Smije li slobodan čovjek javno iznijeti svoje mišljenje?

Sudjelujući u anketi neposredno prije referenduma za ulazak Hrvatske u Europsku uniju za Portal Hrvatskoga kulturnoga vijeća svoje sam izlaganje završio s nekoliko sumornih predviđanja. Među njima bilo je i slijedeće:

"Odnarođeni Hrvati sada dolaze na svoje. Nekada su bili mađaroni, nemškutari, tolomaši, poturice, srbo-hrvati, eujugoslaveni, a sada će postati Europejci. Iz njihovih će se redova regrutirati nova politička elita. I oni će biti čelična metla kojom će se odstranjivati nacionalno svjesni ljudi, s opravdanjem da su političko smeće."

Potvrde rečenoga stigle su ubrzo. Krajem siječnja u svojoj kolumni „Bez pardona" utjecajni novinar Večernjeg lista Zvonimir Despot napisao je tekst zbog kojega imamo razloga biti zabrinuti. Ovaj rječiti novinar-kolumnist predbacio je euroskepticima ništa manje nego fašizam. Ako je to učinio relativno umjereni novinar, što onda očekivati od bulumente ljevičarskih jurišnika koju je admiral Lošo nazvao „vučji čopor"? Zadnja zbivanja, sve do izjava predsjednika Republike, pokazala su kako su razlozi za strah Pluralizam idejaAko EU-integracija znači pobjedu demokracije, onda to uključuje pluralizam političkih ideja, mišljenja i opredjeljenja? Smije li slobodan čovjek javno iznijeti svoje mišljenje koje nije euroforično, već eurorealistično, ili euroskeptičnoopravdani.

Opasne sintagme

Despot je u naslovu svoje kolumne napisao:„Novi Hrvatski Čovjek", a u podnaslovu:

„Očigledno je kako je ova kampanja pokazala da se među dobrim dijelom protivnika EU nazire blagi fašizam.

Novinar Despot vjerojatno znade da ne postoji „blagi fašizam", jer onda bi postojao blaži fašizam i najblaži fašizam, odnosno suprotno od blag je okrutni, okrutniji i najokrutniji fašizam. Fašizam je fašizam.

Sintagma „Novi Hrvatski Čovjek" je vrlo opasna. Novoga Njemačkoga, Novoga Sovjetskoga, Novoga Jugoslovenskoga ... Čovjeka, željeli su stvoriti bivši totalitarni ideologemi. Lijepiti ljudima koji se s njime, novinarom, politički ne slažu, tako žestoku i toliko optužujuću etiketu nije dobro. Despotova sintagma pretpostavlja svoga parnjaka: Novi Euro-hrvatski Čovjek". No, nemam namjeru nikoga poučavati. Novinar je na strani pobjednika i može biti isključiv koliko hoće. Tko mu tu što može? Najmanje jedan umirovljenik. Ali, potrebno je upozoriti čitatelje našega Portala da se Ustavne zavaravaju, te da budu na oprezu. Nakon zloglasnoga Titovog sastanka u Karađorđevu 1971. s čelništvom tadašnje Hrvatske, oni koji nisu bili oprezni i pobjegli u inozemstvo, završili su u Staroj Gradiški.

Živimo li u demokraciji?

Ako EU-integracija znači pobjedu demokracije, onda to uključuje pluralizam političkih ideja, mišljenja i opredjeljenja? Smije li slobodan čovjek javno iznijeti svoje mišljenje koje nije euroforično, već eurorealistično, ili euroskeptično. Osobno nisam pristalica euforija, ali demokracija uključuje različitost i višestranačje. Zar netko pametan nije davno rekao: to što govorite je glupost, ali ja ću se boriti da tu glupost slobodno govorite!

Zar su ljudi koji su smatrali kako RH ne treba ulaziti u EU, jer se time krši Ustav i državni suverenitet prenosi na Bruxelles, zbog toga fašisti? Naravno da nisu! Za suverenitet ove Države palo je oko 24 tisuće života, da ne govorimo o ranjenima, silovanima, sakaćenima, ucviljenim majkama, ženama, djeci kojoj su ubili oca, a uništenih kulturnih i materijalnih dobara ni broja se ne zna. Despot vjerojatno misli kako će odricanje od suvereniteta donijeti Hrvatskoj materijalnu dobrobit. U redu! To je njegovo pravo. Ali nema pravo ono što sebi prisvaja oduzimati onima koji misle drukčije. Nadali smo da će propašću komunizma nestati i delikt mišljenja.

Đuro Vidmarović

 

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 Ako sa nekim ne djeliš političke stavovegojmir 2012-02-21 19:50
proglasiš ga fašistom i sve je rješeno,dosadaš nja praksa hrvatskih despota ,svi koji nisu mislili kao oni proglašavani su ustašama.
A kud večeg fašizma prititi umirovljenicima da neče dobiti mirovine ako glasaju protiv EU.
Prijavi Administratoru
#2 I novinar je čovjekFantom47 2012-02-21 19:54
Može li novinar zastraniti? Može.Zbog toga je potrebno da postoje i drugi koji će mu ukazati na pogrešku. Problem je Hrvatske što iz dana u dan sve su manje mogućnosti da se čuje drugačije mišljenje. Jasno, osim interneta.
Prijavi Administratoru
#3 Zvonimir DespotJedino Hrvatska 2012-02-21 23:02
Citat:
„Očigledno je kako je ova kampanja pokazala da se među dobrim dijelom protivnika EU nazire blagi fašizam.

Novinar Despot vjerojatno znade da ne postoji „blagi fašizam", jer onda bi postojao blaži fašizam i najblaži fašizam, odnosno suprotno od blag je okrutni, okrutniji i najokrutniji fašizam. Fašizam je fašizam.
Zvonimir Despot, koji je inače vrstan novinar, sa domoljubnim štihom, uistinu se, blago rečeno, zaletio proglasivši euroskeptike, "blagim fašistima". Što bi onda rekao za mene koji uopće nisam euroskeptik, već uvjereni protivnik koncepta federalizacije Eu-ropske unije, stvaranja Sjedinjenih Europskih Država, u čije nečasne namjere nimalo ne sumnjam- građenje nove Nimrodove Babilonske kule!? Novog vrlog svijeta koji se otvoreno protivi Bogu, zatire nacije i uništava tradicionalnu obitelj kao osnovnu stanicu svakog zdravog društva.
Prijavi Administratoru
#4 Antifašisti među sobomBenedictus 2012-02-22 09:26
Gospodine Vidmaroviću, zar Vam se uistinu čini kako se protiv euro-totalitari zma može boriti djetinjastim pozivanjem na navodnu euro-demokracij u i tobožnju euro-tolerancij u te pluralizam (čitaj: relativizam i permisivizam)?! Vi Despotu spočitavate da "fašizam" (kako je i uobičajeno među komunistima i liberal-demokra tima) rabi kao riječ-batinu. Isto to činite i Vi: Nedaj Bože fašizma, naravno da nismo fašisti, nema nikakvog fašizma osim fašizma... I dok se Vi sa sebi srodnima natječete na olimpijadi antifašizma, Eurounija, provodeći svoj totalitarno-ter oristički projekt, ništi, u paketu s Hrvatskom, i njezine dobroćudne antifašiste.
Prijavi Administratoru
#5 ZamjetbaBenedictus 2012-02-22 11:35
Vidim, redaju mi se crveni minusi, a bilo bi ljepše da netko otvoreno i muževno, argumentirano uzvrati. Čemu demokracija i različita mišljenja ako se ne sukobe i ne razmiene svoje razloge, pa neka puk odluči!
Prijavi Administratoru
#6 Sve je tp lijepo ali ipak bezvezna raspravaBoljunac 2012-02-22 14:29
Fašizam je kao vrag. Nikada se ne pokazuje pod istim obličjem i istim imenom. Zato i ne vrjedi raspravljati o fašizmu kao takvom. Jer,pitanje tko je kadar prepoznati ga.

Danas je M. Jajčinović upravo genijalno formnulirao uzrok sadašnjih hrvatskih teškoća. A ti uzroci uopće nemaju nikakva fašistička obilježja.

Citiram
:
" Da joj se ne dogodi Grčka, Hrvatska će nastojati to spriječiti budućim manjim proračunom . Ali ni njegovo smanjivane ne će biti panaceja za krizu ako se ne dogodi neka dublja mentalna preobrazba hrvatskoga društva, njegova mentaliteta i njegovih navika. Pogotovo psihološkoga obrasca, svojevrsnoga Bermuds kog trokuta hrvatske krize: raditi što manje, zarađivati što više i trošiti preko svake mjere."


vecernji.hr/.../...
Prijavi Administratoru
#7 Panakeia, metanoia, metastasis...Benedictus 2012-02-22 14:43
Svakako nam je potrebna nacionalna duševna konverzija. Ali do nje, kao niti do individualne konverzije, ne dolazi spontano ili dobrom voljom. Bog će priskočiti, ali ako mi krenemo k Njemu. U uvjetima nacionalne politike, to znači podvući crtu i otvoriti se za Sve Novo, za uistinu fundamentalne, revolucionarne reforme, umjesto ovoga beskrajnog i degutantnog i savršeno sterilnog pretakanja iz šupljeg u prazno, što nam ga nude od naroda beznadno otuđene liberal-demokra tske partitokratske i mediokritetske vlade, iznikle na takozvanim "slobodnim i pošttenim izborima".
Prijavi Administratoru
#8 Ponavljam opet...Boljunac 2012-02-22 18:53
SDP i koalocija će se hoće-ne će suočiti s tekućim veoma teškim problemima. Pitanje je kako će se ona nositi s njima.

Na HDZ-u je da se sredi, konnsolidira, kako se veli i da se pripremi za teške izazove Hrvatske koji su neminovni. Niti jedna država na svijetu ih ne može izbjeći, pa tako niti Hrvatska.
Riječ je o izazovima budućnosti.

Netko treba voditi narod. Ne bilo tko, nego sposobni i pošteni. Ili obrnuto : pošteni i sposobni.

Danas je od strateškog hrvatskog inreresa osposobljavanje ili bolje reći stvaranje hrvatske političke elite. Nije važno koje je boje. Važno je da je istinska elita. Rekao bih da mora biti višebojna da bi bila prava elita. Konkretno, uz HDZ ne vidim na političkoj sceni druge značajnije stranke koja bi bila sposobna u kratkom roku srediti svoje redove za skoro preuzimanje vlasti u Hrvatskoj.
Prijavi Administratoru
#9 EliteBenedictus 2012-02-22 20:50
Jasno, trebaju nam elite: političke i gospodarske, ćudoredne i kulturalne. Ali postojeće (a i sve druge zamislive) stranke ne samo da su nepopravljivo potrošene, izcrpljene, olinjale, nego već niti po svojoj naravi qua stranke ne mogu izradjati elite. Nastanak novih elita valja nam pokrenuti mimo i s onu stranu političkih partija, pa tako naravno i Hadezea. Znam da to mnoge pogadja (u poviestnom trenutku u kojemu nam je trebao Hadeze, ja sam ga prvi, skupa sa svojim suborcima, podupirao i za nj agitirao), ali to ništa ne mienja na točnosti mojega uvida. Moramo se konačno odhrvati ovisnosti o sakrosanktnim okvirima sustava, pa se odvažiti na nacionalni odpor protiv sustava kao takvoga (pri čemu ne želim misliti na krvave revolucije, nego neku vrstu gradjanskog neposluha, generalnog štrajka, legalno-legitim nog pučkog puča). Tiekom toga procesa moraju se dakle iznjedriti nove elite i novi, karizmatski Vodja. Sve ostalo je infantilizam, pogubna, a dobro znana hrvatska benigna naivnost.
Prijavi Administratoru
#10 demokratijaArtur 2012-02-22 20:56
Demokratiju mogu imati samo prave nacije, a "Hrvati" to nisu.
Prijavi Administratoru
#11 Artur..MIJO F 2012-02-22 21:17
Citat Artur:
Demokratiju mogu imati samo prave nacije, a "Hrvati" to nisu.

..pa ti nas malo zezaš?..jel'da? ?..malo prije si napisao da smo 'veštačka nacija', a sad valjda smo ipak 'Hrvati'?..samo malo slabije demokratičnosti ..to 'ni' kompatibilno..j er mi se čini da ti ne znaš što je to 'demokratija' il' 'demo(n)kracija '?..hajde malo prouči, i ne znaš, da su Hrvati čak 100-injak godina imali izbore, prije nego VI, doduše ne 'slobodne' kao VI...'mešavina' Turaka,Bugara i Šumšadinaca..a vaša demokratija ne tako davno, tj pre 20-ak godina, dakle vaša demokracija 'Srbi svi i svuda'..i Turci i Bugari i Kosovari i Metohijanci i Crnogorci u vreme NAJVELIKOGSRBIN A i vožda vašeg nu,Slobe, Slobodana Miloševića, izađe bre na izbore i glasa se bre 104 %, toj' više nego 100% :lol: za SPS(socijalisti čku partiju srbije)..i vi bre, svi u transu..i onda??..pali tenkove,avione, fapove i bicikle u Beogradu-pravac u HRVATSKU, tj. Zapadnosrpske zemlje, te razori Vukovar-do zadnjeg kamenčića,Dubro vnik,Osijek,Sl. Brod,Gospić,Šib enik, Zadar,Karlovac i ohoho gradova i sela i na kraju i Zagreb..lepa ti bogati, ta tvoja serbijan-demokratija..haha :P :P MFP!
Prijavi Administratoru
#12 GlupostiBenedictus 2012-02-22 21:45
Odplovili ste u uobičajene bedastoće; šteta: težko se držati ozbiljne teme i disciplinirati "mozak".
Prijavi Administratoru
#13 BenedictusBoljunac 2012-02-22 23:27
Oraganizacije nisu ljudi pa da bi se dale potrošiti. One ako su dobro organizirane i vođene su trajnije od njihova članstva. Organizacije imaju poseban životni ciklus. Od rađanja preko odrastanja do zrelosti, nazadovanja i propasti ili ponovnog rađanja odnosno obnove.

Vidite li koji je životni put prošla Crkva od njezina osnivanja dp danas. KPJ i KPH je postala SKJ odnosno SKH, pa SDP (Stranka demokratskih promjena) pa naon spajanja sa socijaldemokrat ima opet SDP ali kao Socijaldemokrat ska partija.

Naravno da HDZ mogu obnoviti i spasiti od propasti neki novi ljudi. Eto, te nove ljude prizivam radi njegovaa reformiranja i obnove.
Prijavi Administratoru
#14 Stranke i crkveBenedictus 2012-02-23 10:14
Čak ni nacije nisu vječne, a kako bi tek bile organizacije! Vječan je samo veliki Bog i naš neuništivi život u Njemu. HSS je u bitnom smislu propao na dan atentata u Beogradu, a Ustaški pokret 1945. Možemo se na nečemu nadahnjivati, možemo u njima razlikovati živo i mrtvo, ali tih organizacija više nema i ne može biti. Kao ni KPJ. A račanovština je nešto stubokom različito. Svakako, mogli bi neki iznimno sposobni ljudi - koje ne vidim na obzorju - sada i HDZ temeljito reformirati i revitalizirati, ali to onda više ne bi bio, niti bi trebao biti, isti HDZ. Drugi je i trenutak. Ali ako mislite da bi iz njega sada trebala nastati neka pristojna centrumaška stranka (među strankama) po uzoru na ionako izumrlo europsko demokršćanstvo - hvala lijepa! Uostalom je doista neprikladno uspoređivati Mistično tijelo Kristovo s ljudskim tvorbama - političkim frakcijama!
Prijavi Administratoru
#15 slažem sehenok 2012-02-23 10:35
Citat Benedictus:
Gospodine Vidmaroviću, zar Vam se uistinu čini kako se protiv euro-totalitarizma može boriti djetinjastim pozivanjem na navodnu euro-demokraciju i tobožnju euro-toleranciju te pluralizam (čitaj: relativizam i permisivizam)?! Vi Despotu spočitavate da "fašizam" (kako je i uobičajeno među komunistima i liberal-demokratima) rabi kao riječ-batinu. Isto to činite i Vi: Nedaj Bože fašizma, naravno da nismo fašisti, nema nikakvog fašizma osim fašizma... I dok se Vi sa sebi srodnima natječete na olimpijadi antifašizma, Eurounija, provodeći svoj totalitarno-teroristički projekt, ništi, u paketu s Hrvatskom, i njezine dobroćudne antifašiste.


slažem se s tekstom,
onaj tko u govoru koristi riječi batine kao što je 'fašizam'
na kraju će od te iste 'batine' dobit po glavi

od fašizma bit će gori samo antifašizam,
napisao je netko u prvoj polovini 20.st.

koliko je samo truda uloženo od strane nekih hrvatskih domoljuba da bi srpski imperijalizam prikazali kao fašizam,
ne bi li tako hrvatska država dobila simpatije od zapadnih antifašista
koji od početka podržavaju širenje Srbije prema području nekadašnje A.U. monarhije

to izgleda kao da se netko žali kumu mafije što ga reketira neki pripadnik mafije
Prijavi Administratoru
#16 ne nužnohenok 2012-02-23 10:48
apropos naslova:
"Smije li slobodan čovjek javno iznijeti svoje mišljenje?"

ne nužno, jer netko može tako javno iznijeti zabludu ili poziv na zlo,
a zabluda i zlo nikad nemaju pravo

u zdravom društvu ne postoji sloboda javnog iznošenja bilo kojeg stava,
i zdravo društvo javno deklarira što je moral i vjera protiv kojih se ne smiju iznositi protivna mišljenja

ustvari svako društvo ima to postavljeno,
samo licemjerna 'demokratska' društva lažu da kod njih postoji sloboda javnog izražavanja, a istovremeno imaju zakone
koji kažnjavaju nekog tko bi npr. rekao da je homoseksualizam protunaravno zlo
Prijavi Administratoru
#17 fašizam i mazohizamBenedictus 2012-02-23 10:53
Isto tako niz inače pristojnih hrvatskih desničara-umjer enjaka, orijentacije srodne ovomu portalu, smatra svojom prvom zadaćom dokazivati neprijatelju svoj antifašizam. Ali svejedno ih sve krste fašistima, ljevičari i jugosi, židovi i Srbi e tutti quanti, kompletna Antihrvatska. I što imate od toga, gospodo umjerenjačine' Naslušali smo se i absurdnih priča o NDH kao antifašističkoj državi. Samo zato jer je bila u stanovitom konfliktu s hinbenim saveznicima Talijanima, koji su više voljeli srbske četnike (saveznike u komadanju hrvatskoga tla). Pa niti talijanska agresija na Hrvatsku nije bila fašistička, nego je bila talijanska, iredentistička (u Iredenti slažu se talijanski nacional-libera li, fašisti, pa i nacionalno svjesni komunisti, a takvih je tamo bila većina, za razliku od Hrvatske, gdje su ljevičari bili pretežito anacionalni, internacionalis tički, kozmopolitski, jugoslavenski.. .). Zato, ako te netko krsti fašistom, bio Ti to ili baš i ne, najmudrije je drzniku odgovoriti: jesam, pa što onda! So what! Eto, ovih par uzputnih asocijacija uz tekuće teme.
Prijavi Administratoru
#18 Benedictus, stranke i CrkvaBoljunac 2012-02-23 13:58
Gosp. Benedictus kud ste vi zašli ? Tko govori o vječnosti. Riječ je o povijesti. Ljudskoj povijesti, a ne o tijelu Kristovu. I Crkva (RKT, pravoslavne, islam itd. itd.) su dio ljudske povijesti. Kao i Crveni Križ, Liga naroda, OUN, NATO, SAD, države Francuska, Njemačka, Rusija, Hrvatska, Demokršćanska stranka (propala ) u Italiji itd. itd. U toj su povijesti nastajale , rasle i opstajale i propadale sve te organizacije.
Prijavi Administratoru
#19 Benedictus i fašizamBoljunac 2012-02-23 13:59
Drzniku koji te krsti fašistom umjesto : " Jesam, pa što onda.", uputnije je odgovoriti s pitanjem . "A , što je to fašizam ? " Kad ti to objasni zapitati ga nisu li po tomu i komunisti fašisti. I tako ga dovesti do spoznaje da fašizam ima više lica i više imena.
Prijavi Administratoru
#20 #15 i #16 HenokBoljunac 2012-02-23 14:02
Dvije Henokove poruke s kojima se slažem.
Prijavi Administratoru
#21 Što je fašizam?Benedictus 2012-02-23 14:38
Gospodine Boljunac, ja pod fašizmom, naravno, razumiem poviestni fašizam, ili, da to velim s Ernstom Nolteom, fašizme. Uporabu rieči "fašizam" u funkciji polemičke batine s puno dobrih razloga prezirem i odbacujem, pa se tako protivim i oksimoronu "crveni fašizam". Komunizam je sam po sebi posve dostatno ogavan, a da bi se moralo u njegovu opisu posezati za navodno još ružnijom oznakom. Komunizam i fašizam nedvojbeno imadu puno sličnosti prima facie, ali se u biti stubokom razlikuju, da to sada ne expliciram.
Prijavi Administratoru
#22 Suglasni smo g. BenedictusBoljunac 2012-02-23 18:45
Citat Benedictus:
Gospodine Boljunac, ja pod fašizmom, naravno, razumiem poviestni fašizam, ili, da to velim s Ernstom Nolteom, fašizme. Uporabu rieči "fašizam" u funkciji polemičke batine s puno dobrih razloga prezirem i odbacujem, pa se tako protivim i oksimoronu "crveni fašizam". Komunizam je sam po sebi posve dostatno ogavan, a da bi se moralo u njegovu opisu posezati za navodno još ružnijom oznakom. Komunizam i fašizam nedvojbeno imadu puno sličnosti prima facie, ali se u biti stubokom razlikuju, da to sada ne expliciram.


Fašizam je povijesno talijanski proizvod. Donekle ga poznam jer sam rođen pod fašizmom. Međutim, pod utjecajem Staljina i boljševika taj je pojam proširen i na nacizam pa i na sva građanska demokratska društva. Danas se fašizmom nabacuju na sve i svakoga, te se etiketa fašizma lijepi svakom koga se želi oklevetati. Jer je u naše doba fašizam postao ono što je nekada bio demon.

Ali, kad se o fašizmu kao društvenom modelu govori, moja malenkost pod time podraumijeva spregu privatnog poduzetništva i države bez demokracije, uz odsustvo demokracije. To je danas tipičan slučaj Kine: sprega kapitalizma i političke diktature jedne stranke ili vođe. Sjeverna Koreja nije fašistička; ona je komunistička.

Zato je deplasirano pričati o crvenom fašizmu.
Prijavi Administratoru
#23 Z. Despot & Hrvati kao radnicijavornov 2012-02-23 22:43
Morao sam dublje pročeprkati kako bih pronašao kolumnu Z. Despota od 23 siječnja. I stvarno, taj se inače zanimljiv novinar - teško zaigrao. Međutim, odmah je ispod teksta, a na svoju sasvim netočnu i nepravednu tezu te ružno etiketiranje - dobio komentar. Zapravo čini mi se kako je ZD i prije dobivao mnogo jetkih komentara pa je sav iziritiran u ovoj kolumni eksplodirao.
Evo kako su mu odmah odgovorili na njegov naslov i podnaslov:
• Zvonimir Despot
• OBJAVA: 23.01.2012
Bez pardona
Novi Hrvatski Čovjek
Očigledno je kako je ova kampanja pokazala da se među dobrim dijelom protivnika EU nazire blagi fašizam

24.01.2012. u 14:58h Vid je napisao/la:
Gospodin Despot se osobno opredijelio za EU i to je njegovo pravo , isto kao sto u svakom demokratskom drustvu postoji sloboda misljenja , izrazavanja ili opredjeljenja za jednu ili drugu opciju. Legitimno je pravo da i oni koji su skepticni naspram EU i koji imaju drugacije misljenje od gospodina Despota isto tako mogu slobodno i bez etiketiranja izraziti svoje misljenje i opredjeljenje. Vise nismo u komunistickom jednoumlju pa da se svako neslaganje s komunistickom ideologijom odmah okarakterizira kao fasisticko.

25.01.2012. u 13:48h Didgio je napisao/la:
autor bi trebao, osim blagoga hrvatskoga ( fašizma ) (kako piše u uvodu), vidjeti i veliki srpski i jugoslavenski koji su sastavni dio službene hrvatske političke i medijske scene.

Što se tiče onih koji vrte staru ploču kako su Hrvati neradnici koji samo razmišljaju kako što manje raditi i što više zaraditi, navodim poznat primjer Njemačke i naših gastarbajtera. Kako to da su tamo, u uređenoj državi, Hrvati bili najbolji radnici?
Naravno, u uvjetima negativne kadrovske selekcije, kada nesposobne a podobne komunjare "organiziraju" posao Hrvati rade slabo.

A što se tiče rasprave komunizam, fašizam, nacizam... po posljedicama na ljudski život naravno kako je riječ o istome. Crveno i crno se, kao krajnosti, sastaju iza kugle.
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Zadnji komentari

Najave

30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu 30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu Povodom ustanovljenja prvog višestranački izabranog Hrvatskog Državnog Sabora i nekadašnjeg Dana Hrvatske Državnosti te dana branitelja grada Zagreba, u srijedu... Više...

Tko je na vezi?

  • Daruvar
  • Jedino Hrvatska
  • 2 korisnika
  • 68 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal