Otvoreno pismo prof. Miloradu Pupovcu

zrakoploviČitala sam u dnevnome i tjednome tisku, slušala sam putem radija i televizije o drskom ruganju padu hrvatskih zrakoplova u novinskome glasilu „Novosti", listu srpske nacionalne manjine u Hrvatskoj. Nisam mogla, a da se pritom nisam odmah sjetila novinskih članaka u Školskim novinama iz 1991. godine, (Razmišljanje o ratu i suživot, Školske novine br. 3. Zagreb, 14. siječnja 1991.) kada su naši kolege profesori i učitelji u Hrvatskoj, u tim teškim trenutcima hrvatske povijesti, prosvjedovali, organizirali potpisivanje peticija za mir, organizirali humanitarne akcije. I na kraju ostalo je zapisano ovo:

"Bilo je i drugih humanitarnih akcija. Nažalost, naše kolege srpske nacionalnosti bili su rijetko viđeni kao sudionici takvih akcija. Nekoliko kolega, profesora srpske nacionalnosti samovoljno je i šutke napustilo školu, bez riječi obrazloženja, a kamoli oproštaja. Od onih kolega srpske nacionalnosti koji su ostali malo koji se izjašnjava o tragičnim događajima i ne osuđuje golema razaranja, uništavanja i proganjanja ljudi iz njihovih domova. Oni uporno šute. Kada ovaj rat završi, pitam se, hoće li imati hrabrosti pogledati ostalim kolegama u oči. Neće li ih njihova šutnja, u najtežim trenutcima povijesti Hrvatske (i njihove domovine), izolirati od ostalih kolega? Pišem ovo zato da prikažem stanje u našim zbornicama, a i zato da nas sve potaknem na razmišljanje o suživotu, te da „pokucam" na savjest prosvjetnih djelatnika srpske nacionalnosti."

Zatim na istoj stranici nalazimo članak koji je potpisao Ivo Klarić:„Prestanak zračne uzbune" gdje stoje rečenice Dobrice Ćosića, koji na usta jednoga od svojih junaka na stranici 122, romana Deobe, izdanje „Svjetlost", Sarajevo, 1990. kaže:

...."Lažemo da bi obmanuli

sebe, da utešimo drugog;

lažemo iz samilosti, lažemo

da nas nije strah, da

ohrabrimo, da sakrijemo

svoju i tuđu bedu. Lažemo

zbog slobode. Laž

je vid našeg patriotizma i

potvrda naše urođene

inteligencije. Lažemo

stvaralački, maštovito,

inventivno... Laž je nužda,

biološka, psihološka,

nacionalna, politička.

Beograd u ovim danima –

to je apokalipsa laži."

Kao odgovor na ovakvu filozofiju srpskoga naroda u liku pisca Dobrice Ćosića, zatim članaka iz školskih novina koji pokazuju ponašanje srpskih profesora u vrijeme rata u Hrvatskoj navodim rečenicu biskupa Strossmayera koja glasi:

„Ja mnijem da Srbima ne treba prostiti gdje nemaju pravo, jerbo upravo tim bivaju smjeliji i drzovitiji".

Zatim , evo pjesme iz 1992. kao jedan odgovor na spomenute rečenice Dobrice Ćosića u Deobama:

Govorimo istinu

Govorimo istinu

da bismo svoje postojanje potvrdili

da bismo poštivali druge!

Govorimo istinu u darežljivosti,

Govorimo istinu da nas nije strah

Da se ne bojimo da pokazujemo

Svoje i tuđe dostojanstvo!

Govorimo istinu iz ljubavi i čovječnosti,

Govorimo istinu zbog poštenja,

Govorimo istinu zbog slobode razlikovanja dobra od zla!

Istina je znak našega domoljublja

I potvrda naše vjere dara.

Govorimo istinu jednostavno,

bez mašte, ustrajno.

Istina je potrebna; biološka, psihološka,

narodna, politička!

Hrvatska; Vukovar, Osijek, Ilok, Borovo Selo, Ovčara,

Dubrovnik, Zadar, Škabrnja, Šibenik, Hrvatska Kostajnica,

Bosna i Hercegovina,; Sarajevo, Goražde,

Derventa, Mostar, Tomislavgrad.

U ovim danima to znači

iz krvi i vatre govorimo istinu!

(Marica Fučkar Marasović, Zagreb, 1992.)

Dragi kolega prof. Pupovac, ove navedene rečenice čine moj odgovor u duhu hrvatskoga naroda, na razmišljanje i djelovanje srpskoga naroda što je eto spomenuto ovdje.

Ovome dodajem i poslovicu koju u slučajevima pisanja Vašega naroda kada nije uljudbeno i niti prihvatljivo, jer će na kraju svega biti odbačeno jer je to zlo, a ne dobro, upravo tako kao što je Bog na početku svetoga pisma nakon svakoga stvorenoga djela rekao: „I bilo je dobro!" jer je bilo dobro, a ne zlo.

Stoga na sve ovo, ne ostaje ništa drugo nego izreći izreku poznatu u hrvatskome narodu:

„Što mjesec haje što pas laje!"

milorad_pupovacI na kraju, na upit kolega profesora, u gore navedenom članku „kada ovaj rat završi, pitam se hoće li imati hrabrosti pogledati ostalim kolegama u oči. Neće li ih njihova šutnja, u najtežim trenutcima povijesti Hrvatske (i njihove domovine), izolirati od ostalih kolega?" moram ustvrditi da mi je tek sada jasno zašto Vi nikada na televiziji ne gledate u kameru kada govorite. Vi ne gledate u oči hrvatskome narodu jer nemate hrabrosti, dragi kolega Pupovac, jer ste uvijek šutjeli kada je trebalo braniti hrvatski narod od napada srpske manjine u Hrvatskoj, a bili ste prvi u redovima obrane srpske manjine u Hrvatskoj od bilo koga, pa i onda kada su sami oni izazvali napad kao što je bjelodano da su Srbi iz Hrvatske izazvali agresiju na državu Hrvatsku koja je domovina jednako i srpske manjine u Hrvatskoj. Ovdje se sjećam još jedne pojedinosti, da smo prilikom napada srpske manjine u Hrvatskoj na Zagreb, i Vi i ja odlazili u ista skloništa u Jarunu jer su skloništa učinjena bila i za Srbe u Hrvatskoj i za Hrvate kao i za sve druge koji ovu zemlju Hrvatsku drže svojom domovinom. A bježali smo u skloništa od napada Srba u Hrvatskoj potpomognutih od Srbije i Jugovojske.

Stoga, jedan tragičan pad hrvatskih zrakoplova, koji su se spremali za mirovnu misiju, izjednačavati sa padom zrakoplova Srbije i Jugoslavenske armije u agresorkom napadu na Hrvatsku, zaista je ne samo izvrtanje temeljnih stvari u tome činu, nego je to ponavljanje provokacijskih i ciničnih istupa koje smo u vrijeme obrambenoga domovinskoga rata u Hrvatskoj, često vidjeli i osjetili od Srba.

Zato se postavlja pitanje, zar je moguće da jedan zastupnik u Saboru, koji je tamo radi zastupanja svakoga čovjeka u domovini Hrvatskoj, može podržavati takav krajnje cinični istup?

Eto, ovo je moj pogled ravno u Vaše oči, a hoćete li Vi moći, gledajući me ravno u oči, odgovoriti meni, koja je Vaša stvarna istina i tko ste Vi zapravo, Srbin ili Srbin iz domovine Hrvatske koju volite ili samo želite prisvojiti, kolega Pupovac?

Prof. Marica Fučkar Marasović

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 Nomen est omen?Cetina 2010-10-19 18:48
.
Poštovana profesorice!

Nije Pupovac baš šutio tijekom Domovinskoga rata.
Dok su njegovi sunarodnjaci zvjerski uništavali sve što je hrvatsko i on je davao svoj doprinos.

Postoji i informacijski rat u kojem je «profesor» zdušno sudjelovao.
Trudio se on svim silama ostati unutar okvira svoga idola Ćosića.
Putovao je Europom i širio laži kako su Hrvati nasilno prekrstili više od 11 000 «srpske djece».

Dakle, Milorad je i te kako sudjelovao u ratu i to na četničkoj strani.
Ako me sjećanje dobro služi zbog toga je pokrenut i kazneni postupak, ali je, zbog Zakona o oprostu, prekinut.
Prijavi Administratoru
#2 I takobosanac 2010-10-20 10:56
I sve tako od 1902 godine i onda smo mi ustaše, fašisti i rasisti. Srpski mikroimperijali zam povukao je unazad sve narode iz bivše Jugolsavije, neke manje, neke više, ali Hrvatsku barem 50 godina unazad. Da smo 1918 izbjegli "prisajedinjenj e", bili bi razvijena europska zemlja i imali bi barem tri miliona stanovnika više. Samo Bleiburg nas je koštao oko milion ljudi u živoj supstanci (oni koji su pobijeni i oni koji nikada nisu rođeni od pobijenih). Nazdravlje nam.
Prijavi Administratoru
#3 PupovacNikola 2010-10-20 12:09
Gospođo Fučkar Marasović čestitam vam na lijepom izlaganju karaktera Srba u Hrvatskoj prije i za vrijeme Domovinskog rata,kao i mišljenju o M. Pupovcu. S Vama se potpuno slašem - kao da ste isčitali moje misli. Kad sam za Pupovca 1991. rekao da je to vrlo podmukao i opasan "svat", usprkos njegovom ugodnom izgledu i profesuri na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (tko mu je to omogućio?) vrlo podmukao o opasan "svat", moji su me sugovornici napali kao srbofila. Ovo što je naveo Cetina je točno, ali Pupovac se bez stida i dalje pojavljuje u hrvatskoj javnosti (ne gledajući je u oči, ali ipak pojavljuje) kao da se ništa nije desilo. Svaki čovjek ima svoj karakter?

Tko mu je omogućio putovanaj po svijetu, a znalo se što tamo čini kako "zastupa" Hrvatsku. Sad se "uvukao" u Sabor s ostalim suborcima iz četninčkih redova, da bi HDZ-u i Sanaderu i dalje osigurao ugodne fotelje. Sada kad se pouzdanje u HDZ-ov ostanak na vlasti poljuljalo, otvoreno se priklanja opoziciji i sudjeluje na njihovim proslavama, kako on kaže - voli biti s prijateljima. On osigurava sebi i Srbima daljnji opstanak u Vladi pa je za to spreman HDZ-u zabiti nož u leđa - sto će se sigurno i dogoditi. On me pdsjeća na Pribičevića početkom 20. stoljeća i za vrijeme vladavine kralja A. Karađorđevića, koji ga je na koncu protjerao u egzil gdje je umro. Slična sudbina mogla bi snaći i M. Pupovca. To je usud većine izdajnika svoje domovine, pa zašto bi on bio iznimka. Daj bože da se ostvare moja predviđanja !?
Prijavi Administratoru
#4 istina - najbolji ljekDelić 2010-10-20 12:10
Gospođo Marasović čestitam Vam na iskrenosti i hrabrosti!

Vaš tekst je obrazac za daljnju komunikaciju s Pupavcem i ostalim antihrvatskim elementima.

Pravda će na kraju pobjediti zahvaljujući istini.
Prijavi Administratoru
#5 Polako...Jale 2010-10-20 13:29
...svi znamo da na ovome svijetu nema pravde, zato se i zove "Dolina suza", ali ne sumnjajte - svi ćemo mi pred Božje lice jednom stati a onda će svatko odgovarati za svoje postupke... Božja pravda je možda spora ali budite sigurni da je dostižna i nitko joj neće umaknuti.
Prijavi Administratoru
#6 pravda - brzo ili polakoDelić 2010-10-20 13:54
nema pravde na ovome svijetu - zanimljivo jale

neslažem se s vašom konstatacijom ja držim da pravde ima samo je ludi izbjegavaju jer su grešni i kukavice

evo vam primjer na ovome portalu je Pravednik i svi ga napadaju zbog istine i pravde.

ovo je *Dolina suza* za one koji nisu zadovoljni vlastitim životom ili odrađuju grijehe svojih predaka.
Prijavi Administratoru
#7 DejaVuNikica 2010-10-20 14:32
Nažalost, kao što književnik Aralica (vrlo uljudno) kaže u posljednjem broju Hrvatskog lista, Pupovac očito ne shvaća (ili ne želi shvatiti glede njemu i nama dobro znanih razloga, op.p.) funkciju (srpske) nacionalne manjine u suvremenom svijetu (Hrvatskoj).
Ta funkcija nije građenje mostova između matične nacionalne manjine i države u kojoj ta manjina živi, niti je to produžetak funkcije koju je ta nacionalna manjina imala u minulim tragičnim vremenima, nego najprije da se pomogne integraciji nacionalne manjine u državu u kojoj ona živi, zatim da se sačuvaju njeni kulturni i vjerski elementi te, koliko god to nekome teško padalo, da se pomogne njena asimilacija s matičnim narodom.
Prijavi Administratoru
#8 DejaVuNikica 2010-10-20 14:39
A kako to "neshvaćanje" kod Pupovca traje već više od dvadeset godina, na hrvatskom političkom nebu, čini mi se da je isprazno pisati mu pisma!
Pisma bi učinkovitije bilo pisati onima (Hrvatima) koji su mu sve ove godine davali ustupke veće nego što ih ima ijedna nacionalna manjina u Europi ili svijetu, a čak i više nego što, primjerice, U BiH ima (konstitutivni) hrvatski narod!
A kako je jedan takav otišao lani s hrvatske političke scene, pisma treba pisati današnjim redateljima politike u Hrvatskoj!
Prijavi Administratoru
#9 Dragi kolega prof. Pupovac..MIJO F 2010-10-20 23:43
ma kakav kolega poštovana profesorice Marice Fučkar Marasović, dr Milorad Pupovac je veći projektant Velike Srbije od Slobodana Miloševića..pri je 20 godina sam napisao u Glasniku-HDZ-ea ..Mi Hrvati ovaj put imamo sreću što "balkanski krvnik" Slobodan Milošević nema takovu četničku i velikosrpsku inteligenciju kao dr Milorad Pupovac,jer bi mi HRVATI i danas bili po "šatorskim kampovima" oko Sutle,Sloveniji ,Mađarskoj ili Austriji..baš kao 20-ak milijuna Kurda..koji su rasuti,ne samo u svojoj pokrajini Kurdistan,nego i u Iraku,Libanonu, Turskoj,pa čak ima, čitam u tisku enklava i u S.Arabiji i Iranu!Pa zar nevidite,da smo tog četnika mi HRVATI kultivizirali.. .te prihvatio samo te uzanse od nas,a drugo je gore od dr Jovana Raškovića,Sime Dubajića,Svetoz ara Pribičevića,poa Đujića ZAJEDNO i samo mu nedostaje "brada i titula vojvoda",ako pak to nevidite,onda mi oprostite,bit ću grub "slijepi ste"!!!MFP!
Prijavi Administratoru
#10 MijoJedino Hrvatska 2010-10-20 23:58
Tako je prijatelju Mijo, slažem se u potpunosti, isto kao što je Josipović softicirani Mesić, tako je i Pupovac softicirani Milošević, a time za Hrvatsku i puno opasniji od bivšeg srpskog vožda.
Prijavi Administratoru
#11 Dragi Vedrane,pa Hrvati kao..MIJO F 2010-10-21 00:15
..nacionalna manjina diljem svijeta njeguju svoju kulturu,jezik,d omoljublje..fol klor,kazalište, Petra Preradovića,A.G .Matoša,Kranjče vića...,a što SRBIJANCI rade KOD NAS i u svijetu?..prokl amiraju..mržnju ,četništvo,hvat aju se za vlast i izgubljene privilegirane pozicije,koje su uživali 73 godine(minus NDH),a zašto?..pa taj svijet,srpski i velikosrpski nema ništa,dakle NIŠTA..osim velikosrpsko i četničko "svetosavsko pravoslavlje" , a književnost,poe zija i slično,može se na prstima jedne ruke nabrojiti,da nije protkana "velikosrpstvom i četništvom"..pa ponovno sam pročitao M.Kapora "PROVINCIJALAC" i sad vidim,da je u tom "bezazlenom štivu"??? za djecu,također protkano sa "velikosrpstvom "..ala Rade Šerbeđija...uze ćemo koliko mislimo,da je "naše srpsko"..MFP!
Prijavi Administratoru
#12 Trogirska katedrala sv. Lovre...MIJO F 2010-10-21 00:29
..znam reći:SAMO ONA...vrijedi više za nas Hrvate,nego Srbija,EU i Amerika zajedno,ali poltroni tipa Josipović-Kosor -Sanader-Mesić. ..to nerazumiju!MFP!
Prijavi Administratoru
#13 AdministratoruNikola 2010-10-21 09:40
Administratore, ili spavate ili ne čitate kakve prostotata ma se "časte" "mali parica", "Pravednik" i neki drugi ? Pod ovakovom paskom ovaj se blog pretvara u sosku krčmu, tako da od onog H i K ne ostaje više ništa. Ako ne poduzmete odlučne korake protiv ovakovih pisanja, ovj će blog izgubiti ozbiljne i konstruktivne tekstove drugih sudionika. Da ovakve prostote puštate na ovim stranicama ne služi vam na čast.

***********************
A što puštamo? Admin
Prijavi Administratoru
#14 Otvoreno pismo....Djurdja 2010-10-21 09:56
....Srpski politicki lideri i srpsko stanovnistvo koje je u devedesetim godinama prosloga stoljeca zivjelo na teritoriju RH i koje je imalo namjeru nastaviti zivjeti svoj zivot u novoutemeljenoj i demokratskoj Hrvatskoj drzavi......je trebalo....zaje dnickim snagama ustati protiv velikosrpske agresije na RH i JNA okupacije nasih teritorija, gradova, sela, gospodarstva, stanovnistva i svih ostalih vitalnih vrijednosti koje svaku drzavu cine postojecom, vazecom i priznatom.

Prema tome, svakome je zivome stvoru na teritoriju RH uoci rata u devedesetim godinama prosloga stoljeca pravovremeno data mogucnost za javno i jasno izrazavanje suglasnosti za nastavak zivota u RH u statusu hrvatskih drzavljana.
Ako se tadasnji hrvatski drzavljani srpske nacionalnosti a isto tako i njihovi tadasnji i sadasnji politicki lideri nisu ama bas nikako mogli pomiriti s cinjenicom da je Hrvatska demokratska drzava utemeljena kao neovisna i samostalna medjunarodno priznata cjelina.......m ogli su se bez problema odreci hrvatskoga drzavljanstva, prodati svoje kupljene ili mukte i besplatno prisvojene domove i radna mjesta na teritoriju RH i zatim otici mirno zivjeti u svoju alternativnu i izvornu drzavu Srbiju, krnju YU i,ili RS ...a svojoj dotadasnjoj domovini Hrvatskoj su mogli bez okupacije, pobune, terorizma, pljacki i agresije jednostavno reci ...zbogom i hvala vam sto ste velikosrpsku i YU politiku, dominaciju, eksploataciju i totalitarizam financirali i trpjeli punih 100 godina.....mi sada idemo tamo gdje ce nam biti bolje i ljepse...ako zbog nicega drugoga....onda zbog toga sto se sav novac punih 100 godina slijevao u Beogradsku blagajnu....pa ce nam oni omoguciti kvalitetniji i civiliziraniji zivot. ....a o statusu i sudbini RH u regiji, EU i u svijetu... neka izvolite odlucivati sami.....nas se ta vasa drzava vise uopce ne tice...imamo svoju.

Napokon smo slobodni.... Hvala Bogu Svevisnjemu.... konacno smo slobodni (te je rijeci na Americkome tlu - toj GMO riznici demokracije - izrekla HT - nakon ukidanja ropstva). Medjutim, vazno je naglasiti da u toj drzavi nije moguce mirno i civilizirano zivjeti cak niti u njihovim elitnim cetvrtima......
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća

Zadnje vijesti

Zadnji komentari

Tko je na vezi?

  • Boljunac
  • 1 korisnik
  • 166 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal