Ipak Bandić!

 

Milan BandićPrva reakcija na ulazak Milana Bandića u drugi krug bila je: Opet nam se nameće izbor biranja manjeg zla. Poznato je koliko sam na zadnjim parlamentarnim izborima bio protiv izbora manjeg zla. U emisiji kod prof. dr. sc. Zdravka Tomca to sam objasnio. Pri tome sam polemizirao sa samim izborom „manjeg zla“. Tvrdio sam da za mene Sanader nije bio manje zlo na tim izborima! Posebno mi je bilo drago vidjeti da takvo mišljenje ima i veliki hrvatski znanstvenik, u Hrvatskoj izuzetno popularan – što je pravo čudo jer se radi i o velikom hrvatskom domoljubu – prof. dr. sc. Davor Pavuna. Dapače, moj dragi prijatelj je mnogo izravniji pa tvrdi: „Sanader je najveći izdajnik nacije u novijoj povijesti.“

Poznato je da je Hebrang poslušno slijedio takvog Sanadera. Zato je njegov izborni rezultat još i povoljan. On samo pokazuje koliko je još ostalo HDZ-ovaca kojima je stranačka pripadnost važnija od hrvatskih nacionalnih interesa. Stoga je Hebrangov prigovor onim državotvornim Hrvatima koji nisu glasovali za njega smiješan. Prigovarati članovima HDZ-a zato što su glasovali za nekoga drugoga, a ne za sljedbenika „najvećeg izdajnika nacije“ zapravo je prigovor tomu da im je Hrvatska važnija od HDZ-a. A prigovarati to isto onima koji nisu članovi HDZ-a, to je doista nešto iznimno glupo.

O manjem zlu piše i Hrvoje Hitrec (Portal HKV-a, ):

Drugo, manje zlo je Milan Bandić, premda je i ta tvrdnja krajnje riskantna ne samo zato što je njegov politički program ponekad nerazumljiva mješavina svega i svačega, nego i zato što je glede vanjske politike podosta neproziran. Upozoravaju me da prije nego što išta napišem, provjerim s kim se sve Bandić sastajao u Moskvi prije nekoliko tjedana – ne s Rusima nego ondje živećim istočnim nam susjedima – i što bi sve to moglo značiti. Također treba uzeti u obzir način upravljanja Zagrebom i afere, profil suradnika u Zagrebu itd. ali u dobro i «zemljački» odnos prema Hrvatima u Herceg Bosni, stanovito nacionalno nagnuće i (predobro) izmaljanu sliku praktičnog vjernika.

Sigurno ima puno toga što se može zamjeriti Bandiću. Međutim, jesu li bili u pravu oni koji su vjerovali da se treba obratiti Hebrangu, kao državotvornom Hrvatu, a zapravo sljedbeniku i sukreatoru Sanaderove politike?

Zašto? Pa ako malo bolje raščlanimo neke bitne postupke Milana Bandića, vidjet ćemo da je od svih predsjedničkih kandidata on bio najbliži onom najboljem – prof. dr. sc. Miroslavu Tuđmanu.

1. Thompson

Prije svega tu treba istaknuti Bandićev odnos prema zaštiti hrvatskih vrjednota, odnosno prema onome koji je postao simbol te zaštite. Jasno vam je da govorim o njegovu odnosu prema Marku Perkoviću Thompsonu. Znamo da je Hebrang, slijedeći Sanadera i Mesića napao Thompsona. Znamo da je Miroslav Tuđman bio jedini od predsjedničkih kandidata koji je potpisao otvorena pisma potpore Thompsonu. Bandić nije, ali on nije ni trebao jer je sam bio izložen silnim napadima upravo zbog Thompsona, tj. zato što je omogućio prvi nastup Thompsonu na Jelačićevu trgu kada je sto tisuća ljudi pjevalo i zajedno s Thompsonom slavilo hrvatske vrjednote. Nakon koncerta je grupa lijevih, nazoviintelektualaca tražila Bandićevu ostavku i smjenu. Onda se o tome pisalo mjesec dana. To je bila glavna tema. Koje god si novine otvorio, koju god emisiju gledao, to je bila tema o kojoj se žestoko pisalo.

Naravno, Thompson je svoju veličinu pokazao i svojim pismom potpore prof. Tuđmanu, iako je znao koliko je Bandić bio izložen napadima zbog svoje podrške njemu. To se može i iščitati iz njegova pisma:

Nekima od vas je poznato i to da ja s pojedinim kandidatima imam i prijateljske odnose (podcrtao J.P.), ali ne želim po toj liniji istupati jer ove izbore smatram preozbiljnima i stoga stavljam na prvo mjesto hrvatske interese.

Zato savjesno i odgovorno dajem potporu prof. Tuđmanu, jer držim da je upravo on jedini kandidat, koji bi bio državnik, koji bi provodio državotvornu politiku, štitio nacionalne interese, znao vratiti Hrvatskom narodu dostojanstvo i nastaviti političkim putem kojim je kročio dr. Franjo Tuđman.

Kao ljudi moramo se zapitati možemo li sada prepustiti Bandića očito dobro isplaniranom linču koji mu se priprema na javnim televizijama i novinama. Istina, on se zna nositi s njima. Ali imamo li mi moralno pravo to samo promatrati, kada je vjerojatno i taj Bandićev odnos prema Thompsonu, odnosno prema hrvatskim vrjednotama vjerojatno njihov najvažniji razlog zašto Bandić ne smije biti predsjednik države.

A Josipović? Pa sjetimo se njegove izjave kako „Thompson smije iznositi svoja politička stajališta, a "jedino što ne smije jest propagiranje fašizma, nacizma, to jest zazivanje mržnje i nasilja". Tako i na primjeru Thompsona vidimo što je Josipovićeva pravda – lažno ocrniti onoga koji veliča hrvatske vrjednote.

2. Treći entitet

Zapravo, sam kraj navoda iz Thompsonova pisma možemo shvatiti kao putokaz Bandiću predsjedniku, da još čvršće svoj plan veže za onaj prof. dr. Miroslava Tuđmana.

Da je toga svjestan i sam Bandić pokazala je i jedina zamjerka na ono što sada zastupa a koju je dobio od Mesića. Radi se o Trećem entitetu u BiH. Naime, Milan Bandić je 14. prosinca 2009. u Mostaru izjavio

„Ukoliko u Federaciji BiH ostane preglasavanje i majorizacija te čvrst stav srpskih predstavnika da se nitko ne može vratiti na ognjište, bojim se da to ne će dobro završiti te da Hrvatima ne preostaje ništa drugo nego posegnuti za trećim entitetom. Bandić je rekao i kako ne zagovara niti priželjkuje Treći entitet, ali se boji, ukoliko ne bude dovoljno razuma unutar predstavnika triju naroda u BiH, da je to onda neminovnost.“

Jasno je da je zahtjev za Trećim entitetom jedini u svoj program stavio prof. dr. sc. Miroslav Tuđman. Nešto što je bilo opasno i pomisliti još prije nekoliko mjeseci, zahvaljući Tuđmanu dobilo je pravo građanstva i u Hrvatskoj. To je očito najbrže shvatio sam Bandić i „u hodu“ prilagodio svoj program tomu te polučio najveći uspjeh u BiH. Znamo da je Hebrang prihvatio Mesićevu politiku prema našim sunarodnjacima u susjednoj državi.

3. Haag

Nigdje nije Josipović razgolitio svoju „pravdu“ kao na pitanju suda u Haagu. Njegova pravda je zapravo haaška nepravda. I dok je Hebrang dio one politike koja je uhićivala naše generale, Josipović ih je pozivao da se predaju i na tom sramotnom političkom sudu dokazuju da nisu krivi. Svi znaju da je zadaća suda dokazivanje nečije krivnje (još nisam sreo čovjeka koji to nije znao), pa to zna i sveučilišni profesor s Pravnog fakulteta. Dobro je pokazati svjetskim moćnicima da vam je važniji njihov interes od vlastite struke. Dobro je pokazati i da si dobar sluga i da ne trebaju boljeg, zar ne? To „dokazivanje nevinosti“ bila je samo njegova poruka svjetskim moćnicima da je on dostojan nasljednik haaškog krivokletnika Stjepana Mesića. Zato nije ni bilo sumnje da će svi oni koji su služili tom sramotnom sudu, stranke i mediji, listom stati uz Josipovića.

Ali bilo bi još i dobro da je to jedino čime je Josipović „zaslužio“ predsjedničku fotelju i ime koje je već stekao (Ivo treći – Haaški). U „Hrvatskom slovu“, 25. srpnja 2009. već sam pisao kako je njegova zasluga velika jer je on profesor na Pravnom fakultetu pa je uspio osigurati skoro potpuni muk hrvatske pravne znanosti. Za njega ne postoji agresija na RH zato što je poznato kakav odnos prema agresoru ima međunarodna zajednica. Kada svjetski moćnici „ne vide“ agresiju – ne vidi je ni Josipović (u knjizi Responsibility for war crimes : Croatian perspective - selected issues / Ivo Josipović, ed. - Zagreb, Pravni fakultet, 2005. - (Monografije Pravnog fakulteta u Zagrebu = Monographiae Facultatis iuridicae Zagrabiensis) Josipović kaže kako je Republika Hrvatska država koja je nastala iz krvavog raspada bivše Jugoslavije. Dakle, Pravni fakultet pod dirigentskom palicom prof. Josipovića šalje svijetu cijelu knjigu na engleskom jeziku u kojoj se ne spominje agresija na Hrvatsku, u kojoj se ne spominje razlika između ratnih zločina agresora i zločina u ratu onih koji se brane. Koliki je to zapravo zločin protiv RH najbolje je pokazao predsjednik Akademije pravnih znanosti Hrvatske, profesor emeritus Željko Horvatić. On je na znanstveno-stručnom skupu Haaški sud – «Zajednički zločinački pothvat» – Što je to?». u Zagrebu 8. lipnja 2007. godine istaknuo:

«Postupanje glavne tužiteljice i tužiteljstva Haaškoga suda, iako nije u suglasju s pravnim načelima, kako ističe Horvatić, očito je u suglasju s najavljenim ostvarivanjem njihove uloge i ciljeva o političkoj i povijesnoj "istini" koje nastoje postići – rekao je – zloporabom međunarodnog kaznenog pravosuđa. Ako ta zloporaba makar i djelomično uspije i ako takve 'istine' budu temelj presuda MKSJ-a, istina o međunarodnom kaznenom pravosuđu i primjeni međunarodnog kaznenog prava pred ad hoc Tribunalom za bivšu Jugoslaviju bit će, nesumnjivo, sramotni dio povijesti tog prava u prvom desetljeću 21. stoljeća".

Poznato je kakvu je burnu reakciju izazvao tada prof. Horvatić. A zamislimo samo da su tako nastupali oni koji su to trebali – ostali profesori s Pravnog fakulteta. Ali, oni su umjesto o struci i pravdi razmišljali o Josipovićevoj „pravdi“. Ipak, Josipović može biti predsjednik države, a Horvatić ne!

Ova je predsjednička kampanja do kraja razgolitila Josipovićevu ulogu i značaj za Sud u Haagu. Počelo je kada je u svom intervjuu u „Hrvatskom listu“ predsjednički kandidat prof. dr. Josip Jurčević rekao:

"Ta činjenica da je g. Josipović sukreator optužbe kojom se Hrvatsku optužuje za zajednički zločinački pothvat, javno je poznata i ranije se mogla iščitati i u Hrvatskoj. Međutim, ona se sada javno potpuno prikriva na sve načine, kao i niz drugih nepovoljnosti po njega. Na taj se način birači dovode u tešku zabludu. Stoga sam već nekoliko puta g. Josipovića nazvao haškim predsjedničkim kandidatom, jer je očito da se iza njegova umjetno favoriziranog puta prema važnoj predsjedničkoj dužnosti stoje iste strukture i interesi koji su uspostavili i skoro odlazećeg predsjednika."

Josipović mu je odmah poslao uvredljivo pismo, koje je Jurčević objavio zajedno sa svojim odgovorom u kojem navodi vijesti i dokumente o velikoj suradnji Josipovića i Tužiteljstva Haaškog suda. Napomenut ću da je naglasak tvrdnje prof. Jurčeviću u riječi „iščitati“, tj. ne radi se o izravnoj tvrdnji. Pa sama odluka Josipovićeve stranke o prepuštanju prava na oslobodilačke akcije Haaškom sudu jest sukreiranje tih optužbi! Dapače, bez te odluke te optužbe bi bile besmislene. Dapače, postoji i odluka Vrhovnog suda po kojoj se ne mogu prihvatiti te odluke. Pravnik Josipović bi itekako trebao znati ta odluka sve obvezuje!

Zanimljiva je činjenica, s obzirom na ovakvu ulogu Ive Josipovića, da beogradski „Kurir“ u članku u kome se pokazuje kako će svi Srbi biti za Ivu Josipovića, donosi istu takvu podršku od još jednog suradnika Haaškog suda i ratnog zločinca, Save Štrbca iz „Veritasa“. Još je zanimljivije to što je da je na prvom sučeljavanju dvojice kandidata Bandić istakao ovu podršku koju je Josipoviću dao Savo Štrbac. Josipović je – mrtav hladan – rekao da to nije istina. Evo adrese na Internetu gdje se možete uvjeriti kako Josipović laže:

http://www.vecernji.hr

ili

http://www.kurir-info

Da se našalimo: Josipovićeva neistina (i Matoš: Lažu Srbi. To im je od Boga) i Štrbčeva podrška njegov toliko puta ponovljen slogan o pravdi pretvara u „Bože pravde“.

Josipović se pokušava obraniti tako što navodi da ga je Hrvatska vlada u vrijeme Oca hrvatske države akademika Franje Tuđmana angažirala kao pravnika za pitanja Suda u Haagu, pa je tako sudjelovao u slučaju subpoene ministru Gojku Šušku. Taj je slučaj Hrvatska dobila, ali zahvaljujući tome što su angažirali poznatog američkog odvjetnika. Kada je Josipovićeva stranka došla na vlast oni su tog odvjetnika napali i nisu platili njegova potraživanja. A znamo i zašto je to učinjeno čovjeku koji je riješio spor na Sudu u Haagu u korist RH. Tada je Josipović, tj. njegova stranka na vlasti, poništila prethodnu odluku Hrvatskoga državnog sabora i predala Sudu u Haagu nadležnost nad hrvatskim oslobodilačkim akcijama. Trebalo je pomoći Haagu u dokazivanju „zločinačkog pothvata zločinačke organizacije“, zapravo dokazivanju „genocidnosti hrvatskog naroda“. Pa zar nije onda prirodno tako zaslužna čovjeka izabrati za Predsjednika RH?

A i zabavna je činjenica da se Josipović „vadi“ na činjenicu da ga je zaposlio hrvatski predsjednik, rukovođen svojom idejom o pomirbi. Sjetimo se kako su mu to vratili!

Nije zabavno kako je on odgovorio na Bilićevo pitanje:

„Je li RH u vojno-redarstvenoj akciji Oluja očistila Srbe iz RH?“

Dok Bandić odbija svaku pomisao na tako nešto i navodi kako su oni uglavnom „otišli dva dana prije Oluje“, Josipović će:

„U pravnom smislu ja to možda ne bih tako okvalificirao, ali ljudi su otišli, nema ih tamo...“

Josipovićev je odgovor užasan i zaslužuje svaku osudu. On ukazuje i na veliku vjerojatnost da je Josipović autor optužbe za zajednički zločinački poduhvat. Znamo da su mnoge prčljave stvari vezane uz Haag dolazile iz Hrvatske!

Josipovićev protukandidat Milan Bandić nema nikakovih izravnih zasluga u suradnji s Haagom. Pri tome je stalno davao do znanja da ne podržava detuđmanizaciju (čitaj: rashrvaćivanje) Hrvatske, pa je stalno viđan na godišnjicama vezanim uz Oca hrvatske države, pa i one zabranjene koje su organizirali ljudi bliski prof. Miroslavu Tuđmanu, a i na nekim drugim sličnim skupovima. Da to nije tako sigurno mu potporu ne bi dao Zbor braniteljskih udruga iz domovinskog rata grada Zagreba kao i niz braniteljskih udruga Zadarske županije.

4. „Crvena Hrvatska“

Prof. dr. sc. Branimir Lukšić na Portalu HKV-a upozorava:

„…dok je reporter objavljivao rezultate glasovanja za kandidata SDP-a iz prostorija SDP-a su se čuli povici "Ivo-Tito!“

Da to nije slučajno vidimo iz Josipovićeve poruke u Rijeci kako će napraviti „Crvenu Hrvatsku“. Pri tome – naravno – nije mislio na onu poznatu iz povijesti. Samo nam je poručio da je njegova „pravda“ u stvarnosti „Правда“.

Bandić mu je odgovorio da će njegova Hrvatska biti crveno-bijelo-plava s grbom u sredini!

Međutim u svezi s tim treba se sjetiti one vrlo opasne i totalitaristički jednoumne Josipovićeve izjave na TV sučeljavanju svih kandidata u prvom krugu da će, ako postane predsjednik, srezati one paraobavještajne informacije u medijima (o sebi, svom porijeklu, porijeklu svog bogatstva i haškoj djelatnosti). Sprema li nam Josipović Hrvatsku boje krvi?

Hoće li i Bandić biti na udaru zbog samog kraja njihova sučeljavanja?

Što treba očekivati od Bandića

Naravno, svatko od nas ima svoj odnos prema pojedinim vrjednotama. Ja sam govorio o onome što je meni najbitnije. Zato ne bih govorio o manjem zlu, nego o manjem dobru. Jer, gdje bih trebao svrstati one kojima je Hebrang bliži od Bandića, kada je u ovim za hrvatski narod najznačajnijim stvarima Bandić daleko iznad Hebranga?

Naravno, pred Bandićem je težak posao. Veliki dio njegovih suradnika vjerojatno i ne misli o spomenutim pitanjima kao on. Sjetimo se njegova intervjua u „Hrvatskom listu“ kada govori o Šerbedžijinom derneku na Brijunima, a ne zna da iza toga stoje njegovi najvažniji suradnici, a Grad Zagreb taj dernek financira.

Bandić bi trebao još odlučnije podržati treći entitet u BiH. Tako osigurava – ako ne ništa drugo – izlazak na izbore svih onih kojima je do stvarne ravnopravnosti Hrvata u BiH.

Treba obećati da će kao Predsjednik RH raspisati referendum o Arbitražnom sporazumu (na taj način ulazi i u biračko tijelo koje se izjasnilo za Josipovića kao npr. u IDS-ovo). Uvjeren sam da bi tako dobio apsolutnu podršku istarskih ribara, pogotovu zbog znakovite podrške Slovenaca Josipoviću, usprkos njegovu glasovanju protiv Sporazuma.

A koliko je Hebrangovo podrška arbitraži smiješna može se vidjeti u mojoj knjizi “Za ponosnu Hrvatsku” koja se može naći na Portalu HKV-a.

Slično treba obećati i za sva druga pitanja oko granica (Prevlaka, Dunav,…)

S obzirom da danas obavještajni sustav u RH praktično ne postoji, tj. u britanskim je rukama, treba obećati da će vojni i obavještajni sustav voditi po stručnim kriterijima i po zaslugama iz Domovinskog rata.

Vjerojatno bi to bilo dovoljno da osigura izlazak na izbore državotvornih Hrvata. A s njihovim izlaskom ne bi trebalo biti problema, bez obzira što stranke koje služe svjetskim moćnicima (HDZ, SDP, HNS, IDS, HSS) i medije koji nastavljaju svoju podaničku politiku.

Ponavljam, puno toga možemo zamjeriti Bandiću. Pa nismo istomišljenici. Ali ne mogu u onome što je meni najvažnije. S druge strane, poznato je da ljudi govoreći o drugima najbolje opisuju samoga sebe. Josipović je sebe pokušao predstaviti kao svjetlo, a drugi su mu tama. Zar nam nije time jasno poručio da iza njega stoji tama, tj. zlo. Novi predsjednik Hrvatske bit će ili Bandić ili Zlo. Glasovali ili ne, svi mi odlučujemo tko će od njih to biti.

akademik Josip Pečarić

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 Izvanredno !Boljunac 2010-01-03 20:21
Upravo sam odgledao Bandića u "Noćnoj mori" i shavtio sam da je on pravi politički morski vuk, a da Josipoviću uz nadimke čovječja ribica i lignja pristaje još jedan nadimak : pupavka. Svejedno je koja bijela ili zelena : obje su smrtonosne.

Zaista nitko nije opazio tu činjenicu da od svih kandidata se jedino Bandić iskazao kao politički vođa i to u dugom trajanju bez prekida.

Svaka pohvala autoru priloga. Tijekom čitanja prilog i prije negoli sam došao do kraja shvatio sam da takvu dobru analizu i usporedbu kandidata može dati samo jedan čovjek: akademik Josip Pečarić.
Prijavi Administratoru
#2 Institut opoziva predsjednikaBranko 2010-01-03 22:54
Trebalo bi kontaktirat Bandića i zatražit da javno obeća uvođenje "instituta opoziva predsjednika". Time bi otklonio sve sumje i bezrezervno pridobio svu denicu. Taj sam prijedlog pročitao u izvrsnom komentaru "Bosanca" na:

hakave.org/.../
Prijavi Administratoru
#3 Svi na izbore!Guest 2010-01-03 23:50
Ovo je akademik Pečarić oštroumno i prekrasno opservirao. Hvala gospodine Pečarić za sve što ste učinili da se ostvari kandidatura dr Miroslava Tuđmana. Možda i nismo svjesni koliko je njegovih ujedno i naših 4% važno za hrvatsku povijest. Nakon tolikih godina kriminalizacije prezimena Tuđman i pokušaja brisanja tog prezimena iz hrvatske svjesti , prvenstveno zahvaljujući vama jedan Tuđman svima nasuprot bio je kandidat za predsjednika države! Ja sam ponosan da sam u tome učestvovao i imao čast da sam i Vas upoznao.
I sada potpuno točno dijagnosticirat e što nam je činiti na predstojećem referendumu.
Treba reći NE Josipoviću i njegovim podupirateljima od Vesne Pusić pa do Pupovca i Save Štrpca !
Milan Bandić je brana , on je snaga ,on može !Birajmo onoga koga Mesić mrzi, dakle Milana Bandića.
Ovo je biti ili ne biti za Hrvatsku jer Josipović je projekt međunarodnih moćnika koji ima zadatak da nametne Štrbčevu istinu o Domovinskom ratu i uspostavi bratstvo -jedinstvo sa Šešeljevom Srbijom.
Ovdje više ne će biti prostora za naknadnu pamet zato SVI NA IZBORE!
Prijavi Administratoru
#4 ODG: Ipak Bandić!puljanin 2010-01-04 02:54
U kontekstu 'povratka' Sanadera i večerašnjeg sučeljavanja na RTL-u Bandić me nije uvjerio da je jedino Josipović ZLO!
Prijavi Administratoru
#5 ODG: Ipak Bandić!puljanin 2010-01-04 02:55
Ali do subote još ima vremena!
Prijavi Administratoru
#6 Ipak Bandićmpletikosa 2010-01-04 10:17
Podupirem prijedlog da Portal HKV zatraži od predsjedničkog kandidata Milana Bandić da odmah, prije izbora, kaže hoće li štititi hrvatsku samostalnosti: prestanak haškog upravljanja Republikom Hrvatskom, te o
cjelovitosti granica Republike Hrvatske: pripajanje hrvatskog kopna na drugoj strani Dunava u sustav RepublikeHrvats ke, razriješenje crnogorskog osporavanje hrvatske granice na Prevlaci, povrat kopnena i mora što ih okupirala Slovenija nakon raspada Jugoslavije, te o saborskoj potvrdi upošljavanja Arbitražne komisije za razrješenje morskog graničnog spora spora bez provedbe referenduma. Granični spor ne postoji, Slovenija nije dokazala da hrvatske granice nisu točne, nije tužila Hrvatsku međunarodnom sudu za nepravednu granicu, već je iskoristila veto EZ za ucjenu Hrvatske, hrvatska vazalska vlast Hagu je prihvatila ucjenu, tajno i lažući portvdila izdaju cjelovitosti hrvatskih granica. Ako SLovenci otkinu dio, tko je slijedeći? Srbija ni Crna Gora se neće povući.
Prijavi Administratoru
#7 mpletikosaBoljunac 2010-01-04 11:22
Nismo u položaju da nešto uvjetujemo Bandiću. Osim toga referendum predsjednik ne može raspisati bez suradnje Vlade.

Ustav veli:

"Predsjednik Republike može na prijedlog Vlade i uz supotpis predsjednika Vlade raspisati referendum o prijedlogu promjene Ustava ili o drugom pitanju za koje drži da je važno za neovisnost, jedinstvenost i opstojnost Republike Hrvatske."

Postoji i druga mogućnost koja se tiče predsjednika države, ali i svih nas, Naime, sporazum o arbitraži sa Slovenijom je, po mome mišljenju, protuustavan. Ja to stalno trubim, a nitko se na to ne obazire. Naime, Sabor RH je jednu politlku odluku iz svoje nadležnosti oprepustio arbitraži ad hoc koja je dobila zadaću da među inim odredi "junction", vezu, kontakt, spoj Slovenije s otvorenim morem ne uzimajuću uobzir jedino međunarodno pravo koje regliura to pitanje nego i izvanpravni kriterij tj. politički kriterij - "dobrosusjedske odnose." Što ako po tim po tim dobrosusjednim odnosima arbitraža Sloveniji ustupi suverenost nad dijelom sada hrvatskog teritorjalnog mora.

Čl. 80. Ustava

Hrvatski sabor :
...
- - odlučuje o promjeni granica Republike Hrvatske,
...

Zašto nije prošao Sporazum Račan - Drnovšek ? Zato jer Sabor nije htio donijeti političku odluku o ustupanju dijala teritorija RH Sloveniji.
O granici mogu odlučivati međunarodna pravodsudna tijela po međunarodnom pravu, a ne po političkim kriterijeima i tzv. dobrosusjedskim odnosima.

Sabor je svoju neotuđivu nadležnost prenio na jednu arbitražu ad hoc koju je ovlastio da i uz politčke kriterije odluči o našoj granici sa Slovenijom.

Već sam najavio da ću sam, osobno pokremnut to pitanje kod Ustavnog suda ako to ne učini netko tko je za to pozvan.

Mesić se zainatio oko harača, a nije mu na pamet pao dotični sporazum.

Od Bandića bi trebalo očekivati da će pokrenuti to pitanje, ali nema potrebe sada to postavljati kao uvjet. A glede referenduma nema nikakve nade da bi Kosorova mogla dati suglasnost za referendum kad je ona kuhana i pečena za ta sporazum koje je njezino djelo.

Usputna opservacija : i Kosorova je s tim sporazumom načinila moguću tešku povredu hrvatskih interesa, a ipak je podržavamo, jer njoj je aternativa pak jedan - Milanović.
Prijavi Administratoru
#8 JosipovićZagi 2010-01-04 13:55
Moja prognoza je da Josipović dobiva barem 60% glasova u drugom krugu.
Ipak je stvorena atmosfera u kojoj Bandić nema puno šansi, pogotovo što se sad i Sanader 'pobrinuo' za to.

Nisu opravdane bojazni da bi Josipović mogao nešto kardinalno loše napraviti jer je Mesić već sve loše što je mogao - napravio.
A ukoliko se i dogodi da uistinu Hrvatskom prevlada 'crvena boja' onda uvijek ima vremena i metoda da se to zaustavi.

Hrvatska je uglavnom s uspjehom okončala borbu s velikosrpskim fašizmom ali nije razriješila ideološku i kulturološku borbu i razliku u sebi samoj, između pojednostavljen o rečeno državotvornih Hrvata i Hrvata-unitaris ta i komunista.

Mesić je ove potonje lijepo afirmirao posljednjih 10 godina, pitanje je samo hoće li se ista tendencija nastaviti i dalje?
Tu nam nije kriv ni Beograd ni Bruxelles - već mi sami.
Prijavi Administratoru
#9 ZG ???Cetina 2010-01-04 13:58
Zagi, skini krinku, ionako je providna.
Prijavi Administratoru
#10 ODG: Ipak Bandić!Zagi 2010-01-04 14:02
Citat Cetina:
Zagi, skini krinku, ionako je providna.


Zašto kolega?
Pa i slijepac vidi tko će dobiti izbore. To ne znači da se osobno slažem s time, jer sam rekao da na drugi krug ne idem.

Bandić i Sanader - to nije dobitna kombinacija. Ako već trebamo progutati 'govno' onda neka to bude Josipović.
Prijavi Administratoru
#11 ODG: Ipak Bandić!Guest 2010-01-04 14:12
HDZ-OVCI ZA BANDIĆA!

Mislim da je Sanader pripremio taj arbitražni sporazum ,i ostavio Kosorici da bude nominalni izdajnik , a vjerujem da ne samo da je znao već i osmišljavao zajedno sa Mesićem (instaliranje p.kandidata Primorca i Vidoševića)i predaju predsjedničke titule Josipoviću ,jer su to tražili međunarodni moćnici.
Planirano je da se Sanader vrati u HDZ kad Kosorica bude izdajnik zbog predanog teritorija i gubitnik zbog izbora.
Sve obavljeno a HDZ pod Sanaderom opet pod kontrolom EURO-srpskih političkih kreatora.Nu mislim da se prešao.
Najveća je enigma stvarni odnos Kosorice i Sanadera. Ako ne strpa Sanadera iza rešetaka Kosorica ne će biti uvjerljiva.
HDZovci šljam vam je na čelu stranke ,otresite ga se birajte Milana Bandića i izaberite svoje nove stranačke vođe za parlam. izbore!
Ako Josipović pobjedi to će biti vaše nedjelo!
Prijavi Administratoru
#12 ODG: Ipak Bandić!Boljunac 2010-01-04 14:37
Citat Zagi:
Moja prognoza je da Josipović dobiva barem 60% glasova u drugom krugu.
Ipak je stvorena atmosfera u kojoj Bandić nema puno šansi, pogotovo što se sad i Sanader 'pobrinuo' za to.

Nisu opravdane bojazni da bi Josipović mogao nešto kardinalno loše napraviti jer je Mesić već sve loše što je mogao - napravio.
A ukoliko se i dogodi da uistinu Hrvatskom prevlada 'crvena boja' onda uvijek ima vremena i metoda da se to zaustavi.

Hrvatska je uglavnom s uspjehom okončala borbu s velikosrpskim fašizmom ali nije razriješila ideološku i kulturološku borbu i razliku u sebi samoj, između pojednostavljeno rečeno državotvornih Hrvata i Hrvata-unitarista i komunista.

Mesić je ove potonje lijepo afirmirao posljednjih 10 godina, pitanje je samo hoće li se ista tendencija nastaviti i dalje?
Tu nam nije kriv ni Beograd ni Bruxelles - već mi sami.


Tvoja prognoza ne sadrži nikakvu sigurnost i kad je tako nije red da je objavljuješ. Takva, nesigurna pognoza bez ikakve osnove, služi jedino u propagandne shrhe i dekuražiranju onih koji smjeraju dati svoj glas Bandiću.

Možda si to učinio nesvjesno, ali takav učinak ima tvoja izjava.
Prijavi Administratoru
#13 Sanaderova čorbaBoljunac 2010-01-04 14:45
Citat DUVNJAK DRAGO:
HDZ-OVCI ZA BANDIĆA!

Mislim da je Sanader pripremio taj arbitražni sporazum ,i ostavio Kosorici da bude nominalni izdajnik , a vjerujem da ne samo da je znao već i osmišljavao zajedno sa Mesićem (instaliranje p.kandidata Primorca i Vidoševića)i predaju predsjedničke titule Josipoviću ,jer su to tražili međunarodni moćnici.
Planirano je da se Sanader vrati u HDZ kad Kosorica bude izdajnik zbog predanog teritorija i gubitnik zbog izbora.
Sve obavljeno a HDZ pod Sanaderom opet pod kontrolom EURO-srpskih političkih kreatora.Nu mislim da se prešao.
Najveća je enigma stvarni odnos Kosorice i Sanadera. Ako ne strpa Sanadera iza rešetaka Kosorica ne će biti uvjerljiva.
HDZovci šljam vam je na čelu stranke ,otresite ga se birajte Milana Bandića i izaberite svoje nove stranačke vođe za parlam. izbore!
Ako Josipović pobjedi to će biti vaše nedjelo!


To su nagađanja o tomu kako izgleda ledena gromada ispod površine mutne vode na temelji onoga što viri iznad razine.

Negdje davno čitao sam o tajnim diplomatskim igrama koje su prethodile Prvom sv. ratu. To je nevjerojatno što se sve zbiva u svijetu, a da o tomu ništa ne bude objavljeno,

Inače, i ja sam slično tebi nagađam o tomu što su nam skuhali u tajnim kuhinjama i kakvu na čorbu nam spremaju u budućnosti.
Prijavi Administratoru
#14 ODG: Ipak Bandić!Guest 2010-01-04 14:59
Citat:
To su nagađanja o tomu kako izgleda ledena gromada ispod površine mutne vode na temelji onoga što viri iznad razine.
Da ali se voda bistri. Zna se otprilike tko je krajnji financijer Primorca i Vidoševića pa i tko stoji iza "našeg" Jurčevića. Kanali ino-keša koji se peru kroz kampanju se znaju. Ali vrijeme još nije.
Prijavi Administratoru
#15 Drago DuvnjakBoljunac 2010-01-04 15:20
Točno je. Voda se bistri i vidimo i ono ispod površine vode, ali ne sve i ne većinu stvari o kojima možemo nagađati s većom ili manjom pouzdanoišću.

Postoji i tzv. zakon korelacije po kojemu se može prilično pouzdano prosuditi o onme što nam nije vidljivo. Sanaderovi postupci su neobjašnjivi ako se u igru ne uključi i izdaja nacionalnih iteresa,
Prijavi Administratoru
#16 ODG: Ipak Bandić!gracena 2010-01-04 15:29
"skini krinku, ionako je providna."

G.Cetina , vaše je pravo da upišete procjenu na temelju izrečenog.

No, mislim da griješite . Ili, bar se nadam, da da. Jer, čini mi se da nije u pitanju krinka, neg' pretvrda glava.

Dalje ne bih komentirala. Jer, pravo veli g.Duvnjak. Mnogi upisuju misli, a nije poželjno bezrezervno poklanjati povjerenje ili iskazivati nepovjerenje isključivo na temelju upisanog teksta.
__________________________________


Nadalje, biraći koji podržavaju Ivu Josipovića ni u kom slučaju ne misle odustati, odnosno , bojkotirati izbore.


Milan Bandić će pobijediti , unatoč svim onima koji već ovog trenutka proslavljaju pobjedu Ive Josipovića.

Živi bili pa vidjeli.

Osobno mi ne pričinja ovakovo rješenje radost. No, izreka veli: U svakom zlu
postoji i neko dobro!

Stoga smatram kada već nemamo drugog izbora da je pod svaku cijenu nužno izaći na izbore , te podržati manje zlo.

Možda će nas ipak manje zaboljeti, neg'
u slučaju da prešutno podržimo iznova zlo neslućenog razmjera , a nesagledivih u ovom trenu posljedica.
Prijavi Administratoru
#17 ODG: Ipak Bandić!Zagi 2010-01-04 16:10
Citat:
Da ali se voda bistri. Zna se otprilike tko je krajnji financijer Primorca i Vidoševića pa i tko stoji iza "našeg" Jurčevića. Kanali ino-keša koji se peru kroz kampanju se znaju. Ali vrijeme još nije.
Voda se bistri izbacivanjem Sanadera iz HDZ!
A vjerojatno i barba Luke.
Prijavi Administratoru
#18 osipanje glasova desnice i defetizamGuest 2010-01-04 17:29
Predomislio sam se oko apstinencije jer sam u prvom krugu glasao za Miru Tuđmana, a sada se i on oglasio da glasamo za Bandića. Vjerujem da on ipak zna zašto je to rekao. Osim toga, mnoge od ovih ljudi koji su se dizali na zadnje noge kada sam pozivao na ne izlazak u 2. krugu izuzetno cijenim. Samo mi se ta sintagma "politički pragmatizam" više gadi. Uvijek i iznova neki truli kompromisi. Probat ću i ja onda biti pragmatičan, radi ovih ljudi koje držim iskusnijim i pametnijim od mene, ali iskreno, vrlo sam skeptičan da će nam se to isplatiti. Ako Bandić bude novi Mesić, a iz iste su škole, samo ćemo na svoju struju navući animozitet onih neopredjeljenih . Ne znam zašto ovdje nitko od učenih taj faktor ne uzima u obzir? Može li mi netko to prokomentirati (Rudolf, Zanetić,Boljuna c, dTuckar)? Naime, ako zauzmemo Bandićevu stranu, a on se pokaže isti kao lignja (nije toliko ideološki obojen, al se bojim da je vrlo potkupljiv), kako ćemo u budućnosti mobilizirati onih 56% letargičnih i pasivnih Hrvata. Nije li nas slična politika sa Sanaderom dovela do ovoga? Ne čini li Vam se da samo desnica i to s pravom pada u letargiju? Da sad ne nabrajam silna razočarenja u ljude i politike koje smo birali, a sve radeći kompromise i glasajući protiv kada nismo imali za. Čisto strateško pitanje.
Prijavi Administratoru
#19 skole plBoljunac 2010-01-04 18:02
Nitko ti ne može ništa jamčiti ni s jednim kandidatom. Međutim , razlika između Bandića i Josipovića je evidentna , a samo između njih možemo birati budućeg predsjednika. Dok s Bandićem riskiramo, s Josipovićem smo sigurni da će Hrvatsku usmjeriti u krivom pravcu. Sam je u Rijeci izjavio da će je "zacrveniti" . Zar treba tomu još nešto dodavati ? Rekao je da će očistiti paraobavještajn u službu, kao da je nije već Mesić očistio od 2000. godine do danas.

Uzmi u obzir još jedan moment. Tko podržava Josipovića ?

- Mesić, Savo Štrbac, Pupovac, Pusička, Milanović, IDS itd. itd. Zar već samo to nije dovoljan razlog da ne glasujemo za njega ?
Prijavi Administratoru
#20 ODG: Ipak Bandić!Zagi 2010-01-05 15:34
Citat Boljunac:
Međutim , razlika između Bandića i Josipovića je evidentna , a samo između njih možemo birati budućeg predsjednika.
- Mesić, Savo Štrbac, Pupovac, Pusička, Milanović, IDS itd. itd. Zar već samo to nije dovoljan razlog da ne glasujemo za njega ?


Kompletni srbi također daju glas Josipoviću.
Slažem se.
Treba dati glas Bandiću jer je manje zlo.
Ipak ste me uvjerili. :-)
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća

Zadnje vijesti

Zadnji komentari

Tko je na vezi?

  • 16 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal