Danas je udruga Grozd na Cvjetnome trgu u Zagrebu održala konferenciju za medije. Na njoj su odbacili "neistine" i "manipulacije" ministra Jovanovića u svezi zdravstvenog odgoja. Podsjećamo, ovaj odgoj nadležno ministarstvo odlučilo je praktički bez ikakvih priprema od ove jeseni uvoditi u hrvatski školski sustav. Štoviše, zbog sadržaja zdravstvenog odgoja, potez Ministarstva izravno se kosi s ustavnom odredbom po kojoj roditelji odlučuju o odgoju svoje djece.
U nastavku donosimo tekst Grozda koji baca više svjetla na zadnje poteze Ministarstva.(hkv)
Povezanost programa (kurikuluma) s preporučenom literaturom
U kurikulumu zdravstvenog odgoja se, uz nazive tema nalazi preporučena literatura kao dio programa. U toj se literaturi navode rodne vježbe, pozitivno se govori o prostituciji, o homoseksualnom ponašanju i o pornografiji. Otkad su roditelji to otkrili, ministar se brani govoreći da preporučena literatura služi isključivo nastavnicima za pripremu za nastavu i da se ti sadržaji neće prenositi djeci.
Je li to istina? Među preporučenom literaturom nisu samo teoretske knjige već su tu i neki priručnici, dakle literatura koja je namijenjena za rad s djecom. U tim su priručnicima metodički razrađeni sadržaji, cjeline, nude se radni listovi, dakle, sve je predviđeno za konkretan rad s djecom. To ukazuje na želju ministarstva da nastavnici upravo u tim priručnicima pronađu konkretan način na koji bi neku cjelinu mogli s djecom obraditi.
Drugo, nemoguće je očekivati da se nastavnik priprema za nastavu s jednim stavovima a zatim djeci prenaša potpuno drugačije stavove? Umjesto roditeljaMinistar je na svojoj tiskovnoj konferenciji optužio našu udruga da širi neistine, da manipulira..., rekao je da letak koji je izdala HBK vrvi neistinama, i da je to sve dezinformacija, a nije tu svoju tvrdnju potkrijepio niti jednim argumentom. Nije pokazao koje su to neistine o kojima govori. Ministar je početkom školske godine pozvao roditelje da se informiraju o zdravstvenom odgoju, a sad nakon što su brojni roditelji to učinili i zaključili da ne žele takav program, ministar nam poručuje da se sramimo i da ne možemo odlučivati o odgoju vlastite djecePrimjerice, u preporučenoj literaturi ministarstva piše da pornografija ima didaktičku svrhu jer povećava znanje o spolnosti te korištenje pornografije može ponuditi tehničku poduku i povećati komunikaciju među partnerima. Tako bi se, prema ministru, nastavnik trebao pripremati za sat, a onda bi na satu trebao govoriti o štetnosti pornografije, dakle, nešto sasvim suprotno. To je potpuno besmisleno.
Ta je literatura loša i ministar bi ju trebao izbaciti. Međutim, on to ne želi jer ta literatura upravo predstavlja vrijednosni temelj programa. Kurikulum je vrlo štur i pravo lice programa se vidi upravo i jedino u preporučenoj literaturi. Ministarstvo kaže da se radi o nekoliko spornih rečenica koje su navodno izvučene iz konteksta. Međutim, te rečenice upravo jako dobro ocrtavaju kontekst većine preporučene literature.
Ideološki temelj programa je rodna ideologija, što se vidi već iz samog naziva tog modula. Još jednom upozoravamo roditelje da je teorija po kojoj je spol određen biološki, dakle rođenjem, a rod bi učenici mogli sami izabrati („Ja sam muškarac s vaginom"...), osim što je stručno neutemeljena, izrazito opasna i štetna za njihovu djecu i njihov cjeloviti i uravnoteženi razvoj.
Što će se dogoditi ako će neki nastavnik htjeti pozitivno govoriti primjerice o prostituciji ili pornografiji? Taj nastavnik to može učiniti jer ima pokriće u literaturi koju je ministarstvo preporučilo.
Dakle, umjesto da stvori okvir u kojem bi bilo nemoguće pozitivno govoriti primjerice o prostituciji, ministarstvo na ovaj način legalizira mogućnost tog govora. Ministarstvo je otvorilo velika vrata uvođenju rodne ideologije u škole, otvorilo velika vrata pozitivnom govoru o pornografiji, homoseksualnom ponašanju, prostituciji i drugim neprihvatljivim sadržajima. Sada kad se velik broj roditelja pobunio protiv toga, ministar nas pokušava uvjeriti da će se u programu provoditi nešto suprotno od onog što piše u literaturi. No, ta su uvjeravanja besmislena i neuvjerljiva.
Odnos ministra Jovanovića prema roditeljima i svima koji kritiziraju njegov rad
Ministar je na svojoj tiskovnoj konferenciji optužio našu udruga da širi neistine, da manipulira..., rekao je da letak koji je izdala HBK vrvi neistinama, i da je to sve dezinformacija, a nije tu svoju tvrdnju potkrijepio niti jednim argumentom. Nije pokazao koje su to neistine o kojima govori. Ministar je početkom školske godine pozvao roditelje da se informiraju o zdravstvenom odgoju, a sad nakon što su brojni roditelji to učinili i zaključili da ne žele takav program, ministar nam poručuje da se sramimo i da ne možemo odlučivati o odgoju vlastite djece.
Nismo dobili odgovor zašto ministar nije omogućio javnu raspravu o uvođenju njegovog programa u škole.
„Stručnost i znanstvenost" programa MZOS-a
Nismo dobili također odgovor zašto nije zatražena stručna recenzija programa već o stručnosti programa govore samo autori programa.
Autorski je tim nekoliko puta naglasio da su ovaj program radili prema anglo-saksonskom modelu. Posljedice ovakvog spolnog odgoja koji je temeljen na rodnoj ideologiji i radikalno liberalnom svjetonazoru te je lišen općeljudskih vrijednosti i morala su vidljive primjerice u Velikoj Britaniji: visoka stopa maloljetničkih trudnoća, promiskuiteta, djece rođene izvan braka i spolnih bolesti.
Zanimljivo, krajem prošle, 2011. g. u Oslu je zatvoren jedan od najvećih europskih instituta za rodnu ideologiju zbog dokazane znanstvene neutemeljenosti. Naš ministar 2012. g. uvodi u hrvatske škole ono što su čak i liberalni sustavi odbacili kao neznanstveno i štetno.
Rješenje
Naša udruga Glas roditelja za djecu – GROZD redovito ističe mišljenje većine roditelja: mi želimo zdravstveni odgoj, no ne želimo ovaj program koji sada nameće MZOS. Jedino što roditelji traže je da ovaj program ne bude obvezan već da se u škole uvedu dva programa kako bi roditelji u skladu sa svojim ustavnim i međunarodno priznatim pravima, mogli odabrati onaj program koji će biti u skladu s njihovim sustavom vrijednosti.
Grozd