Danas, 6.ožujka 2008. je na portalu www.index.hr osvanuo niže citirani prilog, koji baca jedno novo svijetlo na trenutni odnos snaga hrvatske političke scene i do sada neuspješne pokušaje osuda počinjenih zločina u vremenima komunističko-velikosrpske diktature. Svjedočenja pred Sudom u Munchenu Bože Vukušića i Vice Vukojevića zorno pokazuju, na njihovim osobnim sudbinama, kako su “nepoželjna” iznošenja činjenica, koje mogu kompromitirati neke “bivše”, opasna po privatni život “malog čovjeka”! Kada EU prigovara Hrvatskoj na nesređenom pravosuđu i korupciji, onda ne misli samo na kaotično stanje u gruntovnicama, što je proteklih desetljeća i te kako odgovaralo raznim interesnim skupinama, već i na situacije poput ovih, kada bi sudstvo trebalo biti doista neovisno, svjedoci zaštićeni, a utjecajni političari i lobiji onemogućeni u pritiscima rješavanja sporova prema njihovim željama.
O čemu se ovdje radi? INA je, svjedoči to i ovaj process o UDBA rukopisu ubojstva Đurekovića, “oduvijek” bila predmet manipulacija novcem od aktualne politike i obavještajnog miljea. Ogromni novčani iznosi, kojima se nafta kupovala, fluktuacija tečaja dolara i cijene nafte na svjetskim burzama, uz “standardne” igre provizija posredničkim, “svjetskim”, firmama, otvaralo je oduvjek prostor da se ponešto novaca “zagubi”. Bilo za potrebe politike, obavještajne zajednice, a bogme ponekad i u “privatne džepove”. U slučaju Đurekovića i njegova bijega iz tadašnje YU, neumoljivo se spominje i ime Vanje Špiljka, te tadašnjeg političkog močnika, njegova oca Mike. Ono što bi trebalo zabrinuti cjelokupnu hrvatsku javnost jest izravno uplitanje gospodina predsjednika RH Stjepana Mesića, koji je javno, posprdnim komentarima govorio osobi i o optužbi “silovanja” g.Vice Vukojevića, s očitim ciljem “javne” diskvalifikacije. Budući da, na Sud u Munchenu, ipak, politika ne može utjecati, a kako se i sudac uvjerio u “moć” politike u RH, posljedice će biti prijava Hrvatske EU ! A to će se odraziti i na sve građane RH.
Što je pouka ovog slučaja i zbog čega bi se ipak svi mi, građani RH, trebali zabrinuti? Pa, to je očita snaga “bivših”, da i dalje utječu, 18 godina od propasti biše YU velikosrpsko-komunističke tvorevine, na današnja zbivanja u RH. Da li je normalna situacija, da su glavni “savjetnici” predsjednika Republike Hrvatske, bivši pripadnici UDBE (Perković, otac, ali i sin poznai iz Bečke episode sa Zagorcem, Tatalović, pa i bivši ambassador Budimir Lončar) vjerojatno direktni sudionici timova za likvidaciju hrvatskih emigranata? Predsjednih RH bi ipak trebao objasniti, kada se vrati sa razgledavanja Japana i Vijetnama, građanima Hrvatske, zašto su navedeni na platnom spisku RH., jer svi mi, obični građani, to plačamo! Da li će konačno “lustriranje” hrvatskog političkog prostora, od velikosrpskih posljeratnih zločina, zaogrnutih komunističkom ideologijom, početi u Munchenu?
Žalosno jest, da niti gotovo 200.000 ubijenih nakon 1945, niti bezbroje uništene ljudske sudbine Hrvata, zbog zločina konfiskacije i nacionalizacije, niti politički kolaboracionizam pripadnika KP-SK Hrvatske uz sve posljedice višedesetljenog ekonomskog izrabljivanja Hrvatske, nisu dovoljni da pokrenu procese lustracije. Bolje rečeno, žalosno je da su “bivši” još uvijek toliko moćni da taj process, već 18 godina, uspješno sprečavaju. “Mali ljudi” su pokrenuli “Akciju za Kazališni trg”, koja je “zaljuljala” sigurnost “bivših” i koji, ”braneći” TiTa, brane sebe, svoju prošlost i stečene osobne koristi. Epur si move, rekli bi mnogi, no očito je da na ubrzanje procesa fizičke i duhovne lustracije naše zemlje, trebamo sačekati inicijativu EU.
Damir Tučkar, dipl.ing
Članak sa portala www.index.hr
Bernd von Heintschel-Heinegg, sudac visokog zemaljskog suda u Muenchenu, koji predsjeda sudskim vijećem na suđenju Krunoslavu Pratesu, prijavit će, kako javlja HTV, Hrvatsku mjerodavnim tijelima EU-a zbog nesuradnje hrvatskih pravosudnih tijela i uplitanja predsjednika Stjepana Mesića u sudski proces u Njemačkoj. Sudac se na to, kako pišu Jutarnji i Večernji list, odlučio nakon što su Vice Vukojević i Božo Vukušić izjavili da su zbog svojih svjedočenja u prvom postupku imali velikih problema u Hrvatskoj. Nekadašnji službenik Komisije za utvrđivanje ratnih i poratnih žrtava Božo Vukušić, kazao je kako je zbog Mesićeve intervencije nakon svog prvog svjedočenja dobio otkaz na radnom mjestu u Hrvatskom saboru, dok bivši sudac Ustavnog suda Vice Vukojević je kazao kako je nakon prvog svjedočenja protiv njega u Hrvatskoj organizirana politička hajka.
Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.
Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća
Zadnje vijesti
- Razlozi za optimizam: Hrvati među vodećim darivateljima organa u svijetu .................(25. svibnja 2012.)
- Čačić i Linić o uštedama u javnom sektoru .................(25. svibnja 2012.)
- Josipović o izjavi da je "Vukovar srpski grad" .................(25. svibnja 2012.)
- Ham: Odluka o ukidanju Vijeća za normu hrvatskog jezika posve politička .................(25. svibnja 2012.)
- Pusić i Čačić se ne boje HDZ-ove "Vlade u sjeni" .................(25. svibnja 2012.)
- Karamarko predsjednik Kluba zastupnika HDZ-a .................(25. svibnja 2012.)
Zadnji komentari
- Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Slažem se u principu s Vama da...
26.05., 05:31, preporod - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
PREPOROD. Ozbiljno Vam zahvalj...
26.05., 02:28, Paganini - Karamarko 971: Kujundžić 860
Ekonomija ekonomistima Borisla...
26.05., 00:05, Boljunac - EU - Nikolić treba dokazati ko...
***Admin
25.05., 23:38, Daruvar - Josipović: HDZ ima sve uvjete ...
Nu, Daruvar, ja koliko znam, ...
25.05., 23:37, Daruvar - Čudni kriteriji za imenovanje ...
Daruvar, nije to glazbenik ve...
25.05., 23:35, Daruvar - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Daruvare, kada biste išta zna...
25.05., 23:32, Daruvar - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Samo se tješi da ima gorih od...
25.05., 23:30, Daruvar - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Čovo bre Jovane burazeru, rado...
25.05., 22:50, triarios - K. Marušić: Karamarko se treba...
Moram priznati da je dobro "ob...
25.05., 22:46, Boljunac - Američke vojne letjelice prepu...
..naša pa eto naše borbeno zra...
25.05., 22:11, Kismet - EU - Nikolić treba dokazati ko...
Svaka čast Nikoliću! S dvije i...
25.05., 21:53, Crni Jahač - Američke vojne letjelice prepu...
Eto ti ga, slika demokracije ...
25.05., 21:45, Crni Jahač - EU - Nikolić treba dokazati ko...
Pisati u naslovu ili samo u po...
25.05., 20:14, triarios - Američke vojne letjelice prepu...
Bitno je, kao što danas kukuri...
25.05., 19:47, HISTrion - K. Marušić: Karamarko se treba...
Zaboravi ja da smo pod monitor...
25.05., 19:20, HISTrion - Izbori u HDZ-u: 111 glasova pr...
U ovakvom odnosu snaga Karamar...
25.05., 18:40, Bumbušbu - K. Marušić: Karamarko se treba...
korigiraš moje komentare, ovo ...
25.05., 18:16, HISTrion - K. Marušić: Karamarko se treba...
Ako hoda kao patka i glasa se ...
25.05., 17:38, HISTrion - Josipović o izjavi da je Vuko...
Vrlo jasna reakcija u kojoj Ok...
25.05., 17:37, zmijicamala - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Ako Jovanović, ne daj Bože, pr...
25.05., 17:29, zmijicamala - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Ne znam tko ste vi koji ćete,...
25.05., 17:15, Cetina - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Zašto komunisti mrze hrvatski ...
25.05., 17:05, zmijicamala - Karamarko predsjednik Kluba za...
Događaji u Hrvatskoj, u susjed...
25.05., 16:55, Cetina
Tko je na vezi?
- preporod
- 1 korisnik
- 15 gostiju
Abecedni popis autora
Bagdasarov, Artur; Bašić, Đivo; Biondić, Ivo; Biondić, Vladimir; Bokšić, Ante; Borovčak, Damir; Bošnjak, Marjan; Bralić, Branko; Čolak, Tomislav; Derado, Ivo; Dolbeau, Christophe; DRAN; Drenjančević, Igor; Dužević, Ivo; Gredelj, Vladimir; Grkčević, Pajo; Hečimović, Josip; Ivanišević, Mira; Jošt, Marijan; Jurčević, Josip; Kalafatić, Damir; Kovač, Mate; Kovačević, Mate; Kunek, Ante; Lukšić, Branimir; Marinčić, Anto; Mogorović, Ninoslav; Molak, Branimir; Mršić, Zdravko; Nürnberger, Tomislav; Omrčen, Mirko; Pečarić, Josip; Pešorda, Damir; Pešorda, Mile; Piskač, Nenad; Przystawa, Jerzy; Prpa, Mile; Ranogajec, Zvonimir; Raos, Ivan; Slaviček, Mario; Sole, Romano; Šuba, Slaven; Šumanović, Vladimir; Tolić, Benjamin; Tomašević, Željko; Tučkar, Damir; Hrvatski list; Pisma iz Nj.; UHD91; HSP AS; Prilozi članova; Prilozi čitatelja
KOMENTARI ČITATELJA
ZANIMLJIVI DAMIR TUČKAR
Zanimljivo je da Damir Tučkar, dip.ing. zna sve u svezi “ Sudskog proces u Munchenu “, samo ne zna zašto je sudski proces protiv Krunoslava Pratisa obustavljen pa ponovo pokrenut.
Zanimljivo bi bilo da nas Tučkar upozna poslije čijega je svjedočenja taj proces prekinut ?
Što se tim svjedočenjem nastojalo prikriti ?
Zašto su Nijemci ponovo pokrenuli taj proces ?
Što Nijemci po zahtjevu Amerikanaca traže da se razjasni, jer hrvatska vlast očito nije sposobna taj problem riješiti ?
Koji su visoki predstavnici hrvatske izvršne vlasti ilegalno putovali u Berlin sa zahtjevom da se taj proces prekine ?
Što su im Njemačke vlasti odgovorile ?
Upućeni kažu da su im Nijemci kazali “ ovo je pravna država u kojoj je sudstvo odvojeno od politike “.
Te konačno koja je uloga Damira Tučkara u “ istinitom i objektivnom “ pisanju o sudskom proces u Munchenu.
Molim Tučkaru, nemoj sada napasti Budimira što ove sitnice zna, jer to znaju i ptice na grani u Hrvatskoj. Očito samo ne znaš ti ni krug kojemu ti pripadaš. Očito da ne znate sa valjanim razlogom.
IVAN BUDIMIR
27-03-2008 13:10
uzdrmani II dio
jako bi me zanimalo, kako je g.Budimir, povezao moj komentar (ovdje, iznad njegovog komentara), sa svim ovim pitanjima koja mi postavlja oko sudjenja u Munchenu ?
ta pitanja samo potvrdjuju moju prijašnju rečenicu:
nejasno je kako Budimir ima "sve podatke" o nekim događajima, o kojima, ako su se doista dogadjali, informacije može imati samo dobro "informirani" pojedinci i organizacije čija je i dužnost da to znaju.
Dakle, s time i zavrsavam polemiku, a "moj krug" valjda ima razlog "da ne zna" odgovore na vaša pitanja!
dtuckar
ODGOVOR NA PITANJE;
“ Jako bi me zanimalo, kako je g.Budimir, povezao moj komentar (ovdje, iznad njegovog komentara), sa svim ovim pitanjima koja mi postavlja oko sudjenja u Munchenu ? “
EVO KAKO. ZBOG TOGA ŠTO STE PISAC GORNJEG TEKSTA ??
Očito da Tučkar zaboravlja što je pisao prije nekoliko tjedana ili mijenja mišljenje prema potrebama i prikama.
No, to je manje važno, ali sada kada smo na "pravoj temi" i na "pravom blog mjestu" dopustite mi da Vam ipak odgovorim, jer ste u Vašim pitanjima potvrdili da sam "vas" uzdrmao. naime, u nekim ranijim vremenima, nije bilo prilično, a bogme i za po glavu opasno, postaviti pitanja oko poveznice prezimena Špiljak sa prezimenom Đureković. Ništa manje opasno nije postaviti niti pitanje oko "kupovine" nafte u ona svijetla - socrealistička vremena u gigantu INI ! Možda su se neke navike tadašnjih postupanja provukle i do danas, pa su ovakova pitanja i dans malo "škakljiva", ali bar se nadam da nisu više ubojita!
ili Vas je zapravo zasmetao komentar o 200.000 pobijenih, pljačkama pojedinaca kroz nacionalizacije i konfiskacije, odnosno cjelokupno ekonomsko izrabljivanje HRVATSKE, tijekom 50 godišnje komunističke (velikosrpske) diktature, u komunističkom teroru nakon 1945 Možda Vas je i zasmetala primjedba oko današnjeg utjecaja "bivših", posebno u medijskom prostoru, koji tako efikasno sprečavaju lustraciju, prvenstveno političkog, pa onda i duhovnog prostora HRVATSKE.
No kako, prema Vašim riječima, Vi znadete sve o suđenju u Munchenu, a znadete i tko se koristi kakvim kodnim imenima, na primjer Julius, ne preostaje mi nego da zaključim da imate vrlo zanimljiv krug prijatelja, koji Vas ovim informacijama snabdjevaju. Vidim i da Vam prenose što "vlasti drugih država" govore "našim vlasima", pa se nadam da će te, kao dobro informiran čovijek, kojem je Hrvatska uvijek na srcu i duši, završiti jalove diskusije s oponentima poput mene. Naime, mene "ne informiraju" bivši, pa su moji zaključci plod moje mašte, a kako ja ne zaboravljam, niti mijenjam mišljenje, osim pod utjecajem argumenata, bojim se da me daljnja diskusija s Vama već pomalo i zamara.
Vidim da su Vam svojstvena etiketiranja nekih blog diskusijskih sudionika, epitetima tipa "fra", valjda jer podcrtavaju "nazadnjaštvo" i asociraju na "reakcionarnost katoličanstva", odnosno nije Vam strano dovođenje u vezu "onih" pojedinaca koji vas ospore u diskusiji, s "ustaštvom i NDH nostalgičarstvo m". Možda se samo služite retorikom Vašeg političkog idola, no možda je to i n ačin Vašeg izražavanja, no uvjeravam Vas da to etiketiranje "ne trenirate" na meni. naime - rodjen sam iza tih nesretnih godina! Moj su politički-život ni stav formirali neki "napredno, avangardno, lijevi", o kojima i sudjenje u Munchenu zbori.
Stoga, uživajte radije u šetnjama Šibenikom i druženju sa "informatorskim vezama" obnavljajući nostalgična sjećanja iz "bivšeg života".
Ružica Andrić: ISTINA O BUGOJANSKOJ GRUPI
Ovaj canak objavljen je u Hrv. tjedniku Spremnost 13 srpnja 2004,
str.10,11
POVIJEST BUGOJANSKE GRUPE
U nedilju 25 lipnja odrzana je Spomen Akademija Bugojanske grupe 2004. u prostorijama Hrvatskog drustva Sydney u Punchbowlu. Da je vladala velika zainteresiranos t za ovaj povjesni dogadjaj najbolje svjedoci broj osoba koji se nalazio toga popodnevna u dvorani. Osobito sto je bilo naglaseno da ce se cuti izjave pojedinih Bugojanaca na video vrpci.
IZLAGANJE RUŽICE ANDRIĆ
“ Stovani skupe, dragi prijatelji Bugojanaca, stovani pocasni gosti. Najprije dozvolite mi da vam svima zazelim dobrodoslicu na Spomen Akademiju Bugojanske grupe 2004. Prije 32 godine Bugojaska grupa sa dobrim i plemenitim namjerama pokusalu su dignuti hrvatski narod na ustanak. Oni su vjerovali da nisu bili sami. Oni su vjerovali svojim vodjama. Oni su vjerovali da ce sve ici po planu njihovih vodja. To je sto su Bugojanci i ja vjerovali, ali stvarnost je bila drugacija. Bugojanci kao i ja bili su clanovi Hrvatskog Revolucionarnog Bratsva. Mi svi smo se uclanili u Bratstvo jer smo bili navedeni da vjerujemo da je Bratstvo hrvatska organizacija, i da ce ta organizacija uspjeti stvoriti i neovisnu drzavu Hrvatsku. Kada su vodje Bratsva vrbovali Hrvate, na nisanu su im bili mladi ljudi koji se potekli iz obitelji koje je komunisticki razim bivse Jugoslavije proganjao i zatvarao. Iz takvih obitelji potekli su Bugojanci kao i ja sama. Clanovima HRB-a receno je da Bratstvo mora biti vojnicki spremno da podrzi hrvatsku borbu, kada dodje za to vrijeme. Prema tome clanovi Bratsva bili su obavezni sudjelovati u redovnim vojnickim vjezbama, organizirane po vodjama Bratsva. Takodje clanovi Bratstva bili su obavezni prisustvovati redovnom politickom izgradjivanju, kako su to zvale vodje Bratstva. Danas sam ja potpuno svijesna da to nije bilo politicko izgradjivanje, u stvarnosti to je bilo indoktriranje nas mladih Hrvata.
CLANOVI HRB-a
Takodjer clanovi Bratstva bili su obavezni studirati revolucije drugih naroda. Tako su Bugojanci bili indoktrirani i istrenirani vojnickom i gerilskom ratovanju. Sudbonosni tajni sastanak dogodio je godine 1968. kada su trojica vodja Bratsva doputovali u Melbourne. Jure Maric, Ivica (Ivan) Butkovic i Turk. Oni su zakazali tajni sastanak s mojim pokojnim suprugom Ambrozom Andric i ostalim clanovima koji su bili izabrani da budu u Bugojanskoj grupi. Na tom sastanku prisustvovala sam i ja, kaze Ruzica Andric. Taj sastanak odrzan je oko dva sata ujutro na adresi: 17 Fenwick St.u Clifton Hillu, gdje smo ja i moj pok. suprug zivili. Na sastanku glavnu rjec je vodio Jure Maric. “Chief” tako smo ga mi clanovi zvali, sto na hrvatskom znaci vodja. Maric nas je obavjestio da su dobili informacije iz pouzdanih izvora, da je hrvatski narod spreman na ustanak. Na tom sastanku Maric nam je izlozio plan Vodstva Bratsva, na koji ce nacin srusiti Jugoslaviju i stvoriti slobodnu i neovisnu Drzavu Hrvatsku. Po istom planu Bugojanskoj grupi dat je zadatak da grupa prva udje u Jugoslaviju i da zapocnu sa gerilskim ratovanjem u okolici Bugojna. Maric nam je rekao da ce Bugojansku grupu predvoditi Pericic, Mudronja i on. Maric nam je takodjer rekao da ce se vodje iz australskih i evropskih ogranaka Bratsva, sa stotinama svojih clanova pridruziti Bugojancima, cim Bugojanci zapocnu sa gerilskim ratovanjem. Na tom sastanku Maric nas je informirao da je organizirano u Hrvatskoj koordiniranje ustanka i da ce Hrvatima stici pomoc iz stranih zemalja. Na tom istom sastanku Maric je dao zapovjed Bugojancima da jedan po jedan odu u Evropu, da rade i zive u Evropi i cekaju na daljne zapovjedi. Meni je dao zadatak da prva odem u Evropu, da ponesem sa sobom neke dokumente Bratsva i da u Francuskoj nadjem stan i cekam na dolazak ostalih clanova Bugojanske grupe iz australskog ogranka Bratsva. Lipnja mjeseca 1969 godine ja sam otputovala u Evropu i ucinila sto mi je receno. Ostali clanovi grupe doputovali su pojedinacno u Evropu izmedju kolovoza mjeseca 1969 do kraja svibnja mjeseca 1972.
TAJNI SASTANAK
Na tom tajnom sastanku 1968. Maric nas je takodjer obavjestio da ce se nekoliko clanova vratiti u Jugoslaviju kao povratnici i da ce se oni pridruziti Bugojanskoj grupi cim Bugojanci stignu na odredjeni cilj. U ovoj grupi bio je i Marko Mijic. On se sa sobom odnio u Jugoslaviju kilu najotrovnijeg otrova, cijankali. Na racun toga otrova jugoslovenski rezim optuzio je Bugojansku grupu da su imali namjeru otrovati beogradski rezervuar vode. Marko Mijic ostao je u Jugoslavji ziviti komfortno. Od sviju clanova koji su se vratili u jugoslaviju kao povratnici, koliko je meni poznato uhapsena su samo dvojica: Ante Milicevic i Nikola Raspudic. Poznato mi je da je Milicevic bio mucen i ubijen. Za Raspudica znam da su mu u zatvoru zivo meso kidali s njega. On je umro pod mucenjima. Stjepan Sevo i Josip Senic takodjer su trebali biti u Bugojanskoj grupi. Medjutim Senic je pronasao da su mu vodje australskog ogranka Bratsva iz Sydney-a slagale o Gezi Pasti. Senic je postao sumnjiv da negdje nesto nije u redu. Senic i Sevo uzeli su na sebe da udju u vodstvo njemackog ogranka Bratsva i da tako rasciste sumnje. Senic je ubijen u Njemackoj tri mjeseca prije Bugojanske akcije. Pri kraju Bugojanske akcije, ubijeni su u Italiji Stjepan Sevo, njegova zena Tatjanna i njezina devetgodisnja kcer Rosemary. (Ruzica Andric je pokazala sliku na kojoj se nalazi umoreni Sevo)
LIPNJA MJESECA 1972.
Pocetkom lipnja mjeseca 1972 godine, u roku od pet dana, Bugojanci su u malim grupama prebaceni u kamp, pripremljen za njih blizu austrisko-jugos lovenske granice. Oruzje za Bugojance bilo je takodjer prebaceno u kamp. Bugojanci su ostali tjedan dana u kampu, gdje su im date zadnje upute i zadnje vojnicke vjezbe, po vodjama iz australskog i evropskog ogranka Bratsva. Trojica vodja Bratsva koji su po planu vodstva Bratsva trebali predvoditi Bugojansku grupu u akciju, dezertirali su grupu na samoj austrisko-jugos lovenskoj granici. Frane Pericic sa izgovorom da je star za takve akcije, Marko Mudronja da je bolestan a treci vodja Jure Maric nikada nije ni dosao. Vjerujuci sljepo svojim vodjama, Bugojanci su povjerovali Pericicu i Mudronji. Pericic im je zapovjedio da izaberu vodje grupe. Putem glasanja Bugojanci su sami izmedju se izabrali za vodje grupe, Ambroza Andrica, Pavu Vegara i Adolfa Andric. U to vrijeme strajkovi hrvatskih studenata, politicka previranja u Hrvatskoj, bilo je za Bugojance uvjerljiv dokaz da je hrvatski narod spreman za ustanak i da je sve bilo istina sto su im njihove vodje rekle. Bugojanci su otisli u akciju, uvjereni da ce sve ici po planu vodstva Bratsva. Medjutim stvarnost je bila drukcija. Hrvatski narod nije bio spreman za ustanak, vodje Bratsva nisu imali namjeru pridruziti se su Bugojancima. Bugojanci su ostali sami, njih 19 protiv 30 tisuca vojnika. Puna dva mjeseca Bugojanci su se lavovski borili, jedan po jedan bio je ubijen ili uhvacen.
BUGOJANSKA GRUPA ZAVEDENA U ZAMKU
Vodjama Bratsva pomogli su neki mocni ljudi da zavedu i uvedu Bugojansku grupu u zamku. Mnogo godina prije Bugojanske akcije, Jure Maric predstavio je te ljude nekolici Bugojanaca i meni. Oni su nam predstavljeni kao anti-komunisti, kao prijatelji Hrvata koji pomazu Hrvatski narod u njihovoj borbi za drzavnu samostalnost. I u to vrijeme sve sto su ti mocnici cinili, izgledalo je da stvarno pomazu Hrvatima. Oni su obecali, da ce Hrvatima stici pomoc iz stranih zemalja cim zapocne ustanak Hrvatskog naroda. Medjutim vrijeme je pokazalo, da su ti mocni ljudi bili anti-hrvati, i da nisu bili ono sto je nama receno. Jedan od vodja Bratsva, i neki od tih mocnih ljudi bili su u Beogradu za vrijeme Bugojanske akcije. Ja ponavljam, kaze Ruzica Andric, jedan od vodja Bratsva i neki od tih mocnih ljudi bili su u Beogradu za vrijeme Bugojanske akcije. O njihovom boravku u Jugoslaviji u to vrijeme, potvrdjeno je u jugoslovenskom filmu “Brisani prostor” U tom filmu su spomenuti ti mocni ljudi, u tom filmu
prikazan je vodja Bratsva u drustvu sa jugoslovenskim policajcima, kada je jedan clan Bugojanske grupe bio uhvacen. Sto su internacionalne snage kojima je sluzilo vodstvo Bratsva htjele postici sa Bugojanskom akcijom. Njihov cilj je bio, da sa Bugojanskom akcijom prouzrokuju proganjanje Hrvata sirom svijeta. Taj njihov cilj bio je ostvaren. Hrvati su bili proganjani sirom svijeta a najgore i najbrutalnije proganjanje dogodilo se u Jugoslaviji. Nadalje njihov cilj bio je poniziti Hrvate, slomiti im duh slobode i ubiti u njima nadu i vjeru u Hrvatsku Drzavu. Medjutim dogodilo se obratno. Bugojanska grupa boreci se dva mjeseca protiv 30 tisuca jugoslovenskih vojnika, razbila je mit o moci jugoslovenske vojske i stabilnosti Jugoslavije. Hrabri Bugojanci uzdrmali su temelje Jugoslavije do te mjere da se vise nikada nisu stabilizirale, i 19 godina poslije likvidacije Bugojanske grupe Jugoslavija se raspala i Republika Hrvatska bila je stvorena. Sirom svijeta i u Republici Hrvatskoj, rasireno je uvjerenje da je Hrvatsko Revolucionarno Bratsvo bilo formirano u Australiji 1960 godine, i da je to bila hrvatska organizacija. Medjutim to je daleko od istine. Tajno arhivi Hrvatskog Revolucionarnog Bratsva koji su dosli u moje ruke, kaze Ruzica Andric, otkrili su da je Bratsvo bilo formirano u bivsoj Jugoslaviji pedesetih godina prosloga vjeka.
PRVI OGRANAK HRB-a
Broj ljudi iz tog Bratsva, kao emigranti, emigrirali su u Australiju u drugoj polovici pedesetih godina prosloga vjeka. Oni su forirali prvi ogranak HRB van Jugoslavije, ovdje u Sydney-u 1960 godine. Kratko iz toga ogranci Bratsva bili su formirani u svim zemljama gdje su postojale zajednice hrvatskih eigranata i hrvatskih iseljenika. Prema javnom priopcenju Glavnog stana HRB-a 1996 godine, Bugojanska akcija biila je razradjena pod tajnim kodom “P. L.” po postrojbi koja je nosila ime “Planinska Lisica”. Drzeci na umu ime Planinska Lisica, onda je jasno zasto je jugoslovenski pisac dao ime njegovoj knjizi “Tragom plave lisice” sto je je napisao o Bugojanskoj grupi. Na racun svega sto sam procitala u Tajnim arhivima Bratsva, kaze Ruzica Andric, ja cvrsto vjerujem da je postrojba “Planinska Lisica” operativni dio i Glavni stan Bratsva, bili smjesteni negdje u Bosni. Za umorstvo Bugojanske grupe, za masovna ubistva, proganjanja, ucjenjivanja i teroriziranja obicnih hrvatskig ljudi, zena, djece i staraca, nisu krivi svi “jugosloveni” niti svi jugoslovenski komunsti. Jedini krivci su izabrana elita takozvanih jugoslovenskih komunsita i njihovih agenata, koji su bili specijalno izabrani i istrenirani za ove zlocine. Svi su oni bili sluge i placenici podzemnih internacionalni h sila.
LIKVIDACIJA
Od likvidacije Bugojanske grupe do danas, hrvatski izdajnici sto su Sluzili beogradskoj politici i svi oni drugi sto su za novac prodali svoju naciju, svoje ljudsko postovanje i dostojanstvo, sa izdajnickom rabotom za razne znane i neznane “Sluzbe” po citavom svijetu rasirili su i jos uvjek sire bezbrojne i cesto brutalne lazi o Bugojancima i meni, kaze Ruzica Andric. Od svih tih laznih propagandi mene najvise uznemirava laz, da su Bugojanci otisli u akciju znajuci da ce biti ubijeni i da su sami krivi za svoju smrt. Sa ovim lazima vodje Bratsva i svi drugi hrvatski izdajnici, pokusavaju uvjeriti hrvatsku javnost da su Bugojanci bili idioti, koji su otisli poginuti besciljno. Bugojanci su bili svjesni da idu u rat. Oni su ocekivali da neki od njih nece preziviti, ali nikada, nikada niti sumljali niti ocekivali da ce svi biti poubijani.
SUDBINA CETVPRICE CLANOVA HRB-a
Cetvorica clanova Bugojanske grupe bili su uhvaceni i sudjeni u Sarajevu. Mnogo puta, javno je receno da su jugoslovenske vlasti snimili sudjenje Bugojancima, ali da nitko nema taj film. To nije istina. Kopija toga filma data je vodjama Bratsva. Za par minuta vidit ce te dio toga filma. Iz mog zivotnog uskustva ja znam da ce vodje Bratsva i drugi hrvatski Izdajnici ubacivati sumnju u Vas sa pitanjem odakle Ruzici Andric taj flm. Zbog toga, ja osjecam, da je potrebno da Vam dam razjasnjenje. Ja nemogu imenovati osobu koja mi je dala ovaj film, ali sto Vam ogu za sigurno reci jest, dio filma koji ce te danas vidjeti i sve sto je u filmu presnimljeno je iz filma sto ga posjeduje vodstvo Bratsva. Prije nego vidite film ja vam zelim skrenuti pozornost na neke iskaze sto su ih Bugojanci dali na sudu. Ako budete pazljivo slusali, cuti ce te da Mirko Vlasnovic u njegovim iskazima kaze: O odlasku u Evropu mi je receno pocetkom ove godine u kuci moga brata. Marko Mudronja i Frane Pericic rekao je, da sam odredjen da idem u Evropu. Ja sa mu rekao da imam porodicu da nemogu. Ja sam odredjen da idem u Evropu izmedju 20-25, ja nisam otisao toga datuma. Frane Pericic je dosao u moju kucu i rekao, zasto nisam otiso. Ja sam mu rekao vidit cu, no Pericic je rekao da cu biti skracen za glavu ako nekrenem, i upozorio me ako imam sto sa zenom kucu ili nesto na svom imenu da napravim punomoc. Sa ovim rjecima Mirko Vlasnovic je potvrdio sto ja godinama govorim o Pericicu i Mudronji. Vejsil Keskic rekao je na sudu: Bratsvo je moralo da pripremi narod u zemlji, ubacivati svoje clanove u zemlju i dizati revoluciju. Nastavljajuci iskaze sudu Keskic je rekkao: Receno je da ce se Jugoslavija raspasti za 2-4 mjeseca i da ce biti uspostavljena Nezavsna Drzava Hrvatska. I Keskic je potvrdio moje rjeci. Ja sam javno izjavljivala: Bugojanci su otisli u akciju uvjereni po vodstvu Bratstva da ce Bugojanska akcija biti uspjesna i da ce te 1972. godine biti stvorena slobodna i suverena Hrvatska drzava. Ako budete pazljivo slusali, cuti cete da je Djuro Horvat u njegovom zavrsnom iskazu sudu rekao: Stidim se hrvatske politicke emigracije, svih njezinih poznatih i nepoznatih vodja koji su vodili. Vrlo mi je zao sto sam sudjelovao u akciji, posto nisam imao svojega ja. Ja sam bio pruzje u tudjim rukama koji su isli za svojim ciljem i koji su za to dobili i bili placeni i od toga zivili, da pridobiju mladu generaciju u svoje redove i za svoju svrhu. I Djuro Horvat potvrdio je moje rjeci o takozvanim vodjama hrvatske emigracije. Ostala trojica Bugojanca kojima je sudjeno u Sarajevu zazalili su sto su sudjelovali u akciji. Djuro Horvat, Vejsil Keskic i Mirko Vlasnovic, osudjeni su na smrt. Strjeljani su u Sarajevu 10 travnja 1973 godine. Dvadesetogodisn ji Ludvik Pavlovic, osudjen je na 20 godina zatvora. On je izdrzao skoro punu zatvorsku kaznu. Par mjeseci poslije sto je izasao na slobodu, Pavlovic je ubijen. Propagandna masima uvjerila je mase da je Pavlovic poginuo u okrsajima sa jugoslovenskom vojskom. Sa ubojstvom Pavlovica, vodstvo Bratsva rjesili su se vrlo vaznog svijedoka, njihovih politicko motiviranih zlocina koje su pocinili ne u vrijeme rata, vec u vrijeme mira.
CILJ BUGOJANACA
Bugojanska grupa bila je formirana po clanovima australskog i evropskog ogranaka Bratsva. Kada su Bugojanci stigli na zapad, oni su svi imali samo jedan cilj. Njihov cilj je bio da sa [postenim radom osiguraju sebi bolju buducnost i da novcano pomognu svoje roditelje. Oni su bili dobri brizni mladici. Njihove rodoljubne, ljudske i sve druge plemenite osjecaje, iskoristili su zli teroristi, vodstvo Hrvatskog Revolucionarnog Bratsva. Prosjecna starost Bugojanaca bila je izedju 18 i 33 godine, kada su uvedeni u zamku da budu poubijani. Jedini Mirko Vlasnovic imao je 40 godina. Kazali su mi, nastavlja Ruzica Andric, da sam mogla postati nekrunjena kraljica Hrvata. I mogla sam. Meni je ponudjeno bogastvo i velika reputacija ako budem, sutila o zlocinima vodstva Bratsva i ako budem podupirala lazi sto su sirene o Bugojanskoj grupi. Ja sam odbila podupirati lazi, ja sam odbila da sutim o zlocinima vodstva Bratsva. Bugojanci su bili dobri i casni ljudi, oni su istinski hrvatski patrioti i mucenici. Podhvat mladih Bugojanaca, njihova ljubav za njihovu domovinu i njihova hrabrost, vrijedno je divljenja. Bugojanci su dali svoje mlade zivote za Hrvatsku. Za grobove njihove ezna se. Vlasti Republike Hrvatske odbijaju dati podatke gdje su posmrtni ostatci Bugojanaca, gdje su njihovi grobovi.
BUGOJANCI LEZE U LJUBLJENOJ HRVATSKOJ
Bugojanci leze u njihovoj voljenoj Hrvatskoj. Nitko nemoze reci koliko ce dugo uspomene na njih zivjeti. Ovo je, kako jest! Svijet u kojem nema mjesta za dobre i plemenite ljude, svijet u kojem nema mjesta za istinske heroje, takav svijet pretvorit ce se u prah. Neka je slava hrvatskim mucenicima, Stjepanu, Tatjani, Rosemary Sevo, Anti Milicevicu, Nikoli Raspudicu, naka je slava Bugojancima i svim znanim i neznanim zrtvama Bugojanske akcije. Sa ovim rjecima zavrsila je Ruzica Andric svoje izlaganje o Bugojancima, o onim junacima u cijim redovima se i ona nalazila. Sada je se pustio film, a u dvorani nastala je grobna tisina. Na kraju filma Ruzica Andric se svima zahvalila koji su joj bili na pomoci. Nakon filma ostalo se jos dugo vremena u razgovoru, prepricavajuci utiske koji su danas ostavljeni kod svih onih koji su nazocili Spomen Akadeiji Bugojanske grupe 2004. “
Clanak objavljen u Hrvatskom tjedniku SPremnost 31.10.2000,
str.12,13,14
Stabilnog Tučkara molim, kao upućenu osobu u politički život Hrvatske da čitateljima portala odgovori na kojim se položajima u RH nalaze vođe koje spominje gospođa Ružica Andrić ????
Stabilni i upućeni Tučkaru unaprijed zahvaljivam na vašem odgovoru.
doista ne znam čemu služe više ovi "novi momenti", za neke sam čitao, za neke doznajem, ali poanta na kojoj inzistirate: "UDBA je kontrolirala, pomoću dobrovoljnih ili ucjenjenih HRVATA, opoziciju", nije nešto što sam ja ikada OSPORAVAO. Osim toga sa ovim spomenutim člankom o suđenju u Munchenu (molim, pročitajte ga opet) znači samo udaljavanje od teme.
Moji su naglasci, u članku, bili samo na: veza Špiljak-Đurekov ić i novac, trošenje "profita" od trgovine naftom INE u interesu UDBE, te pokušaj utjecaja danas na sudstvo u Njemačkoj. Uzgred, spomenuo sam i "bivše", koji su i danas utjecajni i sprečavaju kažnjavanje (makar povjesne ideje, kada više nema živih pojedinaca) zločinaca krivih za 200.000 hrvatskih žrtava razdoblja nakon 8.V.1945. Ideja lustracije hrvatskog ukupnog prostora, dakako da podrazumjeva i odgovornost svih HRVATA, koji su na ovaj ili onaj način pomagali sudjelovanjem kroz institucije KOMUNISTIČKE (velikosrpske) državne infrastrukture, višedesetljetnu podčinjenost i ekonomsku eksploataciju Hrvatske. Emigrantske (političke) organizacije nedvojbeno, bile su isto tako meta UDBE, a tog dijela se uopće u članku nisam doticao. Budući da Vi znadete tko su osobe, iz tog vremena, danas na "položajima u RH", lijepo Vas molim da imena i napišete.
Stoga, doista ne razumijem više sve vaše komentare, pogotovo ovaj oko nesretnog ustanka, niti njihov cilj, pa Vas molim, pročitajte još jednom članak -informaciju o suđenju u Munchenu. To bi trebao biti VAŠ doprinos Hrvatskoj danas !
....
A zna se kakav je profil zaposlenih mogao biti u jednoj takvoj ustanovi.
A te detalje, koje on iznosi, mogu se popabirčiti po internetu i novinama, iam ih na "tone" i pišu ih slični njemu; jer ne vjerujem da su "drugovi" njemu dopustili nešto da zna. On je mogao, eventualno, biti kakav vanjski suradnik UDB-e ili kakav pendrekaš po zadatku.
Zanimljivo, poziva se na Andrćku, a što bi učinio pripadnicima "Bugojanske skupine" da ih se dočepao?
A sama "Bugojanska skupina" je bila u režiji UDB-e i oni naivčine su upali u smrtonosnu zamku. Tada je to trebalo da se još dodatno oblati Hrvate (ustaše) jer je te godine onaj crveni krvnik slavio 80. godina svojega života.
Jedini koji je preživio te Titove kazamate (mislim da se zvao Pavlović) 1992. je tajanstveno ubijen. To sve govori.
Ovaj Članak objavljen je u Hrv. tjedniku Spremnost 20/8/2002 i 3/9/2002
KNJIGA BOŽE VUKUŠIĆA NEMA VJERODOSTOJNOST I
« Moja generacija cula je puno puita od hrvatskih vojnika iz Drugog svjetskog rata, da su Titovi partizani obuceni u domobranske i ustaske odore,cinili strasne zlocine, a za te zlocine okrivljeni su Hrvati. Isti scenario ponovljen je u knjizi “Tajni rat Udbe protiv hrvatskog iseljenistva” Pisac knjige Boze Vukusic, imenovao je obicne clanove i zrtve Hrv. Revolucionarnog Bratsva, vodjama te zlocinacke organizacije, a stvarne vodje Bratsva, Maric, Pericic, Saric, Bosnjak (iz Njemacke) it.d. predstavlja kao hrvatske nacionaliste i rodoljube. Vukusic nigdje ne spominje da su Maric, Pericic i Mudronja trebali voditi Bugojansku grupu u akciju. Pericic i Mudronja desertirali su Bugojansku grupu na samoj austrisko-jugos lovenskoj granici, Pericic sa izgovorom da je star za takve akcije, Mudronja da je bolestan. Maric nikada nije doputovao u Evropu. Vukusic nigdje nespominje ostale iz vodece elite HRB-a, ukljucujuci i trojicu brace Butkovic. Dvojica njih su djelovali u Australiji a treci u Francuskoj. U Bratsvu se nista nije moglo niti smjelo dogoditi bez naredbe ili dozvole Jure Marica. Clanovi su morali informirati Marica, o svemu, ukljucujuci i kako naprjeduju sa naredbama koje su dobili od vodja Bratsva. Sjedece pismo pok. Adolfa Andrica datirano 28.7,65., upuceno Maricu potvrdjiva moje rjeci. U pismu Adolf daje izvjestaj o zadatcima koje mu je dao Maric. Na kraju pisma Adolf pise: “Ujedno mi javi, molim te, kada bi se ponovo trebao sastati sa bratom I. Puicem. Ja znam njegovu adresu, ali neznam dali mu otvoreno smijem pisati uvezi uspostave i ugovora o vremenu i datumu sljedeceg sastanka.” (Pujic je ubijen poslije Bugojanske akcije). Adolfovo pismo uzeto je iz tajnih arhiva HRB-a. (vidi prilog A) Knjizi “Tajni rat Udbe protiv hrvatskog iseljenistva” data je i jos se uvjek daje velika reklama preko novina i interneta. U novinama Dom i Svijet 18.9.2000. novinarka Vesna Kljajic izjavila je da je Boze Vukusic jedan od dobrih poznavatelja H.R. Bratsva. Prije nego se dalje osvrnem na Vukusicevo pisanje, treba se ustanoviti:
1.da li Vukusic ima znanje iz prve ruke o H.R.Bratsvu, Bugojanskoj grupi, i drugim dogadjajima u ubojstvima Hrvata toga vremena.
2.da li je Vukusic imao namjeru napisati istinu.
Vukusic se rodio pocetkom sesdesetih godina i mogao je biti star oko 10-12 godina za vrijeme Bugojanske akcije. Dakle, Vukusic nema znanje iz prve ruke o H.R.B.-u, Bugojanskoj grupi, o brojnim poubijanim Hrvatima i dogadjajima toga vremena. Za vrijeme ere Franje Tudjmana, Bozo Vukusic radio je kao samostalni istrazivac Saborske Komisije za utvrdjivanje zrtava Drugog svjetskog rata i poraca. Dakle, sve sto je stizalo komisiji bilo je dato na uvid Vukusicu, sto znaci da je Vukusicu dato na uvid moje pismo i potresna pisma cetvoro djece ciji su ocevi bili clanovi Bugojanske grupe. U Spremnosti 23.1.2001. str.12 objavljena je postanska potvrda da je Komisija dobila moju posiljku u kojoj su bila pisma djece Bugojanaca i moje pismeno svjedocenje o zlocinima vodstva H.R.B.-a. Od komisije sam trazila da ispita slucaj Bugojanske grupe, sa ponudom da sam voljna hrvatskim vlastima predati dokumentaciju koju posjedujem. Vukusic niti bilo tko drugi iz Komisije nisu nam nikada odgovorili. Prema ovim cinjenicama, Vukusic je ognorirao svjedoka dogadjaja, pa prema tome samo se moze doci do jednog zakljucka. Vukusic nije htio znati o zlocinima vodstva Bratsva. Sto se tice Komisije kao drzavnog tjela, po rjecima nekih domovinskih Hrvata koji su radili u Komisiji, glavnu rjec imali su takozvani “ugledni hrvatski povratnici” kako se kasnije saznalo, medju uglednim povratnicima bio je Vukusic i zena Buce Butkovica. U kratkom vremenu, poslije sto je Komisija dobila moju posiljku u Hrvatskom Saboru procitana je nevjerodostojna izjava protiv moje osobe, upucena iz Auistralije. Ta izjava je objavljena u Spremnost 23.1.2001. Vukusic u njegovoj knjizi pise; U inozemstvu ubijeni su vodje H.R.B.-a Geza Pasti, Marijan Simundic i Josip Senic, a u domovini poginuli su Ambroz Andric i Pavao Vegar. Niti jedan od ovih imenovanih Hrvata nije bio u vodstvu Bratsva. Cinjenica je da niti jedan vodja HRB-a nije ubijen. Cinjenica je i to, da su vodje Bratsva bili i ostali nedodorljivi. Propagande napisane u Vukusicevoj knjizi, da su imenovani Hrvati bili vodje teroristickog Bratsva, dostavljane su godinama stranim policijama. Rezultat je bio, strane policije pravili su dosije o Hrvatima kao teroristima i o nama i drugim obiteljima imenovanih po Vukusicu Hrvata za vodje Bratsva. Obitelji i djeca umorenih Bugojanaca bila su radi takvih propagandi proganjana po stranim policijama, a te propagande utjecale su stetno i za dobivanje radnih mjesta, jer su markirani kao teroristicka obitelj. Bez ikave sumnje znam , da ce se knjiga Boze Vukusica gadno odraziti nad nama obiteljima Bugojanaca, ovakve knjige dolaze u ruke stranih tajnih sluzbi prevedena na njihov jezik.
DJURO HORVAT
Po prvi puta od Bugojanske akcije do danas u knjizi Vukusica, Djuro Horvat imenovan je inicijatorom i prvi puta slika Horvata prilozena je uz dobro poznatu sliku Ambroza Andrica, Adolfa Andrica i Pave Vegara. To se nije slucajno dogodlio, ja vjerujem da Bratsvo ima namjeru u buducnosti iskrenuti istinu o jednom sastanku, na kojeg su vodje Bratsva poslali Horvata da govori u njihovo ime, par mjeseci prije Bugojanske akcije.
JOSIP OREC
Josipa Oreca, Vukusic naziva antikomunistick im borcem i o njemu pise: “polovicom sedamdesetih godina glava Josip Oreca bila je ucjenjena na visoku svotu novca” Vukusic nije spomenuo da je Orec bio jako vazna osoba za vodstvo Bratsva, samo mi obicni clanovo to nismo znali. Ja sam saznala kada sam procitala tajne arhive H.R.B.-a 1994. Vukusic nije napisao da je Josip Orec 1965. docekao pok. Ambroza Andrica na ulici u North Melbourne i bez da su njih dvojica i jednu rjec izmjenili, Orec je iz pistolja pucao na Ambroza i ranio ga u 11 sati ujutro. Orec je optuzen za pokusaj ubojstva, na prilozenoj sudskoj pozivnici datiranoj 23.3.1965. pise da je Orec pucao sa namjerom da ubije. (Vidi prilog B) Sudska pozivnica upucena je Ambrozu Andricu, da dodje na sud kao svjedok. O Orecu bi se moglo jos toga puno napisati. Prema informacijama koje sam ja dobila, Orec se je posvadjao sa vodjama iz australskog ogranka Bratsva dok je zivio u Juznoj Africi. On je zaprjetio vodjama da ce o njima iznjeti neke stvari na javnost. Kasnije je Orec bio ubijen. Svatko za koga su vodje HRB-a smatrali da je opasan za njih ili im se suprostavio svjesno ili nesvjesno bio je ubijen, zatvoren ili totalno oblacen sa propagandama. Naprimjer, Blaz Kraljevic suprostavio se je vodstvu Bratsva, on je ubijen. Vodjama Bratstva suprostavila se je grupa hrvatskih mladica poznata pod imenom “Hrvatska sestorka”. Svi oni bili su nevino osudjeni na dugogodisnje robije. Fabijana Lovokovica urednika Spremnosti, Bratsvo je mrzilo sto je Hopovac, on i Spremnost smetali su vodstvu Bratsva. Lovokovic je bio tucen, po noci bacane su cigle u njegovu spavacu sobu, isto su dozivljavali i drugi miroljubljivi Hrvati. O Josipu Kerezi sirene su stetne propagande kada je meni i djeci taj dobri covjek pokusao pomoci. Moga dobrog prijatelja Mileta Kodzomana (iz Chicaga) pokusali su ubiti. Mile je bio tesko ranjen, jedva je prezivio, uzelo je dugo vremena da se taj plemeniti covjek oporavi. Vlado Glavas, danas ugledni povratnik u Hrvatskoj, rekao je Miletu da je na njega pucano znog moje osobe. O tome je Kodzoman pisao, njegovo pismo objavljeno je u Spremnosti 22.8.2000. str.3. Kada je Josip Senic poceo sumnjati da sa Bratsvom nesto nije u redu, bio je ubijen, lista bi se mogla nastaviti. Nema sumnje da je udba planirala ubiti i mene. U mojim zapisima datiranom 27.6.1977. godine zapisala sam: “Sjedeci kod Slavka P. Slavko mi prica da se australske vlasti boje da se udba sprema da me ubije…..” Devedesetih godina prosloga vjeka iz sluzbenih izvora potvrdjeno je bilo, da je udba imala u planu da me ubije. Ja vjerujem da sam ostala na zivotu samo iz jednog razloga, zato sto je hrvatskim emigrantima bilo dobro poznato da sam se ja, jos u to vrijeme javno podigla protiv zlocina vodstva Bratsva i da su me ubili bilo bi ocito da su vodje Bratsva Udbasi. Ubili me nisu., ali su me izvrgli strasnim fizickim i emocionalnim torturama i pokusali su me i jos uvjek pokusavaju oblatiti i diskreditirati moju osobu sa sirenjem monstrouznim lazima, ukljucujuci i laznu propagandu da ja nisam zena Ambroza Andrica.
IVICA SIMUNOVIC
O Ivici Simunovicu Vukusic je napisao: Udba je svoj krvavi rat protiv H.R. Bratsva nastavila i putem svojih najboljih agenata, poput Ivice Simunovica u Njemackoj, kojega je Udba vodila pod pseudonimima Tivar i Oskar, a koji je podatke skupljao cak i od osoba najbilzega kruga nekih od vodja Bugojanske akcije itd. Vodje njemackog vodstva Bratsva upoznali su decke iz Bugojanske grupe i moju osobu sa Simunovicem. Simunovic je imao velikog udjela u zavrsnim pripremama Bugojanske grupe, sto je kostalo prilicko veliku Svotu novca. Osobnon znam da je vodstvo Bratsva obecalo Simunovicu da ce oni pokriti novcane troskove kada on nabavi sto je trazeno od njega. Tako se nije dogodilo, poslije ulaska Bugojanske grupe u zemlju, Bratsvo je odbilo pokriti troskove, a Simunovic je morao odplatiti troskove sa svojim novcem. On je suradjivao i sa vodstvom australskog ogranka H.R. Bratsva, a to potvrdjiva njegovo prilozeno pismo datirano 8.5.1973 ( Vidi prilog C). U pismu Simunovic pise: “Pitas me da ti posaljem adresu Zvale, to nije licno Zvale nego njegov bratic neki Butkovic Ante, on tebe pozna pa mu se javi” (Butkovic je bio u vodstvu HRB-a)
ZDENKO MARINCIC
O Zdenku Marincicu Vukusic pise: “jedan od predvidjenih clanova Bugojanske skupine Zdenko Marincic, uhicen je u Njemackoj cim se spustio zrakoplovom. Deportiran je u Australiju nakon sto je izrezao zile zbog prjetnji da ce biti izrucen Jugoslaviji” Vukusic je objavio sliku Marincica i clanak “Covjek prijeti da ce se ubiti” iz australskoh novina SMH, koje su objavile da je Marincic izjavio da ce se ubiti ako ga izruce Jugoslaviji. Citatelj dobiva sliku, da Marincic nije deporitran u Jugoslaviju zato sto je uspio ucjeniti dvije zemlje sa prijetnjom da ce se ubiti. Kakve li gluposti.Vlasti niti jedne zemlje nedaju se ucjenjivati, a svatko tko je bio uhapsen zna, kada policija pritvori nekoga, prvo sto urade je, uhiceniku oduzmu sve sa cime bi se mogao sam ozljediti ili ubiti. Kako je Marincic vracen u Austrakiju i kako je ostao u Australiji to ostaje pitanje. Vukusic je zatajio zasto je Marincic bio uhapsen u Njemackoj i datum i mjesec njegova uhicenja. Po Vukusicevom pisanu Marincic je bio predvidjeni clan Bugojanske grupe, po izjavi Marincica on je bio clan Bugojanske grupe. A Istina je samo jedna, Marincic nikada nije bio clan Bugojanske grupe.
OBITELJI UBIJENIH HRVATA
Vukusic u knjizi pise: Na zahtjev rodbine, suboraca i prijatelja iz emigracije, udruge Hrvatska Mladez - Uzdanica, te kluba hrvatskih povratnika is iseljenistva (m.o. sva imenovana drustva vodeca elita Bratstva) organizirala je ekshumaciju i prijenos posmrtnih ostataka Josipa Senica ….” Vukusic iskrivljuje istinu, ja sam razgovarala sa nekim clanovima obitelji tih ubijenih Hrvata. Prema njihovom pricanju, Vukusic osobno dosao je kod njih i pitao dali bi oni pristali da Komisija za utvrdjivanje ratnih i poratnih zrtava na svoj trosak, prenese u Hrvatsku posmrtne ostatke njihovih najdrazih. Rodbina poubijanih Hrvata prihvatila je ponudjenu ponudu. Vukusic i njegovi drugovi kada su dobili (citaj izmamili) dozvolu, organizirali su prijenos posmrtnih ostataka i sahranu na takav nacin, da obitelji tih ubijenih Hrvata nisu mogli imati nikakavog udjela u organiziranju sahrane, niti im je data prilika da odluce tko ce i sto ce se govoriti nad grobovima. Dakle, Vukusic netocno pise da je rodbina tih ubijenih Hrvata zahtjevala prebacivanje posmrtnih ostataka njihovih najdrazih. Vukusic i njegovi drugovi iz Bratsva nisu to ucinili iz dobrocinstva, oni su uvjek koristili po Udbi poubijane Hrvate za postizanje njihovih politickih ciljeva. Pa tako je i u ovom slucaju. Meni se koza najezi kada pomislim da su nad grobovima Senica i Seve hvalopjevno govorili oni koji su odgovorni za njihovu smrt. A obitelji Senica i Seve misle da su ti govornici bili uistinu prijatelji njihove poubijane brace. Vukusic je netocno napisao da je ubistvo Josipa Senica bilo posljedica Bugojanske akcije. Senic je ubijen prije Bugojanske akcije, prema tajnim arhivima H.R. Bratsva, Senic je ubijen po vodstvu Bratsva.
HRVATSKO REVOLUCIONARNO BRATSVO (HRB-o)
Vukusic je napisao da je HRB-o osnovano u Australiji. Prema tjanim arhivima Bratsva, ta organizacija formirana je u komunistickoj Jugoslaviji pedesetih godina. Za Dom i Svijet, Vukusic je izjavio da HRB-o nije nikome slalo prijeteca pisma. Pismo objavljeno u Spremnosti 20.8.2002. str. 18 ukazuje da je Vukusiceva izjava i pisanje nije tocno. (vidi prilog “D”) Prilozeno pismo uzeto je iz tajnih arhiva Bratstva. Pismo je potpisano sa alijas imenima u Bratsvu, Jozo Katanac i Marija Slavic, njih dvoje su muz i zena, oni su imali su mocne pozicije u vodstvu Bratsva. U tom pismu napisali su: “Posaljite adrese ljudi koje se zeli ucjeniti. Oni ce to dobivati iz Domovine od H.R.B-a. To ce smatramo, na Pod. Pov. Br. 4. djelovati u propagandnom smislu kao i domovinska akcija.” (Povjerenistvo H.R.B. br. 4, je australski ogranak Bratsva) Ovo pismo upuceno je jednom jednako mocnom vodji u Bratsvu. U tajnim arhivima Bratsva, pronasla sam da je on koristio imena, Johny, Petar Kovac i Marijan Krsan. U tajnim arhivima Bratsva, takodjer sam pronasla da su muskog potpisnika ovoga pisma, neki obicni clanovi Bratsva poznavali su pod alijas imenom Ljubo Plavi a neki pod alijas imenom Jozo Katanac. Ali on je takodje koristio alijas ime Ivan Krsan. Javno priopcenje Bratsva, koje Vukusic spominje u njegovoj knjizi poptisano je sa imenom Ivan Krsan. Iako ovo spomenuto pismo nema datuma zna se da je pisano sesdesetih godina poslije nestanka Geze Pasti, jer se u pismu spominje Alija Hasanovic, alijas ime za Gezu Pasti u HRB-u. Pored iskrivljenih cinjenica i neistina, Vukusic je objavio netocan datum rodjenja Ambroza Andrica. Takodje je objavio netocan datum ulaska Bugojanaca u zemlju. Vukusic je netocno napisao da je brat Pave Vegara, Nediljko Vegar stigao u njemacku za vrijeme Bugojanske akcije. Takodjer sam zapazila da su izmenjene neke rjeci zakletve HRB-a, u Vukusicevoj knjizi.
JURE MARIC
Citatelj dobiva sliku da Vukusic ima dobro znanje sto se dogadjalo u Udbi i drugim tajnim sluzbama, ali da on nije siguran kakvu je uloga Jure Marica u Hrvatskom Revolucionarnom Bratsvu. Na strani knjige 42 Vukusic pise:“Jure Maric, prema raznim izvorima jedan je od osnivaca H.R.B.-a, u povodu tijekom prosle i ove godine iznesenih optuzbi da HRB-o iza nekih diverzija u Hrvatskoj, izjavio je: “HRB je raspusten i htio bi naglasiti da se nemoze obnoviti, dokle god postoji Hrvatska drzava i njezine institucije zaduzene za cuvanje granica i sigurnosti. Nasa je zadaca bila kristalno cista. Boriti se za Hrvatsku drzavu. Ona je stvorena i svako ozivljavanje HRB-a bilo bi povratak u proslost. Dali covjek sa karakterom macke na smetistu, moze da daje savjete kako da se drzava vodi. Da li Maric i citavo vodstvo Bratsva misle, da bi hrvatski narod podrzao Tudjmana, Manolica i horde njihovih revolucionaraca iz HRB-a, da je znao istinu. Dali Maric hoce reci da je teroristicka politika koju je vodilo vodstvo Bratsva desetljecima bila politika koja je isla u korist Hrvatskom narodu. Neka te bude stid Jure Maricu sto se kukavicki krijes iza ljepih rjeci, sto se izbjegavas ispricati zrtvama teroristicke politike vodstva Bratsva, a u tom vodstvu ti si imao kljucnu i mocnu poziciju. A sto je Maricu sa brojnim Hrvatima koji su ubijeni sa djelima vodstva Bratsva, sto je sa brojnim Hrvatima koji su osudjeni nevini na dozivotno proganjanje sa djelima vodstva Bratsva, sto je sa brojnim Hrvatima koji ce citav zivot svakodnevno i svakonocno biti traumatizirati zbog terora Bratsva. A sto je sa djecom ozenjenih Bugojanaca. Andja Glavas udovica clana Bugojanske grupe Ilije Glavasa, o patnjama njezinim i njezine tada malodobne djece, izjavila je Hrv. tjedniku Spremnost 15.9.82. str.7: “Sigurna sam, da bi Dante kada bi prozivio isto sto sam ja prozivila sa mojom djecom… jos prizornije opisao pakao, nego sto je ucinio u njegovo vrijeme. Nekoliko puta pomisljala sam na samoubojstvo” Rjeci g. Glavas moze u potpunosti razumiti i svatiti samo ona osoba koja je bila izlozena brutalnostima vodstva Bratsva. To kazem jer sam i sama te strahote. Teror vodstva Bratsva je strasan, vjerujem da ih nebi mogao slikovito opisati niti najbolji pisac na svijetu.Vodstvo Bratsva vodilo je rat protiv miroljubljivih Hrvata, protiv malodobne hrvatske djece i udovica poubijanih Hrvata. Te vodje Vukusic naziva hrvatskim revolucionarcim a i nacionalistima. Da je vodstvo Bratsva, imalo bar malo ljuckosti i casti, oni bi odrzali njihovo obecanje dato ozenjenim Bugojancima, da ce njihove zene i djeca biti po Bratsvu zbrinuta i zasticena ako oni poginu. Umjesto odrzanog obecanja, vodstvo Bratsva je teroriziralo i proganjali zene Bugojanaca i njihovu djecu. Puno truda i vremena ulozilo je vodstvo Bratsva da napravi nepodnosljiv zivot tim zenama i toj djeci. Zar je Jure Maric i citavo vodstvo Bratsva misle da bi im Bugojanci rekli hvala, sto su ih uveli u zamku da budu poubijani. Zar Jure Maric sa vodstvom Bratsva misle da bi im Bugojanci rekli hvala sto su proganjali njihovu malodobnu djecu i sto je tu djecu vodstvo Bratsva opljackalo za silan novac, kojega su izmamili od dobrih Hrvata, u ime djece poubijanih Bugojanaca. Zar Jure Maric sa voodstvom Bratsva misli da bi im pok. Ilija Glavas rekao hvala sto je njegova malodobna kcerka bila silovana, prema njezinim vlastitim rjecima ne jednom vec vise puta, zar vodstvo Bratsva misli da bi im Ilija Glavas rekao hvala sto su proganjali njegovog najmladjeg sina koji se rodio za vrijeme Bugojanske akcije. Zar Bratsvo misli da bi im ubijeni Jospi Senic i Stjepan Sevo rekli fala, sto su se njihovim obiteljima predstavo;o kao prijatelji. Zar Bratsvo misli da bi im onaj Bugojanac rekao hvala, sto je njegova zena bila pretucena a onda silovana. Zar Maric sa vodstvom Bratsva misli da bi im pok. Ambroz Andric rekao hvala, sto je njegov jedini sin, bio skoro nevin zatvoren. Slucaj Ambrozovog sina, orkestriran je na isti nacin, kao sto je bio slucaj sestorice Hrvatasvi njih sestorica bili su nevini osudjeni na dugogodisnju robiju. Oni su ostali poznati pod imenom “Hrvatska sestorka” Hrvatska sestorka bila je lazno optuzena isto kao i Bugojanska grupa da su imali namjeru otrovati rezervoar vode. Kako se vidi, isti reziseri isti scenario. Zar Maric i vodstvo Bratsva misli da bi im pokojni I. Puic rekao hvala sto su njegovu zenu nazvali vesela udovica poslije njegovig ubistva. Zar Jure Maric i vodstvo Bratsva misle da bi im Ambroz Andric rekao hvala sto su predstavljali hrvatskoj javnosti Katarinu Andric kao njegovu zenu. Tako su je predstavli i Marku Veselici 1990. g. U Bugojnu. Marko neznajuci da je prevaren, bez da je bio svjestan sirio je i nastaviti ce siriti tu smisljenu sotonsku laz vodstva H.R. Bratsva. Za vrijeme njegove posjete Australiji, Veselica je javno izjavljivao da je u Bugojnu ispred 25 tisuca ljudi pozdravio zenu Ambroza Andrica, Katarinu Andric. Kada sam cula da Veselica daje tu izjavu ja nisam mogla vjerovati, pa sam ga otisla cuti kada je drzao predavanje u Hrvatskom domu u Punchbowl-u (Australija) 22.8.1990. Na moje usi cula sam kada je Veselica rekao da je u Bugojnu pozdravio Katarinu Andric, zenu Ambroza Andrica. Povodom Veselicine izjave u mojom zapisima datiranim 22.8.1990. napisala sam: “ Nakon predavanja pocela su se postavljati pitanja Veselici. Jure Maric dosao je i sjeo na drugi kraj stola za kojim sam sjedila ja i moje drustvo. Maric nije bio sam, dosao je u drustvu njegova dva mocna zastitnika. Te veceri bio je treci puta da sam vidila Marica od moga povratka u Australiju 1975. Pitanja Veselici mogla su biti postavljana samo napisana na papiru. Kada je Veselici dato napismeno pitanje o izdajicama Bugojanske grupe, on je ddaompitanje B., koji je sjedio do njega, oni su nesto razgovarali, cas gledali u mene cas u papir. Nakon pet minuta Veselica je glasno procitao pitanje i odgovorio: Slusajte, ja neznam da je bila ikakva izdaja, ja sam u Bugojnu ispred 25 tisuca ljudi pozdravio Katarinu Andric, zenu Ambroza Andrica koja se tamo nalazila”. Da li je Jure Maric te veceri slucajno dosao i sjeo za isti stol gdje sam ja sjedila, ni u kom slucaju, jer je bilo dosta polupraznih stolova. Tek poslije predavanja svatila sam da je dosao da osigura, da se meni nebi dala prilika dadam Veselici do znanja da je prevaren. Covjek (B..) koji je bi zaduzen da prosljedi Veselici napisana pitanja, on nije Veselici prosljedio papir na kojem sam ja napisala: “Vas su prevarili g. Veselica, ja Ruzica Andric, supruga sam Ambroza Andrica a ne Katarina Andric ”. Maric i vodstvo Bratsva treba odgovoriti od kada Katarina Andric suradjiva sa njima i da li je ona po njihovim uputama izjavila na australskoj televiziji, da su Hrvati bili spremni bombardirati aerodrume i druga mjesta da dodju do njihovog politickog cilja. Strasni i monstrouzni zlocini vodstva Bratsva bili su jedini razlog da sam se ja dobrovoljno javila australskoj policiji da svjedocim o zlodjelima vodstva Bratsva. Na sudskom procesu “Bega Case”, bila sam krunski svjedok, kada se je sudilo nekima vodjama H.R. Bratsva, medju njima je bio i Jure Maric. Na sudu sam svjedocila punih pet dana o djelima i nedjelima vodstva Bratsva. Ja sam htjela i zelila svjedociti i na visem sudu pred porotom. Bratsvo je to znalo, sa strasnim teroriziranjem oni su mi ostetili zdravlje do te mjere, da kada je doslo vrijem da opet svjedocim, ja nisam mogla, bila sam do skrajnosti izmrcvarena i tesko bolesna, da sam jedva prezivila. Svjejedno, sudac je prihvatio moje svjeocenje sa nizeg suda i Maric je bio osudjen na izdrzavanje zatvorske kazne. Koliko je vremena proveo u zatvoru, to je druga prica. Beskicmenjak Boze Vukusic u njegovj knjizi napisao je, da su u inozemstvu poubijane vodje H.R. Bratsva i za vodje Bratsva imenuje Hrvate koji su poubijani sa djelima Bratsva. Cinjenica je, da niti jedan vodja Bratsva nije ubijen, cinjenica je isto, da su oni bili i ostali nedodirljivi. Beskupolozni Boze Vukusic Beskupolozni Vukusic o Juri Maricu i drugima iz vodjama Bratsva pise, da su oni hrvatski rodoljubi i nacioanlisti. Decenijama, brojne bombaske akcije u Australiji i drugim zemljama za koje su okrivljeni Hrvati, bile su planirane po vodstvu Bratsva, a po njihovom naredjenju bombe su postavljli obicni clanovi Bratsva. Clanovima australskog ogranka H.R. Bratsva, naredjena je davao izravno Jure Maric, ja to znam iz prve ruke. U Bratsvu se nije smijelo, niti moglo dogoditi bez Maricevog naredjenja ili suglasnosti. Bombaske akcije Bratsva, dale su miroljubljivim Hrvatina ne zasluzenu reputaciju du su teroristicki narod, sto je doprinjelo da internacionalna zajednica da Srbima vise simpatija nego Hrvatima. Zar Jure Maric i vodstvo Bratsva misle da bi se itko od dobrih brojnih Hrvata, kojima pripadam i ja, uclanio u Bratsvo da su znali istinu. Sam naslov knjige Boze Vukusica netoican je i sadrzaju neodgovara. Udba nikada nije vodlila nikakav tajni rat protiv iseljenistva, nego ga je cak promicala. Zar Vukusic ne zna da emigrant nije iseljenik. Emigranti su pobjegli iz komunisticke Jugoslavije da spase gole zivote. Iseljenici su odlazili u strane zemlje dobrovoljno bez ikakvih problema i zapreka. Tko ima pravo da poubijane Hrvate po Udbi, naziva iseljenicima. Dali Vukusicu i njegovim suradnicima smeta izraz emigrant, emigracija i zasto? Vukusic niti bilo tko drugi, nema pravo zlocince iz vodstva Bratsva stavljati na isti nivo sa mojim ubijen muzem Ambrozom Andricem, Gezom Pasti, Stjepanom Sevom Antom Milicevicem, Nikolom Raspudic, Bugojanskom grupom i sa drugim dobrim brojnim poubijanim Hrvatima. Na pocetku ovoga clanka utvrdjeno je da Vukusic nema znanje iz prve rike o H.R.Bratsvu, o Bugojanskoj grupi, o brojnim poubijanim Hrvatima i dogadjajima toga vremena, sto znaci da je ona napisao njegovu knjigu po uputama i informacijama koje su mu date. Takodjer je ustanovljeno da je Vukusic morao imati na uvidu napismenu izjavu svjedoka, o zlocinima vodstva Bratsva i potresna pisma djece Bugojanaca, dok je on radio u Komisiji za utvdrdjivanje ratnih i poracnih zrtava. Takodjer je utvrdjeno da je svjedok i djeca Bugojanaca bili ignorirani. Prema tome, Vukusicevo ponasanje, pokazuje da tog covjeka ne zanima istina, niti zlocini ucinjeni nad Hrvatima i nazasticenim udovicama i siricadima. Kada bi se ukazalo na sve kontradikcije, neistine i iskrivljene cinjenice u knjizi Boze Vukusica, “Tajni rat Udbe protiv hrvatskog iseljenistva” trebala bi se napisati knjiga. To nije protrebno uciniti, vodje Bratsva ugusice se u njihovim lazima. U zadnje dvije godine brojni objavljeni dokumenti u Hrv. tjedniku Spremnost, dokazali su da vodje Bratsva sire neistine i iskrivljene cinjenice. Na racun iznesenih cinjenica u ovom clanku i prilozenih dokumenata, i na racun moga znanja, ja zakljucujem da knjiga “Tajni rat udbe protiv hrvatskog iseljenistva ” nije nista drugo nego prikrivanje zlocina vodstva Bratsva i iskrivljavanje istine o brojnim poubijanim Hrvatima po Udbi. Na racun ovih cinjenica, prilozenih dokumenata i na racun moga znanja, ja zakljucujem da knjiga Boze Vukusica “Tajni rat Udbe protiv hrvatskog iseljenistva ” nema vjerodostojnost i, da vara citatelje i da je napisana i promocirana samo za politicke svrhe «.
Ružica Andrić
A za Tučkara se ne treba bojati: ta njega valjda štite Amerikanci koje toliko obožava.
Budimir je opasan, slušali ste danas njegove: Fumića, Mesića, Bebića i Vlaisavljevićku u Jasenovcu. Jedina zemlja gdje se komunistička povijest u potpunosti može vratiti, je ova ovdje žalosna zemlja.
.....
Vaše nastojanje da kompletnu hrvatsku emigraciju prikažete kao "podružnicu UDBE", izgleda mi, dopustite mi paralelu sa trenutno top temom hrvatskog novinarstva, dakle, izgleda mi , kao kada Puki-man u Nacionalu objavljuje "senzaciju", po narudžbi, u točno planirano vrijeme i u propisno doziranoj količini.
to se zove "kreiranje javnog mnjenja" ! Vaši polemični "ogdovori", u velikoj me mjeri podsjećaju na gornju praksu, koja se pak naučila u "institucijama" prije 1990 ! Stoga, g Budimiru, ne trudite se više !
Ili, ako mislite da imate nešto priopćiti HRVATIMA, čitateljima ovog portala, napišite prilog, argumentirano, bez obraćanja meni posebno !
Gospodine Golube, niti Vas doista ne razumijem, jer ušančeni u svoju ideju i promišljanje Hrvatske, jednostavno ne želite vidjeti i druge opcije. Svakoga tko ne misli kao Vi - držite za protivnika! Ne znam, odakle Vam ideja da ja obožavam amerikance i Ameriku ? To što sam duboko uvjeren da se Hrvatska mora jednako odrediti u osloncu na glavne točke zapadnog civilizacijskog kruga, EU i USA, uz sve finese timinga integracijskog procesa, ne znači i da je taj svijet, kojeg danas predvodi USA, savršen i krajnji doseg civilizacije ljudskog roda. USA svakako trebaju biti prijatelj Hrvatskoj, ali tko u tim odnosima više "profitira" ovisi, dakako, o onima koji reprezentiraju HRVATSKU. Snishodljivost, kao i nekompetentnost ili neizvršavanje dogovorenog, svakako ne mogu biti dobri putokazi za "suprotnu stranu" u građenju dugoročnih odnosa.
U USA i KANADI živi brojno HRVATSKO iseljeništvo, već treća i četvrta generacija, koja ipak nije zaboravila svoje korjene i doživljava HRVATSKU kao svoju domovinu. Već samo zbog njih Hrvatska i USA moraju biti u prijateljskim odnosima.
Svijet ubrzano ulazi u "krizna razdoblja" borbe za energente, vodu i hranu, pa se i okoliš jedne male zemlje kao Hrvatska, mora sagledati i kroz mrežu interesa mnogobrojnih, a što će se "slamati" na leđima Hrvatske.
No, USA su posebna tema, od prirodnih ljepota do industrije i nauke, pa do onog što Vas, g. Golube najviše boli: vanjske politike USA (nije valjda da Vas samo g.Bush smeta) !
Volio bih pročitati Vaša promišljanja u posebnom prilogu na ovom portalu, kojim bi jasno iskazali, ZAŠTO Hrvatska ne treba vezati se uz USA, podjednako kao i sa EU, ili uopće ne vezati se, odnosno zašto bi HRVATSKA trebala biti "nesvrstana i samodostatna", ograđena i izolirana od svih !
No, doista, ne u blogovskom komentaru, već u ozbiljnom članku koji će argumentirati Vaš stav.
Moj stav je u nekoliko navrata bio iskazan u raznim prilozima, bez zaštite, meni osobno, dragih amerikanaca !
A to, da se Hrvatska «mora jednako odrediti u osloncu na glavne točke zapadnog civilizacijskog kruga, EU i USA» pogrješna je premisa i na određeni način bjeg od vlastite samostalnosti (koja nije još niti dosegnuta). Izraz «zapadni civilizacijski krug» je šuplja sintagma, bez semantičke vrijednosti. Kada se «stvorila Europa», na razvalinama Zapdnog rimskog carstva krajem IX. stoljeća, ta barbarska, bradata, neuka, prljava i okrutna rulja donosila je okolnim narodima i civilizaciji samo ratove, pokolje, pljačku i smrt. A i međusobom su se sve do polovice XX. stoljeća neumoljivo trijebili. Danas su svoje ratove prenijeli na male i slabe narode Trećeg svijeta.
Morate g. Tučkaru znati da je u XVII. stoljeći tzv. Tridesetogodišn ji rat u Srednjoj Europi završio naprosto tako što je «ponestalo» ljudi za nošenje mača. Prvi veći civilizacijski pokolj ta agresivna bradata rulja je započela krajem XI. stoljeća s tzv. Križarskim ratovima. Morate znati da Al-Kaida, Usame bin-Ladena, je udruga časnih sestra u usporedbi s kršćanskim Europljanima (arapski: Frendži; dakle Franci, Francuzi) i njihovim pokoljima kojih se jedva riješio egipatski sultan Salah ad-Din Jusuf.
Samo jedan primjer okrutnosti «Europljana-kri žara»: kada su u XII. stoljeću zauzimali grad Edessu (danas Urfa u jugoistočnoj Turskoj), nakon zauzeća grada, a ljuti zbog junačke obrane Edešana, naprosto su POJELI SVE STANOVNIKE GRADA EDESSE. Ti Europljani nisu bolji ni danas, ćud im je ostala ista: pa pođite redom, od osvajanja Amerika, protjerivanja Židova i Španjolaca-musl imana (nisu to u Španjolskoj bili Arapai), pa do i krvavih ratova XX. stoljeća i sabirnih logora, pa do Vijetnama i Iraka (Amerikanci su Europljani). Da ne govorimo o genocidu cionističkih ratnika protiv palestinskih Arapa. I da ne nabrajam dalje.
Takva civilizacija, ne hvala.
Osim toga, Amerika i Europa uvijek su, i uvijek će, podržavati Srbiju i samo Srbiju, i oni i ne vide nikakvu Hrvatsku. Oni su odobrili Srbijancima rat protiv Hrvata i Bošnjaka, misleći da će Srbi stvar zgotoviti za «dvajest» dana i da će opet biti Jugoslavije. Europljani i Ameri čak i jezik negiraju Hrvatima, i zovu ga srpskim. A ova sadašnja «privremena tvorevina», s guvernerskim trijumviratom Mesić-Sanader-M ilanović, samo je prijelazna faza do nove Asocijacije. I vi hoćete u takvu Europu.
Često se ovi domaći epigoni hvale da su «nasljednici» Dubrovačke Republike. Recite mi g. Tučkaru, komu su trebali – po vama - pristupiti u Savez stari Dubrovačani? Pa bili su «mali i slabi» kao danas Hrvatska. Zar Veneciji, Osmanskom Crastvu, Genoveškoj Republici ili Papinskoj Državi? Da nisu bili svoji i neovisni, da su pristupili u savez s nekim iz «zapadnog civilizacijskog kruga» ili s osmanskom Turskom, ne bi se održali niti pet godina, a ne PET STOLJEĆA koliko su postojali, dok ih nije rasformirao jedan terorist i masovni ubojica, osnivač Ujedinjene Europe, korzikanski psihopat Napoelon Bonaparte.
I za kraj, ne mogu shvatiti da u istu ravan stavljate četnika Budimira, koji Vam radi o glavi, i Goluba. Oni nisu i ne mogu biti isti. Čudno je da vi u HKV-u ne brišete četničke i Budimirove hrvožderske komentare.
No, ne slažem se s Vašim i pogledima g.Goluba glede Hrvatske i integrativnih procesa. Vaše objašnjenje, remiscencija na bližu i daljnju povijest Europe, jest točna, isto se možemo potpuno složiti oko današnjeg stupnja "demokracije" zapadnog-civili zacijskog kruga - znam da tu opisnu konstrukciju ne volite, ali ona odražava, na žalost, stanje stvari !
Da slažemo se i oko sudbine malih, što ste iskazali primjerom Dubrovačke Republike. Dakle, da li Hrvatskoj, kao maloj zemlji, želite sudbinu Dubrovačke Republike ? Ustrajanje na "samostalnosti" neminovno vodi u tu sudbinu, a ako mislite da Hrvatska doista može biti "samostalna" i živjeti mirno svojim životom rukovodeći se principom "Ne diram te - ne diraj me", onda ste nepopravljivi idealist ili bolje rečeno naivac. Znam da to niste, pa mi je nejasno tvrdoglavo ustrajanje na toj tezi o mogućem "dobrom životu zemlje" izvan svih današnjih postojećih gospodarskih i političkih saveza!
No, ova tema sigurno zaslužuje više promišljanja, na potpuno neovisnom mjestu, od ranije spomenutog g.Budimira.
Znam da ćer se ON opet, nakon nekog vremena javiti, ali stvarno više nemam živaca nastavljati tu polemiku s njim, što i Vama g.Zaloviću savjetujem.
To je tipičan fetišizam moći, padanje ničice pred onim koji trenutno ima moć i novac, ako treba i po cijenu gubitka vlastite samostalnosti (koju Tučkar prezire u stavlja u znakove navoda). To je znak izvrnutog pogleda na svijet, može se reći sotonskog, gdje se klanja Golijatu, a mrzi Davida.
U nekim drugim Tučkarovim komentarima može se vidjeti njegov prezir (to je barem moj dojam, neka me ispravi ako se varam) prema žrtvama američkog imperijalizma, pa i onim budućim. I u zadnjem prilogu na prezriv način spominje Iran stavljajući "žrtva" u navodne znakove. Ne vidim što je to Iran ikad skrivio Hrvatskoj da bi se ona trebala stavljati uz krvoločne SAD protiv dotične zemlje: čak kad je i bio rat u Bosni između Hrvata i Bošnjaka, Iranci su bili jedni od onih koji su nastojali smiriti situaciju, za razliku od, npr., Saudisjke Arabije (velikog američkog "saveznika" a zapravo okupirane i vazalne zemlje) koja je potpirivala sukob. Onaj tko podržava zločine Amerikanaca, kakvo ima moralno pravo da se zgraža nad zločinima komunizma? To dakako vrijedi i za tzv. antifašiste koji silno moraliziraju oko Jasenovca, ali opravdavaju komunističku strahovladu. Kakvo moralno opravdanje ima današnja "rvacka" na čelu s Mesićem i Sanaderom da se silno zgraža nad NDH i njezinim (stvarnim i izmišljenim)zlo činima, dok se istodobno ta "rvacka" sprema za ulazak u zločinačku organizaciju NATO koja prijeti čak i "preventivnim nuklearnim napadima"? Hrvatski vojnici pod Staljingradom ne valjaju, a "rvacki" kontingent u Helmandu (Afganistan) je u redu?
Ne radi se tu ni ni o kakvom moralu nego o jednostavnom puzanju i gmizanju pred moći. Ali svi oni silno vole moralizirati, i to samo onda kad to njima odgovara.
Konačno, glede Amerike i njezina odnosa prema Hrvatskoj: jesu li ti koji sline i ekstatično veličaju Bushev dolazak u Hrvatsku svjesni čime je on plaćen? Jesu li svjesni da tog susreta nikad ne bi bilo da nije bilo dolaska Račan-Mesićevac a na vlast 2000., da nije bilo njihove sluganske politike koja je uslijedila, da nije bilo stavljanja Bljeska i Oluje pod nadležnost Haaga, da nije bilo izručenja tom istom sudištu, da nije bilo pristajanja na "regionalnu suradnju" (u kojoj Hrvatska "šlepa" regiju, na svoju štetu, znate li da Hrvatska izdvaja novac za razne projekte popmoći "regiji"?), da nije bilo amnestiranja srpskih zločinaca, da nije bilo raznoraznih Pupovaca u vladama, da nije bilo sramotnog lova na Gotovinu (sjećate li se kako je američko veleposlanstvo drsko sudjelovalo u lovu na Gotovinu?) itd - DA TOGA SVEGA NIJE BILO, NE BI VAM BILO NI VAŠEG DRAGOG BUSHA U ZAGREBU, NI POZIVNICE ZA NATO. Mislite li da je to prava cijena? Kad neki "ljevičarski" malograđani tako misle, jasno mi je, ne čudim se. Međutim, kad neki koji se deklariraju silnim domoljubima rezoniraju na taj način, nešto je tu jako čudno.
A kad se već govori o europskoj kulturi i sl: pripadnost zapadnom europskom kulturnom krugu Hrvatske nešto je što se samo po sebi podrazumijeva, to je činjenica enciklopedijsko g karaktera koja nema nikakve, ama baš nikakve (ili ne bi trebala imati) reperkusije na današnje političke odnose. To je jedna banalna činjenica isto kao i to da npr. Maroko pripada islamskom kulturnom krugu, a Burma budističko-isto čnoazijskom. Kakve veze ima pripadnost nekom kulturnom krugu s, npr., ulaskom u NATO? Kakve veze ima npr. renesansni platonizam (u kojem su i Hrvati sudjelovali) s "rvackim" ulaskom u EU? Svaki kulturni krug imao je neke svoje uzvišene, a i niske stvari. Je li Hrvatska trebala raditi sve one stvari koje su radili vrli Europljani, a opsiao ih je gore Zalović, da bi se dokazala dovoljno "europskom"? Rvacki stupidarij je nepresušan.
Konačno, jedna od pozitivnih strana europskog duha uvijek je bila nekakva svijest o vlastitoj nesavršenosti, kritika. Po tomu smo onda ja i Zalović ovdje više europski nego neki koji nekritički veličaju "moderni zapad". To je način razmišljanja više svojstven nekim orijentalnim despocijama.
Konačno, ne pišem ovo sve zbog Tučkara, nego zbog jednog određenog ljudskog tipa (zovimo ih tučkaroidi) kojega ima dosta u Hrvatskoj. Bolje bi bilo da takvi ljudi ne postoje. Zbog njih nam je ovako kako nam je. Ako su oni većina, onda je ovaj "narod" zaslužio i Carlu Del Ponte i Fumića i sve druge.
Fuj. Apage Satanas.
Jedino što prihvaćam jest sugestija da i sam nešto napišem. Stoga je ovo moj zadnji komentar na ovu temu. Sljedeći će biti možda samo neki tekst na ovu temu, ukoliko ga HKV htjedne objaviti.
Buš ne želi samostalnu Hrvatsku, ne želi hrvatske borce, Buš želi osuditi Gotovinu i one tisuće hrvatskih boraca koje će "hrvatski" sudovi osuditi, Buš ne želi Hrvatsku.
TO JE BIT. i zato je Buš došao, došao je podržati Mesića, Milanovića, Pupovca, Stanimirovića, Pusiće, Ćaćića, Šeksa, manipulaciju s Jasenovcem i sve nevladine udruge (terorističke organizacije) itd.
TO JE BIT.
Buš ne želi dobru uspomenu na Tuđmana, niti želi samosvojne hrvatske domoljube, želi klimavce koji će se slizati sa Srbijom i pristati na pomirdbu s srbijanskim krvnikom i utopiti se u novu Jugoslaviju.
Ali, neka zapamte svi oni koji su za pomirenje sa Srbijom, ne će to samo tako proći. Nakon osuđujuće presude Gotovini i društvu (prije toga - kao model - dolazi osuđujuća presuda Praljku i društvu) dolaze tužbe za progon Srba iz Krajine, potom idu tužbe za NDH; sve to govori Štrbac, a treba mu vjerovati, i nitko ništa ne poduzima. Svi se prave ludi, kao da su na "brodu luđaka". A hadezeovski političari srljaju u neprijateljsku EU-u, gdje će ih čekati Srbija, poput naivaca "gole guzice među pijane Turke".
Ne znam, neka rade kako hoće. Samo ti brojni političari, naći će sinekure, mnogi će kao čuvari nad narodom preći na protivničku stranu, a nama, siromašnim pripadnicima naroda, pripast će srpski pendrek i nož, Lepoglava i nove Stare Gradiške. Ropski rad i slične ljepote EU-je.
Kako se naši političari misle uključiti "ovu zemlju" u EU kada ne znaju proizvesti hranu niti za samu sebe (što Srbija zna)? Zar će Hrvatsku hraniti Španjolska, Italija ili Francuska - EU? Malo morgen!
Budući da ne želi saslušati argumente, niti ih prihvatiti, zbog sljepila vlastitog stajališta, g.Golub pribjegava, umjesto argumentirane rasprave, potpuno nepotrebnim i uvredljivim diskvalifikacij ama, valjda uvjeren da to podupire jače njegov stav !
Osobno, već sam i zamolio u nekoliko navrata g.Goluba, da argumentirano napiše članak za ovaj portal (može i anonimno potpisan kao Golub) u kojem će iznjeti svoje vidjenje budućnosti Hrvatske, izvan svih integracija (NE za EU i NATO). Posebno s aspekta, ne idealizma, već realne, današnje gospodarsko političke situacije Hrvatske i njenog okruženja. Sva buduća "prepucavanja" na ovom blogu su besmislena, jer vode u daljnje razjedinjavanje moguće platforme malobrojne hrvatske desne, politički još neartikulirane struje.
Sve što govori g.Zalović, o tomu zašto je Bush baš sada došao u Hrvatsku, je točno ! I potpuno se slažem s njime da NAČIN na koji se "srlja" u integracije NIJE dobar, da motivi hrvatskih inicijatora ulazaka u te procese NISU dobri, da tempo (EU) i potpisani dogovori (poglavlja i pregovori o njima), a koji su međunarodni ugovori, NISU povoljni za Hrvatsku.
Pa zašto onda zastupam stav da Hrvatska treba u NATO i EU ?
Gospodin Mislav spominje Švicarsku i njenu neutralnost, kao primjer za Hrvatsku. Dakako, da je Švicarska neutralnost realna posljedica odluke "švicaraca", onda bi to bio put. No, Švicarska je bila i ostala neutralna, jer je to "svima" u Europi odgovaralo,u osvit XX st, da imaju gdje, na sigurno u sefove, pospremiti svoje "teško zaradjene novčeke", bez obzira na ideologije, političke sustave i zemlje iz kojih su dolazili. Dakako, da je takav "gentelmanski" dogovor odgovarao svima, pogotovo u XX st, kada su se "inicijatori svjetskih sukoba u sjeni", medjusobno zakrvili. Zaradu su naravno ostvarili i vlasnici švicarskih banaka, neovisno gdje im je adresa "stanovanja" (Zurich ili new York), potpuno pouzdano garantirajući diskretnost u poslovanju, ne
postavljajući suvišna pitanja o porjeklu kapitala.
Naravno, nakon sto su sukobi zavrsili, ovi "iz sjene", aktivirali su svoje "novčeke" i ponovno pokrenuli business, na osnovu "nove podjele karata, tj. utjecaja".
U tom smislu, u Europi, još jedna neutralna zemlja nije potrebna ! ( Švedska je samo jedna i iz drugih razloga izbjegla biti uvučena u svjetske sukobe)
Naime i danas, pogotovo iz "tranzicijskih zemalja", posebno Rusije, ali vjerojatno i sa prostora "lijepe naše", "sklapaju se diskretni bankarski poslovi" u ugodnim uredima Zuricha i Basela.
Kada se priča o samostalnosti Hrvatske, nemojmo zaboraviti da je Hrvatska već ušla, zbog hipoteke golemog, još javno neizrečenog, duga bankama Europe, u vrlo čvrst "zagrljaj", koji zapravo znači da je ta samostalnost UTOPIJA (dug je vjerojatno oko 60-70 milijardi USA $!!!). Hrvatska je već danas, ono što se JAVNO nitko ne usudi govoriti, ne dužnik tim bankama, već, kako to bankari obazrivo govore za klijente koji dugove više ne mogu vraćati, PARTNER !
Stoga, lamentiranje o samostalnosti je ipak, naivnost.
Potrebno je naći izlaz iz sadašnje situacije, a on može biti samo takav da se dug PLATI!
Drugi je način, onaj kojim ide "proleterski internacionaliz am" i "klasna borba" (revolucija, nacionalizacija , konfiskacija... .). A taj smo put već prolazili i mislim da se ne bi na njega vraćali!
Što se tiče "zapadnih vrijednosti", miislim da je nesporno kamo Hrvatska pripada, mediteranskom, katoličkom krugu. Tko ne vidi (neovisno o razlozima nastajanja) militantni, u svjetskim razmjerima, nadirući i u Europu, islamizam, niti vidi eskalaciju svjetskog međureligijskog sukoba, bez obzira na propagirajući ekumenizam, isto jest NAIVAC.
Treća komponenta svjetskih sukoba, koja se reflektiora na Hrvatsku, jest SVJETSKO PROTEKCIONISTIČ KO GOSPODARSTVO. Tko misli da SAMOSTALNA zemlja može proizvesti sve što može i poželi, te da će to prodati bilo gdje u svijetu gdje nađe kupca, taj je isto NAIVAC ! Upravo sada traje bespoštedna borba za svjetske resurse, posebno energente i vodu, a što će omogućiti prosperitet pobjednicima, te, reći ću obazrivo, "lošiju kvalitetu života stanovništvu poraženih".
Iz svega rečenoga, da skratim, odabir, za ili protiv integracija, Hrvatska ne treba raditi "srcem", već razumom ! "Srce" nam je bezbroj puta u našoj povijesti donjelo "Sigete" i stoljeća oporavka. Razumom, pri odluci i provedbi odluke, se dakako treba služiti u potpunosti pridržavajući se vjerno onome što nas naša vjera kroz tisućljeća uči.
Stoga mladi g.Golub, potisnite srce i koristite, razum, prihvatite činjenicu da nečije DA za integracije ne znači i DA za trenutne i potrošne hrvatske političke garniture koje tu integraciju danas provode ili DA za današnje svjetske velmože i njihove motive integracija.
ZANIMLJIVI DAMIR TUČKAR
Zanimljivo je da Damir Tučkar, dip.ing. zna sve u svezi “ Sudskog proces u Munchenu “, samo ne zna zašto je sudski proces protiv Krunoslava Pratisa obustavljen pa ponovo pokrenut.
Zanimljivo bi bilo da nas Tučkar upozna poslije čijega je svjedočenja taj proces prekinut ?
Što se tim svjedočenjem nastojalo prikriti ?
Zašto su Nijemci ponovo pokrenuli taj proces ?
Što Nijemci po zahtjevu Amerikanaca traže da se razjasni, jer hrvatska vlast očito nije sposobna taj problem riješiti ?
Koji su visoki predstavnici hrvatske izvršne vlasti ilegalno putovali u Berlin sa zahtjevom da se taj proces prekine ?
Što su im Njemačke vlasti odgovorile ?
Upućeni kažu da su im Nijemci kazali “ ovo je pravna država u kojoj je sudstvo odvojeno od politike “.
Te konačno koja je uloga Damira Tučkara u “ istinitom i objektivnom “ pisanju o sudskom proces u Munchenu.
Molim Tučkaru, nemoj sada napasti Budimira što ove sitnice zna, jer to znaju i ptice na grani u Hrvatskoj. Očito samo ne znaš ti ni krug kojemu ti pripadaš. Očito da ne znate sa valjanim razlogom.
U ponedjeljak 21. travnja 2008. JUTARNJI LIST na 10. stranici piše slijedeće.
(Citiram )
HRVATSKA DVAPUT PRIJAVLJENA TIJEKOM POSTUPKA
“ Iako bi interes Hrvatske trebao biti rasvjetljavanje političkih montiranih ubojstava u bivšem sustavu, suradnja s njemačkim vlastima u ovom slučaju barem tako smatraju Nijemci, nije na
“ europskoj razini”. Hrvatska je zbog toga u dva navrata prijavljena Europskoj komisiji.
Prvi put nakon što su hrvatski diplomati ( !!! ) pokušavali utjecati na novinare koji prate suđenje, predstavnici Saveznog tužiteljstva o tome su izvijestili svoje ministarstvo pravosuđa.
Predsjednik sudskog vijeća najavio je da će prijaviti Hrvatsku zbog loše suradnje i miješanja ( !! ! ) predsjednika RH u postupak “.
( završen citat ).
Molim čitatelje da na temelju svoje savjesti sami prosude; Tko štiti čije interese ? Tko ima valjane razloge da se ne sazna ono na što je moja malenkost ukazivala 27-03-2008 08:57, a sada upozorava Jutarnji list ?
Vrijeme je da znamo gdje je tko s društvenom spoznajom hrvatskog društva. Bez jasnih spoznaja nema novih ideja nema hodanja u budućnost. Dosta je ideološke tiranije !! Dosta je vrtnje u krug. Hrvatski građani zaslužuju bolji život. Samo slobodan čovjek, čovjek oslobođen od ideološke tiranije, može stvarati novu budućnost.