HRT sudjeluje u promociji lijevog ekstremizma

Nakon što se novi ministar kulture Zlatko Hasanbegović pokazao upornim u svojim stavovima, unatoč mnogobrojnim i prizemnim medijskim napadima, glavni predvodnik medijske kampanje protiv njega, Hrvatska radio-televizija (HRT), promijenio je način rada. Umjesto da nastavi s navođenjem svjesnih Izdajnici Markov trgdezinformacija (odnosno, laži) o njemu, HRT je nekritički izvijestio o prosvjedu na Markovom trgu, održanom 1. veljače 2016. u 18 i 30, prikazujući ga kao neutralni glas javnosti.

U opisu prosvjednog skupa HRT je na svom portalu naveo sljedeću tvrdnju: “Više od tisuću ljudi okupilo se na Markovu trgu u Zagrebu, a među njima su bili mnogi poznati djelatnici iz kulture. Prosvjedovali su zbog retorike ministra kulture Zlatka Hasanbegovića.”

Nekoliko rečenica ispod u istom članku je kao organizator skupa navedena organizacija pod nazivom Radnička fronta koja je opisana ovim riječima: “Radnička fronta zauzima se za socijalnu jednakost, poštovanje prava manjina, za radnička prava i demokraciju.”[1]

Ovaj članak, poput svih prethodnih koje je HRT objavljivao o Hasanbegoviću, može se smatrati još jednim u nizu primjera HRT-ovog neprofesionalizma i stvaranja lažne slike o stanju u hrvatskom društvu. Razlog za to je višestruk.

Prvo, u članku napisanom nekoliko sati nakon održanog prosvjeda navedeno je da se okupilo “više od tisuću ljudi”. Ovaj podatak može se smatrati netočnim, jer je novinarka HRT-a Tina Šimurina o održanom prosvjedu u Dnevniku izrekla sljedeće:

“Upravo primili snimke s Trga sv. Marka gdje su se okupile stotine građana, među njima su mnogi poznati djelatnici iz kulture. Prosvjeduju zbog retorike ministra kulture Zlatka Hasanbegovića. Zalažu se za socijalnu jednakost, poštivanja prava manjina, za radnička prava i demokraciju. Prosvjed je organizirala Radnička fronta pod parolom "Izdajnik sam".”[2]

Prosvjed koji je počeo u 18 i 30[3] emitiran je u Dnevniku u 19 i 25[4] te je do tada o njemu uredništvo Dnevnika gotovo sigurno imalo točne informacije, s obzirom na to što je prosvjed prema prilogu HRT-ovog novinara Saše Kosanovića koji mu je prisustvovao “trajao malo više od pola sata”,[5] što bi značilo da je završio do početka emitiranja priloga o prosvjedu u Dnevniku (koji je započeo u 19 i 25).

Dezinformacija HRT-a

Vezano uz to, naknadno zabilježena konstrukcija o “više od tisuću ljudi” na prosvjedu protiv Hasanbegovića može se smatrati još jednom dezinformacijom HRT-a, jer bi ju, da je doista točna, voditelji Dnevnika Stipe Alfier i Tina Šimurina odmah spomenuli. Također, da je spomenuti podatak zabilježen na portalu HRT-a netočan neizravno je priznala i voditeljica Dnevnika 3 Tina Šimurina. Šimurina je u uvodnom prilogu o održanom prosvjedu navela: “Prema procjeni organizatora više od tisuću a prema procjeni policije petstotinjak ljudi sudjelovalo je na Trgu sv. DjelatniciU izuzetno kratkom članku HRT-a nije navedena niti jedan od “mnogih poznatih djelatnika iz kulture”. Također, isti nisu ni snimljeni u kratkom video-zapisu (u trajanju od 2 minute i 14 sekundi) koji je objavljen unutar ovog članka. Na temelju toga može se zaključiti kako nije došla niti jedna od spomenutih osoba, jer bi u tom slučaju sigurno bila prikazana.Marka u prosvjedu koji je organizirala Radnička fronta pod parolom "Izdajnik sam".”[6]

Usprkos prvotnim podacima iz Dnevnika (“stotine građana”) i podataka policije navedenih u Dnevniku 3 (“petstotinjak ljudi”) HRT je u svom članku o prosvjedu naveo uvećan podatak o broju prosvjednika kako bi skupu dao dodatni legitimitet.

Drugo, u izuzetno kratkom članku HRT-a nije navedena niti jedan od “mnogih poznatih djelatnika iz kulture”. Također, isti nisu ni snimljeni u kratkom video-zapisu (u trajanju od 2 minute i 14 sekundi) koji je objavljen unutar ovog članka. Na temelju toga može se zaključiti kako nije došla niti jedna od spomenutih osoba, jer bi u tom slučaju sigurno bila prikazana.

Treće, suprotno HRT-ovoj tvrdnji da su okupljeni na Markovom trgu “prosvjedovali zbog retorike ministra kulture Zlatka Hasanbegovića”, iz priloženog video-zapisa očito je da je prosvjed bio usmjeren protiv cjelokupnog političkog sustava u Republici Hrvatskoj (RH) od njezinog osamostaljenja do danas a ne zbog određenog Hasanbegović postupka (ili izjave). U izuzetno kratkom video-zapisu zabilježeni su govori samo dvije osobe, od kojih je prva predstavljena kao “Miljenka Ćurković, aktivistica organizatora prosvjeda Radničke fronte”, dok druga osoba, nepoznati mlađi muškarac, uopće nije predstavljen, te iz priloga nije jasno tko je on i kako se našao u prilici držati govor. Ćurković je čitala tekst prethodno napisan na papiru, a nepoznati mladi muškarac je iznio nekoliko međusobno nepovezanih fraza. Nitko od njih nije u svojim govorima prikazanim na HRT-ovom prilogu spomenuo Hasanbegovića, nego su kritiku usmjerili na politiku Hrvatske demokratske zajednice (HDZ) od njezinog osnutka. Aktivistica Ćurković je, među ostalim, izjavila:

“Jer mislimo da HDZ nije stvorio Hrvatsku "slučajno" baš u isto vrijeme kada su se raspali SSSR i Čehoslovačka, nego opljačkao Hrvatsku, nažalost. Jer držimo da Franjo Tuđman nije bio Otac domovine, nego autokrat, ksenofob i rodonačelnik ideje o 200 bogatih obitelji.”[7]

Dakle, na temelju priloženog video-zapisa i nenavođenja podataka kojim bi objasnili svoju tvrdnju, nejasno je na temelju čega je HRT održani prosvjed predstavio kao skup protiv “retorike ministra kulture Zlatka Hasanbegovića”.

Četvrto i najspornije u HRT-ovom članku jest tvrdnja da je prosvjed organizirala organizacija pod nazivom Radnička fronta, koja je, prema već spomenutim navodima HRT-a, predstavljena kao udruga koja se zalaže“za socijalnu jednakost, poštovanje prava manjina, za radnička prava i demokraciju”.

Radnička fronta

Spomenuta tvrdnja značila bi ili da HRT ne zna ništa o Radničkoj fronti ili da zna ali svjesno obmanjuje javnost.

Kao olakotnu okolnost za spomenutu HRT-ovu dezinformaciju mora se navesti činjenica da nije jasno utvrditi Radnic frontakarakter Radničke fronte, s obzirom na to da su do nedavno postojale dvije organizacije pod tim imenom sa zasebnim internetskim stranicama (radnicka-fronta.org i radnickafronta.hr).

I dok je prva od njih dvije trenutno neaktivna, odnosno na njoj je navedeno kako se (njezina) Radnička fronta raspustila 3. listopada 2015.,[8] druga je i dalje aktivna, te se predstavila kao organizator prosvjeda na Markovom trgu. Ta druga Radnička fronta o sebi je službeno navela:

“Radnička fronta okuplja radnike/ce, aktivist(ic)e, sindikalist(kinj)e (ponajprije sindikalne baze), nezaposlene, student(ic)e i umirovljenice/ke, te gradi široku progresivnu frontu posvećenu korjenitoj promjeni političkih i ekonomskih odnosa u korist svih potlačenih i onih koji žive od svojega rada. RF se bori za radnička prava, ekonomsku demokraciju, antikapitalizam, antifašizam, za prava žena i LGBT osoba te za zaštitu okoliša. Trenutno imamo lokalne organizacije u Zagrebu, Rijeci, Splitu i Puli.”[9]

Iz citiranog teksta očito je kako je HRT-ov opis Radničke fronte (“Radnička fronta zauzima se za socijalnu RFRadnička fronta kao neo-komunistička udruga protivi se pod parolom “antikapitalizma” protivi današnjem političkom sustavu, odnosno višestranačkom modelu demokracije, te se, kako sama navodi, zalaže za vlastitu viziju društva – odnosno, “ekonomsku demokraciju”. Prema tome, suprotno podatku iz HRT-ovog članka, Radnička fronta se ne zauzima za demokraciju, nego je protiv (današnje institucionalizirane) demokracije.jednakost, poštovanje prava manjina, za radnička prava i demokraciju”) sasvim proizvoljan, odnosno netočan, jer je suprotan od podataka koja je Radnička fronta (odnosno, jedna od dvije Radničke fronte) navela sama o sebi.

Naime, Radnička fronta kao neo-komunistička udruga protivi se pod parolom “antikapitalizma” protivi današnjem političkom sustavu, odnosno višestranačkom modelu demokracije, te se, kako sama navodi, zalaže za vlastitu viziju društva – odnosno, “ekonomsku demokraciju”. Prema tome, suprotno podatku iz HRT-ovog članka, Radnička fronta se ne zauzima za demokraciju, nego je protiv (današnje institucionalizirane) demokracije.

Uzimanjem u obzir ove činjenice, može se zaključiti kako je HRT objavio spomenutu dezinformaciju kako bi prikazao da Hasanbegović svojom “retorikom” stvara ozračje u društvu zbog kojeg su “mnogi poznati djelatnici iz kulture” i organizacija koja se “zalaže za socijalnu jednakost, poštovanje prava manjina, za radnička prava i demokraciju” prisiljeni prosvjedovati. Spomenutom dezinformacijom, osim nastavka kampanje medijskog ocrnjivanja sveučilišnog profesora i aktualnog ministra, HRT je počeo promovirati i ljevičarski ekstremizam, odnosno minorne organizacije koje bez njihove medijske podrške – odnosno, besplatne reklame u udarnom vremenskom terminu i popratnom tekstu na službenim internetskim stranicama – nikada ni ne bi dospjele u javnost, odnosno izvan vlastitih internih kružoka (obilježenih neuspješnim imitacijama frakcijskih borbi u Sovjetskom Savezu).

Spomenutim člankom o održanom skupu pod nazivom “Održan prosvjed "izdajnika" protiv retorike ministra kulture Zlatka Hasanbegovića” stječe se dojam kako je Hasanbegović od cilja HRT-ove kampanje postupno postao povod za pokušaj stvaranja izvanrednog stanja, odnosno nastanka atmosfere u kojoj bi se ljevičarski ekstremizam manifestiran na uličnim skupovima prikazao kao rješenje problema u hrvatskom društvu.

Vladimir Šumanović

[1] Održan prosvjed "izdajnika" protiv retorike ministra kulture Zlatka Hasanbegovića

[2]http://www.hrt.hr/enz/dnevnik/320106/ (25:37 – 26:00)

[3]Prosvjed „izdajnika“ – ponedjeljak (1.2.), 18:30h, Markov trg

[4]HRT-ov Dnevnik započinje s emitiranjem u 19 sati, a prilog o prosvjedu započeo je u 26. minuti Dnevnika.

http://www.hrt.hr/enz/dnevnik/320106/ (25:37 – 26:00)

[5]http://www.hrt.hr/enz/dnevnik-3/320107/ (03:03 – 3:08)

[6]http://www.hrt.hr/enz/dnevnik-3/320107/ (00:53 –1:04) Unatoč ovim međusobno suprotnim podacima organizatora skupa i policije, Šimurina se u najavnoj špici u rubrici vijesti dana odlučila za podatak organizatora te je navela podatak o “više od tisuću ljudi” na prosvjedu. Isti netočan podatak o “više od tisuću ljudi” na prosvjedu naveo je i novinar HRT-a Saša Kosanović koji je u Dnevniku 3 napravio prilog o prosvjedu.http://www.hrt.hr/enz/dnevnik-3/320107/ (00:00 – 00:17; 1:15 –1:22)

[7]Prvi video (00:53 –1:24) unutar članka.

[8]Radnička fronta.

[9]Izjava Radničke fronte o prosvjedu "izdajnika".

Ned, 23-07-2017, 00:42:11

Komentirajte

Zadnji komentari

Kolumne

Telefon

Radi dogovora o prilozima, Portal je moguće kontaktirati putem Davora Dijanovića, radnim danom od 17 do 19 sati na broj +385-95-909-7746.

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Administriranje

1 klik na Facebooku za hkv.hr

Pretraži hkv.hr

Lijepa Naša

0072_Marusevec_0348.jpg
Copyright © 2017 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom (GPL).