Karika koja nedostaje
Ovih dana rasplamsale su se rasprave o ulasku Hrvatske u Europsku uniju, dijelom vjerojatno i zato što zadnja ispitivanja javnog mijenja ukazuju na to da je većina građana protiv ulasku u ovu organizaciju. I na ovom portalu objavilo smo više članaka na ovu temu u kojima je iznijet bez sumnje niz jakih razloga zbog čega bi hrvatsko članstvo u Europskoj uniji bilo loše za našu zemlju. No, nekako je u raspravama izostala jedna važna karika u lancu prosuđivanja što je najbolje učiniti. Naime, rijetko kada tko postavlja pitanje što će se dogoditi s Hrvatskom ako Hrvatska odbije članstvo?
Ulazak Hrvatske u Europsku uniju bio je, navodno, unazad zadnjih deset godina strateški cilj svake hrvatske vlasti. Na tom putu Hrvatska se odricala jednog po jednoga interesa i elementa svoje državnosti, tako da se danas hrvatski suverenitet srozao na vrlo niske grane. I to građani vide i ne slažu se s time, zbog čega onda iskazuju u anketama nezadovoljstvo prema hrvatskom članstvu u Europskoj uniji. Zato postoji i ozbiljna šansa da bi se opće nezadovoljstvo trenutnom situacijom moglo prenijeti i na referendum za ulazak u EU, kao šamar domaćim upravljačkim strukturama.
No, koliko su iskrene bile želje pojedinih naših struktura prema ulasku u EU? Nisu li pojedini centri moći, i ne rade li to i dalje, sve učinili kako bi se hrvatska državnost dokinula a Hrvatska strpala u nekakvu novu balkansku integraciju? Nije li sumnjivo da do sada najveći pobornici dogme o tome da hrvatski put u Europsku uniju nema alternative i da sve za njega treba biti žrtvovano i njemu podređeno odjednom vrlo lako i gotovo s veseljem primaju rezultate anketa o protivljenju hrvatskih građana ulasku u EU?
Nije li možda ipak bliže istini konstatacija da europske integracije nisu imale alternative sve dok su bile sredstvo za dokidanje hrvatskog subjektiviteta. A sada kada te europske integracije postaju stvarnost i nadohvat ruke, za razliku recimo od slučaja sa Srbijom i drugim državama s područja bivše Jugoslavije, odjednom se volja i predanost „velikom" cilju dežurnih dušobrižnika rasprsnula kao balon od sapunice. Naime, hrvatski ulazak u Europsku uniju nesumnjivo bi poremetio projekt držanja Hrvatske i Srbije unutar istoga političkoga rješenja, barem na skali od pet do deset godina, dok i Srbija ne uđe u Europsku uniju. Štoviše, imajući na umu u kojem je gospodarskom stanju Srbija i kako se općenito gleda na daljnje širenje Unije unutar same Unije, vremensko razdoblje u kojem bi se Hrvatska i Srbija mogle naći na različitim stranama Schengenske granice moglo bi potrajati i duže.
Iako bi po mnogim mišljenjima za Hrvatsku bilo najpoželjnije kao u švicarskom primjeru stajati dalje i od europskih i od regionalnih integracija, ostvarivog scenarija o tome kako izvesti tako nešto nema ni približno na vidiku. Koja će to relevantna politička snaga u Hrvatskoj spriječiti da Republika Hrvatska kada odbije članstvo u Europskoj uniji ne bude u sljedećem koraku potpuno usisana u balkanske integracije? Ako niste htjeli s nama, onda budite s njima, dragi Hrvati! Sloveniji je bilo dopušteno napustiti Jugoslaviju, ali Hrvatska je morala izdržati cijeli jedan rat za takav luksuz. Slovenija je lako ušla u Europsku uniju, ali ne i Hrvatska, nju se ucjenjivalo do besvijesti. Zato nitko ne bi smio podcjenjivati ozbiljnost sadašnje situacije i neodgovorno zagovarati jedno, a da nema odgovor na drugo.
Balkanske integracije odvijaju se pred našim očima već godinama a da nitko nije ništa ozbiljno osmislio ili napravio da ih zaustavi. Upravo suprotno, nakon staroga predsjednika Republike Hrvatske koji je Hrvatsku temeljito izbalkanizirao na unutarnjem planu, došao je novi i u tom smislu možda i još opasniji predsjednik. Predsjednik Josipović zajedno sa svojim srpskim kolegom ubrzano gradi veliki most „prijateljstva" bez da su za to, barem što se hrvatskih temeljnih nacionalnih interesa tiče, elementarne pretpostavke zadovoljene. Tako, uzmimo samo ovaj primjer, sada između povlačenja uzajamnih hrvatskih i srpskih tužbi za genocid stoji još samo vlada Jadranke Kosor. Nije teško predvidjeti što će biti kada ona padne, a past će sigurno ako propadne referendum o ulasku u EU, ako ne i puno ranije. Nije teško predvidjeti i u kojem će smjeru hrvatski dužnosnici, predstavnici gospodarskih subjekata i kulturno-estradni djelatnici najviše putovati van hrvatskih granica ako na vlast dođu Milanović i Kukuriku društvo, i dobiju potpunu kontrolu nad onim milijardama u hrvatskome državnom proračunu.
Kada se govori protiv ulaska Hrvatske u Europsku uniju onda sigurno nije dovoljno samo reći što sve ne valjda u Europskoj uniji. Treba odgovoriti i na neka druga ključna pitanja od kojih je ovdje bilo riječi samo o jednom - što i tko će spriječiti daljnju balkanizaciju Hrvatske jednom kada se odbije ulazak u Europsku uniju i ostane u istom društvu sa Srbijom, Bosnom i Hercegovinom, Crnom Gorom, Kosovom, Makedonijom i Albanijom?
Oni koji su za jaku, ponosnu, suverenu i nezavisnu Hrvatsku neka prvo osvoje vlast, i naprave Hrvatsku jakom, ponosnom, suverenom i nezavisnom. A onda će takva Hrvatska moći samostalno odlučivati i o tome želi li biti u Europskoj uniji ili će za izlazak iz Unije raspisati isti onaj referendum s kojim je i ušla. Danas kad Hrvatska praktički ni o čemu više samostalno ne odlučuje, tvrditi da bi joj bilo bolje imati isti status kao i bivše jugoslavenske republike, nego biti u društvu Njemačke, Austrije, Francuske, Švedske, Mađarske, Irske i Danske vrlo je riskantna i potencijalno vrlo opasna politička platforma, za koju je teško pronaći i jedan argument da ne će biti zlouporabljena od strane najvećih hrvatskih neprijatelja.
M. M.
Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.
Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća
Zadnje vijesti
- Povratak Denisa Latina .................(23. svibnja 2012.)
- Euro- Modrić: Vjerujem da možemo proći skupinu .................(23. svibnja 2012.)
- Predstavljena knjiga Hrvoja Hitreca za mlade .................(23. svibnja 2012.)
- Karamarko: Sve taštine i pobjednika i poraženih moraju biti anulirane .................(23. svibnja 2012.)
- Osječki HSP obilježio obljetnicu rođenja Ante Starčevića .................(23. svibnja 2012.)
- "Povelja mira i prijateljstva" Slobodanu Langu .................(22. svibnja 2012.)
Zadnji komentari
- K. Marušić: Karamarko se treba...
Dans sam čitao članke u Novom ...
23.05., 22:55, Boljunac - Karamarko 971: Kujundžić 860
..kome zagonetka?? ;-) MFP! V...
23.05., 22:53, MIJO F - M. Tuđman: Hrvati imaju pravo ...
..doli u mojoj lipoj Dalmacij...
23.05., 22:40, MIJO F - Karamarko 971: Kujundžić 860
..kome zagonetka?? ;-) MFP! V...
23.05., 22:24, Boljunac - Karamarko 971: Kujundžić 860
Može li netko upućeniji koment...
23.05., 22:12, Otto84 - Karamarko 971: Kujundžić 860
Već sam to ovdje nekoliko puta...
23.05., 21:07, zmijicamala - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Barem nešto dobro od Nikolića.
23.05., 21:01, Kolduš - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Tomislav Nikolić je prvi preds...
23.05., 20:50, Paganini - Veliki dečki i velike laži
S nekim razmišljanjima na teor...
23.05., 20:43, Lovro - M. Tuđman: Hrvati imaju pravo ...
Uvijek ista priča. Nazdravičar...
23.05., 20:40, Kolduš - M. Tuđman: Hrvati imaju pravo ...
Dobro g.Miroslav Tuđman govori...
23.05., 20:26, Fantom47 - Karamarkovi navijači ne idu u ...
Karamarko je mlad čovijek koji...
23.05., 20:22, Fantom47 - Karamarko 971: Kujundžić 860
Evo, zbog ovakvih kao ti je H...
23.05., 19:24, Kolduš - Karamarko 971: Kujundžić 860
Neki dan sam napisao kako gos...
23.05., 19:21, Boljunac - Karamarko 971: Kujundžić 860
..kome zagonetka?? ;-) MFP!
23.05., 19:20, MIJO F - K. Marušić: Karamarko se treba...
...a zapravo mali Hrvati, kao ...
23.05., 19:07, stameni - Karamarko 971: Kujundžić 860
..ni dabi..do ponovne tuđmani...
23.05., 18:39, MIJO F - Karamarko 971: Kujundžić 860
Bravo!
23.05., 18:33, Domovine sin - Karamarko 971: Kujundžić 860
Kolduš kao Mirna v iliti VoC z...
23.05., 17:58, Marcus - Argentina i Indija - stravični...
Geopolitika genetyski modifici...
23.05., 17:29, Boljunac - Karamarko 971: Kujundžić 860
Nisam vam predložio da osnujet...
23.05., 17:01, zmijicamala - Karamarko 971: Kujundžić 860
Ja nisam rekao da kanim osniva...
23.05., 16:53, Kolduš - Karamarko 971: Kujundžić 860
OK, hajdemo sada ozbiljno. Zaš...
23.05., 16:45, zmijicamala - Karamarko 971: Kujundžić 860
Ali, dobro, hajdmo malo biti o...
23.05., 16:35, Kolduš
Najave
- 1
- 2
Tko je na vezi?
- Boljunac
- MIJO F
- SJENA
- 3 korisnika
- 67 gostiju
KOMENTARI ČITATELJA
Ne vidim čemu toliki strah. Ako se Slovenija koja, po površini i po brojnosti stanovništva, nije niti pola Hrvatske, nije prepala EU, zašto bismo se mi trebali strašiti.
Zamjerka na sintagmu "bivša Jugoslavija". Zar postoji i sadašnja ?
Ili je bivša država ili je jugoslavija, a ono bivša je suvišno ako nije pojašnjenje o kojoj se bivšoj državi radi.
(Slovenci su još prije ulaska u EU oformili odbor na čelu sa Milanom Kučanom sa ciljem da radi na zaštiti nacionalnih interesa u uvjetima članstva u EU)
Slovenski komunisti su prvo Slovenci ,a hrvatski komunisti su mahom Jugonostalgičar i ,pomodni europljani i samo formalni Hrvati.
Velike su razlike !
Europskoj Uniji vjerujem jednako kao i Srbiji, toliko o dobrim namjerama jednih i drugih.
Sjetimo se, Europska Unija je sve činila što je u njezinoj moći da nam onemogući izlazak iz Jugoslavije, od zabrane uvoza oružja za otpor Srbiji i JNA pa sve do današnjih dana i ucjena kojima smo izloženi svaki dan.
Europska Unija je zdušno radila na slabljenju Hrvatske na svim poljima, kao što radi i danas i radit će ubuduće.
Europska Unija nije obećana zemlja, daleko od toga. To je tvorevina koja će samo na diktatu i totalitarizmu moći samu sebe graditi, a mi imamo iskustva s tom i takvom Europskom Unijom već i danas, više nego drugi.
I još jednom napominjem, eventualni ulazak u tu Europsku Uniju nije bijeg od Srbije i Zapadnog Balkana i to se ne može koristiti kao "argument". Odricanje od vlastitog suvereniteta i državnosti i pristajanje biti kolonijom.
Ne hvala.
Hrvati nisu ginuli u ratu protiv Srbije da bi Hrvatska bila engleska, francuska ili čija druga kolonija...
--------------- --------------- -----------
Slazem se sa ocjenom IVE MALOGA.
Svi ovi problemi nebi postojali da smo mi jaki.da Hrvatska ima jaku ekonomiju,da je gospodarski neovisna a politicki beskompromisno nahrvatskim nacelima,da su je vodili u zadnjih deset godina sposobni ljudi,HRVATSKI PATRIOTI koji su uspjeli napumpati nacionalni dug od 9 milliardi eura do 43 milliarde eura,rasprodati Banke i najvaznije industrije.I stvoriti od nas "Svjetsku sirotinju" koja eto mora u EVROPSKU UNIJU jer je siromasna,nema sredstava,nema investicija i sada tog "Utopljenika" kojki se zove Hrvatska treba spasiti "Dobra Evropska Unija"
Znaci baceni smo na koljena,izdajni cki i mucki od nasih izdajnika koji naprosto "moraju" raditi za tudje interese,jer izdaja je tako kolosalna i "izlaza" nema.A to nas hoce i uvjeriti ta bratija na vlasti .korumpirana,ne sposobna i politicki i moralno.
Jer,davati svoju zemlju i narod na licitaciju...
Nazalost i ovaj clanak je (mozda i nenamjerno)
pisan u maniru onih koji ne vjeruju u sebe,u svoj narod i svoje sposobnosti.
Jer mene osobno (mene koji sam proveo veliki niz godina u prekomorskim zemljama tzv,Zapadnih demokracija.Ust vari potrosackih drustava u kojima je PROFIT iznad svega,po svaku cijenu i dirigira sva politicka i drustvena pitanja.
U Sjevernoj Americi postoji organizacija NAFTA (NORTH ATLANTIC FREE TRADE AGREEMENT).
Ta organizacijka dosta nalikuje na EU. Sacinjavaju je USA,KANADA i MEKSIKO.
Nije tesko popgoditi da USA ima najvise koristi od te organizacije,Ka nada nesto manje (zahvaljujuci velikoj sirovinskoj bazi)
a stvarni "gubitnik" je Meksiko koji je i dalje siromasan i sluzi kao rezeorvar jeftine radne snage (citaj ,sirotinje).
Po mome misljenju slican slucaj bi bio i sa Hrvatskom.Bola bi kolonizirana od "bogatih" evropljanskih konglomerata i pojedinaca (najbolji resorti uz Jadransko more,teniska igralista,vile, dvorci,otoci,ho teli,planinske ljetnikovci)Jer Hrvatska je prava riznica tih prirodnih ljepota i za njih bi cijena bila prava bagatela.
Hrvatima bi ostalo da rade u raznim firmama ciji vlasnici bi bili tko zna gdje,da placaju dugove pristojbe,poreze.
Bas kao da su i u bilo kojoj zemlji "Zapada" anacionalno radnistvo.
Sve nase Herojske bitke ,junastvo i dostignuca u stvaranju NEZAVISNE HRVATSKE DRZAVE bila bi okrenuta "naglavacke" i proglasili bi taj period "nazadnim" i neevropejskim.
I da,"gonili" bi nas sve vise (kao sto vec i cine) da se mirimo sa Srbijom,jer to je "dobro" za Evropu (a i za business)
Integracija bi zahvatila maha na svim razinama,nasi drzavni cinovnici bi morali "podnositi" racune UNIJI,i mislim da bi bilo nemoguce da IKADA VISE Domovinska Hrvatska opcija dodje na vlast u Hrvatskoj.
Eto to bi bila BUDUCNOST U EVROPSKOJ UNIJI KAKO JE JA VIDIM.
Sloboda,kad se jednom izgubi nemoze se vise lako povratiti,a ulazak u UNIJU bi znacio gubitak Slobode i Samostalnosti i
dramaticnom obliku.Naravno gledajuci sa NACIONALNE i DOMOLJUBNE styrane.
Ako vam je prioritet samo ekonomski boljitak (a itaj bnoljitak nije siguran gledajuci clanice EU koje grcaju u dugovima)Znaci sve je to jedna igra u kojoj "veliki" i "Mocni" hoce "zauzdati" za jeftinu radnu snagu,za sirovine,za izvore pitke vode,za trziste "bofl" robe itd..itd..-pame tnome dosta.
Naime, rasprava se često vodi na dva kolosjeka. Jedan vlak pun argumenata i "argumenta" juri u jednom pravcu, a drugi natovaren s isto takvim kontraargumenti ma juri ususret i - vlakovi projure jedan pored drugoga. Nema sudara ! Ima samo plaženje jezika kroz prozore jurećih vlakova.
Moj vlak se najčešće skreće na slijepi kolosjek. Pa izostaje i plaženje jezika.
Eto, mali pokušaj gledanja na naše rasprave na šaljivi način.
Bojim se da me onaj "šaldžija" Delić opet ne prozove za to što se ovdje na Portalu šalim.
A ako se ikad vrate na vlast ljudi znanja kojima nije vazna vlast zbog vlasti, nego da imaju mogucnosti provoditi nacionalne interese, i koji ce danonocno raditi motom SVE ZA HRVATSKU, HRVATSKU NI ZASTO, onda ce oni naci nacina kako pozicionirati Hrvatsku u danasnjim teskim vremenima. Sljedeca sansa je pobjediti na parlamentarnim izborima i ne prepustiti daljnje unistavanje Hrvatske trenutnoj zlonamjernoj politickoj garnituri. A iskreno se nadam da ce isplivati netko tko ce imati snagu okupiti Hrvatski narod i povesti njegovim stoljetnim snom ceznje za slobodom.
1.Je li moguće na toj platformi postići neophodno političko suglasje i na tome integrirati većinu hrvatskoga naroda?
(odgovor na prvo pitanje, važan je radi dolaska u situaciju da se preostala dva mogu ispuniti)
2.a) Hoće li se na Hrvatsku, ukoliko ostane izvan granica EU, prestati primjenjivati na selektivan način međunarodno pravo, kojemu smo na ovoj vaneuropskoj vjetrometini (na kojoj ne vrijede europski kakvi takvi zakoni), kao predmet ucjena, izloženi iživljavanju i pritiscima nekih zemalja EU, postajući tako zemlja neviđenih i po nas štetnih presedana?
2.b) Kako će se to odraziti na hrvatsko pitanje u BIH ?
(odgovor na drugo pitanje je sam smisao radi kojega to činimo, točnije, neophodni politički boljitak radi kojega se i donosi takva odluka)
3.Može li takvo stanje biti dugoročno održivo i prihvaćeno od strane međunarodne zajednice, ili ćemo radi toga biti izloženi pritiscima koje nećemo biti kadri izdržati?
(treći pitanje trži odgovor na održivost samoga projekta, bez koje bi on bio uzaludan i štetan)
Bez ozbiljne multidisciplina rne raščlambe ove teme, koja bi morala pronaći odgovor na moja tri pitanja, nitko odgovoran kome je do Hrvatske stalo ne bi trebao zauzimati bilom kakav rezolutan stav o europskim integracijama.
Ja ću osobno takve pojedince i skupine od danas smatrati neozbiljnim i zlonamjernim, a vi koji ovo čitate uradite isto ili suprotno, već po svojoj savjesti.
Ovime prekidam svaku daljnju polemiku na ovu prevažnu temu, dok se oko nje, na temelju nekakvih friziranih poluargumenata, vodi tendenciozna i navijačka rasprava sa već unaprijed postavljenim ciljem, pretvarajući tako ovaj portal u pozornicu za razonodu i razbibrigu, na kojoj je svaki peti članak namjenjen veličanju slogana "Volim Hrvatsku, ne u EU"
Crni scenario je da će referendum propasti a snage koje danas vladaju Hrvatskom to lijepo iskoristiti i prvo nas regionalno integrirati pa onda kada mi platimo što već treba za srpsko članstvo u EU zajedno sa Srbijom spakirati u EU. Osim lijepih želja ne vidim zašto se crni scenario ne bi ostvario. Hrvatska već sada praktički funkcionira kao u Markovićevoj Jugoslaviji. Još samo da počnemo uplaćivati u zajednički fond za regionalni razvoj i strateške projekte (jer kada padne referendum EU će zacijelo opet biti bez alternative) i to je to.
KMET bio KMET, i ostao...
Citat kostresh:
nadam se ne za uvjek, vecina nasih politicara danas to jesu...
znači to je apsolutno karta u jednome smjeru. a uostalom zašto se moramo žuriti da uđemo, svejedno ako kažemo ne opet ćemo imati isti takav referendum za po godine-godinu, ne trebate se brinuti za to, to je sigurno, jer ne treba eu nama nego mi trebamo njima.
otvaranje poglavlja-zatva ranje poglavlja - je li vam poznato?
a zna li uopće itko na što smo mi sve kao država pristali i obvezali se u toj otvori-zatvor lakrdiji?! osim naših korumpiranih političara? ja ne znam, znate li vi? bilo tko? zašto nam ne žele pokazati, zašto ne žele javnu raspravu? zašto ne kažu argumente i za i protiv pa neka narod odluči!? dičimo se da živimo u demokraciji pa neka pokažu, neka daju narodu na uvid sve činjenice pa neka narod odluči-to je demokracija. a ne da šaka potplaćenih političara odlučuje umjesto nas. ili demokracija važi samo kada njima odgovara, samo kada su pederska i slična pitanja na tapetu? e pa ne može - i da nema ostalih razloga (a ima ih stotine)samo iz toga razloga što nam ne govore što je sve potpisano i dogovoreno glasati ću protiv, jer onaj tko radi za dobro svoga naroda ne krije od njega dobre stvari a onaj tko radi loše krije svoja djela-je li vam to išta govori????
1) U EU koja Hrvatska potpuno gubi svoj suverenitet. Zakoni će se donositi većinom glasova u EU parlamentu, a za blokiranje nekog zakona bit će potrebno 25% glasova. Hrvatska bi činila manje od 1% glasova u EU. Kad jednom neki od naroda neželjeni zakon ne prođe, budite sigurni da će proći za godinu-dvije u nekom drugom obliku, baš kako je prošao od naroda više puta odbačeni ustav EU u obliku Lisabonskog sporazuma.
2) Ako ostanemo izvan EU, pritisaka na ulazak u novu jugoslaviju će biti, ali ulaska u novu balkansku zajednicu nema bez promjene Ustava Hrvatske, a za to, srećom, nitko nema snage ni dvotrećinsku većinu u Saboru. U Ustav HR ugrađen je član, tzv, Tuđmanova utvrda, koji zabranjuje bilo kakvu novu jugoslavensku ili balkansku asocijaciju.
3) Ako uđemo u EU nova balkanska asocijacija unutar EU je neizbježna, jer nećemo imati ni svoje države, ni suvereniteta, ni mogućnosti da se od pritisaka za balkansku regionalizaciju obranimo.
4) EU je udruga većinom prezaduženih zemalja padajućeg standarda i rastućeg udjela muslimanskog stanovništva. Ako se islamizacija EU nastavi ovim tempom (a nema naznaka da će stati), u EU će za 20-30 godina muslimani činiti 20% stanovništva Jednom kad dosegnu taj postotak on će samo rasti, a ne padati, jer svi znamo koliko tko u prosjeku ima djece.
5) EU ne treba od nas ništa osim jadranske obale, poljoprivrednog zemljišta, pitke vode i ono plina i nafte što imamo. Izvoz u zemlje EU nam ulaskom u EU neće porasti, nego će doći do daljeg gušenja proizvodnje u Hrvatskoj, jer su naše plaće u odnosu na rumunjske i bugarske previsoke za EU kapitaliste.
6) Ulaskom u EU realni standard većine građana će pasti zbog neizbježnog povećanja cijena (npr, plin u EU je 2x skuplji nego kod nas) i pritiska jeftine radne snage iz Rumunjske i Bugarske koju nećemo moći zaustaviti jednom kad uđemo u EU. Dolazak jeftine radne snage nisu zaustavili ni Slovenci.
7) EU danas nije ona EU iz 1990.-tih. Tada je EU bila savez suverenih država s rastućom ekonomijom, a danas je EU savezna država s pola članica u dugovima do grla. Od EU ne možemo očekivati financijsku pomoć. Veća je šansa da ćemo otplaćivati tuđe dugove.
S Englezima ćemo si biti dobri kada otkantamo EU, pa će nas pustiti na miru da razvijamo našu Hrvatsku. Ma nemoj!
Ne može se govoriti ozbiljno o ulasku u EU a nemati ovo pitanje u vidu.
Cijela EU je na Putinovoj pipi. Energetski izvori su u Rusiji a oni nju ni ne spominju kao budući integralni dio EU.
EU je prćija nekoliko većih država koji su i vjerovnici i mnogo manjih koji su u pravilu dužnici ITD, kad bi tu bila i Rusija onda bi i veliki postali mali.
Što će biti ako ne uđemo ? Ništa !
I dalje će Europljani hrliti na naše more, ali će morati plaćati u našim kunama.Bit ćemo za njih Malezija uliti Tailand.
Kakvo je to jadno razmišljanje- ako nismo u EU onda će nas usisati Srbi.
Dajte molim vas nama su Srbi potrebni da razvijamo našu nacionalnu svjest.
Na ljutim protivnicima dokazujemo svoju sposobnost i nacionalnu snagu.
Protivnik nam je prava blagodat jer razvija i naše viteštvo.
Oni koji su dobili batine znaju da nam tu nisu dorasli pa nam nude lažnu ljubav da nas zaskoće na spavanju.I djeca to znaju.
Drugo. Ovdje se sudionici čude otkud ovoliki rascjep u stavovoma. Pa tema je takva. Ući ili ne u EU. Ne možer cura biti napola trudna. Zato i postoji referendum po tom pitanju. Suverenost je sasvim treća stvar. To znamo svi, ali i sami sumnjamo je li je i u kolikoj mjeri imamo.
*******************************************
tko ce onda sprijeciti VELIKU srbiju?
"Što i tko će spriječiti daljnju balkanizaciju Hrvatske jednom kada se odbije ulazak u Europsku uniju i ostane u istom društvu sa Srbijom, Bosnom i Hercegovinom, Crnom Gorom, Kosovom, Makedonijom i Albanijom?"
A što nedostaje tom društvu, slobodan čovjek sam bira svoje društvo, uostalom zar nam izvoz i nije baziran najviše na te zemlje?
Što ako ne uđemo?
Pa isto što bi trebali napraviti i prije nego uđemo ako uđemo.
Poslovati (jer država je kao i biznis) sa barem pozitivnom nulom. Uvoz hrane u Hrvatsku premašuje izvoz za nekoliko puta, tko je kao mi tako rasipan i to po naputku EU koja radi, naravno na svoju dobrobit a mi smo ti koji plazimo i spremni smo što, uništiti sve da bi se uvukli u to, po nama, elitno društvo (hohštaplera). Što, treba doći neki stranac, kupiti za siću oranice u Slavoniji i poćeti proizvoditi eko hranu koja je danas na cijeni te prodavati onom sloju ljudi u svijetu koji to može platiti? Šta, mi sami to ne možemo, tko uzima proviziju za izdaju Hrvatske, budućih generacija? Dragi sabornici, vlado, ako vi ne znate (kako je Pusić rekla da ne znaju) onda odite vrit, ima onih koji znaju.
Tko je taj koji bi poveo Hrvatsku ka prosperitetu. Može to biti i Kosor, zašto ne, no prvo se treba provesti, odmah i sada javna debata o ulasku odnosno ne ulasku, zatim provesti referendum odmah nakon debate, zatim ispoštovati volju naroda bez osvrtanja i repriza te krenuti dalje novim putem ili dosadašnjim lošim (što smo bliži EU to nam je zemlja u većem glibu, zar to nije nikome osvještavajuće) .
Što radi npr. Ministarstvo turizma. Drže se 9 mjeseci hoteli prazni, tko je toliko bahat. Što ne mogu se upregnuti ljudi, znanja, organizirati zdravstveni turizam. U svijetu je toliko bolesnih ljudi, djece, prvenstveno su bolesni od obilja civilizacije. Imamo osnovno što je potrebno njima, čist zrak, more, smještaj, ne trebamo niti izvoziti onu eko-hranu, oni će je pojesti, dakle još jeftinije za nas a koristi i njima. Imamo zdravstveni kadar, alternativce, terapeute, sve a većina ih je bez posla sada. Hoteli bi bili puni cijelu godinu, posla bi bilo „za izvoz“. Da zaboravila sam na čistu vodu, planine... zašto zjapi to neiskorišteno i čeka strance. Dosta je politike i politiziranja. Gdje je hrabrost, gdje su vizije, ne nego tko ih koči i tko profitira od toga, korporatisti naravno, no našim političarima to nije ni u peti da shvate ili su uzeli mito da se prave blesavi.
Jedna od karika koje ne dostaju je razumijevanje da mi nemamo problem sa korupcijom (samo) unutar države već da moderni kapitalizam počiva na korupciji.
1.Je li moguće na toj platformi postići neophodno političko suglasje i na tome integrirati većinu hrvatskoga naroda?
(odgovor na prvo pitanje, važan je radi dolaska u situaciju da se preostala dva mogu ispuniti)
2.Kakav će učinak imati takva odluka na:
a)hrvatsku politiku i pritiske kojima je ona izložena,
b)hrvatsko pitanje u BiH (mogućnost pogubnog dugoročnog razdvajanja RH od BiH, uzimajući kao mogućnost i ulazak BiH u Balkansku Uniju)
c)spriječavanje zapadnobalkansk ih integracija?
(odgovor na drugo pitanje određuje smisao i svrsishodnost takve odluke)
3.Može li takvo stanje biti dugoročno održivo i prihvaćeno od strane međunarodne zajednice (hoćemo li radi toga biti izloženi pritiscima koje nećemo biti kadri izdržati)?
(treći pitanje traži odgovor na održivost samoga projekta, bez koje bi on bio uzaludan i štetan)
U želji da ova tri temeljna uvjeta, ovako postavljena u obliku pitanja, posluže kao temelj neke buduće multidisciplina rne rasprave (koju bi mogao i morao organizirati baš HKV) i u nadi u ne zauzimanje bilo kakvog rezolutnog stava o europskim integracijama bez argumentiranih i po mogućnosti usaglašenih stavova, koji bi ukoliko bude pameti i sreće, mogli poslužiti kao zajednička platforma pred ove presudne parlamentarne izbore,
primite izraze moga osobitog poštovanja.
Ja osobno nemam preference prema niti jednoj od dvije krajnosti, već samo želim ovim putem potaknuti neophodnu raspravu na tu temu.
1. Još jednom isto i uvaženom mm-u!
2. Vrli i prepametni, vjerojatno, dobronamjerni, ali neumni - BEZ ULASKA U EU, NESTAJEMO, DA NESTAJEMO!!!
3. Iz EU se može bez ikakve muke izaći i bez ikakvih obveza, i to u svako doba, a ući se u realnom vremenu po neki narod može samo jednom!
4. Sada imamo priliku ući uzdignuta čela i daj Bože potpisati pristupne ugovore do ljeta 2011., a onda od EU članica tražiti hitni postupak bar do datuma pada Vukovara iste godine, pa time i njihovu gestu-ispriku za nečinjenje u napadu srbočetničkesol dateske na našu Domovinu!
5. U protivnom smo u rukama NE GUSAKA U MAGLI, NEGO GUSANA, koji je hiperaktivan u srbofilstvu i zato nam se crno piše, a to sigurno nitko ne želi, a narod, mišljenja sam, gusan zaglupljuje povremenim nazovi prohrvatskim izjavama?!
6. Intelektualac ne prEsuđuje, nego prOsuđuje, pa se ne zanosimo da nam na čelu vođe dođu otpisani, da Hrvatine, ali otpisani starkelje, čak i sa bitno oslabljenom memorijom, i to bez ikakve podrške u narodu, a okupimo se, može, i u JEDINO HRVATSKA platformi, ali oko mladih (na pr. prof. dr. Nazor i sličnih)?! Ovo što pokušavamo okupiti - rezultirati će kao rogovi u vreći i unaprijed je osuđeno na propast, a i do sada na svim izborima prolazi bez ijednog mandata. (Sjetite se: Fuj Jurčević, Fuj Hebrang, a onda bi bil dobar i Bandić! Sramotni smo ili bedasti. Sad oko EU radimo baš ono što želi skupina koju nazvah OD KARANFILA DO FUKARE (svi oni koji bacahu karanfile protiv spomenika Maruliću, protiv naziva Trg Velikana i bezbroj toga te na Krvavog četvrtka iz naše povijesti predaju peticiju za izmjenu Ustava o otvaranju mogućnosti integriranja s raščanima, a to su oni koji su stalno protiv svega, pa i tinjajućeg hrvatstva ili naše narodne dobrobiti!! Zar i mi ne radimo njima u prilog, jer i oni su protiv našeg ulaska u EU, jer o tome snažno lobiraju svijetom?! Kaže mi jedan Raščan (donedavno sudac u Osijeku, pa mi ne moramo raditi ništa, jer Vi Hrvati radite sve u našu korist!!).
7. Imamo velikih promašaja, na pr. u Daytonu smo odbacili (radi prevelikih apetita) Hrvatsku jedinicu u BiH i zbog te pogrješke skoro sasvim od tamo nestali Hrvati! Je li će u ovim ustavnim promjenama to konačno udruženi Hrvati uspjeti dobiti - za nadati se je?! U ono doba smo sasvim lako mogli doći do područja: Bugojno, Livno, Široki brijeg, Mostar, Stolac, Neum, a sada ako se i uspije biti će manje, ali MORA se prihvatiti!
8. Svima nama pamet u glavu i dobra prosudba, ali ulazak u EU ima odgovor samo DA i to nema alternative! Dugo, dugo - slijedeći narodi ne će ulaziti u Europu, a do tada vratimo nacionalne vrijednosti u sve naše glave i kroz EU dobro izlobirajmo istinu o nama Hrvatima?!
Temeljem svega gospodine mm nije točno da u nas nema ideja, ali ako ostajemo u skupini „istih sto“, no, dobro valjda diljem Lijepe naše puta deset takovih, kako se i sami međusobno šalimo – nema nam opstoja, a niti mandata. Nečemu donekle sličnom učio nas je veliki A.G.Matoš, jer u situaciji kada na hrvatstvo jurišaju bijesni jahači apokalipse nužno nam se okupiti masovne makar i minimalističke hrvatske opcije, vjerojatno, oko ostataka HDZ-a, i to pognute glave
Da bi reč rekel?! Zar ne?
Dakle - put nam je u EU!
Jurek:"Riskirajući ispasti krajnje neozbiljan,nako n objave kako na ovu temu više ne ću pisati komentare..." - svejedno si ispao neozbiljan nakon opaske o prethodnome utrnuću kojega je admin nepotrebno izbrisao.
"Ja osobno nemam preference prema niti jednoj od dvije krajnosti..."
slažem se da rasprava treba postojati, ali vidite da je ovi veliki demokrati (i vlada i oporba tzv.savez za europu) koji su za ulazak u eu uporno onemogućuju,zbo g čega? ja bi rekao zbog nedostatka argumenata. a i sama ta činjenica je argument više na strani neulaska u eu.
na referendumu će biti pitanje sa odgovorima da i ne, nema sredine i nema pitanja jeste li malo za ulazak ili ste puno za ulazak, prema tome ili jeste ili niste,nema tu nikakvih krajnosti i ponovo,NEMA SREDINE, samo da ili ne, prema tome i vi i svi ostali koji još niste a ukoliko mislite glasovati,morat ćete zauzeti neki stav, stav da ili stav ne, nema napola.
koliko ja vidim svi pravi argumenti su na strani NE-ulaska, dok su na suprotnoj samo razno-razna plašenja, tipa ostat ćete izolirani,nećet e ići u korak sa svijetom,utopit ćete se u balkan itd. samo plašenja - pravoga argumenta ni na vidiku
Ja ovom inicijativom upravo i želim spriječiti promicanje neutemeljenih i nezrelih stavova, počevši naravno prvo od samoga sebe.
Moj poziv HKV-u upravo i ide u tome smjeru, traženju sazivanje rasprave na tu temu, nakon koje bi naši stavovi morali biti puno ozbiljniji i utemeljeniji, a možda, što je moja velika želja, mogu postati i ujednačeni.
To je, možda na brzinu napisano, ali se odnosi na to da svi trebamo podržati najmasovniju potku, koja će se pojaviti na slijedećim izborima, pa makar sadržavala za nas, ako smijem tako reći ''nazovi desničara'', tek minimalističku hrvatsku opciju, a koja bi se ponovno i ponovno, vjerojatno, opet mogla nazrijeti samo u ostatku ostataka HDZ-a?! Gdje drugdje?
Gledajte događanja, i to, na primjer, koliko je nastalo strančica iz HSP-a, a sad se ni oni ne mogu ponovno okupiti, jer bi svi htjeli biti ''…prvi među jednakima…'', pa ispadne sve skupa samo ''vreća puna rogova''?!
Zašto koristim sintagmu ''nazovi desničari'', pa zato jer mi uopće nemamo normalnu, masovnu, opće prihvatljivu desnicu, kao što to imaju sve uređene zemlje svijeta, i, osim toga, svi naši političari u posljednjem stoljeću su bili više-manje ''izgubljeni u svemiru'', a desnu hrvatsku opciju su nudili i razvijali na paradigmi, ''ili ovako, ili nikako'' nudeći puku na tom obrascu suprostavljene opcije. Raščani iliti šumadinci to znaju itekako dobro raditi, i to od Vuka preko Garašanina, Moljevića … do memoranduma i Čosića - na programu jednostavanom: ''Laži, odlaži, traži!'' – u miru, u ratu pak ''ubijaj, čisti prostore za ekspanziju'' (naravno ovo trebamo preskočiti, ali sve drugo ne), pa poslije njega i javno priznaju ''Sve smo ratove izgubili, a onda lažima dobili više nego da smo u njima pobijedili (Dobrica Čosić)''!
Oni znaju, a mi se vrtimo u ''ab ovo'' krugu! Sami smo krivi, iako nas davno, i to u nešto više od 100 godina upozoravali i prije stvaranja državnih asocijacija s Raščanima, naravno, vječni A.G.Matoš, ali i Blaž Lorković, Milan Kerdić i drugi. U razjašnjenju toga koristim malo prepravljen djelić teksta iz mojeg štiva za V. hrvatski žrtvoslovni kongres u lipnju ove godine: ''… neki naši uglednici pokušavali su ostvariti ravnopravnu i poštenu suradnju s istočnim raščansko-vlašk o-srpsko-četnič kim susjedima, ali se to pokazalo nemogućom misijom, a posljedice loših procjena i danas traju, iako još i iz toga ili tome bliskog doba imamo jasna upozorenja nekolicine hrvatskih uglednika Blaža Lorkovića (1839. – 1892.) koji u Naše gore list 1865. piše lucidni esej Hrvati i Srbi te jezgroviti članak Milana Kerdića (1856. – 1900.) u Posavska Hrvatska 1894. Hrvati, budite samo za Hrvate! Njihove, nažalost, premalo poznate zapise treba i sada i uvijek čitati i pamtiti – ako mislimo opstati?! …''
Umorio sam se objašnjavajući da je „politika umijeće mogućeg“ i stoga sada moramo ući čim prije u EU (protuargumenti koji se ovdje javljaju ne vrijede ni pišljiva boba) i tada u miru stvoriti i osnažiti hrvatsku demokršćansku opciju za jedne od slijedećih izbora, ali okupljenih na vodstvu bitno mlađih ljudi od većine nas na ovom sajtu??!!
U uvjerenju da mi minuse ne lupaju hrvatski prijatelji, nego orjunaški pridošlice kao čitači komentara, a ako da onda smo opet u „ab ovo“ krugu!!
Božidar Ručević, dipl. inž.
Član Hrvatskog kulturnog vijeća.
Ponavljam odnosno prenosim moj komentar na koji nije bilo nikakva odjeka.
==========
Argumenti na drugoj temi — Boljunac 2010-11-22 09:00
Na temi "Ulazak u EU - argumenti za i protiv " i na nekim drugim temama koje se tiču EU, globalizacije i dr. ima niz mojih argumenata, ali osim minusa nema nikakvih odgovora s protuargumentim a.
Naime, rasprava se često vodi na dva kolosjeka. Jedan vlak pun argumenata i "argumenta" juri u jednom pravcu, a drugi natovaren s isto takvim kontraargumenti ma juri ususret i - vlakovi projure jedan pored drugoga. Nema sudara ! Ima samo plaženje jezika kroz prozore jurećih vlakova.
Moj vlak se najčešće skreće na slijepi kolosjek. Pa izostaje i plaženje jezika.
Eto, mali pokušaj gledanja na naše rasprave na šaljivi način.
Bojim se da me onaj "šaldžija" Delić opet ne prozove za to što se ovdje na Portalu šalim.
Nu ja ne ću reći da ovo njegovo ne vrijedi pišljiva boba kako predak33 rabi.
To nije potrebno jer smrdi na isključivost koja nije komplementarna temi koja je izrazito prognostičke naravi.
Po meni tražiti tutora i zaklonicu iliti neki MIR da bi postao netko i nešto nije realan put.
U nemiru ,borbi ,fajtanju se stvaraju ljudske vrijednosti i stvara ličnost i osobna i kolektivna.
Ući u EU znači da ćemo imati REGIONALNI proces pod direktnom intervencijom Bruxellesa. Imat ćemo dvostruku liniju zapovjedanja na relaciji Bruxelles Beograd i na koncu naše podsluge u Zagrebu.
Ne uđemo li u EU imamo šanse da kao nacija izgradimo samosvjest a bez toga nema ni ozbiljne države.
Srbi nisu nama nikakva prijetnja bez potpore EUmoćnika i svojih slugu u Zagrebu.
Hrvatska ako odbaci HDZovu vlast šalje poruku da se narod ne smije ponižavati . Ovako lebdeći na letećem tepihu naših strepnji izdajnički HDZ nas vodu u istom pravcu gdje i SDP.
Ako ovaj narod može reći NE HDZu ,ako može reći NE EU onda je i Kurta (SDP)nastradao ako se i dočepa vlasti.
Zato podržavam novi svehrvatski pokret za uklanjanje gomile otpada na našoj političkoj površini koji nam neda da dišemo.
U nemiru ,borbi ,fajtanju se stvaraju ljudske vrijednosti i stvara ličnost i osobna i kolektivna.
Ući u EU znači da ćemo imati REGIONALNI proces pod direktnom intervencijom Bruxellesa. Imat ćemo dvostruku liniju zapovjedanja na relaciji Bruxelles Beograd i na koncu naše podsluge u Zagrebu.
Ne uđemo li u EU imamo šanse da kao nacija izgradimo samosvjest a bez toga nema ni ozbiljne države.
Srbi nisu nama nikakva prijetnja bez potpore EUmoćnika i svojih slugu u Zagrebu.
Hrvatska ako odbaci HDZovu vlast šalje poruku da se narod ne smije ponižavati . Ovako lebdeći na letećem tepihu naših strepnji izdajnički HDZ nas vodu u istom pravcu gdje i SDP.
Ako ovaj narod može reći NE HDZu ,ako može reći NE EU onda je i Kurta (SDP)nastradao ako se i dočepa vlasti.
Zato podržavam novi svehrvatski pokret za uklanjanje gomile otpada na našoj političkoj površini koji nam neda da dišemo.
Čitam Vaša štiva već dugo. Hrvatina ste, ali Vas sve manje razumijem i još čvršće stojim iza natuknice ''...o pišljivom bobu...'', jer nakon svega će opet netko
nakon puno ljeta napisati "guske u magli", sad nam je prvi put pružena mogućnost da se odlijepimo od raščana na zaista dugo razdoblje, ali mi ne ćemo. Bog nam i posebno Vama i sličnim, iako Hrvatinama, pomogao! Božidar Ručević
-----------------
Hvala, i ja se veselim vašim komentarima,
te ih podržavam g. Boljunac.
Božidar Ručević
Nu čini mi se da tu EU kreatori ne smjeraju neko cjepanje regije (kako je oni nazvaše ,a naši prihvatiše) na duže vrijeme kako vi zatupiste.
Prilično je razvidno da računaju na našu pomoć u stabiliziranju regije pa je nelogično očekivanje da će nas od nje odvojiti .
Nažalost što više pratim ovo lakrdijanje naše političke vlasti jasnije im je da oni nemaju kuda ,padaju ničice pod noge EU birokrata i MOLE PRIMITE NAS.
Ove pričice da nas time spašavaju od Srba i Balkana je za one Hrvate koji se vole samozavaravati ili pak posjeduju dozu naivnosti ili bedastoće.
Ova politička vlast u Hrvatskoj nije za rekonstrukcije, nije ni za generalke ,ona je za OTPAD.
Priznajem da se često veoma lakonski izražavam. Ponekad nisam dovoljno jasan i moguće da i sam nisam domislio misao do kraja.
Bilo bi za mene veoma poticajno kad biste zatražili razjašnjenje nejasnoća.
Vi i još par njih, razvedriii ste mi večer. Očekivao sam novu paljbu i etikete.
P.S. Opazio sam da sam krivo protumačio Vaš komentar. Obratiliste se Duvnjaku, a ne meni. Žao mi je. Uzmite kao da se citirani dio odnosi i na mene.
Pitam se da li su zagovornicima ulaska u EU jasne ove stvari:
1) U EU koja Hrvatska potpuno gubi svoj suverenitet. Zakoni će se donositi većinom glasova u EU parlamentu, a za blokiranje nekog zakona bit će potrebno 25% glasova. Hrvatska bi činila manje od 1% glasova u EU. Kad jednom neki od naroda neželjeni zakon ne prođe, budite sigurni da će proći za godinu-dvije u nekom drugom obliku, baš kako je prošao od naroda više puta odbačeni ustav EU u obliku Lisabonskog sporazuma.
Komentar:
Ulaskom u EU države ne gube suverenitet. Istina, ostvarivanje dijela svojih suverenih prava, članice prenose na organe EU. To se odnosi na sve njezine članice. Pa i sada kao članice OUN-a i Europskog vijeća dio suverenih prava je preneseno na te međunarodne asocijacije.
Inače, nisam neki poznavatelj prava EU., ali kad sam pred par dana na netu potražio stranicu o pravu EU, uočio sam da je dobar dio prava EU kreiran od strane Europskog suda pravde koji svojom sudkom praksom stvara pravo EU. To su realnosti i tomu se pokoravaju sve članice EU. Pravo EU se sastoji od tri izvora prava:
a) ugovornog prava,
b) prava koje donose ovlašteniorgani EU, i
c) prava koje stvara sudska praksa.
To je veoma složena materija i ja je nisam nikada proučavao da bih mogao dati neki potpuniji odgovor na pitanje suvereniteta. Činjenica je da se prvi izvor prava pod a) tj. ugovorno pravo EU može promijeniti samo uz suglasnost svih članica EU.
2) Ako ostanemo izvan EU, pritisaka na ulazak u novu jugoslaviju će biti, ali ulaska u novu balkansku zajednicu nema bez promjene Ustava Hrvatske, a za to, srećom, nitko nema snage ni dvotrećinsku većinu u Saboru. U Ustav HR ugrađen je član, tzv, Tuđmanova utvrda, koji zabranjuje bilo kakvu novu jugoslavensku ili balkansku asocijaciju.
Komentar:
Odredba Ustava RH o zabrani udruživanja s neku novu balkansku asocijaciiju je na mjestu, ali ona je izraz straha i potrebe da se Hrvatska efikasno odupre pritisku za udruživanje sa susjedima od kojih smo se odlijepili uz žrtve i prolivanje krvi. Međutim, i Tuđman je znao reći da će se odnosi sa susjedima normalizirati prije ili kasnije. Naime, susjede ne možemo birati i s njima moramo surađivati u vlastitom i njihovom interesu. To je interes i Europe. Zato pritisci i naravno, jače se pritišće onoga tko je popustljiviji. Hrvatska i tako nije bila željena i od nje se traži da predvodi u normalizaciji odnosa sa susjedima. Te uloge se Hrvatske i ne treba odricati, ali zlo je u tome što u toj suradnji s Europom u naših političara nema dostojanstva. Nemojte misliiti da ja odobravam slugansku politiku naših vlasti nakon 2000. g. Za tu ulogu bilo bi potrebno da je Hrvatska imala na čelu državnika koji bi bio dovoljno lukav da javno ne izaziva umišljene veličine u EU, ali niti da im ne popušta kad su u pitanju bitni hrvatski interesi i hrvatski ponos. Nažalost, Tuđman je bio jedan. Priželjkivao sam novoga predsjednika, bez obzira na njegove smanjene ovlasti, ali među svim kandidatima nisam našao niti jednog koji bi bio državničkog formata.
sto se tiče neke nove asocijacije tipa bivše države, to Hrvati ne će prihvatiti bez obzira na to bili u EU ili ne bili.
3) Ako uđemo u EU nova balkanska asocijacija unutar EU je neizbježna, jer nećemo imati ni svoje države, ni suvereniteta, ni mogućnosti da se od pritisaka za balkansku regionalizaciju obranimo.
Komentar:
Netočna tvrdnja. Taj dio suverenosti je neprenosiv. Nitko ne može Hrvatsku na to prisiliti.
S druge strane nikad se ne zna što se može dogoditi u budućnosti. Moguće je, ako članice iz bivšega sustava ne budu mogle slijediti zapadne zemlje, da ih se na neki način izdvoji u poseban režim. Ali to ne bi smjelo biti ograničeno samo na države iz propale Jugoslavije. Tu bi spadale Bugarska, Rumunjska, Mađarska. Slovačka i sve baltičke države. I nikada ne treba smetnti s uma da su Jugoslavije, prva i druga, bile tave kakve su bile, samo zato jer su se zasnivale, prva na sili kraljevske srpske žandarmerije i vojske, te druga na komunističkom teroru. Austro-Ugarska monarhija se također zasnivala na sili i kad je već bila na najboljem putu ka svom preustroju u modernu demokratsku podunavsku federalnu državu, uslijedio je rat i ona se raspala. Danas je Slovenija već u sastavu državne zajednice s Austrijom, Nadam se da ćemo i mi biti uskoro. Jugoslavija nije imala nikakve šanse za preustroj u demokratsku državu. To zato jer su razlike između naroda koji su je sačinjavali bile i sada su prevelike. Uopće se ne bojim da bismo se mogli naći u nekoj državnoj zajednici sami sa Srbima, Muslimanima , Makedoncima i Albancima. To ne bi moglo nikako funkcionirati. EU zna da jeto tako, i ne žele u Europi stvoriti još jedno bure baruta kao što je ono u BiH koje još nije razriješeno.
To su tek moja razmišljanja, vjerujem da su razumna , te vjerujem da su i europski upravljači razumni ljudi.
4) EU je udruga većinom prezaduženih zemalja padajućeg standarda i rastućeg udjela muslimanskog stanovništva. Ako se islamizacija EU nastavi ovim tempom (a nema naznaka da će stati), u EU će za 20-30 godina muslimani činiti 20% stanovništva Jednom kad dosegnu taj postotak on će samo rasti, a ne padati, jer svi znamo koliko tko u prosjeku ima djece.
Komentar:
Vjerujem da će EU kad ti problemi postanu urgentni naći pravi odgovor na ta pitanja. Ako EU bude zaostajala, zar je time ako smo izvan nje jamtsvo da mi ne ćemo zaostajati. Nije valjda naš neulazak u EU radi toga da bismo izbjegli muslimasku "najezdu". Sve što budemo siromašniji to ćemo biti manje privčani za useljavanje ! Na zdravlje ! Kakav li nam je to izlaz ! Što gore, to bolje !
5) EU ne treba od nas ništa osim jadranske obale, poljoprivrednog zemljišta, pitke vode i ono plina i nafte što imamo. Izvoz u zemlje EU nam ulaskom u EU neće porasti, nego će doći do daljeg gušenja proizvodnje u Hrvatskoj, jer su naše plaće u odnosu na rumunjske i bugarske previsoke za EU kapitaliste.
Komentar:
Tvrdnja pokazuje nepoznavanje stvari. Nažalost, niam spreman na ovo pitanje dati meritorni odgovor. Naime, stvar je složenija i zahtijevala bi šire obrazloženje i učenje kako funkcionra današnje društvo i gospodarstvo.
6) Ulaskom u EU realni standard većine građana će pasti zbog neizbježnog povećanja cijena (npr, plin u EU je 2x skuplji nego kod nas) i pritiska jeftine radne snage iz Rumunjske i Bugarske koju nećemo moći zaustaviti jednom kad uđemo u EU. Dolazak jeftine radne snage nisu zaustavili ni Slovenci.
Komentar:
Kad djeca odrastu baca ih se u vodu neka nauče plivati. Tvrdnja implicira podizanje carinskih i drugih zidova kako bismo se zaštitili od invazije barbara. Nit veliki Rim se nije uspio na tak način zaštititi od provala barbara, pa ne bismo niti mi. Moramo se nositi s njimam i biti bolji od njih.
7) EU danas nije ona EU iz 1990.-tih. Tada je EU bila savez suverenih država s rastućom ekonomijom, a danas je EU savezna država s pola članica u dugovima do grla. Od EU ne možemo očekivati financijsku pomoć. Veća je šansa da ćemo otplaćivati tuđe dugove.
Komentar:
Jest, svoje ćemo dugove izbrisati, a otplaćivati tuđe. EU je i danas rastuća ekonomija. Ona se ne boji konkurencije. S njome se dobro nosi . Istina, ne sve članice. Ali, pogledajmo Finsku. Znanost, obrazovanje, ozbiljan rad, čista politika, uredna država - to su obilježja države koja zna što hoće. EU joj uopće ne smeta, a pomaže joj puno. Bilo bi poučno popularizirati finska iskustva. To je zemlja obrazovanih ljudi koji su u kratkom roku, u četvrt čovječjeg života prešli put od siromašne zemlje u visoko razvijenu. Ne boje se jeftine radne snage, niti kineske konkurencije.
Tada, što ovaj debatni krug očito ne zna ili je zaboravio, doći će na red i predstavka, koju je Zoran Pusić u ime svog GULJP-a već predao u Sabor tražeći ustavnu promjenu baš u dijelu te 'Tuđmanove tvrđave', koju je zamislite u postupak predao baš na KRVAVI ČETVRTAK 2009., i to na nadnevak kada je njegov predak uz pomoć srpskih žandara pobio ljude na Jelačić placu.
Dok je većina u Saboru i minimalistička hrvatska opcija to ne može proći, jer je nužna 2/3-ćinska podrška sabornika, a kad ne bude...što će te vrli onda reći?!
Ovo je radi točke 2.
Više '...o pišljivom bobu' - protiv EU ne želim raspravljati.
Vi kako želite - ja ću glasovati za EU!
Bog i Hrvati!