Hrvatska domovinska stranka
Spoznaje
1. Od tragične 1102. godine Hrvati su potpali pod vlast tuđina, s nekada više, a nekada manje samostalnosti.
2. U 1848. godini nakon briljantne pobjede hrvatske vojske pod komandom bana Jelačića državna nezavisnost nije bila u planovima vladajućih.
3. Sve do pojave otca Domovine Ante Starčevića potreba za državnom nezavisnošću nije bila zagovarana među vodećim plemstvom. Njegovom smrću propalo je i njegovo životno djelo, a njegovi nasljednici su državu praktički poklonili tuđincu.
4. Na samom koncu Prvog svjetskog rata najbolji zapovjednik u ratu svih Austrijskih armija feldmaršal Svetozar Borojević sa fronte u Sjevernoj Italiji došao je u Zagreb, nudeći Hrvatskom Narodnom Vijeću da će on organizirati vojsku, neka oni organiziraju civilnu vlast. Čak je mirotvorac Stjepan Radić odbio tu ponudu s obrazloženjem da mu vojska nije potrebna, jer da će on dobiti državu na tanjuru od predsjednika USA Wilsona. Kobna sudbina Radića je poznata svima i stvaranje NDH u najgorim uvjetima rata je direktna posljedica njegovog ubojstva u parlamentu Kraljevine SHS.
4. Uloga i način upravljanja državom i narodnim poslovima Poglavnika Ante Pavelića nije za diskusiju u ovom prostoru, zbog razloga znanih i neznanih. Dovoljno je samo prepoznati da od te države i načina vođenja narodnih poslova ostala je samo jedna velika tragedija.
5. Stvaranje zavnohaške Federalne Republike Hrvatske u okviru FNRJ-a i propast NDH, koštalo je hrvatski narod barem jednu četvrtinu pobijenih ili otjeranih sa hrvatskog grunta, i gubitak barem polovice svog prostora. Ako to nije bio genocid, što je? Direktni krivac za tragediju Hrvata je jedan (navodno) Hrvat po imenu Josip Broz. Njegov način vladanja i vođenja njegove političke stranke KPJ je najgora forma diktature i samovolje, usprkos lijepih napisa u Ustavu te države i međunarodne zajednice, koja mu je omogućila i podržala njegovu samovolju i njegove zločine. Sada više nije tajna da je nakon završetka Drugog Svjetskog rata on osobno naredio pokolj svih vojski, prvenstveno Hrvata, koje su se u vrijeme rata borile protiv njegove vojske [1].
6. Raspadom Jugoslavije i padom komunizma Hrvatski narod uz velike žrtve i stradanja uspio je izboriti se za državnu nezavisnost i očuvanje imena, ali s porazom u izgradnji demokracije i pravednog društva. Treba ovdje ponoviti da hrvatska država nije uspostavljena u polovici hrvatskih zemalja.
7. Uspostavljeno višestranačje u Republici Hrvatskoj postalo je velika smetnja napretku demokracije i proizvelo osiromašenje velike većine naroda. U isto vrijeme tvrdokorni boljševici su se umrežili u sve političke stranke i dogovorno pljačkaju narod i državu, slabeći time šanse za državni napredak i dostojanstvo naroda. Istovremeno su se pojavile nove ozbiljne prijetnje o stvaranju nekakvih novih balkanskih udruženja država s bivšim i sadašnjim gospodarima hrvatskih zemalja. Kako god to može nekome izgledati, ostaje činjenica da su bivši kadrovi SKJ prigrabili vlast na svim nivoima i gospodarstvo u svakoj djelatnosti. Razlike između dvije vodeće političke stranke u RH (HDZ i SDP) je samo u retorici, a rezultat toga je daljnje osiromašenje Hrvata i još veći bijeg u inozemstvo najškolovanijeg dijela hrvatskog naroda. Od proklamiranog povijesnog pomirenja ostala je samo poslušnost i strah one strane koja je nastradala u stvaranju FNRJ.
Imajući sve to u vidu, i s vrućom željom da hrvatski narod nađe svoje mjesto pod suncem u punoj slobodi i suverenitetu, skupina domoljuba je odlučila potražiti nove puteve u izgradnji demokracije i poboljšanja životnih uvjeta Hrvatskog naroda u Domovini.
Da bi se neki posao mogao napraviti potrebno je znanje, alat i vrijeme. Poslije smrti prvog Predsjednika Republike Hrvatske postalo je očito da ni politička stranka kojom je on ostvario međunarodno priznanje Hrvatske države i pobjedu nad okupatorom, kao ni njegovi suradnici nisu ostali privrženi ideji hrvatske državne samostalnosti, nego se međusobnim dogovorima brinu samo za svoje osobne interese. Preogromno zaduženje i rasprodaja svega što stranci žele kupiti dovela je u pitanje obstojnost hrvatskog naroda. Upravo zbog zbog toga osniva se
Hrvatska domovinska stranka - HDS
(ili Domovinska stranka Hrvata - DSH)
Hrvatski narod je jedan od najstarijih naroda u Europi kojega krasi bogata i burna povijest.
Hrvatski narod ima pravo:
1. na svoju samostalnu, slobodnu, jedinstvenu, međunarodno priznatu, nezavisnu Hrvatsku državu na svim etničko-povijesnim prostorima.
2. živjeti unutar svoje države ili bilo gdje u svijetu u državama koje mu to dopuštaju.
3. na međusobnu jednakost svih Hrvata u svijetu, bez obzira na mjesto rođenja ili adresu stanovanja.
4. živjeti u miru sa susjedima i drugim državama i narodima.
5. dopustiti i pripadnicima drugih naroda i vjera živjeti u Hrvatskoj državi.
6. na socijal-demokratsko društveno uređenje po učenju socijalnog nauka Crkve. Pod pojmom «demokratski» podrazumijeva se: jedan punoljetni građanin ima samo jedan glas.
7. braniti svoju državnu nezavisnost, što je i dužnost svakog građanina.
8. ispovijedati svoju dvanaest stoljetnu rimokatoličku vjeru.
9. garantirati ravnopravnost i drugim vjerama koje priznaju Boga i jednakost svih ljudi pred Bogom i zakonom.
10. gospodarstvo zasnovano na privatnom vlasništvu.
11. ukloniti povlašteni status istih soba, grupa, stranaka u svim političkim sustavima. Iskorijeniti korupciju, mito i nepotizam!
12. ispraviti pogreške koje su mu učinjene od dana stvaranja države Južnih Slavena. Točnije: sve nepravde učinjene od 1. prosinca 1918. godine pa do sada, kao i one koje se mogu dogoditi u budućnosti.
13. garantirati jednakost pred zakonom svim građanima Hrvatske države, bez obzira na nacionalnu, rasnu ili vjersku pripadnost.
14. na povratak svojih potomaka tako da etničko hrvatske prostore popuni sa svojim potomcima rođenim bilo gdje u svijetu.
15. ustrojiti demokratsku vlast u državi Hrvatskoj pomoću demokratskih izbora. Nikakva vlast ne može otuđiti ovo pravo naroda.
16. izjasniti se putem plebiscita o pitanjima promjene državnog ustroja ili nezavisnosti. (Koalicijsko ukidanje Županijskog doma i promjena imena Državnog Sabora zahtijevalo je plebiscit.) Isto tako pristupanje NATO i EU zahtijeva referendum.
17. ograničiti svakom (odraslom) građaninu samo jedan glas na svim demokratskim izborima, ili plebiscitu, bez obzira što o tome misle drugi narodi ili druge države.
18. stvaranja institucija i ustanova koje služe primarno interesima hrvatskog naroda, kulture, vjere i običaja.
19. otvaranja novih ustanova, poduzeća, tvornica, škola i razvoj novih tehnologija koje su poznate ili nepoznate u ovo vrijeme.
20. na životni standard ravan ili veći od bilo kojeg drugog naroda u svijetu.
Zbog svega rečenog ustrojena je Hrvatska domovinska stranka (HDS) (Croatian’s homeland party)
1. Članak
Hrvatsku Domovinsku Stranku osnivaju utemeljitelji, Hrvati koji žive u Domovini ili bilo gdje u svijetu. Utemeljiteljem stranke postaje svaka osoba koja uplati najmanje 1,000.00 jedinica u valuti zemlje u kojoj živi. Na primjer: osoba koja živiu USA treba uplatiti najmanje 1,000.00 US dollara, osoba koja živi u Australiji treba uplatiti 1,000.00 uastralijskih dollara, osoba koja živi u Hrvatskoj treba uplatiti 1,000.00 HK, osoba koja živi u EU treba uplatiti 1,000.00 Eura, itd.
2. Članak
Članovi stranke mogu biti:
1. Članom Hrvatske Domovinske Stranke mogu biti osobe sa navršenih 16 godina života, Hrvati(ce) rođeni u Domovini ili bilo gdje u svijetu.
a). Etnički Hrvati ili Hrvatice rođeni u RH, BiH, CG, Srbiji, Rumunjskoj, Mađarskoj, Austriji, Italiji ili bilo gdje u inozemstvu, su prirodni kandidati za članstvo u HDS.
b). Hrvatima se smatraju osobe ako je bar jedan roditelj ili djed (baka) bio etnički Hrvat.
2. Osobe drugih etničkih korjena rođeni u Republici Hrvatskoj.
3. Osobe koje su zakonom dobile hrvatsko državljanstvo.
3. Članak
Članovi stranke ne mogu biti:
1. Osobe koje su radile za UDB-u ili KOS u bilo kojem kapacitetu.
2. Osobe koje su bile na rukovodećim položajima u KPJ.
3. Osobe koje su sudjelovale u pobuni protiv Republike Hrvatske, bez obzira na etničko podrijetlo.
4. Osobe koje su bile “samo” obični članovi KPJ, mogu biti obični članovi Stranke, dok ne dokažu svoju privrženost ideji hrvatske državnosti. Ovu odredbu će razraditi kasnije Vijeće Odgovornih.
4. Članak
Hrvatska Domovinska Stranka ima ova tijela:
• Vijeće odgovornih,
• Veliko vijeće,
• Sabor,
• Nadzorno povjerenstvo,
• Častni sud.
• Vjeće za jednokratna rješenja ili radne grupe
5. Članak
Svaki član(ica) Vijeća odgovornih bira sebi zamjenika.
Njih 12 čine Vijeće zamjenika.
Svi članovi Vijeća odgovornih biraju svakome od njih po jednog savjetnika. Njih 12 čine Vijeće imenovanih.
Sabor stranke bira svakom članu Vijeća odgovornih po jednog savjetnika. Njih 12 čine Vijeće izabranih.
Njih 36 savjetnika su automatski članovi Velikog vijeća.
Za Osnivački Sabor stranke pozvani su svi utemeljitelji.
Ako ne mogu prisustvovati osobno, ovlaste drugog utemeljitelja da ih zastupa.
Za svaki slijedeći sabor stranke 100 članova stranke bira po jednog delegata u Sabor stranke.
6. Članak
Vijeće odgovornih
1. Vijeće odgovornih je izvršno tijelo Hrvatske Domovinske Stranke.
2. Vijeće odgovornih ima dvanaest članova.
3. Vijeće odgovornih prije Osnivačkog sabora biraju utemeljitelji.
4. Utemeljitelji mogu biti pojedinci ili već postojeće državotvorne političke stranke, ili udruge građana u Republici Hrvatskoj i inozemstvu.
5. Drugi saziv Vijeća odgovornih bira Osnivački sabor.
6. Mandat članova Vijeća odgovornih traje četiri godine.
7. Članovi Vijeća odgovornih su automatski članovi i Velikog vijeća.
8. Predsjedatelj Vijeća odgovornih je istodobno i predsjedatelj Hrvatske domovinske stranke.
9. Predsjedatelj Vijeća odgovornih saziva i vodi sjednice Vijeća odgovornih.
10. U radu Vijeća odgovornih sudjeluju i članovi tri navedena vijeća bez prava odlučivanja.
11. Po potrebi Vijeće odgovornih može čuti i druge osobe.
7. Članak
1. Mandat predsjedatelja Vijeća odgovornih traje mjesec dana, a redoslijed se određuje dogovorom:
a) abecednim redom prezimena, ili
b) unaprijed utvrđenim redom za četiri godine,
2. Ne može se dogoditi da isti član bude predsjedatelj istoga mjeseca svake godine.
3. Osnivački sabor određuje prvog predsjedatelja Vijeća odgovornih.
4. Zamjenik predsjedatelja je osoba koja će ga(ju) zamijeniti slijedeći mjesec.
8. Članak
Način odlućivanja
1. Vijeće odgovornih odlučuje na sjednicama, telefonom, faksom, radio-vezom ili preko interneta.
2. Sjednice Vijeća odgovornih održavaju se obavezno svakog prvog utorka u mjesecu, a češće prema potrebi.
3. Vijeće odgovornih odlučuje nadpolovičnom većinom glasova svih članova.
4. Ako glasovanje ispadne 6:6 a) prijedlog ne prolazi, ili
5. b) odlučuje glas predsjedatelja.)
6. Članovi Vijeća odgovornih ne mogu se suzdržati od glasovanja. Oni moraju glasovati za ili protiv prijedloga.
7. Ako je Odgovorni vijećnik spriječen glasovati, zamjenjuje ga njegov(a) savjetnik(ca).
8. Glasovati je moguće pismeno, uključujući i elektroničkim putem.
9. Tajnik piše zapisnik sjednice i vodi roster svakog glasovanja.
9. Članak
Odgovornost Vijeća odgovornih:
Vijeće odgovornih za svoj rad odgovara Saboru HDS.
Vijeće odgovornih daje Saboru tromjesečno pismeno izvješće o svom radu.
10. Članak
Vijeće odgovornih:
1. Upravlja radom Hrvatske domovinske stranke.
2. Vijećnici u Vijeću odgovornih glasuju za ili protiv predmeta u pitanju.
3. Suzdržani glas je podnošenje ostavke na položaj i članstvo u Vijeću.
4. Saziva Sabor;
5. Provodi odluke Sabora;
6. Osigurava nadzor nad poslovanjem Hrvatske domovinske stranke.
7. Imenuje tajnika;
8. Imenuje rizničara;
9. Predlaže Povelju, njezine izmjene i dopune, kao i druge opće akte Hrvatske domovinske sranke.
10. Donosi načela Hrvatske domovinske stranke.
11. Obavlja i druge poslove predviđene ovom Poveljom ili drugim općim odrednicama stranke.
11. Članak
1. Vijeće Odgovornih radi u 12 timova, a svaki tim čini:
• član Vijeća odgovrnih (predsjedatelj tima)
• Osobni savjetnik - zamjenik.
• Imenovani savjetnik
• Izabrani savjetnik.
2. Ako se ne može postići dogovor, odlučujući je glas člana Vijeća odgovornih.
3. U slučaju potrebe Osobni savjetnik zamjenjuje svoga člana Vijeća odgovornih.
4. Član Vijeća odgovornih može razriješiti dužnosti samo svoga osobnog savjetnika, i imenovati drugu osobu. Pismeni Izvještaj s punim obrazloženjem mora podnijeti Velikom vijeću u roku od tjedan dana.
12. Članak
Osnivanje i raspuštanje područnih povjerenstava:
1. Za opće djelovanje vezano uz mjesto (grad, županiju ili grupu više županija) u Hrvatskoj ili izvan Hrvatske, Vijeće odgovornih Hrvatske Domovinske Stranke može osnivati područna povjerenstva.
2. Područna povjerenstva ustrojena su kao i sama središnjica stranke.
3. Vijeće odgovornih Hrvatske Domovinske Stranke može raspustiti područno povjerenstvo.
13. Članak
Veliko Vijeće
Veliko vijeće HDS-a čine:
• Vijeće odgovornih (njih 12)
• Vijeće zamjenika (njih 12)
• Vijeće imenovanih (njih 12)
• Vijeće izabranih (njih 12)
• Članovi utemeljitelji (njih 12)
• Poslije Osnivačkog sabora - čelnici županijskih organizacija – svi koliko ih ima!
• Nakon ulaska u Hrvatski Državni Sabor – svi sabornici.
14. Članak
A. Vijeće zamjenika
Svaki član Vijeća odgovornih imenuje sebi zamjenika s mandatom na dvije godine s pravom ponovnoga izbora.
B. Vijeće imenovanih
Svi članovi Vijeća odgovornih biraju po jednog savjetnika svakom od članova Vijeća odgovornih s mandatom na dvije godine s pravom ponovnoga izbora. Birati je moguće pismeno, uključujući i elektronički.
C. Vijeće izabranih
Utemeljitelji Stranke biraju po jednog savjetnika svakom članu Vijeća odgovornih s mandatom na dvije godine s pravom ponovnoga izbora. Osnivački sabor bira dalje Vijeće izabranih. Birati je moguće pismeno, uključujući i elektroničkim putem.
15. Članak
1. Predsjedatelj Velikog vijeća saziva sjednice Velikog vijeća.
2. Sjednicama Velikog vijeća predsjedava zamjenik predsjedatelja Vijeća odgovornih.
3. Veliko vijeće donosi odluku većinom glasova. U slučaju jednakog broja glasova – ishod je negativan!
4. Veliko vijeće odlučuje o predmetu koji nije mogao biti riješen u Vijeću odgovornih.
5. Svi članovi Velikog vijeća su ravnopravni u glasovanju i dužni su glasovati po svom uvjerenju i savjesti, a neovisno o glasovanju člana Vijeća odgovornih.
6. Članovi Velikog vijeća moraju glasovati za ili protiv prijedloga.
7. Suzdržani glas je podnošenje ostavke na položaj i članstvo u dotičnom Vijeću.
10. Glasovati je moguće na sjednicama, telefonom, faxom, pismeno i elektroničkim putem.
16. Članak.
Sabor Hrvatske Domovinske Stranke
Sabor je najviše upravljačko tijelo Hrvatske Domovinske Stranke.
• Utemeljitelji stranke sudjeluju u Osnivačkom saboru stranke i biraju odgovarajuća vijeća.
• Samo za Osnivački sabor stranke 50 članova bira jednog zastupnika.
• Za slijedeće Sabore stranke sto članova bira jednog zastupnika za sabor.
17. Članak
Sabor se saziva na redovito, izborno i izvanredno zasjedanje.
1. Redovito zasjedanje Sabora održava se svake dvije godine.
2. Izborno zasjedanje Sabora saziva se svake četiri godine ili prema potrebi u slučaju izvanrednih izbora za Hrvatski Državni Sabor, odnosno za izbor Predsjednika Republike.
3. Zasjedanje Sabora saziva Vijeće odgovornih u skladu s ovom Poveljom:
4. Redovito i izborno sazivanje sabora je prema ovoj Povelji,
5. Izvanredno na zahtjev Velikoga vijeća – većinom glasova
6. Izvanredno ako 20% sabornika donese odluku,
7. Izvanredno na zahtjev jedne petine članova stranke.
18. Članak
1. Stranku osnivaju utemeljitelji.
2. Utemiljeteljem mogu postati i već postojeće stranke, udruge ili organizacije, NGO, koje uplate HDS jednu tisuću u valuti zemlje u kojoj žive ili djeluju , (isto kao pod #1.)
19. članak
HDS poštuje lik oca Domovine dr. Ante Starčevića i cijeni djelo obnove države dr. Franje Tuđmana.
Začetnik ideje: dr. Radoslav Marić
Hrvat iz Amerike
Autor knjige Moja polnoćka
Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript
[1] Pero Simić: Tito-Fenomen stoljeća, str. 221, VL Zagreb, 2009.
Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.
Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća
Zadnje vijesti
- Razlozi za optimizam: Hrvati među vodećim darivateljima organa u svijetu .................(25. svibnja 2012.)
- Čačić i Linić o uštedama u javnom sektoru .................(25. svibnja 2012.)
- Josipović o izjavi da je "Vukovar srpski grad" .................(25. svibnja 2012.)
- Ham: Odluka o ukidanju Vijeća za normu hrvatskog jezika posve politička .................(25. svibnja 2012.)
- Pusić i Čačić se ne boje HDZ-ove "Vlade u sjeni" .................(25. svibnja 2012.)
- Karamarko predsjednik Kluba zastupnika HDZ-a .................(25. svibnja 2012.)
Zadnji komentari
- Karamarko 971: Kujundžić 860
Ekonomija ekonomistima Borisla...
26.05., 00:05, Boljunac - EU - Nikolić treba dokazati ko...
***Admin
25.05., 23:38, Daruvar - Josipović: HDZ ima sve uvjete ...
Nu, Daruvar, ja koliko znam, ...
25.05., 23:37, Daruvar - Čudni kriteriji za imenovanje ...
Daruvar, nije to glazbenik ve...
25.05., 23:35, Daruvar - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Daruvare, kada biste išta zna...
25.05., 23:32, Daruvar - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Samo se tješi da ima gorih od...
25.05., 23:30, Daruvar - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Čovo bre Jovane burazeru, rado...
25.05., 22:50, triarios - K. Marušić: Karamarko se treba...
Moram priznati da je dobro "ob...
25.05., 22:46, Boljunac - Američke vojne letjelice prepu...
..naša pa eto naše borbeno zra...
25.05., 22:11, Kismet - EU - Nikolić treba dokazati ko...
Svaka čast Nikoliću! S dvije i...
25.05., 21:53, Crni Jahač - Američke vojne letjelice prepu...
Eto ti ga, slika demokracije ...
25.05., 21:45, Crni Jahač - EU - Nikolić treba dokazati ko...
Pisati u naslovu ili samo u po...
25.05., 20:14, triarios - Američke vojne letjelice prepu...
Bitno je, kao što danas kukuri...
25.05., 19:47, HISTrion - K. Marušić: Karamarko se treba...
Zaboravi ja da smo pod monitor...
25.05., 19:20, HISTrion - Izbori u HDZ-u: 111 glasova pr...
U ovakvom odnosu snaga Karamar...
25.05., 18:40, Bumbušbu - K. Marušić: Karamarko se treba...
korigiraš moje komentare, ovo ...
25.05., 18:16, HISTrion - K. Marušić: Karamarko se treba...
Ako hoda kao patka i glasa se ...
25.05., 17:38, HISTrion - Josipović o izjavi da je Vuko...
Vrlo jasna reakcija u kojoj Ok...
25.05., 17:37, zmijicamala - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Ako Jovanović, ne daj Bože, pr...
25.05., 17:29, zmijicamala - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Ne znam tko ste vi koji ćete,...
25.05., 17:15, Cetina - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Zašto komunisti mrze hrvatski ...
25.05., 17:05, zmijicamala - Karamarko predsjednik Kluba za...
Događaji u Hrvatskoj, u susjed...
25.05., 16:55, Cetina - Josipović o izjavi da je Vuko...
Velikosrpski namjesnik na Pant...
25.05., 16:50, Cetina - Ham: Odluka o ukidanju Vijeća ...
Protuhrvatski potez polupismen...
25.05., 16:45, Cetina
Tko je na vezi?
- 19 gostiju
Abecedni popis autora
Bagdasarov, Artur; Bašić, Đivo; Biondić, Ivo; Biondić, Vladimir; Bokšić, Ante; Borovčak, Damir; Bošnjak, Marjan; Bralić, Branko; Čolak, Tomislav; Derado, Ivo; Dolbeau, Christophe; DRAN; Drenjančević, Igor; Dužević, Ivo; Gredelj, Vladimir; Grkčević, Pajo; Hečimović, Josip; Ivanišević, Mira; Jošt, Marijan; Jurčević, Josip; Kalafatić, Damir; Kovač, Mate; Kovačević, Mate; Kunek, Ante; Lukšić, Branimir; Marinčić, Anto; Mogorović, Ninoslav; Molak, Branimir; Mršić, Zdravko; Nürnberger, Tomislav; Omrčen, Mirko; Pečarić, Josip; Pešorda, Damir; Pešorda, Mile; Piskač, Nenad; Przystawa, Jerzy; Prpa, Mile; Ranogajec, Zvonimir; Raos, Ivan; Slaviček, Mario; Sole, Romano; Šuba, Slaven; Šumanović, Vladimir; Tolić, Benjamin; Tomašević, Željko; Tučkar, Damir; Hrvatski list; Pisma iz Nj.; UHD91; HSP AS; Prilozi članova; Prilozi čitatelja
KOMENTARI ČITATELJA
Ima i nešto dobroga u tome. Bar se ne će lako naći onih koji će hrvatsko biračko tijelo u Herceg-Bosni dodatno razvodnjavati na strančice koje ništa novoga ne nude.
U Hrvatskoj će, pak, nacionalnom političkom spektru umanjiti mogućnost da ostvari puni mandat, dijeleći tim izborom bačene glasove s takozvanom ljevicom, točnije anacionalnim „hrvatskim“ strankama.
bilo bi dobro da se osnuje nesto novo sa dobrim i postenim ljudima koji ce raditi za dobrobit hrvatskog naroda, ne samo za svoju korist. bez korupcije i otimacine zajednickog dobra.
vrijeme je doslo da se mora nesto uraditi da nebi bilo prekasno za ovaj narod.
Mi Hrvati po tko zna koji put opet smo indoktrinirani od strane ostataka udbe ili kosa koji su u službi stranih obavještajnih službi , a za koje do dana današnjeg nisu otvoreni tajni arhivi. Sve to je bilo i ostalo u interesu čelništva HDZ I SDP koji imaju tihi dogovor da se s vremena na vrijeme promijene na vlasti, ali da se ne dira i ne proganja one koji su trenutno u oporbi i tako u nedogled. Govorim ovo u svoje ime i ime mnogih poštenih i anonimnih članova HDZ, pa čak i SDP koji isto boluju od sanader-milanov ićevog sindroma bahatosti i nedemokratičnos ti. Teško da će Hrvatska naprijed bez obzira tko bio na vlasti sve do onog trenutka dok se ne donese Lustracijski zakon kojim treba doći do svopćeg pomirenja i otvaranja arhiva o djelatnicima udbe i kosa koji još uvijek rade protiv Hrvatske. Za to vjerovali ili ne najbolji vam je primjer naš nogomet na kojem Hrvat na Hrvata pljuje,batina ga i sije mržnju između naših gradova i regija. Sjetite se kako je počeo raspad ex države nego na utakmici Dinama i C.Zvezde-to isto se i danas radi samo na mnogo perfidniji način, a da ne govorimo za M. Perkovića koji ne smije pjevati u Istri , ali zato Bajaga pjeva u Rijeci.Rezime ovog mog razmišljanja i činjenica da se ide u smjeru stvaranja jedne komercijalne Hrvatske TV, radija ,novina,web portala -koji će pisati ili govoriti, većinu vijesti, barem 70 % u pozitivnom kontekstu , jer ne smijemo zaboraviti da zahvaljujući nekim novinarima otkrivene afere sadašnje ali i prijašnje vlasti. Nama svima sljedbenicima naše Hrvatske kako u Domovini tako i u Dijaspori slijedi dati doprinos kroz određenu donaciju da bi se mogli na vrijeme organizirati i zavladati jednim djelom medijskog prostora u Republici Hrvatskoj. Nakon ovog biti će onih koji će kazati DA,samo na koji načina i sa kojim ljudima da se nebi opet ponovila priča kao sa Zagorcem i dijamantima ili mnogi drugi primjeri gdje su se istopile devize naše Dijaspore. Konkretno moja je ideja da se zagovornike ovakve ideje okupi i da temeljem svojih uloga osnujemo jedan zatvoreni i jedan otvoreni financijski fond sa kojim bi se svi ovi mediji vrlo brzo osnovali i počeli sa djelovanjem. Također kroz takve fondove mogle bi se izgradit,kupiti mnoge nekretnine u Hrvatskoj koje inače kupuju stranci i koje bi bile dobar temelj ne samo za oplođivanje kapitala nas Domoljubnih Hrvata, već i za zaposlenje naše djece i unuka kako nas iz Domovine tako i naših Hrvata iz Dijaspore.
Još Hrvatska ni propala dok mi živimo!
Doktoj je podmetnuo leđa, pokrenuo i obznanio namjeru, vrijeme je da mu se da najšira potpora i da se krene s akcijom !
vremena nema, a sitni prighovori oko "novaca i podobnosti" ne trebaju biti prepreka AKCIJI, sve će se riješti, stranka ne treba biti MASOVNA u članstvu već u POTPORI biračkog tijela, na IZBORIMA.
zato PROGRAM mora biti jasan i nedvosmislen, prava poruka HRVATSKIM biračima, da je HDS (ili DSH?) jedina alternativa "lijevoj pravdi" !
Podržimo ovu inicijativu, aktivno, pasivno, ali svakako na IZBORIMA !
stranku osnivati i uputiti u desnu stranu je trenutno jako lose, mnogi ce odbiti bez razmisljanja bez da imaju ikakve informacije koje ne zele ni cuti.
poznati razlog. previse novih Desnih stranaka.
za mene je desnica u rh izvrsila samoubistvo!! koliko sa korupcijom toliko i sa lazima koje su pruzali i ne ispunjavali.
Ima još manjih primjedbi o kojima će se, vjerujem, razgovarati i malo ih iskristalizirat i, ali ovo je do sada najbolji prijedlog od osamostaljenja Hrvatske.
I ako smijem dodati još samo ovo:
g. Marić, imam još jednu ruku i jednu nogu zdravu, i njih ću "potrošiti" na ovo samo ako u 3. Članku izbacite točku 4! Bivši komunisti su skloni kalkuliranjima i prilagodbama i nema garancije da za 5 ili 10 godina neće rušiti i ovu stranku! Izbacite ih potpuno iz stranke, bez kalkuliranja, isto onako kako volite Hrvatsku! Vrijeme je da se konačno raskrsti s komunistima bez izinmke.
Protivno načelu da se, ako ostane i jedan čovjek koji vrijedi i aktivan, taj se mora uklopiti u kalup izdaje i lažne pomirbe, i sve što smo ovih godina vidjeli i doživjeli od takve "politike" ma gdje bili.
Premda glede direktnog angažmana u samoj politici, ja ostajem po strani, ali želim Vam svako dobro.
Može se navoditi razloge za takav zakon i razloge protiv njega ili pak o tomu kakav bi mogao biti taj zakon. Ali, to mi nalikuje na onaj čuveni ražanj treba li ga pripremiti ili ne treba, jer zec je još u šumi.
Dakle, nije problem taj zakon, nego je problem najprije uhvatiti zeca, a za ražanj ćemo lako. podesit ćemo ga veličini lovine.
Prema tomu problem je što nam je činiti i ojim redoslijedom i tko će biti ta sila kja će pokretati kotač poželjnih i neophodnih promjena.
Ističem problem kako doći do situacije da se uopće može govoriti o listarcijskom zakonu, kako doći do osnivanja HDS, koja ne će biti još jedna stranka među stotinjak drugih već registriranih.
Vi uporno raspravljate kakav bi trebao biti ražanj, a ne samo da još niste uhvatili zeca, nego se ne bavite niti pitanjem kako zecu staviti soli na rep.
To može napraviti samo onaj tko nije bio komunjara, čista logika ... Ali dobro, ima nade, za pedesetak godina valjda više neće imati toliki utjecaj komunjare. Ako bude tada Hrvatske ...
Koliko god je kritična situacija, sve što se sada osniva iz iskrenih domoljubnih pobuda (udruga, stranka i sl.) mora imati potpuno zdrave temelje. Naša povijest je prepuna "odamahivanja rukom" i brzog zaboravljanja.. . I nikad ne izvučemo pouku nego stalno isto radimo. Mi smo to napravili s udrugom, netko će drugi sa strankom, i to je dobro... Ima nade za budućnost. Ali ako se žuri pa se naprave propusti, kasnije će opet biti problema...
Da je Tuđman tako razmišljao nikada ne bismo imali neovisne Hrvatske.
Vidite li kako se ovih dana nasljednici KP, SK u SDP-u bave pitanjima pravovjernosti i odanosti kao da je SDP neka obavještajna služba u koju mogu ulaziti samo temeljito provjerene osobe.
Uptavo sam pročitao knjigu Ive Omrčanina (1913. g) o Hrvatskoj 1944. i na kraju je dao nešto slično nastupnom govoru i pravila NOVE STRANKE. Ne znam je li taj čovjek još živ. Njegove su knjige veoma zanimljive i vrijedno je znati ono što nam je desetljećima prešućivano i lažno prikazivano.
Na prijedlog za osnivanje HDS nisam se još šire osvrnuo, ali ponovno ističem da je HDS ili nešto slično ono što slijedi tek nakon što se utvrdi kqkvo je zapravo stanje u Hrvatskoj, što bi trebalo pronmijeniti, kako to učiniti i tko će biti anlaser ako nekome nije jasnošto je to pokretač, koji će pkrenuti promjene i na koncu tko će biti motor promjena.
Opet figa u džepu, izbjegavati teme NDH i Pavelića. Takova izbjegavanja su nas i dovela dovde gdje se nalazimo.
Slaviti partizanske koljače koji su ubili deset puta više ljudi nego ustaše je popularno i prihvatljivo.
E, Radoslave, Radoslave!
Ne bih se složio s ovim.
Jedina stranka koja je još 1929. oštro reagirala na uspostavu 6.siječanjske diktature kralja Aleksandra bila je upravo stranka HSP dr.Pavelića.
Jedina stranka i pokret, koji je zagovarao podpunu samostalnost i nezavisnost hrvatske države - opet dr.Pavelić.
Sve drugo je bilo ili velikosrpski ili unitaristički ili internacionalno ili anacionalno nastrojeno... uvijek suprotno istinskim hrvatskim interesima.
Bavite se sporednim pitanjima. Pavelić je povijest. To ne znači da treba prešućivati našu povijest ma kakva da je bila.
Gospodin DocMaric je u svom prilogu pod naslovom "Spoznaje " kojim je nakanio objasniti koji su temelji i koji je cilj osnivanja NOVE STRANKE.
Kad bih proslov ja pisao on bi izgledao posve drugačije. Koliko ljudi, toliko ćudi.
Kolega Bogliuni,
sve od toč 1. do toč.6 uzveši u obzir da broj 4. ponavlja dva puta(!)
je POVIJEST /Spoznaje/.
Dakle, ne bavim se JA poviješću već gosp. DocMaric.
U toč.6. koja je ustvari toč.7. treba izrijekom spomenuti Domovinski rat i velikosrpsku agresiju.
Imam pred sobom knjigu Iva Omrčanina Hrvatska 1944. koja ima kao dodatak Proklamaciju na svega 36 starnica koja sadrži veoma opširni povijesni dio, ocjenu izglednosti za uspjeh i Pravila koja imajusvega 12 članaka na 1 i pol starnice svega. Kao predsjednka NOVE STRANKE imemovao je sebe prof. dra. Iva Omrčanina, nb. rođenog 1913. godine.
Ima u jega niz dobrih ideja, ali je čovjek izgubiuo smisai za realnost. Knjiga nama nikakvog datuma i nemoguće je utvrdiiti kad je pisana. Svakako je to moralo biti krajem 80-tih ili početkom 90-tih jer je istraživao i srpske arhive i dr. posvijetu.
Svakako je zanimljiv čovjek jer je bio doktor bogoslovlja na Gregorijani u Rimu 1939. doktor kanonskog prava, u Parizu 1940. bakalaureat prava u Parizu 1940. i doktor prava u Trstu 1944. Bio je u hrvatskoj diplomaciji od 18. travnja 1941. do kraja. Među inim mpregocarao je po predaji hrvatske vojske saveznicima. Služio je u američkohj vojsci i stekao njihovo državljanstvo. Bio profesor filozofije prava na Assumption College u Worcester, Mass. i europslke civlizacije u Pennsylvaniji, u Indiani. U mirovini od 1979. g.
Imam je i ja. I čitajući sam isto došao do zaključka da nisam skoro ništa razumio od svega.
Očito je vrijeme napravilo svoje.
I nemojte molim vas spominjati očeve i djedove jer to nigdje nisam spomenuo. Osim toga, zašto toliko grčevito branite one kojisu bili članovi KP-a?
Danas ,na Radiju B 92,W.Deguert /?/,sada sa sjedištem u Beogradu,vascel om srpstvu objašnjava, kako će se optužnice temeljiti " samo po individualnoj krivnji ",pa ga veseli što će Hrvatska dati svoj doprinos tomu tj.povući optužnicu protiv Srbije. Kako se u Srbiji tretira "individualna odgovornost " za zločine četnika u Hrvatskoj, poznato je svima,pa tako i tom Belgijancu W.D.pa zato niti slovom ne podsjeća srbijansku javnost na njihov dio posla.Mislim da je sada jasno,da je obećanje Novog samo priča za naivne i on to zna. Dakle ,već na startu je dao do znanja da će biti dobar šegrt ovoga na odlasku.A možda ga i nadmaši,nagore.
Zašto branim one koji su bili članovi SK (KP) ? Ha, ha, ha ! Zato jer sam i ja bio član.
Malo šale, ali to nema veze. Nemojte me zato proglasiti komunistom. Govorimo o grijehu, ne o grješniku ! Jer tako možete diskriminirati oko 1/10 ili čak i više dijelova stanovništva, Niste svjesni činjenice da su neovisnu Hrvatsku mogli ostavriti najvećim dijelom komunisti, jer već sam to spomnajo ali nekome se to mora stalno poavljati :
- zato jer su Brozovi komuisti (bioljševici) pobili svu moguću oporbu,
- zato jer su preživjeli morali pbjeći u inzemstvo ,
- zato što su brojni morali za svaku svoju kritičku riječ protiv vlasti maorali robijati ka da su zločinci
- zato jer su mnogi, pa tako i ja osobno, držao da ću u SK-u biti u položaju biti informiran o nekim stvarima za koje ne bih znao kad ne bih bio u članstvu SK; to očekivanje je bilo posve krivo jer nisamo ništa više bili obavještene od ostalih građana; jedino smo nakon Karađorđeva 1971. čitali zapisnike sa sastanka Broza i drugog vodstva i raspravljali; bili smi toliko pametni što smo znali da treba bitjako oprezan pri raspravi da i mi ne dospijemo na robiju ili da ne izgubimo radna mjesta
- zato što smo mnogi i u Istri koju je naputilo preko 130.000
ljudi zbog komunizma shvatili ili da moramo ući u SK i tako zauzeti položaje u vlasti, u privredi itd. ili će sve položaje zauzeti došljaci; 1971. u vrijeme tzv. Hrvatskog proljeća svi sm bili u SK-u i u Matici Hrvatskoj;; kad je nastupi progon proljećara nitko nije stradao i otiššao ina robiju; samo je jedan Zagorec zbog bezvezne riječi u korist MH, izgubio radnomjesto u prosvjeti i dobio posao u muzeju ili arhivum ne sjećem se dobro.
A vi sa svojim upravo komunisičkim načelom eliminirali biste sve bivše članove SK kao okužene iz bilo kakvih poslova u korist Hrvatske. Tako su nekada komunisti postupali s ustašama i prema onima koji su potjacali iz obitelji klasnih neprijatelje. Eto, i osobno sam to iskusio na svojoj koži. Tada sam bio diskriminiran zbog jednoga, a sada bi to diskriminatorsk o načelo htjeli primijeniti na one koji su se našli među komunistima iz bilo kojih razloga.
Treba li još nešto tomu dodati ?
I molim vas da mi objasnite tu Vasu "neovisnu" Hrvatsku.
Za mene je to bila 71 s postovanjem Srboslavija.
Mi smo danas 40 godina iza vremena kad sa m prvi put u HKL-u čitao priloge Brune Bušića koji su se među inim odnosili na pa popise žrtava rata i stradalih u Jasenovcu.Tada je bilo teško zamisliti neovisnu Hrvatsku. Jednstavno tada to nije bilo ostvarivo. To smo svi osjećali. S Brunom Bušićem je radio i Franjo Tuđman. Tada nisu niti njih dvojica javno govorili ili pisali o neovisnoj Hrvatskoj. Takav zahtjev tada bio bi označen kao kontrarevolucij a i za to se išlo na dugogodišnju robiju. Poslije, puno godina poslije, postala je poznata ona čuvena Bušićeva izreka o Tuđmanu da mu treba dati samo tri sekunde i da će on ostavriti slobodnu i neovisnu Hrvatsku. Tuđman je bio vewlik po tomu što je shvatio tada 1971., da nije vrijeme za neovisnost, ali je tražio ravnpravnost Hrvatske i istinu o Hrvatskoj u Jugoslaviji. Kad je sazrelo vrijeme, kad se komunizam počeo urušavati, Tuđman je bio taj koji je shvatio da ima na raspolaganju one čuvene Bušićeve tri sekunde. I iskoristio ih je.
Naravno da je to bila Srboslavija 1971. g. Nemam što tu objašnjavati.
Udba ? Što o Udbi ? Vjerojatno sam bio i ja predmet njihova promatranja. 1971. g. bio sam u uredništvu HKL-a. Primio me je književnik Nikola Pulić kojemu sam dao jedan svoj članak kji nisu nkada objavili, a bili su uskoro i zabranjeni. Za one koji ne znaju HKL = Hrvatski književni list - gl. urednik je bio Zlatko Tomičić, nedavno je umro. Inače, još čuvam sve ili skoro sve izišle brojeve HKL-a. Imam sve brojeve časopisa "Kritika" koju je izdavala MH. I možda sve ili skoro sve brojeve "Hrvatskog tjednika". Zar to nije dovoljan razlog da me se promatralo. Nisam se za to zanimao. Nije me brigalo što o meni misle vlasti. One me nisu dirale, a ja sam se bavio svojim profesionalnim radom i imao hobi čitati svašta pa tako i svu dostupnu tzv. subverzivnu literaturu.
Jugoslavija zlocinacka tvorevina kao i komunizam sam!!!
Komunizam je ideologija i nazalost mnogim Komunistima je ideologija bila vaznije vec rodjaci, familija i narod.
cast onima koji nisu ZNALI sto je komunizam i njihova ideologija. ostali neka placu za njim i neka se klone svega
Citat:Citat:Uporno inzistirate da ja zagovaram nekakv obračun s bivšim komunistima. Dajte molim vas ...
Svi bivši komunisti su se do sada pokazali kao osobe koje lako mijenaju strane, stavove itd. Upravo zbog toga više sam cjenio Šuvara nego Račana, iako ih nisam volio ni jednog ... Šuvar je bio dosljedan do kraja i izabrao je teži put i zato ga treba respektirati. Najviše volim ove koji shvate da su pola života živjeli u zabludi pa najednom progledali...
Nisam za progon bilo koje vrste ni za bilo koga a moje, možda malo subjektivno viđenje stvari možete pročitati ovdje, ako vas zanima .. ddrrh.com/.../
ddrrh.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2854&Itemid=118
To vam je ujedno i moj općeniti komentar i pogled na komuniste ali i neke druge događaje ...
nadam se da se admin neće ljutiti zbog linkova, ali neda mi se na široko opisivati svoje viđenje komunista danas, pa mi je ovako lakše...
U svakom slučaju, vjerujem da je i g. Marić upravo i htio postići ovakvu raspravu kako bi vidio reakcije.
Međutim Paveliću i njegovim sadašnjim sljedbenicima isto kao i Titu i njegovim istomišljenicim a ne treba dati prostora u ovoj našoj jadnoj i napaćenoj Domovini iz jednog bitnog razloga , a koji nije ideološke prirode, a to je; Prodaja i poklanjanje teritorija Hrvatske kojeg su obojica učinili i time se svrstavaju u najveće izdajice Hrvatske i time za mene prestaje priča na ovu ili onu jer jedno je sigurno da Hrvatska je izgrađena na temeljima antifašizma i stvorena u Domovinskom ratu i to za sve nas treba biti početni stav !
P.S. Ukoliko Jaca napravi isto sa Slovenijom i ona i njezino društvo će biti u društvu izdajica-zbog toga prestanite sa svakojakim raslojavanjima koji u ovom trenutku nisu nam od koristi, već pozovimo Miroslava Tuđmana da osnuje sa svima nama novu stranku koja će biti svehrvatska.
YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC
Zasljepljeni svojon ideologijon da su i svoju obitelj... prisluskivali i prijavlivali DRUGOVIMA. ( STASI,K...)
Krvati su bili potrebna procentualna manjina, koje je se samo trebalo iz 2 razloga.
! Krtice koji sire i paze na sirenje B.J.
( a i oni nisu mogli prdn.. da se ne cuje )
2 Intelektualno unistenje Hrvata.
( drugi nacin ostvarenja njihova cilja + razseljavanje HRVATA u dijasporu )
Gonocid jos nisu ostvarili( ni jedi ni drugi ), pa se nastavlja.
Zivili su i Vladali 50 g. sa kojin resultaton za Hrvatsku i Hrvate ?
Osobno nebi
NI DESNIN NI LJEVIN I NIKOME KOJi SE OKANIJO NAD DOMOVINON I HRVATSKIN NARODON
Potreban je novi Hrvatski kapitel u knjigi povjesti otvorit, a ne samo novu stranicu.
Pogledajte molim vas Clanak CRKVA i DRZAVA.
Ja bih rekao da su i Savka i Tripalo bili iznenađeni žestinom pokazane hrvatske nacionalne svijesti u naroda. A oni to baš i nisu htjeli, oni su htjeli crvenu Hrvatsku u okviru Jugoslavije s nekim malo boljim ekonomskim položajem.
I ništa više od toga.
A narod se zaigrao.. pa si umislio da je počelo...
Slažem se. Bilo je jako dobrih komunista, počevši od Hebranga, Manolića, Bakarića, Blaževića... svima njima je slobodna i demokratska hrvatska država bila svijetli ideal u životu.
Pa sve do današnjih dana, od Boljkovca do Kajina, Linića, Pusić, Mesića i na kraju Josipovića.
Sretna je zemlja koja ima takove drugove!
Zivili su i vladali ( Bilo koje boje )
50 g. sa kojin resultaton za Hrvatsku i Hrvate ?
Osobno nebi
NI DESNE NI LJEVE, NI NIKOGA KOJi Je SE OKANIJO NAD DOMOVINON I HRVATSKIN NARODON pozelijo da se uclani.
Potreban je novi Hrvatski kapitel u knjigi povjesti otvorit, a ne samo novu stranicu.
Cast pojedincima. Iman i ja drugova u porodici.
.....................
Citat Zagi:
A narod se zaigrao.. pa si umislio da je počelo.
---------------------------
Sta bi to tribalo pocet Zagi ?
Neznam o cemu Vi pricate.
.......................
Osobno mjerim vrijeme od naseg prvog Dr. FRanJE TUDMANA !
( A i on je bijo na Bleiburgu )
ISTINSKU POVEST ce ucit nasa djeca, kad se objektivno razradi.
Htio sam reći su Savka i Tripalo, na valu hrvatskog nacionalizma dali previše nade Hrvatima da se uistinu nešto novo započinje, u smislu državotvornih ambicija, koje oni u biti uopće nisu imali.
Zato samo rekao.. da je narod mislio da je s njima, sa Savkom i Tripalom, počelo istinsko napuštanje te jugotamnice...
Na koncu su izigrani pa je preko 50.000 ljudi ostalo bez posla, protjerano u inozemstvo, utamničeno, stavljen im žig 'ekstremista i nacionalista' za sva vremena u toj nakaznoj državi.
Ako do sada nije složena istinska povijest - niti ne će!
Poglavito ako je budu pisali krivotvoritelji i lažljivci povijesti ala Tvrtko Jakovina.
Na take HRVATINE cekaju samo mediji da nas rascepusaju. Da ga cuvaju negdje drugo ne pada na um.
Blazeni Stepinac je jedini iz toga razdoblja cega bismo se morali drzat.
Sve ostalo je OTROV za nas i nasu buducnost.
Pokazite vas razum a ne dispet.
Mediji će vas, kako vi kažete, raščepušati ovako ili onako.
Nema to nikakve veze s Pavelićem ili Stepincem ili ne znam kime.
Ja samo plediram na povijesnu istinu a ne da stalno slušamo revidiranu povijest koju su napisali po svom ukusu tzv. pobjednici i 'osloboditelji' na ovim prostorima.
Tko je veći zločinac -Pavelić ili Broz -o tome bi se moglo raspraviti...
Zidarka kao i sve druge posjetitelje i komentatore iz HKL-a i druge, najprije molim da mi oproste što pišem s visine kao da sam svu pamet svijeta pokupio. Naime, nije da si uzimam to pravo jer mi se tako hoće nego, to proizlazi iz moga već poprilićno dugog života i u vezi s time iskustava te iz toga što sam od kad sam postao svjestan sebe (ha, ha, tek s oko 13 godina !) pokušavao shvatiti u kakvom svijetu živim i s oko 17 godina počeo sam se zanimati za javne stvari, za politiku. U srednjoj školi posebno me se dojmila povijest filozofije i preko nje sam došao do politike i do prava kao područja kojim se politika ponajviše služi. Rođem sam pod fašizmom u Istri, sjećam se kako je bilo prije rata, sjećam se rata i kako je bilo poslije rata. Završio pravo i svoj radni vijek proveo u gospodarstvu nikada ne prestajući se baviti opće društvenim pitanjima, politikom. Stjecajem okolnosti nikada nisam dospio u aktivnu politiku, a za to nisam imao niti neke želje.
Toliko o meni, radi predstavljanja, jer mi je cilj ovdje voditi plodnu raspravu, a ne zabava. Zabava me ne zanima.
A sada na odgovor Zidarku koji je postavio pitanje/tvrdnje od općega značaja.
Jugoslavija je pogrješni projekt, a sam po sebi nije zločinački. Jer zločin uvijek rade samo ljudi ili pojedinačno ili putem svojih organizacija koje koriste u zliočinačke svrhe. Iz toga ogrješnog projekta proizlaze svi zločini koji su nam dobro poznati. Tko je imao zle nakane, tko dobre to je stvar povijesnog utvrđivanja, ali mnogi su ljudi s radošću prigrlili ideju i ostvarenje Jugoslavije. Ne zaboravimo da je u mladosti i Petar Šegedin bio za Jugoslaviju, pa se već kao gimnazijalac u Dubrovniku počeo trijezniti. Zanimljivo je to Šegedinovo iskustvao, ali ne mogu se na tomu zadržavati. Šegedin nije bio usamljen.
Imam pred sobom Sveto Pismo iz 1868. g. i na prtvoj praznoj stranici koja je sastavni dio omota stoji rukom crnom tintom napisano ime moga pradjeda i datum kupnje 21.4. 1870. u Trstu.
Ta je Biblija tiskana u Pešti, a u prijevodu Gj. Daničića i Vuka Stef. Karadžića.
Dok smo bili pod Italijom na Jugoslaviju su naši stari u Istri gledali kao na obećanu zemlju. Djeci se davalo pored hrvatskih, često i srpska imena, a oni koji su bili skloni Italiji pak talijanska imena. Vodio sam rasprave sa svojim tetkom, srbofilom u Italiji oko pitanja Jugoslavije. I moj je otac jednom izjavio da je u jednom trenutku u svom životu mislio na prijelaz u pravoslavlje, ali da je uvidio kako je tamo ista pašta kao i u nas pa da je ostao katolikom. Čitao je Sremecova Popa Ćiru i popa Špiru. I jas ma ga poslije nabavio i pročitao.
Eto, tada nismo niti znali za prijevod Biblije koji je načinio naš velikan Bartol Kašić i koji je tek nedavno ugledao svjetlo dana u inozemstvu i može se nabaviti, ali po veoma visokoj cijeni.
Nu, da ne duljim, zašto je bila i ostala Jugoslavija pogrješan projekt ?
1. zato jer je Srbijanci nikada nisu shvatili kao zajednicu ravnopravnih naroda nego kao proširenu Srbiju da ne velim prošireni beogradski pašaluk
2. što se u toj tvorevini zamislilo da će jedan zaostali seljački narod s dugom hajdučkom tradicijom i Srbija koja se prije osamostalila od Hrvatske odigrati - onu ulogu koju je u Italiji odigrao Pijemont.
Zato je taj je projekt unaprijed bio osuđen na neuspjeh i u vezi s time na zločine koje pak čine ljudi ovi i oni, iz svih naroda koji su činili tu nepravednu zajednicu koja se temeljila na sili i zločinu i to tomu je i sama postala zločinačka. Svi koji su se našli u tom zločinačkom žrvnju ponašali su se prema svojim indivdualnim uvjerenjima, odgoju, preferencijama bilo koje vrste, a koje određuju naše živote.
Isti je slučaj i s komunističkom ideologojim, s komunističkim projektom. Pogrješan je i nije imao nikakve šanse za uspjeh. I rezultati te ideolgije su zločinački, iako sama po sebi ideologija nije zločin. Zaločin čine ljudi, zločinci, kojima ideologija često služi kao opravdanje za zločine. Tu dolazimo do poimanja savjesti. Najvće zločine je moguće počiniti u ime svoje savjesti, ali savjesti koja je formirana pogrješno. Komunistička savjest koja ne priznaje Boga i njegove moralne zapovjedi nego tomu suprotstavlja jedan pogrješan (komunistički ) projekt izvor je najvećih zločina u povijesti ljudskog roda, kao što nam je poznato iz proteklog stoljeća.
Poruka čitateljima: osudimo grijeh, a budimo obazrivi i suzdržani pri osudi grješnika !
1. Tusone, nisi svjestan da je to bio režim u kojemu je politika, bavljenje politikom bilo rezervirano samo za KP/ SK , a to je zapravo značilo samo za najvišu partijsku vrhušku. Članpvi KP ? SK nisu imali nikakvu drugu dužnost ili pravo nego pnavljati ili "razrađivati" ono što je vrhuška odredila kao izpravnu politiku i program. Dakle, tko se na bilo koji način htiouključiti u javne poslove tj. u politku ma i na najnižoj razini morao je biti član SK, ili je već po svom statusu mogao djelovati u SSRNJ ili sindikatu ili omladini koje su ble samo produžene ruke Partije.
Budući da se na nižim razinama nešto ipak moglo učiniti bez direktive odozgo bilo je dobro da u Partiju uđu i ljudi koji drugačije gledajuna stvari od ortodoksnih komunista. To je bilo ono razvodnjavanje SK, koje se od vremena na vrijeme odozgo čistilo od nepravovjernih članova.
2. Šuvar i Račan. Jednako su mi bili neprihvatljivi jedan i drugi, kao što su sada Mesić i Josipović, a Bandić možda bi bio jedva malo bolji od njih.
Zapamtio sam i čini mi se čuvenom izjava Stie Šuvara, kad su mu prigovorili da je promijenio svoja gledišta : "Samo vrana ravno leti!" Drugim riječima čovjek kao razumno biće svoje kretanje, ponašanje, shavćanje prilagođava promijenjenim okolnostima, a čovjek bez pameti uvijek sedrži istoga smjera - kao vrana. To je slikovita neka narodna izreka, jer niti vrane nisu tako "bedaste" da bi udarale glavom ravno - u drvo.
1. Tusone, nisi svjestan da je to bio režim u kojemu je politika, bavljenje politikom bilo rezervirano samo za KP/ SK , a to je zapravo značilo samo za najvišu partijsku vrhušku. Članpvi KP ? SK nisu imali nikakvu drugu dužnost ili pravo nego pnavljati ili "razrađivati" ono što je vrhuška odredila kao izpravnu politiku i program. Dakle, tko se na bilo koji način htiouključiti u javne poslove tj. u politku ma i na najnižoj razini morao je biti član SK, ili je već po svom statusu mogao djelovati u SSRNJ ili sindikatu ili omladini koje su ble samo produžene ruke Partije.
Budući da se na nižim razinama nešto ipak moglo učiniti bez direktive odozgo bilo je dobro da u Partiju uđu i ljudi koji drugačije gledajuna stvari od ortodoksnih komunista. To je bilo ono razvodnjavanje SK, koje se od vremena na vrijeme odozgo čistilo od nepravovjernih članova.
2. Šuvar i Račan. Jednako su mi bili neprihvatljivi jedan i drugi, kao što su sada Mesić i Josipović, a Bandić možda bi bio jedva malo bolji od njih.
Zapamtio sam i čini mi se čuvenom izjava Stie Šuvara, kad su mu prigovorili da je promijenio svoja gledišta : "Samo vrana ravno leti!" Drugim riječima čovjek kao razumno biće svoje kretanje, ponašanje, shavćanje prilagođava promijenjenim okolnostima, a čovjek bez pameti uvijek sedrži istoga smjera - kao vrana. To je slikovita neka narodna izreka, jer niti vrane nisu tako "bedaste" da bi udarale glavom ravno - u drvo.
1. Lustracijski zakon nije aktualan niti kao dio programa. Njaprije treba raspraviti kako u Saboru ostvariti takvu premoć s pravim sabornicima koje će narod izabrati da oni mogu o Hrvatskoj odlučivati u Saboru.
2. Pavelić, Tito i dr. nisu kompromitirani samo ideološki, pa izdajm teritorija nego svojim cjelokupnim životnim djelom ili blje reći nedjelom - zločinima. Ali niti to nije bitno. Bitnomje da nam niti ova dvojiza niti Radić, pa niti Stračević ne mogu davati odgovore na današnja posve nova pitanja s kojima se suočava Hrvatska, Zato, pustimo povijest povijesničarima . To ne znači da je povijest njihova zabrana u koju nitko ne bi imao pravo ući. Naprotiv, povijest je naša i svi iamamo pravo i dužnost braniti povijesnu istinu.
Taj odmak dnevne politike od povijesti mogao bi načiniti predsjednik Republike kad bi bio za to sposoban, kad bi znao kako to treba učiniti i kad bi to htio učiniti. O tomu sam već pisao, ali nema nade da će taj odmak učiniti novi PRH.
PNa to pitanje tkoje veći zločinac je već davno odgovoreno. I ja sam o tomu više puta pisao.
Ovdje tek toliko: Pavelić je pravi mali patuljičić zločina kad se usporedi s gorostasom zločina zločinca poznatog kao JB Tito.
Sve jedna drzava stvorena terorom i gradjena na kostima mrtvih je zlocinacka tvorevina, bila to jugoslavija, ndh, rs ili austougarska, su tvorevine stvorene zlocinom i terorom.isto tako su i nestale samo je jos kostiju dodano.
Komuniza kao ideologija nije los, sprovesti to isto je nemoguce, bar ne demokratskim nacinom, znaci opet nasilje:
TI LJUDI SU MORALI UMRIJETI DABI JUGOSLAVIJA OPSTALA. sa tim rijecima je prilicno sve receno o njoj.
niti gledam sa visine niti sa nizine.
iznosim samo svoje stajaliste i vidjenje tog svega.
Imam samo VSS Gradjevine. nije mi ni najmenje cilj se baviti politikom niti mi je zabava citati sto se dogadja u RH.
Zelja mi je da dodje jedna stranka koja ce opet ujediniti sve hrvate i spasiti vrijednosti hrvatske kako povjesne, sadasnje i gospodarske.
To nisu sigurno Komunisti ili radikalni desnjaci ponajmenje korumpirani HDZ.
Svejedna stranka koja krene u zastitu svega svojega sto vrijedi, postivanjem tudjega i protiv korupcije moze uspjeti.
meni i mnogima meni poznatima je vec dugo pun sesir takve politike, KORUPCIJA MITI IZDAJA i puno toga jos.
Totalno si u pravu samo sto Pavelic smije biti prozivanvan zlocincem dok Broz ne.
Zelja danasnjih Politicara ali ne i svih Gradjana Hrvatske
Zato su sve bezbožničke ideologije u korijenu zločinačke.
Namjesto svoga intelekta.
( Pamet, uljudnost itd.
Mislim na one dobre osobine covjecanstva.
Bozije Stvaranje(?) ( Universum,...)
i davliji doprinos.
Ali svjestan sam ja i da su se članstvom u Partiji otvarala mnoga vrata. Dobivali su se krediti, radna mjesta itd. Možda vi niste svjesni da postoje ljudi koji zbog takvih privilegija neće kalkulirati. Ja sam rođen u "zlatno doba" Jugoslavije, ali to "zlatno doba" nisam nikad osjetio ni ja ni moja obitelj. Moj otac nikad nije mogao dobiti kredit za izgradnju obiteljske kuće, ali je moj susjed koji je bio član Partije dobio... Moj otac je godinu dana radio u Nigeriji da bi mogao izgraditi samo temelje kuće.
Boljunac,, stvar je jednostavna ; neki ljudi su išli lakšim putem a neki težim. Moja obitelj je tipično slavonska obitelj koja je poštivala osnovne vrijednosti poput vjere, obitelji, domovine... Djedovi su mi bili pripadnici hrvatske vojske u ww2, ali nikada me nitko nije učio da nekoga mrzim, pa čak ni da ističem svoj rod. Uvijek budi skroman... ali su mi zato usadili da kad je u pitanju ono u što vjeruješ ne smiješ kalulirati i ići linijom manjeg otpora. Zbog toga sam i bio spreman poginuti... Možete vi opravdavati vaše ili nečije tuđe postupke, ali oni koji znaju dobro kalulirati oni su i '91. iskalulirali da je bolje ostati doma uz ženicu...
Ali s obzirom da nisam svjestan kako je bolje kalulirati, ni ova rasprava nema smisla. Vi tvrdite da treba vjerovati komunistima pokajnicima iako nikako da obrazložite koji su to načini ili situacije gdje bi se mogli dokazati. Ja i dalje ostajem pri svome jer ne znam kalkulirati...
2. Pavelić, Tito i dr. nisu kompromitirani samo ideološki, pa izdajm teritorija nego svojim cjelokupnim životnim djelom ili blje reći nedjelom - zločinima.
-----------------------------------------
A vi niste slucajno Ideoloski kompromitirani ?
..............................
Mogao bi i ja tako shvatit vas zivot.
Citat
1. Tusone, nisi svjestan da je to bio režim u kojemu je politika, bavljenje politikom bilo rezervirano samo za KP/ SK , a to je zapravo značilo samo za najvišu partijsku vrhušku. Članpvi KP ? SK nisu imali nikakvu drugu dužnost ili pravo nego pnavljati ili "razrađivati" ono što je vrhuška odredila kao izpravnu politiku i program. Dakle, tko se na bilo koji način htiouključiti u javne poslove tj. u politku ma i na najnižoj razini morao je biti član SK, ili je već po svom statusu mogao djelovati u SSRNJ ili sindikatu ili omladini koje su ble samo produžene ruke Partije.
Budući da se na nižim razinama nešto ipak moglo učiniti bez direktive odozgo bilo je dobro da u Partiju uđu i ljudi koji drugačije gledajuna stvari od ortodoksnih komunista. To je bilo ono razvodnjavanje SK, koje se od vremena na vrijeme odozgo čistilo od nepravovjernih članova.
....................................
Dali se osjecate s postovanjem kao Kolaborater ?
Gledan sa svojin ocima, nezelin vas vrijedat.
( Nisu Hrvati nikad imali stvarni utjecaj na bilo sto, to znate najbolje i sami )
A neki su i bez uclanjenja u KP zivjeli, hvala Bogu.
1. Tvrdite da su se članstvom u Partiji otvarala mnoga vrata. To je točno i nije točno. Ja sam ušao u Partiju radi toga da budem uključen u procese gdje se odlučuje jer sam skrbio o dobru za poduzeće i koliko sam imao snage i sposobnosti trudio sam se oko samousavršavanj a opetradi, rekla b mja supruga "radi spašavanja poduzeća". Po njezinu viđenju stvari uvijek sam nekoga spašavao, a premalo se skrbio o obitelji. Nikakva mi vrata nije otvorilo članstvo jer ja i nisam tražio nikakva vrata. Sve što sam postigao u svom životnom vijeku mogu zahvaliti svom radu na vlastitoj izobrazbi i radu. Nikada nisam bio ono što se veli "kadar" s kojim se računalo. Ono što sa malo postigao u svojoj poslovnom napredovanju je rezultata samo moga vlastitog truda i obrazovanja.
Moj školski kolega, sjedio je u klupi ispred mene, nikada nije bio u Partiji, čak je negdje iza 1990. mene i druge zafrkavao zbog Partije, bio je na visokom upravljačkom položaju. I, jedan drugi kolega na poslu mi je rekao da je bio u MUP-u i da je taj moj školski kolega bio član Udbe. Vjerujem da jest, jer na takav položaj na kojemu je mogao odlučivati o osoblju ("kadrovima") nije mogao doći kao napartijac.
2. Mome ocu nisu dopustili imati privatnu trgovinu u to "xlatno doba " Jugoslavije. Dva puta je bio na prisilnom radu, jednom su ga pred vlastitom kućom izgazili, navodno preventivno, da slučajno ne bi izostao na izborima koji su se trebali održati za desetak dana.
3. Moj je prapradjed kupio Ričoslovnik iliričkoga, italijanskoga i nimačkoga jezika, Beč, 1802.-1803. koji je satavio Tinjanac Josip Voltić iz Istre. Djed je bio načelik općine kao predstavnik hrvatske večine u mom rodnom mjestu. Na tavanu rodne kuće nalazio sam mnoštvo literature iz vremena Austrije, na hrvatskom jeziku iz kojih sam prvi put nešto sazbnao o hrvatskom rodoljublju. Jer u Jugoslaviji je to bilo zabranjeno kao nacionalističko skretanje ravno kontrarevolucij i za što se robijalo.
4. Ja se divim ljudima koji su bez kalkulacija pošli u obranu Hrvatske 1990. kad je bilo najpotrebnije. Ja sam već bio u godinama i svrstan do tada u vod, četu odred za civilnu zaštitu (zbrinjavanje ranjenika ili nešto sl) i pred rat, pozvali me i rekli su mi da samprestar i da nisam više niti za to. Da će to preuzeti mlađi od mene i od svega su me razdužili. Radio sam na pretvorbi i privatizaciji društvenih poduzeća. Tasj je posao bio provođen po zakonu koji je donio Hrvatski Državni Sabor. Iako je taj proces zbog nerazumijevanja stvari ili zbog neprijateljstva protiv HDZ-a i Tuđmana proglašen pljačkom stoljeća - ne kajem se za sve što sam u tom procesu učinio. Državno vlasništvo (i društveno vl.) je alajbgova slama koji čerupaju svi koji stignu. Najbolji je primjer Podravka. Treba li još koji primjer ?
5. Ja ne tvrdim da treba vjerovati komunistima pokajnicima. Vjerojatno ste mislili i na obraćenike. Ja se nemam za što kajati. Radio sam dobro i onom, uosnovi zločinačkom sustavu. I tom se sustavu, am kako bio neefikasan i nepravedan, moralo raditi, proizvoditi, trgovati, sklapati poslove itd otd. hraniti se - jednom rječju - živjeti.
Ne ću na dugo objašnjavati Vaše pogrješke. Pitate je li to bila kolaboracija . Jest, bila je. Kao i u doba okupacije i NDH kad se isto tako mralo raditi, proizvoditi, peći kruh, dpremati hranu u gradove dfa ne pomre stanovništvo i kratko moralo se trgovati i kolaborirati s okupatorom i ustaškom vlašću. Zbog toga se je poslije rata pod optužbom za kolaboraciju gubilo imanja i glave.
Danas je ipak drugo vrijeme i ne plaši me Vaše neumjesno pitanje.
Velim Vam u Pazinu smo većina članova, pa većina iz vodstva SK bili 1971. redom članovi Matice Hrvatske. Na naš poziv iz ograna MH u Pain je došla grupa kniževnika (Pero Budak, Pajo Kanižaj i dr.) i bio je upriličen susret s tadašnjim biskupom Nežićem u Pazinskom bislupskom sjemeništu. Oravo je tu u razgovoru bio kao gost i predsjednik općine ili grada Jesenca iz Slvenije čijih se riječi sjećam još i danas: Glase otprilike ovako: Ja, saveda smo za Jugoslavijo. kar nam jedino Jugoslavija jamči da bodemo Slovenci.
Eto, i taj je Slovenc bio srpski kolaboracionist !
Ali, svi mi ponekad opravdavamo sebe ili neke svoje postupke... Recimo, biti pošten i "sitna" riba u nekom sistemu poput onoga kakav je bio u Jugoslaviji i očekivati da ćeš nešto promjeniti na takav način, je čista utopija... Kada upadneš u sistem onda moraš biti svijestan da moraš igrati po pravilima inače ispadaš van. Tako je u svakom sistemu. Dakle, biti pošteni član komunističke partije je jednostavno borba s vjetrenjačama.. Osobno poznam jednog takvog čovjeka. Komunista u duši, idealista veliki, ali stvarno pošten čovjek. Čak je i bio na nekim funkcijama ali se brzo povukao iz svega... I dan danas mu se svi smiju jer je u ono vrijeme bio neka "faca" a danas je velika sirotinja jer ništa nije ukrao ... Ima takvih ljudi, ali njihovo poštenje, na žalost, nije moglo utjecati na sistem... Sudjelovali ste, kao bivši član partije, u privatizaciji u neovisnoj Hrvatskoj, i još ne dopuštate ništa reći protiv privatizacije.. . Kao što sam rekao, ne želim ja sada ulaziti u nikakve analize, ali dragi moj prijatelju, mislim da bi i od vas bilo fer da svoje domoljublje dokazujete potporom mlađim ljudima koji ne nose teret članstva u KP ... Ne samo vi, nego svi bivši komunisti. Domoljubi možete biti i na drugi način a ne da opet sudjeljete u političkom životu Hrvatske... Ja tako đer kao i vi mogu kao domoljub na drugi način pomoći, iako sam puno mlađi od vas. Ima ovdje pametnih i školovanih domoljuba i neka se uhvate posla a i vi i ja ćemo im dato podršku koliko budemo mogli...ali mislim da se negdje već jednom treba podvući crta.
I da ne bi ste nešto pogrešno protumačili, u vaše poštenje i dobre namjere uopće ne sumnjam.
Anta P. i Stepinac nisu i nisu mogli bit suigraci ( ili kako se to naziva )
Naravno da su razlike postojale.
Ante je bijo u drugoj funkciji i "obavezi"
nego Stepinac, koji je gleda spasavat narod, nebitno koje je vjere.
I hvala bogu ucestovali su dosta ljudi.
Lako se moze ljudska dusa zalutat u bestiji rata bez zakona u magli i krvi.( A.P.)
( Mozda se covjek pod takvimim okolnostima polako i nepimjetno mjenja ? )
Za mene je Stepinac bijo i ostaje najsjajnija i tragicnija zvjezda tog razdodlja.
I sa tim polozajem i stajalistu najmanje kompromitiran Hrvatsku i vucen jasnu crtu.
Posto nisan zivijo vas zivot i nisan toga prosa i zivijo koa vi, provam se stavit u vas polozaj i vase misljenje, da unaknadin svoje znanje i po mogucnosti ispitat samog sebe dali ja ne grjesin, no to mi nije bilo moguce da vas ne upitan direktno.
Svaka vam cast i hvala na iskrenom odgovoru.
Citat Boljunac:
Pitate je li to bila kolaboracija . Jest, bila je
Omogucili ste mi da gledan objektivno.
A,... i da malo sam promislim.
I da ne bi ste nešto pogrešno protumačili, u vaše poštenje i dobre namjere uopće ne sumnjam.
Jutros sam našao više mail poruka. Počet ću odgovarati unarag najprije na zadnju, najlakšu.
Umjesto izravnog odgovora ispričat ću vam jedan istiniti događaj.
Jednom sam u Zagrebu bio na ručku u Esplanadi s jednim starim profesorom, Židovom, ekspertom za međunarodna plaćanja i u jednom trenutku se raspričao kako je bio u jednom logoru u Njemačkoj kao dijete, momak, što li. I preživio je. Kad se je vratio u Jugoslaviuu nakon rata, tadašnje vlasti Ozna ili tko je već bio, ispitivali su ga i nije im bilo jasno kako je mogao preživjeti. On je odgovarao samo to da je kriv jer je preživio. Nije im ništa drugo odgovarao. Niti nama (bili smo dvojica s njim) nije rekao kao je uspio preživjeti. Čime se sve služio, kojim lukavstvima, kakvim trikovima, možda suradnjom s logorskim vlastima itd. vjerojatno je to sa sobom odnio u grob, jer više nije među živima.
I logori imaju svoju logiku funkcioniranja. Veći dio poslova logorske uprave obavljaju sami logoraši. Kad neki zlurado spominju kako je Franjo Tuđman morao mijenjati dijelove svojih "Bespuća povijesne zbiljnosti" zbog pritiska Židova, to je bilo zato koliko se sjećam, jer je pisao (zapravo nekoga citirao) o tomu kako su Židovi sudjeovali u logorskoj upravi u Jasenovcu.
Dakle, vi mladi koji niste iskusili što je to totalitarizam, što je to nesloboda, ne možete pojmiti da svi podložnici htjeli-nehtjeli postaju kolaboracionist i s tiraninom. I onaj seljak u komunizmu koji je posve neoviesan i koji vodi uredan vjerski život, kad hranu isporučuje u grad, surađuje s režimom, jer kad bi svi odustali od toga, kad pekarnice ne bi radille, kad bi tržnice bile prazne - tiranski bi režim odmah propao. Digla bi se spontana revolucija.
Da se razumijemo. Ima suradnika i "suradnika" tiranije. Pravi kolaboracionist i su pripadnici Udbe, Ozne i KNOJ-a nekada, koji su bili aktivni sudionci zlodjela. Ne partizani, čak ne niti svi članovi KP-u tijekom rata, jer su poslužili tek kao sredstvo u rukama onoh koji su imali faktičnu moć i vlast nad životom i snrću drugih. Dakle, to su pitanja individualne odgovornosti, a ona se ne smje utvrditi tzv. generalizacijom : bio si član KP/SK i prema tomu si bio zločinac: Ili bio si ustaša, dakle, koljač.
Eto, protiv toga, takvog zaključivanja se svi moramo boriti.
Blaženik Stepinac je tada bio autentični svjedok toga koji je temeljini uzrok svega zla na prostoru NDH.
Ja nisam znao za taj navod o Blaženikovom pismu Sv. Ocu. Ali sam pred dvije , tri godine kad sam se počeo zanimati za našu blisku prošlost shvatio da su komunisti tijekom rata bili glavni pokretači, poticatelji i provoditelji bratoubilačkog rata na prostorima bivše države, a napose u NDH i Sloveniji. I taj svoj tzv. NOP, tzv. NOB, nazvali su socijalističkom revolucijom. Ta im je izto tako tzv. socijalistička revolucija služila kao moralno opravdanje za osvajanje vlasti pod cijenu masovnih zločina i žrtava na svim stranama.
Iz ovoga izostavljam prilike u Dalmaciji, jer mi nisu dovoljno poznate. Talijani su tamo radili svašta i izazvali odmetništvo u partizane itd. Zato sada pustimo Damaciju po strani. O njoj neka pišu oni kojima su bolje poznate tamošnje i tadašnje prilike.
Slovenija je također posebni slučaj, koji mi je malo više pozna, ali i Sloveniju izostavimo iz ovoga što slijedi.
Moram dati još jednu ogradu. Moje je znaje fakata, činjenica oskudno. Nešto znam iz vlastitog islustva, nešto sam pročitao i moji zaključci se zasnivaju ne toliko na pozvanju činjenica nego na logičnom razmišjanju o tom komu je bio u interesu građanski, bratoubilački rat na području NDH.
1. Nijemcima ? Ni govora. Njima je odgovarala mirna pozadina, da bi ta pozadina što više radila za Treći Reich i sve njihove bojišnice širom Europe odnosno svijeta.
2. Talijani ? Dijelom, jer su i oni u suradnji s četnicima radili na štetu NDH i Nijemaca, kao svojih rivala.
3. NDH ? Još manje. Ustašama je odgpvarao mira radi konsolidacije države, stvaranje državnih institucija. uprave, vojske, parovosuđa itd. itd.
4. Četnicima ? Tek dijelom, jer nisu nkada bili toliko moćni da bi bili glavni na tom području.
5. Komunisti ? Jedino oni su imali interes da na podriučju NDH i na čitavom podrućju bivše države izazovu kaos iu tom metežu silom prigrabe vlast, pod svaku cijenu.
Posljedice toga njihova djelovanja su strašne. Nikada Hrvati nisu u svojoj dugoj povijesti imali tako teško razdoblje kao to od 1941. do 1946. pa i poslije postupno ulažavano sve do 1990. g.
da spomenem dvije najvažnije pogubne posljedice tzv. komunističke revolucije :
a) enormne žrtve u ljudima, poglavito žrtve mladih, obrazovanih, imućnijih
b) uništenje civilizacijskih institucija s tisućugodišnjom tradicijom (vlasništvo, demokratske slobode, privatno poduzetništvo, tržišno gospodarstvo).
b) uništenje civilizacijskih institucija s tisućugodišnjom tradicijom (vlasništvo, demokratske slobode, privatno poduzetništvo, tržišno gospodarstvo).
O tome vise razmisljam, otkako sam prosle godina cula za najljepse rimske ostatke ili rusevine (npr. Timgad), koje su opstale i danas. Nijedan osvajac nije rusio tako sve za sobom, kao komunisti.
A vidimo danas i sto ostaje nakon americkog "sirenja demokracije".....
Bilo bi dobro napraviti neke komparativne analize s dubljim povijesnim zahvatom...
Kurde ili palestince ?
Kolega Boljunac, vi ste dovoljno pokazali tko ste i što ste i mislim da nikom ne trebate dokazivati vaše hrvatstvo ili se osjećati tako da morate nešto objašnjavati.
U komunizmu su se ljudi snalazili na svakakve načine da bi živjeli i preživjeli, da im obitelj bude u redu i to ne treba stigmatizirati.
Puno je bitnije što čovjek osjeća i kako radi, je li djelatno opredjeljen za svoju domovinu ili ne.
Opet velim, nemate se potrebe nikom ispričavati ili objašnjavati.
Danas se cijeni što možeš napraviti za svoju Domovinu pa makar i rječju ako ne može drugačije!
Eto, kao 3. pogubnu posljedici komunizma trebao sam dodati i posvemašnju pomutnju i našim glavama glede poimanja slobode, dostojanstva osoba, privatngpoduzet ništa tržište itd itd.
Pojedinačni slučajevi su ponekad ponajbolji način kako sagledati opća pitanja. Služim se i tom metodom.
Slažem se.
I mislim da je to najpogubnija posljedica.
Jer da je bilo poštenja i dostojanstva onda ne bi Hrvati pljačkali svoju vlastitu zemlju kroz privatizaciju i pretvorbu, ne bi kroz ratno profiterstvo pljunuli na Domovinski rat, ne bi izdajice iz najvišeg vrha sklanjali stotine milijune dolara na inozemne tajne račune /Hypo Banka etc./ a koje su krvavo zaradili naši iseljenici i namijenili oružanoj obrani svoje domovine.
No, sve je to prošlost i ne možemo popraviti osim moralne zadovoljštine da im se pravedno sudi.
Kao što se sudilo Zagorcu za dragulje.
Točno. I sam sam bio prečesto krivo procijenjivan ili optuživan za nešto što nema blage veze s pameću.
Ali život je takav. No istina uvijek iziđe na vidjelo kao i neistina i laž.
Možete lagati jedno vrijeme nekim ljudima ali ne možete svim ljudima lagati cijelo vrijeme.
Odgovorila mj je kao je u kiosku bio jedan čovjek i da su očeli razgovarati i ušao jedan momak i počeo čeprkatii tražiti nešto od porngrafije. Čovjek koji je prvi ušao da se zastidio i okrenuo. Kad je monak izišao piyao ju je kako može to prodavati. rekal je da je i ona katolikinja, ali da što može učiniti. Napustiti posao ? Kako bi živjela bez posla ? I zapitala ga čime se on bavi, što je on. Odgovorio je da je svećenik. Eto, on živi od propovjedanja morala, a maličovjek da bipreživio mora i protiv svoje volje kolaborirati s proizvođačima liberalnog komunističkog smeća .
Bilo bi zanimljivo kad bi Manolić, i drugi naši postali obraćenici i progovorili o svojem sudioništvu u komunističkim zločinima. U Sloveniji je jedan bivši oznaš ili knojevac objavio što su sve radili. Ne sjećam mu se imena.
Mislim da nije.
Osobno sam bio u prilici vidjeti ormar pun deviza 91.g. gdje se uopće nije vodila ama baš nikakva evidencija o tome a ključ su imala 2-3 čovjeka.
Odoliti tome da ne uzmeš malo...
Na koncu, imate na internetu pisane izjave ljudi o ratnom profiterstvu, s imenima i prezimenima.
Je li netko odgovarao? Nije.
Kome je to u interesu?
Onima koji su krali na stotine milijuna a još uvijek su u vlasti ili su nedavno bili u vlasti!
Nismo blesavi a niti imamo amneziju.
Austrijsko odvjetništvo intenzivno istražuje vrlo mutne poslove Sanadera, Zagorca, Pašalića oko tajnih računa sa stotinama milijuna EUR čiji trag završava u - nepoznatom - u Lichsteinsteinu!!
Izvor: Kurier
Nije li Sanader onako naprasno, bježeći otišao baš zbog mutnih poslova Hypo banke i pritisaka iz EU?
Sve mi se čini da- jest!
P.S. Ali nisam ja USKOK niti policija. Neka oni rade svoj posao a ja ću i dalje svoj... bar mirno spavam.
Radujem se kad mogu raspracvšlajti s dobronamjernim ljudima, kao što ste Vi g. Tysone. Na tomu Vam velko hvala.
Na Vaš komentar ću odgovoriti u nekoliko točaka.
1. Prvo i prvo i ja sam bio mlad i nesjestan bilo čega, pa i nesvjestan samoga sebe, kad sam upao u žrvanj odgoja novog čovjeka u komunizmu. Već sa, rekao da sam prve tekstove o hrvatskom domoljublju pročitao na tavanu rodne kuće čitajući stare knjige iz vremena Austrije. U školi se tako nešto nije spominjalo. Povijest koju smo učili bila je lažna. Kad sam upao u
sistem (cit. " Kada upadneš u sistem ..."), bio sam i ja dijelom inficiran komunističkom ideologijom. Učili smo povijest filozofije pola šk/g i marksizam pola šk/g. I nako toga na Pravnom sve prožeto marksizmom tijekom studija. Kao gimnazijalac stanovao sam s jednim Slovencem, bivšim sjemeništarcem i rekao mi da u Biskupskom sjemeništu uče drugačiju filozofiju. Kakvu ? Pošli smo kod mons Bože Milanovića i zatražili od njega njihova skripta iz filozofije. Upravo je monsinjor bio autor tih skripata. Nije nam dao s obrazloženjem da je to za njihovu internu uporabu.
Poslije sam kupio sva ta skripta i saznao iz drugih izvora u čemu su sve pogrješke komunističkog projekta. Čitao sam apologeta samoupravljanja dr. Branka Horvata. On je bio prilično uvjerljiv. Sjećam se kad je negdje 80-tih godina pročita gotovo za tadašnji režim bogohulnu misao da je privatno tržišno gospodarstvo superornije društvenom ili državnom. To je izjavio slovenski ekonomist Aleksandar Bajt. Poslije sam se upoznao s kritikom komunizma B. Russella i zatim još ubitačniju kritiku filozofa Karla R. Poppera.
2. Velite : "...očekivati da ćeš nešto promjeniti na takav način, je čista utopija..." Pogrješno. Komunizam je bio jedan i nepromjenjiv. Najgori je bio od 1941. do 1946. s vrhuncem 1945. i 1946. i zatim oko 1948. da bi se naglo promijenio i ublažio 1955. obračunom s A. Rankovićem. Nastupilo je novo doba i nada u bolje sutra. Javile su se prve lastavice hrvatskog proljeća HKL, Kritika, Mogućnosti, Hrvatski tjednik itd. studentski listovi itd. Izlazio je i ako se ne varam Hrvatski gospodarski list u kojemu je pisalo o velikomprojektu Črnac polja kojega je okrenuo Ante (?) Todorić, otac ovoga sadašnjeg Ante Todorića, vlasnika Agrokora. I kad je to uzelo maha, generali tzv. JNA i savezni vlastodršci pobojali su se za svoje pozicije. Nije im odgovaralo da hrvatska lisnica bude u hrvatskom džepu niti da hrvatska puška bude na hrvatskom ramenu. I tako je nastalo ponovno zahlađenje. Brozu se nije ratovalo niti je htio u nemirima doživjeti svoju smrt. Pa je očistio sve koji su se ponadali da je došlo vrijeme slobode.
I tako smo dočekali vrijeme kad se taj pohrješan projekt sam po sebi urušio.
3. Takav idealist kao što je čovjek kojega spominjete ja nisam bio. Ja sam uvijek bi sumnjičav prema svemu. I polako sam starao svoju sliku svijeta.
4. Nisam protiv govorenja o privatizaciji, Jedino tražim od onih koji o njoj govore poznavanje stvari. Ne tvrdim da nije bilo kriminala. Ali ne onakvog kako to zamišljaju ljudi koji ne poznaju materiju. Ja je donekle poznajem. Pod mojim je stručnim okom odobreno najviše kredita za kupnji dionica u Hrvatskoj. Nisam odlučivao o tomu kome će se odbriti kredite, osim u nekim sitnim slučajevima. Znam za neke zlouporabe kredita i neke prijevare u vezi s tim. Bilo je i sudskih postupaka malih dioničara protiv onih koji su ih prevarili. To je pak bio klasični kriminal, a ne pretvorbeni kriminal. Bilo je i pretvorbenog kriminala. Bilo je i privatizacije DTR-a i ZABA -e prije nego je donijet Zakon o pretvorbi. Obavljeno je to po "Markovićevom" zakonu i koliko mi je poznato Hrvatska nije dobila za privatizaciju tih gospodarskih subjekata - niti lipe. Večernjak se jednom pred više godina o tome bio raspištoljio i - zašutio. Kao da su mu usta bila zalivena.
5. Potpora mlađim ljudima ? Zar ne vidite da im pružam nabolju potporu upravo na taj način što im govrim i pišem što je istina i o tomu što je važno, a što nije. Ja nisam nikada sudjelovao u političkom životu Hrvatske, a niti nemam nakanu to činiti. Ali, osjećam svojom moralnom dužnošću ukazivati ladia starima na zablude, pogrješke, koje su u tolikoj mjeri raširene da se taj posao čini kao Sizifov posao. Ali, ja svoj kamen ću i dalje gurati uzbrdo, pa makar se i stoti put bude kamen ponvno strovalio u podnožje brda.
Zanimljiv je taj Sizif. Bio je kažnjen za taj posao. Zašto ? Sin boga vjetrova Eola, imao je pristup stolu bogova, ali je tu počast iskorištavao i odavao ljudima božanske tajne. Pa su ga bogovi kaznili.
Slično je završio i Prometej, titan koji je bogovima ukrao s neba vatru i naučio ljude da se njome koriste. Pa ga je Zeus okovao za stijene na Kavkazu i orao je svaki dan dolijetao i kljucao mu jetra koja bi mu preko noći nanovo izrasla. Vrhovni pak bog Zeus, nije baš volio ljude.
6. Dakle, podvući crtu, po mome mišljenju treba nad podijeljenom Hrvatskom na ljevicu (koja to nije - jeste li gledali što o tome veli Nino Raspudić u "Opasnim vezama" ?) i na desnicu (koja takđer to nije).
Opet se vraćamo na pitanja :
- tko i s kim , što i kako.
Tako dolazimo do najtežih pitanja na nkoja bi trebalo odgovoriti i stalno odgovarati nanovo jer se okolnosti stalno mijenjaju.
O tom potom.
Imate primjera vremenski a i prostorno blizih, a glede Indijanaca u SAD-u, to bi uzelo 5-6 stranica "ukratko" spomenuti, sto mozda nije za ovu temu. U svakom slucaju, znanstvenici govore o njihovom prosvjecivanju. ... Glede Kurdi ili Palestinaca, koliko znam, njima vjecito svi "pomazu" ... Postoji jedan dokument, "Izrael - Palestina, jedna zemlja krvi i suza", te podaci da je general Kennedy iz Kanade uz sira Henry Knighta iz UK bio na celu poslova oko izbjeglica 1950 i skupio milijune dolara od UK, Francuske, SAD-a i Srednjeg Istoka za smjestaj....(19 51-52) Nikad se jos nisu smjestili, zar ne... Eto to je novac... pardon, pomoc... i sto narod sam sebi ne izbori.
Ta se tranzicija trebala provoditi odozdo, prema potrebama i posebnostima hrvatskog drustva, a ne odozgo, iz dalekih centara kako-se-to-zove moci, koji su sve preuzeli.
Kad se stvarala Krscanska Europa, organizacija je krenula odozdo, lokalno, do tranzicije u Christianitas, na temelju duhovnih, gospodarskih i inih potreba lokalnih zajednica koje su se organizirale u parohije, s ckrvom etc... do zajednickih nacela, osnovnih zakona... Ne znam kud ide RH... U kakvu tranziciju... Svaka organizacija se smatra nedemokraticnom , neuropskom.... ako nije "odozgo" i izvana...
Ne znam je li RH misli zivjeti od EU, ali to sigurno nece biti ostvarivo.
Sada ce gosp Maric vec zamjeriti kud smo mu odveli stranku, a nismo se ni uclanili!
Toga sam i sam svjestan. Problem je kad će ta spoznaja postati općeprihvaćena u Hrvatskoji da se prestanu komunistički sljednici razmetati svojim zločinačkim tzv. antifašizmom.
Imam dojam da ste se vi u inozemstvu odvojili od naše stvranosti.
Naravno, pod tranzicijom se podrazumijeva svaku promjenu koju ostvaruje neka organizacija da bi se prilagodila izmijenjenim okolnostima (tranzicija = prijelaz).
Ali u nas nije o tomu riječ. Komunističke su se države bile naprasno, uporabom do tada nepoznate sile i brutalnosti, oprostile od civilizacije i svih njegovih institucija. Sve je uništeno ili zaboravljeno i zatrovana svijest i moralna dimenzija ljudi. Kad se to nesposobno društvo za život samo od sebe urušilo ( niti jedna komunistička država nije srušena vanjskom silom !!!) trebalo je izgraditi državne i druge javne institucije nanovo iz početka. Tu zadaću nije bilo moguće obaviti na lokalnoj razini, ili kratko rečeno odozdo. Ta je zadaća još u tijeku ostvarivanja. Ono što su komunisti u treutku uništili treba ustrajno izgraditi nanovo. Ne može se taj posao obavljati stotine godina kako se izgrađivalo građansko društvo, nego se mora "odozgo" smišljno po određenom redoslijedu i postupku ubrzano dostići razinu razvijenih, moderno uređenih društava.
Tad je RH prokockala priliku za tranziciju. Prevladao je otpor izmjeni komunistickih zakona, prakse etc., uvelo se sve ono sto smo vidjeli kao prijetnju RH a i sire…
Premda se uglavnom s Vama slazem, i vjerujem da Vi sigurno vidite koliko se zaglibilo u RH i tzv. “regiji” od tada…
Kad hocete neprijatelja pobijediti, dajte mu nesto komplicirano ili spetljano raditi – tako ja vidim drzavnu administraciju i “tranziciju” danas.
Zato sam navela primjer izgradnje Krscanske Europe (dan danas cijeli zapad pociva na administracijsk om sustavu koji je uveo Charlemagne, premda je i on nagrizen… )
Ne zagovaram pritom neku “nemodernu” drzavu, barem ne u ovom kontekstu(a za Krsanstvo u RH imamo svećenike) nego navodim primjer opstanka naroda, izgradnje struktura koje to omogucuju (i to cesto dosta skladno s drugacijim narodima, skladnije nego danas...).
A RH jos nije ni rascistila sto je oporba a sto neprijatelj. Ni sto je struka (pogotovo u vodjenju drzave) ni sto vjera ni sto ideologija etc. etc.
Jeste li primijetili da se i Hrvatska rusila iznutra…
Usli su unutra i ruse…
Premda vidim tome kraj, prije nego hrvatskoj drzavi.
Ona ima odigrati jos znacajnih uloga u povijesti tog dijela svijeta i ponovno nas uciniti ponosnim na nj.
Srbija nam jos dosta generacija nece biti prijatelj (a pogotovo ne za BiH) pa je bolje traziti saveznike blize… (ali po krscanskim nacelima, jer doista nema pravednijih ni trajnijih kako na opcoj tako i na individualnoj razini). Da ne budemo kao gladijatori u “regiji”, kako to cesto kazem, jer jedanput kad sukob izbije, onda nema druge nego tuci se za opstanak…. i onda se nema sto reci, “tko ziv tko mrtav.”
Ali ima i drugih rjesenja, Leon Le Grand je znao zaustaviti i Attilu pred Rimom, pa nadajmo se da ce velikih ljudi biti i u nas, uvijek ih je bilo. Da se nikad vise ne ponove razaranja ljudskih zivota i dobara koja su vidjela RH i BiH. Mozda se na to treba misliti vise nego na tranziciju….
Kad cemo se moci u miru diviti hrvatskoj povijesti kao kad citamo povijest zapadnih zemalja, koliko divnih radova, tragova, kroz stoljeca….
Bez da je sve ideologizirano… povrsno, naopako…
Narod bez povijesti, mislim da je Tudjman upozoravao sto to znaci.
I bez drzave. Pa znam ja dobro sto je to, a sigurno Vi tamo jos bolje…
Naše su administracija (javna uprava) i pravosuđe još jako zaostali. Za uredno isporučenu robu ponekad je nemoguće naplatiti cijenu od kupca, ako ovaj ne će platiti. Imao sam slučaj spora za isporučenu robu iz 1991. g. Prodavatelj je angažirao odvjetnika radi naplate. Odvjetnik je krenuo naopakao, krivim putem, a dužnik je osnovao drugo poduzeće izbjegavao plaćanje duga i kad je bila određena ovrha. Prodavatelj kad je vidio da ne uspijeva naplatiti, obratio se meni i tražbinu cedirao na moju tvrku. Krenuo sam s novim prijedlozima za ovrhu, ali uzalud. Pkokrenuo sam stečaj i u stečaju sam usio naplatiti glavni dug, ali ne i kamate. Naime, stečajni je upravitelj nešto muljao sa stečajnim dužnikom i zakinuo vjerovnike. Tražio sam odštetu od stečajnog upravitelje i od države, ali nisam tužio. Ja sam svoje naplatio i zaradio. A žrtva je ostao prodavatelj robe. Spor se vukao posudovima (Općinski sud, Trgovački sud, Županijski sud i Vrhovni sud Hrtvatske) oko 14-tak godina. Za običnu isporuku trgovačke robe. Digao sam ruke od svega. Naši su zakoni neadekvatni i osoblje u pravosuđu također. Eto, to je ta tranzicija koju treba provesti. Ona se mora provoditi i u našim glavama.
Takav je zivot, ljudi, sistem... nista nije savrseno do Boga...
Treba radije to sve ujediniti, sto je dobro i zdravo, to jest, uskladiti na nekim dobrim kriterijima, nacelima, idejama, etc.
Ja sam misljenja da Jedna Osoba (oba spola ukljucena) ne ce Hrvatskoj donijeti spas. To mora biti jedna skupina izabranih od ljudi - osoba koje ih poznaju. Traziti spasitelja na politickoj sceni Hrvatske je rezultiralo da je u drugi krug izbora uslo dvojica iz SDP-ea. Razumnom covjeku da mozak stane. sada ce opet biti i jedna Bandiceva stranka, ako je je ujedini s onom splitskog gradonacelnika Keruma. Nemam nista osobno protiv ni jednog ni drugog, ali to nije Hrvatska za koju smo se borili.
Opet podvlacim: Hrvatska moze naci spas samo u zajednistvu talenata iz Domovine (zato Domovinska!) i iz Zagranicne Hrvatske, sto 'ce reci svih Hrvata koji zive izvan granica ove ZAVNOHaaske republike. Dvije do tri stotine pametnih nesebicnih osoba je dovoljno da upregnu svoje snage u zajednicki program, koji sam ja samo naznacio u mom prijedlogu.
Naravno, ja to ne cinim zbog sebe, jer ja sam vec usao u visoke godine, a puno je razloga zasto nisam svaki dan u Lijepoj nasoj. Kad bi bila i politicki ljepsa i svrsihodnija, onda bi se veliki broj Hrvata iz svijeta vratio, ili kao umirovljenici ili kao produktivni kadar.
na hrvatskoj inteligenciji je naci pravi put, i to naci ga sada, a ne kad sve bude poplavila EU!
P.S. odgovor ZM pod brojem #1: Hrvati BiH su za mene isto sto i oni koji imaju adresu u Maksimiru ili Tresnjevki, prema tome ne treba liti krokodilske suze za moj prijedlog!
Ovaj je portal odlican, i cijenim svaku raspravu koja mi je malo promijenila osjecaj o Hrvatskoj danas -- inace sve ove godine samo se moglo od nemila do nedraga vrijedjati i podmetati, s ciljem zla a nikakva dobra. Vidim da potjera za "pomagacima" jos traje.... ali svemu dodje kraj.
Mi na ovom portalu želimo napraviti što više. Trebamo počet konkretizirati naše ideje i spremni smo uložiti svoje slobodno vrijeme i rad, ali bez financijske podrške dijaspore ostat ćemo i dalje samo kod tipkanja po tipkovnici. Želim reć da treba pod hitno osnovat d.d. ili neki drugi poslovni okvir radi pokretanja profesionalnog portala. Bez toga ne možemo ništa. Imamo sjajnih i iskusnih novinara koji tu mogu povuć. Evo, padaju mi na pamet gdin Josip Jović i Joško Čelan, a ima još stručnih ljudi među našim volonterima. Zato očekujemo od vas, našeg iseljeništva da nas poduprete financijski a mi da trošimo sredstva transparentno , u okviru javnog i legalnog poslovanja. Kao šta nismo mogli dobit Domovinski rat bez podrške dijaspore, tako nemožemo dobit ni ovo drugo poluvrijeme. Pa šta mislite, zbog čega nas je ljevica ovako pomela? Pa pogledajte na "Gongovim" stranicama spisak donatora iz zemlje i inozemstva. Lako je njima dobivat bitke kad ih obasipaju parama, a što ćemo mi? Uz najbolju volju i trud - ništa.
Javite mi se privatno na moju osobnu e-mail adresu:
docmaric
Pozivam sve druge koji to zele da mi se jave na ovu adresu.
unaprijed hvala.
Dr. Radoslav Maric