Već nekoliko dana svjedoci smo studentskog štrajka na zagrebačkome Filozofskome fakultetu. Štrajk se do sada odvijao isključivo na Filozofskome fakultetu, ali prema najavama proširit će se i na Fakultet političkih znanosti i druge fakultete diljem Hrvatske. Sam štrajk započeo je opstrukcijom ispita iz engleskog jezika, nakon čega su studenti prekinuli nastavu, okupirali fakultet te organizirali edukativne aktivnosti i predavanja. Studentski zahtjevi odnose se na besplatno školovanje, a potporu u tome dobili su i od svojih profesora. Prema izjavama vođa ove studentske pobune od zahtjeva se neće odstupiti.
Prije svega, valja ustvrditi kako je studentska populacija do sada u Hrvatskoj bila poprilično pasivna i kako je ovo prvi puta da su studenti u Hrvatskoj okupirali jedan fakultet. No koliko se god odbijala usporedba s atenskim studentima i anarhistima, nema sumnje da je duh koji je pokrenuo studentske nemire u Ateni u bitnome utjecao i na ovu pobunu. Imajući u vidu dosadašnju kroničnu inertnost studentske populacije u Hrvatskoj, svakako treba ustvrditi da su studentske inicijative pohvalne i kako je red da se glas studenata čuje. Sadašnji obrazovni sustav i uvjeti studiranja daleko su od idealnog i promjene su nužne. No koliko su postavljeni studentski zahtjevi realni? Koliko u čitavom ovom slučaju ima i politike? Glavni moto ove studentske pobune je kako svima treba osigurati besplatno studiranje: «besplatno školovanje za sve». Zahtjeva se čak i besplatni postdiplomski studij. Komparativno gledano, u Europskoj uniji postoji niz zemalja koje imaju besplatno fakultetsko obrazovanje, no riječ je mahom o zemljama daleko bogatijim od hrvatske kao što su primjerice Švedska ili Danska. Argumenti koji bi smjerali na usporedbu s tim zemljama posve su nerealni, da ne kažemo i smiješni.
Fakultetske školarine na većini fakulteta doista jesu previsoke, ali je daleko veći problem činjenica da se za uplaćeni novac dobiva vrlo malo. Nedostatak fakultetskih predavaonica, nedostatak fakultetskog osoblja, nedostatak kvalitetno opremljenih knjižnica te nedostatak izvannastavnih aktivnosti velike su boljke većine fakulteta u Hrvatskoj. Vrijedi se stoga zapitati: nisu li se studentski zahtjevi mogli bolje, pametnije i realnije formulirati? Nisu li studenti mogli postaviti zahtjeve koji bi išli u smjeru rješavanja prethodno nabrojanih problema? Uzgred rečeno, postoje i drugi načini da se riješi pitanje studenata koji dolaze iz siromašnijih obitelji, nego da se svima omogući besplatno školovanje. Neki su primjerice fakulteti (prema utvrđenim kriterijima) takvim studentima omogućili besplatno studiranje.
Sama parola ove studentske pobune «besplatno školovanje za sve» zvuči zbilja prekrasno. Nema sumnje da će mobilizirati znatan broj broj studentske populacije. No hoće li dovesti do ikakvih promjena ili je riječ o običnoj opsjenarsko-demagoškoj mantri? Koliko je riječ o realno ostvarivom zahtjevu? Mnoge bi, naime, ova parola mogla podsjetiti na parolu šezdesetosmaške revolucije «budimo realni, tražimo nemoguće». A svi se sjećamo kako je šezdesetosmašima jedini cilj bio buniti se protiv svega i protiv svih odnosno odbacivati bilo koji autoritet i hijerarhiju. Da licemjerje bude veće, radilo se uglavnom o materijalno vrlo dobro situiranim studentima koji su s jedne strane kritizirali potrošački sistem, ali se s druge strane nisu bili spremni odreći svojih privilegija i komoditeta. Koliko im je doista bilo stalo do onoga što su zahtjevali potvrdilo se i kasnije kada su traperice zamjenili skupim odjelima i fino plaćenim sinekurama.
Velik broj profesora na Filozofskome fakultetu danas zauzimaju upravo bivši šezdesetosmaši i skojevci stoga nije nimalo čudno da podržavaju studentsku pobunu. Treba napomenuti kako se na predavanjima koja su studenti organizirali raspravljalo među ostalim i o oblicima društveno-ekonomskih i političkih sustava. Uz kritiku liberalnoga kapitalizma (kojoj se doista nema što zamjeriti!) mogli su se čuti i povici poput «vrijeme je da srušimo državu», «vrijeme je za anarhiju» i sl. Vrlo slične parole, usmjerene na rušenje sistema, autoriteta i hijerahije, mogle su se čuti i za vrijeme šezdesetosmaške revolucije. I koliko god vođe ove pobune izbjegavali usporedbu sa šezdesetosmom godinom, jasno je kako se postavljeni zahtjevi u bitnome ne razlikuju. Razlika je prisutna tek u formi, no je li i u ciljevima i sadržaju? Zanimljivo je i vrijeme izabrano za početak pobune: nekoliko tjedana prije lokalnih izbora. Iskreno se nadamo kako je riječ o slučajnosti i kako studenti nisu (možda i nesvjesno!) politički instrumentalizirani.
Aktualna studentska pobuna pozitivna je ako imamo u vidu da su studenti do sada bili gotovo u potpunosti pasivni, neizanteresirani i da ih se za ništa nije pitalo. Riječ je o nasljeđu bivšeg sistema u kojemu je bilo najpametnije ništa ne pitati niti se protiv ičega buniti. No ostaje pitanje nisu li se zahtjevi mogli kvalitetnije i realnije formulirati. Je li riječ o još jednoj romantičarskoj pobuni, pobuni koja ima političko-ideološku pozadinu ili nečemu trećemu? Vrijeme će pokazati.
Davor Dijanović
Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.
Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća
Zadnje vijesti
- Pravaška posla: Ruži Tomašić prešlo 70 HSP-ovaca .................(21. svibnja 2012.)
- Počelo suđenje za ratni zločin na sisačkom području .................(21. svibnja 2012.)
- Tadić: Čestitam Nikoliću, ne ću biti premijer .................(20. svibnja 2012.)
- Greška? - EU čestitala Nikoliću prije kraja glasovanja .................(20. svibnja 2012.)
- Linić: do konca godine riješiti nelikvidnost .................(20. svibnja 2012.)
- Opći sabor HDZ-a bira novo vodstvo stranke .................(20. svibnja 2012.)
Zadnji komentari
- Karamarko 971: Kujundžić 860
već sam pomislio da je sam Đav...
22.05., 02:47, Delić - Karamarko 971: Kujundžić 860
Kakva nevjerojatna slučajnost,...
22.05., 02:26, Domovine sin - Karamarko 971: Kujundžić 860
hr.wikipedia.org/.../... (http...
22.05., 02:06, mirna v - Četnički vojvoda Tomislav Niko...
onaj tko bude znao čitati on ć...
22.05., 01:59, Delić - Četnički vojvoda Tomislav Niko...
Nisam baniran već 12+ sati, ni...
22.05., 01:43, Ecce Homo - Četnički vojvoda Tomislav Niko...
a znamo onu izreku; *čovjek je...
22.05., 01:33, Delić - Karamarko 971: Kujundžić 860
Akcija Index pocela je 18. 9. ...
22.05., 01:31, mirna v - Četnički vojvoda Tomislav Niko...
img844.imageshack.us/.../... (...
22.05., 01:27, Ecce Homo - H.Hitrec: Nepristojni Hrvati i...
Hrvojevi tekstovi mora da te s...
21.05., 22:51, gojmir - H.Hitrec: Nepristojni Hrvati i...
***Admin Hitrec je pisac trakt...
21.05., 22:48, Daruvar - Pravaška posla: Ruži Tomašić p...
Intelektualna ništica i moraln...
21.05., 22:37, Cetina - Pravaška posla: Ruži Tomašić p...
Oni su samoproglašeni HKV-ovi ...
21.05., 22:30, Daruvar - H.Hitrec: Nepristojni Hrvati i...
Izbrisano. Članci na Portalu z...
21.05., 22:29, Daruvar - H.Hitrec: Nepristojni Hrvati i...
Novosti pišu i o hrvatskim žrt...
21.05., 22:25, Daruvar - Karamarko 971: Kujundžić 860
Pričekajte malo dok Boljunac o...
21.05., 22:23, Cetina - Četnički vojvoda Tomislav Niko...
hkv.hr/.../... (http://www.hkv...
21.05., 22:20, zmijicamala - Četnički vojvoda Tomislav Niko...
***Admin
21.05., 22:18, Daruvar - Karamarko 971: Kujundžić 860
Imam jedno pitanje. Nisam baš ...
21.05., 22:13, zmijicamala - Karamarko 971: Kujundžić 860
S ovime se u potpunosti slaže...
21.05., 22:03, Domovine sin - Karamarko 971: Kujundžić 860
U predizbornoj kamapanji je i...
21.05., 21:47, Boljunac - Karamarko 971: Kujundžić 860
Kako Karamarko misli demokrati...
21.05., 21:00, Domovine sin - Četnički vojvoda Tomislav Niko...
Te antifašiste trebao si imen...
21.05., 20:45, Daruvar - Karamarko 971: Kujundžić 860
Ovo što Vi tvrdite, osim Kara...
21.05., 20:29, Domovine sin - Karamarko 971: Kujundžić 860
Karamarko je dobar izbor
21.05., 19:25, Jbbbg
Najave
Tko je na vezi?
- 21 gostiju
KOMENTARI ČITATELJA
Koliko pouzdane su te "pouzdane informacije" i što je taj čovjek po nacionalnosti? Mislim, ako znate da je MI 6, vjerojatno znate još štošta o njemu. A identitet bi svakako bio dobrodošao. (naravno, ako nije problem).
Tocno fantom, ako znas da je MI-6, onda moras znati i jos nesto o njemu!
Golubicu izvolite, izjasnite se!
Ne treba nam MI 6 pored domaćih izdajnika. Navest ću primjer za portal Index.hr
Njega financira Soroš (koliko znam). Urednik tog portala je prostak i čovjek koji voli pljuvat po Crkvi. Da njemu pokušate objasniti da je on samo oruđe u rukama zapadnih moćnika, ne biste uspjeli. Jer on je uvjeren u svoju slobodu. No kakav profit Soroš dobiva od toga što financira taj portal? Pa jednostavno - smanjenje utjecaja katoličke Crkve, pobuna protiv domoljublja i tradicije i sve što taj portal servira...
no da ne skrećem dalje s teme...
Ako malo proanaliziramo poruke g.Goluba, vidimo da ipak ima krivo. Naime, utjecaj VB na političku svakodnevnicu RH, kroz svih ovih 19 god. više je nego očit. Od čudnih zbivanja u RH i BiH tijekom rata, preko "mirne reintegracije" i "prava manjina", do Haaga,, ali i današnjih dana, pa i ovog "štrajka" na fakultetima.
G.Golub je potpuno u pravu, kada aludira na nesposobnost ili pomanjkanje domoljubnih interesa, kao i na podložnost biračkog puka, da ne misli "svojom glavom", već onim što im medijski gospodari serviraju.
Shodno tome, dogadja se i predvidljivost izbornih rezultata, a za svaki slučaj, uvijek su tu bili i na raspolaganju, ovih dana često spominjani, "birački spiskovi" !
Jest, da su oni nekad omogućili ulazak u Parlament jednom Đapiću, kada je trebalo, ali u većoj su mjeri poslužili ostvarenju SDSS zahtjeva u "područjima od posebne državne skrbi", što je zapravo isplivalo posljednjih dana.
Naravno, da to ne bi bilo tako očito, trebalo je diskusiju skrenuti na Hercegovce i njihov utjecaj na izbor ...
Glasovanje posjednika HRVATSKE putovnice je jedna druga tema i doista je "besmisleno" nastojanje da se prikaže, kako su upravo HRVATI BiH i njihovo glasovanje, "glavni krivac" za naše budžetske teškoće danas !
No, zašto se događaju sve ove medijske predstave i zašto se, s pravom, pitamo, stoji li i iza "studentskog štrajka" neki "drugi interes", pa i Vaš g.Golube, "plavokosi MI5 suradnik" ?
Odgovor je možda najbolje dao, čuveni i svepristni u medijskom prostoru dalekovidnice, g.Žarko Puhovski, kada je kazao da su "studentski zahtjevi impotentni" !
naime, on je tada, nehotice, izrekao i pravi cilj potaknutog štrajka : to je PAD VLADE i prijevremeni ozbori !
Zašto ?
Zbog pada popularnosti HDZa, zbog vjerojatne pobjede, u takvim prijevremenim izborima, "radikalno lijevih snaga", a to su zapravo oni koji HRVATSKU vide na Zapadnom Balkanu.
U Hrvatskoj, na žalost, još uvijek, niti uz pomoć HKV bliskih ljudi, nije organizirana "politička opozicijska opcija", koja bi na predstojećim PARLAMENTARNIM izborima, mogla dobiti podrškku birača. Zato je ovo trenutak da, kako vi g.Golube kažete, rvatići, odglasaju za Čaćića, Milanovića i slične, jer su "ADEZEOVCI" medijski obljepljeni korupcionaškim i inim aferama, na svim razinama, od BMWa reforme zdravstva i Šukerovskih Coperfild-skih mađioničarskih snalaženja financiranja države !
--------------
Provociranje pada Vlade, koristeći "studente", možda je i izrežirano i u suradnji sa "onim plavokosim sa slike" g.Golube, jer se u HRVATSKOJ posljednjih 12 mjeseci značajno izmjenilo stanje duha birača. Ljudi su osjetljivi u kriznim vremenim na svoj đep, ali i silne kosti što izviru Slovenijom i Hrvatskom, uz "mafijaški očiti okoliš", otvorili su ljudima i oči, ali i jezik ! Ljudi preglasno traže "dekomunizaciju " i odgovornost za zbivanja u društvu !
Zato je jedina realna mogućnost i šansa za izvlačenje iz gliba u koji smo zapeli, izbor g. Miroslava Tuđmana za predsjednika RH. To je preduvjet, koji može dovesti do ATMOSFERE, stanja DUHA, koji će omogućiti DEKOMUNIZACIJU, pobjedu domoljubnih snaga na PARLAMENTARNIM izborima, istinski obračun s kriminalom i korupcijom!
Kozmetički "obračuni" danas, zbog EU i u funkciji cilja: "ulazak u EU da bi se "ostalo u sedlu", omogućiti će sadašnjoj garnituri politike i dalje sve benefite koje i danas uživaju (na osobnoj razini) !
G.Golube, umjesto podsmjeha i podcjenjivanja onih koji nešto u ovoj Hrvatskoj pokušavaju izmijeniti na bolje (HKV, kako predsjednik i UO, tako i sudionici ovih portalskih diskusija), mnogo bi korisniji bio Vaš osobni doprinos, u formi priloga, KAKO izmijeniti današnju Hrvatsku.
vid šta pišu srpske novine
Sada su ih komunisti poduhvatili za svoje potrebe , jer oni to znaju ,a znaju da dolaze nove političke snage dr Miroslav Tuđman ,Kerum , Jelić.......
Komunisti se najbolje osjećaju na ulici ,to je njihov teren , a situacija sporo ali sigurno ide protiv njih pa gube strpljenje.
Bilo bi dobro ako ovo potraje, da tu našu djecu podučimo na TRGU ZLOČINCA o stvarima koji vape za svenarodnim buntom! Pa neka taj bunt bude pravo Hrvatsko proljeće. Treba ući među tu našu djecu da nađu smisao svog mladalačkog buntovništva u vrijednostima koje će povijest pamtiti!
Nadam se da uredništvo portala čita ove komentare, pa vam ne moram slati e-mail. Možete ih kontaktirati na obiteljska.stranka
Pa ako se traži rješenje, mislim da su takvi poput njih najbolje rješenje. Ima potencijala, i to puno! Definitivno im je svaka pomoć dobrodošla, a vrijednosti koje propagiraju su VRHUNSKE! To se vidi i iz dosadašnjeg djelovanja njihovih članova. Svi koji su stranački neaktivni (i koji nemaju sitne ili krupne kriminalne namjere) mogu se javiti, sugerirati, podržati, pomoći, jer vjerujem da im je zaista potrebno. Pa ako što bude od toga, ne bi bilo loše da ih se podrži. Do parlamentarnih izbora ima još dovoljno vremena. Sad ili nikad.
Nedostaci o kojima pricate doista postoje, ali njihovo postojanje upravo i proizlazi iz komercijalizaci je obrazovanja. Najbolji primjer je ekonomski fakultet, koji ima realnog kapaciteta za odredjen broj studenata, ali oni uzimaju upola josh vishe. To su svi oni koji ce naravno placati studij.
Sa njima su dobili dakle previshe studenata, za isti broj profesora i prostorija zbog cega opada kvaliteta nastave. To je tako ocito.
Drugi problem tih istih studenata,koji su prekomjerno upisani samo da bi platili jest ocito njihovo manjkavo znanje,poshto su bili vjerojatno i daleko ispod crte poshto su neki bolji ispod crte morali odustati jer nisu imali novaca za placanje.
Dakle, ti isti koji novcima kupuju svoj prijemni ce sutra kupovati i ispit.
Da li je to onda slucajno?
Naravno da se onda tako srozava drasticno kvaliteta studija.
Ono shto se tamo dogadja je prava sprdacina kada se nakon akcije index napravilo da studenti mogu platiti ispit 2.000 kn kako bi na njega izashli u ljetnim praznicima,a ispiti se onda sastoje od - zaokruzivanja.
Taj problem ce nestat sa "besplatnim studiranjem" jer nece moci pohlepni profesori ganjati bemveje vec ce se baviti onim zashto tamo i primaju placu - poducavanjem.
Moj pogled na stvari mi kaze kako su se studenti doista pametni i realni.
Prvo, iako imamo jednak postotni broj katolika mi i talijani, koji i ugoshcuju drzavu Vatikan, oni nemaju poseban ugovor kojim se obvezuju placati danak. Oni iz poreza izdvajaju puno manje za vjere,a covjek sam po svojoj volji bira kome ce dati svoja sredstva, crkvi ili kakvoj humanitarnoj organizaciji.
Tih 400 milijuna kuna za glasacku mashineriju moze se preusmjerit na obrazovanje. Tim vishe da je potrebno samo 300 milijuna kuna.
U ustavu nigdje ne stoji da smo mi katolicka drzava. Stoji cak upravo suprotno,da smo sekularna drzava.
Pa ako je tomu tako,i ako si volim prigodnicki tepati da zelimo drzavu znanja,pokazimo to i na djelu.
Cinjenica je da mi nemamo dovoljno visokoobrazovno g kadra. Cinjenica jest da bi bilo shteta da bilo tko tko je sposoban zavrshiti fakultet, a takvih nit uz najbolju volju nazalost nije vishe od 15-tak posto gradjana, dakle da bilo tko tko je sposoban ne zavrshi fakultet.
Ako se doista voli Hrvatska, onda bi joj trebalo pozeljeti samo dobro,a logika govori da shto je narod pametniji da je i bogatiji.
Dovoljno je samo pogledati obrazovanje u bogatim zemljama.
I josh neshto bih dodao,kao zanimljivu cinjenicu.
Sa manjom zajednickom kasom (budzetom) smo imali besplatno zdravstvo i shkolstvo (tj placano iz budzeta),a sa kasom za red velicine vecom, mi vishe nemamo novaca za zdravstvo i shkolstvo.
To mi se ne cini kao napredak, nego tocnije kao nazadak.
A ja volim ovu zemlju,doista volim Hrvatsku i zelim da napreduje i mislim da je to jedino moguce uz drushtvo znanja.
Zato svoj glas dajem studentima u njihovoj opravdanoj borbi.
PS: ove neke komentare o MI5 i razno raznim spletkarenjima necu niti komentirati jer toga doista niti nisu vrijedni
2. I sami su studenti označili rektora kao populista. I nemam tome što dodati: www.vecernji.hr/.../index.do
3. Naravno da se samo stranke ne moraju nužno baviti politikom. Apsolutno sve danas je politika: od visoke državne politike do odlučivanja kada će neki prikrajak u Zagori ili Prigorju dobiti uličnu rasvjetu. Ono što sam želio kazati je da se nadam kako studenti nisu politički instrumentalizi rani da vode kampanju jedne političke opcije. To naravno ne znači da su svi studenti koji se bune pristaše te političke opcije; veliki broj mojih sličnomišljenik a također podupire pobunu. Kada ne bih znao koje su to osobe idejni pokretači ove pobune, možda onda ne bih mislio da pobuna ima političko-ideol ošku pozadinu. Ovako je stvar drukčija. Pobuni se u međuvremenu pridružio veliki broj studenta koji istina nemaju veze s tom pol. opcijom. Da iza ovoga ne stoji politika, onda ne bi došlo do udruživanja studenata sa sindikatima koji zajedno najavljuju veliku demonstraciju 1.5, i ne bi tražili smjenjivanje političke vlasti. Svatko tko ima barem trunku osjećaja za realpolitku zna kome će taj najavljivani skup pogodovati, a kome će će donijeti političke bodove. Da se razumijemo, osobno nisam pristaša niti jedne od dviju najvećih stranaka. Ali zašto je prosvjed pokrenut baš sada, baš pred lokalne izbore? Slučajnost? Ne, da parafraziram F.D. Roosevelta:"U politici niša nije slučajno. Ako se dogodi, onda znači da je tako bilo planirano".
4. Napisao sam da je riječ o "mahom bogatijim zemljama", a ne da ga imaju samo bogate zemlje. Ne znam kako Vam je to promaklo. A nabrojane su zemlje u EU. A to znači i razvijenije od RH. Naime, ako Brisel kaže da je Bugarska razvijenija od RH pa je prije primljena, tko smo mi da Im se suprotstavljamo?
5. Slažem se da se na fakultete prima preveliki broj studenata, a jedini je razlog tome da se ugrabe novci. Ako bi se uvodilo besplatno školovanje za sve, onda treba drastično srezati broj upisanih i pooštriti prijemene ispite. U protivnom će se napraviti sprdačina iz visokog školstva gdje će nekima fakultet postati paravan za ljenčarenje, ispijanje kava i tulumarenje po narodnjačkim kafićima (zanimljivo je kako se za to, aj-fonove i sl. gluposti ima novaca). A da će besplatni studij riješiti problem korucpije na fakultetima, ta je tvrdnja ne samo utopistička nego i presmiješna. Narod se često žali kako bi htio imat poštenije političare, profesore, liječnike i sl. E ja tvrdim da je to nemoguće jer ni narod nije pošten. Muljanje, švercanje, izbjegavanje obveza i slične "časne" radnje su popularnije kod nas i od lige prvaka. Nećemo imati poštenije političare niti profesore sve dok se i sami ne promjenimo. Bolje od ovog ni ne zaslužujemo. Društvo gdje korupcionari dociraju o korupciji i gdje se lopovi smatraju uglednim poduzetnicima neće dobiti poštenu vlast.
6. Novci koji se isplaćuju KC su obveza preuzeta međudržavnim ugovorom koji ima nadzakonsku pravnu snagu, koji se mora poštivati i koji se može revidirati samo uz dogovor obje ugovorne strane - RH i Vatikana. No moram priznati da je zanimljivo kako se vječito potežu ti novci što se daju crkvi (veći dio tih novaca inače se daje u Caritas, za gradnju škola, gradnju crkava koje su komunisti i četnici porušili itd). Ali dobro, medijska propaganda po tom pitanju radi svoje, a većina ljudi na to nasjeda. Ali se nikad neće postaviti pitanje financiranja kojekakvih nevladnih udruga, podudruga, zadruga, nadruga i pridruga od kojih ne da nema nikakve koristi, nego su se mnoge od njih iskazale po svom protuhrvatskom radu. A priče da je crkva prebogata i slično su medijske podvale koje idu od, kako bi Lenjin rekao, "korisnih idiota" koji vode riječ po internetskim trash portalima. Ako je crkva toliko bogata zašto se katedrala obnavlja već više od jednog desetljeća? Ali dobro, društvo u kojemu se najviše čitaju članci o Farmama, Big Braderima i sličnim glupostima, razumljivo je da takvo društvo nasjeda na medijske podvale. I takvo društvo neće nikada postati društvo znanja, nego, da oprostite, društvo debila ili kako bi Chomsky rekao "zbunjeno stado pasivnih promatrača".
7. Prisjetite se tko je ono izvršio državni udar u Jugi 27.3. 1941, čija ona obavještajna služba. Dakle, nije joj strano orgijati na ovim prostorima. Jednako tako nije na odmet pročitati knjige od Carole Hodge. Ali dobro da, to su već “teorije zavjere”, a od njih svi moramo biti cjepljeni ili ćemo u suprotnom biti etiketirani kao “teoretičar zavjere”. Nema pritom veze što se te tzv. "teoretičare zavjere” nikada ne ospori argumentima, nego ih se jednostavno diskreditira etiketom. Ali je, pošto etikete pale pred prosječnim pukom, čemu se truditi.
Anarhizam, kao ideja, ne znaci kaos niti nasilje i ne vidim nuzno etiketiranje kao da je to neko zlo. I krshcanstvo je kao ideja dobra, ali to nije sprecavalo pojedine ljude da ga iskorishtavaju za svoje neke potrebe (primjer samo Mlecana pri cetvrtom krizarskom ratu). Anarhizam samo nijece hijerarhijsku strukturu u kojoj hijerarhija postaje samoj sebi svrha. Iako bi hijerarhija trebala brinuti o svojoj bazi, kada baza zeli promjene ona se trudi zadrzati postojece stanje cime postaje samoj sebi svrha.
U Grckoj, istine radi, treba reci da se radilo o idiotskom ubojstvu mladica na shto su onda reagirali jednakim nasiljem. Primjer ove anarhije na FFZG-u : odrzavao se skup psihologa iz cijelog svijeta i oni nisu imali niti jedan jedini problem tijekom svoga skupa. Nitko ih nije ometao i nije im se radio nikakav problem. Poslije su doshli samo zahvaliti studentima i pohvalit ih.
2. Shto se tice rektora, studenti su ga proglasili na osnovu onog shto je radio 101 objavio. Ono shto su studenti pogrijeshili jest shto nisu ispitali tocnost vijesti koju su komentirali. Sada imamo situaciju da je rektor na plenumu u petak podrzao zahtjeve studenata, da je dan kasnije 101 po svojim rijecima opet podrzao studente u njihovom zahtjevu ali je 101 objavila kako on trazi kredite, shto je tocno u pojmu stipendije, ali ne i shkolstva, tako da je nastao namjeran ili slucajan nesporazum. No, sam je rektor drugi dan to objasnio. Dodushe, trebalo ga se nekoliko puta procitati kako bi se shvatilo shto je tocno htio rec. Ne znam shto mu je to trebalo, ali njegova volja.
3. Tvrdite opet da znate pokretace studentske pobune. Pa recite ih imenom i prezimenom jer takav nacin komunikacije, konspirativnog duha podsjeca opet na ona davna vremena od kojih smo kao toliko bjezali. U prvom dijelu kazete kako se \"nadate da nisu dio neke politicke opcije\" a onda u nastavku mrtvo hladno kazete da \"znate tko je sve to pokrenuo\". Da li znate ili se nadate? Ako znate, recite tko, jer vjerujte studenti o tome pojma nemaju i sami bi brzo takvo shto izbacili. Ono shto ovdje treba biti jasno, da prilikom takvog nacina vodjenja pobune, bez vodja, kroz plenum, stalno sa drugim osobama na funkcijama, svaka manipulacija postaje nemoguca ili teshko moguca, pa tako i ideja da netko njima manipulira. Sindikati su podrzali studente tek 3 dan, i trazili su podrshku od studenata. Zashto bi tako neshto bilo nelegitimno i odmah dokaz nekakvog politikanstva? Ponavljam, svatko se ima pravo baviti politikom, ne samo stranke. Gradjani sindikati su prepoznali u gradjanima studentima partnera da zajednicki izvrshe pritisak na vlast u ostvarenju svojih politickih ciljeva. To i dalje ne znaci da pripadaju bilo kojoj politickoj opciji kao stranci, shto vi uporno pokushavate sugerirati. Ponavljam stoti put, u uljudjenim i modernim drushtvima normalno je da grupa gradjana iznese svoj politicki stav. Politicki stav studenata je besplatno shkolstvo za sve i ne vidim da je u toj inicijativi SDP,HDZ,HSS niti HSP, a kamoli neka druga politicka opcija. Molim Vas da pazljivo pishete o tim mladim ljudima jer stvarno nisu dio nashe zajednicke proshlosti i raznoraznih politikanskih borbi na ovim prostorima.
4. Sada nekim ljudima pashe da je Bugarska vishe razvijena,a kada se govori o kocenju Hrvatske, onda su eto primljeni i oni manje razvijeni. Poanta onoga shto sam rekao nije u mjerenju vec u istini da Bugarska nije bitno niti siromashnija niti bogatija od Hrvatske. Nije niti Estonija, niti Grcka, niti Cipar, niti Malta, drzave u kojoj takodjer postoji besplatno shkolstvo. Ako cemo iskreno, negdje sam procitao da i Etiopija ima besplatno visokoshkolstvo . Dakle, nishta se time nije zeljelo reci nego da postoji i dobar dio zemalja koje nisu bogate,a imaju besplatno shkolstvo. Sutra ce,ne bojte se,te drzave biti bogate. Pogledajte Irsku ili Finsku, zemlje znanja.
5. Da ste dobro poslushali shto studenti traze,shvatili biste da ne traze nagradjivanje ljencarenja, nikad niti nisu. Ideja je da tko ljencari ispadne iz sustava \"besplatnog shkolovanja\" (ipak to na kraju drzava placa). Kvote i treba odredjivati drzava, i to putem jasnog gospodarskog plana. Mi takvog plana nemamo evo vec 19 godina. Kod nas se kvote odredjuje kako ih ko pikne koje godine. Recimo, pogledaju burzu od proshle godine i na osnovu nje odredjuju kvote. Ili nekom inercijom. To je prestrashno. Bez jasne gospodarske strategije nam i srednje shkole propadaju, kao i kvaliteta istih. Nama treba ideja drzave i cilj koliko cega zeli da bi ostvarila taj cilj. Kao bilo koji drugi gospodarski subjekt. Tvrtka ce na osnovu svog plana reci da joj treba toliko tih, toliko ovih i toliko onih te ih financirati u njihovom shkolovanju kako bi dobili takav kadar koji je sposoban iznijeti njihov gospodarski plan. Jednako je i sa drzavom. Dakle, drago mi je da se tu slazemo i nadam se da sam vam uspio pojasniti kako nitko ne podrzava ljencine. Vjerujte mi, u prosvjedima je mnogo izvrsnih studenata koji imaju i stipendije od fonda za stipendiranje djece hrvatskih branitelja. Ta mladez je toliko svjesna problema da eto dizu svoj glas kako bi svi imali jednaka prava shkolovanja, samo na osnovu sposobnosti. Moja je teza,a nju sam tu i iznio i pokushao dokazati, kako komercijalizaci ja shkolstva upravo dovodi do pada kvalitete shkolstva i korupcije u samom shkolstvu. Barem tu kod nas u Hrvatskoj. Nama je i privatizacija proshla tako kako je proshla.
6. Obveze mogu biti protuustavne ili protuzakonite. Da gospodin Sanader sada potpishe ugovor sa SAD-om kako ce svaki Hrvat dati lijevi bubreg, Vi bi ste branili taj ugovor i pozivali se na medjunarodno pravo. Drzava ima pravo i obvezu rijeshit se shtetnog ugovora. Nishta nije vjecno, pa niti drzave a onda kamoli shtetni ugovori. Podrzavam i vjerske slobode i smatram ih bogatstvom naroda i kulture. Da li Vi zelite reci kako se Italija loshe odnosi prema crkvi? Meni su ove vashe optuzbe smijeshne. Niti se Italija, niti Njemacka loshe odnose prema crkvi,a nemaju jedan takav ugovor kakav mi imamo. Doista, mi nismo katolicka drzava, to je ona prava istina. Mi smo, dapace, sekularna drzava. Ili ja doista ne znam kada je umedjuvremenu promijenjen ustav. Ja se pozivam na model kakav ima i Italija, i stvarno je zalosan nash pokushaj biti papskiji od pape. Ti novci koji sada idu crkvi nisu nishta drugo nego jeftina kupovina glasova koji propagiraju kada god su izbori. Samo pred zadnje izbore, 3 mjeseca prije njih, drzava tajno daje 70 milijuna kuna kojih nije niti trebala dati nikakvim ugovorom. Oprostite, ali moje mishljenje je da se mozemo i trebamo odnositi prema katolickoj crkvi onako kako se odnosi i Italija, i da to nije nishta sramotno. Vi tvrdite suprotno? (Shto se tice Farmi, Big Brothera i slicnih gluposti, u potpunosti se slazemo, no oni koji jednako tako misle o tim stvarima kao i Vi vjerujte da dobar dio njih u ovoj stvari misle kao i ja)
Usput,samo da nadodam, kada se vec pozivate na katedralu. Ocito je to njihov vlastiti odabir (ili pokushavaju iskamcit josh koju kunu od drzave ili grada). Primjer je samostan koji je prije 10-tak i vishe godina gradjen za potrebe nekog reda (mislim da karmelicanki). Uglavnom, pipe su bile pozlacene,sve u mramoru, a to je red koji se odrice bogatstva. Ako se dobro sjecam brojki, za njih 30 je samostan koshtao 30 milijuna maraka.
7. Vashe nazivanje bunta studenata orgijanjem stranih obavjeshtajnih sluzbi je rjecnik koji vrlo dobro na ovim prostorima obitava vec barem 60 godina. Sve su to domaci i strani izdajice. Vas ponovo pozivam da Vi koji i tvrdite to shto tvrdite, date argument. Ne smatram se nerazumnim i volio bih cuti na cemu temeljite svoje tvrdnje. 1941 mi je malo predaleka kako bi mi ona bila argument da 2009 britanski obavjeshtajci podizu bunt studenata. Neki drugi?
studenti nisu nimalo militantni, ne postizu nishta silom, ali vi bi njih najurili?
tko je onda tu militantan?!?!?
i kako bi vi to njih najurili? :-))))))))))))
sa druge strane,to su komunisti koji su punili hude jame i sada imaju otprilike 90-100 godina,ako je tko josh od njih i ziv
Mislim da se treba zapitati, ZAŠTO je studentski bunt pokrenut na Filozofskom fakultetu, a nije na pr na FERu ili Medicini ?
Pa odgovor je jasan, kada se vidi TKO su sve profesori na Filozofiji i kojoj su političkoj opciji priklonjeni !
FF je fakultet drushtvenih znanosti i kao takav ima punu drushtvenu svijest, koju naravno da manje imaju FERovci ili PMFovci. No, ako pogledate listu podrshke, vidjet cete da PFMovci u potpunosti podupiru zahtjeve studentske inicijative.
Na FF postoje predmeti filozofije, kroatistike, psihologije, sociologije, povijesti... Dakle, njima i jest duznost na njihovom studiju ozbiljno promishljati o drushtvu u kojem zive, i u kojem ce danas sutra i sami djelovati vecinom kao oni koji prenose znanje.
Profesori su se na fakultetu, istine radi, pridruzili studentima tek u srijedu, kada su to izglasali na vijecu FFZG-a. Dakle, nisu prije bilo ukljuceni. Istine radi, prikljucili su se nakon vishesatnih razgovora sa predstavnicima studenata koji su im detaljno objasnili shto traze i zashto to traze.
Prozivanje komunista koji imaju 90-100 godina kao pokretace ovog studentskog bunta je u najmanju ruku smijeshno, da ne nazovem kakvim gorim imenom.
Prozivanje nekakve sotone, u josh je vecu ruku smijeshno.
Stavovi koje iznose studenti mnogo su blizi Isusu i njegovom nauku o jednakosti ljudi i njihovim prirodnim pravima za znanjem, nego shto je to neshto sotonski. Od g. Pelitzera mi to izgleda kao da lopov vice drshte lopova.
Mnogi mladi ljudi,ponavljam , koji su ukljuceni u ovu akciju imaju izvrstan uspjeh, imaju stipendiju fonda za shkolovanje djece hrvatskih branitelja.
Ako pljujete te mlade ljude, pljujete i njihove roditelje, a time obezvredjujete domovinski rat.
Gospodin Pelitzer potpuno promasheno poziva na nekakvo najurivanje studenata. Prvo, kako je on to zamislio?
Sveucilishte je potpuno ustavom autonomno, i svako upadanje silom tamo bilo bi direktno krshenje ustava.
Metode koje zaziva gospodin Pelitzer su upravo sotonske. Protiv pravde i reda, sa primjenom sile gdje inace sile nema.
Ono shto ova mladez porucuje je tako jednostavno, i zaista nema potrebe politizirati i strancariti oko toga.
Besplatno preddiplomsko, diplomsko i poslijediplomsk o shkolstvo.
To je jedino shto traze, nikakvu smjenu vlasti. Neka im to daju, i prosvjedi ce istog treba biti prekinuti.
Nema tu nikakvog sotone. Ko shto je nije bilo u cijeloj onoj inkviziciji. Ili ako je,bila je na drugom mjestu, onih koji su provodili tu inkviziciju.
Nadalje, ocigledno je studentski pokret tempiran za proljece, kada se priroda budi.
Gospodine Jarda, mozete li evo Vi reci kada bi to bilo prikladno vrijeme akcije za ostvarenje opravdanih zahtjeva, sa kojima se, ako sam dobro zakljucio, i vi slazete?
Najlakshe je retroaktivno povezivati ono shto se zeli povezati. Takve npr. zovu i generalima poslije bitke.
Nadalje, ja se slazem sa Vama da postoji kolonijalna politika VB, SAD-a i drugih nekih velikih zemalja.
Ali, dozvolite da Vam ukazem koliko je smijeshno ovu mladez povezati sa tim.
Naime, svakome je poznato da kolonijalist, da bi mogao shto lakshe vladati nad nekim, mora taj narod shto vishe drzat neobrazovanim. Mislim da cemo se oko toga slozit.
Shto manje svijesti u nekoga, znanja i obrazovanja,to laksha manipulacija njime. To je toliko puta kroz povijest pokazano da nema smisla na tu tezu previshe gubiti vrijeme.
Dakle, cilj nekog kolonijalizma nije omoguciti nekom narodu slobodno shkolovanje, vec upravo suprotno.
Logika onda nalaze da se sa sigurnoshcu moze reci da kolonijalisti, ma koji oni bili, zasigurno ne stoje iza ovog studentskog prosvjeda, jer oni ishcu znanje za narod.
A shkolovan narod nije podjarmljen narod.
Taj zahtjev WTO-a je u cistoj suprotnosti sa poveljom UN-a o pravu svakog covjeka na znanje i obrazovanje.
Sa novcem bi to pravo imali samo oni bogati. Ili oni koje bi kupili oni bogati.
Vama i meni je jasno da imamo suprotne politicke stavove. I to je ljepota demokracije.
Ono shto bi i Vama i meni trebalo biti zajednicko, a to je ne samo ljubav prema Hrvatskoj, vec i sprjecavanje bilo kakvog neoliberalnog neokolonijalist ickog pokushaja podjarmljivanja Hrvatske.
Obrazovanje mora biti dobro citave nacije,kao i njezino vlasnishtvo.
Ako niste primjetili, dozvolite da Vam pojasnim , jer Vaše riječi to traže:
" Ako pljujete te mlade ljude, pljujete i njihove roditelje, a time obezvredjujete domovinski rat!"
Pročitate li što Vam g.Pelitzer piše ("vaš tekst: "Od g. Pelitzera mi to izgleda kao da lopov vice drshte lopova."), kao i ono što sam ja napisao, mislim da je jasno kako ne postupamo na način na koji Vi sugerirate !
Samo se ukazuje na znakovitost IZVORA bunta i manipulacije, posebno s parolom "Hoćemo besplatno Sveučilište", jer još samo nedostoje parola: "hoćemo radnike na Sveučilište!", iz nekih drugih vremena, pa da bude sasvim jasno tko pobunu organizira!
Ma kako vi lijepo zborite o studentima Filozofije ("...FF je fakultet drushtvenih znanosti i kao takav ima punu drushtvenu svijest, koju naravno da manje imaju FERovci..."), no ja vas uvjeravam, da je ta "društvena svijest" bila na FERu 1971. i te kako jasno izražena...
Ne bez razloga i g.Puhovski, naziva studente "impotentnima u zahtjevima", zamjerajući im premali radikalizam !!!
A studenti NISU radikalni, jer "netko" ipak usmjerava nivo "radikalizma", u skladu s današnjim trenutkom.
Ovako, ispada kako je buna sredstvo, da se "makne" Primorac i još neki... U prijevodu, borba za stolice ministarstva, "onih u sjeni", koji studentima "oduzimaju vrijeme za učenje, sada kada se rokovi proibližavaju....
Savjetujem Vam da još jednom dobro pročitate što u svom tekstu piše akademik Barišić ! Tu je sve rečeno !
Vrsni /studenti/ stručnjaci Hrvatske su dobro došli V.B.i drugima,jer se lako ljude može kupiti i tu se vidi da im kolonijalna svijest još uvijek ubire plodove,na račun siromašnih.Još uvijek i u Europi.
Gospodin Pulitzer je rekao slijedece,citir am :
"Studenti su samo instrument , a u pozadini su oni koji su - u krajnoj instanci- napunili Barbarin rov u Hudoj Jami!Ne ide se po atenskom-grčkom scenariju do kraja, jer zna - sotonski mozak- da ne bi imali ove simpatije , koje, nažalost, imaju od naivnih i onih koji , olpravdano, imaju što prigovoriti vladajućima! Treba tu militantnu , anarhiji sklonu manjinu , najuriti i , osigurati normalno funkcioniranje Sveučilišta!"
Dakle, jasno je rekao da iza ove akcije stoji sotonski mozak i kako treba tu militantnu manjinu najuriti sa sveucilishta.
Ja sam samo iznio saznanje koje imam, da tamo ima i djece roditelja koji su hrvatski branitelji, koji primaju i stipendiju fonda za shkolovanje djece hrvatskih branitelja.
Njih nazivati sotonistima, i njih najurivati, ne znam po kojem pravu, je po meni vrijedjanje domovinskog rata.
Jer ne samo da su se branitelji borili za pravedno drushtvo, shto cete se vjerujem barem deklarativno sloziti,vec se i njihova djeca,istih tih gena,bore za jednako takvo drushtvo.
Izvor "Hocemo besplatno shkolovanje" nema nikakve veze sa ikakvim radnickim ili komunistickim parolama, iako osobno nemam nishta protiv njih,dapace.
Izvor slogana "Hocemo besplatno shkolovanje" jest u povelji UN-a o pravu covjeka na shkolovanje i obrazovanje. Isto tako izvor mozemo naci u korjenu krshcanstva, jer Isus je govorio o pravu svakog covjeka da spozna, da zna istinu.
Sveucilishte je samo covjekov pokushaj da sazna upravo to shto Isus od ljudi i trazi.
Dakle, povezivati na opravdanu teznju studenata sa komunizmom, jednako se moze uciniti i sa krshcanstvom kao i kapitalizmom kao ideje.
Jer svi oni u svojoj filozofiji promicu vrhunske ljudske vrijednosti, shto obrazovanje i znanje svakako jest.
Shto se tice FERovaca i '71, i tada je bunt krenuo sa FFZG-a, i tko kaze da se sutra nece FERovci pridruziti ovom buntu?
Studenti PMFa,npr. u potpunosti podrzavaju zahtjeve Nezavisne studentske inicijative za besplatnim shkolstvom (ako sam dobro upamtio ime inicijative).
Gospodin Puhovski ima pravo na vlastito mishljenje,i ono moze jednako biti netocno kao i tocno. Vi ga vjerujem sada citirate jer ste njegov oponent,barem politicki, pa eto,cak i Vashi tako misle.
Pogreshka koju cijelo vrijeme ovdje cinite jest povezivanje te mladezi sa strankama i neakvim zakulisnim igrama.
Jedino tko zaista tu zakulisno igra doista jesu stranke. Pokushavaju svaka na svoj racun zaraditi na prosvjedima. Svijest ljudi kako politiku kroje samo stranke jest svijest ljudi odraslih u komunizmu i pod teretom komunizma, ma koliko danas nazivali svoje ideje demokrshcanskim a,liberalnima ili ne znam kakvima.
Naravno da ova politicka ideja o besplatnom shkolstvu nije od jucer, jer niti problem nije od jucer. Naravno da su i proshle godine pokushali prosvjednim skupom promijeniti stvar.
Gradjanska inicijativa oko neke politicke ideje je neshto shto ne samo da je legitimno vec i ono shto demokraciju stvarno cini demokracijom. Vani je to normalno, mi se tu sablaznjavamo i u pravom duhu kakav ovim prostorima vlada vec 60 godina trazimo i "vidimo" razne svoje stvarno i nestvarne neprijatelje, unutarnje i vanjske.
Ponavljam, kada bi se danas prihvatio zahtjev studenata od strane vlasti koja ima jedina mogucnost to i ispuniti,danas bi taj prosvjed prestao.
Ne trazi se nishta vishe,nema smjene vlasti,covjeka ili stranke. Pojedinac tamo moze to zeljeti, kao shto neki pojedinac tamo to i ne zeli, ali to nije zajednicki stav plenuma.
Ako mogu dobiti link na ono shto je rekao akademik Barishic kako bih mogao komentirati shto je akademik i rekao.
Mislim, ja nigdje nisam tvrdio da kolonijalne sile zele shkolovan narod, dapace, upravo suprotno. I iz te premise izvlacim vrlo logican zakljucak kako iza ovog jasno ne stoje kolonijalne sile, shto tu neki pokushavaju u panicnom trazenju poznatog neprijatelja, jer ovaj zahtjev koji studenti upucuju upravo i idu u korist toga da narod bude shkolovan.
Cinjenica je u brojkama da nam je presjek drushtva shto se tice obrazovanog kadra jako losh, da ne velim kritican.
Nazalost,niti na ovom portalu ne mogu se oteti dojmu da mnogi promishljaju upravo komunisticki, dok ovi mladi ljudi sa komunizmom imaju veze koliko i sa americkim nogometom.
Drugi, korupcija, ce se upravo i dobrim dijelom rijeshiti besplatnim shkolovanjem i/ili boljom provedbom bologne odnosno odustajanjem od iste, shto sam dao kao primjer na Ekonomiji gdje ovakva sadashnja klima upravo korupciji i pogoduje. To treba mijenjat, korupciju sa sveucilishta protjerat (no,ne bi li svugdje trebalo korupciju protjerat? Iz stranaka najvishe).
Sada ste uvrijedili dobar dio hrvatskih branitelja i sam domovinski rat.
Trebate se sramit sebe, svog odgoja. Namjerno nisam rekao i stavova, poshto stav nije opasan. Ljudi su opasni.
Studenti iz tog legla,kako ga vi neartikulirano nazivate, su djeca hrvatskih branitelja, koji su za razliku od vas zapjenjenih kavanskih prdekala, drushtveno svjesni i vole ovu zemlju. Oni svoje neistomishljeni ke ne vrijedjaju, ne nazivaju ih sotonistima (!?!?!? pobogu, shto je pogreshno sa Vama?) i ne pozivaju na nikakvu silu. Ti mladi ljudi, djeca hrvatskih branitelja, shto vi kladim se niste bili jer fronta nije bila u mracnim birtijama na rubu Zagreba, hoce razgovarati, objasniti svoj stav i cuti tudji.
Iako nema nasilja, vi ih nazivate bombashima.
Vi vrijedjajuci djecu hrvatskih branitelja, govoreci kako su iz nekakvih legala, vrijedjate domovinski rat. Samo, nazalost, niste toga svjesni.
Vi ste bolesni, i trebate se lijeciti. To Vam kazem za Vashe dobro, jer ne shtetite niti meni,niti tim divnim mladim ljudima. Vi shtetite samo sebi.
Ja nisam dovoljno strucan da bih sa Vama vishe vodio ikakav razgovor.
Jedan uljudbeni pozdrav.
Studenti udju, procitaju proglas, zamole za razumijevanje i za prekid nastave/kolokvi ja. I ako ih se ne poslusha, pocnu pjevati i plesati.
Nema, ponavljam, nikakvog nasilja. To nije rulja, nisu niti zivotinje da su iz nekakvog legla Gospodine Mosh Mislit covjece(TM) Pelitzeru.
Nasilje zagovarate upravo Vi,
.....
, koji bi sve buzdovanom rjeshavalo.
.....
Bez ovakvih uvreda, Admin
Tko ce Vas onda itko relevantan i mladji od 50 ikad ozbiljno shvatiti kada govorite kako Vi u biti ljubite, kako cijenite i kako se borite za nekakve ispravne ideale?
Da li Vi znate,gospodine Admine, da su tamo djeca hrvatskih branitelja, i da prozivat njihovu djecu da dolaze iz koje kakvih legala ne samo da vrijedja te hrvatske branitelje, vec vrijedjanjem hrvatskih branitelja vrijedjaju i domovinski rat.
Molim Vas da u tom duhu ili izbrishete nesnosne uvrede koje je isprdio doticni Pelitzer, koji ocito ima neshto protiv obrazovanja ili ostavite moj odgovor njemu koji takve njegove stavove naziva pravim imenom.
Budite poshteni, pa cu Vam barem to priznat.
Izbrisane su osobne uvrede što ćemo i dalje činiti. Izraz \"crveno leglo\" je uvredljiv, međutim, ostavljen je jer sadrži prvenstveno političku procjenu, a tek onda uvredu. Ipak, očekujemo da se takvi izrazi nadalje izbjegavaju.
Komentare čitatelja treba razlikovati od stavova koji mi objavljujemo na Portalu. Zato Vas upućujemo na brojne članke koje smo objavili na temu studenskih prosvjeda, počevši od onoga današnjeg akademika Slavena Barišića, ovoga gospodina Davora Dijanovića, pa nadalje.
I upravo to zorno pokazujete.
Meni je iskreno, smijeshno gledati Vas kako isprazno "pronalazite" Vama znane neprijatelje, jer ste se evo prvi put na ovim prostorima susreli sa necim ovakvim. I u svojoj nemoci da si objasnite, vidite crvene vragove ili shpijune MI5,6 a mozda cak i 7.
Kazete kako parole naravno,nisu komunisticke, ali Vama je to uspio biti dokaz da su upravo oni zato i komunisti, samo prikriveni. To je Vama dokaz.
Fantasticno, moram priznat. A i zabavno.
Pa onda teorija o britanskoj tajnoj sluzbi.
Neki su se cak tu i slozili samnom da svaki kolonijalizam, bio on neokolonijaliza m, prvenstveno sebe hrani iz neobrazovanja naroda kojeg zele podjarmiti.
Al' onda i dalje mogu govoriti o kolonijalnom uplitanju britanaca u hushkanju studenata da - pazi sada - poboljshaju obrazovanje naroda.
Dakle, Vash nacin promishljanja nema veze sa zdravom logikom, i to je eto vrlo jasno.
A shto se tice Kube, bolje ne pricajte neshto shto ne znate, iako po gornjem textu, ne bi Vam to bilo prvi put.
Vidim, josh uvijek u glavnom textu niste ispravili ono shto ste i sami priznali da ste pogrijeshili.
Zar je to Vama neko objektivan komentar?
Normalno Vam je svjesno pisati neistine?
Odgovor, iskreno, niti ne ocekujem.
Srdacan pozdrav.
Za vlastito dobro.
Dodushe, razlika je samo u tome shto ja njega ne prozivam kao crvenog, pa eto, valjda zato moje mora biti izbrisano.
Lijep pozdrav.
Prozivat neokolonijalist e samo iz populistickih razloga me stvarno navodi na ismijavanje.
Neokolonijalizam bi sve poduzeo bash suprotno zahtjevu studenata kako bi imao shto neobrazovaniji narod,i to se zove logika.
Vi niste zapoceli sa MI6, ali ste jasno dali (u tocki 7 svog odgovora meni) na znanje kako i sami podrzavate tu teoriju. Zato ju i Vama spocitavam, i ne znam cemu sada Vashe takvo iscudjavanje?
Shto se pak tice novaca KC, niste mi odgovorili na moje vrlo jednostavno pitanje. Da li se Italija loshe odnosi prema KC?
Volio bih cuti Vash odgovor (odgovor bi trebao biti tako jednostavan).
Nadalje, Vasha tvrdnja kako ja Vama nisam odgovorio niti na jedno pitanje jednostavno nije tocna, iako ovako u raspravi dobro zvuci.
Dao sam Vam u svih 7 tocaka, tocku po tocku odgovor na svako Vashe pitanje koje ste mi postavili tocku po tocku.
No, ja evo josh uvijek cekam neke odgovore od Vas.
Dakle, kao shto sam vec rekao, ali vidim da cu morati ponoviti, sada imate da fakulteti, pogotovo neki, pomamljeni novcima kako bi vozili bemveje, upisuju vishe ljudi nego shto realno mogu progutati.
Tako opada kvaliteta nastave.
To prvo.
Drugo, koje se nadovezuje na prvo. Imate za slucaj primjer Ekonomiju.
Za korupciju je uvijek potrebno dvoje, onaj tko daje i onaj tko uzima.
Recimo da imaju mjesta za 1000 ljudi, oni upisuju 1500.
Sada je situacija da recimo samo 500 ne placa (iako mislim da je to i manje).
I shto se sada dogadja?
500 pametnih, bogati i siromashni ne placaju, a ostalih 1000 samo koji placaju. Dakle, nece se upisati slijedecih 1000 studenata, vec slijedecih 1000 koji zele i mogu platiti. Mnogi koji su se plasirali od 500-1500 mjesta ne mogu platiti. Pa upadaju oni koji su daleko ispod 1500. mjesta, na njihova mjesta.
Koji imaju i spremni su platiti.
E, takvi ocito loshi buduci studenti, imat ce naviku placanja.
Kako se dalje stvari odvijaju,nije teshko predvidjeti.
Dakle, moja je teza da dobar dio kvalitetne nastave i korupcije rjeshava besplatno shkolstvo.
Ostali dio neka rijeshi policija.
Slazem se da je mentalitet takav kakav je. Rjeshenje je bash u kvalitetnom i svima dostupnom shkolstvu kako bi imali shto vishe kvalitetno obrazovanih ljudi koji bi podigli svijest i kvalitetu drushtva.
Shto se tice KC,niste mi odgovorili do kraja na pitanje, vec samo Vash osobni stav.
Italija ima otprilike jednak relativni broj vjernika, pa to pitanje imaju drugacije rijesheno.
I nitko se tamo ne buni, a najmanje KC.
Vjerujte mi, iskreno volim misli Isusa, i uz mnoge devijacije KC kojih je do sada bilo, mislim da ima tamo kvalitetnih svecenika, neopterecenih politikom i materijalnim vec onim za shto su se i zaredili, dakle duhovnim.
No, mi nismo katolicka drzava, niti uz veliku 88%-tnu rimokatolicku opredijeljenost.
Mi smo ustavno sekularna drzava, i zao mi je shto tako nismo i uredjeni.
PS: kada se kaze da se svakom omoguci besplatno shkolovanje, naravno da se misli kako ne bi trebao novac biti taj uteg koji razdvaja studente od onih koji ne studiraju,vec samo sposobnost, a slozit cete se kako je sposobnih za studije kakvih 15-tak postotaka. Pa kad ih je tako malo, treba svakom dati shansu kako bi ovo nashe drushtvo mogli izvuc i napokon otrgnut okovima proshlosti.
Meni je najveca ljepota ovog bunta upravo ta nestranacnost, kada prvi put kod nas imamo nekakav regularan politicki zahtjev od strane neke obicne gradjanske inicijative.
To i anonimnost je ono shto ovaj bunt cini uspjeshnim, za razliku od svih dosadashnjih.
Profesori nisu bili za taj bunt, barem ne vecina. Profesori su se pridruzili buntu nakon shto im je delegacija plenuma objasnila stav inicijative i vishesatnih razgovora sa njima, glasanjem 17 glasova.
Tako da oni nisu mogli biti pokretaci.
No, i da je netko od njih bio pokretac, ja ne vidim problem.
Ova inicijativa ne trazi promjenu vlasti i ne mijesha se u stranacki zivot. Ova inicijativa trazi jednu plemenitu i dobru ideju, korisnu za drushtvo, i nije mi jasno zashto neki uporno politikantski koriste tu hvalevrijednu inicijativu.
Daklen, CK HDZ-a, koji glumi demokraciju ne može nikad biti ona vrijednost s kojom bi se studenti identificirali. Nažalost, to Vam garantiram jednako kao i da će projekt Miro Tuđman-predsjed nik doživjeti totalni fijasko, mada je vjerojatno bolji kandidat od sviju do danas predloženih. Onaj tko ga gura i pravi mu lepe oči ne želi Miri ništa dobro, bar ne svijesno. Za te stvari treba imati malo veće znanje, hrabrost i lucidnost a to vi nemate.
iskoristili Domov. rat za oslobodjenje Hrvatske.
U obranu Hrvatske su stali svi, bilo je to pitanje opstanka cijele nacije. Za to se takova
solidarnost i zajedništvo više neće ponoviti.
Samo Hrvati - kukavice - su ostali po strani.
Slazem se o pocetku rata i kako je do njega doshlo, osim da je najvishe umijeshan SDB, ali mislim da je ovo tema o studentima, pa ne bih ovdje.
Mislim da je upravo pokushaj stranacke politizacije studentskog politickog zahtjeva upravo nemusht pokushaj izgubljene garniture izrasle u i na komunizmu. Zbunjuje ih da politicki zahtjev (besplatno shkolstvo za sve) dolazi iz neke gradjanske inicijative. Zbunjuje ih i da nema vodje. Mozda to i ponajvishe.
Ne znaju se protiv toga borit. Nemaju koga ocrnit. Nemaju o kome iskopat prljavshtine. Nemaju koga potkupit. I bash zato priznajem ovim mladim ljudima izuzetnu pamet i inteligenciju.
Gospodine Mislav, samo mi je zao shto to niste sve to primjetili dok su Vashi istomishljenici poceli tu mene neartikulirano vrijedjat.
Mene inace ne smeta niti se bojim drugacijeg mishljenja. Volim sa takvim mishljenjem preispitat vlastito. Niti sam uvijek u svemu u pravu, a i ako mogu nekom na neshto ukazat i uvjerit ga, niti to nije za bacit.
ovo je predivno