Međugorje

Milijuni posjetitelja Međugorja nalaze nutarnji mir. Nema onoga tko svjedoči drugačije. MeđugorjeMeđugorje vidim kao sadašnje i buduće okupljalište vjernika Kraljice Mira. Ipak, papa Franjo je u više navrata izrazio svoj skepticizam glede vidjelica ili ukazanja Gospe u Međugorju. Unatoč brojnim kontroverzama fenomena Međugorja ono je saživjelo među vjernicima i hodočasnicima iz čitava svijeta. Usporedba"Da sam novinar, otišao bih na Ultru u Split i na Mladifest u Međugorju te usporedio što se događa na jednom mjestu, a što na drugom. Pitao bih mlade što ih okuplja, što ih drži zajedno, koji su rezultati na kraju dana, na kraju programa i kakvi su učinci na ljudima s kojima se susreću jedni i drugi... Pretpostavljam da se primjerice za Ultru ne postavlja pitanje zašto se tamo mladi okupljaju, kao da je to po sebi razumljivo, a postavlja se za Međugorje, kao da je to neobično i neočekivano, što govori o našim ‘predsudovima’ o mladima"Papin izaslanik Henryk Hoser nedavno je Međugorju neizravno iznio svoj stav da bi svetište uskoro moglo biti i službeno priznato.

Rušenje fenomena MIRA ruši se i Crkva

Amparo Medina bila je dužnosnica UN-a. Bila je zadužena za provedbu programa UNFPA (Populacijski fond UN-a) u korist pobačaja i kontracepcije, te rušenja dogma Katoličke crkve, kao "jedine institucije koja može slomiti njihove laži", objasnila je gospođa Amparo te (kao Međuogorjepokajnica) tomu dodala: "Da bi se Crkvu diskreditiralo, prvo tražiš argumente kojima bi se mogla uništiti vjera katolika. Pratiš život svećenika koji ne živi svoj život u milosti Božjoj. To razglasiš i objaviš u medijima." Nakon što je medijima otkrila prljave rabote, UN ju je otpustio s posla. Rušenjem fenomena MIRA iz Međugorja, ruši se i Crkva. Međugorje kao vjerski fenomen opisat ću s dva primjera.

Ultra, Zrće i Međugorje

O Međugorju komentiraju i pišu čak i oni koji nikada tamo nisu bili i osjetili fenomen mira (i kad su najveće čjetne) gužve. Dok se javnost godinama terorizira Papaya Summer-festivalom na Zrću ili Ultra u Splitu, mediji sustavno šute o tome kako se desetci tisuća mladih iz (najmanje) pedesetak država svijeta svakoga ljeta okupljaju na desetodnevnom Međunarodnom Festival mladihfestivalu mladih u Međugorju. Blage medijske kritike na račun Ultre festivala, su bile i ostale uglavnom iste: nehigijenski uvjeti, "šporki Grad" te podivljale cijene (smještaja).

Na Poljudu u srpnju 2016. dva soka i obična mala flaša vode je iznosila 225,00 kn. Fra Ante Vučković, prodekan Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Splitu i član Organizacijskog odbora dvadesetpetogodišnjeg Mladifesta u Međugorju, osvrnuo se na razlike između okupljanja mladih na tim dvjema destinacijama. "Da sam novinar, otišao bih na Ultru u Split i na Mladifest u Međugorju te usporedio što se događa na jednom mjestu, a što na drugom. Pitao bih mlade što ih okuplja, što ih drži zajedno, koji su rezultati na kraju dana, na kraju programa i kakvi su učinci na ljudima s kojima se susreću jedni i drugi... Pretpostavljam da se primjerice za Ultru ne postavlja pitanje zašto se tamo mladi okupljaju, kao da je to po sebi razumljivo, a postavlja se za Međugorje, kao da je to neobično i neočekivano, što govori o našim ‘predsudovima’ o mladima" (portal Dnevno. hr od 18. kolovoza 2014.).

Snaga vjere

Imam jednu veliku prijateljicu, Milku, kuharicu iz Međugorja. Zovem ju caricom. Prošla je pakao života. Ne Vjerapriča o tome. U vrijeme rata "druga strana" otela joj je trogodišnje dijete. Muž ju je maltretirao tijekom 17 godina braka. Ostavio ju je. Ne skrbi o djeci, ali ona o njemu ne govori ništa loše. Samo (mi) kaže da ima (iz braka) jedini kapital – četvero djece. Čuva ih kao "kolajnu oko vrata". Kada je, od 1. do 20. veljače 2012., njezino mjesto Čitluk (pokraj Međugorja) zameo snijeg i nije bilo struje ni vode, ona je bila zadovoljna jer je u kući imala brašna i drva. Nazvala ju je telefonom prijateljica i uplašeno upitala: "Moja Milka, je li ovo sudnji dan?" Carica joj je odgovorila: "Ako jest, prekrasan je!" Njezina prijateljica Sanda, koja mi je to VjeraSnagu vjere priznati psihijatar Viktor E. Frankl naziva "fundamentalnom antropološkom odredbom čovjeka – samotranscendiranjem čovjekove egzistencije". Dok ima vjere, ima i čovjeka. Ona osnažuje volju i otkriva pravi smisao života. Samo ako vjerujemo (u ono što želimo) možemo i ostvariti.ispričala, dodala je kako joj je (tada) Carica telefonom, sva ushićena, rekla: "Kakve ljepote! Baš kao nekada! Nema auta, nema buke, ljudi se međusobno pomažu, mole se i više razgovaraju otkada je nestalo struje i vode. Ovo nam treba da nas vrati našoj pravoj kući i samima sebi. Da vidiš kako je sve sledilo okolo i koliko krasnih mosura imam na kući. U daljini čujem samo zvona. Divna tišina. Molim se Bogu da svi vide i osjete ovu krasotu. Bog samo želi da se malo odmorimo i shvatimo što je pravi život. Baš kao nekada. Uživaj u ovoj ljepoti. Ostalo će se nadoknaditi." Njezin otpor teškoćama slika je njezina ponosa. Njezine su je žrtve (kao i vjera inih koji su prošli pakao života) u vjeri ojačale. Ostala je uspravna. Nije se uprljala mržnjom. Oslobodila se straha. Živi u vjeri i pokornosti Stvoritelju i životu.

Snagu vjere priznati psihijatar Viktor E. Frankl naziva "fundamentalnom antropološkom odredbom čovjeka – samotranscendiranjem čovjekove egzistencije". Dok ima vjere, ima i čovjeka. Ona osnažuje volju i otkriva pravi smisao života. Samo ako vjerujemo (u ono što želimo) možemo i ostvariti. Ništa nije nemoguće jer "snovi jučerašnjice su nada današnjice i stvarnost sutrašnjice" (Robert H. Goddard). Nemoguće je samo ono što nismo pokušali! Čovjek je duhovno biće dok ostaje u vjeri i odupire se sterotipima, beznađu. ilili predodređenosti. Potonje ću objasniti iz svog doživljaja...

U Međugorju na „Mladifest 22.“ održao sam predavanje za mlade iz 57 država svijeta sa temom „Tamo gdje umire autoritet nema slobode“- 2. kolovoza 2011. Započeo sam rečenicom: Ima li se itko pravo obraćati vama mladima a da, na ovaj ili onaj način, nije doživio obraćenje (neovisno o tome što tko pod tim podrazumijevao)? Rečenica nije bila napisana, niti planirana, ali je moja jer sam ju izgovorio. Ostala je u tonskoj snimci mog govora. Bog mi ju je poslao da svoje iskustvo opisujem drugima koji se deklariraju agnosticima ili ateistima.

prof. dr. sc. Zlatko Miliša

Naš portal rabi kolačiće radi funkcionalnosti i integracije s vanjskim sadržajima. Nastavljajući samo pristajete na tehnologiju kolačića, ali ne i na razmjenu osobnih podataka.