Monetizacija

O rasprodaji, koncesiji ili najnovije monetizaciji hrvatskih autocesta govori se godinama, vjerojatno još od samoga početka ove nenarodne Vlade. Tim je strašnije i sramotnije da je prošli tjedan predsjednik SvinjarijaSada, kad im ta rasprodaja nije prošla na prvu, kada je tu moćan referendum s mnogo potpisnika, sada će se on dati informirati! Između ostaloga i zato da se sam ne bi suprotstavio svojoj omiljenoj stranci (a čini mu se da će ipak morati). Pozvat će on zato (s visoka?) sve naše ekonomiste kako bi njihovim leđima, argumentima i imenima zaklonio sebe i istaknuo njih kao protivnike Kukuriku i SDP višegodišnje svinjarije s hrvatskim autocestama, a sam da ostane (željeno) neutralan. Isti obrazac kao u komunističke partije: osnuj komisiju!Ivo Josipović dao izjavu kako će se on dati informirati o toj temi! Znači do sada pojma nema? Objavio je medijima kako će okupiti stručni ekonomski tim koji će ga potpuno informirati o tome što to ta famozna monetizacija zapravo jest!

Dakle, da nije bilo svenarodnoga otpora, svih razina, boja i orijentacija, Josipović bi propustio/dopustio monetizaciju bez da ima ikakvih potpunih i mjerodavnih a vlastitih saznanja i stavova o istome... i tako bi šutnjom počinio štetu. Divan način odgovornog obnašanja predsjedničke funkcije. Toliko on brine za državu da sebi dopušta potpunu (višegodišnju) ignoranciju i slabe reflekse. I još ju javnosti lijepo podastire i otvoreno priznaje...

Sada, kad im ta rasprodaja nije prošla na prvu, kada je tu moćan referendum s mnogo potpisnika, sada će se on dati informirati! Između ostaloga i zato da se sam ne bi suprotstavio svojoj omiljenoj stranci (a čini mu se da će ipak morati). Pozvat će on zato (s visoka?) sve naše ekonomiste kako bi njihovim leđima, argumentima i imenima zaklonio sebe i istaknuo njih kao protivnike Kukuriku i SDP višegodišnje svinjarije s hrvatskim autocestama, a sam da ostane (željeno) neutralan. Isti obrazac kao u komunističke partije: osnuj komisiju!

Treba li čitateljima jači dokaz o koliko velikom podcjenjivanju građana Hrvatske jest ovdje riječ? Treba li snažniji dokaz od ovoga koliko vlast ljude čini osionima, bahatima, bezobraznima? Sada se predsjednik budi, kada mu gori pod nogama zbog kampanje, kad gubi živce na sve strane i vrijeđa na sve strane. Kada o trošku države vodi kampanju i putuje na sve strane. Sada vidimo njegovo pravo lice... više ga skrivati nije u stanju.

Prešućeni detaljčić

Druga sramota više je podvala bez srama, a nju izgovara predsjednik Vlade Milanović koji spremno ističe sve otplate dugova, dospjele rate i kamate i potraživanja i vlasništvo nad autocestama (koje nije naše još 25 godina) ali VladaKome dakle treba tumačiti, da trenutna Vlada, nezadovoljna prometom autocestama (on tek kaplje) želi odjednom zgrabiti sve (pa daj što daš) za hrvatske autoceste, a drugim vladama koje dolaze poslije njih (čitaj svim hrvatskim građanima) želi ostaviti ono „ako promet ne bude bio dovoljnoga intenziteta, pa zarada ne bude kao projicirana, Hrvatska će strana nadoknaditi"... Znaju li onda uopće u Vladi, pri tom slabom prometu izračunati, koliko će dobiti od monetizacije a koliko će morati vratiti po tom istom ugovoru? Znaju, ali ne će platiti oni...uporno i marno prešućuje jedan jedini detaljčić ugovora o koncesiji ili monetizaciji. Taj detaljčić govori o tome koliko nas stranci podcjenjuju kao državu, koliko ucjenjuju trenutnu vlast znajući koliko njoj gori pod nogama i kako drsko mogu tražiti što god hoće od ove i ovakve nesamostalne i nesposobne Vlade.

Taj detaljčić, kao kamenčić u mozaiku koji nedostaje, najbolje govori o podređenom položaju koji ova ugovorna strana ima spram stranih recimo ulagača. Riječ je o goloj ucjeni i ugovorno preciziranom uvjetu da će hrvatska strana kompenzirati sav gubitak ako godišnja zarada na tim istim autocestama ne bude tolika i tolika. Ukratko, ovi sjajni strani ulagači su si zacrtali koliko će nam novca oteti, pa se, kao osiguravateljske tvrtke ili banke, unaprijed osiguravaju od moguće štete. Oni sklapaju takav ugovor u kojem za njih sigurno nema nikakva rizika. Divno od „naše" Vlade. Stvarno su ravnopravni, suvereni, a i bistri.

Kome dakle treba tumačiti, da trenutna Vlada, nezadovoljna prometom autocestama (on tek kaplje) želi odjednom zgrabiti sve (pa daj što daš) za hrvatske autoceste, a drugim vladama koje dolaze poslije njih (čitaj svim hrvatskim građanima) želi ostaviti ono „ako promet ne bude bio dovoljnoga intenziteta, pa zarada ne bude kao projicirana, Hrvatska će strana nadoknaditi"... Znaju li onda uopće u Vladi, pri tom slabom prometu izračunati, koliko će dobiti od monetizacije a koliko će morati vratiti po tom istom ugovoru? Znaju, ali ne će platiti oni...

Iz tih razloga kao i brojnih drugih, događa se gotovo plebiscitarno izjašnjavanje hrvatskih građana protiv rasprodaje hrvatskih autocesta, ali je to bunt i protiv dalje rasprodaje domovine. Nisu tome kumovale samo autoceste, hrvatskim je građanima jednostavno dosta ovog predsjednika, dosta im je ove Vlade. Dosta im je toga da za branitelje i invalide nema novca. Za plaće i mirovine jedva da ima. Za Hrvatsku vojsku trajno nema.

Rasipanje novca

Nema novca za investicije koje bi trebala pokretati Vlada i inicirati zapošljavanje ali uvijek ima novca za rasipanje, za vozni park Vlade, Sabora, predsjednika, općina i županija. Uvijek ima novca za homo-parade, balkanske samite, NATO misije, za obnovu i namještanje secesijske palače u Beču (za Pusićevu nakon mandata?) za besciljna putovanja Leke, Milanovića, Pusićeve, Josipovića i drugih po inozemstvima... diljem kugle... od Brazila do Kine, od Australije do SAD (što dalje to bolje).

Josipović je već pitao i što je s tim komercijalim letovima u orbitu? Uvijek ima novca za Mesićevu vilu, ured, tajnicu i vozača, za njegovu doživotnu a beskorisnu mirovinsku apanažu. Za još jednu (trajnu) a svemirsku štetu. I tako u nedogled. Narod je taj koji treba stezati remen a Milanović i ekipa će se bahatiti.

Ili, kako je on sam lijepo kazao povodom faraonske obnove voznoga parka: „Privatno si nikad ne bih mogao kupiti takav automobil, čak ni na kredit"! Ali kao GrabežljivciNe vjerujem da ovakva divlja privatizacija služi isključivo tek krpanju proračunskih rupa. Kad bi barem bila samo to. Ali, od remetinečkih smo ptičica naučili kako nema u nas stranke koja je imuna na težak kriminal i masnu pljačku. Mandat je uvijek (pre)kratak a grabljivica previše. Jedino još nismo čuli inače grlatu - navodno pjevicu - bivšeg ministra Jovanovića da se izjasni je li to što je počinila njegova bivša Lovrić-Merzelova pljačka i zločin ilinije?predsjedniku jedne bankrotirane Vlade, nenarodne Vlade koju uopće ne smeta višemjesečni (rekordan) pad BDP-a, Vlade u jednoj maloj, prezaduženoj i ratnim ranama rastočenog gospodarstva Hrvatskoj - on hrabro smatra kako mu audiji prirodno pripadaju, kao ptici zrak.

I kad me se na kraju pita može li bunt naroda konačno prisiliti ovu vlast da odustane od daljnje rasprodaje obiteljskoga srebra... treba biti svjestan ekonomskog ponora od situacije u kojoj jesmo i znati da jedino građani Hrvatske i jedino referendumom pa izborima, mogu zaustaviti štetne cijele lance poteza koje jedne za drugima panično vuče trenutna Vlada. Ostalo je domena pravosuđa (kad-tad). Točnije Uskoka.

I ne vjerujem da ovakva divlja privatizacija služi isključivo tek krpanju proračunskih rupa. Kad bi barem bila samo to. Ali, od remetinečkih smo ptičica naučili kako nema u nas stranke koja je imuna na težak kriminal i masnu pljačku. Mandat je uvijek (pre)kratak a grabljivica previše. Jedino još nismo čuli inače grlatu - navodno pjevicu - bivšeg ministra Jovanovića da se izjasni je li to što je počinila njegova bivša Lovrić-Merzelova pljačka i zločin ilinije?

Je li to što je počinio njegov dojučerašnji Bandić pljačka i zločin ili nije? Jer mudri je Jovanović i Sanadera i cijelu stranku prozvao ne samo zločincima nego u kompletu i zločinačkom organizacijom, javno. Mnogo prije pravomoćnih presuda. Pa se onda pitam, što to sada tako dugo čeka s ovim kompletom? Ili možda već (i) njemu prisluškuju telefon?

Javor Novak

 

HKV.hr - tri slova koja čine razlikuAgencija za elektroničke medijePrilog je dio programskoga sadržaja "Događaji i stavovi", sufinanciranoga u dijelu sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

 

Naš portal rabi kolačiće radi funkcionalnosti i integracije s vanjskim sadržajima. Nastavljajući samo pristajete na tehnologiju kolačića, ali ne i na razmjenu osobnih podataka.