Ulazak u EU – argumenti za i protiv
Nalazimo se pred vratima još jedne sudbonosne odluke za Hrvatsku i njen narod – ulazak u EU - da ili ne?! Rijetko se koji narod u svojoj povijesti, u manje od jednog stoljeća, našao u situaciji, potpuno nepripremljen, da pet puta donosi (ili da mu drugi donesu) sudbonosnu odluku o svojoj (njegovoj) budućnosti poput - Hrvata!
Prva sudbonosna odluka, s nevjerojatno tragičnim posljedicama za narod i državu, bila je ona iz 1918.g – stavljanjem Hrvatske, (ali iz Hrvatske) i Slovenije i BiH - pod dinastiju Karađorđevića. Istina, nije ju donio narod, kao što narod neće donijeti ni odluku o ulasku Hrvatske u EU. Da se izrazim nogometnom simbolikom od pet jedanajesteraca, prvi je bio potpuni tragični promašaj, najtragičniji u cjelokupnoj hrvatskoj povijesti. Ali istovremeno ta odluka je bila i podloga za svu buduću skoro stoljetnu tragediju hrvatskog naroda koju i dan danas osjećamo. Premda ju nije donio narod, već tadanja uska politička elita, a narod se toj odluci nije suprotstavio, što znači ili da narod nije bio politički misleća kategorija ili da je decenijama odgajan na nasadama idealizma i panslavenskog romantičarstva svojih političara. A čini se da su te obje kategorije zablude tog momenta bile prisutne i presudne.
Politika je pragmatika, ona je hladna računica i tko tako ne postupa donosi pogrešne odluke, počesto puta s tragičnim posljedicama. Poznata je izreka da se u politici grješke ne opraštaju, jer se politički rulet igra po principu – taknuto maknuto!
Druga odluka je ona iz 1941. g. – uspostava Nezavisne Države Hrvatske, bez obzira što je to bio tisućljetni san hrvatskog naroda, ali je politička pragmatika nalagala da bi stvaranje države u tom momentu - bilo u političko nevrijeme i s opasnim osloncem na unaprijed poznatu gubitničku stranu, što tada to nije bilo nimalo teško predvidjeti, a kasniji događaji su to potvrdili
Treća tragična i sudbonosna odluka je bila opredjeljenje hrvatskih antifašista (bolje kazano hrvatskih komunista) za Jugoslaviju, za vlast Beograda i Moskve, a ne za antifašističku vlast Hrvatske u Hrvatskoj, na svome vlastitom povijesnom ozemlju, što je značilo ponovnu dominaciju Srbije sa svim onim tragičnim posljedicama za hrvatski narod koju je takvo opredjeljenje donijelo. Proklamirani politički cilj – borba protiv fašizma, imala je samo medjunarodnu fasadu, a u sebi je krila vrlo zloćudnu namjeru temeljitog poraza svake ideje bilo kakve hrvatske države, pa i one najdemokratskije, što su 50 godina kasnije događaji iz 1991.g. to i potvrdili.
Četvrta sudbonosna odluka je ona iz 1991. godine koju je istinski po prvi put donio cjelokuni hrvatski narod domovinske i vandomovinske Hrvatske, i koja je rezultirala s pozitivnim efektom – uspostave nezavisne, slobodne i demokratske Hrvatske države, makar ne na čitavom hrvatskom povijesnom prostoru. Tad je stvoreno jedinstvo naroda, a uvjeti stvaranja države bili su izuzetno teški, zbog protivljenja velikog dijela svijeta, a posebno velikih sila i zbog do zuba naoružanog ljutog neprijatelja koji je ponovno nasrnuo na goloruki hrvatski narod.
Pred nama je PETA , a možda i najsudbonosnija odluka – Ulazak Hrvatske u EU, da ili ne!?
Ovdje bi što veći broj hrvatskih mislećih intelektualaca, a posebno i znanstvenih institucija trebalo višestruko, neprestano i javno vagati argumente za ulazak u EU ili protiv ulaska. Ali po tome pitanju postoji već od prije poznata hrvatska, a poglavito intelektualna šutnja, kao da se to njih uopće ništa ne tiče.
To vaganje argumenta nije niti malo jednostavno, jer njihova snaga i utjecaj s vremenom se mijenjaju pa se teško mogu uzeti za apsolutne i konstantne kategorije. No, bilo kako bilo, kad nema one službene institucionalne strateške procjene, bilo kakva procjena je bolja nego nikakava.
Jučer (15. 11. 2010.) bio sam nazočan na predavanju poljskog veleposlanika u Zagrebu, na temu: Poljska u EU - šest godina poslije. Spomenu da danas poljsko članstvo u EU podržava 86% njenih građana. Iznio je nekoliko pozitivnih rezultata iz tog razdoblja, a kao „pozitivan" rezultat naveo je da je već u prvim godinama članstva u EU Poljsku napustilo (migriralo u druge dijelove stare EU) izmeću 1 i 1,5 milijuna mladih stručnih ljudi i da je time bitno smanjena nezaposlenost u Poljskoj, i da su tako omogućena veća primanja ostalim uposlenicima u Poljskoj. Ne znam što bih na to kazao. Nedao Bog da se to nama dogodi u Hrvatskoj.
Koji bi to bili ili eventualno mogli biti pozitivni faktori koji bi išli u pravcu ulaska Hrvatske u EU?
Ponajprije, to je tvrdnja, koja je općenita i koja ništa posebno ne znači, da Hrvatska treba tražiti svoje mjesto u zajednici sa drugim kulturnim narodima Europe. Ja mislim da su gotovo svi narodi u Europi kulturni, bez obzira da li su u EU ili ne, svaki na svoj način. Ako je ta zajednica dobra za Francusku, Njemačku, Irsku i slično, zašto ne bi bila dobra i za Hrvatsku? Ovakva tvrdnja niti najmanje ne vodi računa o individualnoj poziciji svake pojedine države u Europi i njenim svekolikim interesima. Interes nam nikada nije bio isti, a počesto nam je bio i suprotstavljen. A da i ne spominjem da je EU godinama toliko maltretirala i ponižavala Hrvatsku kao ni jednu drugu državu, pa stoga nije ni čudno da se zbog toga EU većini naroda u Hrvatskoj naprosto gadi. Cjelokupna događanja u povijesti dvadesetog stoljeća pa sve do danas – morala su biti usaglašavana s interesima Velike Britanije, pa kome opanci, kome obojci!
Kao argument dominira i tvrdnja da Hrvatska nema druge političke alternative. Ovakva konstatacija odbacuje sve moguće argumente i ne želi raspravljati niti o jednom argumentu, čak ni o onome - o ulasku u EU. I put u raj ima alternativu, onaj u čistilište ili onaj u pakao ili obrnuto. Ali i put u pako makar da je popločan dobrim namjerama i on ima alternativu. Zatim tvrdnja - neulaskom u EU da bi Hrvatska ostala slijepo crijevo, i da joj bez EU nema napretka, ni budućnosti?! Tako govore oni koji misle tuđim glavama....?!
Potom, tvrdi se da je bolje biti unutar, a ne izvan šengenske granice. Doista, brojne su prednosti biti unutar šengenske granice, a posebno iz praktičnih razloga; slobodno i neometano kretanje robe i ljudi, kretanje kapitala bez ikakvih administrativnih ili birokratskih granica. Ali i dolazak robe sa svjetskog tržišta izravno u hrvatske luke kao europske luke. Ali i to je sve relativno.
Bio bi veći politički, gospodarski i obrambeni kredibilitet Hrvatske unutar šengenskih granica, nego izvana, što niti najmanje nije sporno. Posebno u našim uvjetima se ističe bijeg iz „balkanske krčme", tobož primitivne sredine u okrilje „kulturnih" naroda, gdje ne bi trebalo biti ni korupcije, ni organiziranog kriminala i sl. Ili toga ne bi trebalo biti barem u mjeri koliko ga ima kod nas??!
A kao poseban argument se iznosi i korištenje europskih predpristupnih i članskih fondova. A kao primjer često se uzima i snažni napredak nekih država kojeg su doživjele upravo ulaskom u EU zahvaljujući korištenju tih fondova. Ali čini se da su ti fondovi sve tanji i sve prazniji i da za nove buduće njene članice ostaju samo kosti s tog nekad bogatog pira. Sve je pomalo pojedeno, budžetske rupe se osjećaju u brojnim članicama, a i mnoga obećanja ostala su samo vjera naivnih. Kod tih fondova nikada se ne spominje da bi i Hrvatska kao članica u iste trebala svake godine uplaćivati svoj doprinos koji za naše uvjete nije baš ni malen.
Kao značajan argument spominje se i sigurnost unutar šengenskih granica, te sigurnost ulaganja stranog kapitala što će sve više dovoditi strane investitore, i pomoći će brzom oporavku zemlje. Argumenti bi bili prihvatljivi kad nam ne bi bili poznati slučajevi Mađarske, Rumunjske i nekih drugih novijih članica, i kad to sve skupa ne bi bio dio globalizacijskog projekta i vlasti velikih svjetskih korporacija koje ni o čemu ne vode računa osim o svojim profiterskim interesima.
Ističe se i argument da će kroz nekoliko godina sve države Europe biti članice EU, pa kakav bi bio smisao da samo Hrvatska ostane van njenih granica, te da to udruživanje više nikako nije ni moguće izbjeći. Možda taj argument stoji, ali što će učiniti budućnost to se nikada ne zna. A zbog čega taj argument vrijedi samo za Hrvatsku, a ne i za Švicarsku i Norvešku?!
Uvođenje zajedničke valute eura i u europsku Hrvatsku mnogima je to argument za čvrstu valutu. Premda se i danas u Hrvatskoj gotovo sve iskazuje u eurima. Ali postoji i opasnost da će neke cijene u eurima biti zjednačene u cijeloj EU, a plaće će se naveliko još i dalje razlikovati, kao i sva druga primanja. Ili kako mi jedan čovjek danas reče – bojim se da bismo tamo mogli biti i gladni!
Zasigurno nisam obuhvatio sve razloge zašto bi Hrvatska bezuvjetno trebala ući u EU, a to mi nije ni bila namjera. Ovim sam člankom namjeravao, ne izvršiti detaljnu i sveobuhvatnu analizu, jer to nadilazi i moje skromne mogućnosti, već sam želio samo ilustrirati situaciju s nekoliko argumenata - za i protiv. Zapravo više da na neki način izazovem raspravu o argumentima za i protiv, kako odluka o ulasku ne bi bila donesena naslijepo. Izgleda da je Gallupovo istraživanje svojim anketama i njihovim rezultatom naprosto šokiralo hrvatske političare, jer po tom istraživanju u Hrvatskoj samo 25 % pučanstva prihvaća ulazak u EU..
A što se tiče argumenata protiv ulaska Hrvatske u EU čine mi se mnogo konkretnijim, manje maglovitim i lakše shvatljivijim.
Kao prvo, nepobitna je činjenica da ulazimo u državnu zajednicu u kojoj ćemo činiti samo 1% stanovništva, s manje od 1% utjecaja na njenu gospodarsku i svaku drugu politku. Ta činjenica je sama po sebi zabrinjavajuća, ali isto tako i činjenica da ćemo pripadati - Klubu malih država, koje teško da će imati ravnopravan tretman s velikim državama.
Kao drugo, spoznaja da je EU višeglava zajednica, troma u odlučivanju, unutar sebe interesno suprotstavljena i na male zemlje će gledati prvenstveno s pozicija interesa svojih krupnih članica. U njoj će do punog izražaja doći – Zakon jačega.
Vrlo je vjerovatno da bi godinama mogla nastupiti i ugroženost jezika brojčano malih naroda, pa tako i hrvatskog jezika sve do njegove same opstojnosti. To najbolje ilustrira već sadanje stanje gdje se po Hrvatskoj nalaze brojne reklame ispisane na engleskom, ne samo u turističke svrhe već više kao pomodarstvo. A javno, hrvatska abeceda se sve više čita po sustavu; ei, bi, si, di... umjesto, a, be ,ce ,de ....! Postoji velika vjerojatnost da će se, ne tako dalekog dana, na engleski jezik prebaciti poslovanje u brojnim firmama u Hrvatskoj u stranom vlasništvu, pa u konačnici možda i u hrvatskom školstvu i slično. U cjelokupnoj našoj povijestiu hrvatski jezik nikada nije bio ugroženiji, ni od turcizama, ni od talijanizama, ni od germanizama, kao što je sada ugrožen od englizama. O tome niti najmanje riječi u javnosti od naših brojnih jezičnih instituta kao da se to njih i ne tiče.
Hrvatska, zbog svojih prirodnih ljepota i vrlo umjerene klime, bez iti najmanje dvojbe, u skorijoj budućnosti kad gospodarski ojača, postat će useljenička zemlja, ne samo pojedinaca već i nasrtanja susjednih naroda. Ovo pogotovo naših susjeda koji su povijesno uvijek imali pretenzije na naš etnički prostor, tad im se otvara mogućnost legalnog ulaska, naseljavanja, preuzimanja prostora i gospodarskih, turističkih i sličnih objekata. To će biti prvenstveno iz pravca Srbije i Italije, a najvjerojatnije i iz pravca Slovenije. Prema nekim informacijama koje pomalo dopiru u javnost već se sada za to prave planovi, formiraju fondovi i slično. Za uloženim kapitalom dolazit će i njihovi ljudi, zapošljavati se i da ne kažem - naseljavati naše krajeve. A protiv toga se neće moći niti pisnuti, a kamoli tome se suprotstaviti.
Svjetski korporacijski kapital, ne samo iz EU, već i iz drugih dijelova svijeta, a uz pomoć EU i njene birokracije, prvenstveno onaj turistički, bez potrebne naše suglasnosti zauzimat će najatraktivnija hrvatska područja, a posebno ona uz Jadran. U procesu pripreme za ulazak u EU na nas je vršen svakojaki pritisak da donesemo ovu ili onu odluku suprotno svojoj volji ili svojim interesima. A danom ulaska u EU više nizašto se neće ni tražiti naša suglasnost, već će briselska birokracija jednostavno donijeti svoju odluku koja će nas pravno obvezivati.
Poseban udar će biti vršen na strukture koje će pokušavati održati i sačuvati hrvatski nacionalni identitet. Njih će se proglašavati nazadnima, anakronima, pri čemu će pridjevska riječ „fašistički" biti često u upotrebi, poput sadašnjeg tretmana pjevača Thompsona. Ne treba očekivati ni dobar odnos prema Katoličkoj crkvi u Hrvatskoj, kao najuzoritijoj kršćanskoj crkvi u svijetu i provjerenom temelju naše opstojnosti.
Mi smo mala zemlja, premada u Europi ima i manjih od nas, ali apetiti moćnika najviše će biti usmjereni prema Hrvatskoj kao višestruko vrlo atraktivnoj lokaciji. Ulaskom u EU netko je izračunao da se prenosi oko 70 % svoga suvereniteta na EU, a u Hrvatskoj taj će suverenitet biti kojekakvim podmuklim igrama u cijelosti prenesen na EU. Hrvatske vladajuće političke strukture neće nastajati pod utjecajem naroda, već isključivo pod utjecajem briselske politike i podržavat će se, pa i materijalno, one strukture koje će bezpogovorno prihvaćati njihove odluke i interese.
Preuzimanjem šuma, izvora voda, poljoprivrednog zemljišta, energetskih potencijala i sl. europski gospodari prstenova gospodarit će Hrvatskom kao što nikada Velika Britanija nije gospodarila ni jednom svojom kolonijom.
Zašto neke zemlje s balkanskih područja poput Srbije ili Kosova žele ući u EU, razlog je više nego jasan – to su ekspanzionistički narodi i za njihovu ekspanziju otvara im se slobodan prostor, a EU za njihove prostore jedva da je iti najmanje zainteresirana, osim za neka rudna bogatstva.
Stvaranjem šengenske granice prema BiH, vjerojatno za najmanje još nekoliko godina, hrvatski nacionalni korpus u BiH, bit će čvrstom granicom odvojen od njegovog matičnog dijela u RH, što će dodatno oslabiti njegovu ionako slabu poziciju.
Nisam za idealizam i romantičarsko gledanja na ulazak u EU kakvo vlada u hrvatskim političkim strukturama, ali sam za pragmatizam, za svaku i najmanju procjenu što nam to znači, što će s nama biti za deset, za dvadeset ili pedeset godina u EU? Već u samome startu računica bi morala biti potpuno jasna i zagarantirana. Ali obzirom da nas EU kao tobož nije htjela, naši su popuštali u svakom zahtjevu prema Hrvatskoj.
Možda bi kao najprihvatljivije trebalo razmišljati i o srednjem rješenju za Hrvatsku, upotrebom švicarskog modela, a što znači prihvaćanje šengenskih granica i prihvaćanje europskih standarda, zadržavanje svoje valute kune, a formalan neulazak u EU. Time u cijelosti zadržavamo svoj suverenitet, a iz Europe nas ionako nitko ne može istjerati jer se zemljopisno nalazimo gotovo u njenome samome središtu. A o tome da li ćemo sudjelovati ili ne sudjelovati u donošenju EU odluka, potpuno je nevažno – po tome pitanju isto nam se piše bili ili ne bili u EU.
Volim Hrvatsku! EU ne – hvala! Sve se više čuje, čak i među mladim ljudima. Zar to hrvatska politika nije sposobna vidjeti! Politika je u mnogo čemu izigrala povjerenje naroda. Pa narod je u pravu kad više nikome ne vjeruje! A hrvatskoj politici ponajmanje. Bojim se Danajaca i kad darove nose!
Pozivam čitatelje da na našem AMAC portalu svojim kmentarima iznesu sto vise argumenata "za" ulazak Hrvatske u EU ili protiv".
Obzirom da hrvatska politika niti jednput nije organizirala javnu rasparavu na tu temu: Ulazak u EU – da ili ne!? I to ne samo politika, već i znanstvene i druge institucije, pa i gotovo cjelokupna hrvatska inteligencija ponašaju se kao da se radi o potpunoma sporednoj stvari, a ne o sudbonosnom pitanju hrvatskog naroda, a radi se za Hrvatsku nedvojbeno o hamletovskom pitanju - Biti ili ne biti? – Pitanje je sad?!
Mile Prpa
Hrvati Amac
Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.
Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća
Zadnje vijesti
- Razlozi za optimizam: Hrvati među vodećim darivateljima organa u svijetu .................(25. svibnja 2012.)
- Čačić i Linić o uštedama u javnom sektoru .................(25. svibnja 2012.)
- Josipović o izjavi da je "Vukovar srpski grad" .................(25. svibnja 2012.)
- Ham: Odluka o ukidanju Vijeća za normu hrvatskog jezika posve politička .................(25. svibnja 2012.)
- Pusić i Čačić se ne boje HDZ-ove "Vlade u sjeni" .................(25. svibnja 2012.)
- Karamarko predsjednik Kluba zastupnika HDZ-a .................(25. svibnja 2012.)
Zadnji komentari
- Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
PREPOROD. Ozbiljno Vam zahvalj...
26.05., 02:28, Paganini - Karamarko 971: Kujundžić 860
Ekonomija ekonomistima Borisla...
26.05., 00:05, Boljunac - EU - Nikolić treba dokazati ko...
***Admin
25.05., 23:38, Daruvar - Josipović: HDZ ima sve uvjete ...
Nu, Daruvar, ja koliko znam, ...
25.05., 23:37, Daruvar - Čudni kriteriji za imenovanje ...
Daruvar, nije to glazbenik ve...
25.05., 23:35, Daruvar - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Daruvare, kada biste išta zna...
25.05., 23:32, Daruvar - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Samo se tješi da ima gorih od...
25.05., 23:30, Daruvar - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Čovo bre Jovane burazeru, rado...
25.05., 22:50, triarios - K. Marušić: Karamarko se treba...
Moram priznati da je dobro "ob...
25.05., 22:46, Boljunac - Američke vojne letjelice prepu...
..naša pa eto naše borbeno zra...
25.05., 22:11, Kismet - EU - Nikolić treba dokazati ko...
Svaka čast Nikoliću! S dvije i...
25.05., 21:53, Crni Jahač - Američke vojne letjelice prepu...
Eto ti ga, slika demokracije ...
25.05., 21:45, Crni Jahač - EU - Nikolić treba dokazati ko...
Pisati u naslovu ili samo u po...
25.05., 20:14, triarios - Američke vojne letjelice prepu...
Bitno je, kao što danas kukuri...
25.05., 19:47, HISTrion - K. Marušić: Karamarko se treba...
Zaboravi ja da smo pod monitor...
25.05., 19:20, HISTrion - Izbori u HDZ-u: 111 glasova pr...
U ovakvom odnosu snaga Karamar...
25.05., 18:40, Bumbušbu - K. Marušić: Karamarko se treba...
korigiraš moje komentare, ovo ...
25.05., 18:16, HISTrion - K. Marušić: Karamarko se treba...
Ako hoda kao patka i glasa se ...
25.05., 17:38, HISTrion - Josipović o izjavi da je Vuko...
Vrlo jasna reakcija u kojoj Ok...
25.05., 17:37, zmijicamala - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Ako Jovanović, ne daj Bože, pr...
25.05., 17:29, zmijicamala - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Ne znam tko ste vi koji ćete,...
25.05., 17:15, Cetina - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Zašto komunisti mrze hrvatski ...
25.05., 17:05, zmijicamala - Karamarko predsjednik Kluba za...
Događaji u Hrvatskoj, u susjed...
25.05., 16:55, Cetina - Josipović o izjavi da je Vuko...
Velikosrpski namjesnik na Pant...
25.05., 16:50, Cetina
Tko je na vezi?
- 11 gostiju
Abecedni popis autora
Bagdasarov, Artur; Bašić, Đivo; Biondić, Ivo; Biondić, Vladimir; Bokšić, Ante; Borovčak, Damir; Bošnjak, Marjan; Bralić, Branko; Čolak, Tomislav; Derado, Ivo; Dolbeau, Christophe; DRAN; Drenjančević, Igor; Dužević, Ivo; Gredelj, Vladimir; Grkčević, Pajo; Hečimović, Josip; Ivanišević, Mira; Jošt, Marijan; Jurčević, Josip; Kalafatić, Damir; Kovač, Mate; Kovačević, Mate; Kunek, Ante; Lukšić, Branimir; Marinčić, Anto; Mogorović, Ninoslav; Molak, Branimir; Mršić, Zdravko; Nürnberger, Tomislav; Omrčen, Mirko; Pečarić, Josip; Pešorda, Damir; Pešorda, Mile; Piskač, Nenad; Przystawa, Jerzy; Prpa, Mile; Ranogajec, Zvonimir; Raos, Ivan; Slaviček, Mario; Sole, Romano; Šuba, Slaven; Šumanović, Vladimir; Tolić, Benjamin; Tomašević, Željko; Tučkar, Damir; Hrvatski list; Pisma iz Nj.; UHD91; HSP AS; Prilozi članova; Prilozi čitatelja
KOMENTARI ČITATELJA
E, upravo sa metafizičkog stanovišta gledano, to je ujedno i najbolja definicija Eu-ropske unije, koja poput grijeha mnogo obećava (floskule poput demokracije, ljudskih prava, pravne države), malo daje (tzv. predpristupni fondovi), a sve uzima (slobodu, privatnost, nacionalna bogatstva), a u hrvatskom slučaju; generale, ZERP, Savudrijsku valu, banke, medije, Plivu, Inu, itd., itd., ali krajnji cilj svega je, preko institucionaliz acije grijeha (abortusa, eutanazije, homoseksualnih brakova, genetičkog inženjeringa na ljudima, itd.) na posljetku uzeti ono što je i krajnji cilj eu-ropske globalizacije, ljudsku dušu.
P.S. Stoga se nikako ne slažem sa onima koji kažu da na Eu-ropsku uniju treba prvenstveno gledati kao na ekonomsku i političku zajednicu, ne, na Europsku unija treba prije svega gledati sa metafizičkog stanovišta, kao na jednu od 10 svjetskih regija na koje će biti podijeljen svijet, koji umjesto Kristu hrli u susret Antikristu koji će biti na čelu te Svjetske države.
"Mi smo mala zemlja, premada u Europi ima i manjih od nas, ali apetiti moćnika najviše će biti usmjereni prema Hrvatskoj kao višestruko vrlo atraktivnoj lokaciji.
Ulaskom u EU netko je izračunao da se prenosi oko 70 % svoga suvereniteta na EU, a u Hrvatskoj taj će suverenitet biti kojekakvim podmuklim igrama u cijelosti prenesen na EU. Hrvatske vladajuće političke strukture neće nastajati pod utjecajem naroda, već isključivo pod utjecajem briselske politike i podržavat će se, pa i materijalno, one strukture koje će bezpogovorno prihvaćati njihove odluke i interese.
Preuzimanjem šuma, izvora voda, poljoprivrednog zemljišta, energetskih potencijala i sl. europski gospodari prstenova gospodarit će Hrvatskom kao što nikada Velika Britanija nije gospodarila ni jednom svojom kolonijom."
Vi rekoste, moja malenkost pridodaje:
Grijeh bi bio neutemeljenim protuargumentim a rogoboriti protivu vašeg vrlo razboritog promišljaja.
Vjerojatno će uskoro napraviti još jednu izmjenu Ustava da za ulazak u Eu-ropsku uniju nije ni potreban referendum!?
To otvara sjajan politički prostor na hrvatskoj političkoj pozornici u koji POKRET treba što prije uskočiti.
1.Da li je moguće na toj platformi postići neophodno političko suglasje i na tome integrirati većinu hrvatskog naroda?
2.Da li će se na Hrvatsku, ukoliko ostane izvan granica EU prestati primjenjivati na selektivan način međunarodno pravo, kojemu smo na ovoj vjetrometini izloženi kao predmet ucjena, pritisaka i iživljavanja nekih zemalja EU u čijoj smo nemilosti?
3.Da li takvo stanje može biti dugoročno održivo i prihvaćeno od strane međunarodne zajednice, ili ćemo radi toga biti izloženi pritiscima koje nećemo biti kadri izdržati?
Ukoliko je odgovor na sva tri pitanja pozitivan, tada Republika Hrvatska ne smije ni pod koju cijenu ući u Europsku Uniju.
Ima još samo jedan uvjet,
sa time se mora složiti Miroslav Tuđman, jer je on jedini autoritet u Hrvatskoj kojega priznajem.
1.Da li je moguće na toj platformi postići neophodno političko suglasje i na tome integrirati većinu hrvatskog naroda?
2.Da li će se na Hrvatsku, ukoliko ostane izvan granica EU prestati primjenjivati na selektivan način međunarodno pravo, kojemu smo na ovoj vjetrometini izloženi kao predmet ucjena, pritisaka i iživljavanja nekih zemalja EU u čijoj smo nemilosti?
3.Da li takvo stanje može biti dugoročno održivo i prihvaćeno od strane međunarodne zajednice, ili ćemo radi toga biti izloženi pritiscima koje nećemo biti kadri izdržati?
Ukoliko je odgovor na sva tri pitanja pozitivan, tada Republika Hrvatska ne smije ni pod koju cijenu ući u Europsku Uniju.
Ima još samo jedan uvjet,
sa time se mora složiti Miroslav Tuđman, jer je on jedini autoritet u Hrvatskoj kojega priznajem.
Ali zar Vam se ne čini da nam tu platformu već nude hrvatski građani koji su jasno u svim relevantnim ispitivanjima javnog mnijenja rekli svoje mišljenje o ulasku Hrvatske Eu-ropsku uniju!?
P.S. Treba samo malo političke mudrosti i manje hrvatskog jala pa da iskoristimo politički prostor koji nam se otvara.
P.S. Nemam ništa protiv takve podjele biračkog kolača.
Prije svega treba biti siguran u vjerodostojnost tih anketa, a onda imati dovoljno informacija na temelju kojih se može znati da li je moguće zadovoljiti preostala dva uvijeta, ili Vi mislite da treba iskoristiti i podgrijavati razočaranost građana unijom i ekonomskom krizom, pa ih na krilima toga povesti na put u nepoznato.
Čini mi se da ste skloni navijati za svoje rješenje bez obzira na to da li je ono utemeljeno na sigurnim i objektivnim pokazateljima.
Ako ste stvarno ono što govorite da jeste (Jedino Hrvatska), onda nemojte bez argumenata navijati ni za što, već uzmite sve činjenice u ubzir i prema njima se ravnajte u donošenju zaključaka.
Ispričavam se ako sam Vas ovim komentarom povrijedio, jer mi to nije bila namjera.
Preostala dva uvjeta su također ključna.
Što se tiče Vašeg spominjanja puta u nepoznato ako Hrvatska ne uđe u Eu-ropsku uniju, to nije nikakav put u nepoznato već put u istinsko življenje hrvatske slobode i suverenosti bez bilo kakvih eurosferskih ili jugosferskih integracija.
Hrvatska nije izašla iz srpskog ropstva da bi ponovo ušla u isto ili još veće ropstvo, jer Eu-ropska unija nije ništa drugo već proširena Srboslavija!
P.S. Lijep pozdrav hrvatskoj Puli, i Vama poštovani Juraj.
Da li će hrvatski narod živjeti bolje u samostalnoj Republici Hrvatskoj nego li u EU?
Nisam ga postavio zato jer smatram da je odgovor na to pitanje manje važan, od privilegiranog prava na vlastitu i samostalnu državu.
Iz ovoga što je nama dostupno možemo zaključivati i nagađati jer stvarnost i pozadina svega krije se iza paravana vladara svijeta, a pošto se sve očituje samo po sebi na ovaj ili onaj način ipak se može steći dojam gdje i kuda vodi put Europske Unije.
S Hrvatske točke gledišta, Europska Unija je jedna nesložna i neravnopravna skupina država koje se bore unutar istog umjetnog i zamišljenoig političkog zajedništva i prostora za utjecaj i dominaciju.
Europska Unija se kreće prema diktaturi koja će porobiti milijune i vladati silom nad masama. Danas je jasno da takva zajednica ne može biti demokratska. Totalitarni režim nameće se kao budući predznak Europske Unije. Leglo nemorala, izopačenosti, otpada od kršćanstva i progona vrijednosti na kojima je Europa utemeljena i stoljećima počivala, to se već danas isčitava kao moguća tmurna budućnost Europske Unije, a vladavina struktura, samoniklih, samoprozvanih i samopostavljeni h još nije u svom naumu pošteno ni počela. To je kasta umova koja bira sama sebe.
Europska Unija pokazala je svoje nakazno lice kad je Hrvatska krvarila u ratu za slobodu i samostalnost. Europska Unija dala je svoj "doprinos" u sprječavanju ostvarenja želja i nastojanja hrvatskog naroda za slobodom. Čast izuzetcima koji su nam pomogli na putu ka samostalnosti. Europska Unija uvela je Hrvatskoj embargo na uvoz oružja.
Danas ta i takva Europska Unija na svom nemoralnom i nečasnom sudu optužuje i sudi hrvatsko pravo na slobodu.
Leglo licemjerja.
Nadalje, Europska Unija ucjenjuje Hrvatsku za morsku granicu sa Slovenijom (Slovenija je član EU i njezin sastavni dio) u još jednoj "parnici" i još jednoj igri "prljavih i moćnih".
Tko je upće ta Europska Unija za Hrvatsku?
Što je Europska Unija?
Što Hrvatska dobiva s time?
Koliko gubi padajući u "bunar" gdje vladaju skriveni moćnici?
Zar će netko u tamo nekakvom Briselu nama biti vladar?
Zar je to smisao svega?
Zar Hrvatska traži novog "očuha" i "maćehu"?
Nema od toga ništa.
Hrvatska, uzdaj se samo u sebe i nikoga drugog jer ti nitko ne misli dobro. Ne vjeruj nikome i drži se svoga na svome.
Ako i dođe dan da nas siledžije utjeruju u svoj tor i žele zagraditi, pružimo otpor i borimo se politički. Nikome svoju sudbinu pružati u ruke. Nipošto. Dosta je bilo zle kobi. A Europska Unija nam je pokazala svoje mračno srce. Imamo iskustva s njom.
Ako već dođe dan da nemamo gdje nego u tu prijetvorničku Europsku Uniju, ne idimo kao ovce na striženje nego se izborimo za svoje mjesto pod suncem jer u jedno možemo biti sigurni - oni nam ga sami od sebe sigurno neće dati.
Zato prije svega zagovaram da mi stisnemo naše za gušu prije nego i sami ostanemo bez svoje.
MIJO F 2010-11-18 17:23
Šeks: Ivo Sanader moralno je dno moralnog dna!..tvoj produkt Vladimire i nažalost generala Glavaša..te se moramo pitati Vladimire koliko si ti u depresiji(u minusu) tog moralnog dna od moralnog dna???MFP..ma tko nas Vedrane,Juraj,G racena,Prpa,Kal afatić,Dijanovi ć,Hitrec,Pešord e,Vidmarović,Tu đman;Lukšić i da dalje ne nabrajam 20-ak komentatora i 10-ak kolumnista...it d...itd...MA NITKO BRAĆO HRVATI I SESTRE i Željnaa..NITKO. .ma bit ću ponovno ROB,ali dušu Đavlu NIKAD prodati!!!MFP!
Pa pogledajte samo zgradu europskog parlamenta, građena je upravo po uzoru na kulu Babilonsku!
Da naš Otac nebeski nije u praskozorje ljudske povijesti pomutio jezike graditeljima kule Babilonske davno bi prije bila uspostavljena jedna svjetska država.
No, Bog je u svojoj beskonačnoj mudrosti sačuvao ljudski rod od tog paklenog plana jedne svjetske države upravo kroz razvitak nacija.
Stoga je nacionalna država izraz Božje volje sve do trenutka dok Krist ne uspostavi svoje Kraljevstvo na zemlji, kad više neće biti ni nacija ni država, nego samo Božje kraljevstvo sa Kristom Kraljem!
P.S. Jaka, suverena, nezavisna hrvatska država pod vodstvom istinskih domoljuba je jedino rješenje za sve hrvatske probleme.
Dođu tako konzuli međunarodne zajednice određenoga dana na hercegovačko-da lmatinsku granicu između Dubravice i Bijeloga Vira. Taj se dijalog odvijao ovako:
"Vaš ustanak i postupak nije opravdan", rekoše konzuli.
"Dugovječne mukotrpnje opravdavaju naš ustanak..", odgovoriše vođe.
"Ali je u sultana silna snaga i vojska, pa će vas sviju smrviti" dočekaše konzuli.
"Mrvi nas i tare već od 500 godina, pa evo nas još ima živih, da krv do zadnje kapi prolijemo za slobodu" — repliciraše vođe.
"Kad to malo hljeba, što imadete u torbi, pojedete, čim ćete se hraniti? Ta pomrijet ćete od gladi", zaprijetiše sankcijama konzuli.
Mijo Ljuban iz Sjekosa pograbi šaku zemlje ispred sebe, turi zemlju u usta, prožvaka i proždrije na očigled sviju, te reče:
"Evo ove Božje hrane neće nam nikada nestati".
Kažu, da je engleski konzul Holomes zaplakao, kad je vidio taj prizor.Kad je ovaj odlomak, pročitan suvremenom engleskom "konzulu na Balkanu" lordu David Owenu, on se samo osmjehnuo.To je ujedno razlika u ondašnjem i sadašnjem međunarodnom političaru, koji je i onda i sada branio samo jednu stranu, a naša je situacija i onda i sada gotovo identična. Ali nećemo mi ovu zemlju jesti, kao legendarni Mijo iz Bajovaca. A hoćemo je, po Božjem određenju, obrađivati, po njoj saditi, natapati je, Božji blagoslov na nju zazivati, jer taj narod može živjeti u svojoj zemlji od roda svoje zemlje i od rada svojih ruku..prenio Mijo Faust Perica! Masoni i židovski novčari "prste k sebi"...
Citat MIJO F:
Citat MIJO F:
Citat MIJO F:
Zar nismo već ustvrdili kako je uprizorenje lažnoga pogreba prodaja duše Đavlu. Prestani se praviti grbav i odi više svečeniku!
Također je zabluda misliti da će se Hrvatska oduprijeti globalizaciji samo zato što ne će ući u EU.
Uostalom nije EU ono što se Vama ne sviđa, već je to EU po modelu globalizatora, koji u tome žrvnju zvanom globalizacija prave čovjeka novoga doba, utapajući narode sa svim svojim posebnostima u bezličnu ljudsku masu. Mi Hrvati, našim eventualnim ne ulaskom u uniju ne ćemo uteći na neki drugi planet, već ćemo kao i ostale države ovoga svijeta trpiti procese kojima se ni mnogo snažniji od nas ne mogu oduprijeti.
Hrvatska mora znati prepoznati svoj put, važući pažljivo svoje buduće poteze i ne izlažući se nepotrebno sili koja je nepojmljivo jaka, već naći najmanje škodljiv zaklon u kojemu može sačuvati nešto malo sebe.
... Izbrisani dio, Admin.
MFP!
Yusipović bi odgovorio sljedeće, "biti će prava katastrofa ako Hrvatska ne uđe u EU 2012. godine, jer će izgubiti 1.200.000 eura".
Tako razmišlja puzavac i briselski sluga Yusipović, kao i oni slični njemu, a to su svi u Savezu za Eu-ropsku uniju.
P.S. Jedini novac koji EU daje zemljama poput Hrvatske je za katastarsko mjerenje hrvatske zemlje da briselski kolonizatori sutra znaju s kojom površinom poljoprivrednog zemljišta raspolažu.
Ma netreba više na nj'obraćati pozornost u glavi nema ništ'vakum vlasti od 10.prosinca 1999.MFP!
No, dragi Bog nam je poslao, kako uvijek naglašava naš Mijo, hrvatskog Mojsiju dr. Franju Tuđmana da nas uz pomoć hrvatskih branitelja izvede iz zemlje ropstva, Srboslavije!
Hvala vam.
Eto preci su nam bili neuništivi i zato nas ima na ovoj vjetrometini gdje bi svaki drugi narod davno već nestao.
No ne smijemo se zavaravati, jer mi danas više nismo kao oni, a i sila koja nas gazi više nije vidljiva kao ona što je njih gazila.
Mi se danas borimo sa duhovima, a narod smo ratnika, koji nije vješt u tehnikama od kojih se današnji rat sa nevidljivim neprijateljem sastoji. Naše najjače oružje danas može biti sloga, demografska obnova i djelotvorna ljubav prema prema vlastitom narodu, koju možemo iskazati na razne načine, pa i ovako kako to činimo na ovome portalu.
Također, nemojte banalizirati moje komentare, jer ja to što vi kažete naprosto nisam rekao. Rekao sam da Hrvatska od globalizacije ne može uteći, već pronaći svoje mjesto u takvome svijetu kakav on jest, ali na način da pritom u najvećoj mogućoj mjeri sačuva ono malo sebe, što se u tim uvjetima bude moglo sačuvati, pa bilo to unutar ili izvan EU.
Što se tiče mojih navodnih moći, jedina moć koju ja imam i do koje držim je vjera u Božju riječ, Bibliju, koja govori o borbi Davida i Golijata, u kojoj je David (slika hrvatskog vjerničkog naroda) izvojevao pobjedu nad Golijatom (slika današnje bezbožne Eu-ropske unije) vojujući u ime Boga nad vojskama i proslavljajući Božje ime.
P.S. Isto to trebamo činiti i mi Hrvati katolici koji se zovemo i jesmo djeca Božja.
Sublimirajući sve komentare, Vaše i moje na temu ulazak u EU –argumenti za i protiv dalo bi se zaključiti da se Vi više priklanjate opciji ,“ulazak u EU, ali ne pod svaku cijenu“, odnosno „ulazak u EU treba biti sredstvo za bolji život, a ne cilj“.
Moje gledište što se tiče Eu-ropske unije se malo razlikuje od Vašega, ja se više priklanjam opciji koja smatra da je Eu-ropska unija institucionaliz irani grijeh čije je zakonodavstvo u potpunoj suprotnosti sa svih 10 Božjih zapovijedi, i držim Eu-ropsku uniju kao grijeh, babilonsku bludnicu sa kojom ne smije biti kompromisa, jer ili si na Božjoj strani ili na vražjoj, sredine nema.
P.S. Ja sam svoju stranu odavno izabrao.
Nudim ovu na daljnju doradu, pa je upišite na Wikipediju, ako vam se sviđa.
Globalizacija je organizirani postupak rastakanja nacionalnih i vjerskih različitosti, te grupiranja ekonomske i političke moći, sa ciljem potpune centralizacije vlasti.
-----------------------------------------Iz kojeg centra moći se to što vi tvrdite pokreče, kojim instrumentima, koliko je široka mreža globalizatora i što nakon centralizacije (gdje će biti sjedište te moći?) moći slijedi? Postoji li neki 'program' globalizatora kojem se mi ne možemo bez, kako vi kažete, 'nadnaravne moći' oduprijeti? Dižete li vi, nehotice valjda, globalizatore na razinu božanstva apostrofirajući ih kao snagu s kojom jedino Bog (koji ima nadnaravne moći)može izaći na kraj? Ne mislite li možda da ste sa vašim kapitulantskim stavom počeli propagirati upravo ono što bi 'oni' htjeli - naime da je 'priča ispričana', tu se više ne može ništa napraviti ma koliko se mi trudili? Čemu onda Miro Tuđman? Čemu Hrvatska, u ili izvan Europe? Je li Napoleon bio globalizator? Aleksandar Makedonski?, Hitler, Komunistička internacionala? Katolička crkva? Islam? Budhizam?
Možda 'netko' sanja to o čemu vi govorite ali takvo što nije moguće dok je ljudsko biće takvo kakvo jest - limitirano vremenom i prostorom, sa samo 30 godina kreativne faze u životu u kojoj kao individua ne može ništa spektakularnoga napraviti ni na 'obradi' sebe samoga, a kamo li društva, pogotovo 'globalnog'! To što vi pričate 'nekom' odgovara među inim i iz čisto psihološkog razloga - 'mi' smo toliko jaki da nam nitko ništa ne može pa je uzaludna svaka kombinatorika jer se 'nas' ne može zaobići! Kuda god krenuli naša će vas 'mreža' dočekati!?
Mislim da ste odlepršali u sferu iz koje se teško vrača u realnost, ovozemaljsu stvarnost, gdje su ljudi samo ljudi ma kako sanjali o tome kako su bogovi! Makar i jedino ovozemaljski!
U tvoje malo mjesto,selo ili grad naseliti se moze gradjana iz EU po miloj volji, bez obzira na rasnu,nacionaln u ili politicku pripadnost,(Fra ncuza,Italijana Svedjana,Portug alaca,Poljaka,C eha,Engleza,i svih njihovih manjina ,vjera i boja,moci ce relativno jeftino kupiti bilo koju nekretninu i osnivati bilo kakve udruge ili poslove.Ono sto mi sada zovemo HRVATSKA DRZAVNA GRANICA nece vise postojati.
Hrvatska ce biti zemlja otvorena svima bez razlike,naciona lni teritorij biti ce samo fikcija.
Nase povjesne vrednote,DOMOVI NSKI RAT,
Nasi velikani,pisci, umjetnici,Sabor izgubice nacionalni karakter.
O povratku na "prijasnje" -pred EU stanje nece vise biti ni govora.
Hrvatski jeziki zgubice postupno na vaznosti,jer ce dominantniji ,jezici,brojnij ih naroda preuzeti vodstvo,biti ce ustvari osudjen na lagano odumiranje..
TV kuce,MEDIJI,TIS AK biti ce dominiran
"Evropskim temama" i kao sto je vec pretezito slucaj biti ce dio lanca stranih korporacija sa clancima iz stranih izvora.
Hrvatska ce biti mala drzavica u sastavu Evropskog diva i konzekventno tome nece moci imati dovoljan broj glasova niti na nadglasavanje niti donosenja samostalnih odluka.
Sudstvo,drzavna uprava,sigurnos t,sami izbori za vlast,-sve ce to biti "dirigirano" iz Brussela.
Nestace i nasa nacionalna valuta KUNA
ekonomija ce biti dio Evropske Ekonomije
i biti ce regulirana UNIJOM.Hrvati ce posebno u pocetku biti izrazito siromasniji od stranaca koji ce moci neometano kupovati bilo sto u Hrvatskoj po daleko jeftinijim cijenama.
I da da nezaboravim:
Sve ce cijene otici najmanje DUPLO -da budu u razini tzv EVROPSKIH STANDARDA.
Sve se to vec dogodilo SVIMA manjim clanicama UNIJE od kojih su sada neke pred EKONOMSKIM KOLAPSOM.
Nemogu zamisliti da bi i jedan normalan
HRVAT pristao na ovakovi scenario koji nije nista drugo nego prodaja svoga suveriniteta i slobode ,koju ce biti vise nemoguce povratiti...
Hrvatska ce ostati samo jedno nostalgicno sjecanje...Jedn a memorija
STARE SLAVE DJEDOVINA prodana od izdajnickih politicara koji ce "odraditi" tu svoju izdajnicku rabotu za Judine skude dakako.
ZAto odlucno ne ! za ulazak u EVROPSKU UNIJU!
Budimo samostalni,trgu jmo s njima,pa i suradjujmo s njima,idimo u turizam i razmjene dobara ali ne otvarajmo vrata
HRVATSKOG DOMA bilo kome tako olako.
Hrvatsaka je jedna od najljepsih drzava Evrope ,sa ogromnim potencijalom i nekretninama koje je tesko naci na citavom kontinentu.
Budimo dobri gospodari a ne sluge!
Cuvajmo svoju DOMOVINU koju smo tako tesko i krvavo stekli.
To je sveta duznost prema nama,prema potomcima , prema tlu, prema predcima.
Ovo je prilično uravnoteženi komentar, prikaz globalizacije.
diskrepancija.org/.../...
Ali, nekima koji budu to pročitali to ne će ništa značiti, jer je tekst pisam visoko sintetizirano, pa je neupućenima nerazumljiv.
Gore citirana definicija globalzacije je nikakva. Pogrješna.
Tema je kako tako uvodno obrađena, a komentari su pak pretežito - nikakvi.
Na tu sam definiciju globalizacije mislio kad sam napisao da je pogrješna.
Očit je najvažniji ,najsnažniji i neporeciv argument pro ulaska u EU,na nama je da ga svojim glasom protiv na referendumu pobijemo.
Ja se tim prognozama u komentarima nisam bavio i ne ću, jer bi bili vrlo neozbiljno da Hrvatska bude poligon na kojem ćemo ispitivati njihovu moć.
Upravovo suprotno, u drugome uvjetu kojega bi po mome mišljenju trebalo zadovoljiti kako bi mogli biti obustavljeni procesi europskih integracija, govorim o tome kako
Hrvatska tražeći svoj put mora pronaći zaklon od pogubne izloženosti nasilju određenih centara moći, pa ako taj put vodi u EU onda je to dobar put, također ako takav put vodi u samostalnost, tada je to još bolji put, pod uvjetom da njime može biti zadovoljen i treći uvjet.
Kakvoća nečijih komentara ovisi o dijoptriji onoga koji ih čita, a
vaša je je malo u minusu.
Ja sam postavio tri uvjeta bez zadovoljavanja kojih nitko pametan ne bi trebao prekinuti proces približavanja EU.
Citat Juraj Puljski:
Prvi je nužan radi dolaska u situaciju da se preostala dva mogu ispuniti.
Drugi uvjet je smisao radi kojega to činimo, točnije neophodni politički boljitak radi kojega se i donosi takva odluka.
Treći uvjet je održivost samoga projekta, bez koje bi on bio uzaludan i štetan.
Od sada više ne ću pisati odgovore na ničije komentare, već samo na one koji sa argumentima pobijaju ono što sam u ovome komentaru napisao.
Kakvoća nečijeg komentara ovisi o onome koji ga piše, a ocjena toga komentara o dioptriji onoga koji ga čita.
E PA BRACO HRVATI I VI GLEDAJTE SVOJ AKO ZELITE OSTAT SVOJ NA SVOME!!!
hvala na paznji i da, uzivao sam citajuci komentare i misljenja te sam zakljucio da JOS IMA HRVATA...hvala BOGU!
da ni nekak bilo
pak ni vekda nebu
da nam nekak nebu...
Slažem se.
-da se izvine zbog embarga za nabavku oružja za odbranu Hrvatske
-da nam oslobode generale u Haagu i obeštete ih
-da nam ponište dugove koji su plod lihvarenja nad našim pukom u vrijeme kad smo bili u nevoljama rata i poraća.
-da nas više ne muče sa regijama jer mi sa tom geostrateškom problematikom kao mala zemlja nemamo veze ,odnosno raskinuli smo te veze i to platili krvavom cijenom.
-nek ne diraju u našu Crkvu i naš tradicionalni vrijenosni sustav i svetinje.
-nek nam vrate ZERP
-neka priznaju naše državne granice
Dakle to bi bila moja polazna pozicija .
Ovo što ovi naši rade je podpornografija -podmetnu guzicu i galame idemo dalje!
I kurva traže da im se plati a ove naše nisu sposobne ni za to!!!
2. Vrli i prepametni, vjerojatno, dobronamjerni, ali neumni - BEZ ULASKA U EU, NESTAJEMO, DA NESTAJEMO!!!
3. Iz EU se može bez ikakve muke izaći bez ikakvih obveza, i to u svako doba, a ući se u realnom vremenu po neki narod može samo jednom!
4. Sada imamo priliku ući uzdignuta čela i daj Bože potpisati pristupne ugovore do ljeta 2011., a onda od EU članica tražiti hitni postupak bar do datuma pada Vukovara iste godine, pa time i njihovu gestu-ispriku za nečinjenje u napadu srbočetnosoldat eske na našu Domovinu!
5. U protivnom smo u rukama NE GUSAKA U MAGLI, NEGO GUSANA i crno nam se piše, a to sigurno nitko ne želi.
6. Intelektualac ne prEsuđuje, nego prOsuđuje, pa se ne zanosimo da nam na čelu vođe dođu otpisani, da Hrvatine, ali otpisani starkelje, i to bez ikakve podrške u narodu, a okupimo se i u JEDINO HRVATSKA platformi, ali oko mladih (na pr. prof. dr. Nazor i sličnih)?! Ovo što pokušavamo okupiti - rezultirati će kao rogovi u vreći i unaprijed je osuđeno na propast.
7. Imamo velikih promašaja, na pr. u Daytonu smo odbacili (radi prevelikih apetita) Hrvatsku jedinicu u BiH i zbog te pogrješke skoro sasvim od tamo nestaše Hrvati! Je li će u ovim ustavnim promjenama to konačno udruženi Hrvati uspjeti dobiti - za nadati se je?!
8. Svima nama pamet u glavu i dobra prosudba, ali ulazak u EU nema DA i to nema izbora! Dugo slijedeći ne će ulaziti u Europu, a do tada vratimo nacionalne vrijednosti u sve naše glave?!
SAPIENTI SAT, DRAGI PRIJATELJI!
Predak33
Isto se odnosi i na Boljunca! sve je to nedorečeno! Odgovori na pitanje ŠTO, TKO, ZAŠTO nisu dati zato jer ih nigdje nećete naći!
Sve je nedorečeno. Što, tko, zašto. To nije globalizacija. Globalzacija je povezivanje svijeta koje se odviija već stoljećima i sada je na svom vrhuncu. Što će biti u budućnosti to ne znamo. Tehmologija čini svoje, ali drštvena se zbivanja ne može predvidjeti, pa tako niti odgovorioti na pitanje tko i zašto. Taj proces svjetske integracije, povezivanja putem optičkih kablova, interneta , nabavnim lancima, proizvodnim suradnjama kad se jedan proizvof sasrtavlja od komponenata iz desetak ili više zemlja - to je globalizacija. Austrija pa ni Slovačka nemaju svoj automobil kao konačno proizvod a imaju veoma razvijenu automobilsku industruiju. Svako računalo kojim se služimo u komuniciranju na ovommportalu je proizvod na desetak tvrka iz raznih zemalja. Nitko više sam ne proizvodi sve komponente.
A vi pišete o neodređenosti, tko, što i zašto ! Razumijeti li uopće o čemu pišete ?
Isto vrijedi i za Rječinu.
Upravo ta konstatacija koje je točna je pokretač stvaranja novoga svjetskog gospodarskog poretka. Sirovine više nisu bitne. Bitna je sposobnost za stvaranje inovacija, a inovacije stvaraju i zaposlenost. Naravno da će biti pregovaranja, trzavica pa i ratova, ali ne nužno i ratova koji će uništiti civlizaciju na Zemlji. Iako ni takav scenarij nije nezamisliv.
Ne znam tko je tu više pametan, a tko ne razumije o čemu se radi!? Globalizacija u smislu mekdonladizacij e svijeta, unificiranja kuture ića i pića, trivijalizacija kulture i umjetnosti, uništavanje nacija i nacionalnih država, svjetska vlada...to je ono na što nas upozorava Juraj Puljski kao već gotovo pa svršen čin!? Ovo o čemu Vi pišete nema veze sa tim. Zato i ne razumijete ona dva pitanja!
A povezivanje svijeta nema veze s tim procesima koje vode neka 'središta moći'! Slažem se da postoji intencija kod tih grupacija samo su im izgledi na uspjeh NIKAKVI! Baš kao i kod svih porethodnih 'globalizatora - od A. Makedonskog do Hitlera i Staljina!
Takav rat je moguć kao nešto što bi se moglo dogoditi kao ludost u određenom trenutku. Ali, atova tipa Iraka, Afganistana i sl. mogući su. Na najboljem putuza rat su Jemen i Somalija. Pakistan je veoma nestabilan. Iran bi mogao biti napadnut izravno, iako sam ne će izravno nikoga napasti. Ali će pomagati one koji rade za islamsku stvar. Najveći prblem svijeta je danas islam. Od prebolesnih, prenemoćnih ne prijeti nikome opasnost. Prijeti opasnost od ponienih i uvrijeđenih te zavidnih islamista. Veoma je važno pitanje hoće li se islam uspjeti odhrvati svoga osjećaja poniženosti i okrenuti sebi.
Svaki narod, svaka kultura koja bude svjesna svoje posebnosti i koja se bude razvijala u skladu sa svoomtradicijom imat će "potrošače" širom svijeta. Jer, različito je lijepo.
Primjer : automobilska industrija!? U njoj je proizvodnja cca. 80% robotizirana, a do 'jučer' je u Njemačkoj svako sedmo radno mjesto bilo ovisno o prođi automobila na svjetskom tržištu!? Danas više nema niti jednog Turčina uz tekuću vrpcu u proizvodnji 'Forda' ili 'Opela'. Umjesto njih to rade roboti koji ne idu na godišnji, bolovanje...a za održavanje kojih su dovoljna dva tehničara i jedan inženjer po svakom pogonu! Prije 20 godina te su poslove radili priučeni Turci iz Anatolije, ali su stotine tisuća tih istih Turaka redovito kupovali te iste automobile. Dakle produktivnost je porasla ali se je tržište znatno smanjilo! A ponuda na tršištu rada se enormno povećala! Time se kupovna moć znatno smanjila, a manje konzumiranja... itd. U Njemačkoj je nezaposlenost puno veća od one koja se objavljuje jer se skriva iza socijalne politike Harz IV, koja socijalnu pomoć veže uz 'općekorisni rad' koji se plaća sa nekoliko dodatnih eura (uz socijalu) dnevno za npr. čišćenje parkova!? Ti ljudi se ne vode kao nezaposleni, ali im je kupovna moć jedva dostatna za golo preživljavanje!
Bravo! O veleproblemu koji izvire na tomu tragu muslimanske rascijepljenost i, piše znalački i mudro Orhan Pamuk u romanu " Snijeg ".
Ne bih se grčevito držao teza iz Huntington-ove " Sukob civilizacija " jer je ta knjiga vrlo vjerojatno pisana ciljano i sa namjerom. To bi djelo poglavito imalo biti teorijskom podlogom za koju će se pouzdano primiti Obamin nasljednjik kada bude palio inicijalnu iskru u Iranu. Gdje ćemo mi tada biti? To je pitanje!
Nevjerojatna je niska razina rasprave i neargumentiranost komentara na ovu prevažnu temu, koja će vrlo vjerojatno podjeliti narod pred ove izbore.
Velika većina sugovornika zadovoljava se bezrazložno lijepiti minuse na tuđe komentare, pa se tako dolazi do toga da kada netko primjerice kaže da je Zemlja geoid dobije 8 minusa, dok onaj drugi kada kaže da je ona lijepa kocka dobije 8 pluseva. Evo pimjera, a takvih je na pretek, uostalom pročitajte sami.
Citat Jedino Hrvatska: Ovo je dobilo (8+)
Citat Juraj Puljski: Moj odgovor (8-)
Citat Jedino Hrvatska: Ovo je dobilo (+8)
Citat Juraj Puljski: Moj odgovor (-8)
I tako redom manje više svaki komentar.
Jedino Hrvatska, je li Vam neugodno kada za ovakve gluposti dobijete ovakve izvrsne ocjene i je li Vam neugodno što niti na jedno od moja tri pitanja niste kadri suvislo odgovoriti.
Svaka čast Vama i onima koji vam lijepe te pluseve.
Točan opis posljedica tehnološkog napretka, robotizacije. Ali toga nisu lišeni niti Kinezi, ni Turci. I oni su prisiljeni slijediti te novosti u proizvodnji. U nas su čak i makro ekonomsti slijepi na tu činjenicu.
Ne pretendiram na to da znam sve odgovore na pitanje nezaposlenosti koju rađa tehnološki razvoj. Ipak da tomu dometnem kako ni u poljoprivredi nestoje stvari puno drugačije. U Americi je navodno u poljoprivredi zaposleno tek oko 3 % stanovništva, a problemmje kako prodati i kamo s viškovima hrane.
Toje zbilja današnjega svijeta. Pa se sada postavlja pitanje kako dalje ? Što namje činiti ?
Evo mogućih odgovora:
1. Sjesti i plakati nad našom hudom sudbinom što smo se rodili u vrijeme kad se svijet tako brzo mijenja ; gdje su ona blažena vremena kad smo znali pouzdano da ćemio život proživjeti više-manje kao i naši stari; pleti kotač k'o i otac ! - toje bilo načelo društva kje se je mijenjaloveom sporo, nažalost to je vrijeme prošlo i što nam preostaje ? Plakanje. To je najboji odgovor.
2. Ograditi se visokim i neprobojnim zidovima i zaštititi se od toga neprijateljskog svijeta; iskustva iz svijeta imamo : kineski zid, željezna zavjesa, zid u Jeruzalemu, zid između SAD-a i Meksika . Mi imamo komparativne prednosti: najtvrđega kamena i cementa imamo na pretek; imamo Jadransku željezaru koja umjesto da betonsko željezo isporućuje za pelješki most neka ga lifra za gradnju hrvatskog zida oko cijele Hrvatske; pa da konačno budemo svoji na svome ! Suvereni nezavisni, ničiji robovi nego sami svoji gospodari !
3. Ovaj treći mogući odgovor je pesimističniji. Nema lakog rješenja: nema plakanja i nema zida kojim bismo se ogradili od pokvarenog bezbožnog zapada i jeftinog istoka koji nam lifra jeftine proizvode osmišljene na trulom Zapadu; Zlo je u tomu što i taj jeftini stok s milijunima i milijardama ljudi koji žele živjeti isto tako dobro kao i mi na Zapadu, taj Istok nije spreman raditi samo po projektima i naputcima Zapada, nego se i on sve više prihvaća smišljanja novoga, projektiranja i ostvarivanja zamišljenih novosti.
Pa, što nam je činiti po ovom odgovoru koji i nije odgovor ? Ovaj je odgovor veoma složen i zahtjevan. On je sukus onoga što razumijevam pod sintagmom jedinstvenog hrvatskog nacionalnog programa.
Polazište ovom odgovoru je priznanje današnje stvarnosti svijeta koji je globaliziran, i stalno se sve više integrira, povezuje. Internet i optićčki kablovi te tražilice i digitalizacija svega što je moguće digitalizirati, te preseljavanja proizvodnje i usluga u dijelove svijeta u kojima najbolje uspijevaju je danas činjenica i nikakvo zatvaranje očiju tu ne pomaže, ne može izbrisati te činjenice. I na tome današnji svijet nije stao. Sve se ubrzanije mijenja. Ako smo se složili da je to tako, tada na tim osnovama moramo tražiti pravi odgovor. Ne plakati ne ograđivati se zidom, nego mućnuti glavom.
Pritom treba imati na umu ljudsku narav. Obično se misli da ljudi maju slobodnu voljui treba ima dati mogućnot da biraju i - nema problema : ljudi će zabrati bolju opciju. Krivo ! Ljudi su, uglavnom, lijeni i dok mogu birati birat će ono što im je lakše, a ne što im je bolje, korisnije. Tek kad dođu u situaciju da nemaju altenativu, tada biraju ono što im je jedino ponuđeno. na izbor. Takvi smo i s takvom ljudskom naravi moramo računati.
I što sada ? Jesmo l dotjerali cara do duvara tj. sebe u situaciju da namamo drugog izbora. Jesmo i ne samo mi Hrvati. Čitav je svijet , svi narodi u svijetu su u toj situaciji i nema drugog izbora do toga da se mora nositi s promijenjivim, varljivim svijetom. Plakanje vodi u propast, a ograđivanje zidom ne uspijeva.
Dakle, ako prihvatimo ta polazišta, moramo mućnuti glavom i potražiti konkretne odgovore na izazove današnjice i još više izazove koji slijede u budućnosti po redovnom tijeku stvari.
Netko će prokomentirati ovaj moj uradak kao prazno umovanje, kao prazno filozofiranje. da bih ih razuvjerio morao bih napisati i nastavak toga "praznog umovanja". Ne znam hoću li uspijeti. Pokušat ću.
Što se tiče neugodnosti koju bih trebao osjećati zbog mojih pozitivno ocijenjenih komentara, kao i oni koji su ih pozitivno ocijenili, mislim da jedino tko bi se trebao osjećati neugodno poslije ovoga što ste moje komentare na temu „Ulazak u EU- argumenti za i protiv“, nazvali glupostima, a još više što ste doveli u pitanje zdrav razum i rasuđivanje korisnika i gostiju HKV-ova portala, ste upravo Vi.
Malo me čudi ovaj Vaš ispad, jer ste svojim dosadašnjim pisanjem na ovom portalu na mene ostavili jako dobar utisak, štoviše smatrao sam Vas, i smatram i dalje jednim od odličnika ovog portala, a posebice što dolazite iz Istre gdje baš i nema puno takvih koji odišu hrvatskim duhom. Stoga me posebno raduje da su Istra i Hrvatsko primorje zahvaljujući Vama, Puljaninu, Boljuncu, Riječini, Cicariji, itd. kao komentatorima iznad prosječno zastupljeni na ovom portalu HKV-a, a što je najvažnije svi odreda pišete u hrvatskom duhu, što je za mene jedino bitno kod ocjenjivanja nečijih komentara, iako se uvijek ne slažem sa njima.
Pa da Vam odam jednu moju malu tajnu, ja gotovo za sve komentatore na ovom portalu dajem plus, osim onih provokatorskih, jer kao što sam već rekao najvažnije mi je u kojem duhu netko piše, odnosno dali komentar odiše hrvatskim duhom.
Što se tiče same teme „Ulazak u EU- argumenti za i protiv“, ja sam na ovu temu imao točno 16 upisa iz kojih je svatko jasno mogao iščitati moj stav o Eu-ropskoj uniji, a još više iz moga desetomjesečnog pisanja na ovom svehrvatskom portalu gdje sam na temu Europske unije napisao ne znam ni sam koliki broj komentara iz kojih se vidi da ja ne pripadam čak ni u skupinu euroskeptika, nego sam otvoreni protivnik Eu-ropske unije i Novog svjetskog poretka. Razloge mog protivljenja toj Antikristovoj tvorevini sam toliko puta napisao na ovom portalu, tako da ih nemam razloga ponavljati, a gotovo svi se nalaze i među ovih 16 mojih upisa.
Nadalje, citirali ste četiri svoja i dva moja komentara na temu „EU-argumenti za i protiv“ i to naveli kao primjer jačine nečijih argumenata, međutim već kad ste te izvukli te citate bilo bi red da ste ih naveli sve, i Vaše i moje, od kojih se jedan manji dio odnosio na Vaše komentare. Ja ih neću sada navoditi nego pozivam cijenjene korisnike i goste HKV-og portala ako imaju volje neka ih još jednom sve pročitaju i daju još jednom svoj sud o njima.
Između mojih 16 komentara se mogu između ostalog iščitati i odgovori na Vaša tri postavljena uvjeta, bez zadovoljenja kojih, kako kažete, nitko pametan ne bi trebao prekinuti proces približavanja Europskoj uniji.
I za kraj, poštovani gosp. Juraj, žao mi je što ste izgleda stekli dojam da je netko na ovom portalu protiv Vas samo zato što su neke od Vaših komentara ocijenili minusom. Neka Vas tješi spoznaja da sam čak i ove Vaše upise na temu "Eu- argumenti za i protiv“ ocijenio plusom.
P.S. Lijep pozdrav hrvatskoj Puli, i Vama poštovani Juraj.
Odmah nakon objave moga sinoćnjeg komentara, zažalio sam što sam Vaše nazvao glupostima i na tome Vam se iskreno ispričavam, svjestan da sam time napravio veću štetu sebi nego li Vama.
Nadalje, Vi i dalje nastavljate tvrdo zastupati svoje stajalište o prekidu približavanja EU, a bez da ste, pa makar i onako intimno u sebi, našli odgovore na ova tri uvjeta koje sam ovdje postavio. Ti uvjeti nisu ključni samo meni i to zato što sam ih ja postavio, već su oni doista takvi da nitko odgovoran tko voli svoj narod ne bi ni pomislio upustiti se u donošenje bilo kakve odluke i stava na tu temu, a da na te uvjete nema jasne odgovore.
Iskreno, kada sam te uvjete postavio, nisam niti očekivao da će mi itko na njih moći odgovoriti i to zato što je to gotovo nemoguće bez vrlo ozbiljne multidisciplina rne prosudbe, koju sam se nadao ovim putem potaknuti i koja bi trebala biti zatvorenoga tipa, barem dok se ne postigne neki racionalan i suvisli zaključak. Ozbiljan odgovor koji sam očekivao od Vas, budući da ste jedan od najglasnijih promicatelja prekida približavanja uniji, bio bi svaka obustava takvoga djelovanja dok se ne donese jasni stav o ova tri temeljna uvjeta.
Moram priznati da sam duboko razočaran niskom razinom komentara na ovu prevažnu temu i zbog toga je moja sinoćnja reakcija bila pomalo nepristojna, a naročito me je na to potaknuo komentar Cicarije, kojega čini mi se privatno poznam i koji me savjetuje da se opustim i ne unosim toliko energije u to, jer svi mi i onako ovdje o nićemu ne odlučujemo i ne možemo ništa promjeniti.
Dobro, možda čovjek u tome ima više iskustva od mene, ali tada sve ovo prestaje imati smisla, pa ako je to uistinu tako, tada ponovo predlažem uredništvu portala da promjeni naziv u "Volim Hrvatsku, ne u EU - portal za razonodu i razbribrigu", pa ću ga tada i ja tako shvatiti i vrijeme provedeno ne njemu provesti sa svojom obiteli, jer je to moja jedina razbribriga, dok je ovo što pišem predmet moje nespokoja i brige za našu zajedničku i neizvjesnu budućnost.
Razmislite, zašto ovih dana na Pirinejskom poluotoku Američki crnac reče kako je došao dati podršku EU.
Hrvatski problem nije EU nego pregovarači na čelu sa Drobnjakom i pojedina politička svita u hrvatskoj koju predvode Pusićke, Pupovci i ostali petokolonaši.
Danas za Hrvatsku to nema veze sa nekom međunarodnom izolacijom jer je ista nemoguća .
Radi se o tome da li ćemo se odreći nekih važnih elemenata državne suverenosti i podrediti ih Bruxellesu za obećanu lovu.
Dali smo Gotovinu ,dali smo ZERP ,dali Savudrijsku valu ,priznali da smo djelili Bosnu, priznali da smo učinili genocid nad Srbima ,prihvatili da se regionalno integriramo sa Srbijom i BIH ,..plešemo Žikino kolo ...SVE ZA LOVU.
Čekamo primopredaju za sitniš.
Ta privilegirana kasta ima posve zdrav egoistički instinkt i reagira upravo u skladu s njim. Nije problem u tome. Taj se instinkt, taj se motiv u naših ljudi ne može izbjeći. takvi su ljudi općenito. I zato bi bilo dobro , s toga gledišta da se proces ulaska Hrvatske u EU malo oduži. Bilo bi moralno i poželjno da nam u EU budu kao zastupnici visoko moralne osobe i najbolji stručnjaci, ljudi s integritetom, ugledom.Oni će nas ne samo predstavljati nego i sudjelovati u odlučivanju. Ne smije nam biti svejedno tko će nas tamo u dalekom Bruxellesu zastupati.
Ali, postavlja se pitanje što gubimo i što dobivamo bržim ulaskom Hrvatske u EU.
Milslim da je to ipak sporedno pitanje. Ništa nije bolja situacija ni s cjelokupnim sastavom Hrvatskog Sabora. I tamo su provlegije na nižoj razini, ali na puno široj bazi. pa nikome ništa. Ti trpimo kao nešto normalno.
Red je da se u nas uvede izravni izbor zastupnika u Hrvatski Sabor pa tako i u 12 izbornih jedinica i izravan izbor zastupnika u EU Parlament. Pa neka se ti zastupnici prezentiraju sebe i svoj program za EU !
PS:
U Hrvatskoj je bila "Oluja" no tek se očekuje "oluja mozgova".
To je naravno pravo koje polažemo na uređivanje politike u BiH i našu obvezu prema hrvatskom narodu koji u njoj obespravljen.
Više je nego važno predvidjeti kakve će posljedice na našu politiku u BiH imati ulazak, a kakve neulazak u EU.
Primjerice, kakve bi bile posljedice za hrvatski narod kada bi RH ušla u EU, a BiH u Balkansku Uniju zajedno sa Srbijom?
Treba li zbog toga pod svaku cijenu i Srbiju došlepati u EU, kako bi se izbjegao takav razvoj događaja.
Konačno postoji li i kolika je mogućnost da svi zajedno ponovo završimo u balkanskom loncu, pa čak i nakon primanja svih zemalja bivše jugo-tvorevine u EU, njihovim naknadnim povezivanjem u nekakvu sub-europsku regiju.
Sve bi ovo, zajedno sa ona tri uvjeta koja sam već gore naveo, naravno tek nakon ove neophodne razonode i razbibrige, trebalo proći jednu ozbiljnu multidisciplina rnu raščlambu.
Sjećam se jednog visokog EU dužnosnika kad je u vrijeme izbora Mesića za predsjednika RH na HTVu izjavio lukavo se smješeći "Mi imamo poseban plan za Hrvatsku!"
Ako Hrvatska uđe u EU i na duže vrijeme bude s one strane Šengenske granice onda EU s one strane balkanske ostaju samo nerješeni politički problemi BIH ,Kosovo ,Makedonija ,..a svi i gospodarski ugroženi. Zato im Hrvatska treba u tom balkanskom loncu da preuzme veći dio rješavanja tih problema.
Mi smo planirani magarci a ne lideri jer trebamo na svojim plećima sa magarećom dobroćudnošću i poslušnošću graditi novu balkansku strukturu pogodnu za integraciju u EU.
Zato mi se čini da je pretpostavka o našem ulasku u EU i vezano da Srbija na duži period ostane s druge strane Shengena nerealna.
Ponašanje "naših" čelnika koji dobro osluškuju bilo EU politike govori tome u prilog .Regija im je svaka druga pa i prva riječ.
Točno je da moramo smjeniti "našu" vlast i jačati našu nacionalnu svjest u srazu sa srpskim aspiracijama.
Ne tražimo izlaz u tutorima , mi smo dovoljno jaki i jači i perspektivniji od Švicarske kako kaže moj kolega Hvaranin doktor koji radi u Zurichu.
Daj nam molim te pojasni,ako tako javno zboriš, zašto si mu pod nekim drugim tzv. nickovima pljucao po ocu, poštovanom Franji Tuđmanu? Dokle ide tvoj egzibicionizam?
Pravo EU je veoma komplicirano. Ono se izgrađuje ne samo ugovorima nego i u određenim dijelovima odlukama EK i sudskom praksom. Nema sumnje da je EU organizacija sui generis i nemoguće ju je svrstati ni u federaciju niti u konfederaciju. Neki njezini temeljni pravni akti imaju karakter međunarodnog ugovora čija izmjena je moguća samo uz suglasnost svih članica EU.
Poveznica:
www.entereurope.hr/.../
Slušajte Đoko, ne znam što vas dovelo na ovaj portal, ali ako ste ovdje po zadatku onda prepišite ovo:
Juraju Puljskom od ljudi što hodaju ovim svijetom, nikada mi nitko, uz vlastitu obitelj nije bio draži od Franje Tuđmana.