Premještanje autoindustrije?

Nećemo premještati postojeću proizvodnju u SAD. Ali veća je vjerojatnost da ćemo iduće tvornice izgraditi u Americi. Postoji rizik da Europa izgubi od ove preraspodjele." Ova izjava Klausa Rosenfelda, šefa VW vozilatvrtke Schaeffler, četvrtog po veličini njemačkog proizvođača automobilskih dijelova s više od 80.000 zaposlenih širom svijeta, odražava važan trend: automobilska industrija sve češće premješta svoju proizvodnju iz Njemačke i drugih dijelova Europe u Kinu i Sjevernu Ameriku.

„Postoji mnogo razloga zašto automobilska industrija napušta Njemačku i Europu", rekao je za DW Stefan Schneeberger, menadžer u konzultantskoj firmi Berullys Strategy Advisors, specijaliziranoj za automobilsku industriju. Glavni razlog preseljenja su skupi energenti. Cijene struje u EU-u su dva do tri puta veće nego u SAD-u. „Ali i stroži regulatorni zahtjevi kojima je industrija izložena u EU-u i Njemačkoj također govore u prilog preseljenju. I naravno, primamljive su i subvencije koje se trenutno nude u SAD-u." Međutim, ove milijarde subvencija su povezane s klimatskim tehnologijama kao što je elektromobilnost.

Američke subvencije samo za klimatski prihvatljive tehnologije

Zbog planova za izmještanje proizvodnje pada i broj automobila koji bi se trebali proizvesti u Europi u razdoblju od 2023. do 2029., predviđa se u aktualnoj Berullys-analizi. No taj trend, s druge strane, uzrokuje puno pozitivnije prognoze za druge regije svijeta. Očekuje se čak i rast globalne proizvodnje vozila, iako slabiji nego što se predviđalo 2021.

„Trenutne prognoze pokazuju negativne učinke eksternog šoka izazvanog ratom u Ukrajini, kao i korekture pretjerano optimističnih prognoza iz 2021. godine s obzirom na okončanje ograničenja vezanih za pandemiju i krizu čipova", objašnjava Schneeberger.

Gubitak 100.000 radnih mjesta u Njemačkoj

Prema analizi, između Njemačke i SAD-a u narednim godinama očekuje se razlika u proizvodnji od oko četiri milijuna vozila. Preseljenja, poput onih koje su nedavno najavili Audi i Ford, pojačala bi ovaj trend. Zbog toga se predviđaju gubici do 100.000 direktno pogođenih radnih mjesta i pad bruto domaćeg proizvoda (BDP) u Njemačkoj od 0,6 posto u 2029. godini.

U tom kontekstu, menadžer projekta Schneeberger ističe da je važnost automobilske industrije u Njemačkoj veća nego u susjednim europskim zemljama. „Ovdje je njezin udio skoro pet posto BDP-a, što znači da će pad posebno utjecati na njemačko gospodarstvo. Osim toga, pada konkurentska prednost njemačkih proizvođača automobila i automobilskih dijelova, koja se uglavnom povezivala s motorima s unutarnjim sagorijevanjem."

Amerika također treba električne automobile

Ali to je skoro stvar prošlosti. Jer pored digitalizacije, ekspanzija alternativnih pogona je jedan od megatrendova u automobilskoj industriji. U SAD-u se također nazire kraj motora s unutarnjim sagorijevanjem, ali ipak sporije nego u proračunEuropi ili Kini. Usporedbe radi: trenutno dobrih 14 posto novih registriranih vozila u Njemačkoj je čisto električno, u Kini, najvećem tržištu električnih automobila, to je 21 posto, a u SAD-u manje od šest posto.

To bi se moglo znatno promijeniti u bliskoj budućnosti. „Vremena kada su električna vozila bila fenomen ograničen na zapadnu obalu SAD-a su prošlost", rekao je za DW Henning Ludes, američki stručnjak za tržište automobila i partner u firmi Berylls Strategy Advisors.

Prema Ludesu, koji je surađivao na jednoj odgovarajućih analizi, SAD je već u direktnoj konkurenciji s Europom za drugo mjesto kao najvažnije svjetsko tržište električnih automobila, odmah iza Kine. Očekuje se da će prodaja takvih vozila premašiti šest milijuna komada godišnje u SAD-u 2030. godine, što odgovara tržišnom udjelu od oko 40 posto. „Nedavne najave američkog Ministarstva energetike o strožim standardima za uštedu goriva i najava američke Agencije za zaštitu životne sredine (EPA) o ograničavanju emisije CO2 mogle bi potaknuti povećanje tržišnog udjela električnih automobila u SAD-u na čak i do 60 posto do 2030. godine", kaže Ludes .

Pikap-vozila su najprodavanija na američkom tržištu

Najveći izazov za njemačke tvrtke bit će specifične potrebe američkih kupaca koji nisu baš upoznati s elektro-mobilnošću. To uključuje posebne modele vozila. „Za razliku od Europe, terenska i pikap-vozila će činiti više od 75 posto tržišta čistih električnih automobila", kaže Ludes. „Fordov kamionet F-150 ostaje najprodavanije vozilo na američkom tržištu."

Klaus Ulrich
Deutsche Welle

 

Čet, 18-07-2024, 06:49:22

Potpora

Svoju članarinu ili potporu za Portal HKV-a
možete uplatiti i skeniranjem koda.

Otvorite svoje mobilno bankarstvo i skenirajte kod. Unesite željeni novčani iznos. U opisu plaćanja navedite je li riječ o članarini ili donaciji za Portal HKV-a.

barkod hkv

Komentirajte

Zadnji komentari

Telefon

Radi dogovora o prilozima, Portal je moguće kontaktirati putem Davora Dijanovića, radnim danom od 17 do 19 sati na broj +385-95-909-7746.

AKT

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Administriranje

Pretraži hkv.hr

Kontakti

KONTAKTI

Telefon

Telefon Tajništva
+385 (0)91/728-7044

Elektronička pošta Tajništva
Elektronička pošta Tajništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Elektronička pošta UredništvaElektronička pošta Uredništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Copyright © 2024 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom.

Naš portal rabi kolačiće radi funkcionalnosti i integracije s vanjskim sadržajima. Nastavljajući samo pristajete na tehnologiju kolačića, ali ne i na razmjenu osobnih podataka.