U ovim turbulentnim vremenima kada je Hrvatska na vjetrometini sukoba raznorodnih interesa prisiljena donositi dugoročne, sudbonosne odluke , poput aktiviranja integrativnih procesa sa vojnim i ekonomskim savezima, na marginama službene politike, već duže vrijeme čuju se, u javnom medijskom prostoru, prisutnošću malobrojna, upozorenja o štetnosti kretanja tim putem. Stječe se dojam da „ozbiljni“ političari, neovisno kojoj stranci pripadaju, u nedostatku volje ili vremena ozbiljnog promišljanja ovih primjedbi, govore o njima s omalovažavanjem ili ih naprosto ignoriraju. Time, naravno, dodatno iritiraju autore, iskreno zabrinutih domoljubnih snaga za budućnost Hrvatske, što se može i iščitati iz članka gospodina Milovana Šibla, prenesenog na ovom Portalu pod nazivom: „Što zapravo izolacionizam jest?“ .
Ipak, dobre namjere autora ne opravdavaju njegove pogrešne premise koje nudi čitateljima, a koje će, uvjeren sam, nekritički prihvaćati, neki od njih, u svojoj idejnoj isključivosti ili političkoj zaslijepljenosti, bez spremnosti na prihvaćanje ratia ili argumentacije. Stoga, ovaj članak g.Šibla može biti dobar povod za ustanovljenje jedinstvene platforme glede aktualnih integrativnih procesa, onih domoljubnih snaga koje danas ne participiraju u zvaničnom političkom prostoru Hrvatske. Autor navedenog članka, osim par definicija pojma izolacionizma, postavlja populistički pitanja koja sugeriraju odgovore, no oni su zapravo pogrešni. Pođimo redom i objasnimo 3 glavne pogrešne teze.
1. Teza da se politika u Hrvatskoj ne vodi u državnom i narodnom interesu, jest vrlo smjela teza, koja zapravo pozva na neposluh i „svrgavanje“ takve „vlasti“. Naime, ako je teza korektna, tada „narod“ ima pravo i na takav postupak. Autor naravno, ne govori o tome kako promijeniti tu „vlast“, ali pretpostavljam da ne zazivlje nove revolucije, već da želi demokratske promjene u idućem izbornom ciklusu. Kako je idući izborni ciklus tek za 4 godine, ostaje nam da zaključimo, da će do tog vremena Hrvatska biti u NATO i EU, pa će se eventualno moći postavljati pitanja „razdruživanja“. Stoga iznošenje ovakvih teza i poticanje takvih rasprava danas nije, politički, mudra odluka, jer birači su svoje, nedavno, već rekli !
2. ZERP i preuzimanje Dukata, u istoj rečenici i kontekstu znači miješanje krušaka i jabuka. Dok je ZERP odluka Vlade, gospodarstvo i procesi preuzimanja firmi su isključivo u sferi privatnog „vlasništva“. Za ZERP je naravno odgovornost Vlade, a kod Dukata možemo samo govoriti o odgovornosti politike o načinu kako je Dukat došao u ruke prvog vlasnika ili kao je taj gospodin sakupio „svoj prvi milijun“ i to može biti predmet jedne druge tematske rasprave. ZERP je, naravno, podlijeganje Vlade ucjenama, ona je mogla postupiti i drugačije, ali tada naravno ne bi bilo ništa i od „ubrzanja prema EU“, a vjerojatno ni od NATO-a. Na prvi pogled, čini se da je to i cilj današnje hrvatske političke alternative koja se tek pokušava artikulirati, no u tom „cilju“ i jest zamka što ju treba izbjeći!
3. U članku Izražena EUrofobija ,pa idealističko-utopistička tvrdnja o životu stanovništva svih država od „vlastitih“ resursa“ u „ravnopravnom svijetu trgovinske razmjene“, te primjedbe glede nemogućnosti Hrvatske da „provodi izolacionizam“ (da i hoće takvu politiku provoditi), na žalost povezane su sa nepoznavanjem ili odsustvom želje za poznavanjem funkcioniranja principa svjetske ekonomije danas i predvidivih ekonomskih trendova za XXI stoljeće. Nepotrebno je trošiti riječi i obrazlagati da današnji svijet nije idealan, da države i njeno stanovništvo nisu ravnopravni, i da ne postoji baš „fair“ međunarodna trgovina. Hrvatska ima trgovinski deficit no njegovu smanjenju ne bi pripomoglo odustajanje od“ulaska u EU tržište“ i uvođenje carina za „zaštitu“ vlastitog tržišta, kako to, bez puno promišljanja, sugerira g.Šibl.
Čitatelji i g.Šibl vjerojatno ipak znaju da se roba (bilo koje vrste) u EU može prodati samo u određenim kvotama i po određenim tržnim uvjetima,uz zadovoljenje određenih (EU) standarda kvalitete. Stoga je i hrvatski privredni interes da se stvore konkurentni proizvodi, za tržište cjelokupne EU. Pravi razlog frustriranosti privrednom situacijom u Hrvatskoj i i fobijom od integracija ishodište ima u nezadovoljstvu provedenom privatizacijom i novokreiranom raspodjelom bogatstava Hrvatske. To je dakako učinjeno u režiji politike, kao što su i razne današnje krupne korupcijske afere što svako malo potresaju Hrvatsku, uzročnik prigovora EU aktualnoj politici, na stanje u „pravosuđu“. Sumarno, nova hrvatska politička alternativa, ako želi produktivnu javnu promociju i graditi temelje mogućeg budućeg izbornog uspjeha, svoje bi kritike aktualnih političkih subjekata trebala usmjeriti na hrvatski (ne)dostajući zakonodavni okvir i njegovo striktno provođenje.
U mnogim člancima na Pportalu i popratnim diskusijama izrečeni su brojni sudovi o EU i NATO, a često su, dijametralno suprotnih polaznih stajališta, bili uzročnici nepotrebno žučljivih rasprava, do kojih ne bi niti došlo da su se percipirale osnovne činjenice. EU je politički, ali osmišljen prvenstveno, kao dugoročni gospodarski savez, koji „malim“ europskim sastavnicama „velikog“ EU tržišta, daje „obrambeni“ okvir u trgovinskom sukobu globaliziranih svjetskih tržišta. Deklarativne fraze o ravnopravnoj i fair tržnoj utakmici, onima izvan EU, ne pomažu baš praktično u pokušajima plasiranja vlastite robe na ovo tržište, kao uostalom, niti u bilo koje drugo slično trgovinsko institucionalno okružje. Hrvatska je, zemljopisno napose, ali i povijesno gledano, odavno dio Europe, no svoje „članstvo“ u toj EU treba i formalizirati, kroz ovaj bolni proces pregovora.
Dakako, da se radi o „diktiranju uvjeta“, ali ti isti gospodarski uvjeti vrijede i za ostale koji su već u EU, uz sve one ograde o izborenim „startnim“ pozicijama starijih i jačih članica! Ono o čemu možemo raspravljati i protiv čega se može boriti, jest nesposobnost politike i njihovih današnjih aktera da taj proces, za Hrvatsku, kvalitetno završe. Upitajmo se koliko je, na današnji privredni trenutak Hrvatske, djelovala raširena korupcija, politički podložno pravosuđe, kriminal, posebno onaj vezan uz drogu, a zbog čega pate svi hrvatski građani. Za ovo nam nije „kriva“ EU, već mi to više sliči na praktičnu primjenu znamenitog „citata“ Brune Bušića o tome da se ne iznenadimo „tko će nas, kada budemo samostalni (izvan YU okvira) najviše opljačkati“.
Kada govorimo o NATO savezu i pristupanju Hrvatske, kritičari, s „desne“ strane političke scene, su izgleda potpuno zaboravili kako su razmišljali do 1990 g. Danas govoriti o NATO savezu kao, za Hrvatsku, nepoželjnoj asocijaciji ili čak kao „zločinačkoj organizaciji“ jest prihvaćanje, svjesno ili nesvjesno, teza istinskih protivnika Hrvatske države. A oni su oduvijek bili, iznutra gledano, protagonisti komunističke ideologije i YU nostalgičari u službi velikosrpske idejne platforme, a izvana, snage koje sagledavaju svijet s moskovskih vizura, a danas i vizura Rijada. Nesumnjivo, NATO 21 st. i NATO u 60im ili 90im prošlog stoljeća nije isti, on se transformirao u skladu s evolucijom politike euroatlantskog kruga zemalja, ali i prilika u čitavom svijetu. I u Hrvatskoj se NATO-u spočitava intervencija u Iraku, Afganistanu, navodi potencijalna „žrtva“ Iran, ali se, selektivno, „zaboravljaju“ i aplauzi 1999 radi intervencije u na pr. Srbiji.
Da NATO nije intervenirao u Iraku, pa makar i zbog „pogrešnog“ povoda, da li bi bilo pravedno da Sadam Husein nastavi svoju strahovladu ? Posebno kada je Sadamova diktatura, kao i u slučaju velikosrba na našem prostoru, bila motivirana, kako to naši kritičari osamostaljenja tijekom Domovinskog rata govore, „krvnim zrncima“. Ono u čemu je NATO u slučaju Iraka zakazao, jest, provedba zamišljenog svrgavanja jednog tirana i stvaranje preduvjeta za demokraciju. Sam motiv intervencije jest politički neupitan! Bar nas Hrvate ne bi trebala čuditi podrška Kurda, te ostalih, u Sadamovo vrijeme, manjinskih i diskriminiranih skupina. A zar smo zaboravili i invaziju Kuvajta ili desetljetni rat sa Iranom?
Kada se govori o Afganistanu, on bi danas bio stabilna zemlja da nema znatnih vanjskih utjecaja snaga, koje nisu prijatelji afganistanaca, već neprijatelji NATOa. Ne pomaže nam lamentirati o uzrocima nastajanja Al Qaide, činjenica jest da ona postoji, da prijeti i djeluje, te da se operacionalizira pod parolama borbe protiv „nevjernika“. Krščanstvo i zemlje tog kruga su percipirane među glavnim neprijateljima, što su i Hrvati imali prilike iskusiti, posebno u BiH tijekom ratnog i poratnog razdoblja, djelovanjima vahabističkih sljedbenika i pristaša đihada protiv kršćana. Ma što mi mislili, Hrvatska je dio kulturnog kruga s ishodištem u zapadnoj Europi, a zaštitnik vrijednosti tog „euroatlatskog“ društva, danas, jest NATO!
Ne za stupanje u EU i ne za NATO, za što se implicitno u svom članku o izolacionizmu , zalaže g. Šibl, ma koliko „privlačno“ može izgledati, predstavlja, na žalost, političku naivnost i podilaženje jednoj potencijalnoj malobrojnoj „desnoj“ biračkoj skupini. „Lijevi“ zagovornici ne-ulaska u NATO, ionako podržavaju EU, pa se ne bi niti pridružili inicijativi, a ne bi bili, logično, niti prihvaćeni od „desnih“. Napori u smjeru političkog djelovanja kojeg zagovara g. Šibl pridonose daljnjem mrvljenju onog dijela biračkog tijela što je u očekivanju pojave moguće i potencijalno, izgledno uspješne nacionalno, konzervativne orjentirane političke opcije.
Damir Tučkar, dipl ing.
Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.
Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća
Zadnje vijesti
- Razlozi za optimizam: Hrvati među vodećim darivateljima organa u svijetu .................(25. svibnja 2012.)
- Čačić i Linić o uštedama u javnom sektoru .................(25. svibnja 2012.)
- Josipović o izjavi da je "Vukovar srpski grad" .................(25. svibnja 2012.)
- Ham: Odluka o ukidanju Vijeća za normu hrvatskog jezika posve politička .................(25. svibnja 2012.)
- Pusić i Čačić se ne boje HDZ-ove "Vlade u sjeni" .................(25. svibnja 2012.)
- Karamarko predsjednik Kluba zastupnika HDZ-a .................(25. svibnja 2012.)
Zadnji komentari
- Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Slažem se u principu s Vama da...
26.05., 05:31, preporod - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
PREPOROD. Ozbiljno Vam zahvalj...
26.05., 02:28, Paganini - Karamarko 971: Kujundžić 860
Ekonomija ekonomistima Borisla...
26.05., 00:05, Boljunac - EU - Nikolić treba dokazati ko...
***Admin
25.05., 23:38, Daruvar - Josipović: HDZ ima sve uvjete ...
Nu, Daruvar, ja koliko znam, ...
25.05., 23:37, Daruvar - Čudni kriteriji za imenovanje ...
Daruvar, nije to glazbenik ve...
25.05., 23:35, Daruvar - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Daruvare, kada biste išta zna...
25.05., 23:32, Daruvar - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Samo se tješi da ima gorih od...
25.05., 23:30, Daruvar - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Čovo bre Jovane burazeru, rado...
25.05., 22:50, triarios - K. Marušić: Karamarko se treba...
Moram priznati da je dobro "ob...
25.05., 22:46, Boljunac - Američke vojne letjelice prepu...
..naša pa eto naše borbeno zra...
25.05., 22:11, Kismet - EU - Nikolić treba dokazati ko...
Svaka čast Nikoliću! S dvije i...
25.05., 21:53, Crni Jahač - Američke vojne letjelice prepu...
Eto ti ga, slika demokracije ...
25.05., 21:45, Crni Jahač - EU - Nikolić treba dokazati ko...
Pisati u naslovu ili samo u po...
25.05., 20:14, triarios - Američke vojne letjelice prepu...
Bitno je, kao što danas kukuri...
25.05., 19:47, HISTrion - K. Marušić: Karamarko se treba...
Zaboravi ja da smo pod monitor...
25.05., 19:20, HISTrion - Izbori u HDZ-u: 111 glasova pr...
U ovakvom odnosu snaga Karamar...
25.05., 18:40, Bumbušbu - K. Marušić: Karamarko se treba...
korigiraš moje komentare, ovo ...
25.05., 18:16, HISTrion - K. Marušić: Karamarko se treba...
Ako hoda kao patka i glasa se ...
25.05., 17:38, HISTrion - Josipović o izjavi da je Vuko...
Vrlo jasna reakcija u kojoj Ok...
25.05., 17:37, zmijicamala - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Ako Jovanović, ne daj Bože, pr...
25.05., 17:29, zmijicamala - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Ne znam tko ste vi koji ćete,...
25.05., 17:15, Cetina - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Zašto komunisti mrze hrvatski ...
25.05., 17:05, zmijicamala - Karamarko predsjednik Kluba za...
Događaji u Hrvatskoj, u susjed...
25.05., 16:55, Cetina
Tko je na vezi?
- preporod
- 1 korisnik
- 15 gostiju
Abecedni popis autora
Bagdasarov, Artur; Bašić, Đivo; Biondić, Ivo; Biondić, Vladimir; Bokšić, Ante; Borovčak, Damir; Bošnjak, Marjan; Bralić, Branko; Čolak, Tomislav; Derado, Ivo; Dolbeau, Christophe; DRAN; Drenjančević, Igor; Dužević, Ivo; Gredelj, Vladimir; Grkčević, Pajo; Hečimović, Josip; Ivanišević, Mira; Jošt, Marijan; Jurčević, Josip; Kalafatić, Damir; Kovač, Mate; Kovačević, Mate; Kunek, Ante; Lukšić, Branimir; Marinčić, Anto; Mogorović, Ninoslav; Molak, Branimir; Mršić, Zdravko; Nürnberger, Tomislav; Omrčen, Mirko; Pečarić, Josip; Pešorda, Damir; Pešorda, Mile; Piskač, Nenad; Przystawa, Jerzy; Prpa, Mile; Ranogajec, Zvonimir; Raos, Ivan; Slaviček, Mario; Sole, Romano; Šuba, Slaven; Šumanović, Vladimir; Tolić, Benjamin; Tomašević, Željko; Tučkar, Damir; Hrvatski list; Pisma iz Nj.; UHD91; HSP AS; Prilozi članova; Prilozi čitatelja
KOMENTARI ČITATELJA
Ne znam zašto g. Tučkar neprestano ironizira Iran i njegovo uništenje komentira navodnicim "žrtva"? Koliko znam, iranska civilizacija je jedna od najblistavijih u povijesti čovječanstva, posebno nakon dolaska islama.
Iran je zemlja hrabrih i samosvjesnih ljudi i koji će se boriti do kraja s tim masonskim zlom iz Amerike. Tim više me čudi to što Tučkar pripada narodu kojemu se priječi pravo na postojanje, na život. Negiraju mu čak i jezik, teritorij, povijest. Narod na čijem je čelu hrpa izdajica i četokomunista koji gledaju samo svoje probitke.
Vidim da u negativnom kontekstu spominje Rijad? Pa, g. Tučkaru, Saudijska Arabija (monstruzno ime prema nekom turskom časniku, Saudu, kojega su Englezi "pomazali" za kralja) je okupirana zemlja od Amerikanaca. U toj zemlji blistave prošlosti vlada domaća dinastija izdajničkih mesića.
Govorite o demokraciji koju zavode USA (tenkovima i dalekometnim projektilima? USA i demokracija? Pa USA je teroristička zemlja koja nema veze s demokracijom.
Doima se da ste vi jako opsjednuti nama "izolacionistim a" (ne smatram se izolacionistom, ali takvu ste "nam" kvalifikaciju prilijepili, pa eto, praktičnosti radi je prihvaćam kao, štono bi se reklo, radnu "definiciju"). Već treći ili četvrti put gudite o zlim "izolacionistim a" koji bi Hrvatsku odvukli u sudbinu Koreje ili Kube ili što ti ja znam koga. I pri tom se užasno i dosadno ponavljate. Možda bi nam to trebalo laskati, ispada "mi" smo neka moćna sekta koja Hrvatsku (modernu, zapadnu, europsku itd) hoće napraviti "riti od svijeta", a pri tom smatramo da je to nešto dobro za Hrvatsku. Ispada da je Milovan Šibl nekakvo utjelovljenje zla unatoč njegovim, kako kažete, dobrim namjerama. "Mi izolacionisti" tek što nismo preuzeli vlast u Hrvatskoj, pa se dobri proamerički i prozapadni pionir Tučkar brine i sipa iz rukava članak za člankom kojim misli osujetiti naše zle namjere. No dobro, neka mu bude.
Zna li drug Tučkar koji se tako silno zalaže za što hitnije potčinjavanje Hrvatske politbirou u Bruxellesu, da se EU pretvorila u totalitarnu organizciju u kojoj sve, ama baš sve, odluke donose neizabrani birokrati nad kojima nitko nema utjecaja ni kontrole? Može li ijedna osoba koja se deklarira nekakvim "domoljubom" zalagati za takvo nešto? Ta osoba ili ne zna što domoljub znači, ili je imbecil, ili svjesno laže zbog nekih nečasnih namjera. Ima li ikakvog domoljublja u nastojanju da se nečija zemlja podloži jednoj organizaciji koja će određivati koliko Hrvatska smije limuna, maslina ili vinograda posaditi? A ostalo treba posjeći. Jasan je cilj takve politike: da spriječe ičiju neovisnost u hrani, što je ono temeljno. Da ne govorimo o suludoj opsesiji EU-a da sve normira zakonima, propisima, sve, do i najmanje stvari. Netko je rekao (Montesquieu?) da "što više ima zakona, to je manje zakonitosti". Protiv tih zakona i propisa neće biti nikakvih priziva, oni će morati biti prihvaćeni kao nešto sakrosanktno, premda ih neće donositi sabor. Vlada će ih samo slijepo provoditi. A sve će vlade biti sastavljene od članova jedne i jedine Vladajuće Stranke, koja će biti puna poslušnika EU (jer drukčije nego bivanje poslušnikom EU-a neće se nitko ni moći uspeti na bilo kakvu poziciju).
Vi napadate Šibla što je rekao da se "politika u Hrvatskoj ne vodi u narodnom i državnom interesu". Smatrate da je to poziv na revoluciju. A znači li to implicite da vi smatrate da se "politika u Hrvatskoj vodi u državnom i narodnom interesu". Tako misle režimski ljudi, to je koncpecija raznih prišteva i "javne kuće" s Prisavlja..
Osobito besmisleno je suprotstavljanj e NATO-a nekakvoj "komunističkoj ideologiji", kada bi svakome, tko iole prati svjetska zbivanja, trebalo biti jasno da je moderni zapad, utjelovljen u NATO-u i EU-u, u sebe integrirao komunističku ideologiju, da je inkorporirao (bivše?) komuniste s istoka i sa zapada u svoje strukture moći, da je došlo do sinteze kapitalizma i komunizma itd. Je li slučajno da svim istočnoeuropski m zemljama vladaju (bivši) komunisti koji se zovu socijalistima i da su te zemlje najvjerniji sateliti Amerike, da sve imaju svoje vojne kontingente u Iraku i Afganistanu itd? Primjenjivati nekakve ideološke kategorije iz "hladnog rata" na sadašnje vrijeme može se smatrati karakteristikam a ljudi izgubljenih u prostoru i vremenu.
I da, NATO jest zločinačka organizacija. Njezine trupe, sastavljene od najgoreg ološa (tko će normalan u trenutnim društvenim okolnostima ići u plaćenike?) iz zemalja članica, ubijaju civile na cesti, mitraljiraju svadbe iz zraka, granatama razaraju kuće, a rade i druga "junačka djela". U ime…demokracije i slobode? Taj plaćenički ološ održava jedan međunarodni poredak u koji smo i mi ovdje zarobljeni, sastavni dio kojega je Mesić-Sanader-M ilanovićev režim, Haag itd? Zašto onda simpatizirati taj ološ? Te čuvare naših tlačitelja?
Neki će me ovdje optužiti za "idealizam". Ali ja baš suprotno mislim da je kod onih koji misle kao Tučkar prisutan neki (mračni) idealizam. Oni slijepo vjeruju u ideale gospodara moćnog zapada, misle da je priključiti se njima dobra stvar, da tomu nema alternative itd. Tučkar i tučkaroidi (vladajuća sekta u današnjoj Hrvatskoj) se klanjaju zlatnom teletu modernog zapada, misle da je to vrijedno i masovnih zločina i ubijanja (genocid u Iraku i Afganistanu, možda sutra i u Iranu), da je to vrijedno gubitka suvereniteta Hrvatske itd. Mnogi od njih dekariraju se nekakvim vjernicima, ali zapravo su sotonisti jer klanjaju se spomenutom "zlatnom teletu". Tučkar i tučkaroidi su danas pravi "idealisti", a Šibl i njemu slični su svojevrsni cinici (ne mora imati negativno značenje ta riječ).
"Nije mi jasno zašto se g. Tučkar ljuti? Unatoč svemu tzv. Hrvatska će biti primljenu u tu zločinačku i terorističku organizaciju koja štiti isključivo američke imperijalističk e probitke..."
Da, upravo tako, premda se stvari odvijaju po njegovim željama (Hrvatska, sve i ako ne dobije pozivnicu na sastanku NATO-a u Bukureštu, de facto i onako jest u njegovu voljenom NATO-u, što se tiče podložništva), Tučkar se silno ljuti, bijesni i pjeni na sve one koji se odbijaju pokloniti pred tim njegovim sotonom zvanim "zapadni savaez" (mislim tu na EU i NATO).
Moze se na temu o kojoj Tuckar pise postaviti pitanje je li Hrvatska sposobna ne biti u Jugoslaviji i ne biti u NATO/EU. Dok su na vlasti oni koji jesu ja ne vidim nacina. A ako dodju na vlast kojim cudom oni koji nacionalno razmisljaju trebalo bi im biti lakse izaci iz NATO/EU nego Jugoslavije, jednom kada urede Hrvatsku.
A o ovom o dolasku na vlast mogu reci da su za sada oni koji nacionalno razmisljaju zadovoljni s pola postotka u raznim strancicama. Za to nisu krivi HDZ, SDP, itd.
Kad će se već jednom hrvatski "desničari" iliti domoljubi osloboditi te smiješne, bezvezne, a nadasve lažne dileme, nešto kao: istok ili zapad, Balkan ili Europa itd. Dajte, ljudi, to su floskule koje ne znače NIŠTA. Sjećam se da je to svojedobno bila omiljena fraza salonskih anacionalnih "ljevičara", to da, kaoti, "desničari" i "nacionalisti" odvlače Hrvatsku na Blakan i dalje od Europe. Sada su tu parolu preuzeli i "desničari." Tko je sad tu lud?
Još nešto zanimljivo je Mislav spomenuo: istup iz EU/NATO-a.
Sad sam se sjetio jednog doživljaja. Zatekao sam se u Budimpešti u proljeće 2004. Tada se Mađarska uskoro spremala ući u EU. Po gradu je bilo dosta plakata postavljenih od jedne udruge građana koja se protivila ulasku u EU. Jedna od najupečatljivji h rečenica s jednog od tih plakata bila je: "Ulazak u EU je moguć. Je li moguć izlazak?" Meni se, Mislave, još strašnijim od ulaska u EU čini perspektiva da se nikad ne mogne istupiti iz te organizacije. Kao ni iz NATO-a.
U Austriji postoji organizacija koja se zalaže za izlazak Austrije iz EU-a i oštro se protivi mogućem ulasku te zemlje u NATO. Zove se Neutrales Freies Österreich. Tko zna njemački, može pogledati ove materijale na stranici: www.nfoe.at
A što se tiče jezika i pravopisa, ta naravno da to nema nikakve veze, nego samo sam ironizirao činjenicu da neka osoba koja samu sebe hoće predstaviti silnim domoljubom piše tekstove koji obiluju nepismenostima (NATO savez, YU okviri - pa tako govore "omladinci" sa Stojedinice i piskarala Jutarnjeg prišta).
Kad će se već jednom hrvatski "desničari" iliti domoljubi osloboditi te smiješne, bezvezne, a nadasve lažne dileme, nešto kao: istok ili zapad, Balkan ili Europa itd. Dajte, ljudi, to su floskule koje ne znače NIŠTA. Sjećam se da je to svojedobno bila omiljena fraza salonskih anacionalnih "ljevičara", to da, kaoti, "desničari" i "nacionalisti" odvlače Hrvatsku na Blakan i dalje od Europe. Sada su tu parolu preuzeli i "desničari." Tko je sad tu lud?
Još nešto zanimljivo je Mislav spomenuo: istup iz EU/NATO-a.
Sad sam se sjetio jednog doživljaja. Zatekao sam se u Budimpešti u proljeće 2004. Tada se Mađarska uskoro spremala ući u EU. Po gradu je bilo dosta plakata postavljenih od jedne udruge građana koja se protivila ulasku u EU. Jedna od najupečatljivji h rečenica s jednog od tih plakata bila je: "Ulazak u EU je moguć. Je li moguć izlazak?" Meni se, Mislave, još strašnijim od ulaska u EU čini perspektiva da se nikad ne mogne istupiti iz te organizacije. Kao ni iz NATO-a.
U Austriji postoji organizacija koja se zalaže za izlazak Austrije iz EU-a i oštro se protivi mogućem ulasku te zemlje u NATO. Zove se Neutrales Freies Österreich. Tko zna njemački, može pogledati ove materijale na stranici: www.nfoe.at
A što se tiče jezika i pravopisa, ta naravno da to nema nikakve veze s ulaskom u EU/NATO, nego samo sam ironizirao činjenicu da neka osoba koja samu sebe hoće predstaviti silnim domoljubom piše tekstove koji obiluju nepismenostima (NATO savez, YU okviri - pa tako govore "omladinci" sa Stojedinice i piskarala Jutarnjeg prišta) i svjedoči o nepoznavanju vlastitog jezika.
Oko nekih osnovnih pojmova svi sudionici ove rasprave se ja vjerujem bitno ne razlikuju. Ali nas nitko nista ni ne pita, kao sto nitko ne zeli raspisati referendum. Zato sam u svom komentaru postavio pitanje politicke alternative. A nje nema jer se za pocetak sama alternativa sjeti izbora dva mjeseca prije nego sto budu odrzani. Izbora se treba sjetiti dva mjeseca nakon sto su odrzani i onda raditi cetiri godine ili koliko vec treba.
Posebno se slažem s stalnim HKV portal-diskutan tom g.Mislavom koji tako kristalno jasno formulira razlog neuspjeha toliko potrebne, a svo vrijeme nedostajuće HRVATSKE konzervativno-d omoljubne političke alternative HRVATSKE:
“….Zato sam u svom komentaru postavio pitanje politicke alternative. A nje nema jer se za pocetak sama alternativa sjeti izbora dva mjeseca prije nego sto budu odrzani. Izbora se treba sjetiti dva mjeseca nakon sto su odrzani i onda raditi cetiri godine ili koliko vec treba.”
Današnja politička scena u Hrvatskoj karakterizirana je dominacijom političara, koji su u percepciji javnosti pritisnutoj prije svega osobnim gospodarskim problemima, okarakteriziran i kroz negativističku frazu “Svi su oni jednaki !”. Dakako, to podrazumjeva da su “svi” korumpirani, “prodane duše”, lažljivci, poltroni strancima raznih političkih boja i uopće provedbi stranih interesa, ideološki neprihvatljivi itd.
Osobno sam uvjerenja da se svi sudionici diskusija na ovom HAKAVE portal, od kojih se neki javljaju češće, neki rijeđe, a neki su i odustali, slažemo glede potrebe izlaska na iduće izbore nove i “svježe” alternative. U prilog tome sigurno ne idu nepomirljivost, da ne kažem svađalaštvo u polemici i isključivost u stavovima, ukratko, barem bi članovi i simpatizeri Hrvatskog kulturnog vijeća, međusobno, trebali biti u stanju komunicirati bez vrijeđanja kako na idejnoj, tako i na osobnoj razini pojedinca. Vjerojatno, neki u skladu s dosadašnjim ponašanjima na ovim prostorima, razmišljaju da se argumentacija postiže većom galamom, etiketiranjima, podsmjesima, kada se već ne može oboriti tuđu ili promovirati vlastitu argumentaciju. Ponekad se i, namjerno ili ne, u tuđa pera (usta) umeću i “vlastiti zaključci o tuđim stavovima”.
Posebno se ispričavam čitateljima što ukazuju na moje nepoznavanje hrvatskog pravopisa, no kako nisam profesionalni novinar, jer sam samo jedan običan, redovno zaposleni inženjer, te kako sam članke pisao u doista malim, za ovu svrhu raspoloživim, fragmentima radnog dana, oni dakako nisu lektorirani, imaju i “tipfelere” i pravopisne nedostatke. No, ako mi je to glavni crimen, onda sam doista zadovoljan, iako bih više volio da sam imao prilike pročitati argumentaciju što pobija iznesene stavove. Ovako mi, neke diskusije, više liče na kritizerstvo “društva u kafiću”, i priliče kritikama u stilu jednog dugogodišnjeg, visokog političara, poznatog “kavanskog vicmahera”.
Kroz ova portalska reagiranja na ulazak Hrvatske u NATO, zapravo, uočava se nekoliko odvojenih tema koje se mogu izdvojiti iz kaklofonije kritika. Osnovna je, dakako, potreba ili ne za integracijama Hrvatske, zatim slijedi kritizerstvo osobe, g.Busha, pa kritizerstvo američke vanjske politike (valjda i unutarnje), te posebno bolna tema o utopističkom demokratskom društvu zapadnog civilizacijskog kruga. Sve to je začinjeno i pridruživanjem zagrebačkim organizatorima protestnih skupova posjetu g.Busha, ortodoksnim ljevičarima ili “nevladinim” ili “zelenima”. A ne zaboravimo: zeleni su na kraju uvijek crveni! Kao što su i naručitelji protesta posjetu Busha, sakriveni iza zastora u na Dedinju, pošto su dobili dozvolu kremaljskih spletkaroša.
Svijesno se, diskutirajući o temi pridruživanja Hrvatske, “zaboravila” uloga NATOa u vremenima hladnog rata, njegova uloga na ovim našim prostorima u 1995 g., 1999 g,, posebno u globalnim razmjerima borbe sa militantnim islamizmom. Bojim se das u neki sudionici još pod utjecajem hladnoratovske moskovske škole valoriziranja NATOa, iz vremena vijetnamskog rata i cvjetanja (posađenih sadnica) “hipi-djece cvijeća”.
Također namjerno ili slučajno, zaboravlja se važnost učvršćenja odnosa sa USA, upravo zbog iduće EU integracije, te posebno zbog cjelokupnog hrvatskog iseljeništva, ne samo onog iz USA i Kanade.
Također ne manje važno, podrška posjetu predsjednika najmoćnije države današnjeg svijeta ne znači i podršku aktualnoj političkoj garniture od predsjednika do saborskih zastupnika i stranaka, te svim njihovim aktivnostima. No, demokratski su odabrani na izborima, a alternative se treba organizirati i “podučiti” potencijalne birače da idući puta odaberu njih i njihov program. To se neće dogoditi, ako se potencijalna alternativa ne objedini na istoj platform, umjesto što se i dalje mrvi, istrajavajući na isključivosti uz nepoznavanje ili neprimjenjivanj e kulture dijaloga.
Barem bi se takav obrazac očekivao od osoba, poput školovanih informatičara, koje inače krasi sustavnost u poslu i logika u rasuđivanju. Od onih koji i inače tako rado, često i brzo “kritiziraju” objavljene priloge članova HKVa, očekujem da daju i kreativan doprinos i nastave polemiku svojim PRILOGOM, na ovu ili drugu temu od interesa članstva. Njihovo dosadašnje komentiranje, ponekad osebujno u izražavanju, dag a nema, osiromašilo bi portal, no ono i obvezuje na konkretiziranje , maker kroz priloge koji će utjecati na mišljenja u javnosti, u cilju doprinosa promišljanju idejne platform političke moguće alternative u Hrvatskoj.
Nemojmo zaboraviti da je upravo USA dala Miloševiću "zeleno svjetlo" za napad 1991. kada mu je, Miloševuću, došao na noge James Baker (25. lipnja 1991.) nadajući se da će Srbi "riješiti stvar za nekoliko dana". Tako nije išlo.
Kao što je sada USA iskoristila Hrvate za "penetraciju u Srbiju" (te lokomotiva, te Hrvatska će domokratizirati Srbiju i sve tako slično), tako je i Vatikan, posebno u XX. stoljeću, koristio Hrvate za ulazak u Srbiju i unijaćenje Srba. U tom smislu je najviše ptete napravio đakovački biskup Štrosmajer.
NATO je nešto drugačija priča jer nas u startu prihvaća kao Hrvatsku i NE POSTAVLJA REGIONALNE UVJETE kao EU. Možda nas ovaj splet regionalnih strateških interesa , gdje NATO ne može čekati rasplet EU- balkanskih spletki zbog Rusko -Srpskog faktora ,spasi od bedastoće NAŠIH "regionalnih" lidera i omogući da premostimo ovu ranjivu etapu Hrvatske povijesti. Ako je tome tako onda NATO-DA!
Treba uzeti u obzir da je postojao "komunizam" (i da je uginuo, iako nitko nije vidio mrcinu) dok je to Amerika trebala. Krajem osamdesetih godina odlučila je masonska Amerika (formalno, jer je duh i bit ostala) rasformirati, demontirati komunizam; i to se dogodilo. Neki kažu da je Zapad bio pred bankrotom i, tada su smislili demontažu Istočnog carstva, prethodno preobrativši komuniste, udbaše i kagebeovce u liberalne demokrate, i uz njihov blagoslov prisvojili sve ono što je vrijedilo u Crvenoj pustinji. Naravno, komuniste su ostavili kao vladare u novoj vazalskoj tvorevini.
To se najbolje vidi u ovoj domaćoj privremenoj tvorevini: Amerikanci i masoni su komunistima i "eliti" ostavili samoupravni dogovorni socijalizam, a raji, rulji, "pučanstvu", uveli su natjecateljski liberalni kapitalizam.
Duvnjače, niste u pravu iz čistog razloga što NATO i EU nisu ništa različito, to je (sve više) jedna te ista organizacija. Nedavno je generalni sekretar NATO-a Jaap de Hoop Scheffer predložio postupno "stapanje" EU i NATO-a. Prijedlog je naišao na dobar prijem kod glavnim europksih političara.
Ne vidim kako je to Rusija prijetnja Hrvatskoj. Osim u nekim dementnim konstrukcijama zbilje, koje nemaju veze s realnošću. Prisiljava li nas Rusija na Haaški sud, Montgomery (koji je stvorio cijlu mrežu "nevladinih udruga" koje djeluju u Hrvatskoj) je - pretpostavljam - bio ruski veleposlanik, Rusi su prisilili Hrvatsku da odustane od ZERP-a, Rusi nadgledaju rad "domaćih" sudova koji sude za tobožnje "ratne zločine", Rusi financiraju "naše" udruge pedera, antifašista, lezbača, itd.
Bit će još suđenja cijela gomila, ne više na Haaškom, nego kod "domaćih" sudova, zaštićenih od režima (Mesić-Sanader- Milanović-Pusić ka) koji je nesmjenjiv jer je pod potporom NATO-a i vašeg ljubljenog zapada kojem težite. A bit će i poticanja zapadnog Balkana od svih institucija. Pripremite se!
Ali nemojte onda reći: nismo znali.
Duvnjače, niste u pravu iz čistog razloga što NATO i EU nisu ništa različito, to je (sve više) jedna te ista organizacija. Nedavno je generalni sekretar NATO-a Jaap de Hoop Scheffer predložio postupno "stapanje" EU i NATO-a. Prijedlog je naišao na dobar prijem kod glavnim europksih političara.
Ne vidim kako je to Rusija prijetnja Hrvatskoj. Osim u nekim dementnim konstrukcijama zbilje, koje nemaju veze s realnošću. Prisiljava li nas Rusija na Haaški sud, Montgomery (koji je stvorio cijlu mrežu "nevladinih udruga" koje djeluju u Hrvatskoj) je - pretpostavljam - bio ruski veleposlanik, Rusi su prisilili Hrvatsku da odustane od ZERP-a, Rusi nadgledaju rad "domaćih" sudova koji sude za tobožnje "ratne zločine", Rusi financiraju "naše" udruge pedera, antifašista, lezbača, itd.
Bit će još suđenja cijela gomila, ne više na Haaškom, nego kod "domaćih" sudova, zaštićenih od režima (Mesić-Sanader- Milanović-Pusić ka) koji je nesmjenjiv jer je pod potporom NATO-a i vašeg ljubljenog zapada kojem težite. A bit će i poticanja zapadnog Balkana od svih institucija. Pripremite se!
Ali nemojte onda reći: nismo znali.
ps. Nisam mislio da su Rusi prijetnja Hrvatskoj , već da moguće njihovo potencijalno prisustvo pojačava potrebu NATOA da prihvati Hrvatsku kao partnera kontra toj Rusko -Srpskoj kombinaciji naravno hipotetski.
Taj moj stav su, nadam se, odavno prepoznali dobronamjerni diskutanti.
Vlastita obrambena spremnost može se postići na druge načine, drukčije od podlaganja svjetskoj totalitarnoj vojnoj mašineriji (NATO). Na primjer, jačanjem vlastite vojske i vojnim sporazumima s drugim zemljama. Pa na koncu Izrael dokazuje da i mala zemlja može biti vojno moćna. Uopće ne simpatiziram pretjerano Izrael ni metode djelovanja cionista, niti uspoređujem Hrvatsku s Izraelom (Izrael prije nalikuje na bliskoistočnu Srbiju, to jest, Srbija je neuspješni balkanski Izrael), nego govorim s čisto tehničkog aspekta.
Vidjet ćete, gospodo, za nekoliko godina nećete više toliko veličati NATO. Bush je na odlasku, a oni koji dolaze iza njega mogli bi biti još i gori. A NATO je njihovo vojno krilo, i ovdje na Balkanu...bili u Bijeloj kući Bush, Hillary ili Barack Obama.