"Javni interes" u Hrvatskoj i SAD

 

Marko-RakarNakon nezakonite objave Registra hrvatskih branitelja reakcije na taj čin bile su, očekivano, burne. No, kao što se to gotovo uvijek događa u Hrvatskoj, gdje politiku vode, prvenstveno putem "nezavisnih" medija, razne interesne skupine, stvari se postavljaju naopako. Kršenje zakona opravdava se nekakvim javnim interesom, a kao potpora tako iskonstruiranom javnom interesu u javnost se svjesno plasiraju pogrješne informacije, drugim riječima poluistine i čiste laži.

Jedna od najčešće napisanih i izgovorenih neistina je ona o dostupnosti, odnosno javnosti podataka o ratnim veteranima u drugim državama. Spominjale su se tako i Sjedinjene Države, "vodeća demokracija na svijetu". Kakva je stvarna situacija, svatko se može, poput nas, uvjeriti u desetak minuta na Internetu. Na stranici "Military Personnel Records" (Registar vojnog osoblja, http://www.archives.gov/st-louis/military-personnel/) mogu se pronaći detaljne upute o cijelom postupku dobivanja na uvid podataka iz tog registra. Odmah se oni koji traže uvid dijele u dvije skupine. Prvu čine veterani američke vojske i najbliža rodbina poginulog/umrlog veterana, dok su svi ostali u drugoj skupini. Bitna razlika između te dvije skupine je ta da oni koji pripadaju  prvoj skupini mogu obrazac za zahtjev za uvidom u Registar dobiti online, i to je jedino što se može dobiti online (http://www.archives.gov/veterans/evetrecs/index.html). Da ponovimo, online se može dobiti samo Zahtjev za uvidom u Registar, i to mogu samo veteran i najbliža rodbina poginulog/umrlog veterana! Takav se obrazac zatim popunjava, potpisuje, i šalje poštom ili faksom nadležnoj ustanovi. Svi ostali zainteresirani obrazac naručuju poštom, faksom ili elektronskom poštom! (http://www.archives.gov/st-louis/military-personnel/standard-form-180.html) A koje je podatke potrebno dati u zahtjevu za uvid? Spomenimo samo neke: ime i prezime veterana, broj njegovog socijalnog osiguranje, datum rođenja, u kojem je rodu vojske služio, s odgovarajućim datumima, itd. (http://www.archives.gov/research/order/standard-form-180.pdf)

Dakle, nema niti govora o online pretraživanju bilo čega, a pogotovo ne baze podataka o veteranima od strane bilo koga. Ako se ispune svi traženi zahtjevi, podatke o nekom veteranu možete dobiti isključivo u pisanom obliku, poštom! A u Hrvatskoj se može Registar pretraživati po jedinicama, dakle, sastav svake ratne jedinice iz Domovinskog rata postaje javan! Ne možemo zamisliti koje bi to veće tajne mogla imati neka država od organizacije svojih oružanih snaga u ratu, a tu organizaciju može surfanjem po Internetu imati svatko na Zemlji, pa time i svaka država i njene oružane snage. Objava Registra, ovako kako je to učinjeno u Hrvatskoj ne samo da je protuzakonita, već je i čin izdaje.

Zapitali bismo se i o kakvom se to "javnom interesu" u Hrvatskoj radi? Jedini javni interes koji prihvaćamo je utvrđivanje nepravilnosti i prijevara, prvenstveno onih koje oštećuju državni proračun Republike Hrvatske. Da li je to postignuto objavom Registra? Naravno da nije. To može učiniti samo država, civiliziranom revizijom svojih financijskih davanja hrvatskim braniteljima. Država, tj. tijela države, i nitko drugi! Ovo što radi, primjerice, Jutarnji list, koji navodi koliko državu stoje primjerice ortopedska pomagala i vozila, je još jedno sramotno i degutantno blaćenje branitelja Domovinskog rata i samog Domovinskog rata.

To nas ne čudi kad jedan od "ideologa" Jutarnjeg lista Davor Butković u svojoj kolumni piše da Marko Rakar, ako je i kriv, nije smio biti ispitivan, budući da javni interes treba biti jači od zakona! Pri tome javnim interesom smatra valjda ono što on, novine u kojima sam radi i ostali "nezavisni mediji" smatraju javnim interesom. A koliko je Butkoviću stalo do javnog, koliko mu je stalo do hrvatske države i njenog proračuna najbolje pokazuje time što Marka Rakara opisuje kao "poznatog blogera" i "nesuđenog savjetnika Iva Josipovića", a ne onako kao što bi trebalo: Marko Rakar, zloglasni zatajivač obveznih davanja proračunu Republike Hrvatske u iznosu od milijun kuna. Ponovno se u Hrvatskoj pravi junaci, hrvatski branitelji, posebice oni ranjeni i bolesni (korisnici mirovina) i oni poginuli (čiji potomci imaju obiteljske mirovine) prikazuju u najboljem slučaju kao teret Hrvatske, a od u najmanju ruku problematičnih ljudi, kao što je Marko Rakar, stvaraju se junaci. Drugim riječima, mladima se želi poručiti ovo: ako će opet Domovina biti u ratnoj opasnosti, nemojte ju braniti, nego postanite bloger i ne plaćajte doprinose državi.

D. J. L.

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 Registar hrvatskih branitelja u slobodnoj uličnoj prodaji!Guest 2010-04-12 19:19
A što smo mogli drugo i očekivati od udbaša sa Pantovčaka, koji su o hrvatskom trošku preveli i isporučili za potrebe Haškog suda na tone dokumenata sa oznakom državna tajna, a koji su se usput rečeno ulično prodavali čak i na sarajevskoj Baščaršiji, tako da možemo biti sigurni da će se i Registar hrvatskih branitelja uskoro pojaviti u slobodnoj uličnoj prodaji širem BiH-a, a što će zasigurno jako veseliti Dodika, da može što lakše podignuti optužnice protiv hrvatskih časnika koji su bili sudionici operacije «Južni potez»!

Hrvatska se ovakvim veleizdajničkim potezima, onih koji Hrvatsku nisu željeli, niti su se za nju borili, svela na karikaturu od države, krajnji je čas da se tome usprotivimo, da nas ne bi već sutra probudio glas Zorana Šprajca «dobro jutro građani Zapadnog Balkana».
Prijavi Administratoru
#2 Opet...dr.ZG 2010-04-12 19:30
A što kažete na to da ogromna većina branitelja (barem oni koji su se borili) želi objavu Registra i da ih pri tome ne zanimaju političke bljuvotine s bilo koje strane?

Ah da, branitelji su glupi... Ima pametnijih koji će im reći što je bolje za njih... Ili će te ih sve proglasiti komunjarama i Josipovićevim sljedbenicima.. ..
Prijavi Administratoru
#3 dr.ZGCetina 2010-04-12 19:45
Citat dr.ZG:
A što kažete na to da ogromna većina branitelja (barem oni koji su se borili) želi objavu Registra i da ih pri tome ne zanimaju političke bljuvotine s bilo koje strane?

Ah da, branitelji su glupi... Ima pametnijih koji će im reći što je bolje za njih... Ili će te ih sve proglasiti komunjarama i Josipovićevim sljedbenicima....


Tekst je stvarno dostojan titule u kratici !!!
Što li samo znači to dr.?
Prijavi Administratoru
#4 Poglavica Seattle...MIJO F 2010-04-12 20:42
..izreče 1854.god...
Čovjek ne tka tkivo života; on je samo struk u tome. Što god čini tkanju čini sebi samome...i kad ispadne nit tkanice života nitko ni ne primjeti,da je bilo tko od nas živio...a zašto "registar"? Smutljivci,prev aranti,slatkorj ečivci,pismozna nci,farizeji,lu kavci i ini..koji sa stvaranjem HRVATSKE DRŽAVE nikakve veze nemaju objaviše "registar",kao da mi ne znamo da na njemu ima "svakojakih" ali..navedeni to objaviše samo iz jednog jedinog razloga,a kojeg?Skretanje pozornosti sa korupcije,neviđ enog kriminala i definitivne propasti HRVATSKE DRŽAVE!Od 1945.do 1990."pobjednic i" nedozvoliše "hajku" na SUBNOR i komunističke revolucionare koji i danas "uživaju" u mirovinama(hrva tskih poreznih obveznika kako to Krivokletnik i Veleizdajnik Stipe Mesić voli reći) i rođeni 1936-7. i to mahom Srbi!Tu podvalu "morali" smo spriječiti,jer služi subverziji i dezintegraciji još nas nekoliko niti TE "tkanice".Đakić a koji se kao "priljepak" priljepio toj prodanoj(HDZ) vlasti treba maknuti i SVE udruge iz NAŠEG rata ujediniti,a imamo ukazni udžbenik(SUBNOR )kako se to radi??Pravno goniti Rakare,Pilsle,V rabce-Mojzeš,st epsti s internetskih stranica ovaj politički pamflet,a kad se konsilidiramo SAMI izložiti "sudionike Sv.domovinskog rata"!Inače jao si ga NAMA kako veli Gospodin! MFP!
Prijavi Administratoru
#5 drug.ZGGuest 2010-04-12 23:09
A što kažete na to da ogromna većina Hrvata,branitel ja (barem oni koji su se borili) želi objavu Registra (SUBNORA,UDBE,K OS-a,ČETNIKA i ostalih grupacija koje vrlo uspješno Hrvatskim novcem i ruše Hrvatsku Državu)i da ih pri tome ne zanimaju političke bljuvotine s bilo koje strane? Ah da,Hrvati, branitelji su glupi... Ima pametnijih koji će im reći što je bolje za njih... Ili će te ih sve proglasiti ustašama,nacion alistima,nazadn jacima ,nacistima i.t.d.
P.S.Dragi branitelji Vama manipuliraju upravo ove grupacije čiji spiskovi zasigurno nikada neće biti objavljeni.Povl astice koje oni uživaju stostruko premašuju Vaše, krvavo stečene u borbi za svoju domovinu.Dobro kaže g.Mijo probajte se ujediniti i djelovati složno kako to rade naši neprijatelji.
Prijavi Administratoru
#6 Hrvatska i AmerikaZagi 2010-04-13 09:38
Deplasirana je usporedba Hrvatske i Amerike.. niti smo ikad bili niti ćemo ikad biti isti.
Tako da te usporedbe nemaju temelja.

Ja se slažem da je Registar kukavičje jaje podmetnuto ovom društvu koje grca u nezaposlenosti, neimaštini...

Ako je nešto 'javni interes' onda je to prije svega Registar agresorske vojske, pa Registar partizanskih mirovina jer najmlađi partizan bi sada imao preko 85 godina dakle takvih može biti samo malo broj a ne preko 45.000, kao što je slučaj danas.
Javni interes je Registar UDBE - njenih djelatnika i suradnika...

A sve se slomilo na Registru branitelja... jer je to najlakše.
Prijavi Administratoru
#7 BalkanVoC 2010-04-13 10:03
Upravo slusam prvo predstavljanje Slovenije na Radio Canadi.
Cak je i voditelj programa u tijeku "jezicne evolucije" i da su srpski i hrvatski ipak evoluirali, da nije to "srpsko-hrvatsk i" ali Slovenac iz Ljubljanske banke ga ispravlja, to je isto, "srpsko-hrvatsk i" i ponavlja nekoliko puta. Premda priznaje da se Slovenija identificira po jeziku, ne dopusta da Hrvati imaju - hrvatski!
Taj sluzbenik smatra da pripadaju bloku Austrije i sjeverno, gdje su prije pripadali, ali za razvoj -- IZVOZ, imaju -- BALKAN.
I tako je Slovenija zavrsila kao mala zemlja koju treba tek otkriti a ostalo je - BALKAN. Cestitke hrvatskoj diplomaciji....
Prijavi Administratoru
#8 ZagiBoljunac 2010-04-13 10:07
Slažem se. To su neviđene manipulacije kojima je izložena hrvatska javnost.
Prijavi Administratoru
#9 VoCBoljunac 2010-04-13 10:11
Čestitke hrvatsk diplomaciji su naravno ironija. Ali kakvu može imati Hrvatska diplomaciju kad ima razdijeljene diplomate: vladine i one predsjedničke.
Prijavi Administratoru
#10 gosp. BoljunacVoC 2010-04-13 10:18
I vlada i predsjednik su vodili politiku "Zapadnog Balkana".
Ali za "utjehu", javio se i jedan Slovenac koji je predstavio svoju zemlju pricom o "jugoslavenskoj naciji" te pjesmom "Jugoslaveni" na engleskom "The land of champions". Slovenac iz Ljubljanske banke kaze da nije za to cuo. Potonji inzistira na "srpsko-hrvatsk om" koji su ucili u skoli, govorili u jugoslavenskoj vojsci (a slovenski ne, valjda zeli reci "diskriminacija "), i koji nisu zaboravili jer jos idu na more u Hrvatsku i govore "srpsko-hrvatski".
Moram reci da su me sada Slovenci naljutili vise nego u onom teritorijalnom sporu.
Jer je i voditelj nakraju predstavljanja razdijelio zemlje bivse Jugosavije na "Sloveniju" i "Balkan".
Sad mi Vi recite jeli vazniji ovaj detalj ili vas teritorijalni spor. Naravno, potonje.
Isto tako je vaznije od toga sto su vlada i predsjednik gradili "Zapadni Balkan" sve ove godine, pod kapom Amerike....
Prijavi Administratoru
#11 :-)VoC 2010-04-13 10:30
Hajde, jos cu vas malo "utjesiti" -- Slovenija se predstavila na programu Radio-Canade "Tam-Tam Canada".
Prijavi Administratoru
#12 Slovenija u Kanadi :-)VoC 2010-04-13 10:35 Prijavi Administratoru
#13 Slovenija u Kanadi {I:+))Guest 2010-04-13 10:42
A Srbija do TOKija ?!
Prijavi Administratoru
#14 "jugslavija"VoC 2010-04-13 10:51
Laknulo mi je, bila sam pomislila da se to RH predstavlja :-)
Ali kako stvari idu, moglo bi i to opet doci.
Prijavi Administratoru
#15 Nažalost...Guest 2010-04-13 10:57
...iako se slažem da je objava nezakonita, sama činjenica da je u zadnjih 10 godin "otkriveno" 115.000 (sto petnaest tisuća) "novih" tzv. "branitelja", dovoljno govori o javnom interesu za objavu.

Pokojni predsjednik Tuđman iznio je broj od 386.000,koji je već obuhvaćao sve živo i mrtvo što se borilo za Hrvatsku. Ovoj "višak" od 115.000 su čisto izmišljeno smeće i od njih mi se povraća.
Prijavi Administratoru
#16 -VoC 2010-04-13 11:01
Kako bilo, ovo vam je sjajna prilika 'skinuti' predsjednika, raskrinkati njegovo (i dojucer Mesicevo i Sanaderovo) "paraobavjestaj no podzemlje" i postaviti nekog iz viseg razreda ne bas osnovne, barem srednje :-)
Prijavi Administratoru
#17 VoCBoljunac 2010-04-13 11:05
Citat VoC:

Jugoslavija zapakirana u Balkan i englešćinu.
Prijavi Administratoru
#18 -VoC 2010-04-13 11:09
Citat Boljunac:
Citat VoC:

Jugoslavija zapakirana u Balkan i englešćinu.


Svi oni malo podcjenjuju znanje ljudi na Zapadu. Misle da mogu podmetnuti sto zele. A nema tecaja koji sam uzela iz povijesti (istina, jedino na francuskom, na engleskom nema - koliko sam je ucila na engleskom) a da nisam nasla kartu Hrvatske jos u srednjem vijeku....
Mislila sam uzeti jedan predmet iz povijesti francuskog jezika, i na pocetnim kartama: Hrvatska.
A za neke, sve je pocelo s Jugoslavijom i "srpsko-hrvatsk im".
Prijavi Administratoru
#19 Ako se čisti smeće ...Boljunac 2010-04-13 11:09
Citat Milann:
...iako se slažem da je objava nezakonita, sama činjenica da je u zadnjih 10 godin "otkriveno" 115.000 (sto petnaest tisuća) "novih" tzv. "branitelja", dovoljno govori o javnom interesu za objavu.

Pokojni predsjednik Tuđman iznio je broj od 386.000,koji je već obuhvaćao sve živo i mrtvo što se borilo za Hrvatsku. Ovoj "višak" od 115.000 su čisto izmišljeno smeće i od njih mi se povraća.


Ako treba ičistiti smeće, tada treba očistiti sve smeće, boračko i braniteljsko. Prvo lustraciju zločinaca, pa "boraca" i na koncu "branitelja".
Prijavi Administratoru
#20 Prilika !Boljunac 2010-04-13 11:11
Citat VoC:
Kako bilo, ovo vam je sjajna prilika 'skinuti' predsjednika, raskrinkati njegovo (i dojucer Mesicevo i Sanaderovo) "paraobavjestajno podzemlje" i postaviti nekog iz viseg razreda ne bas osnovne, barem srednje :-)


Točno sjajna prilika, ali nema onoga tko bi je mogao iskoristiti.
Zar nije bilo na pretek prilika za skidanje Mesića ? I, ništa.
Prijavi Administratoru
#21 VoCBoljunac 2010-04-13 11:15
Bilo kako bilo, ali ja držim da je Jugoslavcija još samo na vrbi svirala. Makar i u Kusturičinoj režiji.
Prijavi Administratoru
#22 -VoC 2010-04-13 11:24
Citat Boljunac:
Bilo kako bilo, ali ja držim da je Jugoslavcija još samo na vrbi svirala. Makar i u Kusturičinoj režiji.


Slazem se, ali Hrvatska, skupa s BiH, mora se otrgnuti iz "Zapadnog Balkana".
Za to trebaju hrabri i pametni politicari, i velika Bozija pomoc.
Ja vjerujem da bi se trebalo vise oslanjati na Italiju i razvijati prijateljske odnose.
Naravno, "svjetski mocnici" bi trazili zametnuti kaos.
Upravo sam podsjetila moje drustvo na razloge napada na Crkvu: C. Hitchens i drustvo su jos 2003 godine razvijali teorije rata, da opravdaju americke unilateralne invazije. Pri tom su zakljucili da je to katolicka teorija (pravedni rat) i da ce naici na otpor.
Da su teoloske skole etc. iza Katolicke crkve, "opterecene pacifizmom" i da ce se usprotiviti americkoj uporabi sile i onome sto oni smatraju "svrhom Amerike u svijetu".
Zato su odlucili igrati po svojim pravilima....
To je ta prijetnja sile, ako bilo sto ne ide po njihovom....
Ako to narodi prepoznaju, a ja vjerujem da hoce, ostvarit ce se i nasi snovi.
Prijavi Administratoru
#23 citatVoC 2010-04-13 11:41
David Frum Hitchensu koji bi danas tuzio i Papu:

"Ako udjes u intelektualnu igru o pravednom ratu, ono sto ultimativno cinis svodi se na to da cemo dopustiti institucionalno j strukturi americkog katolicizma da ona nesto ima s tim hoce li ili ne SAD sebi dopustiti uporabiti silu, jer to je konacno njihova teorija (pravednog rata). Oni bi onda bili ti koji bi nam rekli sto je dobro a sto lose."
"A u stvari ta ustanova [Katolicka Crkva] je upregnuta. Upregnuli su je ljudi sa jakom pacifistickom pristranosti. Ljudi s tom pristranosti takodjer vode teoloske skole i druge akademske ustanove, koje ce se sve usprotiviti americkoj moci i americkoj svrhi u svijetu."
eppc.org/.../pub_detail.asp

pa se treba rijesiti Katolicke crkve u SAD-u....s etiketom "pedofilije" - dobra dosjetka! pa da oni "u miru" ratuju i ostvaraju "americku svrhu u svijetu" (a koja joj je to svrha, sluziti komu? komu i RH?)
Prijavi Administratoru
#24 logikadr.ZG 2010-04-13 12:30
Citat logika:
A što kažete na to da ogromna većina Hrvata,branitelja (barem oni koji su se borili) želi objavu Registra (SUBNORA,UDBE,KOS-a,ČETNIKA i ostalih grupacija koje vrlo uspješno Hrvatskim novcem i ruše Hrvatsku Državu)i da ih pri tome ne zanimaju političke bljuvotine s bilo koje strane? Ah da,Hrvati, branitelji su glupi... Ima pametnijih koji će im reći što je bolje za njih... Ili će te ih sve proglasiti ustašama,nacionalistima,nazadnjacima ,nacistima i.t.d.
P.S.Dragi branitelji Vama manipuliraju upravo ove grupacije čiji spiskovi zasigurno nikada neće biti objavljeni.Povlastice koje oni uživaju stostruko premašuju Vaše, krvavo stečene u borbi za svoju domovinu.Dobro kaže g.Mijo probajte se ujediniti i djelovati složno kako to rade naši neprijatelji.


Površnost... da pažljivije čitate vidjeli bi ste da sam i to rekao, ali ne ispod ovog teksta već drugog...

PROBAJTE se ujedinit. Da se ujedinimo sa lažnjacima i onima koji opravdavaju pola milijuna branitelja ?

Kako vama nije jasno da je pola milijuna branitelja izmišljeno baš zbog toga da bi se branitelji razjedinili i da nebi imali nikakvu snagu???

Ok, evo ne treba objaviti Registar. S obzirom da pravna država ne funkcionira i da nadležne institucije ne rade svoj posao, dajte molim vas, vi pametne nebraniteljske glave, da čujemo od vas na koji način da se uvede red u Registar. Ili i vi kao i Hitrec smatrate da smo "svi mi" branitelji?

Molim konkretne i argumentirane odgovore a ne ovakvo seljačko vrijeđanje kakvim se ovdje uglavnom služi...

Dakle, ne pričajte gluposti o institucijama koje to trebaju riješavati jer svi znamo da su baš te institucije dovele do ovoga, nego dajte neki konkretni pametni prijedlog....
Prijavi Administratoru
#25 Predsjednik koji to nije!Zagi 2010-04-13 12:54
Citat dr.ZG:
[quote name="logika"]

Dakle, ne pričajte gluposti o institucijama koje to trebaju riješavati jer svi znamo da su baš te institucije dovele do ovoga, nego dajte neki konkretni pametni prijedlog....


Koje institucije??

Zar je sadašnji predsjednik države neka institucija?

Čovjek je relikt iz komunizma i od njega očekivati nešto u prilog jačanja nacionalne svijesti Hrvata je čista utopija!

On ide se 'pokloniti' muslimanskim žrtvama u Ahmićima? Zbog čega? Kakve to ima veze s njim?

A ako već ide onda je trebao, pored Jasenovca, gdje je već bio, otići na Bleiburg pa u Vukovar, Škabrnju...

A Ahmići dolaze poslije hrvatskih stratišta u BIH, poslije Uzdola, Doljana, Travnika...

E moj predsjedniče... tvoj obraz je tvrd.
Prijavi Administratoru
#26 VoCBoljunac 2010-04-13 12:58
Citat VoC:
Citat Boljunac:
Bilo kako bilo, ali ja držim da je Jugoslavcija još samo na vrbi svirala. Makar i u Kusturičinoj režiji.


Slazem se, ali Hrvatska, skupa s BiH, mora se otrgnuti iz "Zapadnog Balkana".
Za to trebaju hrabri i pametni politicari, i velika Bozija pomoc.
Ja vjerujem da bi se trebalo vise oslanjati na Italiju i razvijati prijateljske odnose.
Naravno, "svjetski mocnici" bi trazili zametnuti kaos.
Upravo sam podsjetila moje drustvo na razloge napada na Crkvu: C. Hitchens i drustvo su jos 2003 godine razvijali teorije rata, da opravdaju americke unilateralne invazije. Pri tom su zakljucili da je to katolicka teorija (pravedni rat) i da ce naici na otpor.
Da su teoloske skole etc. iza Katolicke crkve, "opterecene pacifizmom" i da ce se usprotiviti americkoj uporabi sile i onome sto oni smatraju "svrhom Amerike u svijetu".
Zato su odlucili igrati po svojim pravilima....
To je ta prijetnja sile, ako bilo sto ne ide po njihovom....
Ako to narodi prepoznaju, a ja vjerujem da hoce, ostvarit ce se i nasi snovi.

Ne mogu se upuštati u prosudbu stvari u Americi. Tek primuejćujem da je činjenica što je Amerika najodgovornija za budućnost Svijeta. A ratovi su jedan od načina rješavanja sukoba u tom istom Svijetu.

Ne držim Crkvu nekom preprekom tomu. Crkva nema baš puno utjecaja na ratove.
Prijavi Administratoru
#27 TolićGuest 2010-04-13 13:35
Na ovu temu treba pročitati članak Benjamina Tolića na www.jedinohrvatska.hr
Prijavi Administratoru
#28 ?VoC 2010-04-13 14:36
Citat Boljunac:
Citat VoC:
Citat Boljunac:
Bilo kako bilo, ali ja držim da je Jugoslavcija još samo na vrbi svirala. Makar i u Kusturičinoj režiji.


Slazem se, ali Hrvatska, skupa s BiH, mora se otrgnuti iz "Zapadnog Balkana".
Za to trebaju hrabri i pametni politicari, i velika Bozija pomoc.
Ja vjerujem da bi se trebalo vise oslanjati na Italiju i razvijati prijateljske odnose.
Naravno, "svjetski mocnici" bi trazili zametnuti kaos.
Upravo sam podsjetila moje drustvo na razloge napada na Crkvu: C. Hitchens i drustvo su jos 2003 godine razvijali teorije rata, da opravdaju americke unilateralne invazije. Pri tom su zakljucili da je to katolicka teorija (pravedni rat) i da ce naici na otpor.
Da su teoloske skole etc. iza Katolicke crkve, "opterecene pacifizmom" i da ce se usprotiviti americkoj uporabi sile i onome sto oni smatraju "svrhom Amerike u svijetu".
Zato su odlucili igrati po svojim pravilima....
To je ta prijetnja sile, ako bilo sto ne ide po njihovom....
Ako to narodi prepoznaju, a ja vjerujem da hoce, ostvarit ce se i nasi snovi.

Ne mogu se upuštati u prosudbu stvari u Americi. Tek primuejćujem da je činjenica što je Amerika najodgovornija za budućnost Svijeta. A ratovi su jedan od načina rješavanja sukoba u tom istom Svijetu.

Ne držim Crkvu nekom preprekom tomu. Crkva nema baš puno utjecaja na ratove.


Ja sam povjerovala da se vi u sve "petljate" :-)
Ni ja ne govorim o stajalistima Crkve (premda mislim da se i Papa protivio ratu u Iraku, ako se dobro sjecam), nego o tome kako je vide mocni lobbyiji (pr. Bushov bivsi glasnogovornik) i zasto im smeta. I tako im smeta svatko tko je na putu njihovoj sili i njihovoj viziji svrhe pojedinih zemalja.
Ali necu dalje rastezati temu, vec sam se udaljila od nje...
Prijavi Administratoru
#29 kvakaGuest 2010-04-13 15:05
Naravno da nisu svi bili branitelji.Tko može sto posto pravedno razlučiti doprinos svakog pojedinca a znamo da o sebi svako misli najbolje i da je on upravo taj koji zalužuje više.Na ovoj ljudskoj slabosti je i posijano sjeme razdora. Shvatite da je svrha objave upravo još veća podjela .Postoji sto i jedan način kako se moglo sve to riješiti na civiliziran način u takozvanim institucijama.S matram da je tkz.neborbeni sektor ne manje važan u pripremi i osiguranju bojišnica.Dobra logistika i organizacija su vrlo važan čimbenik.Spomin jete g.Hitreca a da malo dublje promislite vidjeli biste da je onda a pogotovo danas intelektualna prezentacija domovinskog rata itekako značajna.Dao Bog da imamo više takovih ljudi koji su u stanju nazvati stvari svojim pravim imenom.Kako vidimo cilj objave je postignut jer su se sukobile prva i druga crta odbrane domovine .Udba je bacila još jednu kost i sada se naslađuju dobro odrađenim poslom.
Prijavi Administratoru
#30 -H7 2010-04-13 15:49
Republika Hrvatska se zadnjih godina urušava kao međunarodni faktor (s tendencijom da se od 2010 god. sve dodatno ubrza)gubeći sve otvorenije samostalnost i suverenitet.
U idućih nekoliko godina Hrvatska bi mogla prestati postojati kao međunarodno priznata država.
Prijavi Administratoru
#31 malo oduskaVoC 2010-04-13 15:58
Smrtni grijeh hrvatske drzave kao medjunarodnog cimbenika je haaski sud, ICTY i predaja generala tom politickom sudu, uz kontinuirano zagovaranje sirenja njegovih ovlasti i moci.
Kao haaska ekspozitura niti zavrjedjuje postojati.
Kako bilo s tim, hoce li nepravda biti ispravljena ili ne, nisam uvjerena, ali uvjerena sam da ni oni koji su to zagovarali, dopustili, presutjeli, nece iz toga imati dugorocnu korist i da ce zazaliti.
Zato mi je nelogicno ovo otimanje za status branitelja (iznimka su invalidi) koji su preko svega toga presli i jos trebamo glasati za kandidate koji time dokazuju "kredibilitet" drzave.

POTREBNA JE "LUSTRACIJA" SVIH TAKVIH POLITICARA.
Prijavi Administratoru
#32 Sve se već zna ?Jarda 2010-04-13 16:30
Na beogradskom Radiju B92, analitičar Vojin Dimitrijević u razgovoru sa voditeljicom emisije je rekao, kako će B.Tadić ovih dana otvoriti nekakav sajam u Mostaru.
Posjet I.Josipovića se očekuje u Ahmićima,britan skoj namještaljci kojom su Hrvati optuženi za " zločin ",gdje će se hrv.predsjednik za to ispričati. Dalje Vojin predviđa, da su " činima dobre volje svih strana " počele pripreme za " obostrano povlačenje tužbi jedni protiv drugih ".
U tu kategoriju svinjarija, koje su u tijeku ,je i završen " okrugli stol " u Zagrebu mladih naprednih snaga. U emisiji "HR-a " Građanski glas,od svih " građana " riječ su dobili samo građanka Teršelič,neki Stojanović i naravno nezaobilazni ministar kontinuiteta za progon hrv.branitelja Šimonović. Teršelička reče da su suci nesposobni ,jer se malo sudilo za " ratne zločine " /zna se koga ,četnici su abolirani ,pa ostaju samo Hrvati/ i da se " stalo na pola puta,a ostalo još oko 700 slučajeva koje treba procesuirati " .Tako zbori Teršelička, a izvjesni Stojanović je više puta naglasio " slučaj Glavaša,odbjegl og osuđenika od hrv.pravosuđa ". Na stranu to što nije donešena pravomoćna presuda u tom slučaju,oni svi mogu komentirati i vršiti pritisak na pravosuđe i nikome ništa.
H 7 i svi ostali bi mogli imati pravo, što se tiče urušavanja RH,ako se već i nije urušila,samo nismo toga svjesni.
Prijavi Administratoru
#33 Narod?Guest 2010-04-13 16:35
"Slazem se, ali Hrvatska, skupa s BiH, mora se otrgnuti iz 'Zapadnog Balkana'."
******************************************

A ne pitate se koliki postotak Hrvata i građana Hrvatske želi biti "otrgnuto" od Zapadnog Balkana, ili Jugoslavije?
U tomu leži problem!
Prijavi Administratoru
#34 +VoC 2010-04-13 16:48
Citat Jusuf:
"Slazem se, ali Hrvatska, skupa s BiH, mora se otrgnuti iz 'Zapadnog Balkana'."
******************************************

A ne pitate se koliki postotak Hrvata i građana Hrvatske želi biti "otrgnuto" od Zapadnog Balkana, ili Jugoslavije?
U tomu leži problem!



A kad ih je tko pitao u sto zele ili ne zele... U buducnosti ce jos manje...
Ja mislim da je to u njihovom interesu i da ce to prilike i neprilike pokazati ako vec nisu.

Drago mi je da ste se Vi javili, konacno imam odgovor na jedan vas prilog "evo nesto" o Crkvi.....(i 'novom svjetskom poretku'), ako niste vidjeli.


David Frum Hitchensu koji bi danas tuzio i Papu:

"Ako udjes u intelektualnu igru o pravednom ratu, ono sto ultimativno cinis svodi se na to da cemo dopustiti institucionalno j strukturi americkog katolicizma da ona nesto ima s tim hoce li ili ne SAD sebi dopustiti uporabiti silu, jer to je konacno njihova teorija (pravednog rata). Oni bi onda bili ti koji bi nam rekli sto je dobro a sto lose."
"A u stvari ta ustanova [Katolicka Crkva] je upregnuta. Upregnuli su je ljudi sa jakom pacifistickom pristranosti. Ljudi s tom pristranosti takodjer vode teoloske skole i druge akademske ustanove, koje ce se sve usprotiviti americkoj moci i americkoj svrhi u svijetu."
eppc.org/.../pub_detail.asp
Prijavi Administratoru
#35 "jugoslavija"VoC 2010-04-13 16:51
A sto se tice "Jugoslavije", sad su me naljitili i iz New Yorka koji se javljaju na Radio-Canadu s nekom izlozbom neke Jugoslavenke.
Vise sam puta cula "Jugoslaven", "Jugoslavenka", cak i Beograd, nego nesto o toj izlozbi....
Prijavi Administratoru
#36 Zagidr.ZG 2010-04-14 11:19
Citat Zagi:
Citat dr.ZG:
[quote name="logika"]

Dakle, ne pričajte gluposti o institucijama koje to trebaju riješavati jer svi znamo da su baš te institucije dovele do ovoga, nego dajte neki konkretni pametni prijedlog....


Koje institucije??

Zar je sadašnji predsjednik države neka institucija?

Čovjek je relikt iz komunizma i od njega očekivati nešto u prilog jačanja nacionalne svijesti Hrvata je čista utopija!

On ide se 'pokloniti' muslimanskim žrtvama u Ahmićima? Zbog čega? Kakve to ima veze s njim?

A ako već ide onda je trebao, pored Jasenovca, gdje je već bio, otići na Bleiburg pa u Vukovar, Škabrnju...

A Ahmići dolaze poslije hrvatskih stratišta u BIH, poslije Uzdola, Doljana, Travnika...

E moj predsjedniče... tvoj obraz je tvrd.



Institucije koje su dovela do ovakvog stanja u državi, stanja u Registru branitelja itd. Dakle, Vlada, ministarstva branitelja, obrane, unutarnjih poslova itd... O tim institucijama govorim. Oni su krivi za sve ovo što se događa i zato se ne može imati povjerenja u njih. Da su oni radili svoj posao do ovoga nebi ni došlo.

A što se tiče Josipovića, pa naravno da je on to iskoristio za svoj obračun sa Vladom...

Međutim, istinski branitelji traže objavu registra već odavno a ne od kada je to Josipović zatražio. Zar sada to treba ignorirati? Zašto su svi šutjeli i nisu pozivali na sređivanja stanja, na prokazivanje i kažnjavanje lažnjaka a sada su sve dignuli na noge??? Pa gdje su bili sve ovo vrijeme ...

Kako vidim, nitko od ovih komentatora nije ponudio rješenje ali su zato prvaci u pljuvanju...
Prijavi Administratoru
#37 ZVoCdr.ZG 2010-04-14 11:27
Citat VoC:


POTREBNA JE "LUSTRACIJA" SVIH TAKVIH POLITICARA.


Ma koja lustracija... Pa pola komentatora ovdje su bivši komunisti... Pa evo vam Boljunac, vjerni član Partije a sada soli pamet svima i pravi se najveći Hrvat...

80% Sabora su bivši komunisti, svi direktori, pardon menadžeri, stariji od 40 godina su bivši komunisti. Svi policajci, načelnici policije itd stariji od 40 godina su stari komunistički kadar... Obavještajne službe vode bivši udbaši.... Pa čak i neke desničarske stranke vode bivši udbaši, za Glas koncila piše bivši udbaš....

Možda se ova država zove Hrvatska ali ništa drugo se u njoj nije promjenilo... Osim što je hrvatska mladost izginula na ratištu a veliki humanitarci se danas busaju statusom branitelja... I dionicama u Braniteljskom Fondu... To se nikako ne smije zaboraviti.

Duvnjak je neki dan rekao da status branitelja ne donosi nikakvu materijalnu korist pa onda ovim putem pozivam sve te "branitelje" koji su dizali moral za vrijeme rata neka prodaju svoje uloge u braniteljskom Fondu i neka taj novac doniraju u humanitarne svrhe! Evo, neka opet na ovaj način dokažu svoje domoljublje...a ko im već nije stalo do nikakve materijalne koristi...
Prijavi Administratoru
#38 gdje se tko "pravi" sto...VoC 2010-04-14 11:34
Prijavi Administratoru
#39 DR.Guest 2010-04-14 11:50
Dali bi bili toliko ljubazni da nam kazete dokture u kojoj ste VI stranki ?
Udbaskoj ili u pokretu mladih JUGOVICA U ZG ?
PRISTAsA, MOZDA ?

Ustasa bi i ja, u tu stanku. Mozda !
Prijavi Administratoru
#40 RegistarZagi 2010-04-14 14:03
Citat dr.ZG:


Međutim, istinski branitelji traže objavu registra već odavno a ne od kada je to Josipović zatražio. Zar sada to treba ignorirati? Zašto su svi šutjeli i nisu pozivali na sređivanja stanja, na prokazivanje i kažnjavanje lažnjaka a sada su sve dignuli na noge??? Pa gdje su bili sve ovo vrijeme ...

Kako vidim, nitko od ovih komentatora nije ponudio rješenje ali su zato prvaci u pljuvanju...


Koliko ja imam uvida u raspoloženje branitelja - 95% njih se apsolutno slaže s objavom sređenog i stručno uređenog Registra ali i osuđuju ovakvu krnju objavu koja baca ljagu na Domovinski rat.

Pravi Hrvat i pravi branitelj, nema niti jedan milimetar razloga da se stidi objave Registra!

Objava registra, 15 godina NAKON rata nema blage veze s vojnom tajnom!!

Pa sva promaknuća hrvatskih vojnika, sva odličja itd. objavljena su s punim osobnim podacima u Narodnim novinama!!

Ali zato tražimo i objavu i drugih registara a ne samo ovoga...

Jedan zoran primjer:

Tijekom najveće agresije na Hrvatsku, dakle 1991. i 1992.g. popunjenost hrvatskih obrambenih postrojbi je bila između 46-48%!! /stožerni brigadir u mirovini I.Obrovac/.

Gdje je bilo pola milijuna branitelja kad je padala bosanska Posavina??
Kad je dvadesetak ratnika držalo liniju dugu pet kilometara??

Jel vam to dovoljno govori koliko je pravih branitelja bilo kad je bilo najgušće??



Ili još gori primjer:

Agresorska vojska Srbije i Crne Gore je objavila službeni podatak od oko 250.000 njihovih vojnika u agresiji na Hrvatsku.

Sad se postavlja pitanje - zašto navodno dvostruko brojnija HV nije pregazila srbsku vojsku i došla do Niša??

Gdje je tih pola milijuna branitelja onda bilo??

Ostavite se komentiranja nečega o čemu ne znate skoro ništa i niste aktivno sudjelovali!!
Prijavi Administratoru
#41 *VoC 2010-04-14 15:05
Ako "95% njih se apsolutno slaže s objavom sređenog i stručno uređenog Registra", to je 475,000 :-)
Mislim da apsolutno grijesite kada pisete da "Objava registra, 15 godina NAKON rata nema blage veze s vojnom tajnom!!" -- a zasto je toliko bilo stalo doci Haagu do toga, zasto se ne zna gdje ce arhivi zavrsiti, zato sto su i Amerikanci vec imali sav ustroj pred sobom? Ali jos uvijek je to bilo po odredjenim pravilima, ugovorima, koji se sad mogu krsiti kako tko pozeli.
Pokusavam naime dokuciti cemu ovo vodi, sto je stvarni cilj (cilj branitelja shvacam ali nije to ucinjeno za njih).
Sve sluti na nemire, na neslogu, sto ce ih jos vise marginalizirati u drustvu, a kad se budu donosile presude vojnim zapovjednicima u Haagu, svima bi vec mogla biti "puna kapa" branitelja.....

"koalicijski partner Milorad Pupovac iz SDSS-a svrstao uz oporbu i bio za objavu Registra"
Prijavi Administratoru
#42 Još...Zagi 2010-04-14 15:33
Citat VoC:
Ako "95% njih se apsolutno slaže s objavom sređenog i stručno uređenog Registra", to je 475,000 :-)
Mislim da apsolutno grijesite kada pisete da "Objava registra, 15 godina NAKON rata nema blage veze s vojnom tajnom!!" -- a zasto je toliko bilo stalo doci Haagu do toga, zasto se ne zna gdje ce arhivi zavrsiti, zato sto su i Amerikanci vec imali sav ustroj pred sobom?

"koalicijski partner Milorad Pupovac iz SDSS-a svrstao uz oporbu i bio za objavu Registra"


Ne treba se igrati s velikim brojkama.
Ako do sada Mesić nije dao i posljednji vojni dokument ili posljednji transkript -onda nas ne će spasiti ni ovaj Registar!

Jel vi želite reći da su oni koji su objavljeni u Registru - nešto skrivili?
Come on... pa nismo baš toliko uplašeni...

Pupovac ... kakve veze taj ima s nama?
Šta bi mi trebali - prvo gledati što neki Pupovac kaže ili misli??
Come on...
Prijavi Administratoru
#43 *VoC 2010-04-14 16:04
Niste mi uvjerljivi; inace se ne bi gradio "kredibilitet" na izdaji generala i haaskoj "bezuvjetnoj suradnji" (odavanje vojnih tajni i toleriranje) da netko nije bio kako kazete, uplasen. Ali sve skupa, izgleda ce RH prije nestati nego u njoj bude reda i pravednosti... Nitko je od mnogih nas vise niti ne ocekuje od RH. Zato uistinu ni neki tamo Registar nije vazan. Toliko na temu.

Prijavi Administratoru
#44 neki drugi..Zagi 2010-04-14 16:31
Citat VoC:
Niste mi uvjerljivi; inace se ne bi gradio "kredibilitet" na izdaji generala i haaskoj "bezuvjetnoj suradnji" (odavanje vojnih tajni i toleriranje) da netko nije bio kako kazete, uplasen. /img]


Zašto mene trpate u isti koš s takvima?

A na koncu i nemam potrebe se nekome opravdavati ili nešto posebno objašnjavati.
Prijavi Administratoru
#45 +VoC 2010-04-14 16:38
Nije mi bila namjera. Ali ako Vam je prihvatljivije: svi smo mi za to krivi.
Ne 500,000 nego nekoliko milijuna.
Prijavi Administratoru
#46 Zagrij, pogrij, odbij.Guest 2010-04-14 19:55
Tek ako i kada se OSUPU HTVATSKI GENARALI
U HAAGU, ONDA CE NASTAT VELIKA HAJKA I CISTKA.
Jeli tako kuharu !?

Citati :
Ostavite se komentiranja nečega o čemu ne znate skoro ništa i niste aktivno sudjelovali!!

A na koncu i nemam potrebe se nekome opravdavati ili nešto posebno objašnjavati.
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća

Zadnje vijesti

Zadnji komentari

Najave

  • 1
  • 2
30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu 30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu Povodom ustanovljenja prvog višestranački izabranog Hrvatskog Državnog Sabora i nekadašnjeg Dana Hrvatske Državnosti te dana branitelja grada Zagreba, u srijedu... Više...
28. svibnja - Predstavljanje knjige Damira Borovčaka u Zadru 28. svibnja - Predstavljanje knjige Damira Borovčaka u Zadru U ponedjeljak, 28. svibnja u Nadbiskupskom sjemeništu Zmajević u Zadru s početkom u 19,00 sati održat će se predstavljanje knjige Damira Borovčaka «Gvozdansko –... Više...

Tko je na vezi?

  • Delić
  • 1 korisnik
  • 83 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal