Europska komisija, Vesna Pusić i Pelješki most

Pelješki most je najbolje rješenje za povezivanje hrvatskog sjevera i juga, pokazala je predstudija koju je izradila Europska komisija. Kazala je to uoči današnje sjednice prva potpredsjednica Vlade i ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić.

Nove-ovce-za-Peljeski-most ca large- Pelješki most je i financijski, i prometno, i fitosanitatno, i schengenski najbolje rješenje - kazala je Pusić, dodavši kako je predstudiju naručila Europska komisija, a ne Hrvatska.

Analiza eurokrata pokazala je, otkrila je Pusić, da je opcija gradnje mosta dobila 14 bodova, dok je opcija povezivanja Dubrovnika koridorom preko BiH ocijenjena s minus 19 bodova. O načinu gradnje mosta Vlada će danas razgovarati s potpredsjednikom Europske komisije.

Ovako glasi kratka vijest objavljena u hrvatskim medijima kao najava današnje sjednice vlade RH. Sama po sebi, naravno, vijest bi bila dobra, da nema i onu tamniju stranu na koju se ona nadovezuje. Onu koja nije dobra, već katastrofalna za Hrvatsku.

Ministrica vanjskih poslova „ove vlade ove zemlje" kao najveću mudrost i sjajnu vijest, naime, iznijela je ono što je svima odavno jasno, kako u stručnoj tako i u široj javnosti: Pelješki most najbolje je rješenje za povezivanje krajnjeg juga Hrvatske s ostatkom Lijepe Naše. Pri tome je ponovno začudna bila razina podcjenjivanja hrvatskoga naroda. Nije važno što građani misle, trebaju i žele već godinama, važno je jedino tek što stranci, u ovom slučaju eurokrati, kažu.

Zaustavljanje - uloga Kukuriku koalicije u izgradnji mosta

Ključnu ulogu u svezi Pelješkog mosta Vesne Pusić je odigrala zajedno s čelnicima SDP-a i svoje stranke, tj. s čelnicima vladajuće koalicije, kad je ta vlada ubrzo MostKljučnu ulogu u svezi Pelješkog mosta Vesne Pusić je odigrala zajedno s čelnicima SDP-a i svoje stranke, tj. s čelnicima vladajuće koalicije, kad je ta vlada ubrzo nakon dolaska na vlast zaustavila projekt izgradnje Pelješkog mosta. Projekt tada nije bio u zamislima, već je most bio u izgradnji, sve prateće studije bile su odavno napravljene. Puna su usta vladajućima tada bila koridora preko BiH, pontonskih mostova, brzih trajektnih linija i sličnih iracionalnih rješenja. Jedino što tada Kukurikavci nisu htjeli razmotriti kao moguće rješenje bio je baš Pelješki most. Čija je gradnja bila počela.nakon dolaska na vlast zaustavila projekt izgradnje Pelješkog mosta. Projekt tada nije bio u zamislima, već je most bio u izgradnji, sve prateće studije bile su odavno pusic-ce-dizati-place-u-mvp-platit-cemo-one-koji-dobro-rade-504x335-20120103-20120120150052-31c645b6a1e652975b10bd153a03e505napravljene. Puna su usta vladajućima tada bila koridora preko BiH, pontonskih mostova, brzih trajektnih linija i sličnih iracionalnih rješenja. Jedino što tada Kukurikavci nisu htjeli razmotriti kao moguće rješenje bio je baš Pelješki most. Čija je gradnja bila počela.

Štoviše, sve ovo previše i bolno podsjećalo na sličnu epizodu s Račanovom vladom, koja je ubrzo po dolasku na vlast 2000. jasno rekla kako se autocesta Zagreb-Split ne bi trebala graditi, već da je sjever i jug Hrvatske dovoljno povezati brzom cestom. Kad se kasnije našla pritisnuta već potpisanim ugovorima o gradnji s američkim Bechtelom, i gdje su se neke dionice već bile u poodmakloj fazi, autocestu Zagreb-Split Račanova vlast je prigrlila kao vlastiti projekt i veliku pobjedu, nadjenuvši joj nasilno preko svojih medija ime, ono nenarodno, Dalmatina.

Uostalom, ni to nije bilo novo. Račan je u svemu imao debelog prijašnjeg iskustva, sudjelujući u vlasti koja je sedamdesetih preusmjerila novac koji su Hrvati uplaćivali za autocestu Kralja Tomislava u prugu Beograd-Bar.

Prva godini rada Vesne Pusić i sve godine prije

Dok je ministar vanjskih poslova Srbije Aleksandar Vučić, osvjedočeni četnički „prijatelj" hrvatske države govorio o tome da bi Srbija i Hrvatska mogle zajedno izgraditi pusic vucic6-290413buljubasic625novu prugu Beograd-Zagreb, Vesna Pusić je cvala i blaženo se smijala. Kad su naši stručnjaci i javnost zagovarala Pelješki most, nikakvog smješka, čak ni onog samilosnog, nije bilo. Ne može i točka.

Ovu politiku sama je Vesna Pusić možda najbolje sublimirala vlastitom izjavom o prvoj godini rada njenog ministarstva. Rekla je da je učinjeno jako puno i da je „Hrvatska konačno pozicionirana, s jedne strane u Europi, a s druge strane u regiji".

Drugim riječima, politika Vesne Pusić svodila se na pozicioniranje Hrvatske, kako bi Zagorci rekli, „ni vrit ni mimo", nažalost bliže onom prvom. I, isto tako nažalost, sve do zadnjeg apsurda s Pelješkim mostom, u tome je potpuno uspjela. Posljedice toga osjećamo svaki dan.

D. J. L.

Pet, 18-10-2019, 16:54:33

Komentirajte

Zadnji komentari

Kolumne

Telefon

Radi dogovora o prilozima, Portal je moguće kontaktirati putem Davora Dijanovića, radnim danom od 17 do 19 sati na broj +385-95-909-7746.

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Administriranje

1 klik na Facebooku za hkv.hr

Pretraži hkv.hr

Kontakti

KONTAKTI

Telefon

Telefon Tajništva
+385 (0)1/481-0047

Elektronička pošta Tajništva
Elektronička pošta Tajništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

 

Elektronička pošta UredništvaElektronička pošta Uredništva
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Copyright © 2019 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom.

Naš portal rabi kolačiće radi funkcionalnosti i integracije s vanjskim sadržajima. Nastavljajući samo pristajete na tehnologiju kolačića, ali ne i na razmjenu osobnih podataka.