Efektna ideja - vijest s imenom gledatelja
O upravo završenoj kampanji dekana Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu Josipa Kregara za gradonačelnika glavnog grada Republike Hrvatske moglo bi se puno pisati. Moglo bi se pisati o iznimnim financijskim sredstvima koje je ovaj kandidat uspio skupiti i tako parirati po broju reklama, plakata i drugim načinima oglašavanja Milanu Badiću - čovjeku koji gotovo već desetljeće ima zadnju kada je trošenje novca iz nepresušne zagrebačke blagajne u pitanju. Time je Josip Kregar vjerojatno za jednog nezavisnog kandidata oborio sve rekorde, a tajnu njegovog uspjeha u financiranju kampanje vjerojatno nikada ne ćemo saznati, što i nije zapravo posebno važno, budući da s druge strane nema dvojbi o njegovoj političkoj pripadnosti. Ono po čemu ćemo mi pamtiti kampanju u gradu Zagrebu je jedan efektni i originalni "štos" kojim se preko Interneta nagovaralo glasače da iziđu na izbore i zaokruže ime prof. dr. sc. Josipa Kregara.
Naime, o čemu se radi. Cijeli štos počinje elektroničkim pismom kojeg vam je uputio prijatelj:
Mirko,
Daj molim te pogledaj ovaj prilog na dnevnikhr-u jer unutra spominju tebe imenom.
http://dnevnikhr.tv/video.php?id=4a19b547c3de9c56f92db0ea05214376
Čujemo se, Marko
Ne sluteći ništa strašnoga, slijedite poveznicu (to mogu učiniti i čitatelji s ovom koju smo dali), kad tamo iznenađenje. Vaše ime se više puta vidi u podužoj vijesti o održanim izborima u Zagrebu, po kojoj je upravo vaš neizlazak na izbore presudio za pobjedu Milana Bandića. Oni tanjih živaca začas će biti prevareni i pomisliti kako ovu vijest upravo gleda cijela nacija i kako upravo postaju predmet podsmjeha barem jednog milijuna ljudi. Uostalom, nije im zamjeriti, povjerenje u profesionalnost hrvatskih medija u prosjeku je ravno nuli pa se vjerojatno svatko pomalo boji da će biti prozivan po medijima za nešto s čim nema veze. A u samoj vijesti, koja je tehnički vrlo dobro napravljena i onda postavljena na brze servere, ima i zgodnih dosjetki, pa se pri samom kraju navodi kako vas zbog toga što ste otišli roštiljati umjesto glasovati, i tako odlučili izbore, Milan Bandić predlaže za Nagradu Grada Zagreba.

Oni koji uspiju sačuvati živce i ne nazovu odvjetnika prije kraja tri i pol minutnog priloga, ugledat će poruku:
Prilagodi ovaj video i pošalji svojim prijateljima!
Ovaj video izvještaj je zabavan i upečatljiv način da pokaže vašim prijateljima što se može dogoditi ako netko od nas ne iziđe na glasanje. Pošalji ovo na email adrese barem petorice tvojih prijatelja. Ne dopusti da ne izađu na izbore i baš oni budu ti nedostajući glasovi! Upiši ime, prezime i email adresu i prilagođeni video s njihovim imenima će biti poslan na njihove adrese.
Naravno, kakvi već jesmo, vijest prilagođenu našim prijateljima rado ćemo proslijediti na njihove elektroničke adrese i smijati se njihovim reakcijama. A oni koji su vijest smislili i postavili time će postići što su željeli - dosegnuti do što više potencijalnih glasača.
U svakom slučaju, ideja nam se čini jako zgodnom, i čak si zamišljamo neke njezine prerade. Umjesto, dakle, plašenja glasača i izazivanja panike zbog koje bi se mogli naći i u neugodnim situacijama, reklamni spot bi bilo bolje opremiti pozitivnim razmišljanjima. Glasaču bi se mogla pokazati slika svega onoga što bi se promijenilo na bolje umirovljenjem današnje političke oligarhije, kao i zadovoljstva koje bi ga moglo snaći zbog saznanja da je upravo on tome doprinjeo. Vi ste osoba zbog koje Europska unija Hrvatsku pita kada će se učlaniti! Vi ste osoba zbog koje je Hrvatska proglasila epikontinentalni pojas! Vi ste osoba zbog koje je hrvatski izvozni proizvod stvar prestiža u zapadnim prijestolnicama! Vi ste osoba zbog koje Slovenija ukida vinjete, i utrkuje sa Srbijom u priznavanju ljudskih prava hrvatske nacionalne manjine! Vi ste osoba koja je uspravila ponovo Hrvatsku i postavila je na političku kartu svijeta kao ravnopravnu državu - sada i za svagda. Možda ove poruke zvuče nemoguće, ali uopće nisu. Sve to hrvatski glasač može, samo nije toga svjestan.
M. M.
{mxc}