Hoće li vladajući odgovarati za svoju štetnu politiku spram države i građana?
Hoće li jednom vladajući političari pred sudom odgovarati za svoju štetnu politiku prema hrvatskoj državi i njezinim građanima? Uopće nije bitno jesu li njihove prevare, laži, obmane, trgovanje morem i zemljištem, nepoštivanje hrvatske kulture, patnje naroda, negiranje obrambenog rata, neposjedovanja dugoročnih programa razvoja gospodarstva i poljoprivrede posljedica neznanja, komunističkog razmišljanja, sluganstva, osobnog koristoljublja, jugonostalgije ili nekih drugih razloga. Oni su zakazali, izdali, krivi su i trebali bi odgovarati. Na civilizirani način, i ne trebaju nas strašiti sa slučajem Kairo.
Moje pisanje je potaknuto člankom „Sporazum između HDZ-a i SDSS-a o suradnji u Vladi RH-e i Hrvatskom saboru", objavljenom u Hrvatskom slovu 11.veljače 2011., raznim izjavama da gđa Kosor i sadašnja vlada nisu odgovorni za sastavljanje spiskova branitelja osumnjičenih za ratne zločine itd. Ne znam je li uopće netko provjerio (bar ja nisam nigdje pročitala) je li takav sporazum na štetu većinskog naroda i drugih manjina osim srpske, a sve zbog kupovine mogućnosti vladavine, u skladu s Ustavom RH-e.Sporazum je sklopljen 10.siječnja 2008.
Gđa Kosor i njezina vlada i danas rade prema tom sporazumu, a posljedica te vladavine su sve nedaće koje nas razaraju i uništavaju.
Primjerice prema poglavlju I. „obnova obiteljskih kuća (stanova) i stambeno zbrinjavanje" u članku III. je navedeno da će se sve zahtjeve za stambeno zbrinjavanje bivših nositelja stanarskog prava izvan područja posebne državne skrbi riješiti do kraja 2010.Kako ne postoji propis tko spada u tu kategoriju ne možemo niti znati je li to pitanje riješeno, jer u tisku se samo pojavljuju oglasi za kupnju stanova. Nigdje nije naveden rok do kada su srpske „izbjeglice" morale zatražiti stambeno zbrinjavanje.
Točka IV. - Sredstva za realizaciju obnove i stambenog zbrinjavanja
Točka IV. glasi da će se potrebna sredstva za realizaciju obnove i stambenog zbrinjavanja osigurati kroz ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka. (U tom sastavu to ministarstvo više ne postoji, a sredstva će valjda dati Italija za nemilosrdno ribarenje u našem neproglašenom gospodarskom pojasu.)
Poglavlje III. - Regionalni i lokalni razvoj
Članak I. U državnom proračunu osigurati će se dodatna sredstva za jedinice lokalne samouprave sa slabim proračunskim mogućnostima. Ni govora o mogućnostima državnog proračuna a niti o nekoj reorganizaciji JLS-e kako predlažu neke međunarodne institucije, možda će srpske oaze ipak dozvoliti. Vlada to sprovodi. Naš državni aparat je preskup, ali još uvijek se mogu dizati skupi krediti
Poglavlje IV. - Posebne mjere socijalne politike
Nema govora o ravnopravnosti svih građana. Izgleda da su svi ostali građani socijalno zbrinuti a da ih domovi umirovljenika čekaju otvorenih vrata.
Poglavlje VII. - Institucije manjinske samouprave
I to poglavlje gđa Kosor provodi, poznat je nedavni pokušaj zakonom regulirati status nacionalne koordinacije vijeća srpske nacionalne manjine sa statusom pravne osobe i osigurati sredstva.
Poglavlje X. - Reforma pravosuđa i državne uprave
Točka I. Reorganizirati Ministarstvo pravosuđa tako da se poveća broj državnih tajnika. Služi li to samo zapošljavanju pripadnika srpske manjine?
Moglo bi se analizirati svako poglavlje i njihova štetnost za državni proračun i povećanje siromaštva ostalih građana, ali valjda mi samo na taj način zaslužujemo povoljnu ocjenu nekih država članica EU-e koje imaju dvostruka mjerila što se tiče ljudskih prava.
Navodim svoju zamolbu upućenu predsjedniku HS-a, predsjednici Vlade RH-e i ministru pravosuđa Draženu Bošnjakoviću, na koju sigurnu nikada ne ću dobiti odgovor:
„Svoju zamolbu s pitanjima upućujem na osnovi Zakona: o pristupu na informaciju, o javnom informiranju, o pravu na pristup informacijama i Etičkom kodeksu državnih službenika, kao i zbog članka 31. Zakona o Vladi Republike Hrvatske prema kojem Vlada svoje odluke,rješenja i zaključke ne mora objaviti u „Narodnim novinama".
1) Smatraju li se oficiri JNA, vojni djelatnici koji su bili na službenoj dužnosti u gradovima izvan PPDS-i kao Split, Zagreb, Zadar,Pula itd. i koristili vojne stanove u vrijeme službovanja i po zapovijedi vrha JNA napustili mjesta i stanove službovanja i otišli u druge vojne oblasti, izbjeglicama?
2) Koliko je SRH do 1990. godine izdvajala sredstava za izgradnju vojnih stanova u svim bivšim republikama?
3) Zbog čega kupovina stanova po tržnim cijenama, a prema raznim oglasima u dnevnom tisku, vrijednosti više milijardi kuna za povrat u gradove navodnih srpskih izbjeglica, ne podliježe „javnoj nabavi"?
4) Molim odgovor u zakonskom roku.
Mira Ivanišević."
Isto tako nije nam poznato kada su hrvatski i srpski državni djelatnici sastavljali spiskove osoba koje su eventualno počinile ratni zločin, jer i oni su posljedica navedenog sporazuma.
Sve se odvija u prijateljskoj atmosferi uz smiješak simpatičnih ljudi kao vi svoju djecu meni na more a ja svoju vama na skijanje. Sramota.
Stalno se spominje Poglavlje 23. Pravosuđe i temeljna prava. Gđa Vesna Pusić je jednom rekla da su sva srpska prava zacrtana u tom poglavlju i da se nemamo što buniti. U tom poglavlju je naveden Odjel za ljudska prava i prava manjina koji osigurava usklađenost zakonodavstva iz djelokruga Ministarstva s međunarodnim dokumentima iz područja zaštite ljudskih prava i prava manjina. Zar pred zakonom nemaju svi građani ustavom osigurana prava bez obzira na nacionalnu pripadnost?
Zbog čega se stvaraju prijedlozi, sporazumi i zakoni bitni za opstojnost naroda bez javne rasprave ili referenduma?
Za takovu samovoljnu vladavinu mora netko odgovarati ali se narod mora probuditi i shvatiti svoju snagu.
Mira Ivanišević