Kako se primjenjuje Ovršni zakon?
Ovršni zakon se konačno počeo primjenjivati. Hvala Bogu reći će mnogi koji nisu do sada mogli naplatiti opravdana potraživanja. U tom pogledu on ispunjava u cijelosti svoju svrhu. No, nažalost kod nas se na to ne može gledati samo s te strane, one njegove neupitne učinkovitosti, iz razloga što taj Zakon izaziva niz nuspojava koje izravno nanose ogromnu socijalnu nepravdu i stvara preko noći socijalne slučajeve od desetaka tisuća građana, među kojima su u velikom dijelu pogođeni branitelji ali istovremeno poseže izravno u 'džep' i samoj državi.
Naime, Zakon je stupio na snagu bez nužnog popratnog analiziranja njegove bjelodane provedbene kontraproduktivnosti u socijalnom i financijskom smislu. Sve je podešeno interesima banaka, a na uštrb svih ostalih aktera uključujući i samu državu. Iako se putem medija isticala ključna uloga FINA-e, ona u svemu tomu ima samo ulogu servisiranja poslovnih banaka. FINA-ina je zadaća isključivo limitirana na proslijeđivanje podataka bankama o visini ovršnog zahtjeva i tko ovrhom treba biti podmiren. Dakle ona radi samo sa brojkama dok banka preuzima na sebe žive osobe koje se iza tih brojki skrivaju.
Tako će banke ovih dana mnogim svojim klijentima jednostavno blokirati tekući račun zbog ovrhe s napomenom da moraju otvoriti nekakav dodatni račun sa kojeg će se skidati iznosi koje netko potražuje od ovršenika. Na upit mnogih kada će moći raspolagati dijelom novca potrebnim za život u (nekim) bankama odgovaraju da će to zasigurno biti u travnju, dakle za mjesec dana. Tako su mnoge braniteljske mirovine blokirane, a njihovi korisnici će morati gledati kako da prežive dva mjeseca sa jednom, početkom veljače isplaćenom mirovinom. Pri tom se nitko od aktera u ovoj priči ne pita kako? Što će u tom razdoblju jesti njihova djeca, kako će plaćati režijske troškove itd.?
Banke to nimalo ne zanima, njima je bitno da izvrše zadaću koju im je država namijenila naravno prije svega u njihovu korist i to njima koji nemaju niti malo socijalne osjetljivosti. Oni jedino znaju parametre po kojima se trebaju ravnati i toga se slijepo drže. A držati se moraju slijedećeg: prosječna hrvatska plaća u visini od 5.500 kuna je temelj za obračun, od tog iznosa dvije trećine ostaju na raspolaganju dužniku, a jedna trećina se šalje potraživatelju. Ako dužnik zarađuje ili ima mirovinu višu od prosjeka sav iznos iznad 5.500 kuna također odlazi na podmirivanje dugovanja. Sasvim jednostavno i jasno. Međutim, banka se ne pita radi li se o samcu ili o majci/ocu jednog, troje ili petero djece!?
Banka može redoslijed plaćanja napraviti prema vlastitom nahođenju, u pravilu prema do sada poznatim nam slučajevima, ukida ili radikalno smanjuje pravo na prekoračenje računa i time dodatno dovodi ovršenika na rub socijalnog slučaja. Što dotičnom preostaje nego obratiti se državi za socijalnu pomoć!? Država mu ju ne može i ne smije uskratiti! I tu se zatvara krug. Banke trljaju ruke jer od svih transakcija ostaje naravno nešto i njima, raspolažu tuđim novcem, sve dok ne otvore novi tekući račun (koje li muke!?), a oni koji trpe neimaštinu i moraju živjeti ispod razine ljudskog dostojanstva su obitelji, u ogromnom dijelu su to upravo one braniteljske. Ako uz to sve pogođene osobe imaju kredite vezane uz švicarski franak onda situacija postaje alarmantno katastrofalna. Mogu li te obitelji preživjeti bez daljnjeg zaduživanja i kada bi pod tim i takvim uvjetima uopće mogli izaći 'na zelenu granu'? Pogotovo u ovako teškoj gospodarskoj krizi u kojoj se Hrvatska (ali i čitav svijet) nalazi!?
Mislimo da sve rečeno iziskuje intervenciju države i moratorij nad provedbom Ovršnog zakona u razdoblju od najmanje mjesec – dva dana. U tom razdoblju trebalo bi preispitati je li to pravi put kojim se krenulo, a koji bi bio barem minimalno pravedan, human i socijalan prema, ovrhom pogođenim, građanima ali i samoj državi!? Jesu li pogođene osobe krive recimo za kredite koji se u Hrvatskoj odobravaju na temelju obračunske vrijednosti švicarskog franka!? Jesu li građani krivi za enormna poskupljenja posebice u gradovima poput Pule i Vukovara? Jesu li ti isti građani krivi za veliku nezaposlenost? Jesu li krivi oni koji imaju troje i više djece samo zato jer su slijedili pronatalitetnu politiku koju već dugi niz godina gospođa Jadranka Kosor tako zdušno zastupa u ime Vlade koju danas predvodi? Čime to pogođeni građani ovaj protu socijalni postupak uopće 'zaslužuju'?
Nadamo se da će Vlada RH ovo upozorenje uzeti ozbiljno i da će nastojati iznaći rješenje koje se neće isplatiti samo stranim bankama, koje gospodare i vladaju hrvatskim financijskim tržištem, već će prije svega biti u interesu hrvatskih građana, socijalnog mira i stabilnosti naše države, Republike Hrvatske! Voljeli bismo da bude što manje razloga za iskazivanje nezadovoljstva na prosvjedima pa se usudimo sugerirati Vladi RH da 'potkreše krila' bahatom ponašanju stranih banaka u RH (najskupljih u Europi) ali i nesmiljenom pljačkanju T–coma i ostalih 'sestrinskih' im poduzeća (najskupljih u Europi i svijetu) koje od nas potrošen i/ili u RH zarađen novac iznose iz Hrvatske bez odgovarajuće plaćenog poreza na zaradu, a koji u svojim matičnim državama inače moraju plaćati. Oni su zasigurno dobrim dijelom generatori krize u kojoj se Hrvatska danas nalazi. Stoga im treba oduzeti pravo da oni određuju ritam i redoslijed plaćanja onih koji su pogođeni Ovršnim zakonom.
Vjerujemo da će se ovaj bremeniti i aktualan problem s provedbom Ovršnog zakona riješiti tako da prije svega dvije strane u postupku mogu biti zadovoljne. Nikako ne bi bilo dobro da se prosvjedi, kao iskaz nezadovoljstva, počnu održavati i pred velikim stranim bankama i drugim korporacijama koje kod nas primjenjuju kolonijalističke kriterije u poslovanju!
Udruga Zavjet
Ninoslav Mogorović, predsjednik podr. za IŽ
Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.
Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća
Zadnje vijesti
- Ham: Odluka o ukidanju Vijeća za normu hrvatskog jezika posve politička .................(25. svibnja 2012.)
- Pusić i Čačić se ne boje HDZ-ove "Vlade u sjeni" .................(25. svibnja 2012.)
- Karamarko predsjednik Kluba zastupnika HDZ-a .................(25. svibnja 2012.)
- Udruga pravnika Vukovar uputila pismo Milanoviću .................(24. svibnja 2012.)
- Karamarko: HDZ osniva vladu sjeni; Ante Sanader kooptiran u Predsjedništvo .................(24. svibnja 2012.)
- HDSSB: Vlada ruši mostove hrvatskog jedinstva .................(24. svibnja 2012.)
Zadnji komentari
- Splitski intelektualci: Organi...
Tko je ono lani bio ministar ...
25.05., 15:33, Marcus - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Potez koji bi na brzinu uredio...
25.05., 14:15, SJENA - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Potez koji bi na brzinu uredio...
25.05., 14:15, SJENA - K. Marušić: Karamarko se treba...
Ja bih prije rekao da je udbaš...
25.05., 14:05, HISTrion - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
"Men se čini da" si i ti iz ta...
25.05., 13:32, HISTrion - Josipović: HDZ ima sve uvjete ...
Može i ovo: Jedna cura dva pa...
25.05., 12:08, kbunjevac - K. Marušić: Karamarko se treba...
Ovaj je čovjek, navodno, znan...
25.05., 12:01, Cetina - K. Marušić: Karamarko se treba...
Profesore jeste li tako i Sana...
25.05., 11:24, gojmir - K. Marušić: Karamarko se treba...
Jel tako zmijicemala. A pošto ...
25.05., 11:08, gojmir - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
„Je li itko od vas HKV "intele...
25.05., 10:52, javornov - K. Marušić: Karamarko se treba...
Ove floskule o predsjedniku Tu...
25.05., 10:38, zmijicamala - K. Marušić: Karamarko se treba...
-Mesić pobjedio Tuđmana, parti...
25.05., 09:56, gojmir - K. Marušić: Karamarko se treba...
Za mene je Karamarko enigma. Z...
25.05., 08:53, Boljunac - Josipović: HDZ ima sve uvjete ...
Josipović indirektno izražava ...
25.05., 08:51, Kolduš - K. Marušić: Karamarko se treba...
Da i za mene je iznenađenje da...
25.05., 08:30, Ivan Budimir - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Gospsodine "PAGANINI" možda st...
25.05., 02:56, preporod - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
SANU 2 - provedba Ideoložka bi...
24.05., 23:37, triarios - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Daruvare, kada biste išta zna...
24.05., 23:28, Staro Crno Brinje - Izbori u HDZ-u: 111 glasova pr...
Bilo nekadašnji, bilo sadašnji...
24.05., 23:25, Jedino Hrvatska - Splitski intelektualci: Organi...
Strikane, a koga bi ti čuvao n...
24.05., 23:08, Jedino Hrvatska - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
Mijo, molim Vas da mi oprostit...
24.05., 22:58, Paganini - Splitski intelektualci: Organi...
Pa dobro, kad je već onaj "min...
24.05., 22:58, Jedino Hrvatska - Akademik Pečarić: Hrvatsku ruš...
#10 bradata podvala — Cetina 2...
24.05., 22:51, Cetina - Splitski intelektualci: Organi...
..i normalno antigay parada..i...
24.05., 22:42, MIJO F
Tko je na vezi?
- Marcus
- 1 korisnik
- 80 gostiju
Abecedni popis autora
Bagdasarov, Artur; Bašić, Đivo; Biondić, Ivo; Biondić, Vladimir; Bokšić, Ante; Borovčak, Damir; Bošnjak, Marjan; Bralić, Branko; Čolak, Tomislav; Derado, Ivo; Dolbeau, Christophe; DRAN; Drenjančević, Igor; Dužević, Ivo; Gredelj, Vladimir; Grkčević, Pajo; Hečimović, Josip; Ivanišević, Mira; Jošt, Marijan; Jurčević, Josip; Kalafatić, Damir; Kovač, Mate; Kovačević, Mate; Kunek, Ante; Lukšić, Branimir; Marinčić, Anto; Mogorović, Ninoslav; Molak, Branimir; Mršić, Zdravko; Nürnberger, Tomislav; Omrčen, Mirko; Pečarić, Josip; Pešorda, Damir; Pešorda, Mile; Piskač, Nenad; Przystawa, Jerzy; Prpa, Mile; Ranogajec, Zvonimir; Raos, Ivan; Slaviček, Mario; Sole, Romano; Šuba, Slaven; Šumanović, Vladimir; Tolić, Benjamin; Tomašević, Željko; Tučkar, Damir; Hrvatski list; Pisma iz Nj.; UHD91; HSP AS; Prilozi članova; Prilozi čitatelja
KOMENTARI ČITATELJA
Bez toga temeljg zahtjeva država nema razloga za svoje postojanje. Obrana teritorijalnog integriteta i zaštita subjektivih prava svih fizičkih i pravnih osoba. Vjerovnici imaju ravo na sudsku zaštitu koja se provodi sudskim postupkom (parnica) i ovrhom.
Bez toga nema pravne države. To je ono što spada u poglavlje 23. o pravosuđu, što je uvjet za pristuanje EU.
Ne ulazim u to kako je konkretno javnost pripremljana za novi zakon o ovrsi, ali kad ćemo imati učinkovito oravosuđe ako ne sada. Konačno je došlo vrijeme za to. U XXI smo stoljeću !
Nitko ne osporava Ovršni zakon, što stoji već u prvoj rečenici, i ovrhu kao institut naplate samo istina jest da je njegova provedba i te kako sporna, socijalno neosjetljiva, a što je poražavajuće i najžalosnije, čak i po samu državu kontraproduktiv na.
Vi 'argumentirate kao da ste vlasnik banke ili u najmanju ruku kao da radite u njoj!?
U'našim' bankama vrijede pravila ponašanja kao što su u Zapadnim vrijedila za vrijeme 'primarne akumulacije kapitala'.
Kapitalizam se je u većini trdicionalnih kapitalističkih država preinacio u 'socijalna tržišna gospodarstva'!
Problem je SAMO u tomu što nismo svi jednaki. Jedni, manjina ali ne toliko beznačajna manjina (političari, zastupnici, menadžeri, novinari, "nevladini" aktivisti, pederi itd.), se dobro snašla i njima ne treba ovrha.
Većina Hrvata, izdana i prevarena, osiromašena i gladna, očajna, nema novaca za plaćanje osnovnih računa.
I za njih je smišljena ovrha.
Ljudi su očajni, i samo jedna iskra Pernara i sličnih, može sustav dovesti do kaosa.
Političari (kasta), ponavljam, sebi su ostavili DOGOVORNI SAMOUPRAVNI JUGOSLOVENSKI SOCIJALIZAM, a raji su nametnuli NATJECATELJSKI TACHER-RAEGAN LIBERALNI KAPITALIZAM.
Vidimo se u paklu.
Nisam kontrirao kritici primjene Ovršnog zakona, nego neučinkovitom pravosuđu. Učinkovito ravosuđe treba oštro lučiti od socijale i sociajalne osjetljivosti. Naše je pravosuđe s Ovršnim zakonm skupa - tradicionano neućinkovito i zato pristrano u korist dužnika, na račun vjerovnika. Banke su se snašle s velikim zalozima, hipotekama, ovršnim klauzulama itd. , a raja je nemoćna. Raja to su svi mali poduzetnici koji ne mogu naplatiti svoju isporučenu robu. Pa imamo nelikvidnost. Nelikvidnost je nepoznanica u tržišnom gospodarstvu ! U običnom subotnjam Večernjakovu Obzoru je Marko Rakar objasnio važnost novčanog tijeka. I uz visoku zaradu može se završiti u stečaju. U nas ne jer vjerovnici su kod našeg neučinkovitog pravosuđa prisiljeni čekati.
Socijala je nešto drugo. Zbod socijale se uvodi institucija osobnog bankrota, izuzetci od ovrhe određenih dužnikovih primanja itd.
Dakle, nismo u sukobu, Nego smo se mimoišli.
Pozdrav Puljaninu !
Država i pravo su insrumenti vladajuće klase za eksploartaciju potlačene klase. Ovršn je zakon tu najvažniji jer neposredno primjenjuje silu nad rajom.
Rekoh, destruktivci su to !
Vesna Škare Ožbolt je u vrijeme svog ministrovanja i do nijela zakone o uvodjenju javno-bilježnič kog statusa.
Nekada si za 5 Kn mogao na općini ovjeriti sve dokuemnte, a danas za svaku glupost moraš kod javnog bilježnika istresti 300 Kn.
Danas i o na ima svoj javno-bilježnić ki ured ili ti kruh bez motike!!
Zakon o ovrsi bi zaista trebao štiti proizvodjače i davatelje usluga da dodju do svojih financijskih sredstava, ali to se neće lako ostvariti jer sudski postupci traju dugo.
S druge strane - gradska sirotinja - koju se uopće ne pita kada se povećavaju cijene komunalnih, telefonskih., bankov nih usluga- ostati će po kratkom postupku bez svojih mizernih penzija.
To je zaista nepromiškljen i ishitren potez, a ne putokaz prema tržišnom poslovanju.
Kao prvo, svi političari današnje rvatske (gotovo svi) su iz kumrovečeke i partijeske škole, ili su djeca takovih - što je isto.
Drugo, takav okrutan zakon je izglasao onaj ološ koji nikada ništa nije radio, ni u Jugoslaviji niti danas.
Treće, tako strogog ovršnog zakona nema nigdje u svijetu.
Četvrto, ali najvažnije, suđenje i ovrha su prepušteni kriminalnoj bandi zvanoj "javni bilježnici".
Ovrhu stvari provodit će oni - bilježnici - i za to će organizirati kriminalne skupine ili svoju paravojsku. Država (sudovi) se i toga kurtalisala. Oni sude samo za ratne zločine protiv srbske nejači.
Ja vam kažem da će biti krvi.
I fejsbukovac Parnar nikada nije spomenu prave probleme.
A kada se dignu "ovršeni" otiće će vam vaša "pravna država" u tri pizde materine - što prije, to bolje.
liberliber.it/.../liberta.htm
Ma il peggio avvenne appena cadde il figliolo del notaio, un ragazzo di undici anni, biondo come l'oro, non si sa come, travolto nella folla. Suo padre si era rialzato due o tre volte prima di strascinarsi a finire nel mondezzaio, gridandogli: - Neddu! Neddu! - Neddu fuggiva, dal terrore, cogli occhi e la bocca spalancati senza poter gridare. Lo rovesciarono; si rizzò anch'esso su di un ginocchio come suo padre; il torrente gli passò di sopra; uno gli aveva messo lo scarpone sulla guancia e glie l'aveva sfracellata; nonostante il ragazzo chiedeva ancora grazia colle mani. - Non voleva morire, no, come aveva visto ammazzare suo padre; - strappava il cuore! - Il taglialegna, dalla pietà, gli menò un gran colpo di scure colle due mani, quasi avesse dovuto abbattere un rovere di cinquant'anni - e tremava come una foglia. - Un altro gridò: - Bah! egli sarebbe stato notaio, anche lui! –
Bah! egli sarebbe stato notaio, anche lui! – (Tja! i on bi postao javni bilježnik, i on! -
Mogu i prevesti, ako treba
No, moram stati u obranu Boljunca - nije marxist- želi nas poučiti o tržišnom gospodarstvu - jer smo zaista daleko od toga.
Ali nismo uspjeli stvoriti osnovne pretpstavke tržišnog gospodarstva, a to je da sami kreiramo prema svojim sposobnostima svoj poslovni uspijeh i pokožaj na tržištu.Ovisni smo o političkoj volji pojedinih lobija, o pretjeranoj državnoj "skrbi" itd.
Boljuncu "fali" nešto privatne prakse u poduzetništvu, pa bi korigirao neke stavove.
Marginalče, u potpunosti se slažem s vama, ali... nismo svi krenuli s istih pozicija, u tomu je problem. Ako je "tranzicija" trebalo je pripaziti na najslabije. Kao što sada politička oligarhija je sva za Europu - bez alternative, tako je Tuđman - radi nekog mitskog "priznaja" - pristao na ucjene Europe, koja je ratovala protiv Hrvata, i dopustio kojekakvim protuhama da "privatiziraju" na nesuvisli način sve.
Postoji jedna novčarska oligarhija, manjina, koja dobro živi i fućka im se za ostale.
Možete li zamisliti da u rvatskoj, u mnogim i javnim poduzećima i dioničkim društvima, postoji nešto što se zove (Iljf i Petrov i njihov Ostap Bender su bili šegrti) "direktor korporativnih komunikacija". I ta osoba, obično ženske, bivše zagrebačke novinarke, dižu 20.000 kuna mjesečno. Po kojem je to zakonu i gdje to ima.
Dalje, znate li da direktori gradskih javnih poduzeća dižu 20.000 kuna mjesečeno?
Primjer, brat zloglasnog Ivana Ninića, Luka, bio je dugo godina direktor vodovada u Šibeniku, s plaćom od 20.000 kuna. I kada je smijenjen, došla je druga garnitura u gradskom poglavarstvu, dobio je otpremninu 1.600.000 kuna, radno mjesto "savjetnika direktora" i plaću - opet - 20.000 kuna.
I, kažu, sve je po zakonu! Ne znam kojem.
I gdje ima takove "pravne države" i takovog prava?
Ovršni zakon nije dovoljan za naplatu potraživanja. Vi koji niste pravne struke i koji nemate iskustva s naplatom potažuivanja ne možete ojmiti kako se t može zakomplicitrati i odužiti. Iamo sam takav sluačj kad sam prezeo tuđi dug koji je već bio u fazi izvešenja (ovrhe) i nastavio sam s ovrhom. Kako se stvar nije micala s mjesta, predložio sam stečaj i stečaj je vođen krajnje kilavo (sud i stečajni upravitelj su bili kilavi i posvojnprilici korumpirani ). Djelomoćno sam naolatio tražbinu, jer je dužnik poslovanje i novce prebacio na drugu tvrtku. Dvoumio sam se podnijeti ili ne podnijeti kaznenu rijavu zbog korupcije. Na koncu nisam. Iz obiteljskih razloga.
Problem javnih bilježnika, njihovih tarifa i dr. to supak druga pitanja. Mi još radimo po komunističkim načelima: Ima kanta nema vode; ima vode nema kante.
Marginalac, meni puno toga "fali", ali kome ne fali nešto. Sada nisam u pravnoj praksi, pa se ne upuštam detaljno u Ovršni zakon. Ne zanima me. Nadam se da ne ću biti njegova žrtva. Omao sam svoju tvrtku i likvidirao je nakon što sam plaćao sve svoje dugove o roku. Nisam imao dugove, uopće.
(Komentar Jude Makabejca)
Mnogi još nisu izašli iz diktature komunizma.
Sjekira, govno i roditelji govno. To je kultura jednog Jude koji se eto ne naziva Iškariot nego Makabejac. Taj je pak bio po Bibliji nekakav ustanik.
Kad već spominje moje roditelje (takav je postupak svojstven takvima kao što je naš Juda) reći ću da je moj djed bio hrvatski načenik općine pod Austrijom od 1909. g. čini mi se do kraja rata 1918 kad je Austrija propala. Pradjed je pak kao domoljub kupovao hrvatske knjige. Imam jednu iz 1803. g. Otac pak je bio kao bivši trgovac dva puta na prisilnom radu pod komunizmom. Jednom su ga komunisti na silu izvukli iz kuće na dvorište i izgazili ga preventivno da slučajno ne bi izostao s izbora koji su se održali desetak dana iza toga, Jasno kad su mu se rane po licu malo zacijelile pristupio je slobodnim izborima. Eto, ovi nekadašnji komunisti iz čista mira su koristili noge za gaženja, a Judi nije to dovoljno. Zaziva sjekiru.
Eto, na prijetnju odgovorit ću na odgovarajući način.
Ne vjerujem da je riječ o prijetnji. Iako je ne isključujem. Ali da je riječ o neobuzdanoj mržnji, to je očito.
Čime sam izazvao toliku mržnju ? jesam li ga raskrinkao, njega i njemu slične ?
Sada će mi isticati kako sam bezosjećajan za žrtve ovrhe, jer se, eto, ne zanimam za detalje Ovršnog zakona. Ja sam umrovljenik ,a nisam javn dužnosnik, sabornik, nadležni ministar, predsjednik Vlade ili Republike, ili pak odvjetnik pa da bih bio dužan znati sve o ovrhama. Imam druge prioritete.
Ponavjam, socijala mora biti ugrađena u zakone, ali u primjerenom opsegu. Da ne prijeđe u zlouporabe. Toj svrsi služi i institucija osobnog stečaja koja se uvodi u interesu dužnika.
..i u mojoj branši me se ticalo od toga 15-ak..mahom odlukama,a ne zakonom od HDSabora..odluk ama..gradskog vijeća,županijs ke skupštine..i nakaradna primjena zakona o autorskim pravima?!..pa jedan cijeli mjesec OBRT mora samo za te pedere raditi(nitko nije više u stanju prodati 2-300 CD-ea),a Mišo Kovač je prodavao na milijune ploča,pa nije neki bogat čovjek!..kapiš? MFP!
Kvaliteta zakone ovisi o kvaliteti zakonodavca. Naravno, da nam zakoni i posebno porezni zakoni i oni koji su ustanovili "250 parafiskalnih davanja" nešto što je loše, destimulativno. Ovdje nije riječ o tome. Ovdje je riječ o provođenju zakona. Najbolji zakon, ako se ne provodi - ne valja ništa. Ovrhom konačno zakon postaje zakon. U vrsi se vidi kvalteta ili nekvalteta zakona. Najlošiji zalon, ako se ne provodi, ne nanosi velike štete, osimšto srozava pravni sustav.
Ovrha. provedba zakona je test za zakone. Ispit koji zakon položi ili na njemu pada.
Tako se razmišlja u civiliziranom svijetu.
U plemenskim, predcivlizacijs kim društvima, nije bilo zakona i ta pitanja se nisu postavljala. Tadašnji su se "zakoni" neposredno provodili bez posebnih oragana ovrhe.
Zamislite ovakav scenarij: netko ostane bez posla i stalnog prihoda. Zbog nekih razloga ne može primati naknadu za nezaposlene (a i naknada za nezaposlene prima se tek za jedno relativno kratko vrijeme). Dotična osoba ostala je u "minusu" po tekućem računu, karticama i drugim obvezama prema banci. Dotični je svoje obveze uredno ispunjavao dok je bio zaposlen. Sada, kao nezaposlen, on svoje obveze nije u stanju podmirivati. Počne raditi honorarno, prema "ugovoru o djelu", i za tu svrhu otvori žiro-račun u drugoj banci (ne može dopustiti da mu se prihod uplaćuje na žiro-račun u njegovoj staroj banci, jer bi mu obveze odmah "pojele" sav prihod, matična banka bi automatski sebi povukla bilo kakva sredstva uplaćena na žiro-račun). Međutim, na traženje banke kojoj je (bivši) klijent ostao dužan, Jacini ovršitelji pokreću ovrhu preko OIB-a. Jacini ovršitelji (FINA) plijene SVE što biva uplaćeno na žiro-račun u drugoj banci. Ne 30%, ne 50%, nego 100%. Ne zanima ih što je osobi u pitanju taj prihod jedini i da ako mu uzmu sve, nema od čega živjeti. Ni oni, ni banka, ne žele ni čuti za bilo kakav dogovor: oni hoće plijeniti sve. Kažu da bi jedino, ukoliko bi se dotična osoba stalno zaposlila, pristali da plijene, recimo, jednu trećinu od stalnog primanja, plaće. Ali, zar je tako lako naći stalni posao u ovo vrijeme? Dugove treba vraćati, ali zar je jednom civiliziranom društvu (u državi koja se i ustavom definira kao "socijalna") primjereno da se čovjeku uzima 100% od jedinog prihoda za život koji ima?
Jacini ovršitelji inače plijene sve: dječje doplatke, invalidnine, nakade za nezaposlene, itd. Navodno je zakonom zabranjeno plijeniti te stvari, ali tko ovdje više mari za zakon? Političko-novča rska mafija je u ovoj zemlji i iznad bilo kakvog zakona, iznad naroda, iznad bilo kakvih načela humanosti itd. Oni selektivno primjenuju zakone, samo one koji njima odgovaraju. Samo da napomenemo da je ovaj zakon "strog" samo jednostrano, tj. prema pojedincima koji nešto duguju. Kada recimo država nešto duguje nekom poduzetniku, neki novac za izvršene usluge, stvari ostaju kao i prije: ovršni zakon se tu ne primjenjuje. Država je jedan od glavnih generatora nelikvidnosti u gospodarstvu jer neuredno podmiruje svoje obveze.
U kakvoj ovo zemlji živimo? I kad onda čujemo vijest da su neki očajni ljudi sjekirom umlatili nekog Jacinog fiškala koji im je došao uzeti sve, "javnost" će se malograđanski zgražati. A to će samo biti logična posljedica ovakvog stanja. Reći će se: jadan fiškal, on je samo radio svoj posao. Ali istu takvu "ispriku" imaju i stražari u konc-logorima i gulazima, zar ne? I oni su "samo radili svoj posao".
Ovo bi moglo pridonijeti masovnom radu na crno (jer ljudi moraju od nečega preživjeti) od čega će država u konačnici imati još više štete. Isto tako, neki će otvoriti račune u bankama u susjednim zemljama (Slovenija, BiH, Mađarska), da tamo drže novac ili da im se uplaćuje. Ljudi će se dovijati na razne načine da izbjegnu teroru Jacinih i Jocinih ("Joca", od Josipović) krvopija.
Slažem se s autorom članka, slažem se isto tako s marginalcem, Jusufom i Mijom. A nikako se ne slažem s Boljuncem koji kao da ne želi vidjeti stvarnost u ovoj zemlji. To valjda zato jer je bivši komunjara, a izgleda da vrijedi načelo: jednom komunjara, uvijek komunjara. Komunjare nisu marili ni za kakvu stvarnost i realnost života, samo za svoju ideologiju. Tako i drug Boljunac. Promijenio je kaoti ideologiju, ali je po mentalitetu ostao komunjara.
Stvar je inače jednostavna, ali moguće da OZ nije dorađen do kraja. Naime, primanja koja su izuzeta od ovrhe bi trebalo učinkovito zaštititi pa čak i pod prijetnjom kazne za njihovu pljenidbu. Ali, skrivati svoje prihode radi izbjegavanje ovrhe je tipično izigravanje zakona i svoje pravne obveze.
"Slažem se s autorom članka, slažem se isto tako s marginalcem, Jusufom i Mijom. A nikako se ne slažem s Boljuncem koji kao da ne želi vidjeti stvarnost u ovoj zemlji. To valjda zato jer je bivši komunjara, a izgleda da vrijedi načelo: jednom komunjara, uvijek komunjara. Komunjare nisu marili ni za kakvu stvarnost i realnost života, samo za svoju ideologiju. Tako i drug Boljunac. Promijenio je kaoti ideologiju, ali je po mentalitetu ostao komunjara."
Palunko odgovori na ova pitanja:
1. moraju li se zakoni u civiliziranoj, pravnoj državi provoditi ?
2. mogu li se zakoni provoditi ako se ne izvršuju (ovrhama) ?
3. tko donosi naše zakone u RH ? Komunjare ? Moguće je. Iako su komunjare svu svoju moć temeljili na neprovođenju zakona u dijelovima koji im se nisu dopadali, koji su im bili samo demokratske dekoracija.
4. zašto imamo u Saboru neuke, socijalno neosjetljive i sabornike zadojene komunjarskim mentalitetom ?
5. kad ćete pogledati u svoju svijest i sagledati kako robujete komunjarskoj svijesti, a moju malenkost optužujete za komunjarski mentalitet ?
Bivše je režim bio pun socijalne osjetljivosti. Zašto ? Čini mi se da je Josip Županov ili netko drugi to objašnjavao s idejomm kupovanja socjalnog mira. Ta je ideja nas još dominantna pa se politička kasta na vlasti koristi upravo time da bi sačuvala socjalni mir i odražala se na vlasti. Ovo što se sada provodi to je pod pritiskom iz vani (EU) radi poglavlja o pravosuđu, jer bez provedbe zakona nema ulaska u EU.
I na koncu pitanje svima: jesu li zakoni stvar koja spada opće dobro ? Ako jesu tada moramo sve učiniti da se donose dobri zakoni i nadasve da se učinkovito provode.
I još nešto.
Ovrha, kad je riječ o izvršavanju novčanih ili nenovčanih obveza nadovezje se na Zakonno obveznim odnosima (ZOO), a socijala spada u drugo pravno područje. Ipak u OZ je uključena i socijala kroz izuzeća od pljenidbe. Sve se svodi na pravu mjeru tih izuzeća i na učinkovitu zaštitu te socijalne zaštite. Za to su pak odgovorni naši zastupnici u Saboru.
Temeljni je pak problem što mi Hrvati, nitko od nas , ne znamo tko su naši zastupnici u Savboru. Biramo stranke u Sabor, a ne ljude.
Dugovi se trebaju podmirivati. Da. Je li to itko dovodi u pitanje? Ali pitanje je kako. Oduzeti nekome 100% primanja koje mu je jedino primanje koje ima nije znak civilizirane države, kako god uzmete.
Nitko ne dovodi u pitanje da treba uvesti reda u plaćanje i podmirivanje obveza. Ali ovako, kako se to radi s ovim zakonom, je katastrofalno loše. Isto tako Boljunac izbjegava odgovoriti na pitanje zašto je država izuzeta od toga da bi i ona eventualno trebala urednije plaćati svoje obveze.
Rješenje bi, recimo, bilo da se zakon reformira, da se, na primjer, zabrani nekom tko je nezaposlen da mu se plijeni cijeli prihod koji primi preko žiro-računa. Jednom kad se zaposli, neka mu se oduzima trećina (npr.) plaće i sto posto svega što sjedne na žiro-račun. To je onda u redu. Ali ovaj zakon je nedorađen i katastrofalan.
Zašto vi i vama slični izbjegavate odgovor na bitna pitanja (relevantna pitanja), a krijete se iza fraza o "civiliziranost i", "potrebi provođenja zakona" (zar itko dovodi u pitanje puku činjenicu da zakone treba provoditi, pa da bi se to trebalo tako neumno papagajski ponavljati?) I oni "nekadašnji" krili su svoju nesposobnost i gurali probleme pod tepih pomoću fraza. Ovi sadašnji promijenili su fraze, ali načelo fraziranja je ostalo isto.
BiH......................1,1%
Crna Gora................0,5%
HRVATSKA.................33%(u tadašnjim granicama)
Srbija...................20%
Vojvodina................16%
Makedonija i Sandžak.....4,5%
Slovenija................14%
E,sad dobro pročitajte braćo Hrvati..
Regionalna dinamika razvoja industrije u toj naklepini staroj Jugoslaviji-koj a vjerno izražava politiku vladajuće velikosrpske buržoazije-iska zuju,u za razdoblje od 1929-1938.god.o vi podaci:
Srbija.........44%
BiH............11%
Crna Gora......11%
Slovenija......10%
HRVATSKA..SAMO.7%
Makedonija.....8%..ČAK I ONI ZA 1% VIŠE...
Da nas ondašnji "LOŠI POLITIČARI" nisu 1918.god.PRISIL ILI na integraciju s tim NEVIĐENIM "U SVIJETU" BARBARIMA i HRVATOUBOJICAMA ,dakle Srbima..sve bi se drugčije u NAŠOJ povijesti odigralo!!Austr ija je bila 1914.godine svega 7% razvijenija od "njene" kolonije-regije Hrvatske,a 1990.400%..nitk o glavu izgubio ne bi..razdružili bi se sa Austrijancima kao Česi i Slovaci..diplom atskim dogovorom kulturno i uljuđeno..i BiH-a bi bila UISTINU DRŽAVA(sa tri konstitutivna naroda)..bez genocidne tvorevine tkz.RS-e..,a hrvatski narod,bi bio ponosan narod i u gospodarskom sektoru i jači od Austrije i bar na nivou jednog Luxemburga koji je kao država 20-ti dio naše DOMOVINE (2,5 tis Č.Km)HRVATSKE(c ca 20 tis.USD..po glavi st.BDP!) MFP!
Gospodine Palunko, vidim da s vama ne mogu raspravljati. Ni na jedno moje pitanje niste odgovorili. Tjerate svoju pjesmu. Odustajem od daljnje rasprave o aktualnom Ovršnom zakonu jer mi i nije poznat, a pisao sam samo načelno. Vas pak načelna pitanja i ne zanimaju.
Država izuzeta od ovrhe ? Zar je to moguće ? Država je u građansko-pravn im stvarima jedanaka svakom pojedincu. Ako pri tomu OZ pravi razliku tada je to protuustvano.
Po mojoj je inicijativi ZTD ukinut u jednom dijelu koji je bio unprotivnosti s Ustavom. Zašto kad ste toliko revoltirani ne predložite Ustavnom sudu ukidane te odredba OZ-a koji privilegora državu u stvarima gdje privilegija ne smije biti.
Jedno je država kao javna vlast, a posve drugo kad država nešto naruči, stavr ili uslugu. Kad sklapa građansko-pravn i posao, mora ga poštivati kao i svaka druga pravna ili fizička osoba.
Sami sebi skačete u usta. Nezaposlen, a prima plaću. Tako neki izbjegavaju plaćati alimentaciju.
Znam da je nakon 1918.Hrvatska opljačkana. Prvo mijenjala se kruna (austrijska) s topčiderskim dinaromm koji se tiskao sve u šesnaet po omjeru 1 : 4 u korist srpskog dinara.
Ali, unatoč tome podatci za 1929. - 1938. g. ne mogu biti točni. Naime, 1945 i neke godina Hrvatskamije imala 25 % udjela u industriji Jugoslavije, a samo Zagreb je imao 10 % indusrijske proizvodnje Jugoslavie. Zagreb je bio najveći industrijski grad Jugoslavije. Navodno ga je, u drugoj Jugoslaviji, s prvog mjesta smjenio Beograd.
vecernji.hr/.../...