Izmišljeni progon izmišljene veličine

Velimir ViskovićU stvari, trebao bih po nekim savjetima zlurado šutjeti i trljati ruke nad pričom o suvremenom "sukobu na književnoj ljevici", ali ne ću i zato što držim da taj sklop riječi iz povijesti nema sličnosti s ovom otužnom farsom u kojoj su protagonisti V. Visković i M. Jergović. Osim toga, stvari su otišle u drugom smjeru.

Odigran je, naime, spin na koji su već mnogi nasjeli. Što dalje ide afera, to se više govori o laži da je Visković pozvao na fizičko odstranjenje Jergovića, odnosno da je dao znak (valjda desnici) kako ni književna ni neknjiževna ljevica ne bi imale ništa protiv takvoga dobrodošlog čina. Spinove su odigrali Pofuk i Pleše, ali i razni Matvejevići i slični, te čitatelj novina koji nije imao priliku vidjeti izvornik u "Vijencu" – doista već pomalo vjeruje u objede.

Pročitao sam izvornik drugi put, da mi se nađe, i ondje takvoga poziva nema i nema. Pa ni spomenuti novinari, pisci, kritičari itd. nisu citirali Viskovića jer nisu ni mogli, nego su prepričavali na svoj poznati način, dodavali vlastite impresije i u neupućenih stvorili dojam progona izmišljene veličine.

O čemu se onda radi? O tome da treba skrenuti pozornost sa činjenice da je Jergović glorificirao četništvo, na prigušen ali razumljiv način, da prema Draži Mihajloviću ima osobne simpatije i da (neizrečeno, ali logično) ima simpatije i prema četničkoj ideologiji koja je prevashodno velikosrpska a s tim prvenstveno i protuhrvatska. I nije jedini, ali je pogrješno procijenio da će imati veću potporu istomišljenika, no ta se svela na zanemariv broj minornih pisaca koji su ujedno i politički diletanti. Kada se vidjelo da je prešao granicu, skriveni korifeji morali su žurno smanjiti štetu, na već opisani način – četništvo teško mogu braniti, ali mogu braniti "integritet" promicatelja četništva u ovom "pluralnom, demokratskom hrvatskom društvu", a kako taj integritet u zbilji nije bio ugrožen, ugrozu je trebalo izmisliti.

Gdje se Jergović tako teško i nadam se konačno poskliznuo? Taj novovjeki Goran Babić ne samo da nikada nije duhovno ušao u hrvatsku kulturu, nego Hrvatsku uopće ne razumije. Da razumije, shvatio bi odavno kako ni najzadrtiji hrvatski jugonostalgičari već po Pavlovljevom refleksu iz doba njima srcu priraslog titoizma – sa četništvom ne žele koketirati. A kamoli oni nešto manje zadrti. Svi zajedno vjerojatno su se primili za glavu kada je u Srbiji rehabilitirano četništvo, jer je onima s malo soli u glavi bilo jasno da tim činom padaju u vodu sva bruxelleskea, haaška i londonska i zagrebačka lijevojugoslavenska nastojanja oko treće (ili četvrte) Jugoslavije.

Miljenko JergovićNo zašto su diletanti na čelu s Jergovićem ipak mislili da nije sve izgubljeno? Zato jer su vidjeli "pomake" u samoj Hrvatskoj, obnavljanje četničkoga spomenika u Srbu, štoviše uz nazočnost predsjednika RH. Taj pomak, iznuđen od sve drskijeg dijela srpske manjine okupljene u SDSS-u - koja se nakon jednoga u nizu krajnje štetnoga Sanaderova poteza opet razvaganila po Hrvatskoj – nije dobro primljen ni među razboritijim Srbima koji su razumjeli da ih se na taj način en masse veže uz četništvo početkom i za vrijeme Drugoga svjetskog rata, ali nastavno i na četničko divljanje i zločine u vrijeme agresije na Hrvatsku devedesetih. Naime, tim razboritijim (bilježim tako uvjetno, bez iluzija) je razvidno da im otvoreni ljubitelji četništva kvare posao koji treba obaviti na drukčiji način da se Vlasi (u ovom slučaju Hrvati) ne dosjete.

Slučaj potpuno neknjiževnog sukoba na ljevici nije sam po sebi loš. Oni srbofili i jugofili kojima ni četništvo, dakle velikosrpstvo, nije strano – neoprezno su izletjeli na scenu i zastali, krajnje zatečeni. Očajni što ih nema više, pozvali su u pomoć spin doktore s nižom stručnom spremom, no ovi su loše odigrali, odnosno nevješto lagali. Pozicije su sada posve jasne, premda su i prije bile poznate, jer se isti krug vrtio i u slučaju napada na hrvatski jezik koji je dolazio iz velikosrpskoga tabora u Zagrebu.

Hrvoje Hitrec

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 JAVNO BIH SE ZAHVALIO...MIJO F 2011-01-31 19:58
..gospodinu Igoru Zidiću koji je eskivirao emisiju 5.dan(nadam se zaposve?)...nije Vam g.Zidiću tamo uopće bilo mjesto nikad,jedino ako patite za publicitetom?.. mislim da ga i ovako,kao jedna pozitivna i znastveno-kultu rna osoba,recimo na internetu ste spomenuti 7950 puta imadete dovoljno?!"Batl er" pok. predsjednika F.Tuđmana Slaven Letica..tog velikana hrvatske povijesti naziva VELIKI DIKTATOR!!!Priznam,koncem osamdesetih doslovce sam gutao što taj čovjek-virtouz pisane riječi piše,kao kolumnist u tjedniku "Danas",čak sam mislio,kao i mali Mario Nobilo,u vrijeme kad su bili predstojnici i to "prvi" u uredu predsjednika DRŽAVE..kako obavljajući tako časnu funkciju..za cijlu hrvatsku povijest ostat'će dostojastvenici svoga vremena?!Mario ne znam gdje je?..ali "batler Letica" više nije niti batler s obzirom na takove "jergovićevske" kvalifikacije i objede.Očito da Letica, ipak niti onda niti danas u duhovnom i dubinsko-povije snom trenutka do dana-današnjeg u biti ništa ne razumije."Masni gospodin"(crven o-komunističko laprdalo..neki enciklopedist?? ?) Velimir Visković..opet se divi "drkotini" od pisanja Davora Butkovića,Jelen e Lovrića i pok.patološkog lašca Ive Pukanića!...to intelektualac? i to hrvatski?..to je moj,da ne kažem što!!?Voditeljica "voštana figura" Milana Vuković-i još nekak'..čak bi mogla i proći,da ne gleda u drugog "hrvatskog intelektualca" Zvonka Makovića...koji Josipovića i Mesića naziva poštovana gospoda,a hrvatskog MOJSIJU dr Franju Tuđmana,onako ponizujuće,ohol o,uvrijedljivo s prezirom i cinizmom samo TUĐMAN,REŽIM... (a tek taj grohot od smjeha,kad je "batler" izgovorio "Veliki diktator"..jade ,jade... neojugoslavensk i..po ušima se pokrijte),ko'da je taj VELIKAN s Makovićem krave napas'o...idiot definitivni!!!. ..čijoj on djeci predaje na fakultetu u Zagrebu?Za KOS-ovca i četnika Jergovića već sam potrošio milijun riječi u 15 godina,al'ovo zadnje mi se čini najučikovitija poruka?Da u Srbiji netko iz "intelektualnog milja" ,a Srbin, veliča dr Antu Pavelića,kao ovaj "sarajevski špijun i fukara",a "Hrvat"-bez Hrv,dakle AT=KONJ,Jergovi ć il'Matvejević-t itoista,koji žive u Zagrebu il'Splitu..Draž u Mihajlovića..ujutro se ne bih sam-i obuvo-li!!G.Igore Zidiću..taj "trojac" nije vrijedan da u "5 godina" jedanput popiju kavu s VAMA,a ne da im vi budete sudionik-sugovo rnik neke nebulozne idiotarije,gadl jivog mirisa i okusa,a usput rečeno izgledate pomal'smiješno i nadam se da Ste to uočili?..pa ONI se Vama na indiskretan način čak i rugaju tj.sprdaju..šeg ače... ti,batleri,četn ikoljubci i narcisoisti...j ad i beda!!!MFP!
Prijavi Administratoru
#2 Šajkača...H7 2011-01-31 20:01
Slika govori više od tisuću riječi...



A usput budi rečeno... gospodine Hitrec, odakle vama riječ "prevashodno"?
Zamijetih još poneku sličnu...
Prijavi Administratoru
#3 5. danMesi 2011-01-31 21:45
Ta emisija je nevjerojatan udbaško-jugonos talgičarski spin sa ciljem stvaranja božanstva od Josipovića. Ako je to presjek hrvatske inteligencije onda nismo zaslužili državu. Pa ti ljudi jednostavno ništa ili ne kuže ili ne žele skužiti. Rasprave su na razini kafanskih, oni ništa novoga ne otkrivaju od onoga što već piše u naručenim člancima samo to pečate svojom titulom ili pripadnošću intelektualnom krugu. Koncipirana je na način da dvojica finih zagrepčanaca umivenih kozmopolita, mirnih građanskih intelektualaca a to znači ljevičara koji zbog toga što su takvi su i uvijek u pravu i oni sve znaju najbolje dok druga dvojica desničara, nazadnjaka i Hrvata ne mogu od straha parirati takvoj avangardi da im se nebi priljepila etiketa desničara, nazadnjaka i Hrvata a zbog koje su i pozvani u emisiju. Kakvo zabijanje noža u leđa svome narodu i moralna i ljudska bijeda. E moji Zidiću i Letica na što ste spali, služite slugama.
Prijavi Administratoru
#4 Nisam iznenađen!Crni Jahač 2011-01-31 22:24
Citat:
E moji Zidiću i Letica na što ste spali, služite slugama.
Prije nekih deset godina, početkom kolovoza, u Modernoj galeriji u Zagrebu priređena je velika retrospektivna izložba jednog hrvatskog slikara. Katalog izložbe potpisao je Igor Zidić, a mene je doslovno šokirao brojnim srbizmima. Pametnom dosta.
Prijavi Administratoru
#5 Četnici!Jusuf 2011-01-31 22:32
Da razumije, shvatio bi odavno kako ni najzadrtiji hrvatski jugonostalgičar i već po Pavlovljevom refleksu iz doba njima srcu priraslog titoizma – sa četništvom ne žele koketirati.
++++++++++++++++++++++++++++++

Ova misao H.Hitreca je potpuno netočna, kriva. "Hrvatski jugonostalgičar i" su četnici po prirodi stvari - sui generis. Samo što je njihov poglavica, Broz, formalno bio protiv tzv. četništva, i strijeljao je Miahilovića i oni su, "hrvatski jugonostalgičar i" papagajski i formalnio napadali četnike.

Oni, hrvatski jugonostalgičar i, i četnici se razlikuju kao Pepsi-cola i Coca-cola, kako je ono rekao šehid Jasar Arafat o Šimonu Persu i Jichaku Rabinu.

I evo malo četnika:



Priprema: Veljko Lalić
DRAŽA Mihailović i Benito Musolini imali su jednog zajedničkog neprijatelja u Drugom svetskom ratu - Hrvatsku. Zbog toga su sve do marta 1943. godine intenzivno sarađivali, o čemu prvi put saznajemo direktno iz četničkih izvora, u prvom tomu nove knjige Miloslava Samardžića “General Draža Mihailović i opšta istorija četničkog pokreta”.

“Na početku svetske komunističke kampanje protiv četnika, avgusta 1942. godine, nalazila se upravo optužba za saradnju sa Italijanima. Svoju taktiku, koja je tada bila vojna tajna prvog ranga, Draža, po prirodi stvari, nije mogao da obrazlaže”, piše Samardžić.
“Ne dozvoljavam nikakvu saradnju sa Italijanima”, odgovorio je 22. decembra 1942. na direktno pitanje jugoslovenske izbegličke vlade Draža Mihailović.

Istovremeno, pojedini komandanti, poput vojvode Dobroslava Jevđevića, često su viđani sa Italijanima, ne samo na terenu, već i u dalmatinskim gradovima. Draža je Jevđevića branio depešom od 2. marta 1943:
“Potpuno je neistinito da je Jevđević krajem septembra 1942. sklopio sporazum sa Italijanima. On nema četnika niti komanduje ikojom jedinicom, prema tome nije mogao da uništava hrvatska sela. Istina je da on s najvećim teškoćama sprečava naš narod da se osveti nad ustaškim elementima u Hercegovini, koji su elementi dali najkrvavije članove za Crnu legiju, a sa kojima se sada naseljavaju izgorele ruševine srpskih ognjišta u Bosanskoj krajini”.

SAMO u najužem krugu vrhovne komande znalo se za Dražinu intenzivnu prepisku sa vojvodom Jevđevićem, nastavlja Samardžić. Jevđević je obaveštavao Dražu o namerama Italijana, zatim o tome kako je od njih izvlačio hranu za sirotinju, a oružje i municiju za legalizovane četničke odrede.

“Svi ti odredi su isključivo pod komandom naših aktivnih oficira i spremni u svakom času da izvrše svaku zapovest protiv Italijana ili koga god želite”, pisao je Jevđević Draži iz Splita, aprila 1942. godine.
“Italijanski stav uopšte prema Srbima je sledeći: dok Hrvate organski mrze, prema Srbima nemaju ni ljubavi ni neraspoloženja, već ih smatraju jednim faktorom u svojim kombinacijama. Zato u krajevima za koje nemaju direktnih pretenzija oni favorizuju Srbe protiv Hrvata, dok u anektiranim područjima, na primer u Boki, čine najdrakonskije mere da asimiliraju srpski živalj, uguše jezik i ćirilicu i nacionalne tradicije, hapse i deportiraju sumnjive olakšavajući emigraciju za Srbiju. Samo s obzirom na svoj pitomi mentalitet u svojim progonima nisu krvoločni.”

Poručnik Neđeljko Plećaš u svojoj knjizi “Ratne godine” ovako piše o Jevđeviću:
“Dobrosav Jevđević, četnički vojvoda, nije komandovao nijednom jedinicom, ali je činio više od toga: neumorno je krstario po italijanskoj zoni, od Boke do Sušaka, i uspeo da spase nebrojene srpske živote od ustaškog pokolja... On je shvatio, bolje nego iko drugi, da je posle ratne tragedije bio najvažniji posao da se spasu srpski životi. Tome se cilju on bio sav posvetio. On je sve gledao srpskim očima. Nije se zanosio ni saveznicima, ni okupatorima, ni prijateljima, ni neprijateljima, već je vagao na nacionalnom kantaru i motrio ko će u kom momentu više koristiti našem narodnom interesu. U tom radu, on se ponekad ogrešio o interese saveznika, često se grešio o interese okupatora, ali se nikada nije ogrešio interese srpskog naroda...”

SVOJU igru sa Italijanima Jevđević je uspešno igrao sve do 13. jula 1942. godine. Toga dana, u Avtovcu, piše Samardžić, Draža se sastao sa svim svojim komandantima iz ovih oblasti, legalnim i ilegalnim. Dogovorena tajnovitost sastanka nikako nije mobla biti ostvarena.
“Cela Hercegovina govori o vašem boravku na ovoj teritoriji”, pisao je major Baćović majoru Zahariju Ostojiću iz vrhovne komande.
Italijani su najpre uhapsili vojvodu Birčanina, a potom i vojvodu Jevđevića. Kada su Jevđevića pozvali u Dubrovnik, Baćović mu je rekao da ne ide, već da se sa njim skloni u šumu “i dočeka razvoj događaja”. Jevđević nije poslušao, “jer je imao toliko sigurno ubeđenje da mu se neće ništa desiti i da će se kod Italijana izvaditi”. “Mislim da Jevđevića moramo izvući po svaku cenu, makar i generala Luzana zarobili i tražili razmenu sa Jevđevićem”, pisao je Baćović.

U italijanskoj okupacionoj zoni legalizacija četnika bila je veoma masovna. Razlog je, ponajpre, ležao u genocidnosti hrvatske nakazne države, koja je pretila istrebljenju srpskog naroda, a potom i u blagonaklonom stavu italijanskih okupacionih vlasti prema Srbima, zaključuje Miloslav Samardžić. Sve do juna 1943. Italijani se nisu obazirali na nemačke primedbe da svi četnici, zapravo, rade za Dražu. Do tada nisu primenjivali nikakve represivne mere prema četnicima, pa i onda nastupaju dosta blago, gotovo simbolično.

...............................................................................................................

Upravo tu je ležala razlika između nemačkog i italijanskog položaja na Balkanu, piše Miloslav Samardžić: “Dok je nemačkim komandantima uvek stizala direktiva da je savez sa Hrvatima na prvom mestu, italijanski komandanti su imali odrešene ruke ne samo da prave savez sa Srbima, već i da direktno rade na ukidanju čitave ‘Nezavisne Države Hrvatske’.”
Prijavi Administratoru
#6 Trgovci u MaticiCetina 2011-01-31 22:40
Citat Crni Jahač :
Citat:
E moji Zidiću i Letica na što ste spali, služite slugama.


Prije nekih deset godina, početkom kolovoza, u Modernoj galeriji u Zagrebu priređena je velika retrospektivna izložba jednog hrvatskog slikara. Katalog izložbe potpisao je Igor Zidić, a mene je doslovno šokirao brojnim srbizmima. Pametnom dosta.
Zidić i društvo uspjeli su krovnu nacionalnu kulturnu ustanovu svesti na dućan u kojem se trguje prema načelu – tko da više!
Matica hrvatska postala je simbolom uništavanja hrvatskoga jezika i protuhrvatstva.
Ta nekad ugledna ustanova dodijelila je književnu nagradu profesionalnom hrvatomrscu Jergoviću i još se usudi kititi hrvatskim imenom.
Da imaju i malo poštenja nazvali bi se Maticom jugoslavenskom ili ogrankom Matice srpske.
Prijavi Administratoru
#7 Pamtite li?Crni Jahač 2011-01-31 22:49
Pamti li itko tko i što je bio prof. Škrbić na MF u Zagrebu? I što je njemu bio Letica? Nadalje, pamti li itko što je taj Letica napravio 1991.g. kad je dobio "vritnjak" na Pantovčaku?
Pa sada vi i dalje lijepo mislite o tom intelektualcu Letici!
Prijavi Administratoru
#8 Zidic i LetVicaOgnjistar 2011-01-31 23:19
Nazivati ove hrvatskim intelektualcima je ludist ili totalno neznanje.
Zdic je eutanizirao Maticu, zato je placen i to vec radi od ustolicenja.

LetVica seproslavio kritiziranjem, glupim, Tudjmana.

Nisu hrvatski, a jos su manje intelektualci, treba samo pogledati njihova djela.

BIti profesor sociologije na medicini je malo vise nego profesot predvojnicke, sto je malo cise od podvornika.
Tipcini inte'ktualci( tako je to izgovarao njihov drug tito!) "samoupravnog socijalizyma"!

Oni upravo i spadaju zajedno s Viskovicem, Makovicem i ergovicem.
Prijavi Administratoru
#9 Slažem se..poštovani komentatori..MIJO F 2011-02-01 00:56
..ali Igor Zidić jedini brani SVETI DOMOVINSKI RAT i vrhovnog zapovjednika F.Tuđmana..od "vascele" svite koju nam servira JRT-studio Zagreb i poglavito u tim emisijama "ćaskanja" i kod ove male i prije kod Pofuk-anog...za r to nismo uočili?Jako nas imade koji imamo mrljica,mrlja i mrljetina u prošlosti kod Hrvatogiljotara Josipa Broza Tita...nemamo li?..bar mi stariji? MFP!
Prijavi Administratoru
#10 "antifašista Jergović"dtuckar 2011-02-01 10:36
Citat:
"....Samo što je njihov poglavica, Broz, formalno bio protiv tzv. četništva, i strijeljao je Miahilovića i oni su, "hrvatski jugonostalgičar i" papagajski i formalnio napadali četnike...."
Broz je, da ne bude uništen, sklopio "savez" sa Mihajlovićem, kojeg je i priznao kao "antifašistu" ! Jer, Mihajlović je bio, genetski, protiv Nijemaca. Samo je odabrao taktiku da se "sakrije ispod stola - dok se veliki tuku ", brineći se ŠTO ĆE BITI POSLIJE rata velikih ! Dakle, sasvim je ispravno da ga Srbi slave kao "antifašistu" i izjedanče, danas, prava četnika i partizana ! Ionako su i jedni i drugi htjeli i mislili isto: VELIKU SRBIJU.
Svejedno, koji od njih su u naumu uspjeli !
Nijensa je, da bi četnici istu YU državu uredili na "malo" radikalniji način ! A "antifašisti" su to malo suptilnije operacionalizirali.
U tom duhu i Jergović nikako nije četnik. >On je suptilni "antifašista", koji nostalgično plače za otadžbinom koje više nema. Pa mora "živeti u nekakvoj Hrvatskoj" !
I zato je "eurovizionar", kojem "granice nisu važne", pa je njegov politički credo : "U EU opet zajedno , uz "bratstvo i jedinstvo" naših naroda i narodnosti,... s lepim "kapama trotrogim partizanskim" !
A ikonu Broza, opet na "zidove" ustanova, obnoviomo i "Ulicu 8. maja", možda još poneku imenujmo imenima "istorijskih ličnosti" što su ih "nacionalisti" 90ih maknuli iz Zagreba. Palikovićka već slaže popis tih ulica za Skupštinu Grada Zagreba, pa uspjela je maknuti Mjesni Odbor Mile Budaka,........

G.Hitrec, žali Bože trošiti riječi na Jergivića i njegove spin - drugare !
Usmjerimo se prema izborima i "desnoj koaliciji"!
Prijavi Administratoru
#11 Zanimljiva raspravaBoljunac 2011-02-01 11:00
Nisam gledao TV emisiju, a ovu temu, uvodni članak i komentare tek sam letimično pročitao.

Svoj ću komentar dati kad se sredim, a za sada tvrdim da imaju dijelom pravo i Jergović i Hitrec i Jusuf.

Naime. mi koji smo stariji sjećamo se rasprava o nacionalizmima prije 40 godina. Bila je riječ o hrvatskom i o srpskom nacinalizmu. Na jednom sam skupu OOSK u Pazinu, sjećam se, imajući na umu komentare jednog marksista muslimanskog prezimena (ne pada mi na pamet njegovo ime) objašnjavao razliku između hrvatskog i srpskog nacinalizma . Hrvatski nacionalizam ima jedno lice takav je kakav je. A srpski ima dva lica : jedno lice mu je zagovaranje velikosrpstva, a drugo pak ima jugoslavensku masku.

To je to. U tome ima pravo Jusuf koji to razumije i ističe. Jergović, četnik i brojni jugovići su zajedno. Rade na istoj stvari. Ne slažu se tek u taktici.

Vjerojatno zanima čitatelje u čemu bi Jergović imao pravo. O tom potom.
Prijavi Administratoru
#12 Četnici!Jusuf 2011-02-01 11:12
Ratni huškač i ratni zločinac, velikosrbin Jovo Rašković, kada je početkom 80-tih – odmah nakon što je beštija Broz crkla – započeo, zajedno sa SANU i SPC, rekonstrukciju Brozove Jugoslavije u (veliku)Srbiju, prvi su mu na «meti» od Hrvata bili ustaše. Kako bi lukavo animirao svoje sunarodnjake, «edipce», protiv «kastrata» Hrvata, izbacio je definiciju, monstruoznu: «Naravno, svi Hrvati nisu ustaše, ali svi ustaše su Hrvati». (Vidljivo je da je «isključio» račaniste, orjunaše, komuniste, pedere itd; ali im je dodao «epitet» Hrvati.Nu!).

Međutim («u tom duhu i Jergović nikako nije četnik”), JERGOVIĆ JEST ČETNIK, A TO SU I BREŠANI, I PUSIĆI, I MESIĆI, ITD.

Samo u skladu s vremenom treba morfološko-semi otički dati novo značenje riječi četnik. Prema mojem mišljenju ČETNIK (i u tom smislu rabim tu riječ) je : svaki srbin (suprotno od Raškovića: svi srbi su četnici, bez izuzetka), antifašisti, hrvatski komunisti (esdepenjare), partizani, aktivisti «nevladinih organizacija», pederi, istrijani, saborski zastupnici, sudci itd.
Prijavi Administratoru
#13 OpetTišina!Nikica 2011-02-01 11:21
Tko je što "naručio", tko je što "odigrao", i "tko je ovdje did, tko mali Matan i kojim će putem Škijo iz Zagvozda, a kojim mi prosjačiti", manje je važno od činjenice da je i ovaj put, kao, uostalom i u dvoboju Matvejević - M.Pešorda, jedan (čak i!) Visković, s "naše" strane ostavljen da se sam bakće i pračaka protiv kosmatog bradonje!
Možemo samo zamisliti kako bi, i kako su ("simultano i sinhrono") odgovorili srpski ili bosanski intelektualci na slično.
I stvarno mi se ponekad čini da i MH (koja se nemože izboriti ni za vijeće HRTa, različito od GONGa!) i ostale "krovne" hrvatske intelektualne institucije treba ili raspustiti ili prosto "odbudžetiti":
Prijavi Administratoru
#14 Otkuda sad to?bosanac 2011-02-01 13:56
Otkuda sad pa četnik, valjda bratstvo po bradi?. U ranoj mladosti je bio nacista, pa komunista, pa liberal, a sada četnik. Taj bastard je ili lud ili zna nešto više o svom porijeklu što mi ne znamo. Izleda da tone u ludilo. "Ničija nije do zore dogorjela" kažu u Bosni.
Prijavi Administratoru
#15 Igor Zidić - najveće razočarenjeBoljunac 2011-02-01 14:13
Citat Cetina:
Citat Crni Jahač :
Citat:
E moji Zidiću i Letica na što ste spali, služite slugama.


Prije nekih deset godina, početkom kolovoza, u Modernoj galeriji u Zagrebu priređena je velika retrospektivna izložba jednog hrvatskog slikara. Katalog izložbe potpisao je Igor Zidić, a mene je doslovno šokirao brojnim srbizmima. Pametnom dosta.

Zidić i društvo uspjeli su krovnu nacionalnu kulturnu ustanovu svesti na dućan u kojem se trguje prema načelu – tko da više!
Matica hrvatska postala je simbolom uništavanja hrvatskoga jezika i protuhrvatstva.
Ta nekad ugledna ustanova dodijelila je književnu nagradu profesionalnom hrvatomrscu Jergoviću i još se usudi kititi hrvatskim imenom.
Da imaju i malo poštenja nazvali bi se Maticom jugoslavenskom ili ogrankom Matice srpske.
Kad je rečeni postao predsjednik MH, dan mu je velik publicitet. Tako je obećavajuće govorio da sam mislio : evo namkandidata za budućeg predsjednika. I tada dugo, dugo - jedno veliko - ništa. Pa je iznjedrio nazovi novi hrvatski pravopis kao bi obezvrijedio postojeći koji je bio preporučen školama.

Razočarao me kao nitko. S njim se može usporediti jedino Sanader , koji je također puno obećavao, a kad je došao na vlast, krenuo je Račanovim stopama.
Prijavi Administratoru
#16 hrvatski četnicihenok 2011-02-01 14:19
Citat bosanac:
Otkuda sad pa četnik, valjda bratstvo po bradi?. U ranoj mladosti je bio nacista, pa komunista, pa liberal, a sada četnik. Taj bastard je ili lud ili zna nešto više o svom porijeklu što mi ne znamo. Izleda da tone u ludilo. "Ničija nije do zore dogorjela" kažu u Bosni.


iz više izvora sam čitao da je djed M.Jergovića bio četnik u pretprošlom ratu
(a bilo je dosta Hrvata koji su to bili,
nije bez razloga A.Matoš ustvrdio da Hrvati imaju više izdajica nego svi drugi narodi)

inače, četnik ili partizan je sa našeg stajališta isto,
i jedan i drugi se bore protiv interesa hrvatskog naroda

s time, parafrazirajući J.Pečarića,
četnik je pošteni četnik,
partizan je licemjerni i skriveni četnik,
i ako je podrijetlom Hrvat to je opasniji
zato što tu bolest širi među svojim narodom
(zato je partizanština opasnija od izravnog četništva)
Prijavi Administratoru
#17 Četnici su drogaBoljunac 2011-02-01 14:23
Jusuf :

"Ratni huškač i ratni zločinac, velikosrbin Jovo Rašković, kada je početkom 80-tih – odmah nakon što je beštija Broz crkla – započeo, zajedno sa SANU i SPC, rekonstrukciju Brozove Jugoslavije u (veliku)Srbiju, prvi su mu na «meti» od Hrvata bili ustaše. Kako bi lukavo animirao svoje sunarodnjake, «edipce», protiv «kastrata» Hrvata, izbacio je definiciju, monstruoznu: «Naravno, svi Hrvati nisu ustaše, ali svi ustaše su Hrvati». (Vidljivo je da je «isključio» račaniste, orjunaše, komuniste, pedere itd; ali im je dodao «epitet» Hrvati.Nu!).

Međutim («u tom duhu i Jergović nikako nije četnik”), JERGOVIĆ JEST ČETNIK, A TO SU I BREŠANI, I PUSIĆI, I MESIĆI, ITD.

Samo u skladu s vremenom treba morfološko-semi otički dati novo značenje riječi četnik. Prema mojem mišljenju ČETNIK (i u tom smislu rabim tu riječ) je : svaki srbin (suprotno od Raškovića: svi srbi su četnici, bez izuzetka), antifašisti, hrvatski komunisti (esdepenjare), partizani, aktivisti «nevladinih organizacija», pederi, istrijani, saborski zastupnici, sudci itd. "
++++

Tebe, Jusufe, ne voli Bog ili Alah, tko već skrbi o tebi. Naime kad Bog nekoga želi kazniti , oduzme mu razum i taj bez razuma sam sebe kažnjava. Nije da nemaš znanja, nego je emocionalni dio tvoje ličnosti prevladao nad onim razumnim dijelom.

Četnici su ti zamutili pamet.
Prijavi Administratoru
#18 HenokBoljunac 2011-02-01 14:30
Citat henok:
Citat bosanac:
Otkuda sad pa četnik, valjda bratstvo po bradi?. U ranoj mladosti je bio nacista, pa komunista, pa liberal, a sada četnik. Taj bastard je ili lud ili zna nešto više o svom porijeklu što mi ne znamo. Izleda da tone u ludilo. "Ničija nije do zore dogorjela" kažu u Bosni.


iz više izvora sam čitao da je djed M.Jergovića bio četnik u pretprošlom ratu
(a bilo je dosta Hrvata koji su to bili,
nije bez razloga A.Matoš ustvrdio da Hrvati imaju više izdajica nego svi drugi narodi)

inače, četnik ili partizan je sa našeg stajališta isto,
i jedan i drugi se bore protiv interesa hrvatskog naroda

s time, parafrazirajući J.Pečarića,
četnik je pošteni četnik,
partizan je licemjerni i skriveni četnik,
i ako je podrijetlom Hrvat to je opasniji
zato što tu bolest širi među svojim narodom
(zato je partizanština opasnija od izravnog četništva)

Dijelom točno, pošteni i skriveni (zamaskirani) četnik. Ali, četnik, četništvo kao bolest -to je već problem za raspravu o nacinalizmu i šovinizmu. Naime, ja ne držim ni jedan nacionalizam bolešću, kad to postane to više nije nacionalizam nego bolesni nacionalizam koji ima svoje ime - šovinizam.
Prijavi Administratoru
#19 TučkarBoljunac 2011-02-01 14:52
Citat dtuckar:
Citat:
"....Samo što je njihov poglavica, Broz, formalno bio protiv tzv. četništva, i strijeljao je Miahilovića i oni su, "hrvatski jugonostalgičar i" papagajski i formalnio napadali četnike...."


Broz je, da ne bude uništen, sklopio "savez" sa Mihajlovićem, kojeg je i priznao kao "antifašistu" ! Jer, Mihajlović je bio, genetski, protiv Nijemaca. Samo je odabrao taktiku da se "sakrije ispod stola - dok se veliki tuku ", brineći se ŠTO ĆE BITI POSLIJE rata velikih ! Dakle, sasvim je ispravno da ga Srbi slave kao "antifašistu" i izjedanče, danas, prava četnika i partizana ! Ionako su i jedni i drugi htjeli i mislili isto: VELIKU SRBIJU.
Svejedno, koji od njih su u naumu uspjeli !
Nijensa je, da bi četnici istu YU državu uredili na "malo" radikalniji način ! A "antifašisti" su to malo suptilnije operacionalizirali.
U tom duhu i Jergović nikako nije četnik. >On je suptilni "antifašista", koji nostalgično plače za otadžbinom koje više nema. Pa mora "živeti u nekakvoj Hrvatskoj" !
I zato je "eurovizionar", kojem "granice nisu važne", pa je njegov politički credo : "U EU opet zajedno , uz "bratstvo i jedinstvo" naših naroda i narodnosti,... s lepim "kapama trotrogim partizanskim" !
A ikonu Broza, opet na "zidove" ustanova, obnoviomo i "Ulicu 8. maja", možda još poneku imenujmo imenima "istorijskih ličnosti" što su ih "nacionalisti" 90ih maknuli iz Zagreba. Palikovićka već slaže popis tih ulica za Skupštinu Grada Zagreba, pa uspjela je maknuti Mjesni Odbor Mile Budaka,........

G.Hitrec, žali Bože trošiti riječi na Jergivića i njegove spin - drugare !
Usmjerimo se prema izborima i "desnoj koaliciji"!
Slažem se.
Prijavi Administratoru
#20 Boljunče...Jusuf 2011-02-01 16:03
samo ću TI citirati velikog američkog brzojebačkog književnika Henrija Millera: "ODJEBI!"
Prijavi Administratoru
#21 JusufBoljunac 2011-02-01 17:14
Citat Jusuf:
samo ću TI citirati velikog američkog brzojebačkog književnika Henrija Millera: "ODJEBI!"


Je li to iz "Rakove obratnice" ?
Prijavi Administratoru
#22 Lik Draže MIhajlovićaBoljunac 2011-02-01 17:15
Draža četnik - Jergović, Jusuf i Hitrec

++++++++++++++

Neka mi imenovani ne zamjere što sam ih zajedno stavio u naslov s Dražom. Odnos prema Draži četniku je bio odlučan za stavljanje u naslov.

Dakle, želim obrazložiti svoj navod o tomu da dijelom i Jergović ima pravo. Ima pravo kad tvrdi da je Draža Mihajlović tragična ličnost.

Polemika u Hrvatskom društvu pisaca (HDP) počela je nakon što je njegov predsjednik Velimir Visković izjavio da je "nemoguće naći Hrvata, osim Miljenka Jergovića,koji bi našao opravdanje za reafirmaciju četništva u Srbiji".


Tvrdnju o Jergoviću Visković je izrekao nakon intervjua beogradskom tjedniku Vreme u kojem je Jergović za vođu četničkog pokreta Dražu Mihajlovića izjavio da je "trodimenzional na ličnost koja je imala i svoju tragiku i motive i biografiju".

Te su dvije izjave po svoj prilici bile odlučne za sukob u HDP-u. Je li i u kolikoj mjeri je Jergovićizrazio simpatije prema četništvu i za njegovu reafirmaciju nije mi poznato.

Da ne bi bilo nesporazuma postupit ću ovako: najprije ću definirati što je to nacionalizam općenito, a zatim zamoliti čitatelje da dok čitaju ovaj komentar pokušaju sebe staviti u ulogu Marsijanca koji s druge planete promatra što se u ono doba događalo i na brdovitom Balkanu. Dakle, o povijesti se mora misliti i pisati sine ira et studio - nepristrano.

Nacionalizam kako ga ja shvaćam je zdravi odnos prema vlastitoj naciji, narodu, državi. Ponos na svoj identitet, skrb o nacionalnim interesima u svakompogledu uz istovremeno poštovanje tuđega dostojanstva i tuđih legitimnih interesa. Vrijedno je imati na umu misao prof. Iva Banca : "Nacionalizam nije osobina, ni loš ukus, nego ideologija. Štoviše, to je najmoćnija moderna ideologija – jača od liberalizma, socijalizma, konzervatizma, komunizma, fašizma, fundamentalizma . Nacionalizam je u našim krajevima, ali općenito u svijetu, glavni obrazac modernosti. " Prof. Banac je puno pisao i govorio o nacionalizmu, ali nas to ovdje ne zanima. Upravo želim naglasiti snagu nacionalizma nasuprot drugim ideologijama. Upravo zato nije čudo da su nacionalizmom prožete razne druge deologije : liberalizam, socijalizam, komunizam, fašizam i dr. Ništa nije bio manji sovjetski nacionalizam od engleskog liberalizma ili njemačkog nacizma. Time se može objasniti i jugoslavenski nacionalizam - Orjunu i pa i jugoslavenski komunistički nacionalizam. Čime objasniti radost što su tijekom i nakon Drugog svjetskog rata komunisti iz Istre istjerali Talijane.

Međutim, kad nacionalizam poprimi značajke bolesti, kad preraste u šovinizam tada kao svaka bolest postaje neprihvatljivim .

Dakle, kad pogledamo s Marsa na to što se zbivalo na području Srbije, BiH i Hrvatske tijekom Drugog svjetskog rata imamo sljedeću sliku.

Jugoslavije više nema, raskomadana je i podijeljena. kako je poznato. U Srbiji i drugim područjima bivše države postojali su ostaci jugoslavenske, većim dijelom srske vojske. Na poprištu bivše države ostao je kao kraljev namjesnik jedino Draža Mihajlović. Jasno je da je bio srpski rodoljub, velikosrbin bez premca koji se nadahnjivao na četništvu kao srpskoj tradiciji.

(više o četništvu : bs.wikipedia.org/wiki/Četnici ).

Kad se sagleda četništvo s gledišta nacionalizma, vidimo da je riječ o bolesnom nacionalizmu odnosno o šovinizmu. Za Srbe je Draža bio veliki rodoljub jer je radio za srpski stvar na razuman način. Zagovarao je politiku čekanja umjesto borbu s jakim njemačkim okupacjskim snagama. Može li mu netko zamjeriti za takav stav ? Jedinokomunsti mu nisu oprostili tu pasivnost, jer za njih je vrijedilo načelo da žrtve nisu važne, narod nije važan, okupatorska odmazda nije važna. Čak je ipoželjna jer će tada još više ljudi stupiti u borbu protiv okupatora i izginuti. Što ih više izgine to će komunisti lakše već tijekom rata preuzeti vlast.

Stavimo sebe u ulogu Draže Mihajlovića: Što muje bilo raditi u to doba ? Gdje je god mogao radio je u korist velikosrpstva tj. tamanio i protjerivao Muslimane i Hrvate. U prvo vrjeme je taktizirao s komunistima, ali je shvatio da su komunisti neprijtelji srpske domnacije u Jugoslaviji i kao dobar domljub i kraljev privrženik, shvatio je da je odzvonilo kraljevini, ako pobijede komunisti. Kamo se okrenuti u tim sudbonosnim vremenima kad je kralj Petar bio daleko i nemoćan, kad su mu komunsti radili o glavi, Nijemci su držali pod okupacijom zemlju, a s ustašama se nije mogao nositi u NDH ? Kralj Petar pod utjecajem zapadnih velikih sila ga je izdao. Zaista je lik Dragoslava Mihajlovića zanimljiv kao književni lik, ma koliko da su zločina počinili četnci pod njegovom komandom ili oni koji i nisu bili pod njegovom komandom. Nakon izdaje od strane Kralja, i zapadnih saveznika,posta o je komunstička žrtva kad su ga komunisti uhvatili, osudli i ubili kao narodnog izdajicu.

Uhvatli su ga, osudili i ublii kao izdajicu oni koji su prema vlastitom narodu napravli na stotne i na tisuću puta više zločina nego Draža Mihajlović.

Podsjetimo se što piše prof . Vladimir Mrkoci :

" Jugoslavenski komunisti nisu "digli ustanak" radi obrane Jugoslavije niti protiv fašizma. 1939. - 41, oni su bili saveznici fašista, za napada na Jugoslaviju oni su bili vojni dezerteri, jer je bia direktiva "revolucionarng defetizma" što jeznačilo ne sudjelovati u kapitalističkom ratu. Tek nakon napada na SSSR po nalogu Kominterne oni su branili domovinu proletarijata.Š to je kao osnovna dužnost naglašavano u svm rezolucijamamod 1934.
A "uspješno vođenje " bilo je 1,000.000 mrtvih. Jugoslavija je imala 2 puta više mrtvih nego Velika Britanija i SAD zajedno. Okupatori Nijemci Talijani imali su svega 30.000 žrtava . To znači da je za svakg okupatorskog vojnika palomreko 3.000 grašđana Jugoslavije."

Moji dragi Marsijanci,može te li si predočiti tu razliku u veličini zločina između proslavljenih pobjednika, osloboditelja i antifašista i zločina tragičnog lika srpskog velikosrbina Draže Mihajlovića.

Ustaše su pak posebna priča. Oni nisu osvajali tuđe zemlje nego su branili svoje. BiH je opet priča za sebe.

Ne znam je li i ako jest koliko je Jergović iskazao simpatija prema Draži MIhajloviću i prema četnicima, za što ga je optužio Visković. To me i ne zanima. Htio sam istaknuti da je lik Draže MIhajlovića kniževno veoma zanimljiv po svojoj tragici.


www.monitor.hr/.../161368

www.monitor.hr/.../45531
Prijavi Administratoru
#23 Život je negdje drugdje...Jusuf 2011-02-01 17:34
Na Balkanu se ne može živjeti, treba otići drugdje. Boljunče, pročitajte novelu srbijanskog književnika Ive Andrića (ima je i na internetu) "Pismo iz 1920." (ili 1921.) u njoj ima puno istine.

Glede Dragoslava Mihailovića (Jergović nije dostojan niti da se divi jednom Mihailovoiću), koliko je balkansko grotlo apsurdo treba znati da su sin i kći rečenog đenerala rat proveli u partizanima, i pokazali su veliko junaštvo. Oboje su preživjeli rat.
Prijavi Administratoru
#24 Opa !Boljunac 2011-02-01 17:42
Citat Jusuf:
Na Balkanu se ne može živjeti, treba otići drugdje. Boljunče, pročitajte novelu srbijanskog književnika Ive Andrića (ima je i na internetu) "Pismo iz 1920." (ili 1921.) u njoj ima puno istine.

Glede Dragoslava Mihailovića (Jergović nije dostojan niti da se divi jednom Mihailovoiću), koliko je balkansko grotlo apsurdo treba znati da su sin i kći rečenog đenerala rat proveli u partizanima, i pokazali su veliko junaštvo. Oboje su preživjeli rat.


Je li se diviš Dragoslavu ili ti je ogadio Mijlenko ?
Prijavi Administratoru
#25 Andrić - Pismo iz 1920.Boljunac 2011-02-01 18:44
Pročitao. Dojmljivo. Kao gimnazijalac sam dolazio u goste jednim veoma dobrim ljudima. On Istranin , a ona Bosanka. Imali su sina naočitog mladića koji je umro od leukemije ikćerku koja je bila bolesna od djertinjstva . Bili su diuboko prožeti vjerom u Boga i strpkljivo podnosili sve nedaće. Uvijek je gđa Kristina imala raznih bosanskih slastica. Za vrijeme Drugog svjetskog rata su bili u Banjoj Luci. Sjećam se nije pričala na dugo tek je jednom teško uzdahnula i rekla kako su se grozne stvari događale tamo u Bosni.

Imam Andrićeva sabrana djela.

Sjećam se otkuda Banja Luci lijepi drvoredi. Tko ih je dao zasaditi efendijo Jusufe ?
Prijavi Administratoru
#26 Kokarde na Portalu!Cetina 2011-02-01 19:15
Nisam vjerovao da ću i na ovomu portalu čitati hvalospjeve četništvu.
Ipak, i to se događa.
Maske padaju, četništvo se opravdava, hrvatstvo se glumi.
KPJ i četništvo, ruku pod ruku, sestra i brat.
Simpatije ostaju, kao i matematika s partijskog „kursa“.
Prijavi Administratoru
#27 "Hrvatska"!Jusuf 2011-02-01 19:40
Sadašnji trenutni entitet (Erhazija ili Perecija) je četnička zemlja.
Četništvo (naravno, razlike nema od partizanije - Pepsi vs Coca) otvoreno propagiraju, n aprvom mjestu tzv. HRT, zatim zagrebačka štampa, uz drugarsku pomoć NL i SD.
Aferim!
Prijavi Administratoru
#28 rehabilitacija četništvahenok 2011-02-01 19:40
Citat Boljunac:

Polemika u Hrvatskom društvu pisaca (HDP) počela je nakon što je njegov predsjednik Velimir Visković izjavio da je "nemoguće naći Hrvata, osim Miljenka Jergovića,koji bi našao opravdanje za reafirmaciju četništva u Srbiji".

Tvrdnju o Jergoviću Visković je izrekao nakon intervjua beogradskom tjedniku Vreme u kojem je Jergović za vođu četničkog pokreta Dražu Mihajlovića izjavio da je "trodimenzionalna ličnost koja je imala i svoju tragiku i motive i biografiju".


M.Jergović očito je samo jedan od mnogih Hrvata koji bolesno žale što nisu Srbi,
zato se poistovjećuje s njima i u činu rehabilitacije četništva

inače, jel možemo zamislit da bi M.Jergović napisao za generala V.Luburića da je višedimenzional na i tragična osoba?

Visković nije pravi Hrvat kao ni Jergović, on je jugoslaven,
i on gorko pati što su Srbi rehabilitirali četništvo,
jer to smanjuje mogućnost da će Hrvati prihvatiti novu jugoslaviju

baš suprotno od tih jugosa, ja smatram da je dobro što su Srbi rehabilitirali četnike,
jer tako padaju jugo maske s lica

samo nešto je doista trulo ne samo u državi,
nego i u hrvatskom narodu,
Srbi su javno rehabilitirali svoje imperijaliste (jer četnici nisu fašisti)
a RH je nakon toga ukinula vize za Srbe,
otvorila širom vrata da se ostvari ideja
jugosrbije, a Hrvati nisu niti jaje bacili
na vladajuću elitu koja izdaje svoju državu

što zaključit nego da su srpski imperijalisti učinili dobar potez kad su
prestali s ambicijama za širenjem prema jugu
(jer su im se tvrdo suprostavili Bugari koji su u ratovima bili jači od njih)
i okrenuli se prema mekanim i nedržavotvornim Hrvatima
(a Srbi su baš tako i pisali pred stotinjak godina, da su oni ponosni državotvorni narod, a Hrvati narod koji to nije, narod slugu)

ergo, dok hrvatski narod ne budu ponovno vodili državotvorni Hrvati kojih su se i Srbi bojali pred pola stoljeća, koji se nisu bojali otići u Bugarsku i tražiti s njima savezništvo,
dotad nema mogućnosti da RH ostane suverena država hrvatskog naroda

vrlo je moguće da je posljednja šansa prokockana nakon što smo vojnu pobjedu
pretvorili u poraz nakon svršetka rata

inače je ridikulozno očekivati da Srbi ne će rehabilitirati svoje borce za njihovu (vele) državu,
neki jadno razmišljaju u stilu,
evo mi ne ćemo rehabilitirati ustaški pokret
i one koji su se borili za hrvatsku slobodu,
pa onda ne će Srbi rehabilitirati četnike

to je potpuno isto s razmišljanjem - predat ćemo hrvatske generale i branitelje u Haag,
ili na srpske sudove,
a onda će Srbi uhvatiti Mladića i suditi mu
(a koji bi to hrvatski bolesnik bio sretan što je srpski general Mladić u zatvoru,
a istovremeno su u zatvoru i hrvatski generali???)

eto razlike između Hrvata i Srba,
onaj tko bi izdao Mladića, tog bi se srpski narod odrekao, možda je zato i ubijen Đinđić,
a pogledajmo što je kod nas
Prijavi Administratoru
#29 Slovenski četnici ?Boljunac 2011-02-01 20:16
Citat Cetina:
Nisam vjerovao da ću i na ovomu portalu čitati hvalospjeve četništvu.
Ipak, i to se događa.
Maske padaju, četništvo se opravdava, hrvatstvo se glumi.
KPJ i četništvo, ruku pod ruku, sestra i brat.
Simpatije ostaju, kao i matematika s partijskog „kursa“.


I slovenski SK ili KPS prije toga, su dakle četnici ? Jer oni su dio KPJ-ota. Jugounitaristi, jugoši, jugosferci su drugo lice velikosrpstva, a prvo lice je pak četnišvo, otovreni srpski šovinizam.
Prijavi Administratoru
#30 HenokBoljunac 2011-02-01 20:20
Sve to što pišete stoji, ali nekako mi se ne dopada.

Ne stavljate nam valjda Srbe za uzor. Jest de imamo puno izdajica, ali zar sesamo po tome razlikujemo od njih ?
Prijavi Administratoru
#31 Kokarda pod petokrakomCetina 2011-02-01 20:25
Citat Boljunac:
Citat Cetina:
Nisam vjerovao da ću i na ovomu portalu čitati hvalospjeve četništvu.
Ipak, i to se događa.
Maske padaju, četništvo se opravdava, hrvatstvo se glumi.
KPJ i četništvo, ruku pod ruku, sestra i brat.
Simpatije ostaju, kao i matematika s partijskog „kursa“.


I slovenski SK ili KPS prije toga, su dakle četnici ? Jer oni su dio KPJ-ota. Jugounitaristi, jugoši, jugosferci su drugo lice velikosrpstva, a prvo lice je pak četnišvo, otovreni srpski šovinizam.

Vi stvarno nemate ni trunka stida niti inteligencije.
Veličati četništvo u današnje vrijeme na HKV-ovu portalu prešlo je sve granice tolerancije.
Mislite li da smo mi glupi pa vas ne možemo prozreti?
Maska vam je slaba, kokarda se i vidi i osjeća.
Prijavi Administratoru
#32 biti ili nehenok 2011-02-01 20:35
Citat Cetina:

Veličati četništvo u današnje vrijeme na HKV-ovu portalu prešlo je sve granice tolerancije.


možda sam nešto propustio, al mi se ne čini da Boljunac veliča četništvo

nama nisu neprijatelji (prvenstveno) srpski imperijalisti u Srbiji,
nego naši izdajnici koji ne mogu bez srpskih gazda, bez srpske kulture i junaštva

zatvori se granica - i nema prolaza srpskim imperijalistima,
ali što ćemo s ovima unutra koji imaju
sve važnije dužnosti u RH,
koji kontroliraju našu medije,
koji već više od desetljeća sotoniziraju
hrvatske domoljube?

ja znam kako bi Srbi riješili taj problem
da ga imaju među svojim narodom,
ali to čini i svaka normalna država (i narod)
kojoj prijeti opasnost od nestanka
Prijavi Administratoru
#33 henokCetina 2011-02-01 20:43
Citat henok:
Citat Cetina:

Veličati četništvo u današnje vrijeme na HKV-ovu portalu prešlo je sve granice tolerancije.


možda sam nešto propustio, al mi se ne čini da Boljunac veliča četništvo
...


Propustili ste previše toga.
Pozorno pročitajte tekst pod brojem 22.
To je klasičan primjer veličanja i obrane četništva.

Takve se podvale ne mogu prodati ni vrtićkoj djeci.
Prijavi Administratoru
#34 Ustaša ili četnik ?Boljunac 2011-02-01 23:46
Citat Cetina:
Citat henok:
Citat Cetina:

Veličati četništvo u današnje vrijeme na HKV-ovu portalu prešlo je sve granice tolerancije.


možda sam nešto propustio, al mi se ne čini da Boljunac veliča četništvo
...


Propustili ste previše toga.
Pozorno pročitajte tekst pod brojem 22.
To je klasičan primjer veličanja i obrane četništva.

Takve se podvale ne mogu prodati ni vrtićkoj djeci.


Odlučite se konačno što sam. Ustaša ili četnik ? Osobno znam tko sam i što sam. Ne treba mi vaš odgovor. Strašno je kako vam je mržnja ovladala razumom.

A što sam ja napisao ?

1. Napisao sam da su ustaše bili hrvatski nacionalisti u pozitivnom značenju te riječi.

2. Napisao sam da su četnici bili šovinisti tj. velikosrbi odnosno bolesni nacionalisti.

3. Napisao sam da je Draža Mihajlović bio srpski šovinist, velikosrbin, koji je odgovoran za zločine nad Hrvatima i Muslimanima,te da je smetao komunistima i da su ga kralj Petar i zapadni saveznici izdali i završio kao izdajica srpskog naroda. A uhvatili su ga, osudili i ubili komunisti koji su izvršili zločin nad zločinima nad vlastitim narodima. Nije li to tragično da osoba koja je počinila puno zločin u korist svoga naroda bude pogubljena kao izdajica od pravih izdajica svoga naroda.

4. Napisao sam da su komunisti narode su bacili u rat protiv NDH i protiv okuacijskih snaga i sustavno poticali i razvijali bratoubilački građanski rat između pristaša komunista i protivnika komunista. Rezultata svega toga paklenog komunističkog plana je bio tak da je Jugoslavija imala dva puta više žrtava rata nego SAD i velika Britanija zajedno, i u omjeru žrtava okupatorskih vojnika i svih žrtava rata, nazovimo ga jednim imenom, komunističkog rata bio je kao 1 : 3000 .

Dakle, što sam izdajica komunista ?

A što radim ? Čitam knjige, novine, internet, pokušavam razumijeti ovaj svijet i tipkam po tipkovnici.

Jergović ? O njemi znam da je gnjida iz Araličine Ambre. Je li veličao četništvo kako neki vele, ne znam i ne tiče me se. Ovdje me je zanimao samo tragičan lika jednog zločinca - Draže Mihajlovća.
Prijavi Administratoru
#35 Čekam odgovoreBoljunac 2011-02-02 10:19
Prije nego što ću još nešto dometnuti svom posljednjem komentaru, pričekat ću odgovor (e) na njega.
Prijavi Administratoru
#36 Boljunachenok 2011-02-02 11:12
i ja sam tako razumio tvoje pisanje o ovoj temi

nisam uspio jučer ubaciti svoj tekst
koji u glavnim crtama iznosi:

- ako je netko neprijatelj, to ne znači da je ipso facto i zločinac
- zločinci su oni koji su proglašavali svakog ustašu zločincem
- ne smijemo niti mi proglašavati svakog četnika zločincem, iako on jest naš neprijatelj dok god želi uzeti hrvatsko ozemlje - oni drže da je to srpsko,
zato smo jedni drugima neprijatelji
- D.Mihajlović je svakako tragična figura
- ali mi imamo i svoje tragične figure,
hrvatski junaci iz drugog velerata,
koji su bili veći 'gerilci' od četnika,
kojih su izdali 'saveznici' 1945.
- četnici nisu bili fašisti, a fašizam nije po sebi niti zao niti dobar,
s našeg stajališta je isti neprijatelj
svaki velikosrbin, pa makar bio fašist, komunist, monarhist, demokrat, liberal ...
- zbog toga što pobjednici ww2 drže još uvijek sve važne medije pod kontrolom,
što u konačnici imaju atomske bombe,
istina o ww2 se ne može javno izreći,
jer bi bila pogubna za te 'saveznike'
koji još uvijek ne otvaraju svoje arhive
o tom razdoblju
- D.Mihajlović je i tada, u ww2, percipiran kao saveznik 'saveznika',
hollywood je snimio i igrani film o četnicima - junacima u borbi protiv 'švaba'
- zato je nakon pada komunizma D.Mihajlović mogao biti rehabilitiran,
kao i četnički pokret
- i ustaški pokret i samu hrvatsku državu,
'saveznici' doživljavaju kao svog neprijatelja - ništa se nije promijenilo
- naši 'hrabri' političari stoga vode politiku 'saveznika' - uništiti hrvatsku državu
- stoga je nemoguće zamisliti da, dok se ne sazna potpuna istina o ww2,
a to znači prestanak moći 'saveznika',
će hrvatska država imati perspektivu,
odnosno da ćemo mi moći u RH javno,
kao što to Srbi mogu za D.Mihajlovića,
valorizirati ulogu ustaškog pokreta
i snimiti recimo film o tragičnom generalu V.Luburiću čiji je život bio zanimljiviji-dr amatičniji od D.Mihajlovića, ili od izmišljenog J.Bonda
- našim hrvatskim generalima po zatvorima, se ne događa ništa novo,
a što nisu doživjeli, samo u još gorem obliku,
hrvatski generali u ww2
- nema hrvatske slobode dok ne padne novi svjetski poredak koji je dobio veliki zamah pobjedom 'saveznika' u ww2
- moguće je da će se to tek dogoditi na kraju vremena, kad će Krist pobijediti
- ali tada više ne će postojati narodi ni narodne države, niti uopće država
Prijavi Administratoru
#37 ...joza 2011-02-02 13:22
...Cetnik i veliko-srbin ...Miljenko...
Prijavi Administratoru
#38 Boljunac - istinski domoljubcompassion 2011-02-02 13:51
Citat henok:
i ja sam tako razumio tvoje pisanje o ovoj temi

nisam uspio jučer ubaciti svoj tekst
koji u glavnim crtama iznosi:

- ako je netko neprijatelj, to ne znači da je ipso facto i zločinac
- zločinci su oni koji su proglašavali svakog ustašu zločincem
- ne smijemo niti mi proglašavati svakog četnika zločincem, iako on jest naš neprijatelj dok god želi uzeti hrvatsko ozemlje - oni drže da je to srpsko,
zato smo jedni drugima neprijatelji
- D.Mihajlović je svakako tragična figura
- ali mi imamo i svoje tragične figure,
hrvatski junaci iz drugog velerata,
koji su bili veći 'gerilci' od četnika,
kojih su izdali 'saveznici' 1945.
- četnici nisu bili fašisti, a fašizam nije po sebi niti zao niti dobar,
s našeg stajališta je isti neprijatelj
svaki velikosrbin, pa makar bio fašist, komunist, monarhist, demokrat, liberal ...
- zbog toga što pobjednici ww2 drže još uvijek sve važne medije pod kontrolom,
što u konačnici imaju atomske bombe,
istina o ww2 se ne može javno izreći,
jer bi bila pogubna za te 'saveznike'
koji još uvijek ne otvaraju svoje arhive
o tom razdoblju
- D.Mihajlović je i tada, u ww2, percipiran kao saveznik 'saveznika',
hollywood je snimio i igrani film o četnicima - junacima u borbi protiv 'švaba'
- zato je nakon pada komunizma D.Mihajlović mogao biti rehabilitiran,
kao i četnički pokret
- i ustaški pokret i samu hrvatsku državu,
'saveznici' doživljavaju kao svog neprijatelja - ništa se nije promijenilo
- naši 'hrabri' političari stoga vode politiku 'saveznika' - uništiti hrvatsku državu
- stoga je nemoguće zamisliti da, dok se ne sazna potpuna istina o ww2,
a to znači prestanak moći 'saveznika',
će hrvatska država imati perspektivu,
odnosno da ćemo mi moći u RH javno,
kao što to Srbi mogu za D.Mihajlovića,
valorizirati ulogu ustaškog pokreta
i snimiti recimo film o tragičnom generalu V.Luburiću čiji je život bio zanimljiviji-dramatičniji od D.Mihajlovića, ili od izmišljenog J.Bonda
- našim hrvatskim generalima po zatvorima, se ne događa ništa novo,
a što nisu doživjeli, samo u još gorem obliku,
hrvatski generali u ww2
- nema hrvatske slobode dok ne padne novi svjetski poredak koji je dobio veliki zamah pobjedom 'saveznika' u ww2
- moguće je da će se to tek dogoditi na kraju vremena, kad će Krist pobijediti
- ali tada više ne će postojati narodi ni narodne države, niti uopće država


gospodine Henok i ja sam na način kao vi ovdje iznosite doživjela boljunčeve komentare...
ne vidim gdje on to veliča četništvo...
valjda interpretacija ovisi o tom tko čita...
u svoje ime mogu reći da je ovaj gospodin boljunac jako inteligentan i mudar čovjek i istinski domoljub...sve pohvale gospodine boljunac, samo nastavite s komentarima ;-)
Prijavi Administratoru
#39 CompassionBoljunac 2011-02-02 15:10
Hvala na ohrabrenju i na lijepim riječima.

Nastavit ću. To je jače od mene.
Prijavi Administratoru
#40 HenokBoljunac 2011-02-02 16:22
U najvećem dijelu se slažem s vašim viđenjem stvari.

Ovo što slijedi sam napiao samo kao pandan tvrdnji da ne ističem hrvatske primjere junaštva iz naše bliže povijesti nasuprot tragičnosti jednog četnika.
++++++++++++++++

Hrvatski junaci


Vjekoslav Vrančić, ministar bez lisnice u vladi NDH, koji je preživio komunističke likvidacije i kao vjerodostojan svjedok opisao je svoje aktivnosti u vrijeme rata i posebno su me Impresionrale dvije veličanstvene bitke koje su vodile jedinice hrvatske vojske. Jedna u Kuli Atlagiće i druga u od srbokomunista opkoljenom Travniku. Jedna bitka je bila veličanstvenija od druge. Posebno ova u obrani Travnika. Jedinica kojanje branila Travnik izginula je u junačkoj borbi koja je usporediva samo ona bitka za Siget kad je poginuo Nikola Šubić Zrinski. Jedan hrvatski junak ima glazbeni spomenik s operom koja nosi njegovo ime, za drugoga ne manjega junaka se i ne zna. Taj "Zrinski od Travnbika " bio je Eduard Bono Bunić. Bono je bila prastara Dubrovačka vlastelinska porodica iz 9. stoljeća.

Zapovjednik opkoljenog Travnika je bio rečeni pukovnik Bunić , posmrtno promaknut u čin generala. Branitelji grada su mali malo strjeljiva, a partizani su dobivali strjelivo od Amerikanaca u limenim kutijama na kojima je pisalo "Pucaj ! - Ne štedi!"

Prethodno su , na Vilenici, partizani ostavili stotine mrtvih, među kojima i dva generala. Međutim, partizani su bili izbačeni iz Banja Luke, pa su snage usmjerili na Travnik. Napad na Travnik je usljiedio koncem listopada 1944. Kad su ostali bez strjeljiva okupli su se oko zapovjednika Bunića i složno otvorili vrata vojarne i jurnuli na neprijatelje njih 800 domobrana na čelu s Bunićem i svi izginuli. Što nije palo mrtvo, to su partizani dokrajčili. Nakon toga je nastao užasan pokolj u gradu. Poklani su svi ranjenici u bolnici, te časne sestre bolničarke koje su njegovale ranjenike. Zatim su, najrevnije su bile žene, pokupili najuglednije Hrvate i odveli ih u tunel ispod Vlašića. Ulaz u tunel su minirali i tako su partizani "oslobodiii" Travnik. Partizani su ušli u Travnik 22. listopada i zadržali se 90 dana do 23.siječnja 1945. kad je vojska NDH ponovno osvojila Travnik . Tadašnji je Travnik ovako opisan :
" Travnik je grad u kome nismo našli ni jedne otvorene trgovine … grad u kome nema ni konja , ni krava, ovaca, koza ni peradi, jer je neprijatelj sve odnio. "

Uče li naša djeca o tim slavnim partizanskim "podvizima" ? Je li snimljen koji film o tim komuističkim "antifašistima" na djelu ? Odnosno o junaštvu hrvatskih branitelja ?

Napisano prema V. Vrančić "U službi domovine" , Naklada HB PRESS, Wachington, D.C. - 2007.
Prijavi Administratoru
#41 Studija prof MrkocijaBoljunac 2011-02-02 23:02
Skenirao sam studiju "Ideologiziranj e hrvatske povijesti " tako da imam cjelokupni tekst u obliku slike u računalu.

Uz dopuštenje HS, mogu poslati e-poštom.
Prijavi Administratoru
#42 Što se mene tiče temu ću zaključitiBoljunac 2011-02-02 23:32
S mojega stajališta tema je iscrpljena, ali u zaključku moram nekoga još jednom bocnuti Onoga koga se to tiče. Taj će se prepoznati.

Kome najviše smeta moje razumijevanje za ciljeve ustaša i četnika koji su se kao domoljubi odnosno rodoljubi borili za svoje domovine Hrvatsku odnosno Srbiju, bez obzira na njihove zločine koje su pritom počinili u ratu ?

Ne dopuštam da se ovu izjavu ni u kojem slučaju ne koristi kao moje opravdanje počinjenih zločina.

Mislim, da najviše smetam onima koji su počinili višestruko veće zločine od okupatora, ustaša i četnika uzeto svih zajedno. Kome, dakle, smetaju moje povijesne prosudbe ? Odgovor se nameće sam po sebi.

Temeljna je moja misao da je Drugo svjetski rat u nas ostavio toliko veliki broj žrtava i razaranja zbog toga jer je KPJ potakla i ustrajno poticala, raspirivala tijelom cijeloga rata građanski bratoubilački rat koji je u skladu da svojom ideologijom nazvala lijepim imenom "socijalističke revolucije". Ni jedna država u Europi nije u ratu provodila socijalističku evoluciju tj. grašanski rat, osim KPJ u JUgoslaviji. To je jednostavno objašnjenje činjenice da je Jugoslavija u istom tom ratu imala dva (2) puta više ukupnih žrtava od Amerike i Velke Britanije koje su ponijele glavninu borbe protiv sila Osovine.
Prijavi Administratoru
#43 Različite prosudbe o žrtvama WW"Boljunac 2011-02-03 00:09
National Death Tolls for the Second World War
General Introduction
Alphabetical Index
Atrocities during World War II
By Campaign and Battle
Total
Sources


• Level 1: more than 1,000,000 dead
China
▪ Military:
▪ Britannica: 1,310,224 (Nationalists, 1937-45)
▪ Compton's: 1,310,224 (Nationalists, 1937-45)
▪ HarperCollins: 1,324,000
▪ Clodfelter
▪ KMT: 1,319,958 KIA
▪ Communists: admit to 500,000 d., but true toll probably 2M soldiers + civilians in Comm. areas.
▪ Total: 3M
▪ Info. Please: 1,324,516 (Nationalists, 1937-45)
▪ Ellis: 1,400,000
▪ Eckhardt: 650,000 (1937-41, incl. Japanese), 1,350,000 (1941-45)
▪ Small & Singer: 750,000 (1937-41), 1,350,000 (after Dec. 1941)
▪ Wallechinsky: 2,219,958
▪ Nationalists (1937-45): 1,319,958
▪ Communists: 500,000
▪ non-Comm. guerrillas: 400,000
▪ Urlanis: 2,500,000
▪ Encarta: 3,500,000
▪ Rummel: 3,832,000
▪ Nationalist + Communist battle: 1,900,000
▪ Disease: 1,500,000
▪ Japanese puppet Chinese: 432,000
▪ Kinder: 6,400,000
▪ MEDIAN: ca. 2,050,000 (2.0M-2.1M)
▪ Civilian:
▪ Eckhardt: 1,150,000 (1937-41), 850,000 (1941-45)
▪ Kinder: 4,500,000
▪ Wallechinsky: 2-10M (1937-45)
▪ Urlanis: 7,500,000
▪ Ellis: 8,000,000
▪ HarperCollins: up to 10,000,000
▪ Encarta: 10,000,000
▪ Rummel: 15,608,000
▪ Civilian, non-democidal: 3,252,000
▪ Famine: 2,250,000
▪ Democide:
▪ by Japanese: 3,949,000
▪ by Nationalists: 5,907,000
▪ by Communists: 250,000
MEDIAN: ca. 7,750,000 (7.5M-8.0M)
▪ Total:
▪ Messenger: 2.5M
▪ Eckhardt: 4M
▪ Wallechinsky: 4.2-12.2M
▪ Ellis: 9.4M
▪ Urlanis: 10M
▪ Kinder: 10.9M
▪ HarperCollins: < 11M
▪ Encarta: 13.5M
▪ Martin Gilbert A History of the Twentieth Century v.3 (citing Ho Ping-ti): 15-20M
▪ Rummel: 20.44M
▪ MEDIAN: ca. 10,450,000 (10.0M-10.9M)
◦ Germany
▪ Military:
▪ HarperCollins: 2,850,000
▪ Ellis: 3,250,000
▪ Compton's: 3,250,000
▪ Info. Please: 3,250,000 (all causes)
▪ Clodfelter: 3,250,000 d. incl...
▪ 2,850,000 KIA
▪ Britannica: 3,500,000 (incl. 1M missing. Not incl.: 250,000 dead of natural causes, suicide and execution)
▪ Small & Singer: 3,500,000
▪ Encarta: 3,500,000
▪ Keegan: 4,000,000
▪ Kinder: 4,000,000
▪ Urlanis: 4,500,000
▪ Eckhardt: 4,750,000
▪ MEDIAN: 3.5M
▪ Civilian:
▪ Compton's: 500,000
▪ Britannica: 780,000
▪ Wallechinsky: 780,000
▪ Davies: 780,000
▪ Clodfelter: 780,000
▪ Eckhardt: 1,471,000
▪ Keegan: 1,593,000
▪ Urlanis: 2,000,000
▪ HarperCollins: 2,300,000
▪ Ellis: 2,050,000 (by Allies), 300,000 (by Germans)
▪ Kinder: 3,800,000
▪ Encarta: 3,800,000
▪ MEDIAN: 1.6M
▪ All (undifferentiated):
▪ Compton's: 3.75M
▪ Wallechinsky: 4M
▪ Britannica: 4.28M
▪ Messenger: 5M
▪ HarperCollins: 5.15M
▪ Ellis: 5.55M
▪ Keegan: 5.593M
▪ Eckhardt: 6.221M
▪ Urlanis: 6.5M
▪ Encarta: 7.3M
▪ Kinder: 7.8M
▪ MEDIAN: 5.5M
◦ India
▪ Military:
▪ Keegan: 24,000
▪ Eckhardt: 24,000
▪ Britannica: 24,338
▪ Urlanis: 24,338 (KIA, officially)
▪ Info. Please: 32,121
▪ HarperCollins: 36,092
▪ Ellis: 36,100
▪ Clodfelter: 48,675 d. incl...
▪ 24,338 KIA
▪ Civilian
▪ Eckhardt: 25,000
▪ Bengal Famine (1943)
▪ Hammond: 1.5 to 3.0 million
▪ Stanley Wolpert, A New History of India, 4th ed.: 1-3M
▪ John Keay: India: A History: 2-4M
▪ [Letter]
▪ All (undifferentiated):
▪ Messenger: 36,000
◦ Japan
▪ Military:
▪ Clodfelter: 500,000 Japanese k. or d. in China (only)
▪ Keegan: 1,200,000
▪ Kinder: 1,200,000
▪ Small & Singer: 250,000 (1937-41), 1,000,000 (after Dec. 1941)
▪ Info. Please: 1,270,000
▪ Britannica: 1,300,000 (not incl. 300,000 deaths not related to battle)
▪ Eckhardt: 1,500,000
▪ HarperCollins: 1,506,000
▪ Encarta: 1,700,000
▪ Ellis: 1,740,000 (from 1937)
▪ Compton's: 1,862,499
▪ Urlanis: 2,000,000
▪ Clodfelter: 2,565,878 d. incl...
▪ 1,506,000 KIA
▪ Civilian:
▪ Compton's: 250,000
▪ HarperCollins: 300,000
▪ Urlanis: 350,000
▪ Encarta: 380,000
▪ Ellis: 393,400
▪ Eckhardt: 500,000
▪ Clodfelter: 658,595 or 672,000 (incl. disease, malnutrition and 299,485 by bombing)
▪ Britannica: 672,000
▪ Wallechinsky: 700,000
▪ All (undifferentiated):
▪ Messenger: 2,000,000
▪ Wallechinsky: 3.2M
◦ Poland
▪ Military:
▪ Ellis: 66,300 (1939 war), 4,500 (in W. Eur.)
▪ Encarta: 120,000
▪ Urlanis: 123,200 (from official report, 1947)
▪ 1939 War: 66,300
▪ 1st & 2nd Polish Armies in East: 13,900
▪ France & Norway, 1940: 2,100
▪ In British Army: 7,900
▪ 1944 Uprising: 13,000
▪ Resistance: 20,000
▪ Britannica: 123,178
▪ Davies: 123,178
▪ Compton's: 125,000
▪ Small & Singer: 320,000 (1939 war)
▪ Eckhardt: 600,000
▪ Info. Please: 664,000
▪ HarperCollins: 850,000 (169,822 "as Allies")
▪ Civilian:
▪ Kinder: 4,200,000
▪ Urlanis: 4,877,000 within post-war boundaries
▪ According to the official 1947 report of the Polish govt.:
▪ Victims of concentration camps, executions, ghetto liquidations: 3,577,000
▪ Victims of prisons, camps and other places of confinement (death caused by epidemics, exhaustion, etc.): 1,286,000
▪ Outside camps - dead of wounds, injuries, overwork: 521,000
▪ TOTAL: 6,028,000 [within pre-war boundaries]
▪ Civilian losses as direct result of military operation: 521,000
▪ Compton's: 5M
▪ Ellis: 5,300,000
▪ Encarta: 5,300,000
▪ Britannica: 5,675,000
▪ Wallechinsky: 5,700,000
▪ Davies: 5,675,000 to 7,000,000
▪ HarperCollins: 5,778,000
▪ Eckhardt: 6,000,000
▪ All (undifferentiated):
▪ Keegan: 6,000,000
▪ Messenger: 6,000,000
▪ Wallechinsky: 6.3M
◦ Union of Soviet Socialist Republics
▪ Military:
▪ Info. Please: 6,115,000 (all causes)
▪ Compton's: 6,750,000
▪ Keegan: 7,000,000
▪ Small & Singer: 7,500,000
▪ Eckhardt: 7,500,000
▪ Davies: 8,000,000 to 9,000,000
▪ Barbarossa, the Axis and the Allies, by John Erickson and David Dilks
▪ KIA, Died of wounds, Accidents, Suicides: 6,885,1000 [sic]
▪ Dead and Missing: 8,668,400
▪ Mentions and dismisses other estimates of 23M and 26.4M.
▪ Richard Overy, Russia's War (1997); also :
▪ KIA, DoW, etc.: 6,885,100
▪ Total Dead: 8,668,400
▪ Mazower: 3M POWs through starvation + 6.5M in battle = 9.5M
▪ Urlanis: 10,000,000
▪ Volkogonov: 10,000,000
▪ Ellis: 11,000,000
▪ Britannica: 11,000,000
▪ Encarta: 13,000,000
▪ Kinder: 13,600,000
▪ Wallechinsky: 13,600,000
▪ HarperCollins: 14,500,000
▪ 30 Apr. 1994 Guardian: 22M
▪ Steven Shabad
▪ Sokolov's new calculations: 26.4M
▪ Gorbachev's official est.: 8,668,000 Red Army dead
▪ MEDIAN: 10M
▪ Civilian:
▪ Compton's: 6M
▪ Ellis: 6,700,000
▪ Britannica: 7,000,000
▪ HarperCollins: 7,000,000
▪ Encarta: 7,000,000
▪ Kinder: 7,000,000
▪ Keegan: 7,000,000
▪ Eckhardt: 7,500,000
▪ Mazower: 10M
▪ Urlanis: 10,000,000
▪ Steven Shabad (citing Sokolov): 16.9M
▪ Richard Overy, Russia's War (1997): "best estimate" 17M, citing
▪ Sokolov: 16,900,000
▪ Korol: 24,000,000
▪ Davies: 16,000,000 to 19,000,000
▪ 30 Apr. 1994 Guardian: 18M
▪ MEDIAN: 7M
▪ Total:
▪ Compton's: 12.75M
▪ Keegan: 14M
▪ Eckhardt: 15M
▪ Ellis: 17.7M
▪ Britannica: 18M
▪ Mazower: 19.5M
▪ Encarta: 20M
▪ Messenger: 20M
▪ Urlanis: 20M
▪ Kinder: 20.6M
▪ HarperCollins: 21.5M
▪ Wallechinsky: 20-26M
▪ Richard Overy, Russia's War (1997): 25M
▪ Davies: 24M to 28M
▪ Volkogonov, Dmitri, Stalin: Triumph and Tragedy (1991): 26-27M
▪ Guiness World Records: 26.6M [http://www.guinnessworldrecords.com/index.asp?id=46251]
▪ Hochschild: 27M
▪ 30 Apr. 1994 Guardian: 40M
▪ Steven Shabad
▪ Sokolov's new calculations: 43.3M
▪ Stalin's official public est.: 7M dead
▪ Khrushchev's official est.: 20M
▪ Gorbachev's official est.: 27M
▪ Barbarossa, the Axis and the Allies, by John Erickson and David Dilks: 49M (acc2 book review: Agence France Presse, 16 June 1994)
▪ MEDIAN: 20M


◦ Yugoslavia
▪ Military:
▪ Small & Singer: 5,000 (1941 War)
▪ Compton's: 75,000
▪ Encarta: 300,000
▪ Urlanis: 300,000
▪ Britannica: 305,000
▪ Davies: 305,000
▪ Info. Please: 305,000
▪ Eckhardt: 400,000
▪ MEDIAN: 0.3M
▪ Civilian:
▪ Eckhardt: 1,000,000
▪ Britannica: 1,200,000
▪ Davies: 1,200,000
▪ Wallechinsky: 1,200,000
▪ Encarta: 1,300,000
▪ Urlanis: 1,400,000
▪ MEDIAN: 1.2M
▪ Total:
▪ Keegan: 1M
▪ Eckhardt: 1.4M
▪ Wallechinsky: 1.5M
▪ Britannica: 1.505M
▪ Davies: 1.505M
▪ Encarta: 1.6M
▪ Messenger: 1.6M
▪ Urlanis: 1.7M
▪ HarperCollins: 1.7M
▪ Ellis: 1.7M
MEDIAN: 1.55M
• Level 2: more than 100,000 dead

◦ Austria (usually counted with Germany)
▪ Military:
▪ Urlanis: 270,000
▪ Info. Please: 280,000
▪ Eckhardt: 280,000
▪ HarperCollins: 380,000
▪ Civilian:
▪ Urlanis: 104,000
▪ Eckhardt: 125,000
▪ HarperCollins: 145,000
▪ All:
▪ Messenger: 310,000

◦ Czechoslovakia
▪ Military:
▪ HarperCollins: 6,683
▪ Info. Please: 6,683 (all causes)
▪ Clodfelter: 6,683 KIA
▪ Britannica: 10,000
▪ Encarta: 10,000
▪ Eckhardt: 30,000
▪ Urlanis
▪ Czechs, Slovaks in various armies: 46,000
▪ Sudetendeutsch w/German Army: 200,000
▪ Civilian:
▪ Britannica: 215,000
▪ Ellis: 215,000
▪ Eckhardt: 250,000
▪ Urlanis: 294,000
▪ HarperCollins: 310,000
▪ Encarta: 330,000
▪ All:
▪ Messenger: 350,000

◦ France
▪ Military:
▪ Ellis: 92,000 (1940), 30,000 (in exile)
▪ Compton's: 166,195
▪ Keegan: 200,000
▪ Eckhardt: 200,000
▪ Info. Please: 201,568
▪ Small & Singer: 210,000 (w/Allies), 2,500 (Vichy, w/Axis)
▪ HarperCollins: 210,671
▪ Britannica: 213,324 (incl. 1,200 Vichy)
▪ Davies: 213,324
▪ Clodfelter: 245,000 incl...
▪ 213,324 KIA, which incl. 2,653 Vichy
▪ Encarta: 250,000
▪ Urlanis: 250,000
▪ KIA, 1939-40 War: 92,000
▪ KIA, Free French, 1940-45: 58,000
▪ Resistance: 20,000
▪ Alsatian French conscripts KIA w/German army: 40,000
▪ POW Deaths: 40,000
▪ Civilian:
▪ HarperCollins: 173,260
▪ Britannica: 350,000
▪ Davies: 350,000
▪ Clodfelter: 350,000
▪ Urlanis: 350,000
▪ From bombing: 60,000
▪ Nazi terror: 90,000
▪ Forced labor in Germany: 40,000
▪ German concentration camps: 160,000
▪ Encarta: 360,000
▪ Keegan: 400,000
▪ Eckhardt: 450,000
▪ Ellis: 470,000
▪ All (undifferentiated):
▪ Wallechinsky: 595,000
▪ Messenger: 600,000

◦ Greece
▪ Military:
▪ Small & Singer: 10,000 (1940-41)
▪ Eckhardt: 10,000
▪ HarperCollins: 16,357
▪ Info. Please: 17,024
▪ Ellis: 18,300
▪ Compton's: 77,200
▪ Britannica: 88,300
▪ Clodfelter: 88,300 incl...
▪ 17,024 KIA, which incl. partisans
▪ Urlanis: 100,000, incl. 10,000 in 1940-41 war
▪ Civilian:
▪ Eckhardt: 54,000
▪ HarperCollins: 155,300
▪ Britannica: 325,000
▪ Clodfelter: 325,000
▪ Davies: 325,000
▪ Urlanis: 350,000
▪ Compton's: 380,000
▪ Ellis: 415,000
▪ All (undifferentiated):
▪ Messenger: 100,000
▪ Keegan: 250,000


◦ Hungary
▪ Military:
▪ Small & Singer: 40,000
▪ Compton's: 75,000
▪ Encarta: 120,000
▪ Ellis: 136,000
▪ Urlanis: 136,000
▪ Info. Please: 147,435
▪ Britannica: 200,000 (fragmentary data)
▪ Eckhardt: 400,000
▪ Civilian:
▪ Encarta: 280,000
▪ Britannica: 290,000
▪ Urlanis: 294,000
▪ Ellis: 300,000
▪ Eckhardt: 450,000
▪ All (undifferentiated):
▪ Messenger: 400,000
▪ Wallechinsky: 490,000
▪ HarperCollins: 750,000

◦ Italy
▪ Military:
▪ Compton's: 60,000 (w/Axis), 69,774 (w/Allies)
▪ Small & Singer: 60,000 (w/Axis), 17,500 (w/Allies)
▪ Info. Please: 149,496 (all causes)
▪ Eckhardt: 150,000
▪ Ellis: 226,900
▪ Britannica: 242,232 (incl. 131,419 missing, but not incl. 49,144 dead of natural causes and suicide. Total military dead w/o missing: 159,957, which divides up as 92,767 w/Axis and 67,190 w/Allies)
▪ HarperCollins: 279,820 (17,400 as Allies)
▪ Encarta: 330,000
▪ Urlanis: 400,000 (incl. 17,000 as Allies; 71,000 in resistance)
▪ Civilian:
▪ Ellis: 60,000
▪ Eckhardt: 70,000
▪ Encarta: 80,000
▪ HarperCollins: 93,000
▪ Urlanis: 100,000
▪ Britannica: 152,941
▪ All (undifferentiated):
▪ Keegan: 330,000
▪ Messenger: 300,000
▪ Wallechinsky: 530,000


◦ Netherlands
▪ Military:
▪ Eckhardt: 6,000
▪ Small & Singer: 6,200
▪ Compton's: 6,238
▪ Info. Please: 6,500
▪ Britannica: 7,900
▪ Clodfelter: 7,900, incl. 6,344 KIA
▪ Keegan: 10,000
▪ Urlanis: 12,000, incl. 6,200 in 1940 war
▪ HarperCollins: 13,700
▪ Ellis: 2,900 (1940), 10,800 (in exile)
▪ Civilian:
▪ Ellis: 150,000
▪ Urlanis: 198,000
▪ Eckhardt: 200,000
▪ Clodfelter: 200,000
▪ Britannica: 200,000
▪ HarperCollins: 236,000
▪ All (undifferentiated):
▪ Keegan: 200,000
▪ Messenger: 200,000
◦ Philippines
▪ Military:
▪ Britannica: 27,000
▪ Eckhardt: 27,000
▪ Civilian:
▪ Britannica: 91,000
▪ Eckhardt: 91,000

◦ Romania
▪ Military:
▪ Compton's: 80,000
▪ Encarta: 200,000
▪ Small & Singer: 290,000 (w/Axis), 5,000 (w/Allies)
▪ Britannica: 300,000 (fragmentary data)
▪ Urlanis: 300,000
▪ Davies: 300,000
▪ Eckhardt: 340,000
▪ Info. Please: 350,000 (against USSR; 169,822 against Germany)
▪ Ellis: 381,000 (w/Axis)
▪ HarperCollins: 519,822
▪ Civilian:
▪ Britannica: 200,000
▪ Urlanis: 200,000
▪ Eckhardt: 300,000
▪ HarperCollins: 465,000
▪ Encarta: 465,000
▪ All (undifferentiated):
▪ Wallechinsky: 500,000
▪ Messenger: 700,000


◦ United Kingdom
▪ Military:
▪ Keegan: 244,000
▪ Britannica: 264,443 (incl. missing)
▪ Davies: 264,443
▪ Small & Singer: 270,000
▪ HarperCollins: 271,311
▪ Urlanis: 290,000
▪ Ellis: 305,800
▪ Eckhardt: 350,000
▪ Compton's: 353,652 (British Empire)
▪ Info. Please: 357,116 (all causes)
▪ Clodfelter: 403,195 incl...
▪ 264,443 KIA
▪ Civilian:
▪ Keegan: 60,000 (bombing)
▪ Urlanis: 60,000
▪ HarperCollins: 60,595
▪ Ellis: 60,600
▪ Britannica: 92,673 (incl. 30,248 merchant mariners and 60,595 killed by bombing)
▪ Davies: 92,673
▪ Clodfelter: 92,673
▪ Eckhardt: 100,000
▪ All (undifferentiated):
▪ Messenger: 400,000
▪ Wallechinsky: 495,000


◦ United States of America
▪ Military:
▪ Keegan: 292,000
▪ HarperCollins: 292,100
▪ Britannica: 292,131 (not incl. 115,187 non-battle)
▪ Compton's: 293,986
▪ Urlanis: 300,000
▪ Info. Please: 291,557 KIA + 113,842 other causes = 405,399
▪ DoD: 291,557 KIA + 113,842 other = 405,399
▪ Ellis: 405,400
▪ Encarta: 292,131 KIA + 115,187 other causes = 407,318
▪ Wallechinsky: 292,131 KIA + 115,187 other = 407,318
▪ Eckhardt: 408,000
▪ Small & Singer: 408,300
▪ Civilian:
▪ Britannica: 6,000
▪ U.S. Merchant Marine: 8,300 mariners killed at sea, at least 1,100 died from wounds. Total killed estimated 9,300. [http://www.usmm.org/ww2.html]
▪ All (undifferentiated):
▪ Messenger: 300,000
• Level 3: more than 10,000 dead
◦ Albania
▪ Military:
▪ Eckhardt: 20,000
▪ Urlanis: 28,800 guerillas
▪ Civilian:
▪ Eckhardt: 10,000
▪ All:
▪ Messenger: 20,000
◦ Australia
▪ Military:
▪ Keegan: 23,000
▪ Britannica: 23,365 (incl. missing)
▪ HarperCollins: 23,395
▪ Info. Please: 26,976
▪ Ellis: 29,400
▪ Small & Singer: 33,826
▪ Eckhardt: 34,000
▪ Clodfelter: 37,637 d. incl...
▪ 23,338 KIA
▪ AWM: 39,366
▪ Army: 26,097
▪ RAN: 2,208
▪ RAAF: 11,061
▪ All:
▪ Messenger: 29,000

◦ Belgium
▪ Military:
▪ Ellis: 7,500 (1940), 500 (in exile)
▪ Compton's: 7,760
▪ Info. Please: 8,460
▪ HarperCollins: 9,561
▪ Small & Singer: 9,600
▪ Urlanis: 9,300 in 1940; 10,000 total
▪ Britannica: 12,000
▪ Clodfelter: 22,651 incl. 8,460 KIA
▪ Eckhardt: 110,000
▪ Civilian:
▪ Ellis: 12,000
▪ HarperCollins: 75,000
▪ Clodfelter: 76,000
▪ Urlanis: 76,000 (w/Lux.)
▪ Britannica: 76,000
▪ Eckhardt: 90,000
▪ All:
▪ Messenger: 100,000
◦ British Far Eastern Colonies
▪ All:
▪ Messenger: 21,000


◦ Bulgaria
▪ Military:
▪ Info. Please: 6,671
▪ Small & Singer: 9,000 (w/Axis), 1,000 (w/Allies)
▪ Britannica: 10,000 (fragmentary data)
▪ HarperCollins: 18,500
▪ Eckhardt: 20,000
▪ Urlanis: 25,000
▪ w/Soviets: 7,000
▪ Guerrillas: 15,000
▪ Civilian:
▪ HarperCollins: 1,500
▪ Britannica: 10,000
▪ Urlanis: 10,000
▪ Eckhardt: 14,000
▪ Ellis: 50,000
▪ All:
▪ Messenger: 17,000

◦ Canada
▪ Military:
▪ Keegan: 37,000
▪ Britannica: 37,476
▪ Urlanis: 37,476 (KIA, officially)
▪ Eckhardt: 39,000
▪ Small & Singer: 39,300
▪ Ellis: 39,300
▪ HarperCollins: 39,319
▪ Info. Please: 42,042
▪ Clodfelter: 42,666 d. incl...
▪ 37,476 KIA
▪ Civilian:
▪ Mariners: ca. 1,146 k., "along with 203 Newfoundlanders , who were not yet Canadians." [http://archives.cbc.ca/IDC-1-71-1039-5834/conflict_war/canada_veterans/clip3]
▪ All:
▪ Messenger: 39,000


◦ Finland
▪ Military:
▪ Small & Singer: 42,000 (1941-45)
▪ Eckhardt: 45,000 (1941-45)
▪ Compton's: 52,609
▪ HarperCollins: 79,047
▪ Info. Please: 79,047
▪ Britannica: 82,000
▪ Clodfelter: 82,000 d. incl...
▪ 79,047 KIA
▪ Urlanis: 84,000
▪ Ellis: 24,900 (Winter War), 65,000 (1941-45)
▪ Civilian:
▪ Britannica: 2,000
▪ Clodfelter: 2,000
▪ Ellis: 3,400
▪ Eckhardt: 15,000
▪ Urlanis: 16,000
▪ All:
▪ Messenger: 90,000

◦ New Zealand
▪ Military:
▪ Keegan: 10,000
▪ Britannica: 10,033 (incl. missing)
▪ Urlanis: 10,033 (KIA, officially)
▪ Info. Please: 11,625 (all causes)
▪ HarperCollins: 12,162
▪ Clodfelter: 12,262 d. incl...
▪ 10,033 KIA
▪ Eckhardt: 17,000
▪ Small & Singer: 17,300
▪ All:
▪ Messenger: 5,000
◦ Spain
▪ Military:
▪ HarperCollins: 4,500 (for Axis), 7,500 (for Allies)
▪ Civilian:
▪ HarperCollins: 10,000 (in concentration camps)
• Level 4: less than 10,000 dead

◦ Brazil
▪ Military:
▪ Britannica: 943
▪ Info. Please: 943
▪ HarperCollins: 943
▪ Clodfelter: 943, incl. 492 naval
▪ Small & Singer: 1,000
▪ Eckhardt: 1,000
▪ Civilian:
▪ Clodfelter: 972 (merchant ships)
▪ All:
▪ Messenger: 1,200

◦ Denmark
▪ Military:
▪ Britannica: 1,800
▪ HarperCollins: 4,339
▪ Info. Please: 4,339
▪ Civilian:
▪ Ellis: 1,000
▪ Britannica: 2,000
▪ All:
▪ Messenger: 7,000
◦ Ethiopia
▪ Military:
▪ Small & Singer: 5,000
▪ Eckhardt: 5,000
▪ Civilan:
▪ Eckhardt: 5,000
◦ Luxemburg
▪ Military:
▪ Urlanis: 4,000-5,000
▪ All:
▪ Messenger: 7,000
◦ Mongolia
▪ Military:
▪ Small & Singer: 3,000
▪ Eckhardt: 3,000
◦ Norway
▪ Military (as Allies, unless otherwise noted):
▪ Compton's: 1,000
▪ Small & Singer: 2,000
▪ Ellis: 2,000
▪ Eckhardt: 2,000
▪ Info. Please: 2,000
▪ Britannica: 3,000
▪ Clodfelter: 3,000 incl. 1598 KIA
▪ HarperCollins: 4,780
▪ NWHA: 709 Norwegians k. while serving the German war cause [http://www.nwha.org/news_1Q2004/news_page10.html]
▪ Civilian:
▪ Ellis: 3,800
▪ Britannica: 7,000
▪ Clodfelter: 7,000
▪ Eckhardt: 7,000
▪ NWHA [http://www.nwha.org/news_1Q2004/news_page10.html]
▪ "Germans had executed 366 [Norwegians] and tortured 39 to death. Among political prisoners and members of the underground, 658 died at home and 1,433 abroad."
▪ 3,670 seamen d.
▪ 37 quislings executed after the war.
▪ All:
▪ Messenger: 10,000
▪ NWHA: 10,262 [http://www.nwha.org/news_1Q2004/news_page10.html]
◦ South Africa
▪ Military:
▪ Info. Please: 2,473
▪ Keegan: 6,000
▪ Britannica: 6,840
▪ HarperCollins: 8,681
▪ Clodfelter: 8,681 d. incl...
▪ 6,840 KIA
▪ Small & Singer: 8,700
▪ Ellis: 8,700
▪ Eckhardt: 9,000
▪ All:
▪ Messenger: 9,000

Appendix A: Battle Deaths in Major WW2 Campaigns
(Includes missing, but not POWs. According to John Ellis, World War II : a statistical survey (Facts on File, 1993) unless otherwise noted.)
• Poland, 1939
◦ Poles: 66,300
◦ Germans: 13,110
◦ [Soviets]: 900 ("Russians")
◦ [TOTAL: ca. 80,000]
• Denmark/Norway, 1940
◦ Ellis
▪ Germans: 3,692
▪ Norwegians: 2,000
▪ Danes: -
▪ [TOTAL: ca. 5,700]
◦ NWHA [http://www.nwha.org/news_1Q2004/news_page9.html]
▪ Norwegians: 850
▪ British: 4,000
▪ French and Poles: 530
▪ Germans: 1,300
▪ [TOTAL: 6,680]
• France 1940
◦ French: 120,000
◦ Germans: 43,110
◦ British: 11,010
◦ Belgians: 7,500
◦ Dutch: 2,890
◦ Italians: 1,250
◦ [TOTAL: ca. 185,000]
• Balkans, 1941
◦ Yugoslavs: ?
◦ Italians: 38,830
◦ Greeks: 19,000
◦ Germans: 3,674 (K+W) [A total of 34,040 Germans were killed in the Balkans to 31 Dec. 1944]
◦ [TOTAL: ca. 160,000]
• Greece, 1940-41 (according to Gilbert, A History of the 20th Century)
◦ Italians: 13,755
◦ Greeks: 15,700
◦ Germans: 2,232
◦ British: 3,712
◦ [TOTAL: ca. 35,400]
• Eastern Front, 1941-45
◦ Ellis
▪ [Soviets]: 11,000,000 ("Russians")
▪ Germans: 2,415,690 (K+M+POWs, incl. SS troops, to Dec. 1944. Another est. is 1,001,680K + 1,287,140M = 2,288,820 in Field Army only, 22-June 1941-10 March 1945.)
▪ Romanians: 381,000 (as Axis). 170,000 (as Allies)
▪ Hungarians: 136,000
▪ Poles: >40,000
▪ Bulgarians: 32,000
▪ [TOTAL: ca. 14,000,000]
◦ Clodfelter
▪ [Soviets]: 7.5M to 12.0M ("Russians")
▪ Germans: 1,001,000 kia
▪ Romanians: 300,000 d.
▪ Hungarians: 200,000 d.
▪ [TOTAL: ca. 11,251,000 ± 2,250,000]
• North African Desert, 1941-43
◦ Ellis
▪ Italians: 20,720
▪ British: c. 7,000 in W. Desert + 6,230 in Tunisia
▪ Germans: 12,810
▪ Americans: 3,620
▪ Australians: 3,150
▪ French: 12,920 (all casualty types)
▪ New Zealanders: 6,340 (incl. k. in Italy)
▪ S. Africans: 2,100
▪ Indians: 1,720
▪ [TOTAL: 57,350, excl. French & New Z.]
◦ Clodfelter
▪ British Commonwealth: 35,476 KIA
▪ Germans: 18,594
▪ Italians: 13,748
▪ [TOTAL: 67,818]
• Italy, 1943-45
◦ British: 89,440 (K+W)
◦ Germans: 59,940 (KIA only, incl. SS troops, to Dec. 1944. Another est. is 46,800K + 208,240M = 255,040 in Field Army only, June 1941-10 April 1945.)
◦ Americans: 29,560
◦ French: 8,660
◦ Canadians: 5,400
◦ Indians: 4,720
◦ Poles: 2,460
◦ S. Africans: 710
◦ Brazilians: 510
◦ [TOTAL: ca. 125,000]
• China
◦ Chinese: 3,211,420 (all casualty types)
◦ Japanese: 388,600
◦ [TOTAL: ca. 1,200,000]
• Pacific, 1941-45
◦ Japanese: 685,230 Army & Marines + 414,880 Navy [=1,100,110]
◦ Americans: 55,060 Army & Marines + 36,950 Navy [=92,010]
◦ [TOTAL: ca. 1,192,120]
• NW Europe, 1944-45
◦ Ellis
▪ Germans: 128,030 (KIA only, incl. SS troops, to Dec. 1944. Another est. is 80,820K + 490,260M = 571,080 in Field Army only, to April 1945.)
▪ Americans: 109,820
▪ British: 30,280
▪ French: 12,590
▪ Canadians: 10,740
▪ Poles: 1,160
▪ [TOTAL: 292,620]
◦ Clodfelter
▪ Allies: 186,900 KIA, incl. 135,576 USA
▪ Germans: 263,000 combat d. + 56,000 died as POWs [incl. died of wounds]
▪ [TOTAL: 505,900]
• SE Asia
◦ Japanese: 210,830
◦ Indians: 6,860
◦ British: 5,670 (incl. POWs)
◦ Americans: 3,650
◦ Australians: 1,820
◦ Africans: 860
◦ [TOTAL: ca. 225,000]

Major Battles of WW2:
• Anzio
• Ardennes
• Atlantic, Battle of the
• Bagration, Operation
• Belorussia, 1st
• Berlin
• Britain, Battle of
• Bulge, Battle of the
• Donbass
• El Alamein
• France, Battle of
• Guadalcanal
• Guam
• Iwo Jima
• Kiev
• Kursk
• Leningrad
• Leyte
• Leyte Gulf
• Manchuria
• Market-Garden
• Midway
• Monte Casino
• Moscow
• Normandy
• North Caucasus
• Okinawa
• Peleliu
• Rzhev-Vyazma
• Saipan
• Seelow Heights
• Smolensk, 1st
• Stalingrad
• West Ukraine, 1st
• West Ukraine, 2nd

Appendix B: Holocaust Deaths by Nation
Total Jews killed from within pre-war borders.
• Poland
◦ Harper Collins Atlas of the Second World War: 3,000,000 Jews k
◦ Messenger, Charles, The Chronological Atlas of World War Two: 3,000,000
◦ Wiesenthal Center: 2,982,000 [http://motlc.wiesenthal.org/pages/t061/t06152.html]
◦ Davies, Europe: a history: 2,350,000-3,000,000
◦ Johnson, Paul, Modern Times: 2,600,000
◦ Kinder, The Anchor Atlas of World History: 2,350,000
• USSR
◦ Davies: 1,500,000-2,000 ,000 Jews k
◦ Messenger: 1,000,000
◦ Wiesenthal Center: 1,000,000 [http://motlc.wiesenthal.org/text/x30/xm3081.html]
◦ Harper Collins: 1,000,000
◦ Johnson: 750,000
◦ Kinder: 700,000
• Romania
◦ Johnson: 750,000 Jews k
◦ Messenger, Charles, The Chronological Atlas of World War Two: 470,000
◦ Historical Atlas of the Holocaust: 350,000+
◦ Davies: 200,000-300,000
◦ Kinder: 200,000
◦ Harper Collins: 40,000
• Hungary
◦ Johnson: 402,000 Jews k
◦ Davies: 200,000-300,000
◦ Harper Collins: 200,000
◦ Messenger: 200,000
◦ Kinder: 180,000
• Czecholslovakia
◦ Johnson: 277,000 Jews k
◦ Harper Collins: 277,000
◦ Kinder: 233,000
◦ Messenger: 200,000
◦ Davies: 90,000-95,000
• Germany
◦ Davies: 218,000-240,000 Jews k (with Austria)
◦ Johnson: 180,000
◦ Messenger: 160,000
◦ Kinder: 160,000
◦ Harper Collins: 160,000
• Lithuania
◦ Messenger: 140,000 Jews k
◦ Harper Collins: 135,000
◦ Johnson: 104,000
• Netherlands
◦ Davies: 104,000-110,000 Jews k
◦ Johnson: 106,000
◦ Messenger: 105,000
◦ Kinder: 104,000
• France
◦ Johnson: 83,000 Jews k
◦ Harper Collins: 83,000
◦ Davies: 60,000-65,000
◦ Kinder: 60,000
◦ Messenger: 8,000 [sic]
• Latvia
◦ Messenger: 80,000 Jews k
◦ Johnson: 70,000
◦ Harper Collins: 8,000
• Austria
◦ Messenger: 70,000 Jews k
◦ Johnson: 65,000
◦ Harper Collins: 65,000
◦ Kinder: 58,000
• Greece
◦ Harper Collins: 71,301 Jews k
◦ Messenger: 67,000
◦ Johnson: 65,000
◦ Davies: 57,000-60,000
• Yugoslavia
◦ Messenger: 60,000 Jews k
◦ Harper Collins: 60,000
◦ Johnson: 60,000
◦ Davies: 55,000-60,000
◦ Kinder: 57,000
• Bulgaria
◦ Harper Collins: 48,000 Jews k
◦ Messenger: 48,000
◦ Johnson: 40,000
• Belgium
◦ Johnson: 28,000 Jews k
◦ Davies: 25,000-28,000
◦ Messenger: 25,000
◦ Kinder: 25,000
◦ Harper Collins: 24,387
• Italy
◦ Davies: 8,500-9,500 Jews k
◦ Johnson: 9,000
◦ Kinder: 8,500
◦ Messenger: 8,000
◦ Harper Collins: 8,000
• Luxembourg
◦ Davies: 2,800-3,000 Jews k
◦ Messenger: 1,200
◦ Harper Collins: 700
• Norway
◦ Davies: 700-1,000 Jews k
◦ Harper Collins: 728
◦ Kinder: 700
• Denmark
◦ Messenger: 2,000 Jews k
◦ Davies: < 100
◦ Harper Collins: 77
• TOTAL:
◦ see Hitler.

Sources
• AWM: Australian War Memorial Fact Sheet [http://www.awm.gov.au/research/infosheets/19_aust_war_casualties.htm]
• Britannica: Encyclopaedia Britannica, 15th edition, 1992 printing. "Killed, died of wounds, or in prison .... exclud[ing] those who died of natural causes or were suicides."
• Clodfelter, Michael: Warfare and Armed Conflict: A Statistical Reference to Casualty and Other Figures, 1618-1991
• Davies, Norman, Europe A History (1998) same as Britannica's war dead in most cases.
• Eckhardt, William: a 3-page table of his war statistics printed in World Military and Social Expenditures 1987-88 (12th ed., 1987) by Ruth Leger Sivard. "Deaths", including "massacres, political violence, and famines associated with the conflicts."
• Ellis John, World War II : a statistical survey (Facts on File, 1993) "killed and missing" unless otherwise noted.
• The Guardian [London] 30 Apr. 1994 (wires 2 May 94), citing J. Erickson and Helmut Trotnow
• Harper Collins Atlas of the Second World War, John Keegan, ed., (1997)
• US Holocaust Memorial Museum, Historical Atlas of the Holocaust (1995)
• Hochschild, Adam, The Unquiet Ghost: Russians Remember Stalin (Penguin, 1994)
• Information Please Almanac (1991 edition): "battle deaths" unless otherwise noted.
• Johnson, Paul, Modern Times
• Keegan, John, The Second World War (1989)
• Kinder, The Anchor Atlas of World History (1978)
• Messenger, Charles, The Chronological Atlas of World War Two (Macmillan, 1989)
• Mazower, Mark, Dark Continent: Europe's Twentieth Century (1998)
• Shabad, Steven, World Press Review v42n7 (Jul 1995)
• Small, Melvin & Singer, Joel David, Resort to Arms : International and Civil Wars 1816-1965 (1982): battle deaths.
• Urlanis, Boris, Wars and Population (1971)
• Wallechinsky, David, Twentieth Century / History With the Boring Parts Left Out (1995)

Well, let's see if anyone actually looks at this page:

since 12 Feb. 2005

to Table of Contents
Last updated Feb. 2005
Copyright © 1999-2005 Matthew White
Prijavi Administratoru
#44 Žrtve rataBoljunac 2011-02-03 09:45
Žrtve rata kao mjerilo zločinstava su veoma indikativne za onoga tko zna čitati brojke.

Preporučam potražiti oroginalni tekst preko Googlea.

Kao ime velike bitke spominje se Azio.


Drugi svjetski rat [uredi]

Anzio i Nettuno su bila mjesta znamenitog savezničkog iskrcavanja u drugom svjetskom ratu, nazvanog (Operacija Shingle) iza čega je slijedila i četveromjesečna bitka (znana kao Bitka kod Anzia). Oko grada su smješteno Commonwealthovo groblje engl. "Anzio War Cemetery" i "Beach Head War Cemetery".
Američke snage su u veljači 1944. bile tjedan dana opkoljene od strane nijemaca u spiljama Pozzoli. Tom prilikom su pretrpile velike gubitke. O bitci je snimljen film Anzio (1968. rež. Edward Dmytryk) posvećen bitci u kome je glumio Robert Mitchum, a koji se temeljio na knjizi Wynford Vaughan-Thomasa .
Prijavi Administratoru
#45 " Uzvanici iz BiH ...Jardo 2011-02-03 12:33
...nezadovoljni prijemom kod Josipovića ",
naslov u sarajevskom " Oslobođenju ".
Očekivali su ,valjda,use,nas e i podase,kako je to bilo do nedavno na partijskim dernecima za " birana društva i posebne drugove ".

Drugovi su došli pomalo raspojasani,bez protokolarnih kravata i tamnih odijela,onako ležerno,sve u nadi da će biti ovo gornje, use,nas i...pa kao, da ih ne steže oko vrata.

Svako zabava osječkih penzića izgleda otmjenije i veselije,nego kako je izgledalo ovo kod Josipovića u Gliptoteci.
Ali kakovi su gosti bili pozvani nisu bolje niti zaslužili.
E sad,kakav je bio nivo " državnika i političara " iz BiH i ostalih domaćih uzvanika ,Purdi se loše piše,pogotovo poslije ove " sramote " na " državničkom primanju ",koji se nije pretvorio niti u običan dernek,kako bi prisutnim gostima i bilo po volji.
Vidjet će siroti Purda s kim se to Josipović zahebava.
Prijavi Administratoru
#46 Jergović i FukaraBoljunac 2011-02-05 01:29
Jergović ? O njemi znam da je gnjida iz Araličine Ambre.

Omaškom sam zamijenio Fukaru s Ambrom.
Prijavi Administratoru
#47 Nije omaškaJedino Hrvatska 2011-02-05 01:53
Citat Boljunac:
Jergović ? O njemi znam da je gnjida iz Araličine Ambre.

Omaškom sam zamijenio Fukaru s Ambrom.


Nisi napravio omašku Boljunac, dobro si rekao, jer u obje Araličine knjige se radi o istim moralnim nakazama, bilo fukari Žepi Bevandi (Mesiću) bilo fukari Jergoviću.
Prijavi Administratoru
#48 Tako je Vedrane..Fukara je trebao biti....MIJO F 2011-02-05 02:21
..Srećko Jurdana..i taj "umnik" se predomislio ARALICA IVAN,a zašto?..pa Jurdana je obično udbaško govno,ali KOS-ovac Miljenko Jergović ON JE OPASAN ..ee...j njega treba stepsti,jer je mlad čovjek i truje HRVATSKU MLADEŽ!..a to je opasno za slijedećih 50-100 godina,a jebiga kad to zagrepčanci ne razumiju!MFP!
P.S. moje dijete da kupi knjigu od Mile Milaka....stvarno bih gorio k'o Jan Palah!MFP!
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Zadnji komentari

Najave

  • 1
  • 2
30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu 30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu Povodom ustanovljenja prvog višestranački izabranog Hrvatskog Državnog Sabora i nekadašnjeg Dana Hrvatske Državnosti te dana branitelja grada Zagreba, u srijedu... Više...
28. svibnja - Predstavljanje knjige Damira Borovčaka u Zadru 28. svibnja - Predstavljanje knjige Damira Borovčaka u Zadru U ponedjeljak, 28. svibnja u Nadbiskupskom sjemeništu Zmajević u Zadru s početkom u 19,00 sati održat će se predstavljanje knjige Damira Borovčaka «Gvozdansko –... Više...

Tko je na vezi?

  • Mirogoj
  • 1 korisnik
  • 101 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal