Počinje i eksperimentalna provedba cjelodnevne nastave
U ponedjeljak 4. rujna počela je još jedna školska godina. U školske klupe sjest će oko 445.800 učenika osnovnih i srednjih škola, a u 62 osnovne škole započinje i eksperimentalni program cjelodnevne nastave.
U prvi razred osnovne škole upisano je oko 35.000 učenika, 794 manje nego prošle godine, a gotovo 2000 manje nego prije dvije godine.
U prvi razred srednje škole upisao se 39.961 učenik, što je za oko 500 učenika manje u odnosu na prošlu godinu, ali više nego prije dvije godine, kada ih je upisano 38.229.
Eksperimentalni program cjelodnevne nastave
U dijelu osnovnih škola ove godine počinje s provedbom i eksperimentalni program „Osnovna škola kao cjelodnevna škola – uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“ u sklopu kojega bi se trebalo povećati obvezno vrijeme sudjelovanja učenika u školi, uz predviđeno izborno vrijeme, što bi uključivalo i nove predmete, pisanje zadaća, boravak i odmor te dva školska obroka. Program će se tijekom sljedeće četiri godine provoditi eksperimentalno u manjem broju škola koje imaju jednosmjensku nastavu i ostale potrebne uvjete, a zatim je predviđeno njegovo uvođenje u sve osnovne škole u RH.
U eksperimentalnoj provedbi cjelodnevne nastave, u kojoj ove školske godine sudjeluju 62 osnovne škole, učenicima od 1. do 8. razreda za jedan sat tjedno povećavaju se satnica hrvatskoga jezika i matematike, učenici od 1. do 4. razreda dobivaju pola sata tjedno više likovne i glazbene kulture, učenici 4. razreda sat više tjelesnoga, učenici 5. razreda imaju pola sata tjedno više geografije, učenici 5. i 6. razreda sat više tehničke kulture.
Informatika postaje obvezna i za učenike od 1. do 4. razreda i mijenja naziv u Informacijske i digitalne kompetencije (od 1. do 8. razreda), uvode se novi predmeti Praktične vještine (od 1. do 4. razreda, predmet u kojem se kroz radionice potiče samostalni rad rukama i psihomotorički razvoj) te Svijet i ja (od 1. do 8. razreda, predmet koji je prethodno predstavljen pod radnim nazivom Kritičko mišljenje, alternativa vjeronauku), a dosadašnji predmet Priroda bit će podijeljen na dva predmeta Prirodoslovlje te Društvo i zajednica.
(hkv)