O predsjedničnijoj potpori CKR-u i Milanovićevu priznanju da je osobno Jokića postavio za voditelja kurikularne reforme

Ovih dana Predsjednica Republike objavila je otvoreno pismo u kojemu je de facto dala potporu cjelovitoj kurikularnoj reformi Borisa Jokića. S druge strane, bivši predsjednik Vlade Zoran Milanović otvoreno je izjavio da je onosobno postavio Jokića za voditelja kurikularne reforme. Ta dva događaja vezana uz kurikularnu reformu za Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća komentiraju: prof. dr. sc. Stipe Kutleša, Mate Knezović i doc. dr. sc. Ivan Poljaković.

Prof. dr. sc. Stipe Kutleša: Razriješiti „ekspertnu“ skupinu i okupiti veći broj stručnjaka

O ulozi predsjednice u pitanju Cjelovite kurikularne reforme (CKR) (trebalo bi biti kurikulske ili kurikulne kako savjetuju jezični stručnjaci; ali tko njih uvažava?) najprimjerenije bi bilo odšutjeti prema mudroj latinskoj: Da si šutio ostao bi filozof. Kako je s druge strane šutnja znak slaganja i odobravanja onda se nikako ne smije šutjeti. Neki su akademici napisali o tome svega nekoliko redaka odbijajući obrazlagati besmislenost CKR-a kad su to već učinili mnogi recenzenti.

Već su neki dali svoje komentare na predsjedničinu odluku da podrži CKR; neki su uputili i otvorena pisma. Je li to sve uzalud? Poslovično šutljivu akademsku zajednicu i stručnjake ili tzv. intelektualce (nije poznato tko bi sve spadao u tiu kategoriju) kada i progovore onda ih se sve manje cijeni. Izgleda da su šutnja akademske zajednice i to koliko ih političari cijene obrnuto razmjerne veličine. A političari se navodno pozivanju na struku i „društvo znanja“.

Gordijski čvor CKR, kako i dolikuje, nastojala je riješiti predsjednica koja je „izrazila svoju podršku Borisu Jokiću i članovima ekspertne radne skupine, koje je pozvala da ne odustaju od reforme kurikuluma, a ministra Predraga Šustara pozvala je da što prije omogući nastavak pripreme kurikularne reforme i njezinu provedbu“.

Predsjedničino otvoreno pismo podrške CKR i njegovim „tvorcima“ u većem dijelu akademske zajednice dočekano je s podsmijehom, ali i s ozbiljnošću pitanja: Što se to događa u Hrvatskoj? Neki su to predsjedničino pismo doživjeli kao podršku svojim političkim i ideološkim stajalištima. I to upravo oni koji su u proteklu gotovo godinu i pol svim sredstvima omalovažavali i rušili predsjednicu. Koji se to salto mortale dogodio?

Pretpostavimo da je istina da o tako važnom pitanju obrazovanja predsjednica pristupa „ne ... samo kao Predsjednica Republike; o njemu svakog dana promišljam i s njim sam svakim danom suočena kao majka dvoje školske djece. I kao majka najbolje mogu vidjeti koliko je važno da djeca uče za život, a ne samo za ocjene. Ako je obrazovanje budućnost, ima li išta važnije od dobre budućnosti?“, onda se postavlja nekoliko vrlo ozbiljnih pitanja.

Nakon što je CKR obznanjen i nakon što je počela stručna i javna rasprava, nekoliko desetina stručnih recenzija je napisano, a i nekoliko stotina javnih primjedbi na CKR. Tzv. „ekspertna“ skupina nije imala snage suočiti se argumentima s takvim više nego dobronamjernim primjedbama stručnjaka. Reakcija „kreatora“ CKR bila je licemjerno nuđenje ostavke. Licemjerno jer je nisu podnijeli onima koji su ih postavili. Drugo, ostavku su uvjetovali ultimatumom ministru koji je u takvoj situaciji morao zahvaliti im i jednostavno ih razriješiti dužnosti, ali ne oslobađajući ih od odgovornosti za (ne)obavljeni posao.

Uloga predsjednice u posredovanju oko CKRočito jasno pokazuje njezine svjetonazorske i stručne stavove. Ako je reforma obrazovnoga sustava važna stvar za jednu državu (a svi narodi i države to smatraju važnim pitanjem), onda bi se i Hrvatska morala puno ozbiljnije pozabaviti tim pitanjem. Ozbiljnije znači uvažiti struku koja je najvažnija u kreiranju takvoga pothvata.

Mnogi članovi akademske zajednice ne moguse načuditi takvoj izjavi predsjednice, tj. Ignoriranju struke i stručnjaka recenzenata. Ispada kao da je čitava hrvatska javnost protiv CKR-a, a samo su Jokić i tzv. ekspertna skupina za. Ali stvar je sasvim drugačija, možda i obrnuta. Ogromna većina ljudi jesu za reformu obrazovanja. Ali nisu za ovakvu CKR reformu. Onda se medijski podvaljuje da su oni koji su dali svoje primjedbe na CKR natražnjaci koji vode u mračni srednji vijek (usp. izjave nedostojne (točnije sasvim dostojne) jednoga bivšega predsjednika). A najveći broj stručnjaka iz svih područja koji su uputili primjedbe rukovodili su se prije svega stručnim, a ne prvenstveno svjetonazorskim motivima. Oni kao da nisu ništa napisali. Bilo bi poželjno da predsjednica pročita i prouči barem dio tih primjedbi.

Molba na koljenima da gosp. Jokić i družina ne daju ostavku i da nastave rad pretpostavlja prihvaćanje njihovih uvjeta, tj. da se skupina ne proširuje prema prijedlogu Saborskog odbora za obrazovanje. Tko se to biji proširivanja skupine sa stručnjacima kojih u Hrvatskoj svakako ima? Znači li to da su posrijedi neki drugi motivi? RazrješenjeImajući u vidu da gotovo nitko pametan i dobronamjeran u ovoj zemlji nije protiv reforme obrazovanja (što mediji često podmeću kao kukavičje jaje i krivotvore stavove kritičara CKR-a) i s obzirom da je reforma nešto što utječe na bližu i danjnju budućnost Hrvatske kao države i njezinih građana, predlažem da se ozbiljno i sustavno pristupi reformi tako da se razriješi dužnosti postojeća „ekspertna“ skupina i da se na transparentnoj osnovi okupi veći broj stručnjaka uključujući, akademike, sveučilišne profesore, znanstvene djelatnike, nastavnike iz prakse i sl. da izrade novi nacrt i da u skladu s demokratskim i stručnim kriterijima pristupe provedbi toga procesa. Sasvim ozbiljno i stručno uvažavajući nacionalnu tradiciju i interese RH, hrvatskog naroda i svih građana koji RH smatraju svojom državom.Onima kojima je stalo do Hrvatske (kao npr. „kreatorima“ CKR-a) ništa normalnije ne bi bilo nego poslušati dobronamjerne oprimjedbe i, ako treba (a u ovom slučaju treba), zatražiti pomoć. No oni to ne žele nego misle da su jedino oni mjerodavnji „procijeniti“ sve stručne recenzije i primjedbe i oni sami o tome odlučiti što će uvažiti a što ne. Koji su principi demo(n)kratskog odlučivanja? Ta jedino je sigurno da „ekipa“ koja je radila CKR ne bi smjela odlučivati o primjedbama recenzenata nego neka posve neutralna skupina stručnjaka.

Nije jasno je li i predsjednica takvoga mišljenja. Pogotovo nakon što se utvrdilo da netko laže: ili Jokić ili Milanović? Za laž neki moraju odstupiti sa svojih funkcija (što je sasvim opravdano), ali drugi bivaju na koljenima zamoljeni da ne odstupaju.

Jokić je izjavio, prema pisanju hrvatskih medija, da ga SDP nije postavio na tu dužnost. “SDP-ova vlada je isto tako davala vrlo osrednju podršku cijelom procesu, no nije se miješala politički u ovu reformu. Ni HDZ-ova vlada se nije miješala u ovaj proces. Ja sam se također trebao javiti na javni poziv, a na taj poziv je stigla samo moja prijava. Čak da me imenovao SDP, nije imao koga drugog imenovati”, a Milanović: “Ja sam osobno formirao tu skupinu...Gospodin Jokić je opet bio naš izbor, ako ga ne žele neka ga maknu”.

Kako nije uopće jasno hoće li stručne recenzije biti uvažene u daljnjem tijeku procesa CKR, ostaje pitanje svjetonazorskog karaktera. Svatko ima pravo, pa i predsjednica, na svoj svjetonazor, ali ga ne smije nametati drugima. Ako se predsjednica osobno i slaže s predloženim CKR koji u sebi posvjedočeno ima pedofilskih i drugih neprihvatljivih elemenata, na što su ukazali mnogi recenzenti,onda je to njezino osobno pravo. Veliki broj roditelja ne slaže se s tim prijedlogom CKR i u skladu s ustavnim odredbama i drugim međunarodnim pravnim aktima smatra da ima pravo odgajati svoju djecu kako to oni žele a ne kako im bilo tko nameće.

Imajući u vidu da gotovo nitko pametan i dobronamjeran u ovoj zemlji nije protiv reforme obrazovanja (što mediji često podmeću kao kukavičje jaje i krivotvore stavove kritičara CKR-a) i s obzirom da je reforma nešto što utječe na bližu i danjnju budućnost Hrvatske kao države i njezinih građana, predlažem da se ozbiljno i sustavno pristupi reformi tako da se razriješi dužnosti postojeća „ekspertna“ skupina i da se na transparentnoj osnovi okupi veći broj stručnjaka uključujući, akademike, sveučilišne profesore, znanstvene djelatnike, nastavnike iz prakse i sl. da izrade novi nacrt i da u skladu s demokratskim i stručnim kriterijima pristupe provedbi toga procesa. Sasvim ozbiljno i stručno uvažavajući nacionalnu tradiciju i interese RH, hrvatskog naroda i svih građana koji RH smatraju svojom državom.

Mate Knezović: Velika obmana

Strategija obrazovanja donijeta je 2014. godine, a Akcijski plan 3. 9. 2015. Ekspertnu radnu skupinu se moralo izabrati na natječaju. O tome je moralo odlučiti Posebno stručno povjerenstvo za provedbu Strategije na čelu s Nevenom Budakom. Tako je trebalo biti po Strategiji koju je donio Hrvatski Sabor. Budući da se nije odvijao zakonit proces o reformi školstva su privatnu odluku donijeli Milanović, Budak i Mornar, a što je nakon Milanovićeve izjave, prije nekoliko dana, o tome posve jasno.

Za provedbu Strategije trebalo je ustrojiti tijela javne vlasti, a što nije učinjeno nego je stvoren paradržavni aparat i Ured. Nakon toga je trebalo, sukladno zakonskim propisima i dobroj praksi, osigurati prostor, izabrati odgovorne osobe te u državnu službu primiti kompetentne državne službenike i dati im prava i obveze koje imaju državni dužnosnici i službenici.

U javnosti se od najodgovornijih osoba laže da je proveden natječaj. Međutim, natječaja nije bilo, nego javni poziv. Natječaj je propisan zakonom i oni koji se natječu mogu upotrijebiti pravna sredstva ukoliko smatraju da nije postupano po zakonu ili da nisu izabrani usprkos boljim referencama. Tako je trebalo biti prema Strategiji.

Ministar Mornar je javnim pozivom, od 18. 12. 2014., tražio 6 članova Ekspertne radne skupine, a 28.1.2015. je, protivno obvezi koja mu nalaže Strategija i protivno njegovom javnom pozivu, imenovao (a ne izabrao) sedam članova.

Strategijom je propisano da se stručne radne skupine biraju natječajem. Međutim, to nije bilo tako nego su imenovane po prikupljanju kandidatura po javnom pozivu. ManipulatoriUmjesto da se mi bunimo, bune se lažljivci, manipulatori, bezakonici, pljačkaši, lažni stručnjaci, jugofašisti, prikriveni velikosrbi i zavode neke naivne poštene Hrvate svojim parolama. Pobuna ponekad postaje obveza. Mislim da je ovo jedan od takvih trenutaka. Nikako ne smijemo dopustiti da ovakva revolucionarna, pedofilska i antihrvatska reforma prođe. Ukoliko institucije ne urade ono što im je dužnost morat će to učiniti narod neposredno. Obiteljska stranka će svakako biti aktivna i dalje na ovom području.Odluke o imenovanju (za 50-ak radnih skupina) do danas nisu objavljene. Stoga sve tvrdnje o zakonitosti, javnosti i transparentnosti padaju u vodu kao gnjusna laž. Sada nakon što su njihova zlodjela raskrinkana, prvo među stručnjacima a onda i u javnosti, ti isti lažljivci Hrvatskoj prijete i ucjenjuju ne samo Vladu nego i cijeli hrvatski narod. I umjesto da Vlada, ministarstvo (a i predsjednice ako baš hoće biti "stabilizirajući faktor") sve navedeno iznesu u javnost napada se Saborski odbor za znanost školstvo i kulturu koji je, u biti, blago postupio i budak-jokićizmu ponudio častan izlaz, prijeti se svima i manipulira se roditeljima, djecom i javnošću. Mislim da su ispunjeni svi uvjeti da se u cijeli proces umiješa i Državno odvjetništvo. Ovakve javne laži, koje imaju snažan utjecaj na javnost, više se ne smiju tolerirati. Vlada, umjesto da se bavi ovakvim pitanjima, bave se sami sobom. Uistinu sramotno.

Na kraju, ali ne manje važno, Zoran Milanović je u intervjuu od 31. 5. 2016. na Novoj TV potvrdio kako je on osobno odabrao ljude za koje kaže da ih je imenovao ministar Mornar. Milanović, dakle, potvrđuje da je radio nezakonito i da se radi o velikoj obmani i još se time hvali. Hrvatska je uistinu duboko pala. Časni ljudi i oni kojima je stalo do istine, do naše djece i u konačnici do opstanka i svekolikog razvoja Hrvatske, sada uistinu moraju reći dosta.

I umjesto da se mi bunimo, bune se lažljivci, manipulatori, bezakonici, pljačkaši, lažni stručnjaci, jugofašisti, prikriveni velikosrbi i zavode neke naivne poštene Hrvate svojim parolama. Pobuna ponekad postaje obveza. Mislim da je ovo jedan od takvih trenutaka. Nikako ne smijemo dopustiti da ovakva revolucionarna, pedofilska i antihrvatska reforma prođe. Ukoliko institucije ne urade ono što im je dužnost morat će to učiniti narod neposredno. Obiteljska stranka će svakako biti aktivna i dalje na ovom području.

Predsjednica bi morala ovo znati, a ako ne zna to joj je otegotna okolnost. Možda je predsjednica iz iste zmijske NeumjesnoNakon toliko ozbiljnih primjedbi od strane vrlo uglednih znanstvenika u najmanju ruku je neumjesno od strane Predsjednice davati potporu čovjeku koji je htio biti, što je sada svima jasno (osim možda Predsjednici), ne samo autor Nacrta kurikularne reforme, već i recenzent iste. S Jokićevim nacrtom ima toliko problema, da se on i ne može popraviti, već se sve mora raditi iz početka.rupe poslana iz koje dolaze i Budak, Jokić, Milanović i cijela ekipa "kurikularaca" koja nas vraća u vrijeme barbara, sodomista i komunista.

Doc. dr. sc. Ivan Poljaković: Blamaža

Iz otvorenog pisma predsjednice Kolinde Grabar Kitarović (KGK) o kurikularnoj reformi razvidno je da je KGK dala podršku ne samo reformi školstva općenito, što bi bilo u redu, već i Nacrtu kurikularne reforme g. Borisa Jokića. Ona svoje otvoreno pismo započinje citatom poznatog ekonomista Jeffrey Sachsa koji kaže: ''Ako vam djeca nemaju odgovarajuće obrazovanje, nemate šanse'', i nastavlja hvalospjev Jokićevom projektu gubeći iz vida da je u Sachsovoj rečenici ključna riječ ''odgovarajuće'', jer svatko dobije neko obrazovanje, ali ako ono nije odgovarajuće, onda čovjek nema šanse.

Nakon toliko ozbiljnih primjedbi od strane vrlo uglednih znanstvenika u najmanju ruku je neumjesno od strane Predsjednice davati potporu čovjeku koji je htio biti, što je sada svima jasno (osim možda Predsjednici), ne samo autor Nacrta kurikularne reforme, već i recenzent iste. S Jokićevim nacrtom ima toliko problema, da se on i ne može popraviti, već se sve mora raditi iz početka. Navesti ću samo jedan primjer radi ilustracije. Zamislite da vam u Engleskoj N. N. napiše nacionalni kurikul i da u njemu izostavi Shakespearea, jer ga autor smatra nepotrebnim. Taj N. N. u Hrvatskoj je B. Jokić.

Za kraj otvorenog pisma pravi biser. KGK kaže kako Jokić nema pravo dati ostavku, jer navodno o g. Jokiću ovisi budućnost naše djece! Poslije ovakve blamaže Predsjednice, najbolje bi bilo da i ona da ostavku.

Davor Dijanović

 

HKV.hr - tri slova koja čine razlikuAgencija za elektroničke medijePrilog je dio programskoga sadržaja "Događaji i stavovi", sufinanciranoga u dijelu sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

 

Pon, 22-10-2018, 00:15:39

Komentirajte

Zadnji komentari

Kolumne

Telefon

Radi dogovora o prilozima, Portal je moguće kontaktirati putem Davora Dijanovića, radnim danom od 17 do 19 sati na broj +385-95-909-7746.

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Administriranje

HT: Kolumna Z. Hodaka

Hrvatski tjednikOd četvrtka u prodaji

1 klik na Facebooku za hkv.hr

Pretraži hkv.hr

Copyright © 2018 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom (GPL).