Hrvatski tjednik
 

 Je li i Branka Valentić, ravnateljica Hine, krivotvorila životopis?

Branka Gabriela Valentić, koja je na mjesto ravnateljice Hine došla s mjesta glasnogovornice Hrvatske stranke umirovljenika (HSU), jedne od stranaka Kukuriku koalicije, krivotvorila je svoj životopis kako bi se domogla brankačelnog mjesta nacionalne agencije, poput Željka Rogošića koji je prošli tjedan zbog toga dao neopozivu ostavku na mjesto glavnog urednika HTV-a 1.

Prema pouzdanim informacijama, Valentić ne ispunjava uvjete iz natječaja - pet godina iskustva na odgovarajućim uredničkim poslovima pa nije mogla, što je bio jedan od uvjeta natječaja, priložiti rezultate rada.

U svojem je životopisu navela da je bila više od 10 godina urednica u Vjesniku. Njezine bivše kolege, međutim, ne sjećaju se da je ikad bila urednica, a kamoli vodila neku redakciju da bi mogla ispuniti uvjete iz Hinina natječaja za koje je bilo potrebno odgovarajuće radno iskustvo na rukovodećim i menadžerskim poslovima te, prema uvjetu iz natječaja, priložiti rezultate rada.

U svom je životopisu prešutjela da je svojedobno bila dopisnica, doduše vrlo kratko, nekih srpskih medija. Njezine kolege tvrde da je bila dopisnica beogradske Politike iz Zagreba, što joj je sredila njezina vjenčana kuma Lynne Montgomery dok je suprug bio američki veleposlanik u Beogradu. Zašto je Valentićka prešutjela tu svoju epizodu, nije jasno, budući da nije ništa loše bilo biti dopisnik te poznate izdavačke kuće. Ovako, svojim stavom, sama stvara predrasude o svome radu.

Opomene novinarskoj vijeća časti

O važnosti njezine novinarske karijere na svojevrstan način svjedoče dvije opomene Novinarskog vijeća časti - HND-a iz 2006., kada je zbog teksta u Vjesniku od 5. prosinca ValentićU svojem je životopisu Branka Valentić navela da je bila više od 10 godina urednica u Vjesniku, ali njezine se bivše kolege ne sjećaju da je ikad bila urednica, a kamoli vodila neku redakciju. Uz to, prešutjela je da je bila dopisnica beogradske Politike, što joj je sredila njezina vjenčana kuma Lynne Montgomery dok je suprug bio američki veleposlanik u Beogradu.2005. pod naslovom 'K. Butorac žrtva privatnih interesa' povrijedila članak 4. Kodeksa časti hrvatskih novinara, koji obvezuje novinara da iznosi istinitu, uravnoteženu i hina1provjerenu informaciju, navodeći osobe i ustanove od kojih je informaciju dobio, osim, ako želi zaštiti izvor, naime, članak 16. govori o posebnoj odgovornosti kada se piše o djeci.

Novinarsko vijeće časti izreklo joj je opomenu, jer se u navedenom tekstu ne uočava potreba da izvor informacije bude zaštićen, a i činjenica da u tekstu na sedam mjesta stoje formulacije poput 'navodno', 'iz pouzdanih izvora', 'prema pisanju medija', 'doznajemo' i slično, najbolje govori o kršenju članka 4. Kodeksa časti hrvatskih novinara. Prekršen je članak 16. Kodeksa s obrazloženjem da stoji primjedba podnositelja zahtjeva da su u takvim tekstovima 'dodatno traumatiziraju djeca koja su u tretmanu ustanove'.

Drugu opomenu dobila je 2005. za tekst o Domu u studenom 2004. objavljenom u Vjesniku zbog kršenja članka 1. kodeksa časti jer se nije rukovodila općim načelima i etikom novinarskog poziva i poštivala osnovno novinarsko pravilo da zatraži mišljenje druge strane. Navode kako je osim toga u svome tekstu interpretirala još neobljavljeni demantij, odnosno pismo radnika Doma, nastalo kao potpora ravnateljici, a koje nije objavljeno.

Danas takva osoba, koja ne ispunjava uvjete niti ima potrebna znanja i iskustva, potpuno nekompetentna, provodi bez plana i programa te odobrenja Upravnog vijeća, restrukturiranje u Hini. Time nanosi ogromnu političku i financijsku štetu nacionalnoj agenciji, a tzv. restrukturiranje maska je za političke čistke i obračune s nepodobnima.

Posebna sjednica Odbora za medije o stanju u Hini

Saborski Odbor za medije prošli je tjedan najavio posebnu raspravu na idućoj sjednici o stanju u Hini, koju je inicirala zastupnica HDZ-a Sunčana Glavak. Povod je 56 otkaza koje u sklopu tzv. restrukturiranja želi podijeliti ravnateljica. Predsjednik saborskoga Odbora za medije, laburist Branko Vukšić, najavio je 23. svibnja da ne vidi razloga da Odbor ne zatraži punu informaciju od Upravnog vijeća i ravnateljice Hine, kako bi se na najkompetentnijem mjestu izbjegli spinovi, hina2za što je Sunčanu Glavak optužio Goran Beus Richembergh (HNS). Glavak je rekla da je u Hini u tijeku proces restrukturiranja u kojem će, kako tvrdi, bez posla ostati 56 ljudi te da se pod krinkom restrukturiranja, događa čistka ljudi. Na to joj je Beus Richembergh uzvratio da to nije točno i da se radi o spinu.

Uprava Hine, nakon što je objavljeno izvješće sa saborskog Odbora za medije, promptno je demantirala navode Sunčane Glavak, ističući kako njezine tvrdnje nisu samo netočne, nego i zlonamjerne te iznesene isključivo u dnevno-političke svrhe. Ravnateljica u pismu iskazuje žaljenje što se prije 'iznošenja neistina na Odboru za medije nije konzultiralo barem legalno izabrane predstavnike zaposlenika u Hini - Radničko vijeće i Sindikat novinara Hrvatske - podružnica Hine, koji su aktivno uključeni u proces restrukturiranja od samog početka, ako se već nije konzultirala Uprava'.

Koliko su Radničko vijeće i podružnica Sindikata Hine neovisni pokazat ćemo kasnije. Tri posljednja tjedna Hina ne prenosi komentare Glasa Koncila koji su više manje redovito prenošeni od osnivanja nacionalne agencije. Za tim komentarima uvijek je vladao znatan interes od strane korisnika servisa pa nije jasno je li riječ o 'ušutkavanju' Glasa Koncila ili nečem drugom. Profesionalnih razloga svakako nema jer su i u stranim diplomatskim misijama u Zagrebu te komentare sa zanimanjem čitali. Neki su u odluci novog glavnog urednika Serđa Obratova da isključi Glas Koncila prepoznali ostrašćenu cenzuru, nepoznatu od vremena komunizma.

Preferiranje Ostojića i stopiranje Bandića

Medijski korisnici Hinina servisa u posljednje vrijeme upozoravaju na znatno srozavanje kriterija po kojima se objavljuju informacije. Tako se pitaju je li se Hina uključila u kampanju protiv jednog od kandidata za zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića. To ne bi trebalo biti čudno ako se zna da je suprug glasnogovornice ministra zdravlja i SDP-ovog kandidata za gradonačelnika Ranka Ostojića, unaprijeđena dolaskom novog glavnog urednika na mjesto pomoćnika urednika unutarnje politike. Stoga ne iznenađuje objava priopćenja Juris Protecte po vrlo upitnim kriterijima za agencijske standarde, u kojem se poziva Zagrepčane da glasuju za Ostojića jer je manje zlo od Bandića.

Političke čistke u Hini

Nezakonito izabrana ravnateljica Hine, ranije glasnogovornica HSU-a Branka Valentić, koja nije ispunjavala uvjete iz natječaja za to radno mjesto, uz pomoć glavnog urednika Serđa Obratova kojeg je nelegalno izabrala i uz pomoć njegovog fd30838d72370468d838288baa97c5cdkKampanjaHina se uključila u kampanju protiv Milana Bandića, kandidata za zagrebačkog gradonačelnika. To ne čudi ako se zna da je Damir Margetić, suprug glasnogovornice ministra zdravlja i SDP-ovog kandidata za gradonačelnika Ranka Ostojića, unaprijeđen u Hini na mjesto pomoćnika urednika unutarnje politike.uma i sindikalca Andreja Matijaševića, te dvojice muževa glasnogovornica dvaju ministara - zdravlja i financija (Rajka Ostojića i Slavka Linića) provodi politički motiviranu čistku nepodobnih u Hini. U dogovoru s glavnim urednikom, njegovim kumom i glavnim sindikalcem Matijaševićem te predsjednikom Radničkog vijeća Nenadom Bachom (suprug glasnogovornice Slavka Linića) i Damirom Margetićem (suprug glasnogovornice Rajka Ostojića, ministra zdravlja i kandidata za gradonačelnika Zagreba) zbog navodno potreba procesa restrukturiranja, poslala je Upravnom vijeću Hine da potvrdi prijedlog za ukidanje čak 56 radnih mjesta i to izmjenom postojećeg Pravilnika o sistematizaciji. 'Ukinutima', zapravo izbrisanima, preko posrednika Serđa Obratova poručuje da za njih možda ne će biti mjesta u Hini.

Sve to bez ikakvog zakonskog uporišta, odobrenog plana restrukturiranja i bilo kakve logike, osim šikaniranja nepodobnih zaposlenika-novinara, urednika i drugih, protuzakonitog i politički motiviranog degradiranja ili bacanja na cestu jednih da bi se privilegirali politički podobni, koji će odraditi zajednički im cilj: zaobilaženje istine i ublažavanje teške političke i društvene stvarnosti u maniri partiji lojalnih društvenopolitičkih djelatnika. Možda Hina nije toliko medijski atraktivna, no kao jedina agencija, iznimno je važna za oblikovanje slike o svim događanjima kako u Hrvatskoj, tako i u agencijskoj razmjeni u Europi i šire. A ovdje je riječ o daleko većoj aferi od one s 'kumom Željkom Rogošićem' na HTV-u (inače bratom Branke Radman koja je urednica u vanjskoj politici u Hini i udana za brata ravnatelja HRT-a Gorana Radmana).

Političke, kumske i prijateljske veze

U prvoj fazi Valentić je pokušala instalirati Margetića na mjesto glavnog urednika Hine, ali je odustala, jer je isplivao na površinu najveći gaf u povijesti agencije - Margetić je 'prespavao' smrt prvog predsjednika Franje Tuđmana, pa je Hina za svima kasnila dva sata. Glasnogovornik tadašnjeg Ureda predsjednika Tihomir Vinković bio je rekao kako je o smrti prvog predsjednika najprije želio obavijestiti Hinu, ali hina-102tamo se neuobičajeno na višekratne pozive nitko nije javljao.

Natječaj za glavnog urednika je nelegalno poništen jer se prema statutu trebao birati sljedeći kandidat na istom natječaju, no protuzakonito je raspisan novi na koji se javio drugi podobni kandidat - Serđo Obratov i u konkurenciji kandidata s daleko boljim životopisom, na prijedlog ravnateljice, imenovan je glavnim urednikom. Obratov je prije te važne funkcije vodio podredakciju crne kronike te bio 'šef' sebi, svom kumu Andreju Matijaševiću, te još jednom novinaru. Dakle, od vođenja i rukovođenja ima iskustva u vođenju svog kuma i jednog novinara.

Kad je Obratov prije nepuna dva mjeseca preuzeo funkciju glavnog urednika, njegov kum Matijašević je promptno unaprijeđen na Obratovljevo mjesto, a Damir Margetić je - u skladu s najprofesionalnijim kriterijima - počeo pratiti sektor zdravstva, svoje supruge i Rajka Ostojića. Sad treba 'namiriti' i drugog muža, onog glasnogovornice ministra financija, Nenada Bacha, koji bi nakon skidanja glava nepodobnima trebao postati izvršni urednik, desna ruka Serđa Obratova. Bach također prati sektor svoje supruge - glasnogovornice ministra Slavka Linića.

Tu nepotizmu i sukobima interesa nije kraj: šef aktiva novinara članova HND-a u Hini, Damir Hajnski uopće ne radi kao novinar. On je društvenopolitički djelatnik, koji zadnjih mjesec dana radi u upravi kao savjetnik ravnateljice i aktivno sudjeluje u kreiranju popisa za eliminaciji nepodobnih.

Kako se to tehnički radi

Pod krinkom restrukturiranja, jer taj plan, kao ni životopis ravnateljice nitko nije vidio, izmislili su navodnu potrebu ukidanja radnih mjesta - bez ikakve analize, suvislog obrazloženja, zakonskog uporišta. Tako se ukidaju politički nepodobni zamjenik glavnog urednika i pomoćnik glavnog urednika - ali se uvode izvršni urednici (jedan od njih bit će suprug Linićeve glasnogovornice Nenad Bach, objavio je u redakciji glavni urednik Obratov) koji će obavljati poslove zamjenika i novinNepodobniAktualni partijski čistači nemaju ništa ni protiv novinara izvjestitelja 1 u sportskoj ili nekoj drugoj redakciji. Samo protiv nepodobnih novinara unutarnje politike te nekih neovisnih urednika unutarnje politike, te dva nepotkupljiva i neovisna urednika u gospodarstvu. Na mjesto šefice gospodarstva bit će postavljena Slavica Cvitanić, članica Upravnog vijeća iz redova zaposlenika i prijateljica Nenada Bacha, koja bi dizanjem ruke trebala 'legalizirati' čistku.pomoćnika.

Po kojem je to zakonu moguće? Čista čistka. Ukida se i radno mjesto urednika mentora - samo zbog osobe koja sad obavlja taj posao. Ukida se i status urednika u desku unutarnje politike – njih, nepodobne, razmjestit će na manje plaćene poslove. Ista stvar je s novinarima unutarnje politike - nepodobnima se ukidaju radna mjesta - samostalni novinar - urednik 1 , te samostalni urednik-novinar. To se radi zbog troje kolega koji su trn u oku sadašnjoj vlasti i njihovim partijskim komesarima.

Zanimljivo je da se podobnima u redakciji vanjske politike radno mjesto samostalni novinar - urednik 1 - ne ukida, kao ni novinar izvjestitelj 1. Na tim mjestima očito rade provjereni kadrovi, a glavnu riječ u kadroviranju u vanjskoj redakciji Hine vodi Branka Radman, sestra Željka Rogošića i šogorica Gorana Radmana, koja je otvoreno lobirala za postavljanje Serđa Obratova za glavnog urednika.

Aktualni partijski čistači nemaju ništa ni protiv novinara izvjestitelja 1 u sportskoj ili nekoj drugoj redakciji. Samo protiv nepodobnih novinara unutarnje politike te nekih neovisnih urednika unutarnje politike, te dva nepotkupljiva i neovisna urednika u gospodarstvu. Na mjesto šefice gospodarstva bit će postavljena Slavica Cvitanić, članica Upravnog vijeća iz redova zaposlenika i prijateljica Nenada Bacha, koja bi dizanjem ruke trebala 'legalizirati' čistku.

Za ilustraciju o kakvoj se reorganizaciji radi treba reći da se ukida cijeli odjel marketinga da bi se samo jednoj osobi dao otkaz. U tom odjelu sada rade četiri osobe, jednu će prebaciti u redakciju, jednu u računovodstvo, jedna je na porodiljinom i samo jedna, nepodobna zbog dobrih odnosa s bivšom ravnateljicom, tako dobiva otkaz. Ali zato na poslu u Hini ostaju dva domara, koji voze ravnateljicu kamo treba, jer ona ne vozi auto.

Hina se svela na pet dopisnika

Nevjerojatan potez je i davanje otkaza dvojici dopisnika - iz Rijeke i Vukovara. Hina na području Hrvatske ima ukupno sedam profesionalnih dopisnika i od toga dva nepodobna glavni urednik i ravnateljica žele pošto-poto udaljiti. Tako će agencija biti svedena na samo pet profesionalnih novinara izvan Zagreba, iako postoji zakonska obveza pokrivanja cijelog teritorija Hrvatske. Isti broj ljudi (5) imat će računovodstvo, koje se u ozbiljnoj reorganizaciji moglo izdvojiti jer je za trećinu troška moguće angažirati računovodstveni servis, a za ostatak novaca zaposliti tri dopisnika.

Vrhunac samovolje je da će, bez rasprave u Hrvatskom saboru, koji je odlukom iz 2006. godine spojio Vjesnikovu novinsku dokumentaciju (arhivska zakonom zaštićena građa) s Hinom, sadašnja ravnateljica na svoju ruku ukinuti cijeli odjel od 15 zaposlenih s tim da će, navodno, osam ljudi prebaciti u Državni arhiv, a ostatak izbaciti na cestu, također po nepoznatim kriterijima.

Hrvoje Marković
Hrvatski tjednik

Hrvatski tjednik

Čet, 26-11-2020, 21:46:32

Komentirajte

Zadnji komentari

Kolumne

Telefon

Radi dogovora o prilozima, Portal je moguće kontaktirati putem Davora Dijanovića, radnim danom od 17 do 19 sati na broj +385-95-909-7746.

Poveznice

Snalaženje

Kako se snaći?Svi članci na Portalu su smješteni ovisno o sadržaju po rubrikama. Njima se pristupa preko glavnoga izbornika na vrhu stranice. Ako se članci ne mogu tako naći, i tekst i slike na Portalu mogu se pretraživati i preko Googlea uz upit (upit treba upisati bez navodnika): „traženi_pojam site:hkv.hr".

Administriranje

Pretraži hkv.hr

PRETPLATA

Svakoga četvrtka
Hrvatski tjednik,
a sve drugo je manipulacija!

Posebna ponuda

Hrvatski tjednik dolazi s vrlo niskom cijenom pretplate!

Godišnja pretplata iznosi samo 678 kuna,

170 eura za zemlje EU i 200 eura za prekooceanske zemlje.

Hrvatski tjednik 210 41

Želimo da Hrvatski tjednik dođe u svaki hrvatski dom!

Podatci u računima

Žiro-račun: 2500009-1101384007

Banka: Hypo Alpe-Adria-Bank
Korisnik: Tempus d.o.o. Zadar
IBAN: HR61 2500 0091 1013 84007
BIC:HAABHR22

KONTAKTI

Hrvatski tjednik

KONTAKTI

TelefonTelefon
Hrvatskog tjednika:
+385 (0)23/305-277

Fax
Fax:
+385 (0)23/309-180

Elektronička pošta
Elektronička pošta:
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Preporučite članke

Podržite članke na jednoj od socijalnih mreža jednim klikom!

Facebook, Tweet, Google+, LinkedIn, Pinterest

Facebook like

Preporučite Hrvatski tjednik, portal i naš forum svojim prijateljima i poznanicima kako bi i oni znali za komentare, reportaže, razgovore i vijesti koje ovdje objavljujemo.

Copyright © 2020 Portal Hrvatskoga kulturnog vijeća. Svi sadržaji na ovom Portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje autora i izvora,
gdje je izvor ujedno formatiran i kao poveznica na izvorni članak na www.hkv.hr.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom.

Naš portal rabi kolačiće radi funkcionalnosti i integracije s vanjskim sadržajima. Nastavljajući samo pristajete na tehnologiju kolačića, ali ne i na razmjenu osobnih podataka.