Razgovor s Krešimirom Miletićem 

Gospodine Miletiću, zamolio bih Vas da se ukratko predstavite čitateljima Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća. S čime se bavite u profesionalnom životu i koje su sve Vaše aktivnosti?

Krešimir MiletićRođen sam 1973. u Zagrebu. Oženjen sam, otac četvero djece. Nakon MIOC-a (današnja XV. gimnazija) diplomirao sam na Sveučilištu u Zagrebu, Pravni fakultet, smjer diplomirani socijalni radnik na temu: Aktualnost socijalnog nauka Katoličke crkve u Hrvatskoj. Trenutno sam zaposlen u Gradu Zagrebu, Gradskom uredu za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom na mjestu stručnog savjetnika. Pored redovitog školovanja, upisao sam i poslijediplomski specijalistički studij 'Management neprofitnih organizacija i socijalno zagovaranje' Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu gdje ovih dana čekam obranu završnog rada. Od ranih studentskih dana intenzivno sam vezan uz laički angažman u Katoličkoj crkvi. Na poseban način bio sam vezan uz franjevce konventualce u Župi sv. Antuna Padovanskog u Zagrebu gdje sam u petaestak godina služio u brojnim aktivnostima, radu s djecom, mladima, osobama u potrebi. Predsjednik sam Udruge za promicanje obiteljskih vrijednosti – Blaženi Alojzije Stepinac koju sam i utemeljio 2002. te Hrvatskog bračnog i obiteljskog saveza CRO-BIOS koji okuplja 15 katoličkih obiteljskih udruga s područja Republike Hrvatske. Osim redovnog obrazovanja i poslijediplomskog studija, završio sam niz edukacija i stekao nekoliko certifikata s područja građanskog odgoja, psihosocijalnog tretmana počinitelja nasilja u obitelji, psihosocijalnog tretmana maloljetnih počinitelja nasilja, rada s djecom koja imaju rizično ponašanje, pisanja projekata i dr. Višegodišnji sam vanjski suradnik Centra za socijalnu skrb Zagreb u ulozi voditelja mjere nadzora nad izvršenjem roditeljske skrbi. Bio sam član Pododbora za sadržaje pripremnog razdoblja i predprogram uoči Euharistijskog slavlja s papom Benediktom XVI. na Hipodromu.

Predsjednik ste Udruge za promicanje obiteljskih vrijednosti – Blaženi Alojzije Stepinac. Kakva je prema Vašem mišljenju perspektiva katoličkih obitelji u Hrvatskoj?

ObiteljDemografska slikaSvake godine u Hrvatskoj se rađa između 7 i 10 tisuća stanovnika manje negoli ih umire. Projekcije govore da će, ako se ovaj trend ne promijeni, Hrvatska do 2070. imati 500.000 stanovnika manje negoli danas. Imamo trend starenja populacije, sve kasnijeg ulaska u brak, sve kasnije dobi u kojoj žene rađaju prvo dijeteObitelj je prva i životna stanica ljudskoga društva, pa tako i Hrvatske. Svi ćemo se složiti da obitelj zaslužuje biti na prvome mjestu svakoga čovjeka, jer smo u obitelji proveli i provodimo najsretnije trenutke života, a obitelj je i prva škola društvenih kreposti bez kojih ljudsko društvo ne može opstati. Za očekivati je i da bi odnos države i svih politika, ali i cjelokupnog društva, prema toj prvoj i životnoj stanici ljudskog društva trebao biti posebno osjetljiv i zaštitnički, te da bi se obiteljske vrijednosti trebale promicati i štiti u svim sastavnicama svakodnevnog života. No, je li tome tako u Hrvatskoj?

Kada pogledamo podatke, statistike, rezultate društvenih istraživanja, ali i jednostavno pogledamo oko sebe u našoj bližoj okolini, svjedočimo drugačijoj istini. Obitelj ne samo da je mnogostruko ugrožena i izložena brojnim vanjskim i unutarnjim razaračima, već u teškoj situaciji u kojoj se nalazi kao da ne dobiva podršku, zaštitu i pomoć.

Hrvatska promatrajući demografski zapravo izumire, ponešto sporije negoli cjelokupna Europska civilizacija koja migracijom radno sposobnog stanovništva pokušava ispuniti sada već teško nadoknadive deficite. Obitelj, natalitet, programi usmjereni obitelji ponovno postaju pitanje 'par excellence' za Europu koja je očito izgubila ono nešto najvažnije što drži i osigurava opstanak čitavog društva i civilizacije. Još je bl. Ivan Pavao II upozoravao na 'kulturu smrti' i pogubne posljedice sustava koji ne vrednuje obitelj, dostojanstvo ljudske osobe, obiteljske vrijednosti, vjeru. Rezultati su vidljivi.

Svake godine u Hrvatskoj se rađa između 7 i 10 tisuća stanovnika manje negoli ih umire. Projekcije govore da će, ako se ovaj trend ne promijeni, Hrvatska do 2070. imati 500.000 stanovnika manje negoli danas. Imamo trend starenja populacije, sve kasnijeg ulaska u brak, sve kasnije dobi u kojoj žene rađaju prvo dijete itd. Po broju rastavljenih brakova još uvijek smo nešto iznad europskog prosjeka, što možemo zahvaliti jednim dijelom i kršćanskom nasljeđu koje se opet nesmiljeno napada kroz medije. U Hrvatskoj sve više govorimo i o pojavi 'socijalnog steriliteta' (samački život) koji zahvaća 20% muškaraca i 9% žena u dobi od 35 do 44 godine.

Kada govorimo o obitelji u Hrvatskoj, potrebno je upozoriti na glavne razarače obitelji, koje možemo podijeliti na unutarnje i vanjske. Među najvažnije unutarnje razarače svakako možemo ubrojiti manjkavu pripravu za brak, probleme komunikacije među članovima obitelji, nedostatak bračne i obiteljske duhovnosti, osobne i obiteljske financije, neučinkovito upravljanje vremenom.

Od vanjskih razarača obitelji ističem sustavno lošu i promašenu politiku prema obiteljima, donošenje protudruštvenih zakona među kojima izdvajam Zakon o suzbijanju diskriminacije, neusklađenost rada i obiteljskog života, financijske terete i dužničko ropstvo, utjecaj medija koji nameću protubračni i protuobiteljski mentalitet, marginalizaciju utjecaja obitelji u društvu te na poseban način pokušaje da se roditeljima oduzme pravo da biraju odgoj i obrazovanje u skladu sa svojim pozitivnim vrijednosnim sustavom.

Istraživanja pokazuju da preko 80% građana smatra kako žene nemaju dosta poticaja za rađanje, mlađe ispitanice sklonije su tvrdnji da porodiljski dopust ima negativan utjecaj na njihov posao i karijeru.

Ovo je tek dio zastrašujućih podataka koji upućuju da trenutna upravljačka elita dubinski ne razumije ovo pitanje i u kolikoj je mjeri zapravo čitava budućnost Hrvatske dovedena u pitanje. Hrvatska je zapravo u ratu, koji ima višestruko dalekosežnije i opasnije posljedice od svih dosadašnjih agresija kojima je bila izložena Hrvatska. Stoga su žurno potrebne temeljite društvene i političke promjene u Hrvatskoj.

Prilikom nedavnog posjeta Hrvatskoj papa Benedikt XVI. pozvao je hrvatske obitelji da budu otvorene prema životu. Koja je važnost toga posjeta za hrvatske obitelji i općenito za Republiku Hrvatsku?

Papa BenediktDuhovni bojBoj koji se bije na svjetskoj pozornici duhovne je naravi. Onaj 'koji nema tijelo', 'Otac laži i čovjekoubojica otpočetka' vodi bespoštedni rat protiv tijela, protiv čovjeka, dostojanstva ljudske osobe, života. Na poseban način vodi se rat protiv muškarca i žene, maternice – kao svetišta života, braka i obitelji kao stožera društva.Hrvatska nalazi na vrlo važnoj prekretnici. Stanje je iznimno teško: narod se osjeća prevarenim, izdanim, povrijeđenog dostojanstva. Laž se prikazuje kao istina, a istina se prikazuje kao laž. Hrvatske heroje i žrtve proglašava se zločincima, a sve ono što napada i vrijeđa hrvatski identitet, povijest, vjeru, dušu i srce naroda pokušava se nametnuti i prikazati kao budućnost bez alternative. Svjedoci smo vrlo agresivnih napada na Katoličku crkvu, pravo na slobodu vjeroispovijesti, slobodu mišljenja i javnog izražavanja vjere. Svjedoci smo silnog vapaja Hrvatske za istinskom slobodom, suverenitetom i pravdom. Na poseban način se napada brak i obitelj kao stožer cijeloga društva.

Boj koji se bije na svjetskoj pozornici duhovne je naravi. Onaj 'koji nema tijelo', 'Otac laži i čovjekoubojica otpočetka' vodi bespoštedni rat protiv tijela, protiv čovjeka, dostojanstva ljudske osobe, života. Na poseban način vodi se rat protiv muškarca i žene, maternice – kao svetišta života, braka i obitelji kao stožera društva. Kao najočitija i najprepoznatljivija razlika između subjekata na društvenoj i političkoj sceni iskače upravo ova razlika u vrjednotama i vrijednosnom poimanju sržnih istina o čovjeku i stvarnosti koja nas okružuje.

Stoga je dolazak pape Benedikta XVI, poglavara Katoličke crkve, vrhovnog autoriteta suvremenog čovječanstva iznimno važan za Hrvatsku. Hrvatskoj je potrebno novo proljeće, duhovna obnova i preobrazba svih razina društva koja neće biti moguća bez aktivnog uključivanja vjernika laika u društveni i politički život. Ovaj posjet doživljavam kao snažan poticaj za svekoliko buđenje hrvatskog naroda i obnovu zajedništva.

Prilikom posjeta neke su opskurne udruge i mediji otvoreno iskazivali svoju netrepeljivost prema Katoličkoj crkvi i papi. Skriva li se iza tih postupaka «kršćanofobija», protiv koje ste pred nekoliko mjeseci prosvjedovali, utemeljivši inicijativu «Stop kršćanofobiji!»?

Stop kršćanofobijiNaravno. Cilj više nije niti skriven: raskid ugovora između Republike Hrvatske i Svete Stolice, izbacivanje vjeronauka iz škola i uvođenje crkvenog poreza. Usporedo s time ide i ofenziva zagovornika rodne ideologije na zakonodavstvo i obrazovni sustav koja u konačnici ima za cilj zatiranje kršćanskog identiteta, redefiniranje antropologije čovjeka, braka, obitelji. Crkva i vjernici, naravno, smetaju na tome putu, osobito prisutnost vjeronauka u školama, jer je obrazovni sustav postao ključni prostor borbe. Tko će i koje sadržaje nuditi našoj djeci postaje iznimno važno pitanje. Dio kampanje protiv Crkve je stvarati mit o razdijeljenosti pastira i vjernika, a zapravo se radi o pokušaju marginaliziranja Crkve i njezina utjecaja u društvu napadima na crkveni vrh. Da, sve je to dio dobro planirane i sinhronizirane kampanje koju smo otvoreno prozvali kršćanofobijom.

U ožujku smo ispred Županijskog suda u Zagrebu kao katoličke udruge po prvi puta izašli javno na ulicu i vrlo glasno viknuli: „Car je gol!" Ovaj prosvjed je pokazao da građani katolici, kao jedna tiha većina u Hrvatskoj, više neće šutjeti i trpjeti sve učestalije napade, ismijavanja i otvorenu diskriminaciju nekih organizacija, udruga, službenih institucija i medija, a posebno kada je riječ o napadima na pravo na slobodu mišljenja i izražavanja misli te na slobodu savjesti i vjeroispovijedi kao i na slobodno javno očitovanje vjere ili drugog uvjerenja. Ovim prosvjedom smo iskazali solidarnost s vjeroučiteljicom Jelenom Mudrovčić i njezinom obitelji koja je prva procesuirana žrtva napada na slobodu vjeroispovijedi u Hrvatskoj i otvorene mržnje i netolerancije prema Katoličkoj crkvi. Pokazali smo da se može prosvjedovati dostojanstveno, ne vrijeđajući nikoga i zalažući se za pozitivne vrednote.

Na apsurdnost Zakona o suzbijanju diskriminacije i na stvarnu opasnost po navedena prava i slobode građana katolika u Hrvatskoj ukazivali smo još u vrijeme donošenja tog zakona. Katolički dio civilnog društva sve je, vrlo detaljno, objasnio i simulirao različite moguće zlouporabe zakona zastupnicima vladajuće većine. Rezultat je bio takav da je Zakon, uz sitne izmjene, ipak donesen i to sa 117 glasova za, samo jednim glasom protiv i jednim suzdržanim.

Objašnjenja koja smo, uz do tada neviđenu medijsku kampanju, slušali ukazivala su na mišljenja da je to zakon koji se treba donijeti po hitnom postupku, da je Hrvatska zemlja u kojoj žive homofobi koji maltretiraju i diskriminiraju osobe homoseksualnih sklonosti, kako su primjeri diskriminacije brojni i slično. Rezultat prve godine provedbe ovog Zakona bio je zapanjujuć. Tijekom 2009. nije bio zabilježen niti jedan slučaj diskriminacije po osnovi rodnog identiteta i rodnog izražavanja, a u cijeloj Hrvatskoj je zabilježen tek jedan slučaj na osnovu seksualne orijentacije. Nije li to zanimljivo? Kada koristite riječ "suzbijati", zapravo pomislite na jednu široko rasprostranjenu pojavu, na brojnost neke pojave, a imate rezultat nula i jedan. Očito je trebalo žurno pronaći barem jedan slučaj jer je sama praksa pokazala svu njegovu apsurdnost i potvrdila sve ono što smo tada govorili.

Ovo suđenje vjeroučiteljici Jeleni Mudrovčić je udar i napad na slobodu vjeroispovijesti ne samo građana katolika, već i pripadnika svih vjerskih zajednica u Hrvatskoj. Danas je to vjeroučiteljica, sutra će to biti rabin, pastor ili imam. Ovo je udar i na obrazovni sustav u Hrvatskoj. Ovo je napad i na ustavna prava roditelja da imaju pravo i slobodu na samostalno odlučivanje o odgoju djece. Vjeronauk u školi je izborni predmet i nikoga se ne tjera na njegovo pohađanje. To što škola nije riješila pitanje boravka djeteta koje ne pohađa vjeronauk, to nije argument za uskraćivanje prava na vjeronauk drugoj djeci čiji roditelji žele da ga pohađaju. Mogao bih ovdje nabrajati i dalje, ali u osnovi je riječ o čistom i sustavnom maltretiranju građana, a koje je omogućio Zakon o suzbijanju diskriminacije. Zbog svega navedenog, Hrvatski sabor će očito trebati na predstojećim parlamentarnim izborima popuniti ljudima koji će znati zastupati istinske interese hrvatskog naroda te će zaustaviti ovakvo nepotrebno maltretiranje građana.

Nedavni prosvjed homoseksualnih udruga u Splitu, prilikom kojega je došlo do nereda, neke su medijske trube također nastojale upregnuti u protukatolička kola. Koje je Vaše mišljenje o čitavom tom događaju u Splitu? Zanimljivo je da nitko ne postavlja pitanje troškova takvih parada, dok se je prilikom posjeta pape brojala svaka kuna.

PederiSplit je toga dana trebao biti pust, ulice prazne. Najsnažniji prosvjed protiv povorke trebao je biti potpuna tišina. Muk. Poput tišine na Trgu bana Josipa Jelačića u Zagrebu tijekom klanjanja Presvetom Oltarskom Sakramentu sa sv. Ocem na kojemu su deseci tisuća mladih bili u potpunoj tišini. Ta tišina odjeknula je snažno. Da, riva je trebala biti prazna. Kafići zatvoreni. Jer grad – to su ljudi. Grad nisu zidine, na što nas je na prekrasan način podsjetio i Siniša Glavašević pišući o Vukovaru. Najsnažniji i najglasniji prosvjed Splićana bio bi da su jednostavno ostavili ulice potpuno prazne. Ovako, organizatori prosvjeda ostvarili su upravo ono po što su i došli. Nakon debakla sa neuspjelim prosvjedima protiv dolaska sv. Oca, protiv Katoličke crkve, dobili su na poklon medijsku pažnju i status žrtve.

Troškovi ovakve parade samo su dio razbacivanja novcem političkih struktura koje novac poreznih obveznika koriste kako bi se građane ponižavalo, vrijeđalo, napadalo njihov identitet, ponos, vrjednosni sustav, domoljublje. Postavlja se pitanje općenito bačenog novca poreznih obveznika na političku elitu koja je izručila generale, pokrala narod, koja nastavlja sa devastacijom hrvatskog ponosa, povijesti, sadašnjosti, a ako hrvatski građani ne shvate ozbiljnost i važnost slijedećih parlamentarnih izbora - i budućnosti.

Posljednjih mjeseci angažirali ste se u novoutemeljenome pokretu «Hrast», gdje ste jedan od utemeljitelja. Zašto ste izabrali baš tu političku opciju, odnosno u kojim ste se vrijednostima koje ona zagovara pronašli?

HrastNeumreženostNije teško vidjeti da su katolici većina u Hrvatskoj, ali su nepovezani, razjedninjeni, neumreženi. Model u kojem se traži jedan veliki vođa nije više aktualan jer će se politika zasnovana na jednoj osobi prije ili kasnije urušiti. Taj jedan uviek se jednima sviđa, a druge odbija. No kada imate mnoštvo kvalitetnih skupina, one su kadre generirati čitav niz kvalitetnih ljudi i zahvatiti zapravo sve kategorije građana, sastaviti programe koji će pogoditi sve društvene skupine.Prvi puta sam za Hrast čuo negdje krajem studenog 2010., kada se formirala skupina utemeljitelja. Prije Hrasta nisam bio politički aktivan u neposrednom smislu članstva u nekoj političkoj stranci. Djelovao sam kroz civilno društvo i to osobito kroz katoličke obiteljske udruge. Ideja Hrasta je bila presudna. Okupljanje svih domoljubnih opcija, zajednički nastup i pobjeda na parlamentarnim izborima. Ono što me posebno privuklo bili su predizbori i jedan potpuno novi pogled na politiku. Izborne liste neće se slagati u stranačkim središnjicama, već će se svaki od kandidata izmjeriti pred glasačima njegove izborne jedinice u predizborima. Ovo otvara mogućnost da se konačno pojave novi, kvalitetni ljudi u politici. Svi možemo vidjeti kako su vrata politike zapravo zatvorena u partitokratskim sustavima koji ne vrednuju kvalitetu, već poslušnost i služenje interesima uskom krugu ljudi iz vrha stranke. U partitokratskim sustavima taj vrh stranke procjenjuje ili odlučuje u ime drugih; što je za njih najbolje i koji su ljudi najkvalitetniji. Hrast kao pokret otvara mogućnost zahvaćanja ljudi ondje gdje oni već jesu: u udurgama, malim zajednicama, župama, različitim skupinama.

Nije teško vidjeti da su katolici većina u Hrvatskoj, ali su nepovezani, razjedninjeni, neumreženi. Model u kojem se traži jedan veliki vođa nije više aktualan jer će se politika zasnovana na jednoj osobi prije ili kasnije urušiti. Taj jedan uviek se jednima sviđa, a druge odbija. No kada imate mnoštvo kvalitetnih skupina, one su kadre generirati čitav niz kvalitetnih ljudi i zahvatiti zapravo sve kategorije građana, sastaviti programe koji će pogoditi sve društvene skupine.

U Hrast sam se uključio zato što ne bih mogao pogledati u oči mojoj djeci jednog dana kad me pitaju gdje sam bio u presudnim trenucima za našu Hrvatsku! Sa 17 godina nisam pitao ništa - osjetio sam ono nešto, nešto od čega se čovjek ne može obraniti u srcu i krenuo kao maloljetni dragovoljac braniti Hrvatsku. Danas, 20 godina kasnije imam isti osjećaj. Moja Domovina je ponižena, izgažena, opljačkana, izdana od strane anacionalnih, asocijalnih i korumpiranih političkih struktura. I tada, kao i danas, potrebno je stati zajedno pod jedan barjak i obraniti Hrvatsku.

Kakav je stav Hrasta glede koaliranja s drugim političkim strankama, koje zagovaraju slične stavove i vrijednosti?

IzboriHrastHrvatski rast – Hrast zagovara zajedništvo svih domoljubnih opcija kako bi se ostvarila izborna pobjeda i omogućile temeljite promjene u Hrvatskoj. Preduvjet za zajedništvo je prihvaćanje predizbora koji zamjenjuju dotadašnju lošu i neuspješnu praksu dogovaranja lista za stolovima. Ono što je građane i udaljilo od sudjelovanja u politici ili sudjelovanja na izborima jest upravo ta distanca koju partitokratski ustrojene organizacije grade između sebe i građana.Hrvatski rast – Hrast zagovara zajedništvo svih domoljubnih opcija kako bi se ostvarila izborna pobjeda i omogućile temeljite promjene u Hrvatskoj. Preduvjet za zajedništvo je prihvaćanje predizbora koji zamjenjuju dotadašnju lošu i neuspješnu praksu dogovaranja lista za stolovima. Ono što je građane i udaljilo od sudjelovanja u politici ili sudjelovanja na izborima jest upravo ta distanca koju partitokratski ustrojene organizacije grade između sebe i građana. Jaz između građana i postojećih stranaka nikada nije bio toliko velik kao danas.

Građani kao da su suvišni na ovoj pozornici; stranačke vrhuške naprave svoj izbor, a onda ga stavljaju pred građane koji zapravo ne biraju, nego samo potvrđuju izbor stranačkih vrhuški. Naravno da to nikoga ne motivira na izlazak na izbore, a već prosjećno informirani glasač svjestan je da najčešće bira između 'dva zla manje zlo'. U čitavom mnoštvu dosadašnjih situacija u Hrvatskom saboru pokazalo se da su zastupnici slijedili ne interese naroda, već interese svojih stranaka i stranačkih lidera. Primjeri tjeralica najistaknutijih političara u Hrvatskoj potvrđuju da se građanima ponudila opcija izbora ljudi koji su služili onima koji su ih stavili na liste. Suradnja s građanima se događa isključivo u prostoru izborne kampanje, a nalikuje više manipulaciji negoli stvarnoj suradnji.

Zato Hrast mijenja ovu paradigmu. Nitko u Hrastu nema zajamčeno mjesto na izbornom listiću. Svoje mjesto treba potvrditi pred građanima svoje izborne jedinice, izaći pred birače i pogledati ih u oči. Onaj koji ne uživa ugled niti poštovanje zajednice u kojoj živi – neće proći ovo prvo sito. Zapravo, jednostavno možemo reći kako će izvan Hrasta ostati oni koji ne žele zajedništvo i služenje interesima Hrvatske, već osobnim interesima. Hrast je ponudio platformu na kojoj je Hrvatska iznad svake stranke, skupine ili pojedinca.

Kakav stav Hrast i Vi osobno zauzimate prema EU? Treba li ili ne Hrvatska ući u ovakvu EU?

UnijaHrvatski građani imaju opravdan strah pred mnogim pitanjima vezanim uz ulazak u Europsku uniju jer nisu odgovarajuće informirani, a razina povjerenja u političke elite koje su između ostalog i vodile pregovore je drastično pala. Europska unija funkcionira na principu ekonomskih i političkih interesa država članica. Iluzorno bi bilo očekivati da će sadašnje države članice o nama razmišljati u bilo kojem drugom kontekstu osim u kontekstu vlastitih interesa. A svjedoci smo da je proces pristupnih pregovora za Hrvatsku protjecao u vrlo ponižavajućem tonu, da smo prolazili različite ucjene, različita mjerila za nas i za neke druge države koje su pristupale, da je potencirana skandalozna izmjena istine o Domovinskom ratu kroz suđenja i osude hrvatskim braniteljima i generalima itd. Lako bi se moglo dogoditi da narod bude taj koji će na referendumu zaustaviti ulazak Hrvatske u Europsku uniju.

S druge strane veći dio javnosti nije upoznat s vrlo važnim činjenicama o kojima nas postojeća politička elita ili ne izvještava ili ih namjerno prešućuje. Naime, postoji nekoliko mitova o tome što to od Hrvatske, navodno, traži Europska unija po pitanju npr. istospolnih brakova, pobačaja i drugih tema koje bi katolicima, ali i svim ostalim građanima bile od važnosti ne samo prilikom artikuliranja određenog stava prema EU, već i prema čitavom nizu zakona koji će se možda mijenjati u Hrvatskoj, a dijelom temeljem navodnih pritisaka iz Brisela.

U srpnju 2010. Europski sud za ljudska prava u Strasburu odbacio je tužbu jednog gay para protiv Austrije po osnovi diskriminacije, a radi toga što Austrija nije omogućila gay parovima sklapanje braka. U presudi je jasno istaknuto da niti jedna država članica nije dužna omogućiti sklapanje istospolnih brakova. Ona to može, ako to baš želi, ali ne mora. To je prepušteno odluci svake pojedine države. Samo 6 država članica omogućilo je sklapanje istospolnih brakova dok je 19 njih omogućilo nekakav oblik registriranja njihovog odnosa. U prosincu prošle godine isti je sud vrlo jasno presudio da ne postoji pravo na pobačaj.

Nadalje, 7. listopada 2010. Parlamentarna skupština Vijeća Europe usvojila je rezoluciju u korist prava na prigovor savjesti za liječnike. Osobito je važan članak koji izrijekom nalaže da "Niti jedna fizička ili pravna osoba neće biti podvrgnuta prisili, neće se držati odgovornom, niti će ju se na bilo koji način diskriminirati ukoliko odbije izvršiti, osigurati prostorije za izvršavanje, pomoći izvršavanju ili se sama podvrgnuti abortusu, izvršiti pobačaj ili eutanaziju, ili bilo koji drugi čin koji bi iz bilo kojeg razloga za posljedicu imao smrt ljudskog fetusa ili embrija." Ovo je za pokretače inicijative (feministički lobi) bio neočekivani obrat jer je Vijeće Europe izglasalo dokument s dijametralno suprotnim ishodom od onoga što su oni zahtijevali. Veliku ulogu u borbi za ovakav konačni tekst rezolucije imale su i katoličke obiteljske organizacije među kojima i krovna europska organizacija FAFCE.

Diljem čitavog svijeta zagovornici rodne ideologije vrlo aktivno, sinhronizirano i planirano vrše pritisak na sve institucije u kojima mogu infiltrirati svoje stavove, uvjerenja i navodna prava. U tome nisu usamljeni. Različiti interesni lobiji, farmaceutske kompanije, proizvođači kontracepcijskih sredstava također su aktivni. Sve se to neposredno reflektira i na Hrvatsku, tako da postoji potreba vrlo ozbiljnog i kompetentnog pristupa ovim temama te odgovarajuća zaštita interesa hrvatskih građana.

Slijedom navedenog, postoji određeni strah kod građana koji više ne vjeruju naslijepo nikome, a osobito ne onima koji su se do sada dokazali rasprodajom hrvatskog ponosa, dostojanstva i suvereniteta. Građanima nije pružena osnovna informacija o onome što će se dogoditi ulaskom ili ne ulaskom u EU i to budi mnoge sumnje. S druge strane svjedoci smo navijačke kampanje vladajućih koji u EU vide ne opstanak naroda, već njihov osobni opstanak na vlasti i daljnju devastaciju Hrvatske. Hrvatska se svakako neće pomaknuti sto, dvjesto ili petsto kilometara na zapad ukoliko uđe, niti će se pomaknuti jedan jedini metar prema istoku ukoliko ne uđe. Ostat će tu gdje je, sa svojim problemima, ali je pravo pitanje kome će pripasti sve ono što su granice do danas čuvale. Hrvatske šume, more, vode, zemlja, suverenitet ...

U Hrastu smo svjesni ovih činjenica i zahtjevamo da se građanima učine dostupnima sve informacije o tome što se pregovaralo i što se u pregovorima dogovorilo, kako bi mogli odlučivati na temelju činjenica, a ne interpretacija onih koji su ovaj narod izdali, ponizili, prevarili i opljačkali.

O svemu ovome imam i osobni stav. Da se danas trebam izjasniti o ulasku ili ne ulasku u Europsku uniju glasovao bih protiv. Moje je mišljenje da Hrvatska prije svega treba jasno postaviti i zaštititi svoje strateške ineterese. Proglašenje gospodarskog pojasa, povratak rješavanju spora oko Savudrijske vale isključivo na Međunarodnom sudu za pravo mora u Hamburgu ili Međunarodnom sudu pravde Ujedinjenih naroda u Den Haagu, poništenje sramotne presude generalima je samo nekoliko točaka s dugačke liste. Hrvatska politika treba najprije štititi interese svojih građana. Hrvatska treba imati karakter, stav. Hrvatska zbog geostrateškog položaja, prekrasne i očuvane prirode, ali i sveg drugog neizmjernog bogatstva ne treba trčati nikome u zagrljaj. Hrvatska prije svega treba trčati svome narodu, koji već stoljećima trči njoj ususret; slobodnoj, ponosnoj, suverenoj! A šansa da se to ostvari je već na ovim parlamentarnim izborima.

Davor Dijanović

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 Oho...EU? -Ne Hvala! 2011-07-14 18:37
'Da se danas trebam izjasniti o ulasku ili ne ulasku u Europsku uniju GLASOVAO BIH PROTIV.'

Ovo već zvući bolje jer izgleda kao STAV.

Još samo treba da i HRAST službeno zauzme JASAN STAV , i evo temelja za okupljanje rodoljuba.

Kada već spominjemo okupljanje rodoljuba, bilo bi dobro kada bi nam g Miletić objasnio što se dogodilo s Josipom Jurčevićem, Ivicom Relkovićem, Miroslavom Tuđmanom i drugim utemeljiteljima Hrasta. Jesu li sami otišli ili su odstranjeni?

Među članstvom i suporterima Hrasta već danima na facebooku bruji da je Hrast u RASULU.
Prijavi Administratoru
#2 Čudo ili Godot?!stameni 2011-07-14 22:20
U očekivanju čuda ili Godota…
... koje se ne će dogoditi i/ili koji ne će doći da, da, - možda još čekamo pečeno pile te nešto slično?!
Pokušao sam razdrmati Hrast proljetos /najprije prihvatili štivo - onda ga bezobrazno odbili/ i sad mi je drago, jer bih bio u skupini onih, koji su krivi za njegovu propast, a zapravo bih bio najsretniji da je uspio, a kako će s njunjavim, sujetnim, jedino uspješnim prodavačima vlastitih štiva i uradaka (svakako dobrih znanstvenika i Hrvatina), jer sa nekog skupa se za nas/vas hrvatski puk vidi slika poput ''posljednje večere'' ispod koje ne piše tko je tko na njoj na primjer – od lijeva na desno ili obratno, a kamoli da se ta plejada mladih vidi na tv-ima i tisku, a ne tek na skupu o generalima kam su došli ne svojim radom, neg su se kak vele Zagorci tam pricu.uknuli i to je sve?! No, da je bar i tako bilo češće?! Od onog - trebali bi, morali bi, ne u EU, ili ovak s ovim ili s onim – drugač nikak – ucjenjivanja i EU i Hrvastke - ta to s politikom nema veze! Zar ne? Ta vi/mi smo protiv svih struja koje mogu pomoći hrvatstvu u ovom trenutku kada se raspada sve na sto strančica u vreći punoj rogova. Zar ne vidite – da nas nitko ne napada, da nikome ne smetamo, a napadamo vladu kao i savo štrbac i oni tamo, ta kao i ''naši'' na elitnom zagrebačkom brdu, čijeg glavnog savjetnika srbski mediji proglašuju jednim od najvažnijih srba današnjice uopće. EJ, ej…!! Tko smo to mi i/ili je istina da svako uživa samo u svojim mišljenjima i svojim štivima – sve drugo je glupo, a to znači glupi smo mi??!! A trčimo u orjunaštvo i svi to pomažemo, mjesto u EU čim prije i sa svom potporom, jer poslije nas dugo nikoga ne će primati!!!
Jednog uvaženog (sličnog svom ocu) poslije jedne promocije knjige u prolazu iz poštovanja pozdravih, okrenu se odmjeri me od glave do pete i okrenu se bez odzdrava – užas, jer kad mladoj dami na plaži velim: ''Gospodična kak imate lepi štel'' – odgovori – '' Hvala Vam gospodine!'' Nema pristojnosti, nema promišljanja, nema ništa … i to je to?! Kako on zamišlja kontaktirati s građanima?! Sa sujetnim očima i vremenima, koja više nisu na njegovoj strani?!
Jedino što još možemo, i to pod hitno se udružiti/dogovo riti/ponizno razgovarati s HDZ, HSS i HSP te i s onim prostacima iz HDSSB te na to nagovoriti bar one strančice na koje imamo/imate utjecaj na isto.
Nema mi smisla više pisati i što niti kome, pa ako ne odlučim za spomenute stranke mogu na listić napisati i: 'Ja sam za Obamu!' Zar ne!
O taj puk, perspektiva, pusta varoš, čkomi … ili kako već to prelijeva o sebi i nama velikan, a ja po stoti put pitam: ''Tko smo mi?!''
Prijavi Administratoru
#3 kad bi sva djeca na svijetu... baš kao ja...Zvonimir Milas 2011-07-14 22:47
Ovaj razgovor me oraspoložio. Drago mi je što po prvi puta iz usta nekoga iz sustava Hrasta čitam jasnu političku određenost u jednom dijelu nacionalnih pitanja.
Posebice me veseli što čovjek spominje hrvatski strateški interes i premda ne elaborira kako ga poima, ipak na njemu prosuđuje je li interes Hrvatske biti ili ne biti u Europskoj uniji.
Nadam se da će argumentacije ovog mladog gospodina naići na refleksiju i razumijevanje njegovih partnera unutar Hrasta.

Dobro je što je Hrast osnovan, kada je riječ o ljudima, koji su do sada u politici apstinirali.

Međutim, podosta naivnim doživljavam sljedeću tvrdnju: „Zapravo, jednostavno možemo reći kako će izvan Hrasta ostati oni koji ne žele zajedništvo i služenje interesima Hrvatske, već osobnim interesima. Hrast je ponudio platformu na kojoj je Hrvatska iznad svake stranke, skupine ili pojedinca.”

No, očekivati da će se netko svrstavati pod Hrast, samo zato što „on“ to „nudi“ i sebe samog smatra „ispravnim“, posve je iluzorno.
Kako bi postao političkim faktorom, Hrast mora prihvatiti činjenicu da je i prije njega bilo onih koji su nastojali ujedinjavati usitnjene nacionalne snage. Iz njihovih neuspjeha treba i učiti – a ne uvjetovati odnose vlastitim pravilima i tek u novom ruhu ponavljati stare grješke. On mora uzeti u obzir da neke skupine postoje niz godina i da su se na izborima – s više ili manje uspjeha – već verificirale. Uzmimo kao primjer HSP, koji na izborima sudjeluje od 1992. godine.
Drugo, Hrast mora srediti svoju vlastitu kuću, prije nego li druge poziva na suradnju. Nije nikakva tajna da su im skupine i pojedinci međusobno posvađani, neki ih i napuštaju, a o njima se donedavno tvrdilo da nose obećavajuće luči. U politici je konzistencija bitan element; no, sa slikom kakvu Hrast o sebi nudi sada potencijalni partneri ne mogu predvidjeti ima li smisla računati na nj ili će im svojim potencijalnim puknućem samo naškoditi reputaciji.
Ništa manje nije važan ni program, koji u primijenjenoj artikulaciji mora biti čvrst i jasan kao suza; uopćeni „programi“ ne znače nikome ništa. I ne treba se bojati da će se vlastitim stavom nekoga odvrnuti.

Još nije kasno za iskren pogled u zrcalo.
Prijavi Administratoru
#4 Bravo Krešimire Miletiću!Tomo iz HSP dr.Ante Starč 2011-07-15 00:46
Svaki tvoj odgovor je na mijestu....sad svi oni koji su bili labilni i sumnjali u Hrast ali i koalciju HRast-HSP dr.Ante Starčević-HČSP vide koji su istinski domoljubi....al i i pravi vjernici...sad valjda oni zavedeni shvaćaju da su svi oni koji su pljuvali po Miletiču i Iličiću da su neki kroz njihovu diskreditaciju pokušali diskreditirati i rušiti HRast...Ali nisu uspijeli ...Nažalost u svemu tome su sudjelovali i ljudi sa desnice.. ..nažalost za nas kroz takva nastupanja desnih opcija u biti se u tim strankama skrivaju ljudi kojima nije nit će biti prva na mijestu ljubav prema katoličkoj vjeri u Hrvata,Domovini i obitelji već do osobnih promicanja ali i fotelja. Na sreću tih ljudi ima malo ali nažalost su glasni i potkupljeni i uvijek su tu da rade nerede i razjedinjenost među nama.Na nama pojedincima ali i ljudima koji zasad čine koaliciju HRast-HSP dr.Ante Starčević-HČSP da osujete takve ljude i izbace ih u ropotarnicu...a mlade snage kao Miletić su oni koji nam trebaju osigurati poštenje u politici na domoljubnim-vje rskim-obiteljsk im vrednotama...a sve ćemo to napraviti ako se istinski domoljubi i domoljubne opcije okupe oko koalicije HRast-HSP dr.Ante Starčević-HČSP i svojim ponašanjem pokažu da im je Hrvatska iznad svega.Naravno i samo uz pomoć katolićke crkve u Hrvata koja i stoji iza Hrasta i ovakve koalicije svojom neizravnim odobravanjem.Sv e ostalo iza takvog konteksta bi bio osobni promašaj pojedinaca....z ato osobno pozivam Bušića,Sačića,J určevića ali i Jedino Hrvatsku,Hrvats ku stražu,ABH da se vrate ili dođu pod okrilje HRasta da zajedno učinim ponovno ponosnu Hrvatsku i Hrvate ali i da obranimo Hrvatsku od najezde iznutra i izvana....
ZALJUBLJEN U HRVATSKU!
NE u EU !
Prijavi Administratoru
#5 "Hrvatski rast – Hrast zagovara zajedništvo svih domoljubnih opcija kako bi se ostvarila izborna pobjeda i omogućile temeljite promjene u Hrvatskoj."gracena 2011-07-15 14:09
Odličan prijedlog.

Podravam inicijativni prijedlog s vjerom i nadom u sveopći uspjeh . Jer, jedino združeno domoljubna opcija na izborima
ima priliku ostvariti (spriječiti pod svaku cijenu nepoželjno osipanje glasova )i u praktičnom smislu htjenja i želje vlastitog naroda u cijelosti.
Prijavi Administratoru
#6 Marko BarišićBoljunac 2011-07-15 20:12
Još nisam pročitao gornji razgovor. Učinit ću to.

Za sada želim ovdje prenijeti zaključni dio kolumne Marka Barišića iz današnjeg Vjesnika.

"Što se pak tiče Grčke, tu postoje dvojbe. Jedni smatraju da bi tu zemlju po svaku cijenu trebalo spasiti od nemogućnosti da vraća svoje dugove. Drugi, a u posljednje vrijeme njih je, čini se, sve više, misle kako bi Grčku ipak trebalo pustiti da potone. Zemlja bi trebala proglasiti bankrot, izići iz eurozone i sama ponovno pokušati stati na noge. U tom slučaju euro bi opstao, ali bez Grčke, što bi bila i poruka svakoj novoj zemlji koja bi mogla dospjeti u takvu situaciju. Odluka o tome koja će se opcija primijeniti, još nije donesena."
Prijavi Administratoru
#7 DOSTA NEODLUČNOSTI!tonča 2011-07-15 20:19
Ne želim propovijedati, ali da mogu izreći, da mi se komentari ne sviđaju, a vrijeme zajedništva kao da se rasplinjava!?
Ma dajte već jedanput pokažite zajedništvo na ovom jedinom pravom portalu, hrvatskom, naše konačno zajedništvo počam od HRAST-a, ABH, Jedino Hrvatska, a dodatno još i svih drugih pravaških i drugih stranaka! Ili za zajedništvo, ili opet...? Pa dosta je već navlačenja i nedorečenosti! Godišnji ljetnji odmori prolaze...
Prijavi Administratoru
#8 Hrvatsko slovo br. 847Boljunac 2011-07-15 20:27
Sadrži izlaganje dr. sc. Ivana Lučića u povodu objavljvanja posljednje od 18 knjiga generala Slobodana Praljka.

Izlaganje g. Lučića je veoma dobro i potkrijepljeno jakim argumentima. Kogagod zanima BiH morao bi pročitati to izlaganje.

Najvažnji dio nalazi se na kraju teksta:

"Dakle, nije uopće pitanje je li se mogao izbjeći sukob s Bošnjacima- muslimanima devedesetih, nego je pitanje može li se izbjeći sukob s Bošnjacima -muslimanima u skoroj budunosti ? Mislim da može, ali samo ako tu opasnost ozbiljno shvatimo i ako se potrudima da je izbjegnemo. Jer, mobilizacija je već na djelu. Svi koji imate MAX TV možete gledati Dnevnike Hayata i FTV. Redovito počinju s masovnim grobnicama, ubijenom djecom, žrtvama koje pozivaju na pravdu, ali i na osvetu. Mislim da je žrtava rata, kao i žrtava licemjernih i nepoštenih politika i previše."
Prijavi Administratoru
#9 Odlični odgovoriCetina 2011-07-15 20:50
Čestitam, gospodine Miletiću.
Volio bih vidjeti više takvih u Hrastu.
Prijavi Administratoru
#10 Slažem se s Cetinom.Domovine sin 2011-07-15 22:10
Bravo!
Prijavi Administratoru
#11 hrvaticaHrvatica 2011-07-15 22:37
Bravo Gospodine Mileticu, ohrabrujuci interviju. Bojim se da bez zajednistva svih stranaka i udruga biti ce tesko do pobjede. Hrvatsku mozemo spasiti jedino pobjedom na izborima.
Prijavi Administratoru
#12 Bravo Krešimire Miletiću!kostresh 2011-07-16 04:06
Citat:
O svemu ovome imam i osobni stav. Da se danas trebam izjasniti o ulasku ili ne ulasku u Europsku uniju glasovao bih protiv. Moje je mišljenje da Hrvatska prije svega treba jasno postaviti i zaštititi svoje strateške ineterese. Proglašenje gospodarskog pojasa, povratak rješavanju spora oko Savudrijske vale isključivo na Međunarodnom sudu za pravo mora u Hamburgu ili Međunarodnom sudu pravde Ujedinjenih naroda u Den Haagu, poništenje sramotne presude generalima je samo nekoliko točaka s dugačke liste. Hrvatska politika treba najprije štititi interese svojih građana. Hrvatska treba imati karakter, stav. Hrvatska zbog geostrateškog položaja, prekrasne i očuvane prirode, ali i sveg drugog neizmjernog bogatstva ne treba trčati nikome u zagrljaj. Hrvatska prije svega treba trčati svome narodu, koji već stoljećima trči njoj ususret; slobodnoj, ponosnoj, suverenoj! A šansa da se to ostvari je već na ovim parlamentarnim izborima.
ITO JE TO...
IMAM SVOJ STAV
Prijavi Administratoru
#13 Jel to pošteno ?dduvnjak 2011-07-16 06:21
Citat:
O svemu ovome imam i osobni stav. Da se danas trebam izjasniti o ulasku ili ne ulasku u Europsku uniju glasovao bih protiv. Moje je mišljenje da Hrvatska prije svega treba jasno postaviti i zaštititi svoje strateške ineterese. Proglašenje gospodarskog pojasa, povratak rješavanju spora oko Savudrijske vale isključivo na Međunarodnom sudu za pravo mora u Hamburgu ili Međunarodnom sudu pravde Ujedinjenih naroda u Den Haagu, poništenje sramotne presude generalima je samo nekoliko točaka s dugačke liste. Hrvatska politika treba najprije štititi interese svojih građana. Hrvatska treba imati karakter, stav. Hrvatska zbog geostrateškog položaja, prekrasne i očuvane prirode, ali i sveg drugog neizmjernog bogatstva ne treba trčati nikome u zagrljaj. Hrvatska prije svega treba trčati svome narodu, koji već stoljećima trči njoj ususret; slobodnoj, ponosnoj, suverenoj! A šansa da se to ostvari je već na ovim parlamentarnim izborima.
Ma o čemu vi pričate ulazak u EU izričito podrazumjeva
Da je Hrvatsku stvorila zločinačka organizacija dr Franje Tuđmana
Da je Hrvatsko more EU more i da neki morski pojasevi ne dolaze u obzir
Da je Hrvatska u EU sastavnica Zapadnog Balkana
Da je........ još puno toga
Put u EU je put Ive Sanadera ,Vesne Pusić..Jace....
Svi važniji hrvatski generali su osuđeni ,u zatvoru i u čekaonici za kazamate ....a vi mladi čovječe govorite IMAM SVOJE MIŠLJENJE AL GA NE SMIJEM POLITIČKI IZRAZIT.
Upravo obrnuto POLITIČKI STAV PROTIV EU treba ponjeti narod da vas bira ,a ne kenjkavo -vi narode izaberite ili neizaberite EU a mi pošteni ćemo biti uz vas jer mi smo pošteni.
Prijavi Administratoru
#14 G.Duvnjakgracena 2011-07-16 08:38
Citat:
Hrvatska prije svega treba trčati svome narodu, koji već stoljećima trči njoj ususret; slobodnoj, ponosnoj, suverenoj! A šansa da se to ostvari je već na ovim parlamentarnim izborima.
Smirite strasti i iznova pročitajte jasno i glasno izrečen osobni stav g.Miletića.

Nije srž problema osobni stav g.Miletića neg' kako i koji metod primjeniti kako bi se sve što hrvatski diše ujedinilo čim prije. Možebitnih 5% osvojenih glasova pojedinačnim nastupom vodi isključivo totalnom porazu državotvorne opcije.

Složna braća kuću izgrade od temelja do krova, nesložna ju razruše od krova do temelja.
Prijavi Administratoru
#15 Nadopuna komentarugracena 2011-07-16 09:19
zaboravih navesti vrlo bitnu činjenicu

citiram g.Prpu:

"mi glasamo, oni broje"

Tko nadzire i proglašava službeni podatak o postotono osvojenoj premoći u vidu glasova taj odlučuje o pobjedi, bez obzira što narod ima želju izreći .
Prijavi Administratoru
#16 Tuđmanova utopija ?dduvnjak 2011-07-16 11:56
Citat:
gracena-Nije srž problema osobni stav g.Miletića neg' kako i koji metod primjeniti kako bi se sve što hrvatski diše ujedinilo čim prije. Možebitnih 5% osvojenih glasova pojedinačnim nastupom vodi isključivo totalnom porazu državotvorne opcije.
Ako je samo 5% ZA NE U EU onda nismo državotvorni narod za kojim vrijedi suze liti.
Prijavi Administratoru
#17 n × 5 %Cetina 2011-07-16 12:15
Citat dduvnjak:
Citat:
gracena-Nije srž problema osobni stav g.Miletića neg' kako i koji metod primjeniti kako bi se sve što hrvatski diše ujedinilo čim prije. Možebitnih 5% osvojenih glasova pojedinačnim nastupom vodi isključivo totalnom porazu državotvorne opcije.


Ako je samo 5% ZA NE U EU onda nismo državotvorni narod za kojim vrijedi suze liti.
Gracena je dobro napisala.
Duvnjače, malo logike i malo matematike pa zaključci ne će biti krivi.
Prijavi Administratoru
#18 treba pazit na probavudduvnjak 2011-07-16 12:38
Citat:
Cetina-Duvnjače, malo logike i malo matematike pa zaključci ne će biti krivi.
Da je Hrast pokušao da se nametne kao suverenistička opcija sa integralnim faktorom NE U EU i pokušao sa 12strančica x5% srušiti vlast na nešto bi sličio.
Ovako provodi HDZovu- SDPovu-Sanadero vu-Jacinu-Pusić kinu politiku ulaska u EU.
Rađe ću biti među 0,001% koji s tim nemaju veze .
Prijavi Administratoru
#19 PorazMislav 2011-07-16 13:13
Samo ti budi 0,001%. Još jedan slavni poraz kojih se Hrvatska nagledala s jednim izuzetkom, Franjom Tuđmanom.
Prijavi Administratoru
#20 izdajnici u većini?dduvnjak 2011-07-16 13:32
Mislave ulazak u EU sa osuđenim Tuđmanom i njegovim generalima je konačna narodna verifikacija Haaških presuda i prihvaćanje "istine" da mu je država produkt zločinačkog pothvata. Poslije referenduma nema više ONI izdajnici ,svi MI postajemo izdajnici i to onih ljudi koji nam državu stvoriše. Ako je mozak u pitanju tu se nemože pomoći. Referendum je posljednja kušnja.
Prijavi Administratoru
#21 ddCetina 2011-07-16 13:42
Duvnjače, Hrvate ste dovoljno branili.
Za promjenu, branite malo HDZ, SDP, HNS i ostale orjunaše.
Prijavi Administratoru
#22 Zajednička platformaDomovine sin 2011-07-16 16:42
Na platformi glorificiranja ili pak rezolutnog odbijanja ulaska RH u EU, ne može se integrirati domoljubna opcija, jer se ona sastoji od EU protivnika, EU skeptika i EU zagovornika, ali se zato može izazvati podjela i onemogućiti njezin dolazak na vlast.
Ono na čemu se pak može integrirati domoljubno biračko tijelo, jest odgoda referenduma. Referendum treba odgoditi izravno (u pregovorima s Vladom RH, pa bude li potrebno u tu svrhu prikupiti i 450.000 potpisa) ili neizravno (glasujući protiv integracije u EU, pa dolaskom na vlast i pregledom zatečenog stanja eventualno raspisati novi referendum).
Uzmemo li u obzir vremensku i svaku drugu usklađenost referenduma s parlamentarnim izborima i haaškim presudama, potpuno je jasno kako je ona sve samo ne slučajna i kako je u ovome trenutku predstojeći referendum štetan za RH i u službi dezintegracije domoljubne opcije, te spriječavanja njezinog dolaska na vlast. Borba protiv Hrvatske vodi se istodobno na više polja, pa zbog toga borba za Hrvatsku treba biti jednako složena i vođena na tim istim poljima na kojima se vodi njezino poništavanje, a poglavito na bojnom polju HDZ-a.
Kapilarno širenje i umrežavanje udruga i pojedinaca na Hrastovoj platformi, koaliranje takvoga Hrasta s političkim strankama i demokratizacija (duhovna i fizička tuđmanizacija) HDZ-a, poslovi su koji trebaju biti usporedno vođeni i po mogućnosti sinhronizirani, želimo li doći u poziciju vlasti. Tek dolaskom na vlast, nakon pregleda potpisanih ugovora i provedene javne rasprave, trebalo bi raspisati referendum na kojem će hrvatski će narod, na temelju istinitih podataka, demokratski odlučiti o svojoj sudbini. Naša je dužnost omogućiti mu to dobivenim parlamentarnim izborima, što će biti moguće samo kao posljedica integriranja domoljubnog biračkog tijela. Sve naše posebnosti i različitosti, potpuno su nevažne u odnosu na preuzvišeno zajedništvo hrvatskoga naroda. Referendumsko pitanje ne smije podijeliti domoljube i dovesti na vlast protudomoljubnu opciju .

Konačno treba započeti i s postupkom ozdravljenja političkog života Hrvatske. Kako bi se postojeća partitokracija razvila u demokraciju, neophodno je uz veću društvenu angažiranost uspavanog hrvatskog naroda (barem redovitim izlaskom na izbore), demokratizirati i političke stranke izradom zakona koji bi ih obvezao na stvaranje frakcija.
Prije svega, potrebno je najhitnije ozdraviti ljevicu (sadašnju jugoslavensku desnicu) formiranjem nove stranke hrvatske ljevice ili još jednostavnije, ozdravljenjem SDP-a osnivanjem frakcija unutar postojeće stranke.
Demokratizaciju stvaranjem frakcija, potrebno je provesti i u detuđmanizirano m HDZ-u, koji se od 2000. nalazi u permanentnom stanju diktata stranačke vrhuške, nakon prethodno obavljenih čistki.
Manje stranke bi primjenom ovakvoga zakona bile potaknute na međusobno koaliranje i spriječene u daljnjem štetnom usitnjavanju.

Legaliziranje frakcija, političkim strankama povećalo bi propulzivnost, kvalitetu i brojnost članstva, a prije svega unaprijedilo demokratičnost unutarstranačko g života, kao preduvjet sveukupne demokratizacije partitokratizir anog hrvatskog društva.
Prijavi Administratoru
#23 PartitokracijaDomovine sin 2011-07-16 16:53
Stranke domoljubne oporbe i dalje rastu, ali ne u integrativnom smislu kako se to od njih očekivalo, već dezintegrativno , po principu diobe stanica. Od jedne nastanu dvije, od dvije...

Sačinjena od međusobno posvađanih i razjedinjenih političkih stranaka i strančica, premrežena nečijim ljudima, inficirana samodopadnim, često i potkupljivim slabićima, a povrh svega infiltrirana tuđim agentima, koji naloge svojih poslodavaca organizirano provode u djelo ili prosljeđuju gore navedenim smutljivcima, dobar dio takozvane domoljubne opcije isto je, ako ne i gore rješenje od ovakvoga HDZ-a.
Kako inače objasniti i razumjeti svu količinu gluposti na hrvatskoj domoljubnoj sceni i kako razumjeti svu organiziranu neorganiziranos t takve domoljubne opcije, u kojoj se stvari i dalje odvijaju po principu tim bolje, čim gore i dezintegrativni je, što s domoljubljem nema baš nikakve veze.
Imajući većinom takvu domoljubnu oporbu, uz već postojeće stranke jugoslavenske desnice, koje ulažu sve manje truda kako bi se nastavile lažno predstavljati pod skupnim nazivom hrvatska ljevica, HDZ postaje sve ozbiljniji igrač za stolom, naravno, ukoliko se u njemu dogode nužne unutarnje reforme po pitanju tuđmanizacije i demokratizacije stranke.

Postoje tri načina kojima je moguće spriječiti dolazak na vlast jugoslavenske desnice:

1.Koaliranje gotovo svih domoljubnih oporbenih stranaka na platformi izravne ili neizravne odgode referenduma o ulasku u EU (što sam već više puta objavio, pa i sada u komentaru #22 ).

2.Koaliranje gotovo svih domoljubnih oporbenih stranaka s demokratizirani m i tuđmaniziranim HDZ-om (na toj istoj platformi odgode referenduma).

3.Koaliranje demokratizirano g i tuđmaniziranog HDZ-a sa zdravim dijelom namjerno posvađane i razjedinjene domoljubne oporbe.

Od prvoga i drugoga rješenja sve se više udaljavamo, a trećemu se ne približavamo, jer reforme u HDZ-u još nisu započele. Ne mogu shvatiti kojim to metodama detuđmanizirano vodstvo HDZ-a uspijeva odgoditi unutarnje izbore i demokratizaciju stranke. Želi li uistinu biti stožerna stranka desno od centra, HDZ mora žurno započeti sa stvaranjem legitimnih frakcija, kojima bi se povećala propulzivnost, kvaliteta i brojnost članstva, ali i demokratičnost unutarstranačko g života, kao preduvjet sveukupne demokratizacjje partitokratizir anoga društva.


Postojanje višestranačja ni na koji način ne potvrđuje demokratičnost određene društvene zajednice. S druge strane, nepostojeća demokratičnost unutar postojećih političkih stranaka, nikako ne može rezultirati postojanjem iste na razini društva.
Nedemokratske stranke, pogonjene duhom Komunističke partije i šakom partijske stege, izvor su korupcije i klijentelizma u hrvatskome društvu, a ciljani rezultat takve unutarstranačke nedemokratičnos ti i netransparentno sti, njihovo je svekoliko protuhrvatsko određenje, koje uz opasnu medijsku manipulaciju u cilju stvaranja novog, majmunolikog čovjeka, tako sretno zatočenog u Big brotherovom kavezu (u ulozi protagonista u studiju ili gledatelalja pred televizorom, svejedno), vodi izravno poništavanju ne samo države, nego i duše hrvatskoga naroda.
Gora od diktature samo je lažna demokracija ili partitokracija. Ona može poprimiti oblik vrlo sofisticirane diktature i stvoriti privid vladavine naroda, pa se nakon djelovanja takve podmukle anestezije, uspavani narod može probuditi zavezan lancima za krevete umobolnice nekakve nove Jugoslavije, koju bi u zamjenu za otpusno pismo morao nazivati državom ili ponovo iz nje seliti.
Za razliku od diktature, koja se temelji na otvorenom teroru manjine nad većinom, te ima za cilj nasilno poništavanje narodnoga suvereniteta nametanjem volje određene skupine predvođene diktatorom, lažna demokracija (partitokracija ), kao oblik sofisticirane diktature, za postizanje istoga cilja koristi drugačija, na oko blaža sredstva s odgođenim djelovanjem, ali sa znatno opasnijim i razornijim učinkom.
Imajući dakle isti cilj kao i klasična diktatura (umjesto služenja narodu, služenje narodom), lažna demokracija svoj cilj želi postići legaliziranjem takvoga stanja, provlačeći ga kroz takozvanu demokratsku proceduru dobro kontrolirane partitokracije, u čemu je uloga medija ključni čimbenik u omekšavanju i zatupljivanju naroda, nužna priprema za razne, već dogovorene iznude pristanka prijevarom. Iznuda narodnog pritiska prijevarom, ono je što lažnu demokraciju (partitokraciju ) svrstava na visoko prvo mjesto u poretku svih nenarodnih režima, pa u usporedbi s njom klasični oblik diktature izgleda kao manje zlo prepoznatljiva obrisa, u kojemu i najneupućeniji pojedinac točno zna tko upravlja sustavom i tko je taj koji nelegalno i nasilno uzurpira narodni suverenitet. Lažna demokracija (partitokracija ) ima za cilj promijeniti upravo ovo posljednje, uspostaviti nenarodnu vlast, ali okrunjenu nedodirljivom aureolom legitimiteta i prijevarom iznuđenog narodnog pristanka.
Upravo kroz tu prizmu treba promatrati i prijevarom iznuđeni pristanak na podizanje razine prava na javnost svim devijantnim skupinama, od homoseksualaca do dragovoljnih zatočenika Big Brother javne kuće, uz već uobičajno stigmatiziranje katolika.
Uredno izmjenjivanje stranaka na vlasti, uz pasivnost i neangažiranost većine stanovništva, u partitokratskom duštvu tumači se kao prešutno odobravanje ili pristanak, pa bio on stvaran ili iznuđen, svejedno.

Kako bi se postojeća partitokracija razvila u demokraciju, neophodno je uz već spomenutu veću angažiranost pučanstva, demokratizirati i političke stranke, stvaranjem legitimnih frakcija u onim većim strankama poput HDZ-a i SDP-a, koje bi na temelju unutarstranački h predizbora bile propulzivnije i samim time demokratičnije od ovih postojećih.
Prijavi Administratoru
#24 G,Duvnjakgracena 2011-07-16 17:14
Citat dduvnjak:
Mislave ulazak u EU sa osuđenim Tuđmanom i njegovim generalima je konačna narodna verifikacija Haaških presuda i prihvaćanje "istine" da mu je država produkt zločinačkog pothvata. Poslije referenduma nema više ONI izdajnici ,svi MI postajemo izdajnici i to onih ljudi koji nam državu stvoriše.


Slažem se u potpunosti.

Citat:
Referendum je posljednja kušnja.
Budući su izbori datumski prije održavanja referenduma mišljenja sam prijeka je potreba poraditi prvenstveno na ujedinjenju državotvorne opcije.

Izbori će biti posljednja kušnja i ujedno prilika za sve državotvorno opredjeljene Hrvate.


Nadam se ,i vjerujem , uspjeti će se i dio hrvatskog naroda zapao i ne vlastitom krivnjom u apatiju i beznađe na vrijeme osvjestiti , i izjasniti se .
Prijavi Administratoru
#25 G.Cetinagracena 2011-07-16 17:31
Citat Cetina:
Duvnjače, Hrvate ste dovoljno branili.
Za promjenu, branite malo HDZ, SDP, HNS i ostale orjunaše.


Prežustro reagirate,a nije Vam inače običajna navada pri razmjeni mišljenja.

Lijepo molim, i predlažem: Mir, bez obzira na različitost mišljenja pri iznošenju osobnih stavova.

Inače, mi nije običajna navada uplitati se u razgovor između sugovornika, no, u ovom slučaju odstupam od pravila.
Prijavi Administratoru
#26 budućnost bez ponosa ?dduvnjak 2011-07-16 18:20
Citat:
gracena -Izbori će biti posljednja kušnja i ujedno prilika za sve državotvorno opredjeljene Hrvate.
Nadao sam se da će referendum biti prije jer u tom opredjeljenju nema stranačkih podjela ,pa je nakon odbijenice u šok situaciji lakše razbijanje vladajućeg monolita. Ovako u političkoj sceni u kojoj nemamo jaku stranačku opciju NE U EU lako će se desiti da opet biramo nekoga iz dvojca HDZ-SDP sa istom politikom PRO-EU. Referendum u toj situaciji postaje formalnost.
Hrvatska u EU i Zapadnom Balkanu nije i moja Hrvatska. U tom ropskom statusu u koji dobrovoljno upadamo nikad više neću moći reći -proud to be Croat
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća

Zadnje vijesti

Zadnji komentari

Najave

  • 1
  • 2
30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu 30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu Povodom ustanovljenja prvog višestranački izabranog Hrvatskog Državnog Sabora i nekadašnjeg Dana Hrvatske Državnosti te dana branitelja grada Zagreba, u srijedu... Više...
28. svibnja - Predstavljanje knjige Damira Borovčaka u Zadru 28. svibnja - Predstavljanje knjige Damira Borovčaka u Zadru U ponedjeljak, 28. svibnja u Nadbiskupskom sjemeništu Zmajević u Zadru s početkom u 19,00 sati održat će se predstavljanje knjige Damira Borovčaka «Gvozdansko –... Više...

Tko je na vezi?

  • Jedino Hrvatska
  • Kolduš
  • 2 korisnika
  • 75 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal