Svjedočenje vjerom - zahtjev vremena na opće dobro

Danas su na djelu najrazličitije ideologije u velikom broju s jednim ciljem: steći što jači utjecaj na javnu svijest i stići na konačni cilj: dobiti vlast u ruke preko izbora. To znači u praktičnom životu da smo izloženi neprestanom pritisku suobličiti se s jednom od ponuđenih ideologija, svjetonazora ili mu se usprotiviti. Nazovimo tu pojavu „pritisak na konformizam“. Reagiranje na taj konformizam iznimno je jako i uspješno ako smo secjaka osoba s dubokim uvjerenjem o bitnim pitanjima života. K tome moramo posjedovati hrabrost da se suprotstavimo drugim ideologijama tako da svoje katoličko uvjerenje – svoju „ideologiju“ - živimo i za nju svjedočimo u javnosti. No traži se od nas još jedna veća hrabrost: da se suprotstavimo „državi“ koju se običava nazivati „sekularna država“. Taj teorem upotrebljavaju protivnici Crkve i vjere kada im ponestaju argumenti u raspravi o nekom pitanju vjerskog karaktera, primjerice pitanje odgoja ili vjeronauka ili vjerskih manifestacija u javnosti kao „Hod za život“. Kao zadnji argument čujemo: „uostalom, mi živimo u sekularnoj državi“. Odmah nam postaje jasno što je zapravo sadržaj tog zadnjeg „najjačeg argumenta“. On glasi: ova država ne dopušta vjerske manifestacije; mi živimo u sekularnoj državi. Naša će reakcija glasiti: „pa mi ne živimo u totalitarističkoj državi jednoumlja". Ta su vremena prošlost. Svatko, tako i katolici, ima ustavno temeljno pravo na slobodu religije, vjere. Sekularna država po svojoj naravi nije utemeljena na principu neprijateljstva i mržnje prema katolicima nego na principu prava, pravednosti i sloboda za sve svoje građane. „Sekularna“ znači samo to da država nema za zadaću niti za cilj boriti se „za vječno spasenje“ - to je zadaća Crkve - nego samo za istinski pravedan i dobar život svakog svoga građana na ovom svijetu - saeculum, sekularna. Prava sekularna država znade cijeniti pomoć Crkve u ostvarenju svojih ciljeva. Ovo nije jasno mnogima kod nas. Mnogi misle da teorem „sekularna ili sekularizirana ili od Crkve odvojena država“ znači da je država utemeljena na ideologiji ateizma i tome slično. Oni nemaju spoznaju da sustav vrjednota demokracije i pravne države ima direktne i indirektne korijene iz kulture s duhovnih izvora kršćanstva i klasične filozofije. Sljedeći će nam slučaj posvjedočiti da kao aktivni vjernici živimo jako opasno u našem vremenu ako se sekularnu državu krivo tumači.

Finskoj zastupnici počelo je suđenje zbog protivljenja sponzoriranju LGBT događaja i citiranja Biblije. Evo njezine izjave. „Sada je vrijeme za govor. Jer što više šutimo, to je prostor slobode govora i vjere sve uži. Ako budem osuđena, mislim da najgora posljedica ne bi bila novčana kazna protiv mene, pa čak ni zatvorska, već bi to bila sudcenzura. I dalje ću se zalagati za ono u što vjerujem i što sam napisala. I o tome ću dalje govoriti i pisati, jer je to stvar uvjerenja, a ne samo mišljenja. Vjerujem da još uvijek živimo u demokraciji i da imamo ustav i međunarodne sporazume koji jamče našu slobodu govora i vjere”, rekla je Paivi Räsänen, dugogodišnja finska parlamentarna zastupnica uoči suđenja. Njoj je 24. siječnja 2022. započelo suđenje na kojemu brani slobodu govora, odnosno pravo da objavljuje informacije koje objašnjavaju kršćanska učenja o spolnom odnosu i braku. U uvodnoj riječi suđenja, koje se nastavilo 14. veljače, finski tužitelji opisali su citate iz Biblije kao “govor mržnje”. Time je ured najvišeg finskog tužitelja u suštini pokrenuo suđenje Bibliji, što je potez bez presedana za sekularni sud, rekao je za The Federalist Paul Coleman, odvjetnik za ljudska prava pri organizaciji ADF International. Podsjetimo, policija je pokrenula kaznenu istragu zbog objave koju je nekadašnja zastupnica u lipnju 2019. godine objavila na društvenoj mreži Twitter. Objava se odnosila na vodstvo njezine crkve, a izrazila je sumnju zbog crkvenoga službenog sponzoriranja LGBT događaja „Pride 2019“, koji je bio popraćen slikom teksta iz Biblije. Nadalje policija je "vršila ispitivanja zbog brošure na temu ljudske spolnosti" koju je napisala za jednu kršćansku zakladu prije više od 18 godina. Räsänen je u brošuri homoseksualnost opisala kao poremećaj u razvoju. Tolerancija je dvosmjerna ulica, kaže Räsänen, inače liječnica, od 1995. godine zastupnica u Finskom parlamentu, od 2004. do 2015. godine bila je čelnik Kršćanskih demokrata, a od 2011. do 2015. ministrica unutarnjih poslova, kada je bila zadužena za crkvena pitanja u Finskoj. “Nikad nisam mislila da ću se suočiti s kriminalističkom istragom zbog dijeljenja svojih dubokih uvjerenja. Kao kršćanka i demokratski izabrana zastupnica, često sam čula stavove s kojima se ne slažem, a ponekad sam se osjećala i uvrijeđeno. Ipak vjerujem da je najbolji odgovor na to: više rasprava i debata, a ne raesaenen paevicenzura”, komentirala je policijsku istragu. “Tolerancija je dvosmjerna ulica. Tjeranje ljudi različitih uvjerenja iz javnog prostora nije samo kršenje prava zaštićenih međunarodnim i europskim pravom, već osiromašuje naša društva”, dodao je tada Lorcan Price, pravnik savjetnik ADF Internationala, član tima njezine obrane. ADF International je kršćanska neprofitna organizacija koja se bori za vjerske slobode te svetosti života, braka i obitelji. Ova organizacija zastupa klijente pred sudom besplatno. Potrebno je imati takvu organizaciju jer agenda politike sekularnih snaga propagira ciljeve protiv kojih kršćanski katolički vjernici moraju vršiti otpor. Ti ciljevi, agenda jesu: generalna legalizacija uništenja nerođenoga života kao osnovnog prava žene - to se sada zove „reproduktivno zdravlje“ - dekonstrukcija tradicionalne obitelji i braka, ukidanje različitosti spolova, eutanazija, totalitarni autoritet „političke korektnosti“ kao zamjena za filozofsku etiku, uništenje svijesti o pripadnosti svojoj naciji, domovina se zamjenjuje globaliziranim kozmopolitizmom, stvaranje jedne svjetske religije na osnovi racionalnog i konsenzualnog etosa umjesto objavljene religije kao što je kršćanstvo.

Kako se danas događa progonstvo kršćana? Na veoma suptilan način: opozicijski se ljudi marginaliziraju; imaju službene probleme i politički se likvidiraju, na primjer izbacuju se iz Europskog parlamenta. Parlamentarac koji se usudio održati govor protiv istospolnog braka bio je odstranjen iz parlamenta. Pažljivi analitičari bilježe: vodi se borba za dušu Europe antropološkom revolucijom. Ta je revolucija naturalistička jer se njome niječe duša čovjeka, jer se sprječava susret čovjeka s transcendentnom stvarnošću, tj. s duhovnom stvarnošću koja je različita od stvarnosti ovoga svijeta. Konačno: ovdje se niječu sve temeljne istine o čovjeku iz klasične filozofije i kršćanske teologije. Ne doživljavamo li i mi u našoj državi, u našem društvu ovakve i slične slučajeve? Svaki pošteni intelektualac kritičkog pobačajduha - bio vjernik ili ne - trebao bi osjetiti nadahnuće svoje savjesti i svoje duše za aktivnošću obrane slobode i prava svakog čovjeka u RH: prava na istinu u vezi s nedavnom prošlošću hrvatskoga naroda i u vezi sa sadašnjošću današnjega društva u kojem politički djeluju razne grupacije nadahnute duhom iz prošlosti koji nema nikakvog legitimiteta u izgradnji općeg doba. Znakovi koje šalje u svijet naša civilizacija jesu znakovi teške bolesti na smrt koja je zahvatila osobe, bračne parove, djecu i društvo. Društvo koje u svojoj sredini tolerira ovacije oduševljenja velikog broja mlade populacije povodom donošenja zakona o dopuštenom pobačaju nerođene djece, očito je u proturječju sa zakonima života, prije svega s najvišim zakonom: zakonom ljubavi prema svakome životu, prije svega prema nerođenom i rođenom čovjeku. Država, koja je voljom Stvoritelja („Svaka vlast je od Boga) zadužena štititi razvoj života u svakoj od Boga danoj fazi, dopušta u ime mehanizama demokracije određenoj grupaciji svojih državljana da rade protiv zakona naravi i time protiv Božjeg zakona. Država, koja je stvarno pravna država - država ne-prava nije država nego udruga razbojnika - pozvana je štititi pravo svakog čovjeka na život i slobodu pred valom ideologija „duha vremena“ s projektom stvaranja „novog čovjeka“, nove globalne kulture.

dr. Josip Sabol

 

Sub, 2-07-2022, 18:52:50

Komentirajte

Zadnji komentari

Telefon

Radi dogovora o prilozima, Portal je moguće kontaktirati putem Davora Dijanovića, radnim danom od 17 do 19 sati na broj +385-95-909-7746.

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Administriranje

Pretraži hkv.hr

Kontakti

KONTAKTI

Telefon

Telefon Tajništva
+385 (0)91/728-7044

Elektronička pošta Tajništva
Elektronička pošta Tajništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Elektronička pošta UredništvaElektronička pošta Uredništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Copyright © 2022 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom.

Naš portal rabi kolačiće radi funkcionalnosti i integracije s vanjskim sadržajima. Nastavljajući samo pristajete na tehnologiju kolačića, ali ne i na razmjenu osobnih podataka.