Stanje željeznica u Hrvatskoj

Prema najnovijem izvještaju Greenpeacea Razvoj prometne infrastrukture u Europi: Istraživanje smanjenja i širenja željeznice, autocesta i zračnih luka, Hrvatska je u zadnjih 30 godina uložila šest puta više u ceste nego u željeznicu i po tom omjeru ulaganja među najgorima je u Europi.

"Hrvatska je u posljednja tri desetljeća uložila šest puta više sredstava u razvoj cestovne infrastrukture od one Vlakželjezničke. Po omjeru ulaganja u ceste i željeznicu Hrvatska je među najgorima u Europi. Sustavno i svjesno državna prometna politika učinila nas je ovisnicima o automobilima koji gutaju naftu i raspiruju klimatsku krizu", poručio je u utorak u priopćenju Greenpeace u Hrvatskoj.

Kažu kako je Studija koju je Greenpeace u središnjoj i istočnoj Europi (Greenpeace CEE) naručio od njemačkog Instituta Wuppertal i T3 Transportation Think Tanka, pokazala da se od 1995. godine mreža autocesta u Hrvatskoj povećala za čak 334 posto, dok se željeznička smanjila za četiri posto.

U razdoblju od 1995. do 2021. godine Hrvatska je uložila oko 13,3 milijarde eura u ceste, a svega 2,1 milijardu u željeznice. Kao rezultat, mreža autocesta se sa 302 kilometara u 1995. godini povećala na 1310 kilometara u 2020., što je osma najveća stopa rasta od svih analiziranih zemalja u Studiji (EU 27, Norveška, Švicarska i Velika Britanija).

Dosadašnji omjer ulaganja u ceste naspram željeznice je u Hrvatskoj četiri puta veći od europskog prosjeka. Promatrajući usporedive europske podatke u razdoblju od 1995. do 2018. godine, samo je Rumunjska imala lošiji omjer, ističe se u priopćenju.

Osim što je smanjena hrvatska željeznička mreža, u Greenpeaceu kažu kako je pet željezničkih linija ukupne dužine 118 kilometara zatvoreno za prijevoz putnika, a zatvoreno je i 28 željezničkih postaja, čime je tisućama ljudi onemogućen pristup željeznici.

Ovo je Izvješće, kažu u priopćenju, tragičan podsjetnik na izgubljena desetljeća klimatskih mjera u prometnom sustavu koji je odgovoran za gotovo trećinu emisija stakleničkih plinova u EU.

Iz Greenpeacea u Hrvatskoj pozvali su Vladu da financijske prioritete prebaci s cesta na željeznicu te uloži znatnija sredstva u nadogradnju i modernizaciju željezničke infrastrukture kako bi željeznica postala dostupna alternativa cestovnom prijevozu te kako bi se smanjile emisije stakleničkih plinova.

(hkv)

Čet, 5-12-2024, 10:13:14

Potpora

Svoju članarinu ili potporu za Portal HKV-a
možete uplatiti i skeniranjem koda.

Otvorite svoje mobilno bankarstvo i skenirajte kod. Unesite željeni novčani iznos. U opisu plaćanja navedite je li riječ o članarini ili donaciji za Portal HKV-a.

barkod hkv

Komentirajte

Zadnji komentari

Telefon

Radi dogovora o prilozima, Portal je moguće kontaktirati putem Davora Dijanovića, radnim danom od 17 do 19 sati na broj +385-95-909-7746.

AKT

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Administriranje

Pretraži hkv.hr

Kontakti

KONTAKTI

Telefon

Telefon Tajništva
+385 (0)91/728-7044

Elektronička pošta Tajništva
Elektronička pošta Tajništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Elektronička pošta UredništvaElektronička pošta Uredništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Copyright © 2024 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom.

Naš portal rabi kolačiće radi funkcionalnosti i integracije s vanjskim sadržajima. Nastavljajući samo pristajete na tehnologiju kolačića, ali ne i na razmjenu osobnih podataka.