Mesićev cirkus, a ne država

 

Iako predsjednik Hrvatske u skladu s Ustavom i zakonom i ne bi trebao imati velike izravne ovlasti i politički utjecaj, «vladavina» Stjepana Mesića u više je navrata dokazala upravo suprotno. Od kad su predsjedničke ovlasti 2000. godine uvelike zakonski srezane svjedočimo brojnim i neobjašnjivim primjerima opstrukcije definiranih mehanizama vlasti. Štoviše, dolazi do miješanja onog što se nikako ne bi smjelo miješati, a to su ovlasti zakonodavne, izvršne i sudske vlasti. Na taj je način čini se Mesić postao nekontrolirana vlast iz sjene, što je dovelo do općeg kaosa i cirkusa u državi u kojoj vic maher predsjednik igra jednu od glavnih uloga.

Ovu procjenu potvrđuju i dva najsvježija primjera. Prvi je najava predsjednika Mesića kako će neki dan nepravomoćno osuđenom generalu oduzeti odlikovanja. Na taj način, Mesić po ne zna se koji puta nasilno odlučio demonstrirati i provoditi svoju političku moć, izravno se uplićući u rad sudstva. Ovakav potez ne predstavlja ništa drugo nego prejudicira pravomoćnu presudu prije no što će ona biti donesena. Nepravomoćno optuženog unaprijed se proglašava krivcem, pri čemu je s najviše političke razine upućuju javno lekcije sudskoj vlasti kako treba postupiti.

A u svezi s Mesićevom naknadnim objašnjenjem da će odlikovanja oduzeti zbog nepoštivanja hrvatskoga pravosuđa, valja konstatirati da onda na svoj potez predsjednik nipošto nije morao čekati sve do sada. Zato i ova zadnja predsjednikova objašnjenja nikog u hrvatskom društvu više ne zavaravaju. Nedvojbeno je jasno da je učinjeno ono što baš u ovom trenutku daje najjači mogući željeni politički učinak. Uostalom, upravo ovakvo predsjednikovo iskazivanje sile je već dugo pravilo, a ne nekakva iznimka.

Drugi primjer polupanih lončića što se trodiobe vlasti u Hrvatskoj tiče, a ponovno može se naslutiti u režiji predsjednika Mesića, vidljiv je na primjeru «sigurnosne» provjere sudaca imenovanih za vođenje procesa koji će biti povjereni uskočkim sudovima. Točnije, «sigurnosna» provjera značila je provjeru obavještajnih službi. Opet, očito je došlo do brkanja krušaka i jabuka, jer bi izbor sudaca po logici stvari trebao biti u nadležnosti prvenstveno sudske vlasti - kako se to uvriježilo u civiliziranim zemljama.

Postavlja se stoga pitanje jesu li masovne sigurnosne provjere sudaca od strane obavještajnih služni željeni doprinos nezavisnosti hrvatskoga sudstva o kojoj smo toliko slušali? Postavlja se i pitanje koji su motivi za provođenje ovakve sigurnosne politike unutar našeg domaćeg sudstva? Odgovor na to pitanje nameće se sam po sebi ako se u obzir uzme činjenica da su obavještajne službe dobrim dijelom u nadležnosti predsjednika Republike, koji bi putem ovih «sigurnosnih» provjera mogao imati svoje prste u imenovanju sudaca.

Može se ići i dalje. Zašto se, ako je takva praksa normalna i uobičajena kakvom se u javnosti prikazuje, svi ostali suci onda sigurnosno ne provjeravaju? Na ovo pitanje nitko u ovoj državi vjerojatno ne će ni pokušati suvislo odgovoriti. Jer trenutnim političkim strujama ovakav strukturni nered i kaos očigledno vrlo dobro služi u ostvarenju vlastitih političkih ciljeva.

Društvo u kojem svi mogu sve i nitko ne može ništa plodno je tlo za sijanje razdora, konfuzije, nereda i manipulacije apsolutno svime, od medija, politike do ljudskih prava. I zato, što se svega navedenoga tiče, ne treba se previše nadati da će hrvatske političke stranke, organizacije, vladine i "nevladine" udruge i raznorazne moralne "vertikale" reagirati u zaštitu očito u Hrvatskoj opet povrijeđenih osnovnih civilizacijskih normi. Svi oni su već u mnogo puta dokazali da su njihovi kriteriji i mjerila ne samo dvostruki već višestruki, a izbor štićenika i vrijednosti potpuno selektivan i politički uvjetovan. No, što očekivati od loših slugu, loših gospodara? Upravo ono što upravo u nemoći gledamo - potpuni cirkus začinjen šalama, opaskama ili vicevima predsjednika građanina. Toliko o našoj Državi i državnosti danas.

M.M.B.

{mxc}

Sub, 17-08-2019, 23:51:59

Najave

Pon Uto Sri Čet Pet Sub Ned
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentirajte

Zadnji komentari

Kolumne

Telefon

Radi dogovora o prilozima, Portal je moguće kontaktirati putem Davora Dijanovića, radnim danom od 17 do 19 sati na broj +385-95-909-7746.

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Administriranje

1 klik na Facebooku za hkv.hr

Pretraži hkv.hr

Kontakti

KONTAKTI

Telefon

Telefon Tajništva
+385 (0)1/481-0047

Elektronička pošta Tajništva
Elektronička pošta Tajništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Elektronička pošta UredništvaElektronička pošta Uredništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Copyright © 2019 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom.

Naš portal rabi kolačiće radi funkcionalnosti i integracije s vanjskim sadržajima. Nastavljajući samo pristajete na tehnologiju kolačića, ali ne i na razmjenu osobnih podataka.