VatikanVeć smo na portalu izvještavali o tome kako Inoslav Bešker pišući iz Rima za Jutarnji list prekraja vijesti i činjenice. Meta tih prekrajanja obično je Katolička crkva, odnosno papa [1,2]. U sličnom stilu, što se činjenica tiče, Silvije Tomašević napisao je članak u Večernjem listu u kojem se govori o odnosu Vatikana prema fašistima i antifašistima, pri čemu se kao izvor navodi tekst objavljen u vatikanskom glasilu "L'Osservatore romano". Glas Koncila dao si je truda rasvijetliti što je točno napisao "L'Osservatore romano", objavivši poduži članak iz pera Tomislava Vukovića na ovu temu. Postavlja se pitanje za što su to točno plaćeni Silvije Tomašević i Inoslav Bešker? Naime, po načinu na koji izvještavaju hrvatsku javnost iz Rima teško da se mogu nazivati novinarima. U nastavku prenosimo pojašnjenja Tomislava Vukovića objavljena u Glasu Koncila, kao i članak Silvija Tomaševića objavljen u Večernjem listu. (mm)
Add a comment        
 

 
Vanja SutlićKao što smo već pisali, nakon izbora Vanje Sutlića za glavnog ravnatelja, ovih dana očekivalo se i razrješenje ostatka kadrovske križaljke u vrhu HRT-a . Na današnjoj 43. sjednici Programskog vijeća izabrani su konačno novi ravnatelji televizije i radija. Može se reći kako su odluke u skladu s predviđanjima koja su objavljena u petak u Jutarnjem listu. Za ravnatelja Hrvatske televizije izabran je Robert Šveb, ravnatelj Hrvatskog radija je Davor Mezulić, a Glazbenom proizvodnjom HRT-a upravljat će Josip Guberina. Uz vijest o ovim kadrovskim rješenjima donosimo i životopise novih ravnatelja objavljene na internetskim stranicama HRT-a.
Add a comment        
 

 
hrtsjednica1v_mOno o čemu se priča od dolaska Vanje Sutlića na mjesto glavnog ravnatelja HRT-a, ovih se dana u pravom smislu riječi počelo i ostvarivati. Tako Božena Matijević u Večernjem listu piše kako "na idućoj sjednici Vijeća HRT-a, u utorak, vijećnici neće samo glasovati i imenovati nove ravnatelje prisavskih podružnica nego će na prijedlog novog glavnog ravnatelja HRT-a Vanje Sutlića razriješiti dužnosti i dosadašnje glavne urednike informativnog programa Hrvatske televizije i Hrvatskog radija - Vladimira Rončevića i Vladimira Kumbriju te direktora radijskog programa Domagoja Veršića". Nesuglasice između Rončevića i Sutlića tinjaju navodno od samog Sutlićevog dolaska, a kulminirale su - kako se govori - prekjučer, "kada je Rončevića pozvao da se hitno vrati s godišnjeg odmora, što je Rončević i učinio", a sve to "samo dan nakon što se predsjednik Mesić u emisiji Hrvatske televizije "Fokus" obrušio na rad novinara te televizije". O tim pitanjima očitovao se samo Rončević, dok su drugi spomenuti urednici za medije ostali nedostupni. Kao njihove moguće zamjene spominju se Goran Milić, Dijana Čuljak, Miro Branković, te urednica radijskog programa Mira Barić koja je te glasine demantirala. (mmb)
Add a comment        
 

 
HRTI uoči sljedećih parlamentarnih izbora svjedoci smo ponovnom poigravanju s Ustavom zajamčenim pravima na slobodu medija od strane javne televizije. Naime, kako javlja Hina "HRT će uoči sljedećih parlamentarnih izbora predložiti da se oslobodi obveze predstavljanja svih izbornih lista u svom programu". Sama vijest nije dovoljno precizna da bi se iz nje dalo sa sigurnošću zaključiti odnosi li se moguća uskrata medijskog prostora na sve neparlamentarne stranke, ili one koje nemaju po HRT-ovoj procijeni dovoljnu biračku podršku, odnosno medijsku atraktivnost.
Add a comment        
 

 
Denis LatinVjerojatno nema baš puno epizoda Latinice koje nisu izazvale proteste i zgražanje u javnosti. Od ovog pravila nije izuzetak ni epizoda pod naslovom "Život i smrt u NDH", emitirana na HRT-u u ponedjeljak 11. lipnja. Ovom prilikom prenosimo izjavu zagrebačkog pomoćnog biskupa Vlade Košića, predsjednika Komisije Hrvatske biskupske konferencije "Iustitia et pax", u svezi načina na koji je prikazana uloga Katoličke Crkve i osobito kardinala bl. Alojzija Stepinca. Košić ukazuje na stvari koje bi svima trebale biti jasne, ali odgovorni na HRT-u kao i u mnogo prijašnjih slučajeva nikako da čuju glas mnogih svojih revoltiranih pretplatnika: "Potpuno je neprofesionalno i nekorektno ponavljati zastarjele teze nastale u svrhu propagande u doba kad su vlasti progonile nadbiskupa Stepinca u ovo naše doba kad postoje vjerodostojne znanstvene povijesne studije o liku i djelovanju nadbiskupa Stepinca. Nema opravdanja što nije ili u studio pozvan ili što nije dobivena izjava svjedoka i povjesničara, crkvenog ili drugog, koji bi iznio stvarnu sliku o kardinalu Stepincu.".
Add a comment        
 

 

HRTKao što smo već napisali u gornjoj vijesti, Vanja Sutlić postao je novim glavnim ravnateljem HRT-a, a uoči glasovanja 10. svibnja 2007. Mile Pešorda i Vjekoslav Krsnik povukli su svoje kandidature. O razlogu povlačenja kandidatrue Vjekoslav Krsnik kaže: "...Hrvatska radiotelevizija je običan i poslušan servis vladajućih struktura." Kao jedan od primjera kojim potkrijepljuje svoju izjavu navodi činjenicu da je izjava američkog Državnog podtajnika u kojoj spominje "Croatian people", što u doslovnom prijevodu znači "Hrvatski narod" na Dnevniku prevedena kao "građani Hrvatske" što je, kako Krsnik smatra "izraz lansiran iz ureda Predsjednika Republike". Krsnik ne želi biti na čelu kuće koja je sve manje javna, a sve više postaje "Televizija zapadnog Balkana" čemu je bitno pridonio bivši ministar kulture Antun Vujić. U svojoj izjavi Krsnik je posebice naglasio da se posljednjih godina "...na HRT-u provodi sustavna i dosljedna diskriminacija na nacionalnoj i svjetonazorskoj razini. Broje se krvna zrnca, pa svaki kandidat hrvatske nacionalnosti za određeno utjecajno mjesto ima manje šansi od nekog hrvatskog Srbina ili čak Jugoslavena. Profesionalnost pri tome uopće nije kriterij....Zato su danas, uz časne iznimke, glavne perjanice Hrvatske televizije, odnosno televizije koja se zalaže za briselsku konstrukciju Zapadnog Balkana novinari, poput Vladimira Rončevića, Aleksandra Stankovića, Zorana Šprajca, Denisa Latina, Danka Družijanića, Mirjane Rakić, Mislava Bage i sličnih. Zar nije skandal da Aleksandar Stanković, koji je u jednom intervjuu sam priznao da je radio za Udbu, vodi jednu od najgledanijih tjednih izravnih političkih emisija, dovodeći u ime tobožnje slobode govora...".

Add a comment        
 

 

Internetsko izdanje JL-aPrenosimo članak iz Jutarnjeg lista pod naslovom "Katolička crkva: HTV truje djecu nasiljem, stereotipima te neprimjerenim reklamama". Članak je zanimljiv iz dva razloga. Prvi je sama tema članka, utjecaj medija, posebice televizije, na obitelj, o kojoj Jutarnji list piše prenoseći razmišljanja doc. dr. fra Mirka Mataušića, pročelnika Odjela za komunikologiju Hrvatskih studija.

Druga je "zanimljivost" sama oprema članka. Uz sliku nadbiskupa Josipa Bozanića stoji naslov kakav već stoji, a da se pri tome u članku nigdje više ne spominje kardinal Bozanić. A riječi iz naslova riječi su pročelnika Odjela za komunikologiju Hrvatskih studija, a ne, kako bi se zaključilo iz naslova službeni stav Katoličke crkve. Ne ulazeći uopće u to koji je službeni stav Katoličke crkve, radi se očito o tko zna kojoj po redu manipulaciji novinara Jutarnjeg lista, ovog puta D. Pavičića.  (djl)

Add a comment        
 

 
Belgijski šljemU tjedniku Globus od 13. travnja 2007. g., pod naslovom "Tajna bombe u računalu na PMF-u - Tajna veza akademika Barišića" objavljena je vijest u kojoj je atentat na akademika Slavena Barišića, dopredsjednika Hrvatskog kulturnog vijeća, povezan sa slučajem Zagorac. Ovdje prenosimo Globusovu vijest kao i reagiranje akademika Barišića objavljeno u Globusu 27. travnja. Barišić je ukazao na činjenicu kako je Globusova vijest sagrađena na elementarnoj materijalnoj grešci. Ovdje još treba primijetiti kako ovakvim pisanjem, koje je vjerojatno prvenstveno dio medijskih manipulacija s nepodobnima, Globus istodobno nepoznatim počiniocima atentata na akademika Barišića pruža mogućnost da se sada i u budućnosti zaklanjaju iza potpuno nebuloznih konstrukcija.
Add a comment        
 

 
Mislav BagoMislav Bago, glasi odgovor na pitanje iz naslova. Tako je naime odlučilo Hrvatsko novinarsko društvo, čiji su članovi tajnim glasovanjem dali više od pola glasova pobjedniku. Netko bi rekao kako to zorno pokazuje u kojem je stanju hrvatsko novinarstvo. Dodajmo tome kako se iz Hinine vijesti koju prenosimo može saznati da je i  Delegacija Europske komisije u Hrvatskoj predvođena Vincentom Degertom na istoj svečanosti dijelila nagrade, što je zanimljiv spoj novinarstva i politike. Mislavu Bagi čestitke, a kao prvog sljedećeg gosta mu predlažemo Vincenta Degerta, ne bi li nam njih dvojica objasnili finese europskih standarda. (mm)
Add a comment        
Uto, 21-01-2020, 14:36:46

Komentirajte

Zadnji komentari

Kolumne

Telefon

Radi dogovora o prilozima, Portal je moguće kontaktirati putem Davora Dijanovića, radnim danom od 17 do 19 sati na broj +385-95-909-7746.

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Administriranje

1 klik na Facebooku za hkv.hr

Pretraži hkv.hr

Kontakti

KONTAKTI

Telefon

Telefon Tajništva
+385 (0)1/481-0047

Elektronička pošta Tajništva
Elektronička pošta Tajništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Elektronička pošta UredništvaElektronička pošta Uredništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Copyright © 2020 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom.

Naš portal rabi kolačiće radi funkcionalnosti i integracije s vanjskim sadržajima. Nastavljajući samo pristajete na tehnologiju kolačića, ali ne i na razmjenu osobnih podataka.