Trogir: Moderna hrvatska povijest sažeta u samo jednoj ploči

Trogir je grad duge povijesti kojeg bi svatko tko ima priliku trebao barem jednom posjetiti. Kako je njegov znameniti stari dio smješten na malom otoku u uskom području između kopna i velikoga otoka Čiova, a vrlo blizu Splitske zračne luke, ljeti je opsjednut i preplavljen turistima. U zadnjih dvadesetak godina na otoku Čiovu izgrađeni su brojni apartmani, što sigurno doprinosi sveopćoj metežu jednom kada počne turistička sezona. Stoga su, za one koji vole izbjegavati gužvu, nastupajući dani u svibnju idealni za posjet jedinstvenom dragulju na zapadnoj obali Kaštelanskog zaljeva.

Trogir

katedrala sv. Lovre

katedrala sv. Lovre

Stari dio grada Trogira, u kojem smo snimili većinu slika iz ove reportaže, uvršten je na UNESCO-ov popis Spomenika svjetske kulturne baštine. Njime dominira katedrala sv. Lovre. Na njezin se zvonik posjetitelji mogu popeti u sklopu obilaska unutrašnjosti katedrale (za ulaznicu od 20 kuna) i uživati u jedinstvenom pogledu na male i velike svari koji su naši preci izgradili. Gradnja katedrale počela je 1213. godine, a završila je 1589. godine. Upravo je zvonik bio najveći izazov i njega se gradilo kroz dva stoljeća.

IMG_pogled

IMG_pogled2

Pogled sa zvonika katedrale sv. Lovre

Portal - Majstor Radovan

IMG_ivan

Sveti Ivan Krstitelj - prizor krštenja Isusa

Raspelo

U katedrali se može vidjeti i zbirka crkvenih predmeta

Portal - Majstor Radovan

Portal - Majstor Radovan

IMG_portal3

Portal katedrale sv. Lovre

Majstor Radovan odgovoran je za prekrasan portal iz prve polovice 13. stoljeća na ulasku u Katedralu. O majstoru Radovanu čini se da nema puno podataka. Ostaje činjenica da je nakon svih ovih stoljeća portal na Katedrali ostao odlično sačuvan. Štoviše, nedavno je i obnovljen tako da je sivkastu patinu zamijenio blještavi sjaj bijelog kamena.

IMG_panorama

IMG_panorama2

Desno se vidi zgrada osnovne škole Petra Berislavića. Ban Berislavić se istakao u borbama protiv Turaka, poglavito u Bosni, sve do svoje pogibije 1520.

IMG_tvrdjava

Tvrđava KamerlengoTvrđava Kamerlengo

Osim na zvonik katedrale sv. Lovre pri obilasku stare jezgre sigurno se vrijedi uputiti i na tvrđavu Kamerlengo. Ona je manje-više sve što je ostalo od gradskih obrambenih zidina što su dolaskom Napoleona u Dalmaciju srušene. Kada je izgrađena,u tvrđavi Kamerlengo je bila mletačka vojna posada kako bi se suzbila moguću neposlušnost hrvatskog stanovništva u Trogiru i okolici. Ime je dobila po činovniku kamerlengu (camerariusu), mletačkom blagajniku. Unutar njezinih zidina Talijani su streljali 12 Hrvata antifašista 14. listopada 1941. godine. Koliko su ubijeni Hrvati na samom početku rata  mogli biti vezani na „druga Tita i Centralni komitet Komunističke partije Jugoslavije", a koliko su bili dio hrvatskog otpora i nezadovoljstva talijanskom okupacijom Dalmacije, vjerojatno nije teško zaključiti. No, to ostavimo na dušu autorima ploče koji su uspjeli ni jednom ne spomenuti riječ Hrvatska ili hrvatski.

Trogirsko brodogradilište

Trogirsko brodogradilište

Trogirsko brodogradilište Brodotrogir nalazi se na otoku Čiovu, tako da dominira južno-zapadnim pogledom s tvrđave Kamerlengo. I ovo brodogradilište ima kao i gotovo sva druga hrvatska brodogradilišta problema s poslovanjem. No, moraju li hrvatska brodogradnja biti vječni problem ili se mogu iznaći nova rješenja i uštede unutar njih samih neka je druga tema.

IMG_detalj

IMG_detalj2

IMG_ulica

Knežev dvor

IMG_Vijecnica2

Knežev dvor, odnosno Općinska vijećnica iz 15.stoljeća, s krasnim gotičkim dvorištem

IMG_ploca

Ploča hrvatske himne

Napokon, došli smo i do „Ploče hrvatske himne" koja u nekoliko redova teksta sažima zapravo cjelokupnu noviju povijest Hrvatske. Nju je Hrvatska seljačka stranka postavila povodom stogodišnjice „Lijepe Naše" 1935. godine. Ovakva ploča je naravno zapela za oko svakoj nehrvatskoj vlasti pa su je Talijani 1941. godine nakon okupacije maknuli. Dugo joj je trebalo za povratak na pročelje Općinske vijećnice (Kneževog dvora), točnije sve do Hrvatskoga proljeća 1971. godine i zlatnih dana Matice hrvatske. Međutim, nakon što je ovaj nacionalni pokret ugušen, protuhrvatska politika se još jednom obračunala s pločom. Točnije, jugoslavenske komunističke vlasti odlukom Općinske skupštine a na inicijativu SUBNOR-a dale su ju maknuti 18. listopada 1974. godine. Vraćena je tek oslobađanjem od jugoslavenskoga „bratskog" stiska - 28. srpnja 1990. zauzimanjem Hrvatske demokratske zajednice a na radost trogirskog puka - kako danas piše na ploči. Nadajmo se da hrvatski narod ne će dozvoliti još jedno njezino uklanjanje, ikada.

M. M.

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 Lijep pozdrav VEDRANU,BOLJUNC U,JUSUFU i svim ostalim ograncima NEZAVISNE DRŽAVE HRVATSKE..MIJO F 2010-05-02 18:55
Izbrisano.
Prijavi Administratoru
#2 TrogirGuest 2010-05-02 21:23
Predivan grad, raj na zemlji. Uostalom, kao i svi gradovi u našoj Dalmaciji.
Prijavi Administratoru
#3 Hrvatska?!Guest 2010-05-03 12:44
Unutar njezinih zidina Talijani su streljali 12 Hrvata antifašista 14. listopada 1941. godine. Koliko su ubijeni Hrvati na samom početku rata mogli biti vezani na „druga Tita i Centralni komitet Komunističke partije Jugoslavije", a koliko su bili dio hrvatskog otpora i nezadovoljstva talijanskom okupacijom Dalmacije, vjerojatno nije teško zaključiti. No, to ostavimo na dušu autorima ploče koji su uspjeli ni jednom ne spomenuti riječ Hrvatska ili hrvatski.
************************************************************************

Zašto davati novu inačicu njihove (12 Hrvata antifašista) borbe? Nema potrebe spominjanja (ni jednom ne spomenuti riječ Hrvatska ili hrvatski) nikakve “Hrvatske” jer se oni nisu borili za Hrvatsku, uostalom vidimo danas što je “Hrvatska” nakon borbe Hrvata za “Hrvatsku” (1991.- 1995.), u čijim je rukama – ako uopće postoji – je “Hrvatska” ostala, koju su upravo Hrvati prepustili neprijetelju (Mesić, Milanović, Josipović, Ćaćić, svi Pusići itd itd)?
Uostalom, ta “duzina”, da je preživjela, iskzala bi se u Sloveniji, pod zapovjedništvom Sime Dubajića.

I to je povijest, i ne da se mijenjati. samo se može ispravno - revizija! - protumačiti, objasniti.
Prijavi Administratoru
#4 HrvatskaM. M. 2010-05-03 21:59
Ne slažem se s komentarom „Jusufa“ kako se radi o nekakvoj novoj inačici hrvatske povijesti, odnosno borbe. Hrvatski domoljubi su bili protiv talijanske fašističke okupacije Dalmacije, a današnja imena koja se kite antifašističkim perjem s tim nemaju nikakve veze pa mi se ne da njih ni spominjati. To što je antifašistička borba u Dalmaciji, gdje je jako puno Hrvata izginulo spletom povijesnih okolnosti u okviru partizanskoga pokreta, kasnije monopolizirana SOBNORom i ostalim jugoslavenskim partijskim institucijama, ne mijenja na stvari da su Hrvati uvijek htjeli biti samo svoj na svome. Primjer: Dubrovčani koji su spalili talijanske zastave u svom rodnom gradu i izbjegli talijanska streljana bili su žrtve jugoslavenskog oslobođenja na Daksi (osam od dvanaest). Što su oni, komunisti, fašisti, ili jednostavno Hrvati i kršćani, osim ako je Rajska djevo, kraljice Hrvata ideološka pjesma?
Prijavi Administratoru
#5 Antifašisti?Guest 2010-05-03 22:15
"Hrvatski domoljubi su bili protiv talijanke fašističke okupacije Dalmacije"
********************************
Ako su bili protiv fašizma, zašto su napustili Dalmaciju (borbe gotovo da nije bilo do jeseni 1943. kada su Nijemci reokupirali Dalmaciju) i išli na stotine kilometara daleko, na teritorij NDH (Bosna), i tamo se borili (u početku) isključivo protiv ustaša? Mogli su se boriti u "svojkoj kući".
Prijavi Administratoru
#6 ProšlostGuest 2010-05-03 22:36
Previše živite u prošlosti. Bilo pa prošlo-i definitivno gotovo. Zločina je bilo sa svih strana, mislim da je više dosta nepotrebnih diskusija kojima se zamarate. Ako već želite "plakati", sjetite se da nas čeka đavao koji se zove Europska unija.
Prijavi Administratoru
#7 Prošlost?Guest 2010-05-04 05:13
Je, Tramuntana, slažem se, ali NIGDJE KAO NA BALKANU PROŠLOST NE ODREĐUJE SADAŠNJOST, MRTVI UPRAVLJAJU ŽIVIMA. Inače, neki (Srbi, Židovi, komunisti itd...) vječito vraćaju prošlost i diskurz o prošlosti naučio sam od njih, zar ne?

A glede EU, tu se u cijelosti slažem, to je neviđena zamka; za male narode pogotovu. Inače, ta se aždaha (EU) mijenja u tijeku i nese jaja, i ne zna se što će na kraju iz tih jaja ispasti.

A, Hrvatske, ne će tako brzo u EU, možda uđe u bratskom zagrljaju sa Srbijom. Inače, vidim da su se pohlepne oči otvorile mnogima na "predpristupne fondove", neradnici pohlepni na šolde. Kao vještičine čokolade-mamili ce za Ivicu i Maricu.
Prijavi Administratoru
#8 Dvije zanimljve pločeBoljunac 2010-05-04 09:18
Jednu bih nazvao domoljubnom, a drugu ideološkom.

Ploča posvećena Lijepoj našoj ne traži nikakva dodatna ovbjašnjenja. A druga, ideološka nosi znak svoga vremena kad se niti domoljublje nije moglo izraziti izravno. Moralo je biti zagađeno ideologijom.

Ne znam povijesne činjinice o strijeljanju 12-orice u Trgogiru. Tek mogu nagađati što je poticalo te mlade ljude na oružani otpor okupatoru, Talijanima. Mislim da nije bilo u pitanju ni KPJ ni "drug Tito" jer se za Tita tada nije niti znalo, nego da je bila riječ o otporu talijanskom okupatoru, neovisno o tomu što je taj okupator bio vođen fašistima.

Jusufu bih pak preporučio da više proučava našu tadašnju prošlost, a da manje optužuje - u ovom slučaju Dalmatince.

I zašto u ovaj kontekst stavljati i naše pristupanje u EU ?

Inače je reportaža sjajna. Za svaku pohvalu. Bravo M.M. !
Prijavi Administratoru
#9 JusufeGuest 2010-05-04 12:25
Pogledajte malo mlade generacije rođene 80.-tih i 90.-tih. Što stvarno mislite da je njih briga tko je koga strijeljao '41 u Trogiru? Da se uči u školama, da se zna-tu sam definitivno za. Da se odaje počast-tu sam opet za. Ali ovoliki prostor posvećivati takvim stvarima meni je uistinu pretjerivanje. Upravo zbog ovakvih neprestanih rasprava (sa svih strana) i sami ste se tako izrazili- mrtvi upravljaju živima.
Prijavi Administratoru
#10 BoljunacGuest 2010-05-04 12:52
Zaboravih još napisati da se slažem s ovim što je napisao Boljunac.
Prijavi Administratoru
#11 Za M.M...Tri puta BRAVO...Guest 2010-05-04 13:09
#4 Hrvatska — M. M. 03-05-2010 21:59
Ne slažem se s komentarom „Jusufa“ kako se radi o nekakvoj novoj inačici hrvatske povijesti, odnosno borbe. Hrvatski domoljubi su bili protiv talijanske fašističke okupacije Dalmacije, a današnja imena koja se kite antifašističkim perjem s tim nemaju nikakve veze pa mi se ne da njih ni spominjati. To što je antifašistička borba u Dalmaciji, gdje je jako puno Hrvata izginulo spletom povijesnih okolnosti u okviru partizanskoga pokreta, kasnije monopolizirana SOBNORom i ostalim jugoslavenskim partijskim institucijama, ne mijenja na stvari da su Hrvati uvijek htjeli biti samo svoj na svome. Primjer: Dubrovčani koji su spalili talijanske zastave u svom rodnom gradu i izbjegli talijanska streljana bili su žrtve jugoslavenskog oslobođenja na Daksi (osam od dvanaest). Što su oni, komunisti, fašisti, ili jednostavno Hrvati i kršćani, osim ako je Rajska djevo, kraljice Hrvata ideološka pjesma?
Citiraj ...Svjedok događanja Luka Jukić iz sela Ercegovci...ova ko zbori:Mijo mi smo se digli protiv Talijana..ne znajući za "dogovr" dr.A.Pavelić i vojvde Amona di Savoya od Spoleta(ako se tako zvao,ali slično zasigurno..)i na "kapama" nikakvih oznaka imali nismo,te smo se digli na ustanak protiv talijanske okupacije i onda nas je KPJ-u vještom političkom obmanom "uvalio" u ORJUNU i tek smo 50-ih godina bili svjesni da poslije srpske okupacije nismo trebali "ginuti" protv talijanske..već bi se mi s Talijanima dogovorili tj. poslije Duče-a katolička Italija bi na "kršćanskim" tradicijama Dalmaciju pustili kao slobodnu regiju ili..Tu sam "jedino" našao "da nešto ima" jer RIM je imao izbore 400 g.prije Krista te plebiscit ili referendum poslije pada "carstva" se počeo "čak" i primjenjivati.N ikad nije bilo kasno se dići i 15 g.od 45-te protiv poronule Italije da je trebalo!?Eto tako "razmišlja" hrv.PUK i moj pokojni L.Jukić!To se ja sjećam 35 g. MFP!
Prijavi Administratoru
#12 ?????Guest 2010-05-04 13:23
Mijo, ti tvoji koji nisu imali nikakvih oznaka na kapama svjesno poslije 45 g. izbaciše i križ iz Dalmacije te tako oskvrnuše Hrvatska groblja!
Prijavi Administratoru
#13 ????? — HISTrionGuest 2010-05-04 13:55
..dragi Istraninu slično je bilo i u hrv.Istri..opak a vremena,ali niste u pravu,nitko ništa nije "istjerao",jer starokršćanska zdanja od Savudrije do Ulcinja su jako starija od Prvostolnice ili đakovačke Katedrale ili Crkve Sv.Petar i Pavao u Osijeku,što je dokaz od kud je krenulo kršćanstvo u našoj domovini!?Zar je Vama danas normalno da 87,7% deklariranih Katolika izabere AGNOSTIKA za predsjednika DRŽAVE ili da Vam glavnu raspravu o politici vode ljudi i žene poput Kaina,Puhovskih ,V.Pusić ili I.Goldsteina..š to zar su Hrvati pomrli?..ili 10 g.Mesić predsjednik?Opr ostite meni nije!MFP!
Prijavi Administratoru
#14 RazmišljanjeGuest 2010-05-04 14:36
"Tko ne zna i ne ljubi svoje, božijeg lica ne će vidjeti" - Škoro

Eto tako "razmišlja" hrv. PUK, pa opet agnostika za predsjednika, pa u čemu ja dragi Mijo nisam u pravu.
Prijavi Administratoru
#15 JosipovićGuest 2010-05-04 14:53
U čemu je toliki problem što je predsjednik Republike Hrvatske agnostik ????

E, moj primitivni narode...
Prijavi Administratoru
#16 Problem nisu agnostici...Jardo 2010-05-04 18:38
...,problem je u igri skrivača. Ali sada se više niti ne kriju,kada pogledate tko je još sve pozvan za savjetnika predsjednika republike.Njih još 13 kom ,sve sami " agnostici " tj. titoljupci,osim možda jednog ili dvojice među njima.Uz " doživotnog drugog " i dodatnih par milijunčića kuna,ovi paraziti na onemoćalom tijelu jadne Hrvatske ne obećavaju baš njen oporavak.
Čovjek na mjestu predsjednika,sa " najvišim mogućim obrazovanjem " očito pojma nema o poslu kojeg se prihvatio.
Dok budu vijećali,pisali mu govore i radili njegov posao,on će ih ,izgleda, jedino moći zabavljati muzikom sa sintisajzera. Bar nešto.
P.S.Ovaj Buda-mumija je kao krpelj,napio se hrvatske krvi,al još ne pušta.Jadna smo mi nacija kada se ne možemo otresti komunističkih zlotvora.Niti u XXI. st.
Prijavi Administratoru
#17 Antifašisti...Guest 2010-05-04 18:45
Ne slažem se s komentarom „Jusufa“ kako se radi o nekakvoj novoj inačici hrvatske povijesti, odnosno borbe. Hrvatski domoljubi su bili protiv talijanske fašističke okupacije Dalmacije, a današnja imena koja se kite antifašističkim perjem s tim nemaju nikakve veze pa mi se ne da njih ni spominjati.
**********************************************************************
Pavelić nije nimalo bio drugačiji od čitavog niza “hrvatskih” političara prije ili poslije sebe. Ne vidim razlike između Račana i Pavelića, ili Pavelića i Mesića, Tuđmana, Bakarića ili Josipovića i Sanadera. Talijani nisu bili prijatelji niti državi NDH niti hrvatskom narodu, i on je – Pavelić - sve radio zbog svoje vlasti jer bi ga Talijani likvidirali. Nijemci, su bili isto tako neprijateljski nastrojeni prema Hrvatima (a to su i danas!), i prepustili su Talijanima sve zapadno od Drine, uključujuči Crnu Goru, Sandžak i Kosovo s Metohijom. I Talijani i Nijemci su bili prirodni saveznici srba. Nijemaca nije bilo više od tri divizije i njih je samo zanimalo očuvanje komunikacija s Grčkom i dalje na istok.

E, sada, vučete me za jezik, i sada kada ste ga izvukli, evo vam ga: ti vaši “hrvatski domoljubi” (i bez SUBNOR-a, zloglasna 11. Dalmatinska i još neke) bili su uključeni u zloglasnu 26. diviziju koja je po Lici u travnju i svibnju 1945. učinila brojne zločine ubijajući žene, djecu, starce, zarobljene hrvatske vojnikle. Dalje, dospjeli supreko Istre sve do Trsta gdje su infojbirali na tisuće civila. Poslije su vraćeni u Sloveniju gdje su na desetine tisuća hrvatskih civila i vojnika zaklali.

To je bio njihov antifašizam; a ja to nikada ne spominjem dok me netko ne povuče za jezik.

I, konačno, danas je za zagrebačke političare vele-zločinac nekakvi Ratko Mladić. A što je taj Mladić više učinio sramno od slavnih partizanskih komandanata (da ne nabrajam)? Mladić je ratni zločinac, a hrvatski partizani imaju svoje ulice i visoke penzije.

Da, Tramuntana (Da se uči u školama, da se zna-tu sam definitivno za. Da se odaje počast-tu sam opet za.) u potpunosti se slažem, ALI TREBA ONDA “častiti” SVE ŽRTVE A NE SAMO NEKE. U tomu je problem.
Prijavi Administratoru
#18 Nažalost, u tome ima puno istine ...Boljunac 2010-05-04 19:13
Koliko mi je poznato točn je što navodi g. Jusuf o nekoj Dalmatinskoj brigadi i zličinima koje su počinili njezini pripadnici.

Danas je kolumnist VL g. Jajčinović razglabao o Titu. Nekako mi se čini da je sve nastojao umekšati i razvodniti. Tito mu je i takav i onakav : dobri duh ili zloduh. I u zaključku zatupio :

" Da nije bilo boljševičke prevlasti u partizanima, vjerojatno ne bi bilo ni Bleiburga ni odmazde".

To mu je totalna glupost. Da nije bilo komunista ne bi bilo niti partizana ili bi ih bilo veoma malo. Boljševici tj. komunisti nisu prevladali u partizanima nego su kao tajno zavjereničko društvo formirali svoje ćelije i raspirivali bratoubilački rat i okupatorsku odmazdu i već od samog početka zajašili su partizane i iskoristili ih za svakovrsne zločine. Tako su dobrim dijalom i dalmatinski partizani zlouporabljeni za zločinačko komunističko osvajanje vlasti. Odmazda, osveta, mržnja su bile tek pomoćna sredstva za pokretanje masovnih sustavnih zločina nad svojim narodom.

Po tome je Tito i njegovi pomagači postao svjetski megazločinac.

Sjećam se riječi nekog partizana kako su znali tko su komunisti, jer da su se u određeno vrijeme odvajali na tajne posebne sastanke i tamo razgovarali. Partizani nekomunisti su navodno bili tek poslušnici. Znalo se da uz zapovjednika postoji i komesar i to je bilo sve što su smjeli znati. Sve u svemu čisto zavjerenička društva.
Prijavi Administratoru
#19 Znači Vama nije bitno..Guest 2010-05-04 22:34
..Vama "nadprimitivcim a",da li bravarskom radionicom upravlja recimo stolar ili automehaničkom električar..ili katoličkom Crkvom metropolit Jovan ili patrijah Pavle..pa ljudi to nije spojivo(kompati bilno) i to je čisti dokaz tko namješta VLAST u RH!?Vi gospodine ne razumijete krucijalne stvari,a o "primitivizmu" tako na "brzinu" davati objede i plus toga,da dođete u moju radionicu,nikad čovjeka ne bi nazvali primitivcem ili nekulturnjakom kakove sam već objede dobio i pokušao sam se legitimirati i nisam uspio jer me ADMIN? uhvatio u alkoholiziranom i neuračunljivom stanju,a "prodanu vlast" i namještenu "iz vana" moramo "plašiti" i moja pogreška je što to ponekad činim riječnikom kojim konverzira 99% puka!?Morate znati da Tesla,Leonardo da Vinci ili Newton ili Thomas Alva Edison,nemaju nikakve škole osim počasnih doktorata,za to ne mašite puno diplomama "nadprimitivizm a" i "intelektualnom " taštinom,zar I.Sanader nije neki dr. ili Z.Maković ili ak.Silobrčić ili Jergović ili..i na što to dragi gospodine liči?,a usput poslušajte H.Šošića,I.Aral icu,A.Stamaća ili M.Tuđmana ili ovog H.Hitreca ili..zar Vam se bar "ne uviđavaju" razlikovne komunikacije od ovih navedenih i putovi dijaloga koji mogu "mikronski" odstupiti od istine i nema tu puno vrludanja!? MFP!
Prijavi Administratoru
#20 Itekako je bitno...Guest 2010-05-05 08:23
Svakom rodoljubu, domoljubu i državotvornom Hrvatu je bitno tko je na vlasti, ali protiv činjenica se ne može baš kao što se više ne može protiv zločina 11 dal. brigade, kako reče dušebrižnik i mecena Hrvatskih emigranata vlč. Cecelja "čovjek bez vjere i moralnih načela nema osjećaj za narod, njemu je svejedno tko je na vlasti i kako se on zove"

Što se tiče "hrvatskih" "intelektualaca " pa njih pomoviraju "nadprimitivci" sa lancom oko vrata koji je skovan u bravarskoj radionici zločinca iz kumrovca kojeg "podržaše" oni vaši bez oznaka na kapama, a ujedno izbaciše trogiranina Ivana Lucića mecenu hrvatske znanosti.
Prijavi Administratoru
#21 TROGIRIVKICA 2010-10-29 15:28
GRAD JE PREDIVAN,KULTUR NO NASLJEĐE KOJE MNOGI NE ZNAJU CIJENITI TE SU GA DEVASTIRALI GDJE SU KOD STIGLI...
Prijavi Administratoru
#22 MISLITE NA IZBORE!nostrodamus 2011-07-27 21:31
HRVATI! Shvatite već jednom da su izbori pred vratima. Ne trošite energiju u jalovim prepucavanjima! Ne nasjedajte provokatorima!
Ne sjedite skrštenih ruku dok se neprijatelji užurbano pripremaju. (Ne zaboravite da su u njihovim rukama glavna tiskovna sredstva priopćavanja, niz državnih i lokalnih radio i tv postaja te deseci portala.)
Svojim intelektualnim sposobnostima svakodnevno pridonosite okupljanju HRVATSKIH DRŽAVOTVORNIH SNAGA!
Samo zajedničkim nastupom moguće je pobijediti "Kukuriku koaliciju"!
U protivnom, čeka nas novi - još strašniji - teror jugo-crvenih komandira / komesara!!!
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća

Zadnji komentari na Portalu Hrvatskoga kulturnog vijeća

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal