Tko je 'pogriješio' u Bosni?

Gledajući 'Nedjeljom u 2' Aleksandra Stankovića koja je trebala biti 'posvećena' gospodarstveniku Nadanu Vidoševiću i izlazu Hrvatske iz recesije, čovjek se mora upitati zašto je uvodnu riječ dobio 'Dalmatinac' Milorad Bibić, sportsko-politički novinar poznat pod nadimkom Mosor? Jedini razlog zbog kojeg ga je Aco Stanković pozvao u svoju emisiju bio je taj da Milorad-Mosor, jednako Ivi Josipoviću pred parlamentom u Sarajevu, iskritizira hrvatsku - čitaj Tuđmanovu – „krivu" politiku prema 'Bosni' što je Milorad bez krzmanja i obavio!

Nu, vratimo se Josipovićevoj sarajevskoj žalopojki u kojoj je eksplicite optužio hrvatsku politiku devedesetih u 'Bosni' koja je po njemu, među ostalim, indirektno odgovorna i za ratni i poratni egzodus više od 400.000 Hrvata iz susjedne 'konfederacije'. Ali, pri tome od te cifre treba odbiti barem polovicu, 200.000 Hrvata, koji su živjeli na području današnje daytonske tvorevine, takozvane Republike Srpske, koji se ne vraćaju niti će se ikad vratiti pod krutu četničku čizmu Milorada Dodika.

I još nešto treba napomenuti:

Agresija na 'Bosnu' započela je u studenom 1991. kad su četnici sravnili sa zemljom hrvatsko selo Ravno ali 'to nije bio naš rat' (Izetbegović) tako da unitarni Bošnjaci i danas obilježavaju srpski napad na Sarajevo (travanj 1992.g.) kao početak agresije. Međutim, da je kojim slučajem Hrvatska vojska u operaciji Južni potez (8.-12. listopada 1995.g.) zaposjela Banja Luku, e, onda bi 'hrvatska politika devedesetih' bila sasvim u redu, 'josipovićevski' poštena i pravedna jer bi se tada svi autohtoni Hrvati vratili na pradjedovska ognjišta. Evo kako je to bilo u listopadu 1995.g.:

Richard HolbrookeAmerički izaslanik za Balkan Richard Holbrook (poznat po tajnovitom gentleman-agreementu s Radovanom) na sastancima s hrvatskim državnim vrhom zalagao se za zauzimanje svih srpskih gradova u zapadnoj i jugozapadnoj Bosni. Naime, 14. rujna 1995., mjesec dana prije početka operacije Južni potez, u Zagrebu je održan sastanak Franje Tuđmana i Richarda Holbrooka na kojem se govorilo o situaciji na ratištu i američkim pogledima na cjelokupnu situaciju. Tuđman je morao odlučiti: da li nastaviti ofenzivu i ako nastavi, dokud ići?

Prije svega, nije mu bio potpuno jasan američki stav po tom pitanju. Na sastanku je Hoolbroke rekao Tuđmanu da ofenziva hrvatskih snaga u BiH ima veliku vrijednost za pregovore.

«Bit će lakše za stolom zadržati ono što je dobiveno na bojnom polju», tvrdio je Holbrook.

Kako Holbrook priznaje u svojoj knjizi ('Kraj rata', izdana 1998.g.), uvjeravao je Tuđmana da uzme Sanski Most, Prijedor i Bosanski Novi, a na kraju je i otvoreno rekao: «Gospodine predsjedniče, tražim vas da odete što dalje možete, ali ne uzimajte Banja Luku.» Napuštajući sobu za sastanke, Holbrook je rekao pokojnom ministru obrane Gojku Šušku:

«Gojko, želim biti apsolutno jasan. Ništa od onog što smo danas rekli ne smije biti shvaćeno kao da želimo da obustavite daljnju ofenzivu, osim Banja Luke. Važna je brzina. Ne možemo to reći javno, ali molim Vas, uzmite Sanski Most, Prijedor i Bosanski Novi. Učinite to brzo, prije nego što se Srbi pregrupiraju!» Bilo je to američko zeleno svjetlo hrvatskoj ofenzivi prema Banja Luci. Ne treba biti previše pametan pa iz slijedećeg zaključiti tko je krivac za današnje stanje u 'Bosni' ali ta krivnja ni u kom slučaju ne može opravdati notorne neistine predsjednika Josipovića javno izgovorene pred BiH-Parlamentom. Takvom svojom izjavom Josipović poput Mesića 1997.g. itekako pomaže Haaškom sudu donijeti odluku protiv hrvatskih generala optuženih za zločinački poduhvat kako onih HVO, ali jednako tako i onih HV-a; po tome između Mesića i Josipovića nema nikakve razlike.

Zbog sagledavanja prave istine nije na odmet navesti i slijedeće....

'Novi list' iz Rijeke je 18. listopada 2008. prenio izjavu/priznanje bivšeg američkog veleposlanika u RH danu sarajevskom 'Oslobođenju'/'Dnevnom Avazu'. Dakle, nakon punih 13 godina pokajao se i Peter Galbraith zbog pogrješne američke politike u 'Bosni', te otvoreno kaže:

«Amerika je trebala dopustiti Hrvatima da 1995. godine poraze bosanske Srbe i zauzmu Banja Luku. Ondašnje vodstvo bosanskih Srba bilo je genocidno i fašistoidno i možda bi bilo bolje, zbog stabilnosti regije, da smo dopustili da Srbi budu potpuno poraženi, umjesto što smo se odlučili na kompromis. Da je Banja Luka uzeta, imali bismo na koridoru u Posavini najmanje 300, 400 tisuća srpskih izbjeglica i vrlo tešku situaciju. To bi, zajedno s već postojećim izbjeglicama iz Krajine, dovelo do humanitarne katastrofe.»

A evo što taj isti gospodin kaže za NY-Times u lipnju 2009.g., oštro replicirajući svom 'nasljedniku':

«Ne nagrađujte genocid», i nastavlja: «William Montgomery piše kako je proveo petnaest godina promovirajući politiku čiji je cilj bio očuvati teritorijalni integritet BiH, a za koju je tek sada shvatio da je bila potpuno pogrješna. Entitet bosanskih Srba postoji na području koje danas zauzimaju zato što su njihovi ratni vođe izvršili genocid nad bošnjačkom i hrvatskom populacijom s tog teritorija. I dok bi nacionalno samoodređenje moglo biti pravedno i voditi većoj stabilnosti, vjerujem da međunarodna zajednica ima puno veći interes u tome da ne nagradi genocid i druge strašne zločine!»

Eto, i moćna Amerika priznaje svoju povijesnu grješku a 'naš' mazohistički predsjednik(?) tu grješku, jednako svom uzoru Mesiću, pripisuje 'hrvatskoj politici devedesetih' i, jasno, predsjedniku Tuđmanu; sramota u najmanju ruku!

Dodatak: U prilog američkoj povezanosti s vojnim akcijama hrvatskih snaga u BiH ide i izjava umirovljenog brigadira Hrvatske vojske Ante Kotromanovića u Večernjem listu od 31. listopada 2003.g.:

«Sjećam se priprema za posljednju operaciju Hrvatske vojske i HVO-a Južni potez, kojom smo došli nadomak Banja Luci. Sastanak su vodili ministar Šušak i general Gotovina s nama, zapovjednicima postrojbi. U jednom trenutku zazvonio je zaštićeni telefon, a nakon poduljeg razgovora na engleskom jeziku Šušak nam je rekao da imamo dopuštenje SAD-a da planiramo i napadnemo položaje srpske vojske, i na taj način stavimo pod kontrolu Banja Luku.»

Kotromanović još dodaje kako su američki zrakoplovi raketirali položaje srpske vojske oko Banja Luke u pripremi hrvatskog napada, a Holbrook je pred Miloševićem nazvao Gotovinu da na trenutak uskrati struju Banja Luci nakon što su hrvatske postrojbe zauzele hidroelektrane Bočac 1 i 2. Time je američka strana poručila Miloševiću kako je vojska bosanskih Srba potpuno poražena i bez izlaza.

Kotromanović dalje tvrdi:

«Uloga SAD-a u tim zbivanjima znatno je veća nego u Oluji. Bilo je niz primjera suradnje američke i hrvatske vojske u to vrijeme. Od stalne obavještajne baze u Sinju, preko koje su davale precizne koordinate svom zrakoplovstvu, do čestih obilazaka američkog vojnog izaslanika za Hrvatsku u prisutnosti časnika američkih specijalnih postrojbi po našim dostignutim položajima. Samo kod mene, na Dinari, bili su nekoliko puta.»

Vojnom akcijom hrvatskih snaga kojom je zapovijedao general Gotovina srpske su postrojbe uništene i protjerane s područja Mrkonjić Grada, Podrašničkog polja i hidroelektrane Bočac, a grad Banja Luka stavljena je pod topničku vatru hrvatskih snaga.

Ali hrvatska je 'agresija' naglo prekinuta pod prijetnjom bombardiranja Zagreba jer su pragmatični Amerikanci izračunali: bolje neka bude protjeranih 200.000 Hrvata nego katastrofalnih 300-400 tisuća Srba, zar ne!?

Damir Kalafatić

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 Orjunina djecaCetina 2010-04-19 19:44
YUTEL (tzv. HRT) trenutačno je najjače protuhrvatsko medijsko oružje!
Iza njega dolazi medijsko smeće EPH, pa Index, Nacional, Novi List itd.
Najgore je što Hrvati nemaju ni jedan svoj dnevni list.
Prijavi Administratoru
#2 Slažem seGuest 2010-04-19 19:52
Cetina sa svime što ste napisali,ali da li može itko od državotvornih Hrvata odgovoriti zašto do danas nemamo svoj dnevni list?
Prijavi Administratoru
#3 Propustili smo ...Pelitzer 2010-04-19 20:15
Prijetnja bombardiranjem Zagreba je bio ćisti blef na koji smo nasjeli, slično engleskim prijetnjama na Bleiburgu! Pa, što da i nije bio blef,trebalo nam je oko trio dana, da sredimo neprijatelje, i onda jednostavno "razoružamo" Amerikance i kažemo :- evo izvolite , uđite s vojskom NATO-a , sve smo za vas učinili mi Hrvati.Čudi me naš postupak, zar nismo naučili na Pavelićevim griješkama , kada je trebao pravovremeno otkazati poslušnost Nijemcima !
Prijavi Administratoru
#4 Hrvatski dnevnikBoljunac 2010-04-19 20:22
Koliko se sjećam Večernj je bio prodan nekim našim ljudima, ali su taj ugovor Račanovci srušili i prisilili prodaju lista Štajercima, socijalistima.
Prijavi Administratoru
#5 Damir Kalafatić..MIJO F 2010-04-19 21:51
Izbrisano.
Prijavi Administratoru
#6 *Branko 2010-04-19 21:57
Amerikanci su se pokazali kao jako karakterna nacija u slucaju Gotovina.
Tu se vidjelo kako Amerikanac prijatelja i saveznika obaci poput stare krpe. Isto se odnosi i na Hrvatsku u cjelini.
Prijavi Administratoru
#7 Miji F.kalafatić 2010-04-20 09:03
Slažem se u potpunosti posebno glede Banja Luke koja je i u vrijeme NDH bila predviđena za glavni grad Hrvatske!
Jasenovac:
Bogdanovićev 'Kameni cvijet' ne bi minirao nego bi ga preselio u Beograd, na mjesta nekadašnjih konc-logora Sajmište ili Banjicu koji danas ni spomena nemaju; ako ništa onda zbog ponosne titule iz doba 1942.: Beograd-Judenfrei!
Danas se precizno 'barata' sa 79.195 žrtava tog logora a pitam se gdje su im kosti, gdje su ondašnji forenzičari koji su identificirali pobijene Poljake u Katyn-skoj šumi….jedan je zbog istine odmah nakon rata po partizanima strijeljan u Gračanima(prof. dr. Ljudevit Jurak) a drugi je spasio živu glavu pobjegavši Amerima u Italiju(prof. dr. Eduard Milosavić).
Naša politička 'elita' se svake godine preserava u Jasenovcu za razliku od zločinca Tita koji tamo nikad nije bio jer je znao o kakvoj se monstruoznoj laži radi!
S druge strane:
Oslobođenjem od srpske okupacije i obnovom hrvatske države početkom 90-ih, monstruozni ratni zločini nad hrvatskom vojskom i civilima počinjeni nakon kraja Drugog svjetskog rata sve se teže skrivaju. Stotine tisuća pogubljenih pripadnika Hrvatske vojske i hrvatskih civila, staraca, žena i djece na Bleiburgu i Križnim Putevima je «Najveći ratni zločin od kada je svijeta i vijeka« (vice- admiral Joachim Lietzmann ).
Taj genocid nakon okončanja Drugog svjetskog rata, počinjen od strane vojske Velike Britanije izručenjem Titovim partizanima pripadnika Hrvatske Vojske zaštićenih Ženevskim konvencijama, ruši mit o «humanoj i civiliziranoj Europi» kao kuću od karata i pokazuje da je komunistička(da li i antifašistička ili možda srbo-četnička) Jugoslavija, a ne Hrvatska, nastala na zločinu.
I dok je Bleiburžki genocid prolazio kroz faze od muka, preko nijekanja, pa umanjivanja, do opravdanja da su Daksa, Bleiburg, Macelj, Jazovka i Kanal i mnoštvo drugih(više od tisuću!) bili osveta za izmišljene zločine branitelja Hrvatske Države, Hrvatskih Oružanih Snaga, u isto je vrijeme mit o Jasenovcu kao tzv. «logoru smrti» u prah i pepeo pretvorio izvaninstitucio nalni povjesničar Mr. Mladen Ivezić, prvom od četiri knjige[1] posvećene Jasenovačkom mitu: «Jasenovac – Brojke»(ili Vladimir Mrkoci: «Ogoljela laž logora Jasenovac).
Sasvim očekivano, u skladu sa stvarnošću mRač(a)n(ov)e demo(N)kracije, Mladenu Iveziću je onemogućavano godinama doktorirati na tu temu!
Prijavi Administratoru
#8 Kalafatić o prijetnjama bombama.....Pelitzer 2010-04-20 09:57
Otkud vam to da su Amerikanci prijetili bombardiranjem Zagreba , ako udarimo na Banju Luku? Da su Amerikanci igrali prljavu dvostruku igru , to je jasno , ali da su prijetili baš otvoreno bombardiranjem Zagreba , toliko pijani nisu bili!.... Knjigu Mladena Ivezića - Jasenovac brojke - trebala bi imati svaka hrvatska obitelj, a kako nas bojkotiraju partizansko-kom unistički banditi, trebalo bi naći sponzore za veliku nakladu , koju bi se narodu dijelilo besplatno. Uzalud im trud , svoje zločine ne ćče moći više kriti, svaki dan izčlaze na svjetlo dana, baš kao i Katyn !
Prijavi Administratoru
#9 BleiburgZagi 2010-04-20 10:09
I ove godine, nadam se 16.svibnja u nedjelju, na svetom bleiburžkom polju odat ćemo počast i pokloniti se žrtvama krvave srbo-četničko-p artizanske orgije podržane od tzv. međunarodne zajednice (čitaj: Britanaca).

Ne treba nam nitko od ovih kojih su bili na Jasenovcu. Ostavite nas da se dostojanstveno i s najdubljim pijetetom još jednom sjetimo nevinih hrvatskih žrtava!

Tu je na najpodliji način razoružana a potom zvjerski pobijena hrvatska vojska koja je hitala na Zapad da se preda Saveznicima a doživjela izdaju i predana titovim krvnicima.

Poviest je zapisala da je na Bleiburgu bilo 16 hrvatskih divizija naoružane vojske i velika masa civila koja se povlačila sa svojom vojskom.

Velika većina njih je odmah pobijena ili stradala na križnim putevima.

To je jedina Istina!
Prijavi Administratoru
#10 A holokaust.?..ni je li...MIJO F 2010-04-20 10:19
Izbrisano.
Prijavi Administratoru
#11 .VoC 2010-04-20 10:28
Ima ovdje nekih detalja koji "skripe" i u clanku i komentarima (premda ima i vaznih i istinitih).
Svi se dali u pravdanje i "pranje ruku".
Ja se zato drzim moje teme: tko je pogrijesio s "bezuvjetnom" haaskom suradnjim.... i zar je to Sveti Zavjet pa se ne moze raskinuti i neduzni ljudi vratiti kuci? Nikako u bit problema....
Prijavi Administratoru
#12 PELITZER-AMERIČ KA PRIJETNJEkalafatić 2010-04-20 12:05
VJESNIK, 10 VELJAČE, INTERVJU S GENERALOM BOBETKOM....
• Je li Banja Luka uistinu bila pred padom nakon Oluje?
– Za obavljanje takvog zadatka vjerujem da su nedostajale barem dvije oklopne bojne koje su trebale ići preko Manjače i presjeći cestu Banja Luka-Prijedor, na što bi se trebale nadovezati postrojbe HV-a koje bi u tom slučaju mogle napredovati iz pravca Okučana.Ali, takvih oklopnih postrojbi nije bilo, a i na cijelu operaciju je SAD reagirao vrlo oštrO, primivši s druge strane obvezu rješavanja problema istočne Slavonije. Trebali smo - uvjetovali su - zaustaviti napredovanje. I mi smo stali. Pitanje je bismo li na miran način dobili natrag istočnu Slavoniju da smo se oglušili na američke prijetnje.
Prijavi Administratoru
#13 Milorad?Guest 2010-04-20 12:45
I kažete "Milorad Bibić", bremore?

Dakle, Milorad Bibić i Aca, bre?

A gledate tv Petrovu Goru, bre!

I Milorad Bibić, bre, bre, bre........

Ma more bre, idite u PM i vaša televizija i vaša "država", bre.

Mnogo sam, bre, besan; kao ker!
Prijavi Administratoru
#14 General onda i poslije....Pelitzer 2010-04-20 15:24
Dobro Damire, to su poznate stvari,to kako Bobetko kaže , no tu nešto malčice ipak "škripi" kako reče VoCica ; vidjet ćemo što će reći drugi jednog dana po povratku doma!
Prijavi Administratoru
#15 I ovaj jajoglavi tovar...Jardo 2010-04-20 16:48
...mosor kao i razni dežulovići,feri ći ,tomići,mandići ,kao da su djeca onog jugounitaristič kog gada M.Smoje i njegove Lepe. I onda se kaže ,crveni Agram,ali tu je i crveni Spalato,pa Fiume,pa Pola i što ti ja znam gdje sve još ne govore najmanje Hrvatski.Otuda valjda i toliko animoziteta prema Hrvatima i Hrvatskoj.
Ma ljudi moji,sve se meni čini da su izginuli i ranjeni hrvatski bojovnici jedino beskompromisno voljeli ovu zemlju Hrvatsku. I, još nas nekoliko,nema nas previše i to je sve što je ostalo od Hrvatske. Mislim da su toga mnogi od nas svjesni. Tzv hateve i ostala boranija me uopće više ne zanima.
Prijavi Administratoru
#16 JardoBranko 2010-04-21 09:13
Ti ocito ne zivis u Splitu ako mislis da je Split crveni. Crveni su u Spltu manjina, samo im ova vlast i mediji dajukrila. To je iskrivljena slika.
Prijavi Administratoru
#17 Branko,koja vlast , ...Jardo 2010-04-21 09:53
...splitska ili republička ? Koliko mi je poznato,u Splitu nije Milanovićev SDP na vlasti,niti Pusićkin HNS i sl.Republička vlast ,bar prividno, nije crvena. A i ako je većina medija u Hrvatskoj takova kakva je,antihrvatska i prokomunistička , ako je većina Hrvata izabrala, što neposredno, što neizlaskom na birališta,crven og I.J.onda je slika jasna.
Samo me pomalo još uvijek čudi to suglasje birača u cijeloj državi,u postotku,koji je skoro pa na dlaku bio identičan u korist I.J.
Ili su rezultati u cjelini manipulirani,il i nam u protivnom nema spasa. Od jugosfere. Izgleda, kao da Hrvati vole da im netko sjedi za vratom i udara ih kanđijom niže leđa.
Sa nostalgijom se brane neki spomenici " NOB_a " tj.četničkim koljačima i njihovim panagericima i trgovi i ulice velediktatora J.B.T.
Prijavi Administratoru
#18 HTVBranko 2010-04-21 14:05
Citat Jardo:
...splitska ili republička ? Koliko mi je poznato,u Splitu nije Milanovićev SDP na vlasti,niti Pusićkin HNS i sl.Republička vlast ,bar prividno, nije crvena. A i ako je većina medija u Hrvatskoj takova kakva je,antihrvatska i prokomunistička, ako je većina Hrvata izabrala, što neposredno, što neizlaskom na birališta,crvenog I.J.onda je slika jasna.
Samo me pomalo još uvijek čudi to suglasje birača u cijeloj državi,u postotku,koji je skoro pa na dlaku bio identičan u korist I.J.
Ili su rezultati u cjelini manipulirani,ili nam u protivnom nema spasa. Od jugosfere. Izgleda, kao da Hrvati vole da im netko sjedi za vratom i udara ih kanđijom niže leđa.
Sa nostalgijom se brane neki spomenici " NOB_a " tj.četničkim koljačima i njihovim panagericima i trgovi i ulice velediktatora J.B.T.

Ja svoju tezu ponavljam kao papagaj u svakom komentaru. Mozemo mi raspravljati, agitirati i raditi ne znam kakva cuda, ali preko 50 % biraca su mediokriteti. Dok mi od HTVa ne preotmemo nazad nas dio, a to je barem jedan sat programa u vecernjem terminu, sve je uzalud !!!
Prijavi Administratoru
#19 orjunasiGuest 2010-04-22 10:10
...oni djeluju i izlaze na povrsinu..vise se ne skrivaju..imaju moc...medije i prostor...pomoc iz vana i domacim uvlakacima (bivsi i sadasnji predsjednik)...
Prijavi Administratoru
#20 +VoC 2010-04-23 04:00
Nisu tako mocni ti izvana - samo toliko koliko ima juda medju Hrvatima. Orjunasi su takodjer nastali spletkama izvana (od masonerije). To ce potvrditi i cinjenica ciji je Tito bio igrac: navodno su i komunisti bili antisemiti i opet nesto Hrvati duguju!, a cionistima je i dan danas jedina priznata figura medju hrvatskim politicarima -- Tito...
Zasto je i Josipovic morao otici bas u Srednju Bosnu i istaknuti samo jednu stranu rata (116 stradalih, a zapravo se i ne zna od koga, naspram 1600 Hrvata i polovica prognana za svakog rata!) i skrenuti paznju upravo na taj slucaj: na kojem se sudilo za raspad Jugoslavije?
Dosta je pogledati transkripte sa sudjenja za raspad Jugoslavije u slucaju Kordica, da se potvrdi za ciji je racun Josipovic se prvo "nesluzbeno" sastajao s Borisom Tadicem, pa onda u srednju Bosnu...pa opet Borisu Tadicu...
Prijavi Administratoru
#21 +VoC 2010-04-23 06:18
Da podsjetim jos jedanput zasto je Josipovic isao bas u Ahmice od tolikih stradalista, vjerojatno zeli vratiti haaske procese na sud za drugi svjetski rat i za raspad SFRJ. Jedan clanak od moje malenkosti:

arhiv.slobodnadalmacija.hr/... /...

U ČEMU JE SRŽ HRVATSKE KRIVNJE I SUDSKIH RASPRI U HAAGU
RASPAO SE SRPSKI
DINOSAUR, ....A STARI
SE SISAVCI OTRIJEZNILI

NEDJELJA 14. siječnja 2001.

Hrvatske časnike valja zatvarati sve dok se ne istraži jesu li "reaktivirali nacionalizam, koji je bio uspavan, pa na neki način iniciran ili na druge načine promoviran, da bi se onda politički iskoristio i politički nametnuo u drugačiju državnu strukturu". Drugačiju od državne strukture SFRJ. Eto grijeha "ratnih zločinaca"!

Kada se govori o haaškom suđenju Hrvatima, hrvatski narod mora pomisliti da su u Haagu zatvoreni ljudi koji su nekoga ubili, zapravo počinili strašne zločine, i da protiv njih svjedoče neki jadnici koji su slučajno preživjeli vidjevši počinitelje na mjestu zločina, te da neki silni pravednici sada tomu sude. U nedostatku ikakve predodžbe o tom netransparentnu procesu, ista će se misao nametnuti i svakom drugom narodu kojemu prozuji kakva vijest s tog suđenja.
Premda bi svakoga imalo upućena u europske demokratske standarde zabrinula već sama činjenica da Hrvati surađuju s Haagom zato što europska Hrvatska kao hoće u Europu(!?), a Europski sud nema nadležnost nad sudom u Haagu. Da Hrvati šalju svoje junake u nejasnu čahuru bivše Jugoslavije i Ruande (!) — tako se zove Haaški sud — a kao izlaze iz izolacije. Da se netko razmahuje optužnicama nad Hrvatima i odmah zveckaju lanci, ili obrnuto, a Hrvati će u demokraciju. Ali što se nas to tiče, neka svatko odgovara za svoja (zlo)djela!?
Kako i čemu zapravo sudi Haaški sud? Kada sudac, primjerice u slučaju Darija Kordića, postavlja pitanje o "ustaškom okviru kao središnjem izvorištu neovisnosti" Hrvatske, radi li se tu o "nekom Kordiću iz Busovače?". Ili o svim Hrvatima?
U izvješćima koja haaški suci citiraju u dugim procesima navodi se na primjer da "premda HDZ nije nikada zastupao ekstremnu rasističku politiku NDH, njegova težnja da u svakoj prilici ponovi pripovijest povijesnog kontinuiteta hrvatskog političkog identiteta dovela je do usvajanja nacionalnih simbola bivše Hrvatske, konkretno zastave sa šahovnicom". Podsjeća se na tipičnu srpsku propagandu kojoj smo se othrvali i davno ispričali puno stariju povijest hrvatske zastave. Ali ne radi se o tomu!? To suci citiraju dr. Allcocka, kada neki dokazuju da je Dario Kordić, koji nas se kao ne tiče, ratni zločinac.
Da, sudi se za raspad srbokomunističk og dinosaura: jer je navodno dr. Franjo Tuđman proizveo etničke tenzije u Hrvata koje su dovele do raspada SFRJ!? Pa su neki izravno povezani s njim provodili "plan" širenja tih tenzija!? Zato bi u Haag trebali i generali Gotovina, i Norac, i tako redom. Hrvatski narod. Zato Carla del Ponte "našoj" vladi nalaže "privatne razgovore" i ušutkivanje medija!?
Pitaju haaški suci je li na kraju hladnoga rata "hrvatski nacionalizam, ili preporod tog nacionalizma, doveo do etničke diferencijacije i onda se nametnuo, i pokušao uspostaviti novu državu". Jer taj je nacionalizam onda doveo do raspada komunističke SFRJ!? U Haagu se dokazuje da je hrvatska "planirala, organizirala i izvršila" plan rušenja SFRJ. Da su hrvatski čelnici razvili etnogenezu da bi nastala hrvatska država i eventualno se podijelila Bosna i Hercegovina. (Nije li to jasno i iz sadržaja svjedočenja Stjepana Mesića!).
Navodno je Kordić ratni zločinac i zato što je Busovaču smatrao hrvatskom i želio da u njoj vladaju hrvatski zakoni. Na hrvatsku su Busovaču nasrnule muslimanske i fundamentalisti čke snage i Dario Kordić se vjerojatno trebao klanjati njihovim zakonima. Apsurda li, usput, a iz SRJ "demokrat" Koštunica zaobišao je ustanove BiH i za svoj prvi posjet BiH obratio se srpskim vlastima u još postojećoj Srpskoj Krajini BiH (posjet Trebinju). Ukratko, sudi se Hrvatima u Haagu zato što su razvili i implementirali sustav planiranja, odozgo prema dolje, plan po kojem su izazvali ratne sukobe da bi ostvarili državu. U tome je srž hrvatske krivnje i sudskih raspri u Haagu. Raspao se srbokomunističk i dinosaur, a stari se sisavci otrijeznili i opet zaželjeli hrvatske krvi i njihovih zemalja.
U Haagu se ne sudi »nekom Hrvatu« iz Busovače, već samoj ideji hrvatske države. Sve što se drugo kaže služi samo pasivizaciji hrvatske javnosti. Zar bi se inače Haaški sud bavio postojanjem hrvatskih sposobnosti za uspostavu "organiziranog sustava" upravljanja "odozgo prema dolje", i to onda kad su jedino Srbi imali potpuni ustroj vojne i političke vlasti? Odozgo prema dolje, znači od dr. Tuđmana, znači i od države kojoj je bio predsjednik, i tu nema dvojbi o značenju tog izraza: o tome se pišu izvješća, o tome se raspituje u sudnicama. Hrvatske časnike valja zatvarati dok se ne istraži jesu li "reaktivirali nacionalizam, koji je bio uspavan... da bi se onda... politički nametnuo u drugačiju državnu strukturu". Drugačiju od državne strukture SFRJ. Eto grijeha "ratnih zločinaca"!
Čime su Hrvati raspolagali s početka devedesetih? Nastranu što ih je napala jedna od najopremljeniji h vojski na europskom kontinentu, jugovojska! Kakav je plan mogao isplanirati dr. Tuđman "odozgo", za čiju se provedbu krenulo suditi u Haagu redom slavnim hrvatskim braniteljima?
U Israel's Political-Milit ary Doctrine Michael Handel piše: "Velika sila može prvo dizajnirati željenu doktrinu i onda izgraditi i pribaviti oružje koje se najbolje uklapa u tu doktrinu. Mala (slaba) država mora doći do oružja koje joj je dostupno — i tek onda formulirati odgovarajuću doktrinu." Doktrina se ovdje rabi kao sinonim za obrambeno (vojno) planiranje, a često i obrambenu strategiju. O obrambenom planiranju raspravlja Stephanie G. Neuman u Defense Planning in Less-Industrial ized States, koja navodi gornji citat da bi dokazala kako "vojna tehnologija ima vrlo različitu ulogu u procesu obrambenog planiranja u razvijenim i slabije razvijenim zemljama", s obzirom da su veze između vojne tehnologije i obrambenih mogućnosti u slabije razvijenim zemljama "zapostavljene od analitičara vanjske politike i obrane" razvijenih zemalja. Neuman poziva razmotriti ne samo tehnološke nego i socijalne, političke, institucionalne i ine čimbenike koji su dio procesa vojnog planiranja, uključujući i odnose s dobavljačima vojnih potencijala, oslanjajući se u svojim raščlambama na pomoć vrsnih suradnika iz područja nacionalne sigurnosti (pr. Geoffrey Kemp, tada, 1984.!, član National Security Council, ili djelatnici na Research Institute on International Change at Columbia University).
S obzirom na to da je shvaćanje uvjeta za planiranje i pribavljanje vojne opreme u slabije razvijenom svijetu ostalo "na razini špekulacija među vojnim povjesnicima" (Neuman), onda slobodno možemo reći da je suđenje Hrvatima u Haagu za kakvo planiranje sukoba u cilju izvlačenja neke koristi iz toga ispod svake špekulacije razvijena svijeta, jer za planiranje se sudi zemlji koja nije imala ni svoju vojsku ni naoružanje, ni dobavljače, i još je bila pod embargom.
To će potvrditi i prva izvješća Projekta za dugoročno upravljanje/ Demokratske tranzicije, koja su rezultat suradnje hrvatskih stručnih timova s američkim umirovljenim časnicima od početka 1996. godine. Korištenjem stručne dokumentacije iz 30-godišnjeg iskustva u vojnom i civilnom sektoru, te drugih američkih javnih izvora, na jednoj strani, i kroz radne sastanke s hrvatskim vojnim i civilnim djelatnicima MORH-a i GS OS i njihova izvješća na drugoj, izvršena je procjena MO i GS. Obuhvaćena su pitanja uloge, organizacije i funkcija pojedinih uprava; ljudskog čimbenika: ovlaštenja i zaduženja; metoda planiranja; postupaka nabave ljudskih, materijalnih i financijskih potencijala i sl., u cilju uvođenja zapadnih standarda upravljanja i postizanja interoperabilno sti ustroja hrvatskog obrambenog sustava sa zapadnim.
Tako je utvrđeno da su po raspadu Jugoslavije upravljačke funkcije po organizacijskim cjelinama MO i GS uspostavljane "iz ruševina", i "pod ratnim uvjetima, što je nalagalo inovacijske tehnike upravljanja i fleksibilnost"; da je "postojeće kratkoročno/jed nogodišnje planiranje upravljanja potencijalima (dakle, ljudstvom, materijalnim i financijskim sredstvima) potrebno povezati s potrebama srednjoročnog planiranja", kako bi "čelništvo MORH-a imalo kvalitetniji uvid u veće kupnje, kao i mogućnost izrade alternativnih tijekova aktivnosti" i sl.
Dalje, tek je trebalo uspostaviti Ured za raščlambu i vrednovanje programa, u kojem je predlagano da se uspostavi vertikalna veza između Sektora MO i GS i Kabineta ministra, drugih ministarstava i povremeno s Uredom Predsjednika, Vladom i Saborom; te horizontalna veza među upravama MO i GS OS! I ta bi vertikalna i horizontalna integracija trebala obuhvatiti državni vrh i vojnu piramidu do dna strukture, tj. postrojbi. (Plan dugoročnog upravljanja, pr. Dodatak E itd., veljača 1997.). Tek je 1996. postalo moguće promišljati o uspostavi djelotvorne organizacijske strukture u civilno-vojnoj interakciji, definirati tijek informacija, jasno definirati ovlasti itd.
Dakle, kako je itko od Hrvata mogao — pod svim navedenim uvjetima — planirati "etničku diferencijaciju ", a potom sukob i rat kad ni 1996. godine nije bilo onoga po čemu se sudi Hrvatima. Pseudoprocesi čudnih nakana!? Kad ni do danas nije definirana politika opskrbe i nabave vojnog naoružanja, što zbog zaostale zarobljene vojne opreme od JA koja je uglavnom ruskog podrijetla, što zbog poigravanja NATO-a s članstvom dokazane hrvatske vojne sile, što zbog kampanje protiv Hrvatske vojske i "promjena". I spomenuti je projekt upravljanja izgubio kormilo. Pred obećane izborne "promjene", kad su mnogi u MO i GS već uspješno koristili američka organizacijska i upravljačka znanja i izvore, neki su se Amerikancima već odavno žalili na sve i svašta (MO i GS nisu diskriminirali ni bivše oficire JA, ni Srbe ni Muslimane koji su izrazili lojalnost hrvatskoj državi). Pretendirali su na američki utjecaj za bolje mjesto u novom ustroju hrvatskog obrambenog sustava, mjesto da su se zalagali za kvalitetniji ustroj i upravljanje.
Kako je rat uopće dobiven!? Vjerojatno Haag kroz svoje procese, kao i mnogi vanjski suradnici koji su dolazili u iskrenim ili neiskrenim nakanama suradnje s regionalnom silom, iz hrvatskog iskustva crpe debele besplatne lekcije o psihologiji rata, i napose o pobjedi u ratu. Pogotovo znajući da će na tim prostorima konvencionalno ratovanje dugo biti superiorno suvremenim tehnologijama zapadnih obrambenih sustava.
Rat su dobili odani "timovi" dječaraca, civila i rijetkih profesionalnih vojnika, gurnutih pod tenkove agresorske srpske vojske. Koje je vezao zajednički motiv i pravedan cilj. Pod najezdom opremljene srpske vojske s jasnim planom i tradicijom osvajačkog planiranja. Zajedništvom i inteligentnim hrvatskim duhom koji je stalno inovirao, došlo se do briljantnih pobjeda u obrambenu ratu. Nije bilo vremena za dugoročne planove, kontrolu tijeka zapovijedi, dokumentacije itd. ni unutar MO i GS, a kamoli do BiH, gdje su se također jedino Hrvati branili od srpskih i muslimanskih osvajanja njihove zemlje.
Hrvati su zaslužili najjaču obrambenu industriju u regiji, koja se, usput, u mnogim zemljama u razvoju pokazala pogodnom i za gospodarski razvoj. Ali nikako ono što haaški suci propituju. Hoćemo li dopustiti da nakon svega haaški progonitelji provociraju branitelje pitanjima o "nacionalnim simbolima bivše Hrvatske" i o "reaktiviranom nacionalizmu" i sl. dok ih ne osude za navodno rušenje SFRJ. Kada se radilo o najgorem obliku vrhunski isplanirane srpske agresije na vojno neobučen i neopremljen narod. Po ispitivanjima nekih haaških sudaca i reakcijama Carle del Ponte na hrvatske medije, reklo bi se da se to Beograd ne miri s porazom svoje agresije.
Prijavi Administratoru
#22 "eventualno"VoC 2010-04-23 06:54
Dakle, u pravu su oni koji Josipovica smatraju puno gorim od Carle del Ponte.
On vise ne kaze "eventualno" kad je rijec o "podjeli" BiH.

-----

U Haagu se dokazuje da je hrvatska "planirala, organizirala i izvršila" plan rušenja SFRJ. Da su hrvatski čelnici razvili etnogenezu da bi nastala hrvatska država i eventualno se podijelila Bosna i Hercegovina. (Nije li to jasno i iz sadržaja svjedočenja Stjepana Mesića!).
Prijavi Administratoru
#23 VoCBoljunac 2010-04-23 08:38
Gospođo Arapović, veoma me raduje poveznica na arhivu SD.
Znamo da se za suđenje za Bljesak i Oluju u Hagu možemo zahvaliti Mesiću, krivokletniku i Račanu.

Inače, rasprava o našoj otrovnoj lignji, ma koliko bila na mjestu nije baš korisna. Korisna je u toliko da umanji njezin otrovni utjecaj na naše društvo.

Nikakve isprike i lažne samooptužbe hrvatskih poglavara ne će i ne može izmijeniti povijuesne činjenice.
Prijavi Administratoru
#24 Ne, ne, ne, ne.........!Guest 2010-04-23 09:46
Znamo da se za suđenje za Bljesak i Oluju u Hagu možemo zahvaliti Mesiću, krivokletniku i Račanu.
**************************************

Nemaju oni, Me&Ra, veze s tim suđenjima. Oni su mali komesarići, denuncijanti i tekliči, formalna vlast.

Kada bi im pripisali zaslugu za ta suđenja, dali bi im nezasluženu konotaciju, slavu!ž

Oni su ološ i užas, na razini nekakvog pijanog četnika s Banije iz posljednjeg rata.

Hrvati, Me&Ra jesu to formalno, NIŠTA NE ODLUČUJU. Samo mogu biti akindžije, martolozi i vlaški čarkari.
Te će termine bolje objasniti Ivana.
Prijavi Administratoru
#25 ...VoC 2010-04-23 11:19
Slazem se s gosp. Boljuncem, Mesic i Racan su "pripremili razanj" ali trebalo je uhvatiti "zeca" da se on i nalozi...
Upravo zbog sve vece opterecenosti svijeta drugim zaristima, on se lozi novim zrtvama i plamen raste kao onaj oblak od pepela i lave...
Dokle tako HDZ mora...
Ja takodjer vjerujem da se nece mijenjati povijesne cinjenice kako neki zele, ali se RH (i HDZ) moraju pripremiti za gasenje vatre koju su nalozili, u protivnom koga ce biti briga...

p.s. postovani Jusufe, nisam strucnjak za terminologiju, ali smatram masoneriju odgovornom, a jos odgovornijim one koji im sluze. Zato su za mene Racan i Mesic gori od svakoga (i danas Josipovic).
Prijavi Administratoru
#26 ...VoC 2010-04-23 11:28
HDZ ne spominjem pod medju "gorim" iz obzira prema gosp. Boljuncu: on vjeruje da Jadranka zna bolje nego sto se radilo prije nje. Ali zna-se tko je dokazivao "kredibilitet" i kako.
Prijavi Administratoru
#27 JusufBoljunac 2010-04-23 14:01
Odgovorila Vam je Ivana. Supotpisujem njezin odgovor.
Prijavi Administratoru
#28 VoCBoljunac 2010-04-23 14:05
Kad odgovorim na poruke (komentare) napisat ću par riječi o domoljublju. Bio sam u gradu u banci (u kojoj sam nekada radio) i riječ po riječ sjetio se nekih "domoljubnih" doživljaja. I kad sam napustio banku nikako da prestanem misliti o tome.

Komentar imam gotov u glavi, ali ga moram otipkati.
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća

Zadnji komentari

Tko je na vezi?

  • Boljunac
  • javornov
  • zmijicamala
  • 3 korisnika
  • 83 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal