Razgovor s Vladimirom Gredeljom: Situacija u pravosuđu po mnogim kriterijima je lošija no pred deset godina

 

Donosimo razgovor s Vladimirom Gredeljom, istaknutim hrvatskim pravnim stručnjakom, koji je u razdoblju od 1997. do 2004. obnašao funkciju predsjednika Udruge hrvatskih sudaca (UHS), a do 2002. godine predsjedao je i Županijskim sudom u Bjelovaru. Nakon napuštanja sudbene vlasti, zbog stalnih sukoba s predstavnicima izvršne vlasti i napuštanja od strane najbližih suradnika Gredelj se započeo baviti odvjetništvom.

Vladimir GredeljGospodine Gredelj, na Portalu HKV-a u posljednje je vrijeme objavljeno nekoliko vaših tekstova nakon što je prestala Vaša suradnja s Večernjim listom, dnevnikom u kojem ste uredno objavljivali autorske članke. U čemu je nastao problem, odnosno pišete li Vi tekstove koje hrvatski građani ne bi trebali ili smjeli pročitati?

Već duže vrijeme mediji nemaju ulogu „public watch dog" i nisu u funkciji javnosti, ako su ikada i bili. No, svakako se sjećamo boljih vremena u kojima su mediji imali vrlo važnu ulogu u demokratizaciji društva i naravno veći ugled i povjerenje javnosti. Apsurd je da su usporedo sa jačanjem procesa demokratizacije društva jačala nastojanja centara moći da ovladaju medijima, u želji da budu u poziciji formulirati stavove javnosti o svim relevantnim društvenim pitanjima. U tom kontekstu ti isti centri moći kontroliraju tko piše, što piše i za koga piše. Postoje ljudi koji se putem medija orkestrirano difamiraju i oni koje je zabranjeno dirati. Postoje ciljevi koji se zagovaraju, postoje mišljenja koja su zabranjena. U tom kontekstu treba gledati i moj razlaz sa Večernjim listom.

Nije problem što Večernji prakticira cenzuru jer to nije nikakav specifikum Večernjaka. Žalosno je što to nikoga od uglednih kolumnista Večernjeg ne zanima, koji svakodnevno kritično pišu o slabostima javnih osoba i tijela državnih vlasti, ali u svojoj kući su spremni zažmiriti na oba oko.

Problem je i što to ne zanima predsjednika HND-a gospodina Duku, predstavnike HHO-a, predstavnike Komisije EU u Hrvatskoj, druge medije u Hrvatskoj, a svima su puna usta slobode izražavanja! Nemam volje više to niti spominjati. Kome, molim Vas? Sazvao sam konferenciju za tisak na kojoj sam htio obznaniti detalje o cenzuri u Večernjem. Nitko od pozvanih nije došao. I misle da su meni naudili. Pa to je njihova sramota. Ja sam svoju građansku dužnost obavio. Neka se pitaju jesu li oni? I onda se čude što je Hrvatska takva kakva jest. Kao da se očekuju da je Nijemci i Austrijanci učine uljuđenom. Čini mi se da je naziv „zbunjeno stado" za javnost više no primjeren. Upravo je zadaća medija da „zbunjeno stado" trajno ostane zbunjeno!

Nedavno ste otvorili svoj Speakers' Corner, blog na kojem, kako ste istaknuli, vi i svi koji ne prakticiraju govor mržnje mogu "slobodno misliti, slobodno govoriti, slobodno pisati". Koliko hrvatski mediji danas ne dozvoljavaju slobodu govora u pravom smislu te riječi, te može li se sloboda medija danas usporediti s nekim drugim razdobljima iz hrvatske prošlosti?

U Hrvatskoj se umjesto slobode izražavanja prije može govoriti o njenoj zloporabi. U Hrvatskoj mogu slobodno govoriti samo odabrani i provjereni likovi. Prakticira se „sloboda" kao i za vrijeme druga Tita, koji je svoje poimanje demokracije u vrijeme „Hrvatskog proljeća" definirao slijedećim riječima: „Nije sva inteligencija dobra, ima i loše inteligencije, koja gleda na zapad, za nju demokracija ne vrijedi". Slavljena Savka Dabčević je te večeri toj gluposti pljeskala. No, puno je veći problem što još i danas ima ljudi koji su spremni slijediti svu tu glupost i zatucanost. To je moguće samo zato jer narod pristaje na to. Radije će pogledati „1001 noć" nego se zamisliti što oni mogu učiniti danas da bi se sutra probudili u drugačijoj Hrvatskoj. Velike stvari su uvijek počinjale sitnim koracima.

Ivo JosipovićKad kažete ljudima da trebaju nešto činiti, oni se izgovaraju da su nemoćni! Da su amerikanci afričkog podrijetla tako mislili još uvijek bi bili robovi!

Ne slažem se da je sloboda univerzalno pravo na koje ima pravo svatko. Ne, sloboda je pravo na koje imaju pravo oni koji je zaslužuju. Pitanje slobode vrlo često se pogrešno postavlja kao pitanje – sloboda od čega? Pravo pitanje je sloboda za što? Pogledajte za što „slobodu izražavanja" koristi pretežiti dio hrvatskih medija danas. Za kompromitaciju hrvatske države! Čak štoviše, za kompromitaciju same ideje suverene hrvatske države!

Po vašem mišljenju, koji su razlozi cenzuriranja vaših javnih istupa i tekstova, kompromitacije i raznoraznih podmetanja za koje već duže vrijeme spominjete da Vas prate. Kako je sve to utjecalo na vašu pravničku karijeru, ali i životni put općenito?Kao istaknuti pravni stručnjak, možete li prokomentirati koji su to po vama gorući problemi hrvatskog pravosuđa i kako ih je najbrže i najsvrhovitije moguće riješiti?

Ne volim govoriti o sebi! Više volim govoriti općenito. Ima puno važnijih ljudi od mene u Hrvatskoj, koji su više manje kroz cijeli svoj život zatvarani, zabranjivani ili barem cenzurirani i kompromitirani kada god je to trebalo. Evo primjerice Budiša! U normalnoj državi Budiša bi bio slavljen kao nacionalna ikona. No, mediji koje nezanemariv broj građana iz nekog uvrnutog razloga nazivaju hrvatskim, pobrinuli su se da Budiša bude marginaliziran. Proglasili su ga gubitnikom. Jer je izgubio na predsjedničkim izborima. Što se mene tiče, jedini su gubitnici hrvatski birači, koji su nasjeli na viceve Stipe Mesića, kao da smo birali vicmahera, a ne predsjednika države. Sad kad imamo državu koja, naročito ovih dana izaziva podsmjeh, vrijedilo bi prisjetiti se da su svi u tome sudjelovali. Tko je izabrao Sanadera, tko je izabrao Mesića? Tko je oduševljeno glasovao za Josipovića? Oprostite, ali ja nisam! Gorući problemi hrvatskog pravosuđa? Najveći problem hrvatskog pravosuđa je izostanak volje da se suštinski sustavni problemi riješe. Priča o borbi protiv korupcije došla je u prvi plan. Nije nevažna ali problemi pravosuđa se neće riješiti pospremanjem Sanadera u zatvor. Ovdje se radi o nefunkcioniranju ili nepravilnom funkcioniranju cijelog sustava, koje se već predugo uštimava.

To me podsjeća na Svetozara Vukmanovića Tempa i njegovo djelo „Revolucija koja teče". Hrvatska država kao da funkcionira po tom principu. Reforma koja teče! Već dvadeset godina. Ivanišević i Ingrid su me proglasili kočničarom reforme pravosuđa, predsjednik Josipović jednom od većih štetočina. No, mene u tom pravosuđu nema već šest godina, a reforma i dalje teče. Izvršna vlast ne čini niti približno dovoljno za preokret u pravosuđu ali se zato stalno nudi za spasioca. Zanimljivo je da je situacija u pravosuđu po mnogim kriterijima lošija no pred deset godina, a međunarodna zajednica veli da je vrijeme za zatvaranje poglavlja 23. Iz toga bi se dalo zaključiti da je samo trebalo zatvoriti Sanadera. Svašta!

Nema brzih rješenja. Hrvatska će imati velikih problema u pravosuđu i nakon što zaboravi kad je postala dijelom EU. Uređeno pravosuđe imamo pravo tražiti jedino u dobro uređenim državama, Hrvatska to svakako nije, nit će to postati ulaskom u EU. Ocjena spremnosti Hrvatske za ulazak u EU očito nije faktično pitanje, već prije svega političko pitanje koje ovisi više o stvarima izvan Hrvatske, a manje o onima u Hrvatskoj. Pogledajte neke članice EU i stanje u njima i sve će Vam biti jasno.

Najaktualnija tema svih hrvatskih medija danas je bijeg i uhićenje bivšeg premijera Ive Sanadera. Predsjednik Ivo Josipović u svojim je istupima iskazao nezadovoljstvo načinom na koji su pravosudna tijela, odnosno policija pristupile Sanaderovom uhićivanju. Po vašem mišljenju, je li se mogao spriječiti Sanaderov odlazak preko granice čime je sama neslavna priča podigla još više prašine što zasigurno ne će pomoći ugledu hrvatske države u svijetu?

Mladen BajićNemojte zamjeriti ali ne želim biti sudionikom zbunjivanja hrvatskih građana. To pitanje je apsolutno sporedno, nebitno. Ispada da bi bila manja sramota da je premijer uhićen u Tuheljskim Toplicama ili možda u Turskoj. Meni se čini da je sramota što je Hrvatska, po svemu sudeći, imala na čelu države lopova, koji je nakon što je napunio džepove novcem svojih građana, odlučio tom istom narodu okrenuti leđa. Možda zato što ga više nije mogao gledati u oči? Meni se ne čini važnim gdje se lopova hapsi, s kim sjedi u ćeliji, od kud mu dolazi hrana? Da li mu cimer hrče i gleda li mu prozor ćelije na ulicu? Više me zanima koliko je još takvih Sanadera u Hrvatskoj i možemo li se nadati da će Bajić nastaviti jednako revno hapsiti ostale propalice?

I za kraj, kako komentirate rad Mladena Bajića i Državnog odvjetništva u cjelini? Pristupa li ova institucija pravne države svima jednako?

Često sam bio oštar kritičar Mladena Bajića. No, u ovoj prigodi u kontekstu ovog razgovora, mogu reći da je Mladen Bajić uz Jadranku Kosor, jedna od najsvjetlijih figura današnje hrvatske zbilje. Kritike koje dolaze iz SDP rezultat su opravdanog straha da će se uskoro i njima početi baviti. Kritike pak, da je trebao i ranije procesuirati velike ribe mogu izreći ljudi koji ne poznaju kako mehanizam gonjenja funkcionira, a još manje razumiju da optimalno funkcioniranje DORH-a možemo očekivati jedino u optimalno položenim društvima u koje Hrvatska ne spada.

Kada se gospoda iz SDP-a ponovo odluče opet biti strogi prema Jadranki Kosor i minorizirati njen rad i njenu ulogu u borbi protiv korupcije, neka zamisle isti Milanovića u situaciji, u kojoj Bajić hapsi Linića, Obersnela, ili pak Ingrid Antičević Marinović i Milanku Opačić, dok im nakon obavljenog šopinga u ugodno popunjenoj slastičarni u srcu Beča, s punim ustima čokoladnih slastica, austrijska policija stavlja lisičine na ruke. Mislite li da bi to Milanović mirno promatrao i odobravao? Malo morgen! Milanović nam svima želi poslati poruku da su lopovi koncentrirani u HDZ-u. Gospodine Milanoviću, nije važno što vam ja ne vjerujem. Puno je važnije što vjeruje ili ne vjeruje Bajić. Usuđujem se kazati da ga toliko poznajem da mogu javno tvrditi da nije naivan!

M. M. B.

POVEZNICA

Blog Vladimira Gredelja: Speakers’ Corner by Vladimir Gredelj

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 Gosp. Gudelj!Cicarija 2010-12-20 00:10
Citat:
''Gorući problemi hrvatskog pravosuđa? Najveći problem hrvatskog pravosuđa je izostanak volje da se suštinski sustavni problemi riješe. Priča o borbi protiv korupcije došla je u prvi plan. Nije nevažna ali problemi pravosuđa se neće riješiti pospremanjem Sanadera u zatvor. Ovdje se radi o nefunkcioniranju ili nepravilnom funkcioniranju cijelog sustava, koje se već predugo uštimava.''
:lol:

Mislim da je bliži istini ovaj tekst koji je napisao Ninoslav Mogorović od vaše kratke i šture procjene. Bilo bi dobro čuti Vaše mišljenje na tu temu jer pravosuđe se treba iz temelja rješiti!







MINISTRU PRAVOSUĐA DRAŽENU BOŠNJAKOVIĆU ! Gospodine Ministre !

Danas ste, utorak 19. listopada, izjavili kako imate 'potpuno povjerenje u hrvatske suce' te ustvrdili kako oni 'svoje odluke donose neovisno o politici' ( HINA)! Nikako ne mogu dokučiti na osnovu čega ste došli do takvog zaključka pa Vas najuljudnije molim, da mi odgovorite, kojim ste se mjerilima, pri formiranju takvog izričitog stava, rukovodili, kako bih se i ja konačno riješio svojih možebitnih zabluda i krivih procjena !? Naime ja još uvijek mislim dijametralno suprotno od Vas i Vašeg stranačkog kolege Šeksa! Zato ću biti slobodan iznijeti Vam činjenice na kojima se temelji moj stav naime, da je pravosuđe POTPUNO u rukama politike i to neovisno koja je stranka na vlasti! Nastojati ću biti što sažetiji kako Vam ovim dopisom ne bih uzurpirao previše Vašeg dragocjenog vremena!

Sigurno Vam je dobro poznato što hrvatska javnost misli o našem pravosuđu zato samo konstatacija kako je u svim relevantnim anketama o korupciji i kriminalu u Hrvatskoj, od osamostaljenja pa do danas, pravosuđe na samom vrhu te piramide zla! No, dozvoljavam, možda ti podaci ne odgovaraju stvarnom stanju, možda narod 'ne razumije problem' ! Ili pak možda te ankete nisu pouzdane, jer nisu vođene dovoljno stručno i profesionalno ! Ali koliko je meni poznato gotovo istovjetan stav imaju i u Bruxellesu, u EU-niji ! Zato, na koncu, i zapinju pregovori oko XXIII. poglavlja, zar ne ? Uzmimo da i ti birokrati imaju iskrivljenu sliku o stvarnom stanju pravosuđa u nas - možda su krivo obaviješteni od onih koji ne žele vidjeti Hrvatsku bez balkanske 'pratnje' u svojem društvu !? I to je moguće, zar ne ? Jer sve su te teze u sferi teoretskog špekuliranja, može biti, ali ne mora !

Kada bih raspolagao jedino sa ovim pretpostavkama, moram priznati da Vam se uopće ne bih našao ponukanim pisati ovo Otvoreno pismo! No, ono što je neupitno, što je ipak lako dokaziva empirijska činjenica jest da je pravosuđe doista u RH POTPUNO U RUKAMA POLITIKE! Takva tvrdnja se može potkrijepiti DOKAZIMA koji nedvojbeno ukazuju da u pravosuđu, nakon osamostaljenja i demokratskog preustroja Hrvatske, nije došlo do NIKAKVIH PROMJENA naime, preuzeti su gotovo DO JEDNOGA svi oni koji su činili 'pravosuđe' jednostranačkog , totalitarnog, diktatorskog i zločinačkog režima bivše države u 'novi' pravosudni sustav! A način na koji su ti ljudi bili postavljani (u bivšem režimu) i sa kojim su metodama rada bili (morali biti) suglasni ne treba posebno elaborirati jer je to i te kako dobro poznato. Ovdje je, u kontekstu teme o kojoj je riječ, samo bitno napomenuti da su oni svoju karijeru u jugo – pravosuđu mogli započeti ISKLJUČIVO UZ ODOBRENJE POLITIKE (i njihovih obavještajnih službi, naravno)! Pod pretpostavkom i pod uvjetom da trajno priznaju njezin (politike) primat ! Drugačije nisu mogli biti u tom i takvom 'pravosudnom' sustavu, nadam se da ćete se s time složiti!?

Početkom demokratskih promjena neki suci su bili prilično uznemireni - tako se jedan, tada, mlađi sudac i meni osobno obratio sa zamolbom ako bih mogao reći kakvu dobru riječ za njega vrhu nove vlasti !? To stanje je međutim vrlo kratko trajalo jer je brzo uspostavljena STRUKTURA koja je stvar regulirala tako da mi se taj sudac više nije trebao obraćati osim kiselim pozdravom kod slučajnih i rijetkih susreta 'u prolazu'! Šeks i drugovi su stvar postavili tako da u Hrvatskoj nije sucem mogao biti nitko tko nije 1995. godine imao deset godina sudačkog staža! Dakle tko nije bio sudac u bivšem sustavu nije mogao to biti niti u demokratskoj Hrvatskoj (po sličnom obrascu je Manolić 'odradio' obavještajni sustav i policiju, a Račan nakon 2000. godine USKOK) ! Moram priznati da sam u to vrijeme takav razvoj događaja smatrao nužnošću uvjetovanu politikom pomirbe pokojnog Predsjednika dr. Eranje Tuđmana koju sam tada svim srcem podržavao (i što je možda apsurdno, podržavam i danas) ! Ali kako je vrijeme odmicalo sve je vidljivije postajalo kako se 'oni' ne žele uopće sa 'nama', koji nismo bili dio bivšeg sustava, pomiriti i zajednički krenuti dalje u interesu razvoja i svekolikog prosperiteta, nakon mnogih stoljeća, obnovljene nam Države. (Moram priznati da je jedino u Domovinskom ratu odnos 'njih' prema 'nama' bio koliko toliko korektan i to prije svega na bojišnici!) 'Oni' su većim dijelom, bili orijentirani samo na zauzimanje i/ili osiguravanje pozicija u društvu, od gospodarstva do kulture i naravno pravosuđa koje im je jedino moglo jamčiti 'miran san' legalizacijom kriminala prilikom privatizacije, a koje je uz to, već za vrijeme A. Markovića, ozakonilo pretvorbu! 'Mi' smo uglavnom sve to mogli samo gledati, a nakon krvavog rata opet otići u 'bijeli svijet' ili dići ruku na sebe što je učinilo oko 1700 ratnika (gotovo do jednoga 'naših'), a da to gotovo nije od 'njih' ni primijećeno ! (to je isto kao kada bi suicid u SAD-u izvršilo oko 160.000 veterana!!!) Pravosuđe je po inerciji iz bivšeg režima i dalje funkcioniralo po obrascu 'ja sam te postavio, zaštitio i omogućio, a ti ćeš slušati ili ćemo te izbaciti iz sustava, odnosno STRUKTURE' ! Vidite i kod suđenja za ' ratne zločine' pravosuđe je, po naputcima politike, odradilo za 'njih', a protiv 'nas' ! Koji je bivši oficir JNA u RH optužen i osuđen, svi su 'naši' (u BiH je možda mrvicu drugačije) ! I to je još jedan pokazatelj 'nezavisnosti' hrvatskog pravosuđa od politike!

Gospodine ministre Bošnjakoviću, to što sam Vam naveo su činjenice, dokazive činjenice! Na Vrhovnom sudu RH imate, do jednoga, sve suce koji su bili suci u bivšoj totalitarnoj državi! Slično je i na drugim sudovima u RH, a mlađi suci koji se zapošljavaju su uglavnom probrani iz tog istog miljea iako, objektivnosti radi, ima tu i tamo poneki 'zalutali' 'naš' !

Ukazujem na taj središnji problem našeg društva i države već podulje vrijeme, ali nitko ne reagira nema ni naznaka za kvalitativni pomak ! Meni i ne preostaje drugo nego se svim dozvoljenim sredstvima boriti da se u pravosuđu napravi nužan zaokret odnosno temeljita reforma (lustracija) kako bismo postali normalna, samosvjesna i prosperitetna država!

Da zaključim – nitko normalan i demokratski orijentiran ne može povjerovati da su se baš svi suci (i ostali u pravosuđu) preko noći promijenili - svoj svjetonazor, formirani karakter (i to se je trebalo imati kada se sudilo za delikt mišljenja, 'neprijateljsku propagandu', ugrožavanje teritorijalnog integriteta SFRJ, klerikalizam, 'nacionalizam', vrijeđanje imena i djela JBTita npr., itd.) i 'poseban odnos' s onima sa kojima su bili umreženi u bivšem režimu. Teško se je mijenjati kada netko, politički i gospodarski moćan, previše toga zna pa i o raznim 'marifetlucima' koje se želi rado sakriti! Zato Vas molim ne pravite više od svojih građana 'Dudeke' koji 'teško shvaćaju, ali zato brzo zaboravljaju' jer se bliži trenutak kada ćemo SVI MI izgubiti i ono malo živaca koji su nam još preostali ! Nastojite ne doprinositi stvaranju atmosfere kaosa u ovim teškim vremenima za RH, stvaranju umjetnih i nepotrebnih podjela u društvu već gledajte da doista napravimo pomak u STVARNOJ POMIRBI, da doista omogućimo svima jednakost u životnim prilikama tako da kvaliteta i sposobnost dođu do izražaja, a ne nepotizam i podobnost! Lustracija u pravosuđu pogođenima neće ni u čemu naškoditi osim što više neće moći biti dio pravosudnih tijela, a i onako većina ih ima uvjete za mirovinu! Dvadeset godina je sasvim dovoljno da se pravosuđe oslobodi tog balasta prošlosti i da prestane biti kočnica društvenog razvoja i prosperiteta! Ako mogu Rumunji i Makedonci zašto ne bismo i mi!?
U nadi da ćete mi odgovoriti na ovaj moj dopis bilježim se sa dužnim poštovanjem!

Ninoslav Mogorović U Puli, 19. listopada 2010.
Prijavi Administratoru
#2 Tko će pozvati Mladena Bajića na odgovornost!?Jedino Hrvatska 2010-12-20 00:14
Slažem se s gosp. Vladimirom Gredeljom da je današnja situacija u pravosudnoj vlasti po mnogim kriterijima lošija no prije 10 godina, što najbolje oslikava Bajićevo obećanje dano prije punih godinu dana američkom ambasadoru u Hrvatskoj James Foleyu da će ići na optuživanje Sanadera.

Kako objasniti činjenicu da glavni državni odvjetnik RH-a o svojim namjerama obavještava američkog ambasadora u Hrvatskoj nego kao nedopustiv udar na neovisnost hrvatske pravosudne vlast u izvedbi glavnog državnog odvjetnika RH-a Mladena Bajića!?

P.S. Tko će pozvati Mladena Bajića na odgovornost!? Možda pravedni predsjednik ili pak HDZ-ova boginja pravednosti Jaca nacionale!?
Prijavi Administratoru
#3 Gosp. Gudelj! — Cicarijakostresh 2010-12-20 06:33
******************
Ninoslav Mogorović
******************
svaka vam cast! ovakovo pismo je HRAST mojoj vjeri u istinske i postene hrvate!
to je snaga koja kaze:"MI vas poznajemo, uzalud vam trud vicoklepci/komp ozitori KRIVOKLETNICI. Narod vam je dao vlast on ce vam i suditi!"
korjenje HRASTa sve je jace a krosnje se siri bude se hrvati... bivsi pioniri
Prijavi Administratoru
#4 Uzalud vam trud sviračiLovro 2010-12-20 12:32
U koliko se istrage glede sumnjivog novca i financijskih transakcija ne prošire na sve političke stranke i „partije“ u RH možemo reći: „Uzalud vam trud svirači.“ Hrvatska traži hitnu političku deratizaciju. Hrvatska se mora riješiti glodavaca koji su nagrizli njezino moralno i materijalno tkivo. Puno njih sada čeka u svojim rupama i uvjeren sam kako im nije svejedno. Ovo je povijesna šansa. Velki dio hrvatskih političara na svim političkim polovima je s rukama duboko u masti. Nije to izjednačavanje krivnje . To je naprosto istina koju živimo svaki dan. To je svima razvidno. Hrvatski gradovi su postali privatne prčije njihovih moćnika, i to nije nikakva tajna .Ekskluzivni poslovni prostori u gradskim centrima na najatraktivniji m lokacijama, reketarenja poduzetnika na najsuptilnije načine, javne nabave i natječaji (tri dogovorene ponude radi zadovoljenja zakonske forme), gradske investicije prema kumovskim „prioritetima“, pogodovanja svojim „igračima“ na milijun načina itd, itd, itd.. Poslovni prostori se izlicitiraju za enormne iznose, sve je „ lege artis“, čak i kamere snimaju tijek licitacije. „Privid“ zakonitosti je na djelu. Nema veze što se u hodnicima prije čina licitacije sve dogovara . Nadzor javnosti je dalje isključen. U pravilu se enormne zakupnine nikada ne mogu platiti i slijedi neplaćanje. Malo reketa i stvar je riješena. Navodno se izlicitirani iznosi kreću stotinjak i više Eura po kvadratu za primjerice dućane s poznatim robnim markama. Ti su dućani su u pravilu prazni. Nema poslovnog plana koji je u stanju s takvim zakupninama i s takvim prometom ukalkulirati cost-benefit rasčlambu na račun benefita. Ipak, svi na kraju zadovoljni. Onaj tko nije zadovoljan jest svakako pošten poduzetnik, koji unatoč ideja, kreativnosti, radišnosti na ovakvom „slobodnom“ tržištu nema šansu. Zašto? Zato što nema svoga don Vita Corleone-a. To je samo djelić hrvatske stvarnosti. Postoji jedan „entitet“ gdje se sve može naplatiti. To su ovršni postupci na hrvatskoj sirotinji (prosječan hrvatski čovjek) zbog neplaćanja struje, vode, komunalne naknade, kredita , nepravednih presuda itd, itd, itd. Tu je ulov siguran i vrlo učinkovit.
Prijavi Administratoru
#5 Lijevi krakoviZigi 2010-12-20 14:28
Nema zastare – Bajić će istražiti Slavka Linića zbog Tržnica

Večernji list

Politički projekt predsjednika Ive Josipovića o nezastarijevanj u pretvorbenog kriminala testirat će se na njegovu dojučerašnjem stranačkom kolegi Slavku Liniću.Riječ je o slučaju “Riječkih tržnica” zbog kojega je policija, smatrajući da su vodeći riječki esdepeovci poslujući u Tržnicama počinili nezakonitosti, podnijela kaznenu prijavu protiv gradonačelnika Rijeke Vojka Obersnela i vlasnika Tržnica Ivana Franolića.

Protiv Slavka Linića, koji je 1993. kao gradonačelnik Rijeke počeo proces privatizacije Tržnica, policija nije poduzela kazneni progon i to, kako su rekli, zbog zastare. Oko ovoga slučaja početkom godine izbio je velik skandal. Pod optužbom da je pogodovao riječkim esdepeovcima i predmet Tržnica držao u ladici, smijenjen je dotadašnji županijski državni odvjetnik u Rijeci Doris Hrast, a slučaj je iz riječkog prebačen Državnom odvjetništvu u Osijeku.

Kako slučaj još uvijek nije završen, počelo se govorkati da se “Riječke tržnice” ponovno sele, ovaj put iz Osijeka u Zagreb. No, u Državnom odvjetništvu to demantiraju.

Predmet ostaje u Osijeku
– Nije točno da se predmet seli i nije točno da se u tom predmetu ništa ne radi. Županijsko državno odvjetništvo u Osijeku provjerava pojedine činjenice u spisu koje su za sada sporne posebice vezano za pretvorbu i privatizaciju – kaže Martina Mihordin, glasnogovornica Državnog odvjetništva RH.

– S obzirom na složenost izvida u ovom predmetu, te teškoće u vezi s pribavljanjem dokumentacije s obzirom na protok vremena, ne možemo dati određeni odgovor kada će izvidi u predmetu biti dovršeni i donesena državnoodvjetni čka odluka – zaključila je Mihordin, iz čije izjave nedvojbeno proizlazi da se, s obzirom na to da su prihvaćene promjene Ustava po kojima kriminal počinjen u pretvorbi i privatizaciji ne zastarijeva, ipak preispituje odgovornost Slavka Linića. Naime, kada je 17 godina star slučaj Tržnica (toliko je prošlo od kada su Linić i Franolić potpisali ugovor o korištenju) aktualiziran, ušao je u niz od tri slučaja kod kojih se u kratkom razdoblju optuživalo vodeće esdepeovce za kriminal.

Odustali od Mršića i Picule
Podsjetimo, prijava je bila podnesena i protiv gradonačelnika Koprivnice Zvonimira Mršića zbog odmarališta Podravke te bivšeg gradonačelnika Velike Gorice Tonina Picule zbog sportske dvorane. U SDP-u su te prijave ocijenili politički motiviranima, i nastojanjem da se, u jeku afera gdje su glavnoosumnjiče ni za korupciju prvi ljudi HDZ-a, stvori dojam kako su ipak svi isti. Izbila je žestoka polemika u kojoj je dominirala Linićeva izjava koji je ministra unutarnjih poslova Tomislava Karamarka u više navrata nazvao špijunčinom. Nakon nekog vremena prijave protiv Picule i Mršića odbačene su, ali se o Liniću tek počinje “kopati”.

Linić: Karamarko mi podmeće, Rijeka nije sudjelovala u pretvorbi

U pretvorbi nije sudjelovao Grad Rijeka, kao ni Slavko Linić! Taj posao obavljao je Fond za privatizaciju i Agencije koje je devedesetih vodio HDZ. Ovo su podmetanja Tomislava Karamarka – rekacija je Slavka Linića na informaciju da u sklopu slučaja ‘Riječke tržnice’ tužitelji produbljuju cijelu priču, te zbog izmjene Ustava preispituju privatizaciju koja je, da nije bilo izmjena u temeljnom državnom aktu, inače pala u zastaru.

Linić nastavlja da je Grad Rijeka spriječio da imovina, odnosno spomenici kulture završe u privatnim rukama.

– Zahvaljujući nagodbi na sudu Grad Rijeka je vlasnik toga i mogu biti samo ponosan na to – kaže Linić i dodaje da je Državna revizija u dva navrata obavljala reviziju pretvorbe i nisu našli ništa sporno.

Naglašavajući da se radi o preispitivanju koje je bez ikakve osnove, te da je posrijedi podmetanje njemu osobno i SDP-u, Linić kaže da se u tome neće uspjeti.

– Neće me nitko zastrašiti samo zato što ima značku. Ovo su laži i obmanjivanja, te podmetanja SDP-u samo da bi se skrenula pažnja s njihovih zločina – zaključio je Linić.
Prijavi Administratoru
#6 NEMA NAPRETKA I SREĆE BEZ JAVNE I JASNE OSUDE KOMUNISTIČKOG SUSTAVAD.J 2010-12-20 14:38
Hrvatska je samo deklarativno prihvatila osudu totalitarnih sustava, međutim ništa ne čini kako bi procuseirala odgovorne za poćinjene zločine iz toga vremena. Državno odvjetništvo u RH selektivno podiže optužnice, isključivo optužnice diže prema hrvatskim časnicima i vojnicima iz Domovinskog rata dok nema niti jedne podignute optužnice za zločine počinjene u DRUGOM SVJETSKOM RATU I POLJE NJEGA pa se s pravom možemo pitati dali je ovo obračun protiv SAMOSTALNE REPUBLIKE HRVATSKE jer na svim vodećim funkcijama u sudstvu,DORH-u, školstvu,mediji ma,nevladinim udrugama sjede potomci bivših komunističkih dužnosnika i vojinih lica.
Prijavi Administratoru
#7 Vladari?Jusuf 2010-12-20 14:39
Zigi, vi kao ne znate tko vlada u ovom prijelaznom stanju, između jedne i druge Jugoslavije, tko ima de fakto vlast?
A M.Bajić, on je došao iz sustava u kojemu se za blesavi vic ili tupavu pjesmu o banu Jelačiću išlo u zatvor.

I još nitko ne spominje 100 milijuna baksa koje su crveni drugovi poplašili iz Riječke banke? Gdje im je ortak Ivan Štokić?

A zbog 100 milijuna baksa osuđen je stanoviti Nobilo, "dealer" banke koji se kao "zaigrao", i to upravo na onoliko zatvora koliko je bio u istražnom bajboku?
A sudkinja je bila - više nego znakovito - stanovita IKA ŠARIĆ, koja je zaslužna za progon i osudu Oreškovića i Norca.

Kao krvarinu su joj crveni brigadisti dodijelili stan od 100 četvornih meteara.


Uh, lele, što volem Hravtsku!
Prijavi Administratoru
#8 NadopunaLičanin 2010-12-20 15:04
Citat Jusuf:
Zigi, vi kao ne znate tko vlada u ovom prijelaznom stanju, između jedne i druge Jugoslavije, tko ima de fakto vlast?
A M.Bajić, on je došao iz sustava u kojemu se za blesavi vic ili tupavu pjesmu o banu Jelačiću išlo u zatvor.

I još nitko ne spominje 100 milijuna baksa koje su crveni drugovi poplašili iz Riječke banke? Gdje im je ortak Ivan Štokić?

A zbog 100 milijuna baksa osuđen je stanoviti Nobilo, "dealer" banke koji se kao "zaigrao", i to upravo na onoliko zatvora koliko je bio u istražnom bajboku?
A sudkinja je bila - više nego znakovito - stanovita IKA ŠARIĆ, koja je zaslužna za progon i osudu Oreškovića i Norca.

Kao krvarinu su joj crveni brigadisti dodijelili stan od 100 četvornih meteara.


Uh, lele, što volem Hravtsku!


Da, ali što je sa "menadžerskim kreditima" (čitaj pljački "Riječke banke") koji su dodijeljeni "odabranoj eliti" crvenih kmera gdje se najveća "sirotinjska" isplata bila oko 7 milijuna ondašnjih DEM-a? "Novi list" je samo jednom naveo "korisnike" (čitaj: pljačkaše) tih "nepovratnih pozajmica" i stalo je na tome.
Prijavi Administratoru
#9 Ispravak netočnog navodaLičanin 2010-12-20 15:06
U gornjem tekstu trebalo je stajati : najmanja "sirotinjska" isplata, a ne najveća.
Prijavi Administratoru
#10 Mir, mir, mir ntiko nije krivLovro 2010-12-20 17:09
Zanima me tko je proveo pretvorbu Transjuga (danas na koljenima), Elektromaterija la (danas na koljenima), Riječke banke ( moš si mislit kriv Edvard Nodilo- sto milijuna $ allo!! ???), Viktora Lenca , Torpeda ( danas se u dijelu prostorija ex Torpeda nalazi „razvojna“ agencija „Porin“), Metalografičkog kombinata (nekadašnji direktor zbrisao na vrijeme), Riječkih tržnica, Hotela Jadran, uvale Scott, Mesokombinata ???Tko je bio na čelu tih firm ( Da nisu možda branitelji??), te kojim su garancijama dobili kredite za kupovinu istih i postali većinski vlasnici. Puno, puno, posla za Uskok. Tko je utukao silan novac u bazenski kompleks na Kantridi? Pretvorba Rijeka kina-ex kino Partizan ( u privatnim rukama). Dali je i za tu privatizaciju kriv sotonizirani Tuđman. Zna se tko je kriv.
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća

Zadnje vijesti

Zadnji komentari

Najave

  • 1
  • 2
30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu 30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu Povodom ustanovljenja prvog višestranački izabranog Hrvatskog Državnog Sabora i nekadašnjeg Dana Hrvatske Državnosti te dana branitelja grada Zagreba, u srijedu... Više...
28. svibnja - Predstavljanje knjige Damira Borovčaka u Zadru 28. svibnja - Predstavljanje knjige Damira Borovčaka u Zadru U ponedjeljak, 28. svibnja u Nadbiskupskom sjemeništu Zmajević u Zadru s početkom u 19,00 sati održat će se predstavljanje knjige Damira Borovčaka «Gvozdansko –... Više...

Tko je na vezi?

  • Jedino Hrvatska
  • Kolduš
  • 2 korisnika
  • 82 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal