Budimo demagozi – vozimo nezaposlene i umirovljenike – free

 

 

 Only zunzarije&vuvuzele

Niže cijene tramvaj-karte

Krilaticu – svi uzimaju, nitko ništa ne daje, potvrđenu i na Večernjakovoj naslovnici u srijedu – Imali ste, više nemate, demantira barem malo medijska objava i praksa. U Večernjaku smo nedavno mogli pročitati sniženje cijene parkiranja na broju 102 za jednu kunu po satu, Gradska rubrika pretvorila se, neozbiljno rečeno, u ZET-ove zidne novine, gdje se može pročitati sve i šire o snižavanju ZET2cijena tramvaj-karte na otprilike 10 kuna, ali i drugih oblika tramvajskog prijevoza, najavljuje se HEP-ovo snižavanje cijena struje do deset posto, ako se odmah očita brojilo i rezultati pošalju na pravu adresu.

Snižava se i participacija za zdravstvene usluge za neke za deset kuna, a ipak povisuje za nekije za isto toliko kuna. Prava glazba za one koji to sve moraju plaćati iz svojeg džepa i nada da će toga moguće biti još, u skladu s očekivanjima da će nam kao članici EU poteći makar i tankim curkom, sa slabašnim druckom, EU med i mlijeko. Pogotovo kada čitamo da ima još oho-ho-ho lufta, jer prema Večernjaku, također u srijedu, možemo pročitati da, unatoč pojeftinjenju, plaćamo najskuplju tramvajkartu u Europi.

Stoga se, dopustimo si slobodu lamentiranja, zapitajmo treba li bilo kojoj europskoj metropoli, a Zagreb je to formalno postao prije tri mjeseca, tramvajski promet? Naravno da se sve to odnosi i na autobusni ZET-ov prijevoz, ali nam je kao dugogodišnjim korisnicima tramvaj više prirastao srcu. Ako se složimo da treba, a praksa to potvrđuje, i u Zagrebu i u ostalih 27 metropola, onda recimo i krajnji slučaj da bi tramvajski promet «vozio» i da ima vrlo malo putnika. Dodajmo tomu da je cijena prijevoza kroz cijenu tramvaj-karte činitelj koji bitno utječe na brojnost putnika, a nekakva logika pokazuje da će prijevoz biti rentabilniji ako što više putnika plati kartu, po cijeni koju odredi prijevoznik, dakle ZET, odnosno Grad Zagreb.

Je li baš sve uvijek u rentabilnosti, kontrolama i visokim kaznama koje kažnjeni, koji u velikom broju nemaju novaca i za kartu, zbog neimaštine ionako ne mogu platiti? I drugo pitanje: je li baš sve uvijek u palici. Ne zaboravimo da postoji i čarobna!

Zaposlenici najveći korisnici

Kakvu sada imamo situaciju? Najviše korisnika i platilaca tramvaja su zaposlenici, ako primaju plaću, pa je i broj tramvajskih vozila «sardinski» najpuniji u prijevozu zaposlenih na njihova radna mjesta, prije KorisniciNajviše korisnika i platilaca tramvaja su zaposlenici, ako primaju plaću, pa je i broj tramvajskih vozila «sardinski» najpuniji u prijevozu zaposlenih na njihova radna mjesta, prije početka radnog vremena, i odlazak nakon rada kući. Tramvaji su puni od, «bubnimo», 7 do 9 sati, te od 15 do 17 sati. Ostalo vrijeme su prazniji, pa i uz izmijenjeni broj «vlakova» u prometu i izmjenu Kartavoznog reda.početka radnog vremena, i odlazak nakon rada kući. Tramvaji su puni od, «bubnimo», 7 do 9 sati, te od 15 do 17 sati. Ostalo vrijeme su prazniji, pa i uz izmijenjeni broj «vlakova» u prometu i izmjenu Kartavoznog reda.

I sada dolazimo do krucijanog pitanja. Najmanje novca imaju nezaposleni i umirovljenice i umirovljenici. Vožnja košta 20 kuna do nekog odredišta i natrag. Dvadeset kuna, za usporedbu, stoje i dvije štruce kvalitetnog kruha, a u trgovačkim centrima i do pet. Slične bi bile usporedbe sa sezonskim voćem, mesnim prerađevina po izgledu teško odredivog podrijetla, i sl. Za one koji nemaju sve je skupo.

I sada njih tjerati da u penzion/time-u, od 9 do 14 sati, kada umirovljenici obavljaju svoje poslove - od odlazaka u bolnice, do plaćanja režija i kupovine na placevima i u trgovinama, da plaćaju skupu tramvajkartu, premda u polupraznim tramvajima, koji ionako, ponavljamo - poluprazni, moraju voziti, jer im to određuje njihov vozni red, a sve se troši, pa i amortizacija, bez obzira koliko u tramvajima ima putnika. Trošilo bi se i da su prazni!

620 400 1351337429zet pokazZašto je Metropolcima – nezaposlenima i umirovljenicima i svima potrebitima za kretanje po velikom gradu, širokom od istoka do zapada više od dvadeset kilometara i sjeverno do juga gotovo isto toliko, vožnja skupa? Dva kruha za tramvaj, da bi se uštedjelo na naknadi za plaćanje računa za troškove na zajedničkoj uplatnici za Holding, pet kruhova za kilogram mesa, dvadesetak i više kruhova za grijanje već ovih dana, a ljeto je nedavno završilo, osam kruhova za HTV, isto toliko za prijenosnike TV signala, i tako sve plativo u kruhovima drugima, a njima ostaje malo ili gotovo nimalo.

Razmotrimo trgovačku računicu i logiku trgovačkog centra na Knežiji koji se nedavno povećavao i proširivao, a njegovi autobusi su free vozili kupce u susjedne, naravno istog vlasnika. On je trošeći autobuse zarađivao novac. Je li baš sve u novcu? Ima li nekakve logike da i drugi kojima ZET prevozi mušterije više participiraju u troškovima javnog prijevoza, da bi kupci kod njih kupovali više kruha.

Naputak za demagoge da postanu stvarno privlačni i uvjerljivi je – ostavimo nezaposlenima i umirovljenicima, kao i drugim potrebitima njihove kruhove i dajmo im tramvaje i busove u penzion/time-u, koji u tom vremenu ionako voze poluprazni, da se bez naplate, na engleskom, da nas cijeli svijet razumije – voze free. Nagrada je dobročiniteljstvo u krizi koja ne prolazi, a za imidžlije privlačan imidž, za izborne natjecatelje sigurni izgledi za bolji izborni rezultat, bez fige v žepe. A za korisnike, više kruha.

DRAN

 

 

Čet, 24-07-2014, 00:10:25

Komentirajte

Zadnji komentari

Radio i TV

Visoka kvaliteta

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Posjetitelji

Imamo 190 gostiju i jedan član online

Administriranje

Preporučite članke

Podržite članke na jednoj od socijalnih mreža jednim klikom!

Facebook, Tweet, Google+, LinkedIn, Pinterest

Facebook like

hkvhr logo afterburner2

Preporučite portal i naš forum svojim prijateljima i poznanicima kako bi i oni znali za komentare, reportaže, razgovore i vijesti koje ovdje objavljujemo.

Kolumne

Hrvoje Hitrec Nenad PiskačDavor DijanovićLjubomir Škrinjar

Lijepa Naša

0067_Veliki_Tabor.jpg
Copyright © 2014 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom (GPL).