničnih bolesti.

Na ulazu u prostor objekta ili neposredno nakon ulaza na vidljivom je mjestu potrebno postaviti obavijest o obvezi pridržavanja općih higijenskih mjera i mjera fizičke udaljenosti u skladu s preporukama HZJZ-a. Treba unaprijed označiti sva sjedeća mjesta, međusobno ih udaljiti najmanje 1,5 metar te ograničiti dolazak na najviše onoliko sudionika koliko ima označenih mjesta.

Sudionici/uzvanici trebaju ulaziti u prostor gdje se održava okupljanje tako da se ne zadržavaju i ne grupiraju te da čim kraćim putem dođu do svog stola. Preporučuje se da za istim stolom budu smještene osobe iz istog kućanstva te da raspored sjedenja bude točno utvrđen i nepromijenjen tijekom okupljanja.

Prije i nakon upisivanja u evidenciju, posjetitelj treba dezinficirati ruke. Svojim potpisom sudionik okupljanja potvrđuje da je izmjerio tjelesnu temperaturu i da ona nije viša od 37,2°C, da se osjeća dobro i da nema ukućana u samoizolaciji, da nije boravio unutar prethodnih 14 dana u inozemstvu, odnosno ako jest da ima negativan PCR test koji nije stariji od 48 sati. Također, da nije u proteklih 14 dana imao kontakt s osobom zaraženom SARS-CoV-2 virusom te da nema niti jedan od sljedećih simptoma: temperatura, kašalj, nedostatak zraka, grlobolja, curenje nosa ili gubitak njuha.

S maskama svi pružatelji usluga osim glazbenika

Obvezuje se korištenje maski za lice ili medicinskih maski za sve pružatelje usluga na okupljanjima osim glazbenika. Osoblje treba koristiti masku za lice ili medicinsku masku koja prekriva nos i usta. Uz to, treba im stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će redovito dezinficirati ruke.

Svi sudionici okupljanja te zaposlenici pružatelja usluga obvezni su pri ulasku izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je viša od 37,2°C, ili ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), ne može sudjelovati u okupljanju.

Također, osoba ne može sudjelovati na okupljanju bilo koje vrste ako ima ukućana koji je u samoizolaciji, ako je boravila unutar prethodnih 14 dana u inozemstvu osim ako ima negativan test na PCR ne stariji od 48 sati, ako je u proteklih 14 dana imala kontakt s osobom zaraženom SARS-CoV-2 virusom i ako ima neki od sljedećih simptoma: temperatura, kašalj, nedostatak zraka, grlobolja, curenje nosa ili gubitak njuha.

Tijekom boravka na okupljanju, preporučuje se čim češće dezinficirati ruke. Za dostupnost dezinficijensa u dovoljnim količinama odgovoran je organizator okupljanja.

Prije odlaska s okupljanja sudionik treba dezinficirati ruke. Za cijelo vrijeme boravka u svim prostorima, uključujući dolazak i odlazak, fizički razmak između svih sudionika treba biti najmanje 1,5 metar.

Organizator je dužan paziti da za svakog sudionika ima isplanirano najmanje tri četvorna metra prostora. Pravilo fizičke udaljenosti ne mora se primjenjivati između članova istog kućanstva ili osoba koje su uobičajeno u bliskom kontaktu. Zabranjeno je dolaziti u bliski fizički kontakt rukovanjem, grljenjem, ljubljenjem ili čestitanjem.

Na okupljanju smiju sudjelovati samo oni glazbeni izvođači koji u prethodnih 14 dana od planiranog okupljanja nisu boravili izvan Hrvatske, a u protivnom samo oni koji imaju negativan PCR test na SARS-CoV-2 koji nije stariji od 48 sati. Pozornicu se preporučuje postaviti na udaljenost od najmanje četiri metra od ostalih sudionika okupljanja. Razmak od dva metra preporučuje se između i od izvođača pjevačkih dionica te glazbenika s puhačkim instrumentima.

Obavezno je osigurati razmak od četiri metra između publike i izvođača na sceni te osigurati da izvođači ne dolaze u bliski kontakt s ostalim sudionicima okupljanja.

Hrana i napici isključivo na stolu ispred gosta, za jednog plesača četiri 'kvadrata'

Broj osoba koje istovremeno mogu boraviti na plesnom podiju ovisi o veličini podija te je preporuka da se osigura prostor od četiri metra četvorna po osobi osim između članova istog kućanstva ili osoba koje su u uobičajeno bliskom kontaktu.

Preporučuje se posluživanje hrane i napitaka isključivo na stol ispred gosta, u individualnim porcijama. Čaše, ostalo posuđe i ostale predmete ne smije se dijeliti s drugim osobama.

Opća preporuka za unutarnje prostore je prozračivanje otvaranjem prozora, a manje korištenjem ventilacijskih sustava. Preporučuje se ventilacija povećanim postotkom vanjskog zraka koji cirkulira u sustav te način rada bez recirkulacije kako bi se poticale promjene zraka koje smanjuju koncentraciju potencijalno zaraznih čestica.

Često dodirivane površine neophodno je dezinficirati prije početka okupljanja, zatim svaka dva sata tijekom okupljanja te na kraju po odlasku svih sudionika. Pri planiranju rasporeda korištenja objekata, potrebno je osigurati dovoljno vremena za ulazak i izlazak sudionika te u slučaju dva uzastopna događanja omogućiti dovoljno vremena za prozračivanje i dezinfekciju prostora, stoji u preporukama HZJZ-a.

(hkv)

Sri, 21-10-2020, 20:16:32

Komentirajte

Zadnji komentari

Kolumne

Telefon

Radi dogovora o prilozima, Portal je moguće kontaktirati putem Davora Dijanovića, radnim danom od 17 do 19 sati na broj +385-95-909-7746.

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Administriranje

1 klik na Facebooku za hkv.hr

Pretraži hkv.hr

Kontakti

KONTAKTI

Telefon

Telefon Tajništva
+385 (0)91/728-7044

Elektronička pošta Tajništva
Elektronička pošta Tajništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Elektronička pošta UredništvaElektronička pošta Uredništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Copyright © 2020 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom.

Naš portal rabi kolačiće radi funkcionalnosti i integracije s vanjskim sadržajima. Nastavljajući samo pristajete na tehnologiju kolačića, ali ne i na razmjenu osobnih podataka.