Sitni prilog golemoj biografiji: Tajna diplomacija i marksistička disertacija ministra Šimonovića

Tajna diplomacija

Otužno je bilo čitati zabilješku američkoga veleposlanika iz Zagreba, istu je objavio WikiLieks, o razgovoru s tadašnjim hrvatskom ministrom pravosuđa Šimonovićem o tzv. „topničkim dnevnicima" i generalu Gotovini. Bajić i ŠimonovićTa bilješka je jednoznačna i precizna: Šimonović je kao krivce za navodnu krađu dnevnika imenovao Antu Gotovinu i njegov odvjetnički tim, a oslobodio Vladu bilo kakve odgovornosti za taj „delikt". Obrana generala i brojni novinari prozvali su nakon toga Šimonovića zbog lažne optužbe jer o tome nigdje nikada nitko ozbiljan nije imao ni najmanju slutnju, a kamoli dokaz. Sličnu vjerodostojnost je svojedobno imala lažna teza da Gotovinu skrivaju franjevci u BiH. Spasili domovinuUmjesto da barem izrazi žaljenje što je general Gotovina zbog njegove lažne i vjerolomne optužbe mogao biti drakonski osuđen, Šimonović ustrajava na „kontekstu" čitave priče, gdje je djelovao po načelu „Izdaj Gotovinu, spasi Domovinu!", odnosno da je time deblokirao pristupne pregovore s EU. Da bi ministar pravosuđa Šimonović došao na ideju u tom trenutku pomisliti i na ljudska prava generala Gotovine, koja su, usput budi rečeno, također opća i nedjeljiva, nije se moglo očekivatiŠimonović je, međutim, u ovom razgovoru svakako morao znati, sam tvrdi da je o tome razgovarao s više veleposlanika i stranih ministara, da će ta njegova tajna objeda, premazana prijetvorničkim prijedlogom da potajice i u vjerolomnoj nakani sretne generala u den Haagu, doći do ušiju sudca Oriea, odnosno da je tom tajnom izjavom i sam možda već presudio generalu Gotovini.

Daleko tužniji, da ne kažem posve deprimirajući, bijaše stoga odgovor Ivana Šimonovića u Večernjem listu (12. 09.) na prozivke da je lažljivac i izdajica. U osnovi on ne niječe sadržaj razgovora, nego veli da diplomatska zabilješka nije „verificirani izvor", odnosno da je WikiLieks istu objavio ilegalno, te da su njegove riječi u novinama „izvađene iz konteksta". Umjesto da barem izrazi žaljenje što je general Gotovina zbog njegove lažne i vjerolomne optužbe mogao biti drakonski osuđen, Šimonović ustrajava na „kontekstu" čitave priče, gdje je djelovao po načelu „Izdaj Gotovinu, spasi Domovinu!", odnosno da je time deblokirao pristupne pregovore s EU. Da bi ministar pravosuđa Šimonović došao na ideju u tom trenutku pomisliti i na ljudska prava generala Gotovine, koja su, usput budi rečeno, također opća i nedjeljiva, nije se moglo očekivati. Ministar, a danas – horribile dictu – podtajnik Ujedinjenih naroda upravo za ljudska prava, nije štitio nego gazio ljudska prava generala Gotovine. Očito je Šimonović postupio po načelu „dobro je da jedan čovjek umre za narod". Motivi za članakUpravo me je Šimonovićev odgovor u Večernjem listu ponukao da potražim literaturu toga donedavnog profesora Pravnog fakulteta u Zagrebu. Želio sam saznati kojim teorijskim instrumentarijem raspolaže profesor teorije prava i države uključujući tu i filozofiju pravaJe li presudu Branimiru Glavašu na Vrhovnome sudu za Sanadera također „koordinirao" Ivan Šimonović saznat će se jednoga dana, konačno, i ta je pomogla „deblokirati" pregovore s EU.

Tajna marksistička disertacija

Upravo me je Šimonovićev odgovor u Večernjem listu ponukao da potražim literaturu toga donedavnog profesora Pravnog fakulteta u Zagrebu. Želio sam saznati kojim teorijskim instrumentarijem raspolaže profesor teorije prava i države uključujući tu i filozofiju prava. Međutim, osim nekoko člančića opće i političke naravi, koji ne prelaze apstrakcijsku razinu novinskih članaka, nisam našao niti kakvih relevantnih djela. Knjiga o globalizaciji, koju je objavio, je zapravo novinarstvo, publicistika, nikakva znanost. Člančić na engleskom "Dealing with the Legacy of Past War Crimes and Human Rights Abuses: Experiences and Trends" ga je očito kvalificirao za službu u UNO, ili pak, što je mnogo izglednije, njegov machiavelističko-snishodljivi pristup i pravu i politici.

Šimonović ne poznaje ni klasične ni novovjekovne ni moderne teorije prava i države, barem ih ne obrađuje, iako je profesor te struke. Ujedinjeni narodiStoga ne vjerujem da mu je poznat Tocqueville sa svojom tezom: "Stupanj sklonosti apsolutnoj vladavini proporcionalan je stupnju prijezira prema vlastitoj zemlji", ali je posve sigurno da se po tom načelu ravnao. Uloga pravaŠimonović je morao negdje naučiti, zaključivao sam, da se prava i ljudskih prava ne treba uvijek držati „ko pijan plota". I doista, Šimonovićev članak „SK i novi Ustav Jugoslavije" (1989) vrlo dobro pokazuje koja je uloga prava, o ljudskim pravima tada još nije pisaoVjerujem da ne poznaje ni eliterno-ciničku teoriju demokracije koju je svojedobno zastupao Leo Strauss, odnosno ideju „nužne laži" (notwendige Lüge). Ipak, Šimonović je i toj vrlo blizak. Narod valja hraniti slatkorječivim bajkama ostavljajući ga u „blaženomu neznanju". Konačno, taj narod nikada ne će razumjeti koji značaj ima „deblokada" pregovora za daljnje manipuliranje elita tim istim narodom,Znanstveni opusOsim nekoko člančića opće i političke naravi, koji ne prelaze apstrakcijsku razinu novinskih članaka, nisam našao niti kakvih relevantnih djela. Knjiga o globalizaciji, koju je objavio, je zapravo novinarstvo, publicistika, nikakva znanost. Člančić na engleskom "Dealing with the Legacy of Past War Crimes and Human Rights Abuses: Experiences and Trends" ga je očito kvalificirao za službu u UNO odnosno što je to stvarni uzrok i cilj materijalističke logike moći.

Ipak je Šimonović morao negdje naučiti, zaključivao sam, da se prava i ljudskih prava ne treba uvijek držati „ko pijan plota". I doista, Šimonovićev članak „SK i novi Ustav Jugoslavije" (1989) vrlo dobro pokazuje koja je uloga prava, o ljudskim pravima tada još nije pisao. A onda sam pokušao saznati što je Šimonović pisao u svojoj disertaciji. No, to djelo je bilo vrlo teško pronaći. Bibliografija Crolist je pokazala da je nema u biblioteci Pravnoga fakulteta u Zagrebu, srećom našla se kao „strojopisni autograf" u NSK i na Pravnom fakultetu u Rijeci, nigdje drugdje. Naslov disertacije je: Ideja samoupravljanja i uloga prava, a obranjena je u prosincu 1990. u Zagrebu. Čekaj malo, pa tada više nije bilo ni samoupravljanja ni Socijalističke Jugoslavije, Hrvatska je nakon prvih demokratskih izbora proglasila novi ustav i bila neposredno ugožena od perjanica socijalizma, Srbije, JNA i SKJ. Šimonović to sve još nije bio realizirao, za njega je još uvijek ideja vodilja bila ona samoupravnoga socijalizma. Tko zna, možda je tada prosudio da se još uvijek ne zna tko će konačno pobijediti, Socijalistička Jugoslavija ili Republika Hrvatska, pa je taj anakronistički i tajni uradak uspio pred svojim istomišljenicima „obraniti" u prosincu 1990. Braniteljski dio grobljaOvo spominjem radi „same istine" koju traži Šimonović u svome odgovoru Večernjaku.

Branitelji daleko od New Yorka

Tajne, dakle neobjavljene disertacije, su uveli Sovjeti kako bi spriječili da njihova otkrića kopiraju oni na „trulom zapadu". Ponekad se tu zaista radilo o novim spoznajama poput tzv. „treće ideje Andreja Saharova" pri gradnji efikasnije vodične (hidrogenske) bombe.Tu ideju tajnih disertacija zadržale su sve komunističke države do svoga sloma, ali tek u nekim strukama. Nakon 1990. sve disertacije u Europi, po pravilu, moraju biti objavljene da bi kandidat dobio diplomu. Izuzetak je još uvijek Hrvatska, stara komunistička praksa se nastavlja, i to ne samo na Pravnom, nego i na Filozofskom fakultetu. Od iste je profitirao doktor Šimonović uspješno javnosti skrivajući epohalna otkrića toga svog znanstvenog uradka.

Još od Humboldta, da bi netko dobio doktorsku diplomu na bilo kojem sveučilištu u Njemačkoj mora istu tiskati ili u kopiji poslati na 150 adresa na sve sveučilišne biblioteke u zemlji. Hrvatski El DoradoNigdje drugdje Šimonović ne bi bio ni doktor ni profesor, ali je Hrvatska, vidimo, veliki izuzetak za sitni probitak pojedinaca i znanstveno nazadovanje generacija studenata, žrtava takvih doktora i profesoraZašto? S jedne strane da bi svi odmah mogli vidjeti radi li se o plagijatu ili novoj spoznaji, a s druge strane da nitko više ne bi nanovo morao otkrivati „toplu vodu". Izgleda ipak da je doktor Šimonović, nažalost on je samo jedan od brojnih primjera u Hrvatskoj, otkrio „toplu vodu" samoupravnoga socijalizma i marksističkoga prava, potom za to epohalno otkriće dobio doktorsku, a uskoro i profesorsku titulu na Pravnom fakultetu u Zagrebu. Nigdje drugdje Šimonović ne bi bio ni doktor ni profesor, ali je Hrvatska, vidimo, veliki izuzetak za sitni probitak pojedinaca i znanstveno nazadovanje generacija studenata, žrtava takvih doktora i profesora.

Da je i general Gotovina tako postao „kolateralna žrtva" znanstvenoga i diplomatskoga incesta u samoj Hrvatskoj, malo bi tko slutio. A kada se Šimonović hvali da je bio dragovoljac Domovinskog rata, to valja točnije pogledati gdje je to, ako je, ratovao kao dragovoljac. U jednom interviewu veli da je i tamo tek „pregovarao". Valja mu vjerovati. No, ne će ga zacijelo biti na braniteljskim prosvjedima za Gotovinu i druge hrvatske uznike sljedeće subote u den Haagu, a i u New Yorku će budno paziti da se ne bi sastao s predstavnicima Hrvatskoga svjetskog kongresa, koji je organizirao te prosvjede. Šimonović je svoje već „odradio".

Zvonko Pandžić

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 detuzmanizacije je projekt crvrnr hrvatskeDomagojj 2011-09-18 19:04
Treba znati da su Wikileak informacije (e-mail posta i slicno) su samo vrh sante leda medjunarodnih informacija, nesto kao malo vazna diplomatska trac posta ali ipak izbacuuje na svijetlo dana neke informacije. Pravi dogovori, ugovori i pritisci na RH i njeni odgovori, idu tajnim kanaloma. Mozete li si zamisliti sta sve tamo ima i sta su nasi "antifasisti" tamo prihvatili da bi ostali na vlasti i bili pomognuti od zapada (VB i njenih saveznika)? Simuovic je samo mala poluga projekta "crvene hrvatska" koju stvaraju "boljsevicki antifasisti" i VB.
Prijavi Administratoru
#2 NE DOVOLJNO!!Tom 2011-09-18 19:24
Apeliram na onaj veliki dio članstva ove Udruge (HKV)-proširite malo obzore, te u Člancima koje kreirate, uzmete u obzir:
da je g. Šimonović samo dio udruženog pothvata protiv ove Domovine HR(da li smušenjaka,da li egoista, da li običnih sluga, ili revanšista-SVEJEDNO..)
-da nije ovdje riječ samo o našem vitezu Gotovini, nego OPTUŽBI ZA ZLOČINAČKI POTHVAT,PROTIV RH (jer se optužuje cijeli Državni vrh. (a TERORISTI-i dalje slobodno šeću Našom Domovinom,te-už ivajući sve blagodati-i dalje ratuju protiv Hrvata) INTELEKTUALCI-Z AR SE JOŠ BOJITE?
Prijavi Administratoru
#3 LUSTRACIJAAAAAA AAA !!!Cetina 2011-09-18 20:24
Neizvršena lustracija u visokom školstvu skupo nas košta.
Filozofski i Pravni fakultet u Zagrebu, kao legla orjunaštva, najbolji su dokaz tomu.

Evo izvatka iz jednoga intervjua prof. dr. Davora Pavune:
Citat:
- Nismo pravna država, jer smo zaostali u rješavanju pravnih slučajeva, a da smo u pravu, kao što smo u fizici, ne bi nam se dogodio Haaški sud, jer bi se pojavilo barem 10 dragovoljaca pravnika koji bi se koncentrirali sve ove godine i napisali kontraofenzivnu optužbu - protiv Velike Britanije, Srbije, Haaškog suda, čak i protiv UN-a. Jer taj sud je politička institucija, vođena iz jednog ili više centara moći i to je trivijalna stvar koju je ovaj narod shvatio. Time je najviše izgubio Pravni fakultet, čak je i predsjednik Ivo Josipović, po struci pravnik, bio šokiran.

Pravnici nam, kažete, zadaju najviše nevolja.

- Živim u Švicarskoj i znam što je dobro postavljen normativni sustav. Nije uvijek idealno pravedan, ali se osjećate sigurno i kad vam rade svinjarije, a u Hrvatskoj kad vam rade svinjarije imate problem s povjerenjem u pravni sustav. Sad vidimo da nije zaštićena ni hrvatska nacija.

Nakon što smo godinama bili percipirani kao komunjare, ili ustaše, sad smo zločinci, a iz Hrvatske je proveden udruženi zločinački pothvat. Sada bismo trebali optuživati sve pravne sustave svijeta, pitati što je vama, reći im vrijeđate nas! U Americi dobivate milijardu dolara odštete, ako vrijeđate. Rado bih, dakle, da imamo američki pravni sustav.
Slažem se sa svim navedenim.
Prijavi Administratoru
#4 Korumpirana EU i VB politikaDomagojj 2011-09-18 20:30
U diplomatskim i medjudrzavnim odnosima U EU postoji korupcija velikih razmjera, a sto se RH tice to je posebno izrazena prema projektu VB i naseg politicki korumpiranog vrhovnog vodstva. Tu se ne radi direktno o "crnim fondovima" vec se usluge i protuusluge placaju na politicko ekonomski nacin. Po tom pitanju svi politicari od 2000 pa na dalje su kriminalci koji su podmicivani za tkz VB projekt "pomirenje sa srbima i cetnicima preko crvene hrvatske", uz to da se komunisticki zlocini i zlocinci ( za uzvrat) ne diraju. Tu spada teska optuzba Gotovine,predaj a izlaza na more Sloveniji, odustajanje od gospodarske zone i slicno.
Prijavi Administratoru
#5 opet Karamarko samo "borac protiv korupcije" (kao Sanader)meteox 2011-09-19 01:53
Toliko o svim tudjmanovim veleposlanicima i visokim duznosnicima... A sto je Karamarko "apsolvirao" :
www.guardian.co.uk/.../237167
Prijavi Administratoru
#6 Izvrstan članak !Domovine sin 2011-09-20 18:59
Hoće li on Šimonoviću uništiti karijeru i ugled (barem u Hrvatskoj)?
Ne će, a trebao bi !

Lustracija, pa slijedom toga i demokratizacija političkih stranaka, kao preduvjet demokratizacije partitokratizir anoga društva, moraju postati cilj hrvatske politike za sljedeće četverogodišnje razdoblje, naravno, uz stabilizaciju, racionalizaciju i usmjeravanje cjelokupnog društva održivom razvoju, u ekonomskom, gospodarskom, financijskom, pa čak i u političkom smislu. Hrvatska je dovedena u tešku situaciju polusuverenosti , u kojoj više ne upravlja polugama vlastitoga razvoja i iz koje se ona primjenom postojećeg alata teško može izvući.
Svaki pomak u pravome smjeru, usmjeren izgradnji općeg dobra, osim zamjene alata, podrazumijeva i zamjenu majstora koji se tim alatom služe.
Prijavi Administratoru
#7 Opozivbosanac 2011-09-21 09:17
Ima li zakonske mogućnosti opozvati barem jednog u nizu domaćih izdajnika sa funkcije u UN?
Prijavi Administratoru
#8 Pisanje u WORD-u i kopiranjeZenzo 2011-09-21 11:35
Poštovani ! pokušao sam nekoliko puta pisati u wordu i tekst penijetu u ovaj okvir, ali mi nije uspjelo.
Mošete li točno opisati postupak ?
Hvala i pozdrav
Zenzo
Prijavi Administratoru
#9 jebi si materMeteorolog 2011-09-21 15:36
Citat Tom:
Apeliram na onaj veliki dio članstva ove Udruge (HKV)-proširite malo obzore, te u Člancima koje kreirate, uzmete u obzir:
da je g. Šimonović samo dio udruženog pothvata protiv ove Domovine HR(da li smušenjaka,da li egoista, da li običnih sluga, ili revanšista-SVEJEDNO..)
-da nije ovdje riječ samo o našem vitezu Gotovini, nego OPTUŽBI ZA ZLOČINAČKI POTHVAT,PROTIV RH (jer se optužuje cijeli Državni vrh. (a TERORISTI-i dalje slobodno šeću Našom Domovinom,te-uživajući sve blagodati-i dalje ratuju protiv Hrvata) INTELEKTUALCI-ZAR SE JOŠ BOJITE?


Izbrisano. Admin
Prijavi Administratoru
#10 Zakonskih mogućnost ima...Jardo 2011-09-25 19:33
...za provođenje lustracije,ali ju nema tko pokrenuti,a kamoli sprovesti.Druga rice i drugovi su i dalje dobro umreženi,od javne kuće na Prisavlju i HND-a do DORH-a, sudova i stranačkih oligarha HDZ-a,SDP-a,HNS -a i još ponekih što drmaju političkom scenom Hrvatske.
No,niti birači nisu baš bez važne uloge u čitavoj toj političkoj sapunici.
Prijavi Administratoru
#11 Jadne li Hrvatske !Boljunac 2011-10-29 23:40
Jadne li Hrvatske s ovakvim stručnjacima kao što je Šimonović. A takav je bio ptofesor teorije države i prava i filozofije prava. Takav je predavao mladim pravnicima temelje prava.

I za taj veliki stručni rad nagrađen je unosnom službom u OUN.

Strašno. Dokle ćemo tako ?

P. S. Nisam članak pročitao do danas, iako ga se sjećam od kad je objavljen. Na njega sam naišao na drugom portalu.
Prijavi Administratoru
#12 BoljunacMarcus 2011-10-30 02:06
Citat Boljunac:
Jadne li Hrvatske s ovakvim stručnjacima kao što je Šimonović. A takav je bio ptofesor teorije države i prava i filozofije prava. Takav je predavao mladim pravnicima temelje prava.

I za taj veliki stručni rad nagrađen je unosnom službom u OUN.

Strašno. Dokle ćemo tako ?

P. S. Nisam članka pročitao do danas, iako se sjećam članka od kad je objavljen. Na njega sam naišao na drugom portalu.




G. Boljunac, u pravu ste ali mora se raditi i poduzimati sve što je moguće kako bi promjenili stvari. S vremenom će nestati jugokomunjarstv o i izumrijet će svi ti jugofilozofi i magistri jugovelikosrpsk ih znanosti. Ako i ne izumru baš svi bit će svedeni na manje od 5% (kako bi rekao naš Homić)
Prijavi Administratoru
#13 Teorija države i pravaBoljunac 2011-10-30 09:07
Ja sam mučio taj kolegij iz udžbenika na ćirilici. Napisao ga je prof. Ljubomir (?) Lukić. Udžbenika se prilično dobro sjećam a posebno dijela koji se odnosi na tipoove države. Među inim se digo bavio tzv. teokratskim državama. Mene je zapanjila sličnost teokratske države s onim, komunističkim od kojih smo u jednoj i mi živjeli. To nitko nije zapažao ilibilo bi bolje reći nitko nije smio zapaziti tu sličnost.

Usuđujem se izreći misao koju nikada ne ističe naša, a možda nirti druge, inozemne hisporoografije : komunističke su države s marksizmom kao službenom ideologijim, ideologijommkoj a zamjenjuje religiju - najizrazitije teoktratske države. Partijski moćnici su bili naši komunistički ajatolasi koji su znali znanstvenu istinu i nama je propisali.

Eto, tako sam otprilike mislio kad sam imao dvadeset i neku godinu, a tako mislim i danas.
Prijavi Administratoru
#14 Stanje znanosti i obrazovanja u nasBoljunac 2011-10-30 09:17
Tek sam djelomično upoznat, iz druge ruke, o stanju u našoj znanosti. Puno ima lažiranje i provlačenja kroz instiutucije ne na temelju vlastitog znanstvenog rada, nego šlepanjemuz one koji nešto rade, istražuju.

Tako je u egzaktnim znanostima. U društvenim je stanje puno gore. Dobar dio ili pretežiti do učitelja izišli su ispod Maksova "šinjela " kako se je nekada govorilo.

Povremeno pratim nešto što se odnosi na povijest. Još su u onom vremenu kad je bilo uputno u unosno na određeni način pisati o rasizmu. Tako da sam jučer intervenirao na jednostrani pristup toj temi koju bi se morala sagledavati sa svih strana.

Čak se i u školama provodi i objavljuje to kako rade svoj posao jednostranog informiranja mladih o zlu rasizma.
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća

Zadnje vijesti

Zadnji komentari

Tko je na vezi?

  • Ognjistar
  • Paganini
  • 2 korisnika
  • 54 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal