Povijesni lipanj u Hrvatskoj

Doista povijesni datumi u lipnju bili su 4.i 5. dan. Zlorabljeni pridjev "povijesni" tu ima potpuno opravdanje i ne trpi navodnike. Premda je Crkva u Hrvata i sama dovoljno snažna da se odupre sekularizaciji, papin posjet, riječi i odjek bili su melem u pravom trenutku. Neki su komentatori zapazili da se nije rabio "blaži" pojam (relativizacija) nego jači (sekularizacija). No ja bih rekao da nije rabljen najjači, premda se o njemu radi – naime o nasilnim ili sofisticiranijim pokušajima getoizacije katolicizma. Nositelji tih namjera su hrvatskome narodu poznati – isti oni koji su se time bavili u vrijeme hrvatske neslobode i njihovi duhovni ili biološki potomci koji su mrmljali u bradu ili utekli iz Zagreba da ne bi došli u sukob sa svojim porivom da pred HNK dođu s parolama "Dolje papa, dolje Rim i popovi skupa s njim".

Povijesni 10. lipnja

euNaime, političko-medijska korporacija proglasila je 10. lipnja povijesnim danom. Bio je to dan svršetka pregovora (da pregovora!) Hrvatske s unijalnom korporacijom za pljuskanje malih država i naroda.

Čuvši da se radi o povijesnom danu, ja sam sav razdragan istrčao na ulicu da se pridružim gomili podivljaloj od sreće i zadovoljstva, ali na ulicama nije bilo nikoga. Sa mnom je istrčala jedino moja mačka i negdje se izgubila. Vratila se tek navečer.

Nego, u čemu je stvar (pojednostavljeno): narod zna da nisu završili pregovori nego desetgodišnje mučno silovanje jedne maloljetnice koja je u međuvremenu postala i punoljetnom. U blažoj verziji radi se o ovoj priči: neki unijalni gospodin obeća curi da će ju oženiti. Ona je sva hepi, ali joj on postavlja uvjete – te da skrati kosu, da operira dojke, da popravi zube, da smršavi, da prestane pušiti, da prepiše na njega dio zemljišta koji joj je ostavio otac, da mu u predbračnom ugovoru dade pola kuće na moru koja joj je ostala od majke (zajedno s komadom mora ispred kuće), da delikatnom operacijom skrati noge kako bi bila još manja (jer je gospodin nizak), da izruči parapravnim paraglajderima svoga starijeg brata koji ju je branio od agresivaca itd. Pa kad prođe deset godina tortura – možete si misliti koliko je cura i dalje oduševljena što se udaje.

Neumjesno i opako pitanje

Ponekad sam opak i zao: gledam popis europskih država. Na njemu je i Vatikan. Onda gledam popis članica Europske unije. Na njemu nema Vatikana. Dalje ne gledam jer bih postao neumjesno opakim.

Hrvatska je gotova

Ljepše od drugih svršetak pregovora s Unijom komentirala je zanosna Vesna Pusić. "Hrvatska je gotova", rekla je odrješito i definitivno vesna pusićkada su mediji zatražili da komentira svršetak pregovora.

Josipović o domovini

Domoljubno razblažen kada taj iskaz smatra oportunim, Josipović je u nekoj prilici početkom lipnja (zgb. branitelji ili slično) rekao doslovce: "Domovina je nastala prije dvadeset godina."

Prije dvadeset godina nastala je suvremena hrvatska država. A hrvatska domovina (ova treća domovina po redu nakon prve blizu Crnoga mora i druge na gornjim tokovima Wisle) "nastala" je u sedmom stoljeću.

U nastavku govora Josipović je još pronašao samo termin "zemlja". Vjerojatno se služi i terminom Republika Hrvatska. Nisam čuo (a tko će sve pratiti) da je ikada rekao – hrvatska država. Molim vas da vi pratite, poštovani čitatelji, jer ne stignem na sve.

Poljoprivredno zemljište

Elem, s nekim kratkoročnim počekom, stranci će za bagatelu kupovati hrvatsku zemlju (poljoprivredno zemljište). Uz to, priglupa hrvatska vlast već im je istrčala u susret da ne bi puno platili kada tu zemlju pretvore u građevinsku.

Kada HRAST dođe na vlast (slučajna rima) bit će značajnih promjena priglupih zakona.

Ovrha Hrvata

ivo josipovićŠto radi priglupa vlast u zemlji koja je u krizi? Umjesto da smišlja načine kako pomoći svojim građanima, jer zbog njih postoji, ona smišlja perfidne zakone i propise kako im što više dodatno otežati život. Uz udar na obrtnike, na privatni sektor u cjelini, sada je usred krize zahvatila duboko i široko sve slojeve, posebno nižu srednju klasu. Malj se zove ovrha - sve do najsitnijih neplaćenih računa, sve do karikaturalnih oblika, uz (naravno) tisuće birokratskih propusta i egzistencijalnih tragedija.

Treba mijenjati definiciju Hrvatske: to je mediteranska, srednjoeuropska ovršna država na jugoistoku Europe.

Duh vremena: pregovori s EU su završeni, Hrvati su ovršeni.

Kulturni jezik

Suvremeni hrvatski standardni (književni) jezik je ujedno hrvatski kulturni jezik iliti kulturni hrvatski jezik. Po čemu se to zna? Po tomu što je in ultima linea sito koje ne propušta u hrvatski jezik tuđice koje nisu zaživjele u hrvatskom jezičnom biću jer se nisu uspjele plasirati na visoko mjesto posuđenica koje ga ne iritiraju. Koje ga, štoviše (da budem ljigav) obogaćuju.

Jednu riječ iz srpskoga jezika pisani (i nepisani) mediji u zadnje doba guraju li guraju. Riječ je sačekuša. Premda imamo burnu povijest u kojima smo postavljali zasjede, a i nama su, premda imamo još silu hrvatskih istoznačnica, "hrvatski" novinari guraju sačekušu.

Eto, to je jedna od riječi koje životare u protuhrvatskom žurnalističkom polusvijetu, a nema baš nikakve šanse da uđe u kulturni hrvatski jezik.

Čitam i danas (nedjelja u lipnju) da su splitski dečki organizirali "sačekušu" pederastima.

U najhrvatskijem gradu

Kad smo već kod jezika, ne znam jesam li vam ispričao tragikomičnu priču o parkirnim automatima u Samoboru. Naime, vrlo me je počelo smetati kada bih ubacio deset kuna (!), a na ekranu se pojavio natpis SAČEKAJTE KARTU. Kada sam jednom bio u jezik"Komunalcu" nekim poslom, pokucao sam ne vrata nekog referenta ili što je, da bih se požalio. Naime, htio bih da piše PRIČEKAJTE, a bio bi i red u najhrvatskijem gradu, kako je Samobor od milja zvao A. G. Matoš. Mlađi čovjek kojemu sam se potužio, gledao me je nekoliko minuta doslovce razjapljenim ustima, u tolikom čudu i prepasti da sam se uplašio za njegovo zdravlje. Kada sam izašao, vjerojatno je nakon nekoga vremena došao k sebi i zaključio da sam neki čudak.

A SAČEKAJTE je ostalo na automatima, možda ne na svima.

Sličan je slučaj s već čuvenim KLIZAVIM natpisima na hrvatskim autocestama. Nakon dva pisma HKV-a, nakon pisma Instituta za jezik i jezikoslovlje, i dalje se na nekim dionicama Hrvatskih autocesta pojavljuje na semaforu KLIZAV umjesto SKLIZAK (SKLISKI KOLNIK). Kažem, na nekim dionicama. Na obilaznici kod Zagreba i dalje je sve klizavo, od Zagreba do Karlovca je sklisko, pa i dalje, a onda negdje kod sv. Roka opet počinje klizavo. Netko tu nekoga zajebava, da kažem uljudno, ali ja uvijek idem do kraja. Išao sam i u skliskijim slučajevima, pa ću i u ovom naoko banalnom.

(Ipak, u obranu glagola "sačekati": u podosta hrvatskih krajeva, kao ostatak dodira s drugim jezicima, glagol "sačekati" kolokvijalno živi. No, velim, u hrvatski kulturni jezik nema ulaza.)

Parada u Splitu

Gay ili pohrvaćeno gej koje ima gotovo eufemistički prizvuk, (čak bi se dalo tumačiti kao skraćenicu od gejša) u nas se tradicionalno zove peder. Bratoljub Klaić štoviše upućuje na prvotnu dimenziju pederastije te doslovce kaže: općenje muškaraca, osobito starijih, s dječacima, što bi pederastiju poistovjećivalo s pedofilijom. No u definiranju riječi pederast Klaić je još točniji: "pederast – muškarac odan pederastiji, homoseksualac, pigist, uranist, tubaš", te dodaje: "u dnevnom govoru i peder".

Toliko Klaić. Uvijek iznenađuje ignorante kao što sam ja, pa moram u istom njegovom Rječniku potražiti te riječi koje je naveo. Naime, pigizam ne potječe od engleske riječi pig, kako bi možda pomislio ovaj anglizmima zatrpan naraštaj, nego od grčke riječ pyge, koja znači: stražnjica. Dakle, pigist bi u hrvatskom prijevodu značio stražnjičar, da ne idem dalje. Uranizam je pak isto što i tribadija, homoseksualnost u muškaraca, a riječ tubaš Klaić nije posebno protumačio. Dolazi nakon latinske riječi tuba koja može značiti truba, ili cijev od tankoga lima za pakiranje krema i pasta ili kutiju u obliku cijevi.

Eto, i ja sam štošta naučio od Klaića (cjeloživotno učenje).

splitA glede Splita i parade pederasta i o sličnim paradama uopće: manite se parada u Hrvatskoj, dragi pederasti. Budite normalni. Ne mislim da ste nakaze niti da ste bolesni, samo ste glupi ako priređujete te svoje parade. Nemojte paradirati svojom orijentacijom. Vaš privatni život nikoga ne zanima, i dok sve ostaje u sferi privatnosti – neka vam bude. Ali ako drsko, bahato, razulareno i nasilno krenete ulicama javno manifestirati svoje sklonosti koje su ogromnoj većini Hrvata odiozne – onda priča postaje drukčija, i onda sam i ja protiv.

A ono nešto novinarčića koji pišu o mržnji, posve su prozirni. Ni oni ne misle da se doista radi o mržnji, ali su izvan sebe od sreće kada mogu napisati da Hrvati nekoga ili nešto mrze kako bi skrenuli pozornost od činjenice da oni sami mrze (Hrvate).

Još o jeziku

Grincajg je jedna od onih riječi koje nikada ne će ući u kulturni hrvatski jezik, kao što nije ušlo devedeset i sedam posto germanizama, premda smo stoljećima germanizirani. Ali, dođu tako novi naraštaji u novinarske redove, tko zna iz kojih zavičajnih sredina, pa ne poznaju riječ grincajg – što samo po sebi i nije neko zlo, štoviše. Ali ju rabe – i to krivo. U zadnje vrijeme vidim u kulinarskim i drugim rubrikama riječ – grincek. Tako nastaju nakaradni neogermanizmi, iz čistoga neznanja. Nije to prvi put – od Beča i Zagreba do Sarajeva neki su germanizmi, posebno kada se radi o uporabnim predmetima, doživljavali komične promjene. Šparhet je još dobro prošao, prva riječ "špar" bila je već u uhu, ali je "herd" (ognjište) pretvoren u "het".

Usput: Herder (Johann Gottfried) bi u hrvatskom jeziku bio Ognjištar. Praf mu budi jer je u svoju antologiju ubacio hrvatsku Hasanaginicu.

Hrvoje Hitrec

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 Povijest se ponavljaJedino Hrvatska 2011-06-13 18:33
Citat:
Naime, političko-medijska korporacija proglasila je 10. lipnja povijesnim danom. Bio je to dan svršetka pregovora (da pregovora!) Hrvatske s unijalnom korporacijom za pljuskanje malih država i naroda.
10. lipnja 2011. godine, mogao bi vrlo lako kao dan kad je objavljen završetak pregovora i datum pristupanja Hrvatske Eu-ropskoj uniji, biti usporediv po svoj pogubnosti za hrvatsku državu sa nadnevkom 1. prosinca 1918. godine kad je Hrvatska mimo volje svojih građana, samo uz pristanak političke elite, ušla u novoformiranu političku asocijaciju, Kraljevinu SHS, naravno ako to bude potvrđeno na referendumu.

S tim da valja naglasiti kako bi u Eu-ropskoj uniji hrvatski glas s obzirom na broj stanovništva daleko manje vrijedio nego u Kraljevini SHS, koja je bila najveća tamnica hrvatskog naroda.

Možemo zamisliti kakvu bi tek tamnicu za hrvatski narod i pogibelj predstavljala Eu-ropska unija!?
Prijavi Administratoru
#2 sv. Antun PadovanskiJedino Hrvatska 2011-06-13 18:45
Htio bih da čestitam preko ovog Portala svim osobama koje nose ime Ante, Antun, Tonći, Tonka, imendan najštovanijeg katoličkog sveca sv. Antuna Padovanskog, a posebice hrvatskom vojskovođi Anti Gotovini.
Prijavi Administratoru
#3 Da ili NE?EU? -Ne Hvala! 2011-06-13 18:53
Hrvoje Hitrec nije baš oduševljen završetkom pristupnih pregovora.

Vesna Pusić je u pravu kada je rekla 'Hrvatska je gotova!' a Hrvoje Hitrec vrlo dobro zapaža da Vatikan NIJE u Uniji.

Nije li vrijeme da i HRAST pokaže malo političke hrabrosti i vrlo jasno kaže hrvatskom narodu, da li je za ovu EU, kakvu nam nude ili nije.

To je pitanje koje ne mogu ignorirati oni koji sebe smatraju ozbiljnom političkom opcijom.

Na referendumu će samo pitati DA ili NE.

Gospodo iz HRASTA jeste li za Uniju?

DA....ili....NE?
Prijavi Administratoru
#4 Sve u službi..zatiran ja nacionalne svijesti!MIJO F 2011-06-13 19:06
Gdje su g.Hitrec nestale riječi?..glede, opetovano,samok res,brzoglas,do sele,sveza..itd ..itd..,a tako su se lijepo počele afirmirati početkom 90-ih!?
Među prvim brojevima Glasnika-HDZ-ea iz 1990.godine jedan broj se tiskao s hrvatskim jezikom,koji se koristio u našoj prvoj državi(NDH) i recimo ovako je to izgledalo:povie st,liepo,sviet. .i sl...nu,sasvim je razumljivo,da se jezik i pismo mijenjaju i ne bih bilo prihvatljivo naglo uvesti toliku promjenu(premda se te riječi čitaju identično kao danas)..ali ove prve navedene su vješti "jugounitaristi " pomeli?Nadalje M.Jurić-Zakorka je prošla neviđenu cenzuru prije tiskanja njenih djela,a ipak je ovih nekoliko riječi ostalo(opetovan o,dosele,samokr es..i sl.)..jasno je zašto?Da su tu Jugo-lektori izvršili preinake,tamo gdje je nemoguće,rečeni ce gube smisao,a analognim razmišljanjem i djelo!?Živjela hrvatska novinarka,spisa teljica i književnica Marija Jurić Zagorka!..i meni dragi uradak "Republikanci" i sve što je napisala,te vrh "svijetske čitanosti" Grička vještica! MFP!
P.S.G.Hitrec ovaj put ste si dali malo više truda?BRAVO!
I skoro zaboravih:Živio i g.Hrvoje Hitrec..najratn ik u DRŽAVI-RH-a na svom bezprijekornom polju..HRVATSKI JEZIK i hrvatsko PISMO!
Prijavi Administratoru
#5 MijoJedino Hrvatska 2011-06-13 19:21
Citat MIJO F:
Gdje su g.Hitrec nestale riječi?..glede,opetovano,samokres,brzoglas,dosele,sveza..itd..itd..,a tako su se lijepo počele afirmirati početkom 90-ih!?
Među prvim brojevima Glasnika-HDZ-ea iz 1990.godine jedan broj se tiskao s hrvatskim jezikom,koji se koristio u našoj prvoj državi(NDH) i recimo ovako je to izgledalo:poviest,liepo,sviet..i sl...nu,sasvim je razumljivo,da se jezik i pismo mijenjaju i ne bih bilo prihvatljivo naglo uvesti toliku promjenu(premda se te riječi čitaju identično kao danas)..ali ove prve navedene su vješti "jugounitaristi" pomeli?Nadalje M.Jurić-Zakorka je prošla neviđenu cenzuru prije tiskanja njenih djela,a ipak je ovih nekoliko riječi ostalo(opetovano,dosele,samokres..i sl.)..jasno je zašto?Da su tu Jugo-lektori izvršili preinake,tamo gdje je nemoguće,rečenice gube smisao,a analognim razmišljanjem i djelo!?Živjela hrvatska novinarka,spisateljica i književnica Marija Jurić Zagorka!..i meni dragi uradak "Republikanci" i sve što je napisala,te vrh "svijetske čitanosti" Grička vještica! MFP!
P.S.G.Hitrec ovaj put ste si dali malo više truda?BRAVO!



Nu, prijatelju Mijo, ne brini, kad gosp. Hitrec, nadam se, uskoro postane ministar kulture, prosvjete i športa u Lijepoj Našoj, eto nam opet u službenu uporabu tih lijepih, izvornih hrvatskih riječi: glede, opetovano, samokres, brzoglas, sveza, učinkovito, itd., itd., i naravno uz uporabu samo jednog hrvatskog pravopisa. Tako nam se ne bi više ponovio slučaj kao prije par godina kad se prvi čovjek izvršne vlasti u Hrvatskoj, Ivo Sanader, snažno usprotivio uporabi pisane riječi ne ću.
Prijavi Administratoru
#6 Jel'to ovaj iz...MIJO F 2011-06-13 19:26
Citat:
Ivo Sanader, snažno usprotivio uporabi pisane riječi ne ću.
Salzburg-Klagen furt-univerzite ta za hrvatski jezik? MFP!
Prijavi Administratoru
#7 Hrvatski jezikJedino Hrvatska 2011-06-13 19:41
Zanimljivo je za primijetiti da za razliku od Istoka Europe, Češka, Slovačka, itd., na Zapadu ne postoje katedre za hrvatski jezik, već isključivo za ne postojeći srpsko-hrvatski , što samo pokazuje kakav je odnos Eu-ropske unije prema hrvatskom jeziku, što je preslikano i na Haaški sud.
Prijavi Administratoru
#8 @HitrecMiros 2011-06-13 19:49
Čestitke, gdine Hitrec, uvijek pišete nadahnuto i uvijek smo pametniji nakon čitanja vaših tekstova.
Prijavi Administratoru
#9 Rasprodaja Hrvatske gora je od okupacijeJedino Hrvatska 2011-06-13 21:10
Citat:
Elem, s nekim kratkoročnim počekom, stranci će za bagatelu kupovati hrvatsku zemlju (poljoprivredno zemljište). Uz to, priglupa hrvatska vlast već im je istrčala u susret da ne bi puno platili kada tu zemlju pretvore u građevinsku.
Možda je točnije reći pod navodnicima priglupa vlast, jer ona itekako dobro zna što radi. Jednostavno kazano, svaki njen potez, a ne samo oko poljoprivrednog zemljišta, usmjeren je ka zadovoljenju vlastitih materijalnih probitaka na račun nacionalnih.

Isto vrijedi i za oporbu na lokalnoj i županijskoj razini, odnosno svugdje gdje je na vlasti Savez za Eu-ropsku uniju, koji „pogoduje“ i posreduje u otuđenju hrvatskih nacionalnih dobara u ruke stranih korporacija.

Rasprodaja Hrvatske daleko je pogubnija za hrvatski narod već klasična okupacija jer jednom rasprodano nacionalno srebro teško je više ikada vratiti u nacionalne okvire.

Stoga se kao imperativ nameće pobjeda državotvorne opcije na sljedećim parlamentarnim izborima.
Prijavi Administratoru
#10 Povijesni lipanj u Hrvatskoj...marginalac 2011-06-13 22:17
Uvijek je korisno pročitati štivo g. Hitreca, duhovito i britko.
Usput za Jedino Hrvatska:

upravo u članku o jeziku i borbi za očuvanje i opstojnost hrvatskog pisma moram
uočiti vašu grešku:
Htio bi da čestitam" - to je dadakanje nepotrebno i priliči srpskom a ne hrvatskom jaziku.
Domoljubu kao što ste Vi - to se nesmije dogoditi!!!
Prijavi Administratoru
#11 marginalacJedino Hrvatska 2011-06-13 22:30
Citat marginalac:
Uvijek je korisno pročitati štivo g. Hitreca, duhovito i britko.
Usput za Jedino Hrvatska:

upravo u članku o jeziku i borbi za očuvanje i opstojnost hrvatskog pisma moram
uočiti vašu grešku:
Htio bi da čestitam" - to je dadakanje nepotrebno i priliči srpskom a ne hrvatskom jaziku.
Domoljubu kao što ste Vi - to se nesmije dogoditi!!!


Gosp. marginalac, Hvala Vam što se ukazali na moju ne grešku, već grješku, ali mi se čini kako sam samo jednom u svojim gornjim komentarima uporabio riječ da. Nu, s obzirom koliko napišem komentara nadam se kako mi niste puno zamjerili.

Možda ubuduće budem koristio usluge lektora, moje supruge, profesorice hrvatskog jezika i književnosti. Ha, ha, ha.
Prijavi Administratoru
#12 Bravo Margi..ali..MIJO F 2011-06-13 22:44
Citat marginalac:
Uvijek je korisno pročitati štivo g. Hitreca, duhovito i britko.
Usput za Jedino Hrvatska:

upravo u članku o jeziku i borbi za očuvanje i opstojnost hrvatskog pisma moram
uočiti vašu grešku:
Htio bi da čestitam" - to je dadakanje nepotrebno i priliči srpskom a ne hrvatskom jaziku.
Domoljubu kao što ste Vi - to se nesmije dogoditi!!!

Miju da nisi isprav'ljo?..ha ,ha Mijo "neđe" puno koristi "šatrologiju"...ha,ha..vic..
Na regrutaciji kod Tite..jednog mog dragog prijatelja pita "ćato" za kartoteku.. Koliko ste godina išli u školu?..osam ovaj k'o iz topa..OSAM GODINA!..,pa nekoliko pitanja između pa pitanje školske spreme,dakle osmogodišnja škola?..ne,6 razreda..sad ovaj podiže pogled.."oči u oči"..pa dobro čovječe ti mene zajebavaš?..mal o prije si mi rekao da si išao 8 godina u školu?..jesam i što Vas briga koliko sam ja godina išao u školu da bi završio 6 razreda..ha,he, ha....MFP!
Prijavi Administratoru
#13 JezikCetina 2011-06-13 23:13
Ekran – tuđica, francuskoga podrijetla (l' écran), široko prihvaćena.

Hrvatska istoznačnica – zaslon.
Prijavi Administratoru
#14 JezikCetina 2011-06-13 23:17
Citat Jedino Hrvatska:

Tako nam se ne bi više ponovio slučaj kao prije par godina kad se prvi čovjek izvršne vlasti u Hrvatskoj, Ivo Sanader, snažno usprotivio uporabi pisane riječi ne ću.

To su dvije riječi, zato i jesu razdvojene!
Prijavi Administratoru
#15 CetinaJedino Hrvatska 2011-06-13 23:26
Citat Cetina:
Citat Jedino Hrvatska:

Tako nam se ne bi više ponovio slučaj kao prije par godina kad se prvi čovjek izvršne vlasti u Hrvatskoj, Ivo Sanader, snažno usprotivio uporabi pisane riječi ne ću.

To su dvije riječi, zato i jesu razdvojene!


Gosp. Cetina, u pravu ste.
Prijavi Administratoru
#16 Prodavač magleJedino Hrvatska 2011-06-14 00:14
Citat:
Predsjednik SDP-a Zoran Milanović izjavio je u Virovitici gdje je sudjelovao na izvještajno-tematskoj konvenciji virovitičko-podravske organizacije SDP-a, kako je jako važno da se referendum o ulasku u Europsku uniju uspješno provede, da ni na koji način ne bi smio biti opterećen izborima, te da bi se trebao održati nakon parlamentarnih izbora.
Na novinarske komentare da je propustio u ime SDP-a komentirati "zeleno svjetlo za ulazak Hrvatske u EU", Milanović je kazao da to čini danas te da je o tome govorio i u ponedjeljak i utorak. "Odluka još nije formalno donesena i Hrvatska će ući u EU 2013. godine. To će zaista biti povijesni trenutak, a ovo jučer je zaista bio jedan od važnijih događaja, ali ima ih svaki dan.

Nu, prodavača magle, vjerojatno sebe već zamišlja u ulozi predsjednika Hrvatske vlade te 2013. godine, kao onoga koji je uveo Hrvatsku u Eu-ropsku uniju, ali taj film ne će gledati, jer niti će titoista Zoki dobiti sljedeće parlamentarne izbore, niti će hrvatski narod glasati na referendumu za ulazak u Eu-ropsku uniju.
Prijavi Administratoru
#17 Još o jezikuMarcus 2011-06-14 06:26
Dakavica, i ćekavica, đekavica i bikavica itd.

...kao jezične osobine pripadaju jednom drugom jeziku i narodu, nek im bude, ne ćemo se petljati u njihov jezik. Ako pak jedan drugi narod u BiH (Bošnjaci mulimani) nemaju problema sa ovim jezičnim pojavama i prihvaćaju ih kao svoje ni tu se ne trebamo petljati.
Ono što ne volim i ne želim je da se hrvatski jezik zagađuje s time. i s još dosta toga, a upravo je g. H. Hitrec danas jedan od najzaslužnijih boraca protiv srpskog i jugoslavenskog silovanja Hrvatskog jezika. I nije problem samo u silovanju jezika iako je i to samo po sebi odvratno da ne može biti više, nego je problem i to što upravo jezik služi velikosrpskoj politici za teritorijalno posrbljivanje hrvatskih zemalja a po tomu i za svojatanje hrvatskih teritorija sve do Slovenije i to po onoj ''Srblji svi i svuda'' i ''sve je to isti jezik''. Dakle jezik je SREDSTVO za imperiajlnu velikosrpsku politiku.

Kako to da imamo takve probleme. U najkraćem, to nam dolazi od srbiziranja i jugoslavenizira nja materinskog nam Hrvatskog jezika još od stoljeća devetnaestog i Ilirizma., jugoslavenstva i dviju jugoslavija a ni današnja država Hrvatska i njezin jezik nisu pošteđeni istih tih nasrtaja.

A kako to da i mi koji smo nedvojbeno hrvatski domoljubi nesvijesno rabimo dakavicu i druge hrvatskom jeziku neprimjerene izraze i konstrukcije a trebali bismo to odbaciti bez ikakvog ustručavanja? Jedan komentator na jednom drugom portalu (mislim da je to bio Crocop na Amac Hrvati) je to briljantno objasnio kazavši da ''SMO BILI IZLOŽENI svemu tomu kroz jedan dugi period''. I to je to, zar ne?

Ako smo za Hrvatsku, za hrvatsku povijesnu i jezičnu i zemljopisnu sferu onda se moramo čuvati i biti što dalje i biti što manje IZLOŽENI takvim utjecajima i pokušajima silovanja našeg divnog i jedinstvenog Hrvatskog jezika i poraditi na čišćenju, de-srbizaciji i de-jugoslaveniz aciji od srbizama i to po uputama HRVATSKIIH jezikoslovaca.

Dakavica:
''Htio bi da čestitam'' umjesto ''htio bih čestitati''

Ćekavica:
''Biće'' umjesto ''biti će''

Đekavica:
''Takođe'' umjesto ''također''


Čekavica
''Veče'' umjesto ''večer''

Bikavica:
''Htio bi'' umjesto ''htio bih''

Itd., itd.
Prijavi Administratoru
#18 Za EU gotova! Istučena!?Marcus 2011-06-14 07:37
Kaže Pusićka: ''Hrvatska je gotova''. Treba li to značiti da je već silovana, obespravljena, ponižena, do kraja dotučena i bez nade za oporavak i opstanak?

Mogla je reći ''Hrvatska je spremna''. A, moglo bi i to značiti ''spremna za nova silovanja i batine''.

Tko zna, možda baš tako i misli, Pusićka. Ako joj je mrska ''Slobodna, Neovisna, Suverena'' Hrvatska država, a sve govori da je upravo tako, onda ne bi bilo čudno kad bi ona to željela i likovala nad poniženom i dotučenom Hrvatskom.. Ne bi joj smetalo kad bi Hrvatska bila dio jedne druge jugo države sa glavnim gradom Beogradom a sve što čini podsjeća upravo na to.
Prijavi Administratoru
#19 Za EU gotova! Istučena!?Marcus 2011-06-14 07:41
Oktroirani ii se ne osjeća Hrvatom nego Jugoslavenom. Mrska mu je ''Slobodna, Neovisna, Suverena'' Hrvatska država. Zato mu je mrsko izgovarati i izbjegava kad god mu je moguće ''Hrvat(i), Hrvatska, Hrvatski narod, Hrvatska država'' i sve što je ''Hrvatsko''.

E sad, baš on u jednoj takvoj državi postaje predsjednik, KAKO TO?
Bivši oktroirani (zmija u majmunskom ruhu i mrzitelj ''Slobodne, Neovisne, Suverene'' Hrvatske države) isto tako dvaput postaje predsjednik u istoj toj državi KAKO TO?

Zažto bi oni htjeli biti predsjednici u državi koju mrze a službeni protokol zahtjeva od njih izražavati se kao HRVATSKI predsjednici ?

Sotonska posla, zar ne?! Sve u cilju razgradnje Hrvatske države i obnavljanja jugotvorevine!

No, ne će im uspjeti!
Prijavi Administratoru
#20 JezikCetina 2011-06-14 09:04
Citat Marcus:


Ćekavica:
''Biće'' umjesto ''biti će''

Itd., itd.



Ispravno je: bit će, stići će, imat će, doći će, kušat će, prići će…
Prijavi Administratoru
#21 CetinaMarcus 2011-06-14 09:35
Nisam ni jezikslovac ni bilo kakav pisac. Voljan sam slijediti upute onih koji znaju.
Prijavi Administratoru
#22 guzičarihenok 2011-06-14 09:39
H.Hitrec:
"Naime, p i g i z a m ne potječe od engleske riječi p i g , kako bi možda pomislio ovaj anglizmima zatrpan naraštaj, nego od grčke riječ pyge, koja znači: stražnjica. Dakle, pigist bi u hrvatskom prijevodu značio stražnjičar, da ne idem dalje"

pokojni pradjed ih je prilično slično nazivao - guzičari
susreo se s njima prvi put kad je kao mladić
došao na zagrebački kolodvor (uoči prvog svjetskog rata)
i sreo guzičare koji su mu nudili 'prenoćište'

kako je bio seljačko dijete,
jednostavno ih je izudarao (s ostalim vršnjacima-selj acima koji su došli vlakom)
nije znao da će guzičari za nekoliko desetljeća
biti posebno zaštićena vrsta u Zagrebu i šire
Prijavi Administratoru
#23 H.H.Boljunac 2011-06-14 09:52
Izvrstan o jeziku i o gej paradi. Malo manje dobar o opljuskanoj Hrvatskoj.

Vatikan nema potrebe biti u EU. Čak bi mu to štetilo. Na izvoz kršćasnog nauka i ideja te biskupa i kardinala ne plaća se carine ni poreze. Crkva je katolička, opća, i njezina misija nije ograničena na Europu.
Prijavi Administratoru
#24 Vatikan i EUhenok 2011-06-14 10:08
Citat Boljunac:

Vatikan nema potrebe biti u EU. Čak bi mu to štetilo.


zamislimo situaciju da Brisel naredi
da se na Trgu sv.Petra mora održati gay parada!

doduše, pred par mjeseci je pred 'papom' nastupala skupina cirkuskih gimnastičara
koji nastupaju na homoseksualnim festivalima,
i prilično je 'papa' izgledao zadovoljan
njihovim izgledom
traditioninaction.org/.../...

ok, nije u redu da se gay parade održe
na Trgu sv.Petra,
al zašto bi bilo onda u redu
da se iste parade održe na splitskoj rivi?
zašto B16 savjetuje RH ulazak u EU kad
to znači legalizaciju kod nas svih seksualnih perverzija?
Prijavi Administratoru
#25 ovrhaStipe Javor 2011-06-14 11:26
Citat:
Što radi priglupa vlast u zemlji koja je u krizi? Umjesto da smišlja načine kako pomoći svojim građanima, jer zbog njih postoji, ona smišlja perfidne zakone i propise kako im što više dodatno otežati život. Uz udar na obrtnike, na privatni sektor u cjelini, sada je usred krize zahvatila duboko i široko sve slojeve, posebno nižu srednju klasu. Malj se zove o v r h a - sve do najsitnijih neplaćenih računa, sve do karikaturalnih oblika, uz (naravno) tisuće birokratskih propusta i egzistencijalnih tragedija.

Treba mijenjati definiciju Hrvatske: to je mediteranska, srednjoeuropska ovršna država na jugoistoku Europe.

Duh vremena: pregovori s EU su završeni, Hrvati su ovršeni.
Hvala Bogu da se netko iz "Hrasta" sjetio spomenuti i ovaj užas koji se događa s tim novim nakaradnim zakonom o ovrsi.

Inače bi se "Hrast" i druge slične "opcije" trebale više baviti i socijalnim i ekonomskim temama. Ne smiju se zadržati samo u domeni "visoko domoljubnih tema". U suprotnom će protuhrvatski elementi, raznorazni ljevičarski demagozi i facebook prosvjednici, pokušati za svoje prljave ciljeve iskoristiti opravdanu revoltiranost ljudi.
Prijavi Administratoru
#26 Slažem se !Domovine sin 2011-06-14 11:31
Vatikan nema potrebe biti u EU, jer Crkva je katolička, opća, i njezino poslanje nije ograničeno na Europu.
Prijavi Administratoru
#27 Od srcaMislav 2011-06-14 13:00
Od srca sam se na početku nasmijao, nadam se da je mačka dobro, a o jeziku nešto naučio, upravo kao što piše, tu vrijedi cjeloživotno učenje.
Prijavi Administratoru
#28 NE u EU, evo kako se radi nasilna promičbasnovak45 2011-06-14 15:24
EMISIJE S INFORMACIJAMA USUSRET REFERENDUMU
Tisuću spotova o Europskoj uniji na sve tri televizije
Nova TV i RTL daju nekomercijalnu cijenu, a HRT besplatno emitira spotove

Treba osuditi svako nasilje kako ono u Splitu tako i ono medijsko svakodnevno u Zagrebu: već godinama ne možete čuti niti jednu vijest u kojoj se ne "bigliše" divoti Europske Unije, a nigdje mana... Što je to drugo nego zaglupljivanje i psihičko nasilje. Negdje sam pročitao da će Hrvatska potrošiti oko 600 milijuna eura za obrlaćivanje naroda da na referendumu ipak zaokruži DA.
Ne će proći !
Prijavi Administratoru
#29 Gay parada i NizozemskaRašeljka 2011-06-14 16:32
Organizatori gay parade dobro su znali kakve će reakcije izazvati. Po mom mišljenju to je namjerno izazivanje nereda, a time i zlonamjerno manipuliranje i onima koji paradiraju ( a koje u svakodnevnom životu nitko ne dira ako to sami ne traže nametanjem svoje situacije ostalima) i onima za koje se zna da samo čekaju priliku za nerede i tučnjavu, ako ne na utakmicama, onda na ovakvim skupovima. To je ponavljam smisleno izazivanje nemira i podjela i nakon toga napad, a na što drugo nego na Hrvatsku kao nekulturnu i netolerantnu zemlju. Velika večina Hrvats je protiv pokazanog nasilja, ali i ljuta što se takve parade namjerno organiziraju u našim gradovima. Nizozemska reagira isti čas. A što se događa s tom zemljom i što misle pravi Nizozemci nikoga nije ni briga. Nizozemska je mala, ali bogata, nezdravo slobodna i antikršćanska, tzv. demokratka zemlja, ali na zalost na zalazu europske i kršćanske i nacionalne kulture. Pravih Nizozemaca uskoro neće ni biti. U njihove crkve rijetko se može ući, na njihove zidine naljepljeni su izlozi i dućani, a u jednoj koja je bila otvorena za posjetitelje održavala se izložba zmija. Zato su vjerovatno od početka oni protiv slobodne i nezavisne kršćanske Hrvatske.
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Zadnji komentari

Najave

  • 1
  • 2
30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu 30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu Povodom ustanovljenja prvog višestranački izabranog Hrvatskog Državnog Sabora i nekadašnjeg Dana Hrvatske Državnosti te dana branitelja grada Zagreba, u srijedu... Više...
28. svibnja - Predstavljanje knjige Damira Borovčaka u Zadru 28. svibnja - Predstavljanje knjige Damira Borovčaka u Zadru U ponedjeljak, 28. svibnja u Nadbiskupskom sjemeništu Zmajević u Zadru s početkom u 19,00 sati održat će se predstavljanje knjige Damira Borovčaka «Gvozdansko –... Više...

Tko je na vezi?

  • Kolduš
  • MIJO F
  • Mirogoj
  • SJENA
  • 4 korisnika
  • 102 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal