Jugoslavenski mučenik Matvejević

 

Miljenko_JergovićSlučaj Matvejević – Pešorda pratio sam s nevelikim zanimanjem, diveći se ipak potajno upornosti sjajnoga pjesnika i prozaista Mile Pešorde da sudskim putem traži zadovoljštinu za Metvejevićeve objede, dotično kleteve. Ne jednom rekao sam u privatnom društvu da u Pešordinoj tvrdoglavosti ima elemenata opsjednutosti svojedobnim Matvejevićevim programatskim napisom, što mi se učinilo pretjeranim i suvišnim zato jer slična jugoslavenska blebetanja, uvrede i klevete slušam već dvadeset i pet godina (uključujući i prijetnje smrću) pa sam valjda toliko oguglao da mi se ni obrva ne pomakne, a kamoli da posežem za sudom. No Pešorda je kao tankoćutan pjesnik i građanin koji poznaje zakon pošao slijepoj božici koja je otvorila oči i dala mu za pravo, pa prije pet godina presudila Matvejeviću, uvjetno (pet mjeseci, uz dvogodišnju kušnju). Na temelju tada važeće odredbe zakona, koja je za klevetu dopuštala i izricanje zatvorske kazne. To što je u pitanju književnik, sud ne zanima niti ga treba zanimati. Kleveta je kleveta, pa je svejedno radi li se o automehaničaru ili piscu.

Poslije je zatvor (srećom) izbrisan za djelo klevete, a Matvejević je ionako od 2007. potpuno slobodan da govori i piše što hoće, i da dalje podmeće hrvatskim intelektualcima i hrvatskoj državi. To je obilno i učinio, koristeći svoje mediteranske ali i druge veze, poglavito prekooceanske, posebno nakon što je Vrhovni sud ustanovio da je svojedobna presuda bila zakonita. No Matvejević ne priznaje hrvatske zakone, ne priznaje hrvatski sud i ne priznaje hrvatsku državu (koju je "drukčije zamišljao"). Da bi se osvetio takvom sudu i takvoj državi, pokrenuo je hajku iznutra i izvana, našao novinare koji će krivotvoriti činjenice (Jergović), našao kolumnističke mediokritete poput Pofuka koji će galamiti o slobodarstvu, našao i predsjednika države koji će mu držati štangu usprkos hrvatskom pravosuđu, itd. Krivotvorene činjenice podmetnute su i poznatoj europskoj ljevici koja noću sanja kako Hrvati jedu djecu te joj je vapaj jugoslavenskoga mučenika došao kao naručen – podastrto im je, naime, da će svršetkom srpnja Matvejević biti uhićen i odveden na robiju, vjerojatno mučen a možda i likvidiran. U zamku je pao ugledni francuski list, pao je i američki portal, palo je talijansko veleposlanstvo koje je dežuralo otvorenih vrata da Matvejević može utrčati i zatražiti azil. Jednom riječi – vrlo pametni intelektualci i novinari jednostavno su nasamareni, što nije dobro jer ako bude kakakv ozbiljan problem, oni ne će reagirati iz straha da ne budu opet prevareni.

Pučka škola medijske manipulacije

O stvarnim, točnim činjenicama izvijestio je vrlo upućeni Marinko Jurasić u "Večernjem listu", pa ne treba trošiti riječi. S pravom je upitao hrvatske medije kako to da nisu provjerili činjenice, a meni i danas odzvanja u ušima neugodni off glas autora priloga na Novoj TV koji me neodoljivo podsjetio na jugoslavenske filmske žurnale (sve manje ljudi znade što riječ znači). Elem, ne samo ta postaja, nego i neke tiskovine prenijele su (podmetnutu) europsku laž kao istinu, u stilu – udri po hrvatskoj državi, hrvatskom sudu i sucima Vrhovnoga suda posebno, jer ako neki Levy veli da je tako, što mi levi i lijevi imamo provjeravati. Oni doduše i ne znaju točno tko je Bernard Levy, ali sve što dolazi "otamo" treba slušati bez pogovora i provjera. I to je ono na što je Matvejević računao.

Znači, nije bilo pretjeranog granatiranja Matvejevića, sve je bilo u skladu sa zakonom, zatvora za verbalne delikte nema od 2006., a premda je Matvejević osuđen kada je zatvora za klevetu još bilo – nije postojala ama baš nikakva mogućnost da stvarno ode na robiju, premda se Matvejević silno trudio da ga malo zatvore, čime bi dobio aureolu jugoslavenskoga mučenika.

Predrag MatvejevićNo, slučaj je pokazao da (uključujući i mene) ljudi koji pišu sve i svašta trebaju biti oprezniji pri provjeri činjenica. Ja sam naime, pišući površno o tome slučaju na internetskim stranicama HKV-a prije nekoliko mjeseci, tražio da sudska praksa bude isključivo orijentirana prema novčanoj kazni i isprici. Jednostavno nisam znao da je 2006. promijenjena odredba o kleveti.Eto. Ubijte me, ali nisam, niti me je tko ispravio, a ako me nisu ispravili, znači da ni oni nisu znali.

Što je bilo u korijenima

No, idemo prema korijenima. Spomenuti Matvejevićev napis koji je prije gotovo desetak godina postao kamenom smutnje, nije bio orijentiran sam na klevete i uvrede poglavito hrvatskih intelektualaca (književnika), nije bio samo itinerer etiketa poput "talibana, poricatelja zločina, kvislinga itd.", nego je imao jedva skrivenu ili možda uopće neskrivanu širu dimenziju štono bi se reklo, pod radnim naslovom "Kako otjerati hrvatske pisce u zatvor". Zato sam i nazvao taj napis programatskim (programskim). Lucidna temeljna postavka P.M.-a bila je ova: za ratove na području bivše Jugoslavije krivi su svi, ali najviše intelektualci, poglavito pisci, koji su otrovali svoje narode. Među piscima iz ex-Jugoslavije najgori su bili, naravno, hrvatski književnici i ostali intelektualci – oni su bili pravi talibani. Da unese nešto ravnoteže, spomenuo je i Kapora sa srbijanske strane, ali usput. Glavni cilj bili su, znači, hrvatski pisci, i to za prvu ruku oni iz Bosne ili na neki način pisanjem povezani s Bosnom, a ako haranga uspije, po prirodi stvari doći će na red i ostali hrvatski književnici.

Što onda s tom bagrom koja je odgovorna za rat? U euforiji koju je kod raznih matvejevića izazvalo sumnjičenje i progon hrvatskih zapovjednika te njihov put prema Haagu, P-M-u se činilo posve izglednim da bi moglo uspjeti slanje u Haag nekolicine njemu zazornih hrvatskih književnika, ili da im se barem sudi pred hrvatskim sudovima, što mu je bilo manje blisko jer ne priznaje hrvatsko sudstvo, pa bi sam sebi skočio u usta.

Eto, to je bila platforma Matvejevićeva napisa – onaj rugobni Haag ili neki drugi "intelektualni" Haag, isključivo za hrvatske književnike, te usput barem jednog srpskog. Slične ideje mogle su se čuti, pa i pročitati u "hrvatskim" novinama koje su hrvatske samo po tomu što izlaze u Hrvatskoj. ( Usput, hrvatski književnici i novinari našli su se doista pred ad hoc čudovištem u Haagu, ali iz drugih razloga, isto toliko priglupih.)

I zato što su se stvari na neobičan način okrenule zahvaljujući upornosti Mile Pešorde, umjesto da Matvejeviću zazorni hrvatski književnici budu suđeni na intelektualnom sudištu, on je suđen i osuđen, te se našao u opasnosti da bude i zatvoren. Tko pod drugim jamu kopa, sam u nju pada. No nitko nije sretniji od mene da Matvejevića nisu poslali na robiju jer bi to (kako god okrenete) bilo pogubno za hrvatsku državu, a trijumf za P.M-a. I nitko sretniji od mene što je (drugi put u povijesti hrvatske države) izbrisan zatvor za verbalni delikt.

Dobro i loše

U vrijeme drugoga vala zatvaranja hrvatskih intelektualaca u komunističkoj Jugoslaviji, znači početkom osamdesetih kada je ponovno suđen i Tuđman, imao sam poslovni sastanak u jednom luksuznom dubrovačkom hotelu. Stigao sam u "renaultu 4" i parkirao ga podalje da se ne vidi raskoš. Iz, lhotelske kavane gledao sam kako Predrag Matvejević igra tenis, očito opušteni gost i vrlo raspoložen. Istine radi, isti taj Matvejević zalagao se za prvi val zatvorenika početkom sedamdesetih, te posjetio u zatvoru Vlatka Pavletića, Gotovca, vjerojatno i ostale. Je li se samo htio uvjeriti da su na sigurnom, ili je to činio iz slobodarskih, humanitarnih razloga ? Nisam cinik i sklon sam povjerovati drugome. No očito je da spada među one kojima komunizam možda nije bio mio, ali Jugoslavija svakako jest, i tada i danas, pa sam ga zadnji put vidio na otvorenju jedne izložbe u Zagrebu u društvu Budimira Lončara. Išli njih dvojica, jugoslavenske mumije, a ljudi se razmicali i odjednom se stali živo zanimati za izloške. Tako je to u Hrvatskoj.

Hrvoje Hitrec

 

P.S. Spomenuo sam Pofuka, novinara. U svezi s neprovjeravanjem činjenica, ne samo oko slučaja Matvejević, eto jedne njegove površnosti iz uže struke, naime glazbe. Pišući nedavno o izvedbama Wagnerovih opera u Zagrebu poslije II. svjetskog rata, nije naveo "Lohengrina" koji je na stanovit način bio hit-predstava pedesetih godina, s Josipom Gostićem u glavnoj ulozi. Inače, ako se dobro sjećam, tom tenoru koji je došao u Zagreb iz Slovenije (Gostič) upravo sam ja dao ulicu u Zagrebu... A i inače, kada tko uđe ponešto dublje u specijalizirane rubrike, a ponešto zna, hvata se za glavu. Što ne znači da se ja potajno ne divim svakom iole pismenijem novinaru jer znam kakva je to tlaka i kako površan može biti onaj kojega gaze rokovi. No u slučaju Matvejević vremena za provjeru je bilo i previše i tu isprike nema.

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 ZloCetina 2010-07-30 18:42
Taj je Matvejević pravi mesić!
Prijavi Administratoru
#2 Gredelj-Večernj iGuest 2010-07-30 19:57
Citat:
......Trebala je uistinu hrabrost, jer ako je nečiji postupak bizaran, onda je to postupak predsjednika Ive Josipovića. Naime, mediji ovih dana prenose kako je predsjednik Josipović upravo Predraga Matvejevića imenovao osobnim izaslanikom u Međunarodnoj organizaciji za frankofoniju. Čestitam, predsjedniče, to je zbilja sjajno! Sad će Matvejević s još većim ugledom i autoritetom s pozicije ureda predsjednika moći hodati po svijetu, pljuvati i nabacivati se blatom po Hrvatskoj. Ne znam kome ste se htjeli ovim potezom dodvoriti, od koga pohvale dobiti, ili ste tek mislili da bi vam to moglo povećati popularnost? Pogrešno! Matvejevićev i Jergovićev glas ste već ionako imali. Jedno je sigurno, jednog ste poštovatelja izgubili. U mojim očima pali ste bespovratno i zauvijek! Nadam se da nisam jedini! Jer imenovati Matvejevića osobnim izaslanikom predsjednika za bilo što, nakon što je jasno i glasno izjavio da ne poštuje pravni poredak Republike Hrvatske, nakon uvreda upućenih Vrhovnom sudu RH apsurdno je i nedopustivo. U ozbiljnim demokracijama dovoljno za povlačenje.....
Ivo ga je prigrlio!
Prijavi Administratoru
#3 nadopunaGuest 2010-07-30 19:59
Citat DDUVNJAK:
Citat:
......Trebala je uistinu hrabrost, jer ako je nečiji postupak bizaran, onda je to postupak predsjednika Ive Josipovića. Naime, mediji ovih dana prenose kako je predsjednik Josipović upravo Predraga Matvejevića imenovao osobnim izaslanikom u Međunarodnoj organizaciji za frankofoniju. Čestitam, predsjedniče, to je zbilja sjajno! Sad će Matvejević s još većim ugledom i autoritetom s pozicije ureda predsjednika moći hodati po svijetu, pljuvati i nabacivati se blatom po Hrvatskoj. Ne znam kome ste se htjeli ovim potezom dodvoriti, od koga pohvale dobiti, ili ste tek mislili da bi vam to moglo povećati popularnost? Pogrešno! Matvejevićev i Jergovićev glas ste već ionako imali. Jedno je sigurno, jednog ste poštovatelja izgubili. U mojim očima pali ste bespovratno i zauvijek! Nadam se da nisam jedini! Jer imenovati Matvejevića osobnim izaslanikom predsjednika za bilo što, nakon što je jasno i glasno izjavio da ne poštuje pravni poredak Republike Hrvatske, nakon uvreda upućenih Vrhovnom sudu RH apsurdno je i nedopustivo. U ozbiljnim demokracijama dovoljno za povlačenje.....


Ivo ga je prigrlio!
Da, najprije Ivo Sanader, a sada Ivo Josipović.
Prijavi Administratoru
#4 Ovaj dvojac...MIJO F 2010-07-30 20:19
..'ko iz muzeja voštanih figura....simbol četničkih intelektualaca u Hrvata...fali im još samo i dva Hrvata po rođenju Igor Mandić i Zvonko Maković..MFP!
Prijavi Administratoru
#5 Matvejević - SanaderCetina 2010-07-30 20:22
Pokušajte naći poveznicu između «doktora» Sanadera i Matvejevića!
To puno toga objašnjava.
Prijavi Administratoru
#6 JUGOSLAVENI SVIH NACIJA FUCK OFFGuest 2010-07-30 20:40
JUGOSLAVENČINE SVIH BOJA I NACIONALNOSTI NAĐITE SI SVOJU DOMOVINU OVO JE NAŠA DOMOVINA HRVATSKA. KUPITE KOMAD ZEMLJE U AFRICI I TAMO SE NASELITE!!!!!
Prijavi Administratoru
#7 EhGuest 2010-07-30 22:17
Citat mirno more:
JUGOSLAVENČINE SVIH BOJA I NACIONALNOSTI NAĐITE SI SVOJU DOMOVINU OVO JE NAŠA DOMOVINA HRVATSKA. KUPITE KOMAD ZEMLJE U AFRICI I TAMO SE NASELITE!!!!!


Heh, ti to misliš. Nažalost, preuzeli su sve poluge društva i kako se meni čini, opet ćemo se mi Hrvati iseljavati.
Prijavi Administratoru
#8 lustracija odmah!puljanin 2010-07-30 22:55
L U S T R A C I J A O D M A H !
Vrhovni sud RH ima nešto više od 40 sudaca, mislim 42. Pogledao sam životopise tih ljudi i zaprepastio se, ostao sam šokiran - niti jedan od njih nije postao sucem nakon 1990. godine!? Niti jedan jedini! Svi su oni – do jednoga 'ispekli zanat' u totalitarističk om jugo – komunističkom sustavu!
Zanimljivo da se niti jedna humanitarna organizacija u Hrvatskoj nije pozabavila tom frapantnom činjenicom. Zanimljivo je isto tako da se niti jedna parlamentarna politička stranka nije pozabavila tim fenomenom.
Danas, dvadeset godina nakon pada totalitarizma u Hrvatskoj svi suci Vrhovnog suda RH su oni koji su bespogovorno prihvaćali da je 'drug Tito uvijek u pravu', da je partija uvijek u pravu, da je sve što se tomu suprotstavlja, što MISLI drugačije, a ne daj Bože da to što misli glasno izgovori, podložno sudskoj sankciji, da oni koji su MISLILI kako bi Hrvatskoj bilo bolje kada bi se osamostalila zaslužuju dugogodišnju robiju, a oni koji slučajno iz faze razmišljanja prijeđu u fazu aktivnog rada na tomu zaslužuju čak i smrtnu kaznu…oni su sankcionirali DELIKT MIŠLJENJA, oni su bili dio sustava koji je svakog dana, svakog sata, svake sekunde gazio osnovna ljudska prava, oni nisu mogli postati sucima ako su imali i najmanju 'mrlju', ako se je sumnjalo da dolaze iz obitelji koje su neprijateljski nastrojene prema Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji, naglasak je bio više na Jugoslaviji, manje na socijalizmu. Oni nisu mogli izbjeći provjere, nadzor i nalog obavještajnog sustava te države, a on je bio svemoguć, iznad svih zakona. Teško je povjerovati da i jedan od njih nije bio suradnik tih službi ali je znano da su svi bili prije imenovanja brifirani od istih.
Danas se svi slažu da je jugoslavenski režim bio totalitarističk a diktatura. U totalitarističk oj diktaturi zločin je bio već kada joj se je netko suprotstavio SAMO RIJEČIMA. Ljudi koji su se zauzimali za slobodu govora, slobodu tiska, za višestranačje…b ili su predmet policijske i pravosudne represije. Sudovi su takve kažnjavali oduzimanjem slobode i zatvaranjem. Za svakog humanistu takav je režim bio ZLOČINAČKI ! A sudstvo je bilo IZVRŠITELJ ZLOČINA!
Danas su TI I TAKVI SUCI presudili Branimiru Glavašu točno po ISTOM OBRASCU. Bez DOKAZA, na temelju INDICIJA. Danas su TI I TAKVI suci PRESUDILI OBRANI OSIJEKA, OBRANI HRVATSKE OD VELIKOSRPSKE AGRESIJE! Oni to mogu, oni su za takvo što školovani, oni u tomu imaju i te kakvo iskustvo! A za tu agresiju, za više od TISUĆU ubijenih Osječana do danas nitko nije odgovarao. Zašto? Ne bi me čudilo da u tom slučaju za iste suce 'manjkaju dokazi', nema 'zapovjedne odgovornosti' sve do pokojnog Miloševića ! U tom slučaju se ne sudi na osnovu INDICIJA niže rangiranim. Kod nas je takvo što moguće. Ono što se ZBOG POLITIKE mora OSUDITI može i na osnovu INDICIJE, a ono što se iz POLITIČKIH RAZLOGA NE SMIJE PRESUDITI to se ZBOG POMANJKANJA DOKAZA obustavlja! I takvo što mi nazivamo PRAVOSUĐEM!

HRVATI OTRIJEZNITE SE! ZAR MOŽEMO SUDOVE NA KOJIMA SUDE TAKVI SUCI PRIZNATI KAO NEZAVISNE? SVI SUDOVI U RH SU PREMREŽENI LJUDIMA KOJIMA SU JOŠ RUKE KRVAVE IZ BIVŠEG REŽIMA, A SAVJEST NEČISTA! TAMO GDJE SU ZAPOSLILI MLAĐE GOTOVO U POTPUNOSTI SU TO NJIHOVA DJECA, UNUCI, DJECA NJIHOVIH PROVJERENIH DRUGOVA I ISTOMIŠLJENIKA! POD HITNO TREBA TRAŽITI L U S T R A C I J UUUUUU U PRAVOSUĐU I TO TEMELJITU!
Prijavi Administratoru
#9 puljaninCetina 2010-07-30 23:36
Dobro jutro, Puljanine!

Pa svi su bili članovi partije, a predsjednik, što je i red, partijski sekretar.

Slažem se s vama, samo tko će to učiniti?

Možda Jaca, Josipović, Bebić, Šeks…

Svi su jednaki.

Na sljedećim izborima moramo ih pomesti, a tek onda možemo početi s lustracijom.
Prijavi Administratoru
#10 PuljaninBoljunac 2010-07-30 23:48
Ima nešto u tomu. Sjećam se kako smoučili da je Vrhovni sud u SAD-u poništava zakone koje je donosio Kongres. Pa je tadašnji predsjednik Roosvelt putem Kongresa povećao broj sudaca i tako doskočio onima koji nisu podržavali nove zakone. Ljudi su ti koji odlučuju i prije toga prosuđuju kako će odlučiti. A to čine sa svom svojom prtljagom koju su natovarili na leđa tijekom svoga života.

Inače, uvodni članak g.Hitreca je više nego dobar.
Prijavi Administratoru
#11 CetinaGuest 2010-07-30 23:58
Lustracija se odnosi na one koji su bili nositelji represivnog aparata, a ne na sve članove partije! Slažem se sa Vama da ova vlast to ne želi učiniti. No, to ne znači da mi takvo što ne moramo tražiti? Danas sam telefonom pokušao dobiti Doris Pack na primjer, ali je nije bilo u uredu. Slijedeći ću tjedan to sigurno učiniti i sa nekim drugim njemačkim,austr ijskim...europa rlamentarcima. Treba ih izravno kontaktirati, pisati...ali se naravno i pripremati za slijedeće izbore!
Zaboga i Rumunjska je nedavno 'lustrirala'! Bez stalnog pritiska nema ništa. Zar ne? Kada bi bilo drugačije onda bi slobodno mogli ugasiti i ovaj portal.
Prijavi Administratoru
#12 NEMA TU DILEME...ti komunisti to je zlo...MIJO F 2010-07-31 00:02
..mrak je oduvjek bio crn..i djecu su oduvjek plašili mrakom..očita zamjena teza u mozgovima tih ljudi(princ svjetla i princ tame).. Tada su sinovi Izraelovi počeli činiti ono što Jahvi nije po volji i služili su baalima. Ostaviše Jahvu, Boga otaca svojih, koji ih je izveo iz zemlje egipatske, i pođoše za drugim bogovima između bogova okolnih naroda. Klanjahu im se, razgnjeviše Jahvu...komunisti u Hrvatskoj su jugonostalgičar i i daltonisti..ne prepoznaju boje,ali niti shvaćaju što je dobro,a što zlo..jednostavn o znanje su crpjeli od krivih učitelja ..Ali bezbožnici dozivaju smrt i rukama i riječju i za njom ginu smatrajući je prijateljem i s njome ugovor sklapaju, dostojni da joj pripadaju...Mijo Faust Perica!
Prijavi Administratoru
#13 Cetinapuljanin 2010-07-31 00:05
Naravno da ste u pravu. Ovi ne žele ali to će svejedno morati doći na dnevni red. Pa i na izborima!
Prijavi Administratoru
#14 IzboriDocMaric 2010-07-31 01:51
Za izbore se treba organizirati i pripremiti. Ne ici kao zadnji put, sve nekakavi neZAVISNI kandidati. U toj corbii nema graha.
Za organizirane izbore protiv HDZ i protiv SDP i njihovih "partnera".
Prijavi Administratoru
#15 Omamljena tugomGuest 2010-07-31 03:05
E, moj Bože, cajke trešte sve u šesnaest.

Nema spavanja!!

Gdje sam ja to? - u Beogradu, Zemunu ili u srcu Dalmacije?
Prijavi Administratoru
#16 PuljaninGuest 2010-07-31 03:50
isu mogli postati sucima ako su imali i najmanju 'mrlju', ako se je sumnjalo da dolaze iz obitelji koje su neprijateljski nastrojene prema Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji, naglasak je bio više na Jugoslaviji, manje na socijalizmu.
************************************
Upravo uvijek ističem isto: bit je bila Jugoslavija (Srbija) i jugoslovenstvo/ srbstvo (četništvo).

Pod krinkom socijalizma, socijalne pravde i egalitarizma krilo se primitivno, nasilno, bezuvjetno i nekritično jugoslovenstvo (jednakost i bratstvo), zapravo "četništvo".

I sada se kreće ponovno na istoj razini, a to je vidljivo da su u Srbiji Đinđićevi "demokrati" (ne jugosloven i komunist Milošević) izjednačili tzv. partizane i četnike, dakle briše se i defakto dihotomija partizan/četnik i jugosloven/srbin.

Isti proces izjednačavanja se započinje, nastavlja i ovdje, u Ovoj zemlji, uz nešto otpora desničara, od kojih mnogi prihvaćaju "22. jun i Sisak"; kao da ima razlike.

Stravično je bilo slušati ovih dana različite televizije koje su jednoglasno prihvatile da je 27. jul u Srbu (mjesto Srb nema nikakve veze s etnonimom srbin, srbi; to je starinsko mjesto SORAB) bio "ustanak protiv fašsta".
Za zagrebačke tv-novinarčeke su babe i djede, i djeca u Južnoj Lici i Zapadnoj Bosni, one Hrvate i Bošnjake koje su poklali srbi, fašisti koje TREBA UBITI.

Poruka je jasan (1941, jednaka kao i 1991.) hoćete "hrvatsku državu, jelda" a ne će to tako ići, platit ćete krvarinu.
I tako stalno.

Evo, slušam kako srboljub Hrvoje (bivša izbeglica iz Banje Luke) ushićeno iz Beograda javlja o Balkanskim željeznicama, najesen kreće rukomet, čeka se fudbal itd. Vrzino kolo nema kraja.

Ali, ima jedan mali "problemčić": ŠIPTARI.
Ne će ići, nisu Šiptari ni rvati ni bošnjaci, ne će ići.

Siptomatično je bilo kao neki dan "veliki rvat", "rvatski nacionalist (koji ponekad i suzu pusti!), "ljuti ercegovac", Mamaić, u obračunu s nekim novinarčekom iz Abendblata rabi prispodobu Jasenovca. Dakle, rvatine i u fudbal umeću Jasenovac.
Kaže suzni ljuti rvat, Maminjo, kako, kaoti da ja "tebe (novinarčeku Flaku) optužim da su ti djedovi klali u Jasenovcu"!!??

Bolesno, zločesto, prljavo.
Prijavi Administratoru
#17 IDEOLOSKI SVJETONAZOR I ANTIDOMOLJUBNI KARAKTER TZV."HRVATSKE LJEVICE"Guest 2010-07-31 07:30
Opcenito gledajuci
LIJEVICARSKI INTELEKTUALCI,
i HRVATSKI i SRBSKI
jer kod "LJEVICE" NACIJA ne igra NIKAKVU ULOGU.
nanijeli su vise stete HRVATSKOJ NACIJI
od bilo koga..
Htio bih samo ukratko prikazati
taj SVJETONAZOR koji sam iskusio
i na svojoj kozi (Vrlo negativno)
I da dam svoj skromni obol
razumjevanju,
IDEOLOGIJE te FATALNE HRVATSKE LJEVICE,
koja se krije iza "BRIGE" za RADNISTVO i
tzv,"ANTIFASIZM A"
JOSIPOVICA,MESI CA,MATEVEJEVICA i citave
PLEJADE sljedbenika tog
LIJEVOG FANATIZMA i ANTIDOMOLJUBLJA
Posebni je to svijet
UMISLJENIH VELICINA
(Svi za sebe smatraju da su GENIJI,
koji zasluzaju NOBELOVU NAGRADU)
u najmanju ruku...
Ustvari.
Neradnici,preplacenici na DRZAVNE POSLOVE,
na PRIVILEGIJE
Sa posebnim odnosom (Negativnim)
prema postenom
FIZICKOM RADU.
a PARADOKSALNO proklamiraju se
zastupnici RADNISTVA
Uvjek su u svijetu TEORIJE
i okrenuti uglavnom prema ISTOKU
prema
FAMOZNIM,IMAGINARNIM
(Da nakon svih ovih godina i zabluda)
Tornjevima BOLJSEVISTICKOG KREMLJA
na CRVENOM TRGU,
VELIKOM OKTOBRU,DIKTATU RI PROLETERIJATA,
STALJINU,BUDJONIJU,LENJINU,
DAS KAPITALU,
REVOLUCIJI KOJA TECE,
KOMUNISTICKA AVANGARDA,
"NAPREDNA"...
"SKOLOVANA"
Uz votku ,balalajke i neke
"ZIMSKE NOCI MAJCICE RUSIJE"
A i TERAZIJAMA,i KALAMEGDANU BRATSTVO sa "BRACOM" SRBIMA
Na "LIJEVOJ" LINIJI...
Dive se TITU,FIDELU CASTRU,
ZAGREBACKOJ,"CRVENOJ ILEGALI"
PARTIZANIJI....
UNISTENJU "KLASNOG NEPRIJATELJA"...
misle da je "REAKCIJU" i nacionaliste
trebalo sve pobiti...
"CILJ OPRAVDAVA SREDSTVO"(Bleib urg pokolj
Hrvatskih ratnih zarobljenika)
Omiljena im je postapalica
posudjena od
"TOVARISA STALJINA"
Odrzavaju KVAZI veze sa tzv,
Zapadnom "NAPREDNOM" LIJEVOM
INTELIGENCIJOM,citaju
"LJEVICARSKE" filozofe,
Uvijek u svemu imalo "DESNOM"
vide "FASIZAM"...
Nadaju se propasti ZAPADA
a posebice AMERIKE
kojoj nemogu naci niti jedne pozitivne
osobine
itd...itd..itd..
Sve u svemu Jedan
DAVNO NESTALI i ZACAHURENI SVIJET
koji je bio NEODRZIV POVJESNO
i EKONOMSKI SKRAHIRAO
(Iako sada nekima izgleda primamljiv
sa vremenske distance)
Nestao je i POKOPAN usprkos "NJIMA","TEORETICARIMA"
FANTAZERIMA
Koji PROFITABILNO nisu mogli voditi
niti jedne tvrtke...
Koji su zivjeli i SADA misle
da mogu ZIVJETI NA KREDIT
koji se ustvari dive
DIKTATURAMA (Samo ako su pod "LIJEVIM"
nazivnikom.
Nikada ne spominju
STALJINOVE i NEZAPAMCENE
ZLOCINE
SVJETSKOG KOMUNISTICKOG POKRETA,
Nikada nisu trazili
da se ikada i JEDNOM "MOCNIKU"
NAREDBODAVCU ili VODJI SUDI...
U tom JUGO-pa i ISTOCNOM LAGERU
Za ISTINSKE ZLOCINE,
Ne jedne godine
nego
DESETLJECIMA...
Ne ,tu ti "HUMANITARCI" ostaju nijemi
i MATEVEJEVIC,i JERGOVIC,i MOMA KAPOR
i LOVRICKA,i TOMIC i IGOR MANDIC...
da spomenem samo neke..
Zasto se recimo nisu "UBACILI"
na
ALEKSANDRA SOLZENICINA,
Istinskog PISCA,HUMANITARCA,
NOBELOVCA,
Koji je prikazao OGOLJELU ISTINU
o tom njihovom BOLJSEVISTICKOM RAJU
koji "ONI" tako
IDOLIZIRAJU..
Prikazao je SOLZENITSIN ( a i mnogi drugi pisci i ljudi od PERA I ISTINE) u detalje
i GENIJALNO
kako ta
DIKTATURA BOLJSEVIZMA
UBIJA ,SPUTAVA i UNISTAVA
SVE DUHOVNO...LJUDS KU DUSU...
Nitko nema nista protiv RADNICKIH
PRAVA !
DAPACE!
Treba se uvijek boriti za
SOCIJALNU PRAVDU,
i ONA JE DOSTIZNA i u
NACIONALNOJ HRVATSKOJ DRZAVI
Ali treba krenuti
s
DRUGIH POZICIJA GOSPODO,
(Trenutno u vlasti i pri vlasti)
Treba UVIJEK ,UVIJEK biti
Uz HRVATSKI NAROD,
ZAJEDNO
Pod HRVATSKOM ZASTAVOM i GRBOM
a ne pod
INTERNACIONALNI M FANTAMORGANAMA
PARTIZANSKIM KAPA i PETOKRAKA
"OTKRIVANJE" zlocinackih "SPOMENIKA"
u smislu PONIZAVANJA
i
"IDEOLOSKE PODJELE HRVATSKE NACIJE"
Sluzenju neprijateljima i
rusiteljima HRVATSKE
pod
ZASTAVOM
TAKOZVANOG
"ANTIFASIZMA"
Prijavi Administratoru
#18 Posvuda ciganijaJardo 2010-07-31 09:52
Citat željanaa:
E, moj Bože, cajke trešte sve u šesnaest.

Nema spavanja!!

Gdje sam ja to? - u Beogradu, Zemunu ili u srcu Dalmacije?


Nije to ništa,Željana,i dem korzom prema trgu A.Starčevića,a ispred katedrale sv.Petra i Pavla / Osijek /
trešti muzika kao usred Dragačeva,čekaj u mladence sa venčanja sa hrvatskom zastavom ?!.Mislim ,kao da nismo obranili Osijek i da je 1300 osječkih civila bilo uzalud.A što bi tek bilo da ...
Prijavi Administratoru
#19 tko je MATVEJEV(ić)?kalafatić 2010-07-31 10:32
Ima nešto vrlo opakog i moralno nedopustivog u Matvejev(iće)oj povijesnoj ocjeni događaja s početka devedesetih što se može smatrati i uvredom cijelom poštenom hrvatskom narodu kako u Hercegovini tako i u Hrvatskoj, a evo o čemu se radi:

'Nitko od nas (Jugoslavena) koncem osamdesetih nije vjerovao da će se javiti takvi mračni oblici fašizma', kaže Matvejev(ić)-UJ DI-jevac.

On koji je kritizirao prošlu vlast, koji je sam na kraju bivše Jugoslavije kao neki disident, izbačen iz Partije, kojeg su napadali po zagrebačkim časopisima, danas vidi taj period svjetlijim nego što je ovaj u kojem su došle tako mračne ličnosti na površinu, kao što je Milošević, kao što je Tuđman također!

Nije li to odnekud već dobro poznata teorija podjednake krivnje?

Jugoslavija je svima nešto uzimala, ali je i davala, kaže on. Vrlo plemenito!

Prema Mesiću je do 2000.-te bio skeptičan a počeo ga cijeniti jer se kao čovjek pokazao smionim kad se obračunao s ratnim generalima koji su vukli Hrvatsku prema najgorem dijelu njezine prošlosti (fašizmu!?).

Račana je pak smatrao konformistom jer je tobože u ime demokracije, pustio fašiste da se opet vrate!?

Dakle, svi oni koji su hrvatskom narodu donijeli dugo očekivanu slobodu i neovisnost krvavo je iščupavši iz ralja komunizma, te jednačice fašizmu, i sami su fašisti; Tuđmana on stavlja u istu ravan s balkanskim krvnikom Miloševićem a sve zlo 'njegovom', većinski hrvatskom gradu, Mostaru učinili su, da se parafrazirajući poslužim njegovom metaforom, 'ustaški talibani' sa Zapadne obale Neretve!

Je li to sloboda javne riječi ili nešto sasvim drugo?
Prijavi Administratoru
#20 Veliki prodavač lijeve magletiglic 2010-07-31 14:16
Odobravam vasa stajalista u ovom clanku, ali drzim d a ste preblagi prema Matvejevicu. To je zato sto ste pristojna osoba, ali kad se covjek hvata u kostac s onima koji nisu pristojni, treba biti onakav kakvi su i oni. O Matvejevicu smo svi, a jamacno i vi, u doba Jugoslavije mislili ono sto o njemu kazu bas u danasnjem Vecernjem listu: on je bio jedan od onih ljudi bez ikakva morala koji su jugoslavenskom rezimu sluzili zato da bi tu i tamo rekli nesto nepocudno, onako kako su to unaprijed dogovorili s vlastima, znajuci da im se nista nece dogoditi, pa je tako jugoslavenski rezim uvijek mogao reci da u Jugoslaviji disidenti slobodno govore. A Golog otoka kao nije ni bilo. U Francusku je otisao i tamo se zaposlio s krivotvorenom potvrdom tj. s potvrdom da je profesor Filozofskog fakulteta u Zagrebu, a tad je vec bio u mirovini. Tu mu je potvrdu potpisao njegov bivsi asistent a sadašnji profesor, Nenad Ivic. Prije nego je otisao, bio je na duzem bolovanju tvrdeci da je psihicki bolestan i pritom je operirao potvrdom o takvu psihickom stanju koju mu je potpisao psihijatar Kulenovic.

Slucjano, bas danas je u Obzoru izisao i clanak o profesorici talijanistike u Zagrebu Sanji Roic. Ta je profesorica u Italiji osudjena za plagijat. Plagirala je talijansku preoditeljicu koja je na talijanski prevela Marulicevu „Juditu“ i koja je počasni clan Drustva hrvatskih prevoditelja. Predrag Matvejevic je uzaludno svjedocio u Roickinu korist. Talijanske novine, posebno trscanski „Il Piccolo“ (jer se spor vodio u Trstu) je visekratno ismijao Matvejevicev nastup i njegove argumente, sto se moze provjeriti u internetskim izdanjima navedenih novina iz proljeca ove godine. Talijanski jezik , hvala Bogu, mnogi u nas mogu citati pa neka googl-aju „Il Piccolo“ u sami ce se uvjeriti. Matvejevic je i ranije promovirao u Italiji putem svojih veza doticnu profesoricu i njezinog nezaposlenog muza, Sinana Gudzevica, koji se izdaje za lingvista i koji je svojim napisima u vise navrata blatio hrvatske lingviste koji se bore za afrimaciju hrvatskog jezika, odnosno za njegovo mjesto u talijanskim studijskim programima. Sto se tice Matvejeviceva ugleda, predlazem da se usporede tekstovi njegova „Mediteranskog brevijrara“ u prijevodima na nekoliko jezika – naime, taj j tekst na razlicitim jezicima razlicit. Odnosno, autor ga je za svaku sredinu „uredio“ onako kako misli da je u toj sredini pocudno. Toliko o etici velikog pisca koji to nije. Dakle, on dobro zna sto zanci plagirati, pa makar i samoga sebe. On je samo clan jedne nedjunarodne klike koja jos uvijek dise. Vezano uz isto to, sjetimo se kako je Barnard-Henry Levy, koji je ovih dana harangirao za Matvejevica, pljuvao po Hrvatskoj kad se osamostalila i kako ga je Alain Fienkelkraut tada usutkao argumentima. Ali na Fienkelkrauta smo zaboravili. On nam je pomagao kad nam je bilo najteze, ali Hrvati ionako kratko pamte, pa to dokazuju i ovaj put.
Prijavi Administratoru
#21 ?????????gracena 2010-07-31 16:02
Citat:

„Poslije je zatvor (srećom) izbrisan za djelo klevete, a Matvejević je ionako od 2007. potpuno slobodan da govori i piše što hoće, i da dalje podmeće hrvatskim intelektualcima i hrvatskoj državi.“

S obzirom na Vaš gornji navod , smatram da je dijelom i MVPEI RH suodgovorno također u grijehu Matvejevića.

Citat:.

„Krivotvorene činjenice podmetnute su i poznatoj europskoj ljevici koja noću sanja kako Hrvati jedu djecu te joj je vapaj jugoslavenskoga mučenika došao kao naručen – podastrto im je, naime, da će svršetkom srpnja Matvejević biti uhićen i odveden na robiju, vjerojatno mučen a možda i likvidiran. U zamku je pao ugledni francuski list, pao je i američki portal, palo je talijansko veleposlanstvo koje je dežuralo otvorenih vrata da Matvejević može utrčati i zatražiti azil. Jednom riječi – vrlo pametni intelektualci i novinari jednostavno su nasamareni, što nije dobro jer ako bude kakakv ozbiljan problem, oni ne će reagirati iz straha da ne budu opet prevareni.“


U srž problema MVPEI RH je bilo temeljito upućeno, a nije postupjelo i u ovom slučaju kao i u svim ostalim sukladno svojim nadležnim ovlastima.

Dužnost mu je bila čim je uočilo do koje mjere se stvar zahuktala , da službenim putem predoči na vrijeme u prvom redu diplomatskim predstavništvim a istinu, a potom i medijima.

U tom slučaju ne bi uspio pokušaj svjesnog blaćenja RH , u dijelu legalnih institucija ( u ovom slučaju Vrhovni sud) i navlačenja bez trunka utemeljene osnove bijesa na RH od strane svih ovih koje ste naveli kao primjer.

Nije mi jasno zašto su ostali u ovom slučaju nijemi , i pored što su bili svjesni očitog podmještanja laži od strane pojedinca , da pojedini ( osim književnika Matvejevića, nije izoliriran slučaj, ima takovih na pretek ) krajnje nerazumnim postupcima počesto u očima političke i intelektualne elite međunarodne zajednice , nastoje služeći se svim mogućim nedopuštenim sredstvima pod svaku cijenu ukaljati sve što je hvalevrijedno naslijeđem stečeno i naknadno stvoreno na području RH ?
Prijavi Administratoru
#22 Jugoslavenski mučenik Matvejevićmarginalac 2010-08-01 09:18
Uz teksta odličnog članka prikazana je slika još jednog mrzitelja Hrvatske - M.Jergovića.
Trebali ste poslušati intervju koji je Jergović dao pred nekoliko dana Hrvatskom radiju I. program na temu Matvejevića. Svu svoju mržnju i netrpeljivost je izbljuvao povezujući i Srb , prikazujući hrvatske branitelje koji su tamo prosvjedovali kao ustaše, prokazujući sudstvo u Hrvatskoj fašističkim - da ti pamet stane!!!
Treba mu dati izgon iz Hrvatske, umjesto
što smo tom kukavici, beskičmenjaku dali gostoprimstvo.!!
Zanima me da li bi takovi pljuvači vlastite Domovine dobro prošli u Srbiji. Bilo bi dobro da to isprobaju!!
Prijavi Administratoru
#23 Demo/n/kracija na hrvatski načinJardo 2010-08-03 15:33
Reakciju na opravdani gnjev župana Šišljagića,pora di isključenja mikrofona od strane Crnog Marka / ministra polic./ i sramotne /političke / potvrde presude,javili su se "zaštitnici " ustavnog poretka I.Grdešić V.Raos u jednom / a gdje drugdje / zg dnevniku,kao,iz jave V.Šišljagića na rubu legalnosti ,jer negira ustavni poredak /?/ rh itd.
Isti ti,a i drugi, nisu se javili kada je ljubimac pijane novinarske agramerske rulje i novi " savjetnik za frankofoniju " Panovčaka odbio priznati pravorijek hrv.sudišta.
Kako s pravom naglašavaju odvjetnici B.Glavaša i on sam,medijska i politička hajka nedostojna kandidatkinje za EU se nastavlja i nikome od tih " čuvara ustavnog poretka kako ga mi tumačimo " ne pada na pamet kritizirati takvo neprihvatljivo ponašanje.
Prijavi Administratoru
#24 MatvejevicGuest 2010-08-16 11:25
Koristim ovaj blog da uvrstite, molim, ovaj komentar koji sam poslao večernjakovom "Obzoru";
Poštovani uredniče,
Kako prošle nedjelje nije bilo dnevnih novina kupio sam "Obzor" od 2.kolovoza.
Pročitah u njemu "prašinu" koja se još diže oko onog prevrtljivca Predraga
Matvejevića! Mislim se, kako se on, u potaji, podcjenjivacki smijucka.
Kritika je medjutim u "Obzoru" upućena Matvejeviću preblaga, u oba članka,
Jajčinovićevom i Ivkošićevom.
Ovaj malogradjanski intelektualac, znanac francuskog filozofa B.H. Levya
(autora izmedju ostalog, dokumentarca dostojnog jednog Goebelsa - ZNA SE protiv
koga!), "iz Hercegbosne" (predraga Predraga našeg Matvejevića riječi), koji
cmizdri već dvadesetak godina u nekom "azilu - egzilu" (zlatnom), izdaje se za
nekog antifašistu u Hrvatskoj a u Italiji promovira knjige talijanske iridente
i fašistoidne (zajedno sa njegovim prijateljem Walter Veltronijem, bivšim
komunistom i bivšim gradonačelnikom Rima. Nikad nije prozborio riječ protiv
Izetbegovića, koliko mi je poznato, pa niti kad je taj udomio mujahedine u
Bosni.Ali da ne dužim! Prilažem ovaj spjev moje poznanice Milene kojim je
odlično opisala ovog kamaleonta;

VIDJEH ČUDO...

Vidjeh čudo
I nagledah ga se
Gdje idjaše patka potkovana
I bijela guska osedlana
A na zecu crvene dimije,

Pa ugledah našega Predraga:
Na kapi mu bješe petokraka,
Al' on zvijezdu hitro otkačio
Pa trobojkom onda zamahnuo.

Kad mu ova biješe izblijedjela
Mesto Bijelog orla ili kakvu novu pticu,
On dohvati šahovnicu.
Znam da ona njemu je predraga.

Al' od jutros, vidji vraga!
U Matve (*) je već ruho novo:
Nit se stidi, nit' se krije,
Na njemu su zelene dimije!

Opet gledam, gledam čudo,
pa se pitam:
Kud se vere,
kako gaće ne izdere?!

Milena Č.
(Rim, Juni 2003; po narodnom
pjesnistvu)
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Zadnji komentari

Najave

30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu 30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu Povodom ustanovljenja prvog višestranački izabranog Hrvatskog Državnog Sabora i nekadašnjeg Dana Hrvatske Državnosti te dana branitelja grada Zagreba, u srijedu... Više...

Tko je na vezi?

  • Paganini
  • preporod
  • 2 korisnika
  • 37 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal