Vojno-pravni dio Podneska Prijatelja suda Žalbenom vijeću

Prema najavama, u četvrtak 26. siječnja 2011. Žalbeno vijeće Haaškog suda u procesu protiv hrvatskih generala Ante Gotovine i Mladena Markača odlučit će o prihvaćanju Podneska Prijatelja suda. O samom Podnesku se u našim vodećim medijima govorilo izuzetno malo, ili je on potpuno prešućen. Portal HKV-a donosi prikaz vojno-pravnog dijela Podneska. O vojnim studijama koje su također sastavni dio Podneska već smo u dva navrata pisali na našem Portalu.

U ovom nastavku naših osvrta o Studiji o djelovanju Hrvatske vojske pri topničkim napadima na Knin 4. i 5. kolovoza 1995. govorimo o vojno-pravnom dijeku Podneska kojeg su Prijatelji suda podnijeli Žalbenom vijeću Haaškog suda. Taj je doAnte i Mladenkument sastavila skupina od 12 američkih, britankih i kanadskih stručnjaka, eksperata za pitanje odnosa vojnih operacija i humanitarnog prava.

Skupinu od 12 Prijatelja suda čine Laurie R. Blank (profesorica međunarodnog humanitarnog prava na Pravnom fakultetu sveučilišta Emory), Bill Boothby (general, zamjenik direktora Pravne službe Britanskog zrakoplovstva/RAF), Geoffrey S. Corn (profesor prava na South Texas College, Houston, Texas, umirovljeni brigadir Američke vojske), William J. Fenrick (visoki pravni savjetnik ICTY-a (Haaški sud) od 1994. do 2004.), prof. C H B Garraway (pravni časnik Vojske Ujedinjenog Kraljevstva za ratno pravo), Dean Donald J. Guter (dekan najstarijega Pravnog fakulteta na Sveučilištu South Texas, umirovljeni kontra-admiral Mornarice SAD), Walter B. Huffman (general-bojnik vojske SAD, pravni savjetnik Zapovjednika tijekom Pustinjske oluje), Eric Talbot Jensen (professor ratnog prava na Sveučilištu Brigham Young, (bio Zapovjednik međunarodnog pravnog odjela Vojske SAD), Mark E. Newcomb (pravni savjetnik u Mornarici SAD), Thomas J. Romig (bojnik, služio kao glavni odvjetnik Vojske SAD), bojnik Raymond C. Ruppert (dugogodišnja aktivna služba u artiljerijskim jedinicama Vojske SAD, kao časnik i kasnije kao pravnikte ), Gary Solis (28 godina časničke i zapovjedničke službe u artiljeriji pomorske pješadije (US Marine Corps), akademska karijera u UK i SAD).

Prijatelji suda: „Tražimo da Žalbeno vijeće prihvati ovaj Podnesak, ponovno razmotri i odbije nalaze o nezakonitim topničkim napadima tijekom Operacije Oluja“

Prijatelji suda u uvodu svog Podneska naglašavaju kako žele podupirati sudske odluke koje podupiru poštovanje Međunarodnog humanitarnog prava (MHP), budući da je Sudsko vijeće presudom od 15. travnja 2011. preoluja planiranjesudilo da su snage HV-a pod vodstvom generala Gotovine nezakonito topnički napale vojne ciljeve Vojske Srpske Krajine u Kninu, a prepoznavajući značenje svake odluke Suda u svezi odnosa MHP-a i gađanja ciljeva u ratu, posebno onih u naseljenim područjima.

Planiranje i izvođenje operacije gađanja

Prijatelji suda ističu kako podnose ovaj dokument kako bi Žalbenom vijeću pružili uvid civilnih i vojnih eksperata za MHP, koji su u mnogo navrata i proučavali i primjenjivali to pravo. Naglašavaju kako premda presude ovog Suda ne postaju dijelom međunarodnog običajnog prava, one posljedično doprinose tom pravu.

U prvom dijelu svog podneska, „Planiranje i izvođenje operacije gađanja“, Prijatelji suda definiraju cjelokupan proces gađanja, njegovu svrhu, planiranje i izvođenje, posebno naglašavajući ulogu MHP-a u procesu, ističući kako smiju biti napadnute samo osobe, mjesta i objekti koji spadaju u zakonite vojne ciljeve. Ako postoje rizici za civile, zapovjednik jeoluja HV topnistvo obvezan minimizirati ih, birajući sredstva napada, upozoravajući civilno stanovništvo, te ne napadati ako se ocijeni da bi opasnost za civile i njihovu imovinu bila prevelika u odnosu na moguću prednost koju bi pružio napad.

Osnovni principi kaznene odgovornosti kod neizravne borbe

Prijatelji suda prihvaćaju mišljenje Sudskog vijeća da se zapovjednici napada moraju pridržavati MHP-a, ali naglašavaju da čak i najrigoroznije pridržavanje MHP-a ne može stvoriti i ne zahtjeva apsolutnu savršenost u izvršavanju napada, budući da topništvo i drugi načini neizravne borbe uključuju mnoštvo varijabli koje će neizbježno dovesti do učinaka koji nisu unutar ciljane mete. Kažu da čak i uporaba navođenog streljiva dovodi do kolateralne štete ili nenamjernog ozljeđivanja civila i njihove imovine.

Prijatelji suda vjeruju da će Žalbeno vijeće prepoznati da niti jedan operativni zapovjednik ne može garantirati apsolutnoIz slučaja BlašlićNapad se može kvalificirati ratnim zločinom „ako je izvršen namjerno, kad se zna ili kad je nemoguće da se ne zna, da su mete civili i civilna imovina“. Drugim riječima, pravo ne zahtijeva da je zapovjednik uvijek u pravu, već nameće obvezu da donese razumnu odluku na temelju informacija koje su mu u danom trenutku dostupne. Shodno tome, zapovjednik se ne smije proglasiti krivim za nezakonito gađanje civila ili civilnih objekata samo na osnovi retrospektivnog razmatranja dokaznog materijalasavršeno izvršavanje čak ni najzakonitijeg plana gađanja, pa kaznena odgovornost mora biti utvrđena na temelju ukupnosti dostupnog dokaznog materijala i mora utvrditi duševno stanje zapovjednika na temelju činjenica i okolnosti koje su mu razumski bile dostupne u vrijeme kad je zapovjedio napad. Prijatelji suda vjeruju kako će Žalbeno vijeće osigurati da se presuda temelji na tim osnovnim principima kaznene odgovornosti u svezi gađanja.

Presudom u slučaju Blaškić Haaški sud definirao je kad se vojni napad može smatrati ratnim zločinom

U drugom dijelu svoga Podneska Prijatelji suda bave se primjenjivim pravnim standardima, navodeći tako riječi iz presude u slučaju Blaškić, kako se napad može kvalificirati ratnim zločinom „ako je izvršen namjerno, kad se zna ili kad je nemoguće da se ne zna, da su mete civili i civilna imovina“. Drugim riječima, pravo ne zahtijeva da je zapovjednik uvijek u pravu, već nameće obvezu da donese razumnu odluku na temelju informacija koje su mu u danom trenutku dostupne. Shodno tome, zapovjednik se ne smije proglasiti krivim za nezakonito gađanje civila ili civilnih objekata samo na osnovi retrospektivnog razmatranja dokaznog materijala. Jedina punopravna osnova za kaznenu osudu zapovjednika je dokaz o stanju uma zapovjednika u trenutku donošenja zapovjedi.

I prema proizvoljnim kriterijima točnosti gađanja Sudskog vijeća, gađanje HV-a u Oluji posve je zakonito

U nastavku Prijatelji suda s pravnog i vojničkog stajališta obrazlažu odnose između MHP-a i Pravila rata, te posebice između naređenja i operativne provedbe tih naređenja. Ukazuju na Topnici_HVčinjenicu da je Sudsko vijeće na pismena naređenja gledalo kao na pravne dokumente, a ne kao na vojne, zanemarujući činjenice da ih nisu pisali pravni stručnjaci, i da sami učinci izvršenja tih naređenja demantiraju zaključke Sudskog vijeća.

Prijatelji suda traže da Žalbeno vijeće prouči Podneske stručnjaka za topništvo (o kojima smo pisali u prva dva nastavka), koji dokazuju da učinci gađanja nisu u skladu s tumačenjem Sudskog vijeća donesenim na temelju samo pravne analize naređenja. Prijatelji suda naglašavaju da je izvršavanje naredbi o topničkim napadima, čak i ako se prihvate kriteriji točnosti gađanja Sudskog vijeća koje topnički eksperti smatraju posve neutemeljenim i proizvoljnim, bilo apsolutno zakonito, s 96% projektila palih u područje od 200 metara od cilja, i više od 99% palih u razumnije, ali još uvijek prestrogo definirano područje od 400 metara od cilja.

Gađanje boravišta zapovjednika Vojske Srpske Krajine Milana Martića posve je zakonito

U petom dijelu svog Podneska Prijatelji suda naglašavaju važnost utvrđivanja uvjeta i faktora pri gađanju, kao što su kvaliteta obavijesnih podataka, kvaliteta opreme, streljiva, uvježbanost i zamor ljudstva, teren, vremenski uvjeti, promjene na neprijateljskojmartic mladic strani itd., koje Sudsko vijeće uopće nije uzelo u obzir.

Nadalje, Prijatelji suda osporavaju stajalište Sudskog vijeća da je topnički napad na Nedvojben zaključakU skladu s tim Prijatelji suda s poštovanjem traže da Žalbeno vijeće prihvati ovaj Podnesak u skladu s pravilom br. 74 Pravilnika o postupku i dokaznom materijalu i ponovno razmotri i odbije nalaze o nezakonitim topničkim napadima tijekom Operacije Olujaboravište Milana Martića predstavljao narušavanje ratnog prava i običaja, budući da se radilo o glavnom zapovjedniku neprijateljskih snaga, naglašavajući kako je posve zakonito, i od ključne i nemjerljive vojne važnosti, na svaki način uznemirivati zapovjedni kadar neprijatelja i staviti ga pod dodatni pritisak. Prijatelji suda ističu da taj dio gađanja Knina, gdje je meta bilo boravište Milana Martića, nije prouzročio nikakav štetan učinak na civile.

Zaključak Podneska Prijatelja suda

Kao što smo ranije rekli, Prijatelji suda vjeruju da je nemoguće prenaglasiti važnost odluke Žalbenog vijeća u ovom slučaju. Uvjereni smo da će vaša presuda odraziti pravilnu i operativno logičnu atribuciju dokaznog materijala izvedenog iz učinaka napada, kao i vezu tih učinaka i drugog dokaznog materijala značajnog za utvrđivanje duševnog stanja optuženika u vrijeme napada.

Takva će presuda doprinijeti održavanju učinkovite simetrije između realnosti vojnih operacija i zakona koji regulira takve operacije. Kao što to Žalbeno vijeće bez sumnje razumije, svaka presuda koja se tumači kao smanjivanje te simetrije riskira narušavanje učinkovitosti međunarodnog humanitarnog prava i konačne humanitarne ciljeve zakona.

U skladu s tim Prijatelji suda s poštovanjem traže da Žalbeno vijeće prihvati ovaj Podnesak u skladu s pravilom br. 74 Pravilnika o postupku i dokaznom materijalu i ponovno razmotri i odbije nalaze o nezakonitim topničkim napadima tijekom Operacije Oluja.“

D. J. L.

VEZANO

Zapadni eksperti: Apsurdnost prvostupanjske presude Gotovini i Markaču

General pukovnik Wilson A. Shoffner: Ukinuti lažan nalaz Sudskog vijeća

Ekskluzivno - Britanski i američki časnici: Sve je čisto u granatiranju Knina

Studija britanskih i američkih eksperata za pravo i vojno djelovanje (tekst je na engleskom jeziku)

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 NOVAC I INTERESIdantun 2012-01-24 20:01
Naravno da se ne radi o hrvatskom novcu i interesima oko čega se vrti haaška presuda i ICTY u cjelini, kao i njegova logistika. U taj sud uložena je ogromna lova za postizanje kojekakvih i koječijih interesa, da bi se i s najmanjim mogućim optimizmom moglo gledati na mogućnost nekakve promjenice, onoga što je «utvrđeno». Moguće da je to pravda koja se naziva i - novom. U svakom slučaju ne treba buditi među naivnima nekakav optimizam. Moguće je da prođe nekakvo smanjenje vremenske trajnosti kazne, a to se moglo očekivati i bez najnovijih nalaza. To je postojalo i ranije, pa nitko od strane suda na to nije obraćao pozornost, jer se nije uklapalo u ono što se bilo dogovorilo i financiralo.
Prijavi Administratoru
#2 generalikapo 2012-01-25 01:26
a sto ce sad vlast nema vise rukava niti zeceva,napokon nasi generali u domu svom :lol:
Prijavi Administratoru
#3 razočaranhitman 2012-01-25 10:06
Gotovina me razočarao kao svojedobno Purda.Oni koji kuže znaju na što mislim i u dubini duše isto osjećaju.
Prijavi Administratoru
#4 Uvjek je drugi kriv za naša razočarenjaDelić 2012-01-25 10:20
hitman, to što si ti razočaran generalom Gotovinom, kako kažeš, je odraz tvoje nesposobnosti da stvari sagledaš u realnome vremenu i prostoru.

P.S. Stari ljudi kažu; "Lako je tuđim kur.em, gloginje mlatiti", probaj malo sa svojim, SVE će ti vrlo brzo biti jasno i SVE ćeš skužiti.
Prijavi Administratoru
#5 Delićhitman 2012-01-25 15:28
Bez da se stobom nadmudrujem samo ću reći,to mu nije trebalo.Trebao je svoj stav zadržati za sebe kao i svi ostali te samo "zamoliti" i pozvati ljude da izađu u što je moguće većem broju.
A tebi kao provincijskom poslušniku koji vjeruje u pravdu sa "uređenog zapada" ne mogu niti zamjeriti ovkav stav.
Prijavi Administratoru
#6 Samo ti poslušaj moj savjet, pa se javiDelić 2012-01-25 16:10
hitman, kad udariš vlastitim kur.om po glogu javi se, a sve do tada tvoj oronuli malograđanski mozak nije u stanju rasuđivati u realnom vremenu i prostoru.
Dakako ovdje treba postaviti pitanje , *Dali ti uoće imaš alat za udratiti s njim po glogu?* da bi mogao shvatiti stvari oko sebe na pravi i STVARNI način.
Prijavi Administratoru
#7 ABH - VIJEĆE ZA HRVATSKUdardal 2012-01-25 19:04
Ne priznajem haaški sud i njegove sramne političke presude.
Prijavi Administratoru
#8 Joooj Deliću-demagošk o lupetalohitman 2012-01-25 20:36
Joooj Deliću pa ti si pravi lakrdijaš!
Poznati su mi takvi kao ti još od famozne 91 kada su "rasuđivali u realnom vremenu i prostoru" iz zapadnih prijestolnica dok smo mi "malograđani" shvaćali na svojoj koži "STVARI na pravi način".
I mani se razmišljanja oko moga "alata" ali to je vjerojatno pojedincima u "visoko intelektualnim" krugovima svojstveno dok u mojim "oronulim malograđanski" krugovima ipak razmišljanjima idu prema pi.kama ali ne ovakvima kao što si ti!
Prijavi Administratoru
#9 Samo ti lupi, pa se javiDelić 2012-01-25 21:49
hitman, malograđanine, očito sam ti trebao reći da lupiš pi.kom o glog, ali kako poslovica tako ne ide već se spominje muško spolovilo a usput ti si sebi dao nekakav muški ili bolje reći nik *muškića*, ja sam eto shodno pročitanome pretpostavio da si ti muško, ali ti si očito muškić koji razmišla o *pi.kama* kao što je i sam.

P.S. Maksimum tvojih magućnosti je pretopstavljati gdje je ko bio 91 a da pri tom pojma nemaš tko je tko (u ovom slučalu meni)

Zato bolje govori o onome SADA, a ako nešto znaš izvoli reci javno, ja se svoga prezimena ne sramim kao ti svoga, niti se sramim svoga doprinosa Domovinskom ratu, niti svoga ranjavanja NA PRVOJ CRTI OD NEPRIJATELJA, niti se sramim svojih gelera u prsima.

A za sve one koji se poput muškića hitmana kriju iza kojekakvih nikova, iza kojekakvih predrasuda i vlastitih laži, sramotno i krajnje licemjerno osuđuju čin našega časnoga generala Gotovine, poručujem;
Upravo zbog takvih licemjera general Gotovina ispašta, upravo zbog takvih krpelja poput hitmana, naša HRVATSKA u krvi HRVATSKI SINOVA stvorena je prodata u sužanjstvo nakon samo 20 godina svoje samostalnosti.
Prijavi Administratoru
#10 Delić!?hitman 2012-01-26 01:12
Koji Delić možda Mladen Delić?Izgleda da ti je više šrapnela ostalo u glavi nego u prsima.
Kao dragovoljac sam prošao osječko ratište,vinkova čko-vukovarsko i posavinu.Ranjen hvala Bogu nisam.
Na objede da sam licemjer,muškić ,lažac pun predrasuda itd.,itd ne ću odgovarati "prejak" si u svom bunilu.
Ali mi je tvoja zadnja rečenica dala potvrdu onoga što ti ipak kužiš ali si ne želiš priznati.
Pa Mladen Delić kaže:"naša HRVATSKA u krvi HRVATSKI SINOVA stvorena je prodata u sužanjstvo nakon samo 20 godina svoje samostalnosti."
Eto ponositi Deliću s tom tvojom konstatacijom se slažem milijun posto ali mi samo reci tko se to složio sa prodajom i preporučio narodu da prihvati sluganstvo nakon 20 godina samostalnosti?
TKO DELIĆU?
Prijavi Administratoru
#11 Hitman (to je na hrvatskom, ako se ne varam, strijelac), pogodili ste u obo što Vi vjerojatnio zovete "shit", a za što mi Hrvati imamo više izrazadjl 2012-01-26 04:47
Dakle. g. "Hitman" piše:

"Gotovina me razočarao kao svojedobno Purda. Oni koji kuže znaju na što mislim i u dubini duše isto osjećaju."

i

"Bez da se stobom nadmudrujem samo ću reći,to mu nije trebalo.Trebao je svoj stav zadržati za sebe kao i svi ostali te samo "zamoliti" i pozvati ljude da izađu u što je moguće većem broju.
A tebi kao provincijskom poslušniku koji vjeruje u pravdu sa "uređenog zapada" ne mogu niti zamjeriti ovkav stav."

Ovo je prvi puta da komentiram neki komentar, ali ne mogu izdržati:

Ako Vas je, Hitmanu, "razočarao Gotovina", kao "svojedobnom i Purda", zašto to svoje mišljenje ne zadržite za sebe nego ga iznosite?

To je na razini elementarne logike. Zbog čega Vi iznosite svoje mišlenje da je general Gotovina (za mene, hrvatskog branitelja, general Ante Gotovina je, i uvijek će biti general Ante Gotovina, a ne Gotovina) trebao svoje mišljenje zadržati za sebe?

Po čemu je vaše mišljenje značajnije od mišljenja generala Gotovine? Tko ste Vi da si uzimate pravo da generalu Gotovini, ili bilo kome drugome, oduzimate pravo da čine onom što Vi činite?

General Ante Gotovina se dokazao, čovjek je svojim djeluma zabetonirao svoje mjesto u hrvatskoj povijesri i u srcima i mislima ogromnog dijela hrvatskog naroda. U mnogim sam hrvatskim domovima vidio na zidu slike samo triju osoba (osim obiteljskih): predsjednika Franje Tuđmana, pape Ivana Pavla II. i generala Ante Gotovinue. Prva dvojica, nažalost. nisu više tijelom sa nama.

Pitam Vas, zbog čćega takav Ćovjek, kao što je general Ante Gotovina, ili, primjerice, general Mladen Markač, ili, primjerice, hrvatski branitelj Tihomir Purda ne bi smio javno iznositi svoje mišljenje, po čemu je Vaše mišljenje jače i vrjednije od njihovih?

Ne znam tko ste Vi, ali uvjeren sam da Vaša slika nije (uz raspelo) na zidovima tisuća hrvatskih domova, a po Vašim stavovima čini mi se da nikada i ne će biti.

Dakle, sada nije dobar general Gotovina, nije dobar tamo neki Purda, momak koji je glavu držao u torbi za Hrvatsku, pa tko je onda dobar, osim Vas naravno? Uskoro ne će biti dobri ni momci koji su se borili pod zapovjedništvom generala Gotovina i dr. Franje Tuđmana. Tko je po Vama dobar? Samo onaj kojem je jedina svetinja "Ne u EU?

U pravu je "Delić" kad Vam kaže da je lako s tiuđim k.... gloginje mlatit. Ja ću Vas samo dobronamjerno savjetovati: "Ne valja bez k.... u svatove ići".
Prijavi Administratoru
#12 hitman, ti još uvjek nisi lupio ILIDelić 2012-01-26 11:09
nemaš ščim lupiti, pa i dalje ne možeš na pravi način sagledati niti OSJETITI situaciju.

Ako si dana bio na prvoj crti boišnice i osjetio što znači BRANITI SE od srbo-četničkoga agresora, postavlja se pitanje TKO SI TI ako možeš bilo što reći ili zamjeriti generalu Gotovini, a opet, ISUS je bio SIN Boži pa je imao svoga JUDU, general Gotovina nije sin Boži stoga očito ima VIŠE svojih JUDA među kojima si očito i ti hitman.

P.S. Ja sam zaokružio NE u EU i na ovom portalu sam ostavio par upisa i komentara zašto Hrvatska NE treba ići u EU i zbog čega,
ALI
ne pada mi napamet prozivati bilo koga tko je zaokružio ZA u EU, a pogotovo našega velikana generala Gotovinu, on je svojim životom i radom dokazao TKO JE I ŠTO JE,
a onaj tko na tako licemjeran način poput tebe hitman-u proziva generala Gotovinu, mogu samo poručiti; "Sudbina SVAKOGA Jude, unaprijed je određena i poznata SVIMA!"

P.S. Na kojega Mladena misliš nije mi poznato, ja nisam Mladen.
Prijavi Administratoru
#13 O iskrenima i licemjerima samo slijedeće:hitman 2012-01-26 14:42
Prvo ovo zadnje,mislim naravno na legendarnog športskog izvjestitelja Mladena Delića "Ma ljudi moji jeli to moguće".
Drugo usporediti mene sa Judom ostavlja me potpuno hladnim čak što više vidim kako imaš smisla za satiru.
Treće meni za razliku od tebe pada itekako na pamet prozivati one koji su zaokružili DA kao i onu "boli me kita" ekipu koja u ovome sudbonosnom trenutku nije osjetila obvezu izaći na referendum.
Nazivaš me licemjerom i Judom a sam izgovarš rečenicu s kojom se milijun posto slažem:":"naša HRVATSKA u krvi HRVATSKI SINOVA stvorena je prodata u sužanjstvo nakon samo 20 godina svoje samostalnosti."
Ponovo te pitam Deliću TKO JE DAO PREPORUKU da se zaokruži DA za kako ti kažeš sluganstvo nakon samo 20 godina krvavo stečene samostalnosti?
Da li je to preporučio general Mladen Markač,general Slobodan Praljak,general Mirko Norac,general Branimir Glavaš ili Merčep i neka mi oproste svi oni koji su zatvoreni po raznim zatvorima a nisam ih nabrojio.
Oni nisu da li takvu preporuku već Ante Gotovina i zbog toga me razočarao.Amen.
I mnoge je ta izjava razočarala ali zbog toga što valjda žele biti "in" ne žele to iskreno priznati.
Tako je Deliću i tebe u dubini duše ova preporuka "pogodila" i bio bi sretniji da se uopće nije dogodila.
Ako si glasovao PROTIV kao što kažeš ne možeš mi tvrditi da nisi razočaran.

p.s toliko od mene glede ove teme
uz rečenicu tvog prezimenjaka koji bi vjerojatno na preporuku generala Ante Gotovine rekao:""Ma ljudi moji jeli to moguće".
Prijavi Administratoru
#14 Licemjerje?????Delić 2012-01-26 16:53
Ti još uvjek nisi lupio, ili nemaš ščim lupiti, pa nastavljaš pričati o boli koju ne poznaš.

Mene osobno ne iznenađuje potez generala Gotovine, niti sam razočaran njegovim potezom (o tome sam govorio u jednom od svojih prethodnih komentara, i pozvao upravo takve kao ti hitman JUDE HRVATA, da razmisle prije nego BILO što kažu protiv poteza generala Gotovine, potraži taj komentar pa ga pročitaj) niti je u mojim očima general Gotovina izgubio na svojoj vrijednosti i vjerodostojnost i kao ČASNOGA i POŠTENOGA čovjeka i vojnika.

Zašto je to tako dio odgovora ćeš pronaći ako pročitaš moj komentar na tu temu (ako neznaš koji je to, ili ga ne možeš naći javi se pa ću ti reći kako da ga nađeš)

A što se tiče moje misli u rečenici ;

"A za sve one koji se poput muškića hitmana kriju iza kojekakvih nikova, iza kojekakvih predrasuda i vlastitih laži, sramotno i krajnje licemjerno osuđuju čin našega časnoga generala Gotovine, poručujem;
Upravo zbog takvih licemjera general Gotovina ispašta, upravo zbog takvih krpelja poput hitmana, naša HRVATSKA u krvi HRVATSKI SINOVA stvorena je prodata u sužanjstvo nakon samo 20 godina svoje samostalnosti."

ona je vrlo jasna i odnosi se na upravo takve poput tebe koji su poput Jude nazivali se ISUSOVOM UČENIKOM A PRVOM GA PRILIKOM IZDALI!!!!

P.S. To što si ti osobno razočaran, govori o tebi kalo liku koji još uvjek nije shvatio vlastiti smisao života, govori o tebi kao liku koji nema razumjevanje za one koji suprotno misle, govori o tebi kao liku koji nezreo za bilo kakve odluke izvan vlastitoga tora u kojem si kao izgubljena ovca.

Moj savjet tebi kad veće nećeš ili ne možeš ili nemaš ščim udariti po glogu, POGLEDAJ se u zrcalo i vidjet ćeš svu bjedu i jal hrvatskoga naroda, vidjet ćeš kako izgleda HRVATSKI JUDA, ako uopće vidiš dalje od vlastitoga nosa.
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća

Zadnje vijesti

Zadnji komentari

Najave

30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu 30. svibnja - Misa za poginule branitelje na Medvedgradu Povodom ustanovljenja prvog višestranački izabranog Hrvatskog Državnog Sabora i nekadašnjeg Dana Hrvatske Državnosti te dana branitelja grada Zagreba, u srijedu... Više...

Tko je na vezi?

  • 9 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal