
Tijekom drugoga tjedna u kolovozu bila je pokrenuta inicijativa prikupljanja potpisa za izjavu hrvatskih intelektualaca u svezi slučaja Dajla. Ova izjava odaslana je prema najširoj javnosti prije blagdana Velike Gospe i o njoj su izvijestili brojni mediji. U prikupljanju potpisa aktivno je sudjelovao i Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Tekst izjave donosimo u nastavku, a on je sam po sebi vrlo zanimljiv jer donosi niz pojedinosti koje su hrvatskoj javnosti u prvom trenutku sigurno ostale nepoznate.
Hrvatskoj javnosti povodom imovinskog prijepora u župi Dajla Porečko-pulske biskupije
Summum ius, summa iniuria
Mi, hrvatski katolički intelektualci, smatramo potrebnim, ne miješajući se u djelokruge državnih i crkvenih vlasti, izraziti svoj pogled na događaje koji su negativno eskalirali nakon odluke kardinalskog povjerenstva u Vatikanu da se bivši benediktinski samostan u Dajli i pripadajuće zemljište, uz novčano obeštećenje za određeni nepovratni dio, imaju vratiti benediktinskoj opatiji u talijanskoj Pragliai.
Sudske odlukeBenediktinska zajednica iz Pragliae izgubila je sve sudske procese kojima je nastojala spomenute nekretnine uknjižiti na trgovačko društvo, Abbazia d.o.o., za tu svrhu osnovano u HrvatskojBenediktinska zajednica iz Pragliae izgubila je sve sudske procese kojima je nastojala spomenute nekretnine uknjižiti na trgovačko društvo, Abbazia d.o.o., za tu svrhu osnovano u Hrvatskoj. Nekretnine su bile davno isplaćene i konačno obeštećene kroz Osimske sporazume koje je do kraja ispunila Republika Hrvatska. Država je nekretnine, kojih je na taj način postala vlasnicom, vratila Crkvi, i to župi Dajla i Porečko-pulskoj biskupiji, a da ničim na to nije bila obvezna. I sada je benediktinska zajednica u Pragliai zaključila da je došlo vrijeme da, oslanjajući se na kanonsko pravo i talijanski lobby u Vatikanskoj kuriji, iste nekretnine unutarcrkvenim postupkom, uz isključenje javnosti, stavi pod svoje vlasništvo. I kardinalsko povjerenstvo, pozivajući se isključivo na kanonske propise, donosi presudu na štetu Porečko-pulske biskupije, koje je odjeknulo i bolno, i mučno diljem Hrvatske.
Prvo, gdje je osjećaj za moral i pravdu današnjoj benediktinskoj zajednici iz Pragliae? Došli su na poziv iz davne 1841. g. jednog bogatog grofa, Grisonija, da poduče njegove kolone u vjerskim stvarima u čemu su mu se činili zapušteni. Prethodnica je stigla tek 1859. g,,
svi ostali 1867. g., nakon što su talijanske vojne čete zauzele i opljačkale njihov samostan u Pragliai. Iako nije predviđao događaje iz 1867. g., grof je, čini se od početka slutio što bi se moglo dogoditi, jer, ti isti benediktinici, već jednom su, početkom 19. stoljeća, napustili Pragliau, pred Napoleonom, pa je u oporuci ugradio onu klauzulu, da, ako jednom iz Dajle odu, ne potražuju više ništa. Napustivši, istjerani, 1948. g, Dajlu i vjernike i skrasivši se ponovno u Pragliai, u hladovini Euganejskih brežuljaka, dok su drugi ostali, unatoč teškim okolnostima, izgubili su pravo na Dajlu. Kao da je Boži Milanoviću i sveukupnom hrvatskom istarskom svećenstvu, bilo prekrasno ostati u komunizmu!?
Drugo, da je Republika Hrvatska htjela, bila bi vratila te nekretnine benediktincima. Ona ih je vratila lokalnoj biskupiji, i to u svojoj cjelini. To je pretpostavka koja se sada ne može tumačiti kako se kome prohtije, ako se nađe samo formalno legitimističko uporište, nego da se u skladu sa željom grofa Grisonija, i dobrom vjerom hrvatske države, to iskoristi na dobro katoličkih vjernika u Istri.
Napokon, nama kao hrvatskim katoličkim intelektualcima, ovakav postupak osobito teško pada imajući na pameti određene dionice hrvatske crkvene povijesti, koje, kao da se, u umanjenom mjerilu, vraćaju s pitanjem Dajle.Volja RHDa je Republika Hrvatska htjela, bila bi vratila te nekretnine benediktincima. Međutim, ona ih je vratila lokalnoj biskupiji, i to u svojoj cjelini Živo se sjećamo izložbe 900 godina povijesti Zagrebačke nadbiskupije u prostoru bivšeg Jezuitskog samostana na Gornjem gradu. Iz sobe u sobu nizali su se predmeti i slike svakog pojedinog biskupa, od Duha do Kuharića. Sve do 1500. g. bilo je nebrojeno mnogo stranaca koji su stolovali kao biskupi u Zagrebu, ali, interesantno, od 1500. g. pa do početka 17. stoljeća, dakle debelih 100 godina najtežih hrvatsko-turskih ratova, ta je stolica bila rezervirana isključivo za domaće sinove. Nije bilo interesa izvana, tada, kada su biskupi bili banovi, vojskovođe, kada su kanonici branili Sisak, kada su padali Knin, Jajačka banovina, Siget, Bihać, Zrinj, Pounje, kada je na djelu bilo prvo etničko čišćenje između Une i Vrbasa, i da dalje ne nabrajamo. A onda opet po starom. Istodobno, razni Talijani, Nijemci, Ugri i Španjolci kitili su se naslovnim titulama trebinjske, modruške, i kojih sve ne opustošenih i iskorijenjenih hrvatskih biskupija, u debeloj sjeni europske renesanse.
Nije moguće ne vidjeti potpuno isti scenarij i sada. Gdje ste bili kad je grmjelo, braćo benediktinci? Nakon što je Hrvatska opstala, nakon Oluje, eto vama, braćo Hrvati, našeg zahtjeva za uknjižbom - 2006. g.
Međutim, iz ovog slučaja mogle bi proisteći i realno-političke posljedice. Podsjećamo na dvorac Mokrice i zemljište, koji su bili nepobitno vlasništvo Zagrebačke nadbiskupije. Mokrice su u poratnim međurepubličkim razgraničenjima zaslugom Bakarića, s ciljem da se napakosti Zagrebačkom nadbiskupu, prepuštene Sloveniji. Poslije Domovinskog rata Zagrebačka nadbiskupija pokušala je preko Europskoga suda za ljudska prava u Strasbourgu vratiti Mokrice, ali je 2004. g taj Sud tužbu Kaptola odbio te presudio da Zagrebačka nadbiskupija nema pravnog temelja za povratak dvorca i imanja u Mokricama. Uloga VatikanaPoslije Domovinskog rata Zagrebačka nadbiskupija pokušala je preko Europskoga suda za ljudska prava u Strasbourgu vratiti Mokrice, ali je 2004. g taj Sud tužbu Kaptola odbio te presudio da Zagrebačka nadbiskupija nema pravnog temelja za povratak dvorca i imanja u Mokricama - gdje je tada bio Vatikan?Gdje je tada bio Vatikan? Ako Talijani u pozadini imaju najveći utjecaj u Vatikanu onda nama izgleda kao da su odlučili prigrabiti dio Primorja i Dalmacije, a model Dajle samo je prvi korak. I tako Hrvatska pobjeđuje na bojnom polju u obrani svoje slobode, a za raznim diplomatskim stolovima postaje sve manja.
Vidljivo je iz komentara raznih otkrivenih i prikrivenih udbaša, od političara do novinskih djelatnika, da oni uživaju u ovom sukobu puštajući da se on razvija bez, ili uz njihove minimalne intervencije. Žele dodatno naštetiti Crkvi, tako da upadljivo naglašavaju isključivu unutarcrkvenu nadležnost, kako bi se javnost što više okrenula protiv Vatikana, pitajući, onako usput, a da tko je već obeštećenu imovinu još jednom prepustio Crkvi.
Mogli bismo se formalno složiti sa stavom Stalnog vijeća Hrvatske biskupske konferencije u kojem,
ukratko, stoji kako je slučaj postao unutarcrkveno pitanje od kada su 1999. g. samostan i pripadajuće zemljište od strane Republike Hrvatske dodijeljeni župi Dajli. Tom odlukom cijelo pitanje prelazi na etičku razinu: Ako je zemljište darovano župi Dajli, može li im se darovano otuđiti nekim potezom pera? Može li poslije toga, bez određene sumnjičavosti, biti riječi o neokrnjenom moralnom autoritetu Crkve?
Htjeli bismo reći da se ovdje ne radi, i ne može se raditi o isključivom unutarcrkvenom pravnom pitanju. Time si Crkva nameće teret koji nije sposobna riješiti na zadovoljavajući način. Krajnjim inzistiranjem na samo jednom aspektu pravnih normi, naime, na kanonskom pravu, lako se upada u klopku koju su uočili već i stari Rimljani: „Summum ius, summa iniuria" (Vrhunsko pravo, vrhunska je nepravda).
Osjećamo solidarnost i upućujemo ohrabrenje mjesnom biskupu i njegovom svećenstvu, kao i svim hrvatskim biskupima za njihovu brigu i nastojanje oko dobrobiti njihove pastve i njihovih biskupija.
Želimo mir vama, mir nama, mir hrvatskom narodu, mir Crkvi u Hrvata i mir i jedinstvo Sveopćoj Crkvi.
Hrvatska, o Velikoj Gospi 2011. g.
Lista potpisnika
1. Akademik Josip Pečarić, Zagreb
2. Akademik Stanko Popović, Zagreb
3. Akademik Slaven Barišić, Zagreb
4. Akademik Ivica Kostović, Zagreb
5. Prof. dr. sc.Branimir Lukšić, dipl. iur., Split
6. Prof. dr. sc. Marijan Šunjić, Zagreb
7. Ive Livljanić, veleposlanik u miru, Zadar
8. Prof. dr. sc. Zvonimir Šeparović, predsjednik Hrvatskog žrtvoslovnog društva, Zagreb
9. Dr. sc. Darko Richter, dr. med., Zagreb
10. Prof. dr. sc. Slavica Dodig. dipl.ing. med. biokem., Zagreb
11. Prof. dr. sc. Mario Essert, dipl. ing. eletkrotehnike, Zagreb
12. Dr. sc. Osor Barišić, dipl. ing. fizike, Zagreb
13. Doc.dr.sc. Ervina Bilić, dr. med., Zagreb
14. Doc.dr.sc. Ernest Bilić, dr. med., Zagreb
15. Mr. sc. Miljenko Raos,d r. med., Zagreb
16. Prof. dr. sc. Zlata Ivanovi Herceg, dr. med., Zagreb
17. Marijan Osmak, dipl. oecc., Zagreb
18. Ivan Beljan, dipl.ing., brigadir HV u mirovini, Split
19. Mr. sc. Andrea Dasović-Buljević, dr. med., Zagreb
20. Mr. sc. Marija Radonić, dr. med., Dubrovnik
21. Prof. dr. sc. Franjo Plavšić, dipl. ing. kem., Zagreb
22. Ivan Pavić, dr. med., Zagreb
23. Željko Tomašević, mag.iur., Zagreb
24. Prof. dr. sc. Filip Čulo, dr. med., Zagreb
25. Ivo Markulin, kap. d. pl., Preko
26. Drago Ćaleta, dr. med., Zagreb
27. Zoran Nevistić, dipl. ing., Rijeka
28. Božena Dugi Popović, prof., Zagreb
29. Anita Mucak, dipl.oec., Zagreb
30. Mr. sc. Jadranka Živčić, dipl. ing. med. biokem., Zagreb
31. Tomislav Marijan Bilosnić, književnik, Zadar
32. Prof. dr. sc. Darko Žubrinić, prof. mat., Zagreb
33. Vesna Kostanjevečki, načel. Odjela vinarske inspekcije, Ministarstvo poljoprivrede, Zagreb
34. Ivan Lukač
35. Božo Režić, dipl. oecc., Split
36. Diana Koller, dipl.politolog, Radio Kaj, Zagreb
37. Damir Borovčak, dipl.ing., publicist, Zagreb
38. Ante Zanetic, bivši nogometaš Hajduka, Australija
39. Nikola Bačić,dr.med., Dubrovnik
40. Renato Milić, Zadar
41. Krešimir Jelovac, zamjenik predsjednika Obiteljske stranke, Split
42. Franjo Radošević, dipl. ing. elektotehn. (Zagreb, Beč, Darmstadt)
43. Nikola Bašić, VŠS ekonomist, pisac, Vis
44. Ivan Jaklin, dipl.ing. geod., Varaždin
45. Krunoslav Veljača, Zagreb
46. Doc. dr.sc. Asja Stipić Marković, dr. med., Zagreb
47. Dr. sci. Davorin Lovrić, ing. fizike, Zagreb
48. Jadranka Rukavina, dipl. ing. fizike, Državni zavod za mjeriteljstvo
49. Kristina Dugan, računovođa, Sesvete
50. Nikola Mulanović, umirovljenik, Dubrovnik
51. Prof. dr. sc. Ivan Malčić, dr. med., Zagreb
52. Ivica Markota, urednik portala Politička scena
53. Ivo Dužević, dr.med., psihijatar i psihoterapeut, Makarska-Split
54. Mr.sci. Josip Papković, dipl. inž., Zagreb
55. Marija Papković, dipl. iur. Pušča Donja
56. Prof.dr.sc. Mladen Petravic, dipl.ing.fizike, Rijeka
57. Dragi Ante Doljanin, Sydney
58. Stjepan Bosnjak, Sydney
59. Frane Kolak, Zagreb
60. Boris Adašević, dr.med., Vitez, BiH
61. Juraj Cigler, dipl. inž. građ. Čakovec
62. Josip Malović (Sibran), Goričan
63. Doc. dr. sc. Marija Jelušić-Dražić, Zagreb
64. Ivo Milić, bacc. ing. techn. inf., Nuštar
65. Dr. sc. Ivanka Pižeta, dipl. ing. elektrotehnike
66. Antun Drndelić, umirovljenik
67. Ivan Vakula, umirovljenik
68. Ninoslav Mogorović, predsjednik Kluba hrvatskih povratnika iz iseljeništva „Krasna zemljo" - Pula
69. Marij Matulina, sociolog u mirovini, Silba
70. Franjo Prpić, Kanada
71. Josip Kirigin, dipl. ing., Mirca, otok Brač
72. Đivo Bašić, Dubrovnik
73. Dr. sc. S. M. Ksenija Režić, Zagreb
74. Marijan Udina
75. Zdenko Čuljak, dipl. ing, brigadir HV u mirovini, Nijemci
76. Alojz Pavlović, mag. ing. kibernetike, Zadar
77. Tomo Gložinić. sudac Vrhovnog suda RH u mirovini, Zagreb
78. Robert Gložinić, Zagreb
79. Marija Šućur, prof. u miru, Zagreb
80. Ivan Mužina, Zagreb
81. Ivica Ban, odvjetnik iz Dubrovnika
82. Marija Kirigin, Mirca, otok Brač
83. Zvonimir Ražov, Škabrnja
84. Prof. emeritus, dr. sc. Mirko Diksic, McGill University, Montreal, Kanada
85. Mr. sc. Vladimir Žmak - Štutinov, dr med. 52422 Lanišće
86. Djuro Palaic, M.D., Ph.D, Beaconsfield,Qc, Canada
87. prof. dr. Ante Čuvalo, Ždrelac
88. prof. Ikica Čuvalo, Ždrelac
89. Branko Kosmačin, dipl.ing. stroj.
90. Dinko Justinić, dipl. ing. elekktrotehn., Njivice, otok Krk
91. Zlatko Kovačić, Zagreb
92. Dr. sci. Dragica Vranjić-Golub, Zagreb
93. Zdenko Čuljak, Vukovar
94. Mr. sc. Ivan Šimić, dipl.ing.
95. Prof. dr. sc. Damir Grgičević, Zagreb
96. Joško Jež, umirovljenik
97. Božidar Ručević, dipl. inž. iz Zagreba
97. Marija Dundić, Zagreb
98. Oljeg Jamnicki, Zagreb
99. Srećko Pedišić, Zadar
Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.
Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća
Zadnje vijesti
- Povratak Denisa Latina .................(23. svibnja 2012.)
- Euro- Modrić: Vjerujem da možemo proći skupinu .................(23. svibnja 2012.)
- Predstavljena knjiga Hrvoja Hitreca za mlade .................(23. svibnja 2012.)
- Karamarko: Sve taštine i pobjednika i poraženih moraju biti anulirane .................(23. svibnja 2012.)
- Osječki HSP obilježio obljetnicu rođenja Ante Starčevića .................(23. svibnja 2012.)
- "Povelja mira i prijateljstva" Slobodanu Langu .................(22. svibnja 2012.)
Zadnji komentari
- Karamarkovi navijači ne idu u ...
..velikog stručnjaka za financ...
24.05., 12:24, MIJO F - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Evo vidim uz mog strikana, i a...
24.05., 12:00, Jedino Hrvatska - Karamarkovi navijači ne idu u ...
..jedino, ako ovaj A.Tomić ni...
24.05., 11:54, MIJO F - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Strikane, oli ti sumnjaš u KAR...
24.05., 11:54, Jedino Hrvatska - Karamarkovi navijači ne idu u ...
..do godine!!!???? ..dr Milan ...
24.05., 11:45, MIJO F - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Kujundžušu čuvam za dan konačn...
24.05., 11:27, Jedino Hrvatska - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Ha, ha, ha. Uz ovu pismu čerge...
24.05., 11:19, Jedino Hrvatska - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Izbrisano. Članci na Portalu z...
24.05., 11:16, MIJO F - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Strikane, trk u prvi kiosk za ...
24.05., 11:09, Jedino Hrvatska - Karamarkovi navijači ne idu u ...
http://www.youtube.com/watch?...
24.05., 11:05, MIJO F - Karamarko 971: Kujundžić 860
Možete li samo dati naslov do...
24.05., 11:04, kbunjevac - Karamarkovi navijači ne idu u ...
..bio Tihomir Dujmovićhttp://...
24.05., 11:00, MIJO F - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Nu, samo mi nije jasno u ovom ...
24.05., 10:50, Jedino Hrvatska - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Samo možda je trebao Stiv Cini...
24.05., 10:35, Jedino Hrvatska - O knjižici «Sve tajne HDZ-a» i...
A često piše i bajke o HDZ-u i...
24.05., 10:13, Daruvar - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Četvrtak mi je jedan od dražih...
24.05., 10:06, Jedino Hrvatska - Argentina i Indija - stravični...
Pročitao sam Engdahlovo "Sjeme...
24.05., 10:02, kbunjevac - Karamarko 971: Kujundžić 860
Damir Pešorda je veoma cijenje...
24.05., 09:41, Boljunac - Karamarko 971: Kujundžić 860
Dok sam čitao Večernji, prati...
24.05., 09:10, kbunjevac - Karamarko 971: Kujundžić 860
Još ima ona sočna : i j......a...
24.05., 07:38, Boljunac - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Hrvatskim domoljubima općenito...
24.05., 07:15, preporod - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Njegovo je objašnjenje, kako j...
24.05., 00:36, Miroslav - Povratak Denisa Latina
Ne želim Latina na HTV-u! Pozd...
24.05., 00:35, zmijicamala - Argentina i Indija - stravični...
whale.to/.../engdahl.jpg..vrlo...
24.05., 00:21, MIJO F
Najave
- 1
- 2
Tko je na vezi?
- Jedino Hrvatska
- MIJO F
- dantun
- 3 korisnika
- 99 gostiju
KOMENTARI ČITATELJA
Kad tome dodamo i činjenicu da je Vatikan zdušno podržao i Arbitražni sporazum između Hrvatske i Slovenije oko Savudrijske vale, iako je to kao i svako granično pitanje između država pitanje suda, (u ovom slučaju Međunarodnog suda za pravo mora u Hamburgu ili Međunarodnog suda pravde u Haagu) a ne nikakve ad hoc arbitraže gdje je od 5 arbitara samo jedan Hrvat, a ostali iz Eu-ropske unije, okus nepravde postaje još gorći.
www.glas-slavonije.hr/.../
Bilo bi dobro sačekati punu informaciju prije izjašnjavanja o slučaju.
Iz komentara mons. Miklenića vidi se da benediktinci nisu bili obeštećeni za oduzeti samostan. Nisu prihvatili odštetu koju im je nudila Italija. Svota koja se spominala kao obeštećenje nije obuhvaćala svu njihovu imovinu.
Drugo, "Mi, hrvatski katolički intelektualci" zvuci "preskromno" za "katolike" koji pise u cilju raspirivanja rulje na sv. Oca Papu i Benediktance bez ikakvih vjerodostojnih referenci, osim poneke parcijalne "cinjenice" u krivom kontekstu. Sto vodi trecoj observaciji, o tome kakvi su to "intelektualci".
Takvih "intelektualaca " je bila puna bivsa Jugoslavija koja je dovodila najprimitivnije kadrove na celo skola, opcina, lokalnih, republickih i drugih komunistickih ustanova, koji su prognali bolje od sebe da bi uzvisili svoju "velicinu" uma i duha !
Trebalo je pokazati barem minimum objektivnosti prema casnim Benediktincima iz Praglije, koji su protjerivani a nisu niodkud bjezali kako to pisu nasi vrsni "intelektualci" - i u Istru su dosli u Austrougarsku kad im je zatvoren samostan na 7. srpnja 1867 (po drugi puta) primjenom savoyskog zakonodavstva koje je zabranjivalo vjerske udruge. Naime, minimum zahtjeva, i za jednog srednjoskolca, bio bi osloniti se na neki autenticni izvor za temu o kojoj se pise, u ovom slucaju predlazem barem samostan u Pragliji:
www.praglia.it/.../History.htm
Ne znam kako drugacije objasniti oholost "intelektualaca " nego kao gore navedeno, s tim da je i sv. Benedikt, po kojem se ravnaju i Benediktinci iz Praglije osjecao se nizim od svetih \otaca. "Ucenje svetih Otaca predstavlja visine prema kojim se ne moze podignuti pogled a da se ne pocrveni od zbunjenosti" (A. de Vogue u Buletinu monasticke duhovnosti).
Svejedno, ovi "intelektualci" na HKV ne znaju se ni postidjeti sto podmecu srednjoskolske radove na potpise svima, koje bi i nastavnik na toj razini jedva prolazno ocijenio i vratio uceniku, kao u svakoj zemlji s malo postovanja za znanstvenu etiku i standarde, a da ne govorimo o postovanju za istinske intelektualne autoritete poput Pape.
voiceofcroatia.net
To su bitna nova saznanja. Barem za mene. I Slovenija je obeštetila benediktince za imovinu koju im je oduzela komunistička vlast na području Slovenijje. Kad je to učinila i Hrvatska i vratila nekretnine župi Dajla i PP biskupiji, star je ostala unutarcrkvena.
I što je bitno taj odnos nikako ne zadire u Osimski sporazum.
Benediktinci su izvan toga.
Barem tako ka razumijevam ovaj slučaj. Nekima je dobro došao slučaj za sijanje pomutnje. Mnogi su pak tome nasjeli.
I ja sam na trenutak povjerovao da je Hrvatsloj učinjemna velika nepravda i očekivao sam objašnjenje koje nije smjelo izostati. I, kako je najavljeno, sluačj će biti iscrpno objašnjen u idućem broju Glasa Koncila.
P. S. Malo je poznato da je od oduzimanja imovine optanata izuzeto 500 pojedinačno imenovanih osoba. Negdje sam taj popis zagubio, ali ne i izgubio. Tih 500 optanata mogli su odabrati koje nekretnine žele zadržati u svojem vlasništvu, a za koje žele da ih obešteti Italija. Među tih 500 optanata spadao je i moj pok. tetak, a ja sam dio toga što je zadržao, naslijedio.
Benediktinci nisu bili dio toga sporazuma.
nepobitna su činjenice:
- dajla fizički ostaje tamo gdje jest !
- DANAŠNJI problem povrata imovine ne bi nikada nastao da ga nisu kreirali KOMUNISTI !
- nitko nikada nije PRAVEDNO obeštetio one kojima je "nešto" OTETO, desetljećima korišteno, pa onda "prislino" učinjen povrat imovine.
To što se zbiva u Istri danas, kao i ispoljavanje "svih strahova" o tome što bi se moglo dogoditi sa "novim zahtjevima" za obeštećenja i povrate, ne samo zajednici KATOLIČKE CRKVE, već i nekim "drugima", svjedoči samo kako će se produkti ZLA totalitarnih ideologija XX st. KOMUNIZMA i FAŠIZMA, još cijelo XXI stoljeće "ispravljati".
Dakako, pri tome nije niti moguće misliti da će se ispraviti nepravde nanesene "malim ljudima", što su direktno pretrpjeli, posebno i u Istri, goleme nepravde nakon raspasda K&K Monarhije. Ako baš hoćete i današnja afera "Cetinski-Končar" nastavak je u XX st. stvorenog mentalnog sklopa "otimačina" kao "metafore" poslovnog uspjeha !
Oni to stoga i nisu učinili, no jesu unutarcrkvenim putem, što se čini i logičnim, čak i pravednim načinom. No opet nisam siguran da je ikako moguće da se taijanski Benediktinci uknjiže kao vlasnici, a da to ne iskoriste talijanski iredentisti kako bi na tom primjeru našli uporište za reviziju Osimskih sporazuma. Mislim da bi oko toga cijelog slučaja ipak najbolje bilo da Porečka nadbiskupija vrati sporne nekretnine Republici Hrvatskoj, i to ne zato što Benediktinci ne bi bili poželjni vlasnici, već isključivi iz hrvatskih nacionalnih interesa, kako ne bi dali Republici Italiji niti milimetra političkog prostora za bilo kakva nova potraživanja ili reviziju Osima, a RH, koliko god to bilo načelno nepravično prema talijanskim Benediktincima, u duhu Osima, može ih i nadalje uputiti radi obeštećenja na Republiku Italiju.
U cijeloj toj priči sramotnu ulogu imala su većina hrvatskih javnih glasila, koja su se doslovno naslađivala kako napakostiti Crkvi i Vatikanu. Sada možemo vidjeti da je Papa htio samo biti pravičan i nastupiti u evanđeokom duhu (a nikako ne na štetu RH). Problem je jedino što državno pravo Republike Italije i Republike Hrvatske nažalost ne funkcioniraju na tim načelima stoga nije moguće pravno zadovoljavajuće provesti takvu Papinu želju-odluku, bez velikih političko-pravn ih lomova na relaciji Hrvatska-Italij a. Ipak, valja se zapitati tko je u vatikanskoj diplomaciji zanemario taj državno-pravni aspekt spora i tako vjerojatno svjesno upleo Papu u neželjenu lošu političku poziciju, a hrvatske vjernike u nedoumicu?!
„Rezultat tih dogovora bio je dokument koji su 17. svibnja 2006. u Rimu potpisali porečki i pulski biskup i prior Benediktinske opatije u Pragli, a po kojem su se dvije strane sporazumjele da se ta benediktinska dobra dijele popola, a dogovoreno je da se neće poduzimati nikakve radnje na civilnom planu. Usprkos takvoga dogovora benediktinci su svoja potraživanja pokušali izboriti tužbom na sudu u Bujama protiv Porečke biskupije, župe Dajla, Republike Hrvatske, Grada Novigrada, tvrtki »Benedikt« d.o.o. i »Golf Istra« d.o.o. te Mate Vekića, što je samo otežalo daljnje dogovaranje.“
Treba li sada dalje produbljivati činjenice ili čitati dodatne detalje koje će nam Miklenić javiti u GK-u, ako već sada imamo jasnu i glasnu informaciju da su benediktinci prekršili sporazum s biskupijom od 17. 5. 2006. g., naime, da se na građanskim sudovima neće poduzimati nikakve radnje. A upravo to su učinili. Sada bi bilo zanimljivo doznati na čiji nagovor: slušajući svoju savjest ili nečije interese? I dalje: je li uopće bitno spadaju li benediktinci u optante, ili ne, ako je Italija, nakon osamostaljenja RH, činila i čini sve da ne primi naknadu koju je RH kao sljednica Osimskih obveza dužna uplatiti (cca 35 milijuna USD). Poznato je da je Slovenija uplatila svoj dio kao depozit u nekoj stranoj banci u korist Republike Italije, a RH još čeka da joj Italija ispostavni neku adrersu na koju bi mogla uplatiti dug iz Osimskih sporazuma. Dakle, na oba plana, unutarcrkvenom, i međudržavnom, talijanska strana pokušava izigrati hrvatsku, a sada i uz pomoć Vatikana. I zato je točno ono, da se ovdje nikako ne radi o isključivo unutarcrkvenom sporu.
I čemu je, nakon svega, poslužila ova kompromitacija hijererhije?
Hoće li, unatoč svemu, ići do Strasbourga?
Bravo! Svaka čast na ovom potezu ministra Bošnjakovića, to je jedino pravedno.
Da li ste čuli za izjavu benediktinaca iz Pragliae da oni "ne priznaju zakone Jugoslavije i da oni do 1954. g. nisu važili na području zone B"? Što na to reći? Ako ti zakoni tamo nisu važili, radi čega su benediktinci otišli (1948. g.)? A ako su važili, kao što jesu, a to nije pitanje da li to netko priznaje, ili ne, već je pitanje državne sile koja te zakone provodi, zbog čega to niječu? U logičkom su raskoraku, a takva je pozicija i moralno upitna, kako zbog cilja kojem ta nelogičnost može poslužiti, tako i zbog svih drugih koji su se tada našli na istom području, u prvom redu onih koji koji su svjesno ostali na svojoj zemlji (hrvatsko katoličko svećenstvo u Istri na čelu s Božom Milanovićem), i svih kojima bi možda bilo lakše da su optirali za bijeg na Zapad, ili jednostavno tamo bili protjerani, ali nisu bili u toj prigodi.
Ovo pismo izrazilo je stav, i prije Bošnjakovićeve odluke (vidi: vecernji.hr/.../... ), da se ne radi o isključivom unutarcrkvenom pitanju, makar taj stav sasvim sigurno nije mogao utjecati tu odluku, jer je ona donesena svega nekoliko sati nakon prve objave pisma na ovom portalu. Unatoč raznim pravnim nelogičnostima i postupanjima, Dajla, suprotno onome na čemu inzistira Crkva - naime, da je to čisto unutarcrkveno (pravno - kanonsko) pitanje, jest i povijesno, psihološko i političko pitanje. Imamo oči da vidimo, a ne da ih zatvaramo. Nijekati prevladavajući osjećaj razočaranja koji je nastao u javnosti, također bi značilo služiti laži. Potiskivanje razgovora o problemu, ili povlačenje od dijaloga, vodi u još dublju potištenost, ili u ravnodušje, ili u pobunu - i jedno, i drugo, i treće, samo su različita lica sociopatije.
Možda bi Benediktinci bolje čuvali našu imovinu, nego što mi znademo.
Nismo li dosada sve vrijedno rasprodali???A na koncu smo ipak bogci??
Kroz neko vrijeme će izaći na vidjeli tko je sve umiješan u ove poslove, tko je sve zainteresiran i tko vuče konce.
Nisu vatikanske kurije posve nevine - svi gledaju materijalne interese, a to će nažalost biti predmet trgovine i Republike Hrvatske. Da li će to biti Fond za privatizaciju ili netko drugi - vidjet će se!!
Praglia je pokrenula prvi pravosudni postupak 1996. g. Sumnjam da su Milovan i Jakovljević tada imali bilo kakvu ideju o goflu. Oni su Dajlu dobili 3 godine kasnije.
Umjesto već rasprodanih golf terena , zašto se Samostan koji je zapušteno ali lijepo zdanje sa prekrasnom okolinom - nebi pretvorio u Galeriju, Muzej, likovne radionice ili slično?
Tako malo hrvatske kulture ima na ovim prostorima Istre!
Nebi lisvaka općina nakon što dobro unovči terene trebala nešto uložiti u opće dobro??
Primoštenski gradonačelnik nezna kamo staviti novac pa razmišlja kupiti zlatne poluge?
Neje li to više smiješno nego žalosno.
Nakon što su operušali turiste, uništili prirodne plaže - razmišlja kuda ulupati novac??
Bože pomozi! Da li je sva hrvatska pamet na godišnjem odmoru????
Mi Papu i vjeru pradjedova ne ćemo nikada izdati, ali radi istine i pameti potpisujem pismo u organizaciji akademika Pečarića!!!!
Božidar Ručević, dipl. inž. iz Zagreba.
Ucite konacno nesto o privatnom vlasnistvu, a zaboravite komunisticke nacionalizacije i teror.
Oni bi radije raskol sa RKC-, prije nego bi ispostivali pravo o privatnom vlasnistvu.
To su i komunisti ponudili Stepincu, ali je on to odbio i ostao vjeran RKC-.
Tako je, gospodine-druže vatikanoljupče! Ako se ustanovi da je zemljište na kojem se nalazi kuća ili stambena zgrada u kojoj živiš nekada pripadala nekim plemićima iz doba Austro-Ugarske, pa ako dođe neki potomak tih plemića, neki Herr Hans von Hochstappler i zatraži da mu se to zemljište vrati (denacionalizir a) i da se vi svi iselite jer ste na tuđem, pretpostavljam da ti nećeš imati nikakvih prigovora. Ili možda hoćeš imati prigovora? Onda to znači da si prljava komunjara koja ne priznaje pojam privatnog vlasništva i koji nije zreo "za Europu".
Ma znaš, goni se znaš već kamo. Vi i te vaše priče s komunizmom ste stvarno dosadni.
Gledam sliku samostamđnskog kompleksa Dajla i sve mi se čini da gledam neku sliku s Kube. Otkuda taj dojam ?
Nije potrebno da gubis zivce, jer to te nece dovesti rjesenju ovoga problema!
RKC-Vatikan; ima svoj vid stvari, pravna drzava svoj i oni ce naci zajednicki jezik, ako se u spor ne umjesaju pseudostrucnjac i poput tebe i tebi slicnih podpisnika, koji svojim peticijama zele osporiti pravdu u korist neke vrste komunistickog prava, a svi znamo o cemu je rijec.
Mir s vama!
Ne gubim živce, gospodine (pseudo?) "stručnjače" za pitanja privatnog vlasništva i pravne države. A ne, ti ne samo da si stručnjak za pravna pitanja, nego vidim i nadobudni "egzorcist" zlih "komunjara" s interneta. Neka važna ličnost si ti, nedvojbeno.
Ne gubim ja živce, nego sam ukazao na jedan konkretan problem na koji ti izbjegavaš odgovor, nego se umjesto toga služiš floskulama o "komunizmu".
Pravno je stvar čista - hrvatska država je vlasnik zemljišta i ona može raspolagati sa njime kako odluči da je najsvrsishodnij e. Kada od nekoga preneseš vlasništvo neke nekretnine jwdino ti odlučuješ o njoj.
Odgovor bi bio vrlo lagan i vrlo trivijalan, ako bi ti mogao razumjeti one najosnovnije stvari.
Naime, Zidovi kojima su nacisti konfiscirali imovinu, dobili su je nazad, ako su na tome inzistirali, inace su dobili adekvatne odstete.
To bi se dogodilo i sa plemicima, ako bi mogli donijeti pravne dokaze o svojoj izgubljenoj imovini, sto na zalost nije vise moguce, jer su takvi dokazi bili unistavani, kako upravo nebi moglo doci do takvih postupaka. Svaki onaj posjedink, koji je bio u stanju dokazati da mu je nesto pripadalo, pravno je dobio adekvatnu satisfakciju.
A ovaj spor je dio crkvenog spora sa drzavom i to ce se rijesiti u korist Benediktinaca.
Svako drugo rjesenje bi bilo nepravda i silovanje zdravog razuma.
Zaboravite konacno komunisticke metode stjecanja dobara bez truda!
Sto bi mu ga ovo znacilo? Osimski sporazumi?
a) prebivalište na pripojenom području 10.6.1940. (datum ulaska Italije u rat)
b) talijansko državljanstvo na dan 15.9.1947. (datum stupnja na snagu Mirovnog ugovora)
c) talijanski kao govorni jezik.
*****************************************
Kako vidimo, u Hrvatskoj se ne pravi razlika izmedju esula i optanata, sto je neminovno, jer su Benediktinci bili esuli.
*************************************
Kako vidimo, osimski sporazum je politicke naravi i ne predvidja odstetu za esule. Optante pak prepusta talijanskoj vlasti kako bi ih obestetila.
geografija.hr/.../...
Tako da su podatci koje nam je istražio Teletron jako dobri, ali, nije dosta proglasiti nepradvu na benediktincima jer su esuli, zatim pustiti da jedna biskupija obavi posao vraćanja nekretnine u vlasništvo Crkve, a ona se sjetiti da se unutarcrkvenim propisima to vrati benediktincima (koji to nisu niti tražili prije 2006. - kada su, kršeći dogovor s biskupijom, posegnuli za IZVANcrkvenim rješenjem na sudu U Bujama - već su najprije bili tražili GOTOVINU !!!).
Je, i mene je zapelo za oko ponuda benediktincima da se vrate na Dajlu, koji su to odbili učiniti. Pa potom tužili Biskupiju i Hrvatsku. Svaka čast Svetoj Stolici ili Vatuikanu, ali nakon toga posegnuti za unutarn crkvenim instrumentima nije bilio nimalo fer postupak. Neije prolazio sudski put, pa se okrenuli crkvenim propisima. Sramota ! Velika sramota Crkve kao cjeline. Zar to nisu još shvatili ?
Voditi diskusiju na ovom emotivnom nivou ne koristi absolutno nikome, a najmanje crkvi u Hrvata. Cemu spor unutar crkve? Zar je bitno koje su nacionalnosti Benediktinci kojima izvorno pripada taj posjed?
To je mlin na vodu neprijatelja crkve, a svi ovi podpisnici su istrcali pred rudu i umjesali se u unutrasnji crkveni spor, cime stete i Hrvatskoj i RKC.
Zao mi je da ovo moram konstatirati i napisati.
A kako je taj grof Grisoni, koji je imanje prepustio benediktincima, stekao tu svoju imovinu i raskošne zgrade? Velikim trudom? Štedio od plaće? Koliko ćemo daleko ići u prošlost s takvim raspravama?
Pa ako se ne budete njima bavili sada i kod ovoga problema, onda ce se drugi baviti vama, kada vam to nimalo nece odgovarati!
Drzava nije u cjelini ispunila dogovoreno, a
Talijani to nisu zaboravili, pa je na Hrvatskoj da se drzi medjudrzavnih sporazuma, kako bi ju se moglo respektirati i kao ozbiljnu partnericu uzeti za ozbiljno.
Ti si ojadjen, ali nemas razloga za to, jer Benediktinci nas nece ostetiti, nego nam iskljucivo pomoci.
Zar jos nista niste naucili iz povijesti?
Budi mi srdacno i prijateljski pozdravljen!
Ti bi opet zelio jednu "oktobarsku revoluciju" ili onu izvornu "francusku revoluciju"? Ta vremena su proslost! Ne ponovilo se!
Covjece, opusti se, plemici su imali imanja i to je to!
Tako bi netko mogao, na primjer, reći: "Komunisti su imali vlast i to je to!" (I ne samo komunisti, nego bilo tko, u bilo kakvom sustavu vladavine.) Mislim, po toj tvojoj, ne baš jako bistroj, "logici" i "argumentaciji".
Razni režimi su razvlašćivali te feudalce, ne samo "komunisti". Tu svoju neku crno-bijelu verziju "povijesti" gdje su komunisti na jednoj strani, a sve drugo na drugoj, to možeš prodavati nekim neznalicama, a ne možeš ikome tko išta zna o povijesti.
Oktorbarske i francuske revolucije više neće biti (niti ih baš i priželjkujem), ali možeš biti siguran da neće nikada biti povrata na stanje prije njih.
Budi uvjeren da neces dozivjeti povratak na stanje prije revolucija, ali budi takodjer uvjeren u to, da ce se to jednoga dana ostvariti.
Tvoje komunisticko cvjece nece nikada vise cvati. Odvise je bilo crveno, krvavo!
Zao mi je trositi dragocjeno vrijeme na ljude koji su rezistentni na ucenje.
Pozdrav!
On bi htio feudalizam, ali valjda na taj način da on bude feudalac (vjerojatno ne zamišlja sebe kao kmeta). Jedini "problemčić" s time je da 99,99 % ostatka društva odbijaju biti njegovi kmetovi.
Budući da je besmisleno raspravljati s duševnim bolesnicima, nego treba "glumiti" da se kaoti odobravaju sve njihove teze, evo izjavljujem: "Da, komunist sam i ponosim se time."
Rasprava završena.
To sto ti mislis nikoga ne zanima, a najmanje razumne ljude.
Ja osobno ne zelim feudalizam, ali jos manje komunizam, medjutim, sudeci po vremenskim trendovima, to ce biti jedina opcja za buducnost. Da se osvrnem na Einsteina i njegovu viziju buducnosti mogu parafrazirati: NI JA NE ZNAM KAKAV CE BITI TRECI SVJETSKI RAT; ALI DA CE SE CETVRTI VODITI LUKÓM I STRIJELOM, U TO SAM CVRSTO UVJEREN.
A ti si u pomanjkanju adekvatnih argumenata izgubio zivce, kao sto ih i inace vi "desne komunjare" vrlo lagano gubite, pa si pribjegao dijagnostici, gdje si takodjer iskljucivo dzepno izdanje i sarlatan, tako da mi nije potrebno vise odgovarati na tvoje nebuloze, nego te prepustiti vlastitoj sudbini, sto ti je najteza kazna.
Rezistentan na ucenje!
ADIO!
Talijani to nisu zaboravili, pa je na Hrvatskoj da se drzi medjudrzavnih sporazuma, kako bi ju se moglo respektirati i kao ozbiljnu partnericu uzeti za ozbiljno."
E ovo je flagrantna laž. Hrvatska i Slovenije preuzele su sve obveze iz Osimskihi Rimskih sporazuma, od čega je Hrvatskoj dopalo 35 mil. USD. Mađutim, Talijani su se izmotavali, da sve treba platiti jedinstveno (iako u sporazumima piše da će ići u jednakim godišnjim ratama) i na kraju nisu dostavili bankovni račun na koji to treba uplatiti. Slovenci se nisu dali zbuniti, i doznačili su sav iznos u jednu međunarodnu banku, mislim Dresdner, u cijelom iznosu, u korist Republike Italije. Hrvatsk ato isto može napraviti, ali i ne mora, jer je iskazal spremnost da plati, a što Italija nije htjela primiti novac, koji je sama sporazumno odredila, to je problem njihov.
Bilo bi dobro da se Teletron, čije diskuseije sada naliče običnom natezanju, prestane, ili se vrati činjenicama.
Strahimir ima pravo kad postavlja pitanje kako je grof Grissoni došao do Dajle. Povijest i jest tu da odgovori na to kako se je nešto dogodilo. Znamo da su u ne tako dalekoj prošlosti vladari monarsi bili apsolutni vlasnici svega, kad su to htjeli biti. Oni su zaslužnicima dijelili imanja i "duše" na njima kao svoje privatno vlasnitvo. Koliko mi je poznato naši velikaši Zrinski i Frankopani su imali širom Hrvatske velika imanja. Kad su ih smakli u Bečkom Novom Mestu ujedno su im konfiscirali sva imanja i zatrli njihova plemena. To se ne može danas nikako ispraviti. Pa tako niti postaviti pitanja na koji način je grof Grissoni stekao imanje. To ima tek povijesno značenje, a ne u smislu ispravljanja nekakve možebitne nepravde.
Međutim ona nepravda koja je učinjena za našega sjećanja, nepravda koja je još urezana u naša pamćenja - trebala bi biti ispravljena. Poznata vam je sudbina Španovice koja je postala Novo (srpsko !) selo , Boričevac iz kojega su se Hrvati morali pod smrtnom opasnošću iseliti sa zabranom povratka na svoja imanja. Najnoviji slučajevi protjerivanja Hrvata i Miuslimana od strane Srba u BiH te Hrvata od strane Muslimana u srednjoj Bosni. To se nepravde koje bi trebalo ispraviti.
Dajla, je slučaj nepravde koji je trebalo ispraviti, ako su benediktinci bili protjerani i konfiscirana ima je imovina. Obeštećenja za gubitak imovine bilo je predmet međudržavnih sporazuma. Kakvi su sve sporazumi sklopljeni nije mi poznato, ali u takvim slučajevima prednost u primjeni ima međunarodno pravo. Dakle, međudržavne sporazume treba poštivati. Ako je Hrvatska mimo međunarodnih sporazuma prenijela župi Dajla odnsosno Biskupiji nekretnine koje su nekada pripadale benediktincima i ako im je zatim od strane Biskupije ponuđen samostanski kompleks ako se vrate u Hrvatsku, a oni su to odbili učiniti i krenuli tužbama - to pokazuje njihove ne baš najčasnije nakane. Završetak toga bio je je pak u stilu - pokazat ćemo im mi i druge naše mogućnosti.
Ponavljam po ne znammkoji put : Sramota, velika Sramota od strane Crkve.
Žao mi je što to moram napisati, jer uvijek ustajem u obranu Crkve kao institucije, kad je god netko neosnovano napada. Najmanje mi je stalo do raspirivanja razdora u Crkvi. Naprotiv, nadam se da će se nesporazumi (nadam se da je o tomu riječ) razriješiti.
Pozdrav!
"Drzava nije u cjelini ispunila dogovoreno, a
Talijani to nisu zaboravili, pa je na Hrvatskoj da se drzi medjudrzavnih sporazuma, kako bi ju se moglo respektirati i kao ozbiljnu partnericu uzeti za ozbiljno.
Ti si ojadjen, ali nemas razloga za to, jer Benediktinci nas nece ostetiti, nego nam iskljucivo pomoci.
Zar jos nista niste naucili iz povijesti?"
Hrvatska nije ispunila dogovoreno ? Što nije ispunila ? Onih 30 i nešto mlijuna koje je otpalo na Hrvatsku za isplatu državi Italiji, ova to ne želi primiti. Po svoj prilici bi htjela povratak nekretnina. Tko ne poštuje sporazume i želi njihovu reviziju? Hrvatska ili Italija ? Zašto ne žele primiti niti novac koja je Slovenija uplatila na ime odštete za napuštenu imovinu, sve prema sporazumu ? Je li Slovenija ta koja ne poštuje dogovoreno ili Italija ? Možda sam krivo informiran. Molim vas ispravite moje pogrješne pretpostavke. Bit ću vam zahvalan. Jer stalno tvrdim da mi stvari nisu dostatno poznate.
Velite da nas benediktinci ne će oštetiti, a zašto su umjesto da dođu u Istru na "njihovu " Dajlu, to odbili i zatražili 14 ili 15milijuna eura kao naknadu za nektretnine ? Zar takva isplata ne bi dodatno oštetila jednu hrvatsku biskupiju, pa time i Hrvatsku ?
Istaknite vaše argumente ponovo osobito one koje sam možda propustio opovrgnuti.
Procitaj sto gore pise! Benediktinci nisu optanti, koji su podpali pod osimski sporazum, kojeg Hrvatska i Slovenija nisu u cjelini ispostovale, a Italija je trazila cjelovitost odstete u jednom platnom roku ili odstetu u nekretninama, na sto ni Slovenija ni Hrvatska nisu pristale.
Oni su tzv. "esuli", dakle oni protjerani ljudi, koji ovim sporazumom uopce nisu obuhvaceni, a imovina im se konfiscirala, odnosno komunisti su ju nacionalizirali.
Tu Hrvatska mora pokazati odgovornost i svima kojima su komunisti oteli dobra i protjerali ih, vratiti im dobra, ako su u stanju pravno dokumentirati ono sto im je pripadalo.
Takvih je zacjelo vrlo malo, ili ih uopce nema, jer su im komunjare unistile svaku dokumentaciju o posjedu.
Benediktinci su "esuli" i oni su mogli dokumentirati svoje pravo na posjed, a na Hrvatskoj je red da ispuni njihove zahtjeve, bez "kamata" ili nekih drugih ovrha. Dakle, pravno su vezani za vracanje posjeda ili odstetu u vrijednosti samog posjeda, ali po danasnjim financijskim i gospodarstvenim vrijednostima.
Zato su Benediktinci i Papa uvjek redovno izvjestavali Hrvatsku Vladu o svim tokovima pregovora glede toga posjeda.
Ne vrijedi gurati glavu u pijesak i praviti se kao da je sve u redu, i da se radi o nesporazumu sa strana RKC- i Benediktinaca, a u stvari se radi o zabusavanju i otezanju.
Kako vidis, ti nista nsi oborio, nego pises na pamet, jer Hrvatska nije ispunila medjunarodno priznate pravne zakone o privatnom vlasnistvu.
Hrvatska je pokusala u dvije rate nesto odplatiti, ali to je pogadjalo optante, jer ovaj preostali dug od kojih 110 milijuna dolara, koji nije podpao pod reparacije od strane Italije, propala Jugoslavija je trebala platiti u ratama, ali buduci da se raspala, onda su Slovenija i Hrvatske preuzele odgovornost i pokusale reciprocnim odnosom taj dug vratiti, sto nisu ucinili kada su Talijani zahtjevali i kako su zahtjevali, pa je sve islo krivim putem.
Ali, Benediktinci uopce ne podpadaju pod osimske sporazume, jer se radi o "esulima", dakle protjeranima iz ondasnje Jugoslavije, kojima su komunisti nacionalizirali ili konfiscirali imovinu.
I zato Hrvatska i Slovenija moraju odgovarati za tu imovinu, kao zemlje nasljednice, buduci se radi o privatnom vlasnistvu. A svi oni protjerani, koji mogu pravno dokazati pravo na posjed koji im je bio nacionaliziran ili konfisciran od strane komunista, po medjunarodnom pravu moraju dobiti nekretninu ili financijsku vrijednost iste.
Sada osrtaje pitanje jesu li po srijedi Osimski i Rimski sporazum ili je nešto treće i tko ne poštje te međunarodne ugovore. DSlovenija i Hrvatska su naslijedile te međunarodne ugovore i to ne daje Italiji pravo na reviziju važećih ugovora.
I ako je u pitanju spor oko sadržaja i domašaja Osimskih sporazuma, zašto to ptanje ne pokreće Italija umjesto da se kanonskim pravom revidiraju međunarodni ugovori.
I na koncu pitanje čiji ste vi odvjetnik ? Pravde ili pravičnosti. Zašto bendiktinci ne dođu u Dajlu pa neka uživaju nekretnine, a ne da ih prodaju. Je li oporučna volja grofa Grisonija bila da benediktinci prodaju nekretnine po svojoj volji ?
Eto, na ta pitanja odgovorite. Možda me i uvjerite da imate pravo .
Dakle, donesi mi argumentaciju za svoje nedokazive tvrdnje. Neki dokument, ili nesto slicno. Ovo sto pises je "maciji kasalj".
Hvala!
Pretpostavljam da svi trebaju voditi računa o etici- pa tako i Papa.
Kako su se svi udaljili od vjere i Boga i bore se za ove nekretnine - neka odluči Sud i zakoni civilne države.
Tu podržavam hrvatsko pravpsudje i nadam se da Dajla neće biti predmet daljnje trgovine.
Neka posluži za javno dobro!!
Slovenac Ivan Zupanc je dobro razložio razliku između optanata i esula. To i nije problem. Benadiktinci nisu optanti. U tomu se slažemo. Poznato je da je, čini mi se, po prvom Sporazumu iz 1947. pet stotina (500) optanata moglo zadržati u svom vlasništvu imovinu koju su posjedovali. Po toj osnovi bivši su se vlasnici bez teškoća ponovno u ZK uknjžili kao vlasnici iako su zadržali status optanata. Tih 500 optanata je moglo birati hoće li svoje nekretnine predati Jugoslaviji ili će ih zadržati i dalje u vlasništvu. U svakom slučaju ako su nekretnine prepustili Jugoslaviji odštetu ima je bila dužna isplatiti Italija i to do visine reparacijskih zahtjeva od strane Jugoslavije.
Zona B STT-a je rješavana poslije i po toj osnovi je Jugoslavija na ime napuštene imovine u Jugoslaviji trebala isplatiti Italiji 110 milijuna USA $. Tim je sporazumom u vlasništvu Talijana ostavljeno 179 dobara. Koja su to dobra ? Postoji li popis ? Morao bi postojati čim se zna njihov broj. Je li Dajla u tom popisu ?
Drugi je problem bivših državljana Jugoslavije koji su otpušteni iz državljanstva i čija je imovina nacionalizirana . Tih osoba ima 5.236. Oni nisu obeštećeni a ne spadaju niti u optante, a niti u esule.
Otkuda to da su benediktinci esuli. Samo zbog toga što nisu optanti ? Uostalom oni su bili redovnici koji su se zavjetovali na poslušnost, siromaštvo i čistoću, te još i posebno na - zavjet stalnog boravišta . Barem tako tvrdi Marko Curać u svojem članku u Hrvatskom listu od 11. o. mj.
Ako su bili siromašni znači da nisu imali nikakvog privatnog vlasništva. Ako su otišli iz Dajle prekršili su zavjet stalnog boravka kao i uvjet iz oporuke grofa Grisonija.
Osim toga oni nisu bili vlasnici zgrada i nekretnina.Vals nik je bio benediktinski samostan, kojega su oni svojim odlaskom ukinuli. Ako hrvatska država iz bilo kojih razloga ne bi bila vlasnik samostanskog kompleksa i nekretnina uza nj, tada bi jedino tamošnja biskupija mogla pretendirati na vlasništvo koja je jedini pravi nasljednik, samostana Dajla, a nikako benedktinski samostan iz Praglie. Što ima on veze s ovim slučajem ? Ništa. Tada bi se mogli javiti svi samstani koji su primili i jednog jedinog bendiktinca iz Dajle pod svoj krov. Isto tako na dio toga imanja imali bi pravo i benediktinci s Pašmana i drugi koji nisu napustili Hrvatsku.
P.S. Rekao bih da ti ponestaje argumenata pa posežeš za kvaziargumentim a tipa mačji kašalj , traženje dokmumenta i tvrdnje da sam u krivu.
G. Boljunac, okanite se polemike s ovim primitivcem, nema smisla trošiti vrijeme.
Evo jedne zanimljivosti s ovoga portala.
C/P
"Benediktinski samostan i crkva Sv. Petra i Pavla, oko kojeg je niknulo današnje naselje Svetog Petra u Šumi, se prvi put u dokumentima spominje 1134. Iz tog vremena ostala je sačuvana jedna latinska rukopisna knjiga, i ulomak kamene grede s glagoljskim slovima (Supetarski ulomak).
Godine 1459. pavlinima je darovan samostan i crkva koje su već ranije napustili benediktinci. General Pavlinskog reda i zagrebački biskup Šimun Bratulić (1550.-1613.) obnovio je samostan i proširio crkvu. U Uskočkom ratu (1616.) samostan je spaljen i srušen. Temeljito je obnovljen tek nakon 1731., a nova crkva sv. Petra i Pavla, na mjestu prijašnje, dovršena je i posvećena 1755. godine. Romanički zvonik (uz pročelje crkve) je obnovljen u XVI st."
Ljubomir Škrinjar
Eto benediktinaca u prošlosti kako su napuštali i gubili samostane. Pa bi sada trebali zatražiti i Pavlinski samostan u Sv. Petru u Šumi.
Pa to i ja govorim. Koliko duboko se onda može ići u prošlost i tražiti što je komu kada pripadalo, pa da danas to neki nasljednik (biološki ili pravni) zatraži da mu se vrati? Prava država brani ono što je SADA njezino i ne obazire se mnogo na povijest, na ideološke floskule o "komunizmu", "fašizmu" ili tko zna kakvom -izmu.
Biskup Milovan i kancelar Jakovljević zaslužuju pohvalu, kao i cjelokupni istarski kler zato što je jednoglasno stao na njegovu stranu. Odluka vlade je također ispravna (to je valjda jedina stvar u kojoj podržavam Jacinu vladu).
Inače, tema pavlina je interesantna s povijesno-kultu rološkog stanovišta.
Veli Isus: "Caru carevo, a Bogu Božje". Pitanje je samo koliko često ti crkveni velikodostojnic i otvaraju Evanđelje.
I ja podržavam vladu u ovoj odluci. Ali čini se da razlog zašto je Dajla uopće bila darovana tako lako Porečko-pulskoj biskupiji nije naivnost i dobronamjernost državne uprave nego privatni interesi. O tome piše Jurčević www.dnevno.hr/.../361371.html
Naime, on postavlja (prilično vjerojatnu) teoriju da je unaprijed postojao dogovor između pojedinaca u državnoj upravi i crkve da nakon prenosa vlasništva na biskupiju, to zemljište počnu prodavati. Što se i dogodilo. To bi objasnilo takvo brzo "vraćanje" Dajle, u biti nelegalnu privatizaciju državnog zemljišta, čime se se okoristili pojedinci. Sad je to ispravljeno, ali opet se potvrđuje da gdje god je u pitanju velika lova, tu su i mutne radnje, pa tako i u ovom slučaju.
Citat: (iz Jurčevićevog teksta)
Ne znam koliko je htio paralizirati akciju (koliko znam, on nije ni u poziciji da to učini) a koliko jednostavno iskritizirati vlast, i sadašnju i bivšu, što mu dođe kao rana predizborna kampanja.
Ja sam članak linkala da budemo svjesni raznih igara i makinacija koje su se dešavale i još se dešavaju. I da biramo poštene ljude. Ali da li je to utopija? Da li su svi političari isti, željni vlasti i slave, čak i ovi okupljeni u Hrastu? Jako bih voljela kad bi gospodin Hitrec objavio nešto o događajima u Hrastu, jer mi se čini da je on jedini od utemeljitelja ostao, a ostali (Jurčević, Relković) su otišli. Gdje je puklo?
"Po tom ugovoru Porečka i pulska biskupija dobila je više od 60 posto predmetnih benediktinskih dobara, odnosno dobila je samostanski kompleks u Dajli i 272 hektara zemljišta, a Benediktinska opatija Praglia dobila je pravo na svoju tvrtku registriranu u Puli, Abacia d.o.o., uknjižiti preostalih 186 hektara od tih dobara te na odštetu od 4,5 milijuna eura na ime već otuđenog dijela benediktinske imovine, koje biskupija može isplatiti bilo novčano, bilo nekretninama. Talijanski benediktinci nisu ni prvi ni jedini stranci koji imaju svoje nekretnine u Hrvatskoj, a nitko im sada ništa nije dao, već im je vraćen samo dio njihova imanja.
Premda je spor između dviju crkvenih pravnih osoba s crkvenoga stajališta de facto i de iure riješen, dogodio se pokušaj politizacije toga pitanja, kao i prava eksplozija medijskih priloga."
"Dr. Tonči Tadić: Slovenski primjer je dobar /Mirko Crnčević
Unutarcrkveni sukob između Porečko-pulske biskupije i Stalnog vijeća HBK-a i dalje puni stranice hrvatskih i talijanskih medija. Što o tome misli, pitali smo dr. sc. Tončija Tadića, bivšeg saborskog zastupnika, koji se svojevremeno bavio upravo tom problematikom.
- Mirovnim sporazumom iz 1947. predviđeno je da se za naknadu ratne štete koju je talijanska vojska počinila na istočnoj obali Jadrana kao kompenzacija nacionaliziraju nekretnine u vlasništvu talijanskih fizičkih i pravnih osoba. U Osimskom sporazumu 1975. godine ustanovljeno je da je nacionalizirano više nekretnina nego što je bila ratna šteta, pa je nakon toga 1983. sklopljen zaseban Rimski sporazum, kojim se nivelira ta razlika.
Glavnina tih nekretnina bila je na području Slovenije i Hrvatske - kaže Tadić. Osimski i Rimski sporazum, dakle, ne predviđaju nikakvu naknadu bivšim vlasnicima, niti povrat nekretnina, čega se Slovenija čvrsto držala kad je pristupala Europskoj uniji. Slovenci su otvorili vlastiti račun u Luxemburgu i na njega transferirali 75 milijuna dolara, nakon čega su obavijestili Italiju da ih novci tamo čekaju.
S druge strane Hrvatska nikad nije transferirala svojih 35 milijuna dolara. Kad je Slovenija bila u fazi ratifikacije svog pristupnog sporazuma s EU, držala se Osimskog sporazuma i Italija joj je radi toga počela praviti probleme, ali je tada Javier Solana ondašnji povjerenik EU za vanjske poslove, predložio tzv. Solanin plan koji se tiče talijanskih nekretnina u Sloveniji.
Njime je riješeno da nema povrata nekretnina bivšim talijanskim vlasnicima, niti obeštećivanja u novcu, nego postoji samo pravo prvokupa nekretnina bivših talijanskih vlasnika, ako ih sadašnji vlasnici budu htjeli prodavati i to samo 4 godine nakon ulaska Slovenije u EU.
Za mene je to onda bio signal da Hrvatska treba nešto učiniti i zato sam pri usvajanju proračuna za 2004. predložio da se Italiji isplati 35 milijuna dolara po Rimskom sporazumu. Sabor je moj prijedlog jednoglasno i prihvatio, no hrvatske Vlade poslije to nisu realizirale, pa je zato problem i danas otvoren - govori Tadić.
Također ističe da podržava Predsjednika RH i premijerku kad govore da se neće kršiti Osimski sporazum, te da Hrvatska treba isplatiti svoj dio duga, ali i učiniti sve da se Solanin plan primijeni i na našu zemlju. Tako će sve što je omogućeno Sloveniji biti omogućeno i Hrvatskoj."
Kako mozemo vidjeti, Hrvatska jos uvjek nije ispunila svoj dio sporazuma!
Koliko sam ja shvatila, Talijani nisu htjeli pristati na taj aranžman i nisu dostavili broj računa. Isto su se tako ponijeli i prema Slovencima, ali su ovi lijepo otvorili račun u nekoj banci u Luxemburgu i rekli Talijanima da ih novac tamo čeka:
Citat: (iz Tadićeve izjave)
I tako su riješili problem. Naši to nisu napravili.
Nevjerojatno velika sramota za Hrvatsku, koja ce izgubiti internacionalni rejting i pasti ponovno u red banana republika ili komunistickih despotija, jer se nijedan razumni ulagac nece vise osuditi ulagati u Hrvatsku, buduci da tako nerazumno postupaju kada je u pitanju privatno vlasnistvo... Hrvatska je Vlada ucinila medvjedju uslugu jednom dijelu nerazboritog katolickog klera, koji ne preza cak niti od raskola sa Vatikanom, sto bi za Hrvatsku bilo daleko poraznija i dalekoseznija posljedica.
Nerazumnim potezima
Vlede, Predsjednika i jednog dijela klera, Hrvatska je otvorila spor sa Vatikanom i cijelim pravnim svijetom.
Nije rijec o reviziji nikakvih drzavnih ugovora, nego o internom sporu u RKC-.
Umjesto da taj spor prepuste RKC- da ga sama rijesi na dobrobit sviju u sporu, ovdje su se Hrvati sami sasjekli u korjenu, i Vlada, i Predsjednik i dio klera.
Nevidjene stete za sve, a posebno za RKC- koja je opet pokazala sto joj vrijedi Isus Krist, sto Sveto pismo i ljubav prema svome bliznjemu, gdje gazi Kristov nauk ljubavi utilitaristicko -materijalistic kim poimanjem interagiranja medju ljudima i komunikacije prema Bogu.
A komunjarski civilni dio se sramoti praktikama koje su moralno nedopustive i na kojima su komunisticki totalitarci zasnivali svoj egoisticki nacin vladanja i poimanja prava, politike i pravde.
Velika sramota!
Kardinal Bozanic jasno kaze, da su Papu napali neprijatelji hrvatskog naroda. Komunjare ne mogu braniti hrvatske interese, ako su 50 godina progonili, ubijali i denacionalizira li HRVATE i druge klasne neprijatelje po Hrvatskoj.
Kada ce Hrvati konacno uvidjeti, da im komunjare nisu nikada bili prijatelji, niti ce to ikada biti. Zato je hrvatska Vlada svojim postupkom napravila veliku pogresku, jer je ponovno konfiscirala privatno vlasnistvo, po uzoru na komunisticke totalitarce.
Vatikan je uvjek bio na strani Hrvata, pa i u onim najtezim danima, docim se to za komunjare ne moze reci, pa je zato potpuno nepotrebna njihova zastita izdajnickog klera, koji nije shvatio Isusov nauk i dobru vijest, Evandjelje, nego suruje sa neprijateljima RKC- i hrvatskog naroda...
Jos jednom SRAMOTA!
Meni u ovoj bujici pogrda nije jasno o čemu više priča Teletron.
Evo kako se kard. Bozanić osvrnuo (i) na gornju izjavu:
"Posljednjih smo tjedana u Hrvatskoj kao Crkva izvrgnuti valu izražavanja mišljenja, zauzimanja stavova, unošenja pomutnje i nezdravih odnosa. Na nama je da se sa svime suočavamo vjernički, u duhu Isusa Krista, da preispitujemo na koji nam je način djelovati, govoriti, da sačuvamo jedinstvo, kako ne bismo iznevjerili najveće blago koje nam je Bog podario, a to je ljubav njegova Sina".
Dakle, ovu vrstu izjave svrstava u "unošenje pomutnje i nezdravih odnosa". Njegovo je pravo da osudi nešto što mu se ne dopada, ili s čime se ne slaže. Međutim, odmah u slijedećoj rečenici kaže: "Na nama je da se sa svime suočavamo vjernički ... ". Dakle, izražava ipak jedan stav prihvaćanja stvarnosti da o ovakvim pitanjima postoje legitimna drugačija mišljenja.
Činjenice nisu jednoznačne, i u takvim slučajevima potrebna je sloboda dijaloga.
Do ovoga teksta nisi ni dosao, sto mi jasno pokazuje s kime ja ovdje imam posla.
"- Istina je da nas najviše treba zabrinuti kakvi smo mi, vjernici, bez obzira koliko na naše živote utjecale okolnosti i ljudi koji nam nisu skloni. Pozivam vas da molimo za Crkvu, za naše jedinstvo i zajedništvo, a osobito ovih dana molimo za Svetoga oca, koji je od dijela hrvatske javnosti doživio uistinu bezobzirne napade i nevjerojatno očitovanje mržnje. Pozvani smo moliti zadovoljštinu za nanesene uvrede prije svega Bogu, ali i Crkvi i Svetom Ocu. Učimo biti ponizni i osjetljivi za dragocjenost crkvenog zajedništva - rekao je u svojoj homiliji."
Da li ste vi svi analfabeti, ili slijepci, sto bi se u ovom slucaju moglo svesti na jedno te isto.
Sapienti sat!
Na zalost, vasi prosvjedi nemaju racionalnu podlogu.
RH- je taj posjed vratila u ruke KC-. Spor je nastao tek onda, kada se dio klera pobunio protiv Papine odluke, i pozvao komunjare na vlasti, da takoreci zastite hrvatski teritorij od vracanja izvornom vlasniku, BENEDIKTINCIMA iz ITALIJE. A "glupi" komunisti konfisciraju ponovno isti posjed koji im ne pripada i nastavljaju istim tonom kod kojega su bili stali prije 60 godina, na stetu RH- i hrvatskog naroda, jer taj posjed je bio uzor uspjesnog gospodarenja prije nego su ga komunisti nacionalizirali i unistili. Taj posjed je hranio oko 50 obitelji toga kraja i bio je paradni primjer uspjesnog socijalnog i gospodarstvenog poslovanja i zbrinjavanja ljudi toga kraja, po naputku samoga grofa, a zahvaljujuci nesebicnom radu Benediktinaca...
Benediktinci imaju svoje posjede, ali su involvirani u RKC- vlasnistvo, socijalni rad i gospodarenje. Kada bi ponovno dosli u Hrvatsku, pomogli bi bijednim ljudima toga kraja, a nebi dozvolili da se njihovo zemljiste pretvori u nekorisno golf-igraliste, kojem su ga bili namjenuli izdajnicki klerici, cija je biskupija bankrot, jer nemaju pojma sto je uspjesno poslovanje i posteni rad.
Sramite se! Vi biste inicirali raskol KC- u Hrvatskoj kako biste omogucili komunisticki kontinuitet u devastaciji RH. Komunjare nikada nisu zastupale interese Hrvata i Hrvatske. To ne cine ni danas, nego iskljucivo zele odvojiti jedan dio KC- od Pape i unistiti hrvatsku buducnost. Tko ce od stranih investora ikada doci na ideju ulagati svoj novac u Hrvatsku, ako nije siguran da mu to ulozeno i pripada?
Ja, npr., nisam osjetio ništa više mržnje prema Sv.Ocu ovih dana, nego što smo inače navikli kroz hrvatske medije koji se dohvate nekog crkvenog pitanja. Ni više, ni manje.
Osjetio sam, međutim, da se kroz medije provlači naglasak da je Dajla "čisto unutarcrkveno pitanje", što inače tvrde Bozanić i Vatikan, ali, od tih istih autora u medijima, niti u jednom jedinom retku nisam otkrio da podržavaju Bozanića i Vatikan. Zapravo, kažu, Bozanić i Vatikan rade zlo, ali mi im ne damo da se iz toga izvuku.
Kada se netko, kao Teletron, raspirča o komunistima, komunjarama, i to u svakom drugom retku, pa onda počne citirati Sv. Pismo, i crkvene velikodostojnik e, da bi
svoje sugovornike uvjerio u svoju istinu, onda je doista, SAPIENTI SAT! Pa mene cijelog mog života do 1990. nije nitko uspio isprovocirati, pa ne može niti Teletron. Ovo kažem radi eventualno mlađih, koji možda nemaju jednako dobro uhodane mehanizme razlikovanja duhova, jednostavno, jer nisu imali prigode za trening.
1. trenutni ljudi u vodstvu RC su izuzetno glupi i nesposobni
2.trenutni ljudi u vodstvu RC su izuzetno dvolični i pokvareni
ili možda najbolje od oba svijeta?
Noćas sam pogledao ugovore Hrvatske sa Svetom Stolicom, Kanonski zakonik, odredbe o pravnoj osobnosti crkvenih ustanova, podatke o benediktincima u Hrvatskoj itd. itd. i našao a mi sve to i ne treba i da uzalud gubim vrijeme.
Benedikt XVI je moj ljubimac i sve ovo nije pomutilo moju ljubav prema njemu kao velikom kršćanskom filozofu i velikom čovjeku. Međutim, niti on nije savršen. U slučaju Dajla me je razočarao.
Bozanić me nije razočarao, jer od njega i nisam ništa očekivao. On se dobro uklopio u sustav koji su Crkvi u Hrvata osigurali naprijed spomenuti ugovori Hrvatske sa Svetom Stolicom. Ti su ugovori više nego velikodušni od strane Hrvatske prema Crkvi. Sve mi se čni da sintagma o "Crkvinu Hrvata" ne drži vodu. Nije pravna osoba. Molim da me demantiraju oni kojima je to pitanje bolje poznato nego meni.
Benedikt XVI pak me je razočarao jer nije imao na umu da Dajla nije samo unutarcrkveno pitanje. Nije riječ o ispravljanju nepravdi iz prošlosti i o pravičnosti, nego i o međudržavnom pitanju i ispravljanju nepravdi koje je istarski puk stoljećima trpio od strane istarskih Talijana koji su bili bogatiji, učeniji, poduzetniji, napredniji od siromašnih i neukih Hrvata. Koliko li je Hrvata napustilo svoje hrvatske korijene i priklonilo se većinskim Talijanima u zapadnoj Istri. Valjda je to bio Božji naum da je nastupio egzodus Talijana, i potalijančenih Hrvata, te Talijana benediktinaca 1945. i nakon toga nastupom JBT i komunista u Istri sa svojim zločinima i nepravdama. Slučaj u kojemo je i vrag bio u Božjoj službi, kad je i vrag ostvarivao Božje ciljeve.
Sada kada su ta vremena iza nas, Crkva nas ovim unatrcrkvenim pristupom slučaja Dajla vraća u prošlost. Ponovno otvara stare rane i zameće zlu krv. Ti visoki crkveni velikodostojnic i su morali znati domašaj svojih odluka. Ne mogu se sakriti iza toga da je riječ o unutarcrkvenom pitanju. Svjedoci smo toga da je njihova odluka digla na noge svo hrvatsko svećenstvo u Istri i sve Hrvate u Istri i u cijeloj Hrvatskoj. Tko to ne vidi je slijep pri zdravim očima, kako se ono veli.
Jedino se tim nesuglasicama raduju oni kojima je stalo do svega što unazaduje Hrvatsku.
Netko je postavio pitanje neka se odlučimo jesmo li
1. katolici, ili
2. nacionalisti.
Ja bih na to tanje odgovorio : jedno i drugo. Ali, najprije je Bog sebi bradu stvorio. Pa tako univerzalna ljubav počinje od našega "ega" . Najprije smo pozvani da sebe ljubimo, jer mi smo svaki za sebe, čovjek , osoba koja zavrjeđuje ljubav. Tko ne ljubi sebe, nije sposoban ljubiti niti druge.
Zatim slijedi ljubav prema svojim najbližim : ocu, majci, braći sestrama i tako u širinu. Svaka ljubav koja se zaustavlja na nekim granicama, zavičajnim, nacionalnim, rasnim, kontinentalnim i sl. je defektna. Ljubav mora obuhvatiti sav ljudski rod. Ali, postoji i mora postojati određeni red kako se ostvaruje.
Zato pitanje o tome jesmo li nacionalisti ili katolici ne držim umjesnim. To je lažna dilema.
U svjetlu toga i Crkva kao katolička, sveopća, univerzalna, ne smije ne voditi računa o svim implikacijama koje može dovesti njihovo ispravljanje povijesti po načelu pravičnosti. Pravičnost prema kome ? Svi su ti benediktinci koji su napustili Dajlu, vjerojatno, mrtvi. Samostan u Dajli ne postoji kao ustanova. Kome se, dakle, vraća , naknađuje, izgubljeno odnosno oteto nakom 1945. godine ? Kad je država "vratila" Porečko - puljskoj biskupiji rečene nekretnine time je uspostavljena pravda i unutarckveno petljanje nakon toga pokazalo se samo kao neoprostivo bezdušno prema hrvatskom istarskom puku koji je crkvene odluke doživio kao neprijateljski čin iz vremena fašizma.
Otuda toliiki revolt. Zar to ne vide crkveni velikodostojnic i ?
1) Jedini koji je sacuvao dostojanstvo i razum je kardinal Bozanic, jer se radi o unutrasnjem crkvenom sporu. Ako je Vlada hrvatske posjed vratila u vlasnistvo RKC-, onda ona nema vise prava taj posjed ponovno konfiscirati po uzoru na svooje komunjare, odnosno "tifusare", nego spor prepustiti crkvenim vlastima i kanonskom pravu. Sve benediktinske Opatije su pravna tijela i sama se brinu o svojim posjedima. Kod tzv. siromasnih redova u crkvi, RKC- je pravni organ koji raspolaze sa svim posjedima.
2) Za revolt ne postoji uzrok. To je komunisticka reakcija na unutar-crkveni spor: KONFISKACIJA DOBRA, po uzoru na "tifusare". Velika sramota!
A sto su tvoje procjene? Mozda Bozje procjene?
Daj molim te nauci najprije posteno pisati, pa onda nauci povijest, a tek onda pravo, kako bi mogao voditi adekvatnu diskusiju sa mnom, jer ovako iskljucivo mrcis gace postolaru!
Hvala na paznji!
Neje riječ o ponovnoj konfiskacijo nego o poništenju odluke o "vraćanju" nekretnina zbog nezakonitost. Ne upuštam se u osnovanost toga rješenja. Držim da su crkvene vlasti pogriješile.
Dakle, svi su istarski svećenici teške komunjare kao i svi Istrani koji se protive odluci crkvenih vlasti. Ma nemoj mi reći ? Što si pak ti koji zagovaraš takvu odluku u korist talijanske pravne osobe koja nema nikakve veze s Dajlom već preko 60 godina.
Ne budi smjesan prijatelju! To nije nista drugo, nego ponovno konfisciranje tudjeg vlasnistva na poziv izdajnickog klera!
Poništenje jedne odluke ne znači donošenje druge. Brzopletoima to izgleda kao isto. Ali nije isto. To su dvije različite stvari. Nema konfiskacije. Brz si za optuživanje. Čista komunistička manira.
Takva je optužba o izdajničkom kleru u komunističkoj maniri kad se olako optuživalo za suradnju s okupatorom i djelovanje protiv naroda.
Zbilja, koji su ti to "tifusari" ? Zar su to komunisti ? Otkuda te jadnike, partizane koji su većiniom odvedeni u partizane protiv njihove volje i koji su većinom umrli od tifusa - izjednačuješ s komunistima. Nitko nie došao na takvu morbidn ideju da komuniste naziva tifusarima.
Moj je otac u prvom svjetskom ratu bio u Bosni obolio od tifusa i ostavili su ga nekoj baraki da umre. Nije umro i krenuo je iz Bosne pješice kući u Istru. Neka žena mu je na putu poklonila ćup svinjske masti. Time se je hranio i vratio se kući. Nisu ga prepoznali koliko je bio mršav i narušenog zdravlja.
I ti krajnjim neukusom navalio na tifusare te tifusare. I to sve pod plaštem velike kršćanske pravde i pravičnosti.
Hoćeš li se zasramiti na ovaj komentar ?
Dogodilo se.
Greška jeste, vidjeli smo i sada se skrušimo i molimo jedni za druge. Molimo da nam to bude pouka u vjeri i uzrastanje u ljubavi i opraštanju. Širenjem gnjeva i srdžbe, iznošenjem prljavog veša pred razularenu gomilu (pretežno nevjernike, ali i medije) nikako nećete postići smirenje već naprotiv, samo ćete razjariti plamen gnjeva na Crkvu. Želim vjerovati da im to nije cilj.
I onda kad se vašeg pisma domognu mediji, pa kad ugledaju zvučne i manje zvučne potpise, odmah će povaditi dijelove iz konteksta i eto materijala da se izađe pred svjetinu kao pred Poncijem Pilatom, pročitaju ti dijelovi, a svjetina viče “raspni Ga”, u ovom slučaju raspni Crkvu (koja je isto Kist).
„A sva braća koja bi znala da je sagriješio neka ga ne sramote niti ogovaraju, nego neka imaju prema njemu veliko milosrđe i neka grijeh svoga brata nipošto ne iznose u javnost! (sv. Franjo Asiški, Pismo ministru)“.
to je ono što vam želim poručiti.
Ovim svojim traktatom nisu ništa dobra Crkvi Katoličkoj učinili, ništa dobra... Niti su koga vjernika podigli u vjeri već one slabe još više zaljuljali.
To je činjenica.
A mi se trebamo snažiti da uzrastamo u vjeri i da svojim životom jačamo Svetu Crkvu Katoličku.
Gospodin vam dao mir, a neka ih Duh Sveti pohodi i da im snage da uvide svoj stav na štetu Duha!
Daba
Zgrtanje varava bogatstva LK 12,13]:
Tada mu netko iz mnoštva reče: Učitelju, reci mome bratu da podijeli sa mnom baštinu." Nato mu on reče: "Čovječe, tko me postavio sucem ili djeliocem nad vama?" I dometnu im: "Klonite se i čuvajte svake pohlepe: koliko god netko obilovao, život mu nije u onom što posjeduje."
Uvijek možemo izvući onaj koji nam odgovara. A mislim da je osobito ona rečenica "Čovječe, tko me postavio sucem ili djeliocem nad vama?" jasno upozorenje da se u imovinsko-pravn im kombinatorikama nije pametno pozivati na transcendentni autoritet niti Biblije,niti tradicije, niti Crkve: oni služe nečemu drugome.
U ime Bozje! Digli su glas protiv svoga Poglavara, a on ima pravo, docim se oni povode materijalistick im pobudama.
Ovaj Franjevac gore je to vrlo dobro opisao, ali na zalost, ni sami Franjevci vise nisu ono sto su nekada bili.
2)Hahahahahahahaha,,,,,,,,,,,,,,,,,,on i sram? Da li imas temperaturu? Retoricko pitanje!
Ako se netko treba posramiti, onda samo i iskljucivo ti, jer ovo sto je VLADA napravila nije ispravan postupak.
Otkuda ti to pravo ?
Ne umišljaš li si da si uzurpator ?
Netko zaista nije sposoban zasramiti se zbog svojih sranja.
Sere i u oči te gleda. To je svojstveno djeci, ali kad to čine odrasli tada nešto nije u redu s njihovom psihom.
P. S. Papa je poglavar Katoličke Crkve, ali ne i poglavar naših katoličkih novčanika. Ovdje je riječ o crkvenim dobrima, a ne o vjerskim pitanjima. Crkvu čine njezini vjernici, ukupnost vjernika, a ne kler, ne rimska kurija, ne sam Papa, nego svi mi pripadnici Katoličke Crkve.
Daj nebudali!
Ti zelis meni objasnjavati sto je crkva i tko je dio, a tko nije dio crkve, a obicni si neuki pionir.
Zanima me pak tko ste Vi, Vaše Veličanstvo, kad pretendirate na položaj Božjeg izaslanika ?