Templari

 

TemplariDuboka religiozna dinamika iz koje su nastali križarski pokreti dovela je do nastanka redovnika – vitezova. Nastala su tri velika viteška reda: Ivanovci, Templari i Njemački red. Osim triju redovničkih zavjeta obvezali su se služiti iscrpljenim i oboljelim hodočasnicima te da će štititi sveta mjesta protiv nevjernika. „Red siromašnih vitezova Krista i Salomonova hrama“ poznati još kao „Vitezovi Templari“ ili samo „Templari“, osnovani su od strane osmorice francuskih vitezova 1118. godine. Prepoznatljivi su bili po crnom ogrtaču s crvenim križem na prsima. Prvobitno središte reda bilo je u blizini mjesta gdje je nekada stajao Salomonov hram, „Templum Salomonis“, po kojemu su i dobili ime. Osnovani su s ciljem da bi pomogli u obrani novog Jeruzalemskog kraljevstva od okolnih muslimana kao i da bi štitili sve brojnije hodočasnike koji su pristizali u Svetu Zemlju nakon oslobođenja.

TemplariRed je imao takvu unutrašnju strukturu koja će ga uskoro učiniti jednim od najmoćnijih i nezaobilaznih čimbenika europske političke scene. Dijelio na vitezove i služeću braću, a na čelu reda je bio Veliki meštar i Generalni kaptol. Vojni dio reda se dijelio na vitezove opremljene kao oklopno konjaništvo, i drugi dio koji su činili pripadnici iz nižih društvenih slojeva i sačinjavali su laku konjicu. Služeća braća su se, opet, dijelila na ekonome, koji su brinuli o upravljanju imovinom reda i svećenike, koji su skrbili za duhovne potrebe pripadnika reda.

Povlastice koje je red dobio od pape, npr. pravo ubiranja poreza na područjima pod njihovom kontrolom, rezultirale su njegovim vrlo brzim usponom. Osim svojih redovitih dužnosti, Templari su se bavili i jednom vrstom bankarstva, jer su im brojni križari ostavljali svoju imovinu na čuvanje. Svoju bankarsku praksu Templari će prenijeti i u Europu kada u 12. stoljeću presele svoje sjedište u Francusku. Pod sve jačim pritiskom Saracena koji je doveo do raspada i nestanka križarskih država u Palestini, Templari su svoje sjedište 1291. godine preselili na Cipar a nedugo zatim u Francusku. Vrlo brzo će po cijeloj Europi osnovati svoje kuće te će aktivno sudjelovati u borbama protiv Saracena u Portugalu i Španjolskoj.

Kao što sam naveo, svoje iskustvo novčarskog poslovanja Templari su prenijeli u Europu, gdje su vrlo vješto kombinirali feudalne povlastice,koje su dobivali od papa i vladara, sa bankarskim umijećem. Vrlo brzo su razvili jedan vid snažnog bankarskog sustava tako da su se kod njih zaduživali mnogi europski vladari i plemstvo, a postali su i traženi financijski savjetnici na dvorovima. Upravo su ovom aktivnošću stekli brojne neprijatelje, što templari2će ubrzo dovesti do raspuštanja reda. Francuski kralj Filip IV. Lijepi, i sam zadužen kod Templara, započeti će snažnu političku aktivnost kako bi se red raspustio, optužujući ih za nemoral i krivovjerstvo. Avignonski papa Klement V. će pod pritiskom kralja Filipa 1312. godine raspustiti Templarski red, a njegovu odluku će iste godine potvrditi i sabor u Vienni, s time da će red biti raspušten administrativnim putem bez optužbi za nemoral i krivovjerje. Sukob kralja Filipa i Vitezova Templara završava 1314. godine kada je u Parizu spaljen na lomači posljednji veliki meštar Templara, Jacques DeMolay.

Dio Templara pobjeći će pred progonima u Portugal, gdje će se organizirati u novi crkveni red, „Kristov red“ i sudjelovati u borbama protiv Saracena i Iberskom poluotoku. Godine 1319. godine papa Ivan XXII. odobriti će Kristov red, bulom "Ad ea ex quibus", u kojoj se izričito naglašava da je on jedini legitimni nasljednik Templara. Drugi dio Templara izbjegao je u Škotsku, gdje im je utočište pružio ekskomunicirani škotski kralj Robert Bruce, koji kao takav nije podlijegao papinskim odlukama.

Kroz stoljeća su o Templarima nastale mnoge priče i legende koje nemaju nikakvog stvarnog utemeljenja u povijesnoj stvarnosti, već su mitološki proizvod ljudske mašte. U novije vrijem postoje brojne viteške organizacije istoga imena koje njeguju viteštvo i viteški duh, no, niti jedna od njih nije priznata od strane službene crkve kao pravna nasljednica Vitezova Templara.

fra Daniel Patafta
Juniorat, Raskrižje

KOMENTARI ČITATELJA 

#1 Križari!?Guest 2010-03-06 22:12
Ti takozvani Križarski ratovi su jedan od najtragičnijih i najkrvavijih epizoda koje su podnijeli narodi Bliskog istoka od praljave krvoločne europske bande. I to ne samo muslimani, Arapi i drugi muslimanski narodi, koje ovaj fra Dane naziva “nevjernici” – odakle mu to pravo?, nego i židovi i ostali istočni kršćani. Taj nepromišljeni pljačkaški pohod koji su potakle pape trajno je zaoštrio sukob između kršćanstva i islama, s jedne strane, te zapadnog i istočnog kršćanstva s druge strane (nakon osvajanja i pljačke Konstantinopola 1204. godine). Hvaliti te viteške pljačkaške redove kao nešto uzvišeno, mistično je u najmanju ruku ludost. Krvavu prirodu tih “križarskih” ratova najbolje pokazuje primjer čuvene Edese, u Siriji (danas beznačajan gradić Urfa u Turskoj), čije su stanovnike nakon osvajanja grada, jer se nisu htjeli predati, slavni vitezovi fra Dane pekli, kuhali i jeli!!!! Edesa se iza toga nikada više nije digla. Zanimljivo je da se arapski Europljanin kaže “frendž”, to će reći Franak, Francuz.

I to je europska kršćanska civilizacija? Ne, hvala!

Moralo se čekati dugo, sve dok se nije pojavio veliki i sposobni fatmidski sultan, kurd Salah ad-Din (Saladin), “saracen”, kako se sprda fra Dane, koji je konačno istjerao tu krvoločnu bandu i nevjernike iz Palestine i 1187. oslobodio Jeruzalem, i vratio ga u posjed vjernicima; muslimanima, židovima i istočnim kršćanima.

Naravno, mjerljivo je s ovim krvavim križarskim ratovima, ako nije još i gore, drugi je ulazak “europske civilizacije” na Bliski Istok, od kraja XVIII. stoljeća koji traje i danas, koja će pomoću američke imperijalističk e sile uništiti pripadnike islamske civilizacije. Može se prispodobiti ponašanje današnjih američkih terorista, koji nesmiljeno ubijaju civile po Iraku, Afganistanu i Pakistanu, s onima “svetim vitezovima” iz tzv. Križarskih vojni.
I danas (jučer) je terorist, ratni zločinac i kriminalac, “Dablju Ju Buš” u ime kršćanstva poveo sveti rat protiv ne samo muslimana, nego svih naroda na svijetu, da bi šačica kriminalaca s Vol Strita zgrtala bogatstvo kao novovjeki Krezovi. A Opaljeni nije ništa bolji.

Nažalost, hrabrosti danas imaju samo malene skupine islamskih boraca koji se jedini suprotstavljaju američkoj sili Mraka i Zla, samo što se, nažalost, (ponekad) služe i terorističkim metodama.

Dovoljno je vidjeti koliko je samo kravaih rana zadala Amerika Hrvatima od početka XX. stoljeća (W.Wiloson) pa do danas. Upravo je Amerika poticala Miloševića na zločine i razaranja Hrvatske.

A Hrvati tako vole Ameriku; i “Dablju Ju Buša”.

Arapski pjesnik Muhamed abu-Ala al-Maari (X./XI.) je napisao u jednoj pjesmi:

“Odlazeć’ s ovoga Svijeta,
ne znam jesil’ se domogao Raja sveta,
al’ si se jamačno oslobodio Pakla kleta”


Što bi slijepi Sirijac rekao da vidi današnji Svijet?
Prijavi Administratoru
#2 TemplariGuest 2010-03-07 00:27
Srušili su Zadar, razrušili ziine Konstanatinopol a sve za račun crnog venecijanskog plemstva. Poslije Seldžuci laoćom uzimaju tijesnac između Male Azije i Europe. Zanimljio da na našim područjima nisu bili progonjeni nego su nastavili živjeti manje više slobodno. Čitam da su iz njihovih redova kasnije proizašli masoni. Nikad se za Boga ne ratuje niti se mača laća!
Prijavi Administratoru
#3 TemplariGuest 2010-03-07 00:57
Bilo bi zanimljivo pročitati kada bi fra Daniel Patafta imao vremena napisati nešto o vitezovima templarima u Hrvatskoj,a imali su svojih posjeda kraj Splita, Vrana...Spletko m, himbom,klevetom i zavišću uništeni su, kako se govori u jednoj vrlo dobroj knjizi koja se, ako se ne varam zove:
" Istina o templarima",a nije loše prikazana i u filmu "Kraljevstvo nebesko".Pravi vitezovi nikada ne čine nasilja i zadovoljni su sa svojom plaćom,a boj je boj.Još ako im je strana bogopsovka a mila molitva Bogu Trojedinomu, eto blagoslova i pobjede.
Prijavi Administratoru
#4 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-07 01:37
Jusufe, sto ste Vi, ako ne Europljanin?

Glede ovoga clanka, odnosno nekih komentara, to je tako siroka tema koja zasluzuje malo postenog povijesnog pristupa. Cilj Krizara (da tako nazovem sva tri reda) bio je osloboditi Jeruzalem, zastititi Krscane od progona, i ocito je bilo odstupanja, sto su platili porazom...
Ali generalizirati samo negativno, doista je povrsno i besmisleno.

Glede progona Templara, "prokleti kraljevi", Clement V i Philippe le Bel, umrli su iste godine kad i Jacques de Molay, sudbina kakvu im je i predvidio (1314). Naime, Clement V umro je samo mjesec dana nakon Jacques de Molaya, a Philippe Lijepi takodjer iste godine, malo kasnije.

Sto se tice "franaka" -- Francuzi su bili najbolji vojnici svijeta za povijest srednjeg vijeka....
Prijavi Administratoru
#5 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-07 03:34
Dokaz ovog potonjeg je i to sto su Sv. Bernard, sv. Louis, i sl. mogli s njima cuda napraviti...
Prijavi Administratoru
#6 VITEZOVI TEMPLARI OSTALI SU PO ZLU UPAMCENI OD NARODA SREDNJEG ISTOKAGuest 2010-03-07 03:37
Bilo kakva ideologija na stranu,
SVAKA VOJSKA KOJA NEMA DISCIPLINE JE OBICNA BANDA.
To se lijepo vidjelo i u Domovinskom ratu kada kod Srba nije ustvari bilo nikakve Ujedinjene komande,
Bile su to ustvari naoruzane bande kojima su PLJACKE I UBISTVA
Bio glavni motivator.
Kad to pomijesas sa Srbskim Svetosavskim Fanatizmom i MRZNJOM PREMA SVEMU HRVATSKOM
Dobijas jedan koktel UBOJICA SILOVATELJA I PALIKUCA kakve Evropa nije vidjela jos od ATILE HUNA.
I RUSKA TZV."CRVENA ARMIJA" ostavila je za sobom usprkos svome proklamiranom IDEALIZMU i SOCIJALISTICKOJ SVIJESTI
Uzasne pokolje prema civilima i Vojnicima,poseb no su bili "Specijaliziran i" za silovanje
zena bez obzira na godine starosti
I dan danas ljudi koji su dosli u kontakt sa tim "Trupama Centralne Azije predvodjeni T34 tenkovima i TOMY GUNS u rukama,
sa uzasom pricaju o tim tzv."Oslobodite ljima".
Da stvar bude bolja.jedan od glavnih urednika PRAVDE (Ilja Ehrenburg) je javno pisao uvodnike u kojima je urgirao
tu "Vojsku" da siluje Njemacke zene,bez obzira na dob.
Doslovno citiram:"Slomit e ponos Njemackih zena,silujte ih ubijte ih"..
_Kako opsjednut vragom mora biti
kreatura koja pise ovakove pozive na unistenje i pokolje?
Bojim se da su i KRIZARI TEMPLARI bili vojska slicna toj.
Bez obzira na odredjenu ROMANTIKU
sada iz povjesne distance.
To su bili placenici,koje se motiviralo zlatom i podjelom plijena,
Bilo je tu vjerovatno i vjerskih fanatika,ali je glavni motiv bio pljacka..otimac ina...Nepostiva nje samih Bozjih zapovjedi KRSCANSTVA,koje su ustvari izokrenuli.
Nije cudo da se iz njih razvijalo jedno krilo i Masonerije,-Slo bodnog zidarstva-
Koje je OPRECNO KRSCANSTVU I CRKVI
U svakom slucaju narod
SREDNJEG ISTOKA ih je po zlu zapamtio.
Mozda je tada promasena IZUZETNA POVJESNA sansa da se ISTOCNA I ZAPADNA CRKVA ujedine na liniji Krscanstva.
I da se nadje razumjevanje i sa Islamom...
Koji je isto religija jednog Boga i priznaje iste
proroke
Umjesto toga stvoreni su pokolji,mrznje
OKO za OKO ,-ZUB za ZUB
LAKOMOST. ISKLJUCIVOST,PR OFITERSTVO KOJE NE PREZA PRED BILO CIME PA MA DA KAKO KRIMINALNO I AMORALNO JE U SRZI TOGA KATAKOLIZMICKOG SUKOBA...
Sukobi koji traju i dan danas i imaju odjeka u INVAZIJAMA IRAKA I AFGANISTANA
Pravi se opet jedan ciklus mrznje i
osvete koji moze dovesti sve do
ARMAGEDONA
Jer za razliku od vremena VITEZOVA TEMPLARA
KAPACITET LJUDSKE VRSTE DA UNISTI SEBE I SAV ZIVOT
NA OVOJ PLANETI DOSEGAO JE
NESLUCENE RAZMJERE
Prijavi Administratoru
#7 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-07 03:58
"U svakom slucaju narod
SREDNJEG ISTOKA ih je po zlu zapamtio."

Ocito niste nikad citali kronike nekih naroda Srednjeg Istoka, inace biste znali kakvim se zlom oni hvalise....

Trpati u isti lonac sve skupa je tipicna balkanska navika.... Vjerojatno niste nikad culi ni za papu Urbana II koji je organizirao prvi krizarski rat i sto mu je cilj. Pa papu Innocenta III.... Ni za sv. Bernarda cijim se trupama nikad nije moglo u ozbiljnoj povijesnoj analizi pripisati nista od toga sto vi pripisujete. Ni za sv. Louisa.

A to sto se usput dogadjalo, izvan kontrole tih i takvih, takodjer je predmet studija razuzdanosti i eventualne neposlusnosti do barbarizma u jeku vatre.... karakteristicno za sve vojske svijeta od postanka.

Uspredjivati Bushove ratove s europskim na nacin kako to Vi cinite je takodjer masonski stil.
Prijavi Administratoru
#8 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-07 04:05
Prvi su, po mojim saznanjima i pracenjima medija, Zidovi dosli s idejom da Bushove ratove nazovu krizarskim, premda su ih oni gurali. Vrlo zanimljivo, zar ne?
Prijavi Administratoru
#9 BEZ LJUTNJE,ALI MOLIM VAS DA POTKRIJEPITE VASE ALEGACIJE CINJENICAMA! -VOC-Guest 2010-03-07 06:35
ozbiljnoj povijesnoj analizi Uspredjivati Bushove ratove s europskim na nacin kako to Vi cinite je takodjer masonski stil.
VOC:
Zivimo hvala Bogu jos uvijek u Demokraciji(bar za sada) i svatko ima pravo na svoje misljenje (U principu)
Ovaj Portal nam vrlo lijepo omogucuje
DA RAZMJENJUJEMO MISLJENJA ,
Koja normalno ponekad se razlikuju...
Ipak cinjenice trebaju biti predocene u svakoj svrsihodnoj Diskusiji.
Znaci,nije onako kako se meni svidja zbog nekog moga dokazivanja ili ega
nego sto je cinjenicno stanje.
U vezi ovih Templara Vitezova Krizara
htio bih vam postaviti pitanje:
1. Sto je dobra uopce ostalo od tih Krizarskih ratova ?
(Mislim da ih je bilo cetiri)
Kakav su uspjeh vojni ili politicki polucili bez obzira tko ih je slao na te "Vojne" Poslije 150 godina zarenja i palenja izgubili su sva uporista na SREDNJEM ISTOKU.
2. Zasto su oni(Krizari) spalili i razorili Zadar,Krscanski grad i Hrvatski grad?
Tko ih je za to platio?
3.
Dali po Vasem misljenju ISTINSKI KRSCANIN SLJEDBENIK NAUKE ISUSA KRISTA
kako je objavljeno u NOVOM ZAVJETU,
Uopce moze biti MILITANTAN?

Molim Vas da mi odgovorite na ova pitanja jedno po jedno prije nego me ponovno nazovete MASONOM

P.S. Opce poznata cinjenica je da su Krizari VITEZOVI TEMPLARI IMALI IZUZETNO JAKE MASONSKE VEZE.
Treba uvijek imati argumente potkrepljene cinjenicama a ne se uvijek ljutiti kad SLUCAJNO NISTE U PRAVU.
Ne zaboravimo da je ovo PORTAL HRVATSKIH RODOLJUBA i DA SMO MI SVI HRVATI!
Prijavi Administratoru
#10 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-07 06:50
odgovor preporodu:
Prije svega ja Vas nisam nazvala masonom, nego sam vam pokazala odakle dolaze takvi stavovi koje ste Vi iznijeli.
Ok, trazite od mene cinjenice, a gdje su Vase? Ne ljutim se ja, jedino sam ja na ovom portalu dozivjela uvrjede za iznosenje CINJENICA u raznim temama!
No, necu sad se izvlaciti.
Evo odgovor:

"1. Sto je dobra uopce ostalo od tih Krizarskih ratova ?
(Mislim da ih je bilo cetiri)"

Bilo ih je skoro duplo vise. Na ovo pitanje ne mogu odgovoriti, jer nema nikakvog smisla: jer to je isto da sad pitamo sto je ostalo od Domovinskog rata, od nase sluzbe etc.


"Kakav su uspjeh vojni ili politicki polucili bez obzira tko ih je slao na te "Vojne" Poslije 150 godina zarenja i palenja izgubili su sva uporista na SREDNJEM ISTOKU."

Bilo je uspjeha, bio je i cilj postignut (Jeruzalem oslobodjen), dosta pohoda je bilo legitimno, ali zbog samovolje pojedinih vodja i zastranjivanja. ....


"2. Zasto su oni(Krizari) spalili i razorili Zadar,Krscanski grad i Hrvatski grad?
Tko ih je za to platio?"

to su bile odmetnute trupe, ni slucajno pripadnici redova koje sam vec navela, a koji su prava slika Krizara.


"3.
Dali po Vasem misljenju ISTINSKI KRSCANIN SLJEDBENIK NAUKE ISUSA KRISTA
kako je objavljeno u NOVOM ZAVJETU,
Uopce moze biti MILITANTAN?"


Zasto su onda hrvatski branitelji nosili krunicu, ako ne moze uzeti oruzje... Dakle, ovisi sto mislite pod pojmom "militantan", ja bih uporabila neki drugi pojam obzirom na konotacije vasega...


"P.S. Opce poznata cinjenica je da su Krizari VITEZOVI TEMPLARI IMALI IZUZETNO JAKE MASONSKE VEZE.
Treba uvijek imati argumente potkrepljene cinjenicama a ne se uvijek ljutiti kad SLUCAJNO NISTE U PRAVU"

Onda ih dajte... (bez ljutnje)


"Ne zaboravimo da je ovo PORTAL HRVATSKIH RODOLJUBA i DA SMO MI SVI HRVATI!"

cude me zato uvrjede od nekih, koje sam dosad primila a da nitko ne reagira...
Prijavi Administratoru
#11 Europljani?Guest 2010-03-07 07:02
Evo vam, Ivana, nekoliko "Europljana": J.Broz, S.Šuvar, J.Kosor, V.Z.E.Pusić, K.Marx, kraljica Viktorija (najveći zlotvor svih vremena), pripadnicii masonskih loža, S.Milošević, V.Šeks... onako samo nabrzinu,
trebam li dalje?

U Europi se rodio komunizam, nacizam, fašizam, Europa je uvijek živjela s ratom i od rata. Iz Europe su horde Zla uništile sve narode "Novog svijeta" (zamislite: prljavi, pinai i nepismeni odlučuju o sudbinu Maja, Azteka itd....

Sve sami Europljani. Europa je najveće zlo Svijeta, s tim da su Europa i USA, Kanada, Izrael i Australija.

--------------------------------------
Ocito niste nikad citali kronike nekih naroda Srednjeg Istoka, inace biste znali kakvim se zlom oni hvalise....
-------------------------------------

Koliko ja znam ni jedan narod Srednjek Istoka nije došao kolonizirati Europu, pljačkati Europu, nego je UVIJEK bilo suprotno. Osmanski Turci su bili dio Europe.


Evo jedne pripovijesti Guatemalca Augusta Monterosa:

Pomrčina
(El eclipse)

Kada se fra Bartolomé Arrazola osjetio izgubljen, pomirio se s tim da ga više ništa ne bi moglo spasiti. Moćna guatemalska prašuma ga je neumoljivo i odlučno pritisnula. Suočen svojim topografskim neznanjem mirno je sjeo i čekao smrt. Želio je bez ikakve nade tamo umrijeti, osamljen u svojoj nepokolebljivoj misli na udaljenu Španjolsku, posebno na samostan Los Abrojos gdje je Karlo Peti jednom pristao da se spusti sa svoje visine i da mu kaže se pouzdaje u vjersku gorljivost njegovog otkupiteljskog poslanja.
Kada se probudio, našao se okružen skupinom Indijanaca bešćutnih lica koji su se spremali da ga žrtvuju na jednom žrtveniku, žrtveniku koji se Bartoloméu činio poput postelje u kojoj će se napokon odmoriti od svih svojih strahova, svoje sudbine i samoga sebe.
Tri godine boravka u zemlji omogućile su mu da osrednje vlada domorodačkim jezicima. Nešto je ipak pokušao. Rekao je nekoliko razumljivih riječi.
Naime, u njemu je nikla jedna ideja koju je držao dostojnom svoje nadarenosti, svoje sveopće kulture i svojeg strogog poznavanja Aristotela. Sjetio se da je za taj dan predskazana potpuna sunčeva pomrčina. I u sebi se ponadao da će se moći poslužiti s tim podatkom kako bi prevario svoje mučitelje i spasio vlastiti život.
- Ako me ubijete – rekao im je – mogu učiniti da sunce potamni.
Indijanci su netremice piljili u nj i Bartolomé se iznenadio kada je vidio nevjericu u njihovim očima. Vidio je da su se povukli na vijećanje i uz stanovitu zebnju nadao se u povoljan uspjeh.
Dva sata kasnije, srce fra Bartoloméa Arrazole snažno je krvarilo na kamenu žrtvenika (koji se sjao u slabom svjetlu pomračenog sunca), dok je jedan od Indijanaca jednolikim glasom i bez žurbe izgovarao jedan po jedan dugački popis datuma sunčevih i mjesečevih pomrčina koje su astronomi naroda Maya odavno već izračunali i zapisali u svojim svetim knjigama, i bez predragocjene Aristotelove pomoći.
Prijavi Administratoru
#12 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-07 07:23
Eto sad vidite kolika je Bozija Providnost, a sv. Bartolemeo osta besmrtan i udje u tolika srca.....
Ovo je usput i odgovor preporodu sto je ostalo....

Glede Europljana, pa nisu valjda takvi ljudi koje ste naveli samo Europljani.

Nije da se ne slazem sa svime s Vama (Jusuf i preporod), ali 2 teze (usporedba s Bushevim ratovima i krajnje povrsno generaliziranje krizarskih ratova kako to vi cinite) nemaju doista nikakva smisla.
Prijavi Administratoru
#13 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-07 07:44
"Sve sami Europljani. Europa je najveće zlo Svijeta, s tim da su Europa i USA, Kanada, Izrael i Australija."

Po hrvatskom drzavljanstvu, na europskom kontinentu, i po kanadskom, dakle i ja sam "najvece zlo Svijeta" :-)
Vama je stvarno zlo, Jusufe :-)
Sto Vas muci, onako ljudski da Vas pitam...
Prijavi Administratoru
#14 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-07 08:07
-
Prijavi Administratoru
#15 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-07 08:07
A dakle po Vama preporod, nije iza krizarskih ratova ostao nikakav znanstveni, politicki, kulturni, vjerski, knjizevni i ini doprinos krscanskoj civilizaciji?
Glede legitimnosti, zar u Jeruzalemu nije nase Svetiste?
Doista niste u pravu...
Prijavi Administratoru
#16 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-07 09:56 Prijavi Administratoru
#17 Fratar i povijestGuest 2010-03-07 13:05
Fratar Patafta nam prića nešto o povijesti kao da smo na vjeronauku u osnovnoj (pučkoj) školi, onako kako bi djeca tu pvijest morla znati.

O Križarima, Templarima, Hospitalcima, Masonima i drugim događanima u ranom srednjem vijeku možete tetaljno naći u knjizi "Vladar svijeta",idanje 2006., stranica 137. do 208. od Mladena Lojkića (vlastita naklada. Onaj tko želi ozbiljno raspravljati o toj temi trebao bi svakako ove stranice pročitati.
Prijavi Administratoru
#18 Fratar i povijestGuest 2010-03-07 13:09
Isptavak.Treba stajati:
događanjima
Detaljno
izdanje
Oprostite na žurbi.
Prijavi Administratoru
#19 odgovor jusufuGuest 2010-03-07 15:53
jusufe , kao su to osmanlije dio europe ?? Odakle ti ta nauka ?? Iz medrese, mejtefa odlakle.
Pa gdje je to Osman rođen?? Gdje ??
Ne LUPETAJ dina ti !!
Prijavi Administratoru
#20 Srednja bosna!Guest 2010-03-07 16:07
Bolan otiđi u Banja Luku ili Šeher-saraj pa njima reci neka ne lupetaju.
Za mene su Osmani, Marx, EU, Britanska kraljica itd. isti, strano tijelo.
Prijavi Administratoru
#21 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariGuest 2010-03-07 16:47
Ne dirajte mi Jusifa, on je zadnji cvjetak u nekoć bujnom đulistanu. Treba ga paziti, zalijevati, maziti ...
Prijavi Administratoru
#22 Nego...Guest 2010-03-07 17:03
Nego, vidim ja da vi po Jusufu, a raspada vam se Hrvatska po svim šavovima.
Samo vam je Jusuf problem. Vaša mila predsednica Jaca igra žikino kolo s Tadićem, pregovara o Idućoj Jugoslaviji, Gotovina i drugovi će biti osuđeni na doživotni zatvor i kao posljedica te presude bit će ponovna uspostava Srpske Krajine, većina vaših sunarodnjaka izabrala vam je predsjednika četnika partizanskog smera, Hrvati masovno obožavaju bivšega, koji i dalje arči novce, na televizijama su vam četnici-komesar i kao novinari koji izražavaju otvorenu mržnju prema svemu hrvtskom, vlada vam podiže četničke spomenike, a vi - udri po Jusufu.

Ejvlah vam, pravi ste.
Prijavi Administratoru
#23 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariGuest 2010-03-07 17:11
Jusufe, ja doista cijenim tvoje upise, često su zajedljivi, pa se nemoj ni ti jediti kad se šalimo ... Ioanko nam je humor ostao kao jedina utjeha. Stog nastavi u svom stilu ...
Prijavi Administratoru
#24 VOC ima kralješnicu, i ne samo...Pelitzer 2010-03-07 17:48
Izvrsna i potrebita tema! Vidi se da premalo znamo o tome , a i mentalitet se vidi , kao i utjecaj komunističke historiografije na nas, htjeli-nehtjeli ! Nije dovoljna samo jedna knjiga i po n joj donsiti mjerodavne sudove, nego treba puno knjiga. Ova visokoparna retorika , a bez argumenata , nema smisla! Ja baš želim istinu o križarima , a ta istina nije u ideologiziranim komunističkim knjigama . Zato volim čuti mišljenje koje dolazi s onih strana na kojima mišljenje nije bilo zabranjeno.Huma nističko stajalište gledano iz virtualne orbite je praznjikavo, bez uvrede. Volio bih kada bi se još poneko uključio u raspravu tko temeljito pozna stvar, koja je sama po sebiu vrlo značajna, a i slojevita!
Prijavi Administratoru
#25 Bacanje " koske"Jarda 2010-03-07 19:21
Čitam podatke koje je Voja-vampir vukovarski ,njegov citat ;" Palo je zadnje ustaško uporište",podas tro hrvatskoj javnosti,o obnovi 17.500 kuća,o isplati penzija srbima od 91.-97.o "povratu stanarskih prava" ,o revidiranju optužbi za ratni zločin /800 srba/,jer je " brojka prenapuhana i služi za zastrašivanje ",o prioritetu srba pri zapošljavanju u hrvatskim institucijama, o izgradnji infrastrukture po "srpskim selima" / većina slavonskih ni danas u 21.st.nema pitku vodu niti kanalizaciju /itd.itd.
Gospodo branitelji i svi ostali domoljubi, što učiniste jadnim srbima,ta oni su svi bili u sanitetu i poljskim kuhinjama,a kad je koji koto ekplodiro,ili pukla guma na sanitetskom vozilu, vi mislili da to četnici granatiraju,a njih,jok,bre,ni od korova.O klanju ne bih ovom prilikom.
E moj narode Hrvatski,nisi u stanju izboriti se za nagradu vlastite žrtve i obraniti se u miru od velikosrpske laži i prisezanja. Z4 kuca na vrata / Jaca i Šeks su već uhvatili za kvaku/ ,a vi svi skupa prigovarate ljudima koji razumiju problem. I našu nemoć.
Ponavlja se metenje pod tepih genocida nad Hrvatima ,koji su počinili titoisti , komunisti i njihovi podrepaši,a koliko jučer ,srbijanci,četn ici,crnogorci i ostali....
HDZ im je sve to omogućio,tu stranku je birala većina naroda,kao i zadnja dva predsjednika, pa se zaključak nameće sam po sebi. Navedite samo jednu -jedinu zemlju i narod na planeti, koji si dozvoljava pljuvanje u vlastiti tanjur.
Prijavi Administratoru
#26 VOCGuest 2010-03-08 07:14
"Glede legitimnosti, zar u Jeruzalemu nije nase Svetiste?
Doista niste u pravu..."
----------------------------------------

Naše svetište? Što bi to bilo "naše"? Koliko ja znam Jeruzalem (Jerušalaim) je sveti židovski grad u kojem je izraelski kralj Šlomo (Šlomo Meleh, Salamun, sin kralja Davida i Bat-Ševe) izgradio Bet Hamigdaš, Prvi židovski hram.

Hram su 587. pr. n. e. razorili Babilonci i raselili Izraelce. Poslije je izgrađen (na drugom mjestu) Drugi hram, od kojega je danas ostao samo Zapadni zid (Kotel hadamot /Zid plača/ ili Kotel hamaaravi/Zapad ni zid/). Taj Drugi hram razorili su “europljani” (rimljani) 70. g.n.e. Na mjestu Prvog hrama Arapi su 638., za vladavine drugog halife Omrua, izgradili Kupolu na stijeni (Kubat as-sahra, koju danas nepismeni novinarčeki nazivaju “Omerova džamija”) i pored nje, džamiju Al-Aksa.

Židovi (ivrim) i Arapi su tzv. šemitski narodi, oba prema legendi potječu od istog praoca (Abraham/Ibrahi m) i pripadaju istom kulturološkom i vjerskom krugu. Vjerski reformator, prorok Muhamed, zapravo nije uspostavio “novu religiju”, nego je htio ispraviti zastranjenje onih koji se klanjaju Tori (Tevrat) i Indžila, sekte nazarećana. I u prvo vrijeme muslimani su imali dvije “kible” (kiblatajim, smjer okretanja pri klanjanju), jednu prema Meki i drugu prema Jeruzalemu. Poslije židovskog otpada od nove reforme, ostala je samo jedna kibla, ona prema Meki.

I, sada se ja pitam, što to ima veze s “nama” (pretpostavljam da pod ovo “nama” mislite na Hrvate)?
Iz svojega iskustva te pročitanog, tvrdim da Hrvatima vatikanska ideologija nije donijela nikada puno dobra, i pogubna im je bila koliko i marksizam. Rimskima papama su Hrvati uvijek služili kao odskočna daska na Balkan, prema pravoslavlju – Srbima ili Rusima.

Vidim da Hrvati obožavaju “dobrog papu Wojtilu”, a ja se pitam kako to da “im je dobri papa” udijelio čitav niz komunjarsko-jug oslovenskih biskupa, špiclove poput Bozanića, Devčića, Škvorčevića i Serakića?? No zalagao se za hrvatsku neovisnost, to je neosporno.

Kada je ustoličen novi pontefiks maksimum, švaba Racinger, vatikanski list Osservatore romano je napisao, “da je na stolici 1991. bio papa Racinger, ne bi Vatikan SAMO TAKO priznao Hrvatsku”. A vidjet ćete, Hrvati, što će papa švaba govoriti kada dođe u Srbiju, taj se posjet upravo priprema??
Nije li drug Bozanić bio prvi pijevac detuđmanizacije u vrijeme zločinca Račana? A nema što crkvi nije Tuđman dao, a neki Hrvati toliko vjeruju Vatikanu.
Prijavi Administratoru
#27 NamaGuest 2010-03-08 08:26
To smo mi svi, sve vjere.
Sjetimo se Isusovih rjeci:
Jeruzaleme, Jeruzaleme ni kamen na kamenu nece ostat !

Stoji jos samo malo starog Jeruzalema !

STA GA RUSITE !
Namjesto da se iz proslosti nauci za buducnost !!!???
Ljudi smo a ne bogovi, gresni i TUPI.
Prijavi Administratoru
#28 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 08:42
Postovani Jusufe, u Jeruzalemu je nakon sto je Isus sisao s Kriza, njegovo tijelo polozeno na mjesto koje sam nazvala nasim Svetistem. Krscani imaju pravo na pristup tom Svetistu i njegovo cuvanje….
A po Kuranu, svatko tko nije musliiman je nevjernik, giauour, i rat protiv njega je svet. Za muslimane, svetije je ratovati u jednom “svetom ratu” nego moliti se 70 godina.
Takva uvjerenja su muslimanske horde i vodila u osvajanja dijela Perzije, Palestine, sjeverne obale Afrike, Spanjolske i franackih zemalja. Italije, Balkana, preko Dunava u srce Europe etc etc.
Osvajanja su im lako isla jer im nisu neki otpor pruzala korupirane, paganske skupine koje su naseljavale te prostre. Zaustavili su ih Krizari. Cuvena bitka kod Poitiers vjerojatno je odredila sudbinu Europe do danasnjeg dana…. (netko je pitao ovdje sto je ostalo?)
Na srednji istok su dosli onda kada je ostao samo Constantinople slobodan, ciji vladari su pozvali zapadne princeve u pomoc pred njihovim razaranjima i osvajanjima. O tome svjedoce neka pisma njihovih diplomatskih predstavnika. U pismu Alexis Gomnene kaze da vise vole biti podredjeni latinskim vladarima nego tim poganim barbarima (koji su pocinjali ratove bez ikakve objave!), te opisuje njihova zlodjela. Petar Pustinjak i Urban II su ostavili takodjer dosta svjedocenja o razlogu ukljucivanja u te ratove: zastita Krscana i Svetista odnosno Svete Zemlje kojoj Krscani imaju pravo na pristup. Ali tu je i Boziji Pecat, jer tako velike ekspedicije koje su obiljezile cijeli srednji vijek nikad ne bi bile pokrenute bez njega…
Ovdje dakle nije u pitanju « vatikanska ideologija » -- govoriti o ovim temama a onda skociti na teme o papama iz naseg doba vodi nas predaleko od teme koju ste otvorili… Vratimo se na definiciju Krizara (u cijoj biti je Kriz), ratovi su tek odgovor na razaranja koja su pokrenula fanaticne muslimanske horde…
Prijavi Administratoru
#29 Navod?Guest 2010-03-08 09:02
"A po Kuranu, svatko tko nije musliiman je nevjernik, giauour, i rat protiv njega je svet. Za muslimane, svetije je ratovati u jednom 'svetom ratu' nego moliti se 70 godina. Takva uvjerenja su muslimanske horde i vodila u osvajanja dije".

Navedite mi gdje ste to našli u Kur'anu, da i ja pročitam.
Vi ste iz Bosne opterećeni onim četničkim ološem, bošnjacima-musl imanima, oni vam nemaju veze s islamom.

Križari nisu nikada nikoga zaustavili, oni su u XI. stoljeću išli u pljačku, išli su razoriti vaš Konstantinopol, dok je Karlo Čekić zaustavio arapski pohod 732. godine, kod Poitiersu, dakle 400 godina ranije.

Kada su u 12. stoljeću engleski i francuski križari, ološ i deklasirani otpadak, nešto kao komunisti XX. stoljeća,
krenuli na jug i kada su pred Toledom shbvatili da u gradu žive u miru i kršćani i muslimani i židovi, pošli su klati muslimane. Brojini kršćani Toleđani su izginuli, zajedno s muslimanima i židovima, braneći grad od svojih istovjernika.

Komu trebajku takovi križari?
Prijavi Administratoru
#30 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 09:36
Nije li Muhamedova deviza bila "vjeruj ili umri"? Dakle to je vrijedilo i za Zidove, i Krscane...

Povijest ce Vam sigurno dati za pravo glede Constantinopla, mjesto da nastave ka spasavanju i ocuvanju onoga sto nam je Isus Krist ostavio u naslijedje (Betlehem, Nazaret, Kalvarija, sveta Pecina, etc.), Krizari su neocekivano krenuli na Konstantinople u jednom od tih ratova i nisu ostavili bas sjajan dojam. To su skupo platili.

A glede Poitiers, navela sam to da Vam priblizim neke od uzroka tih ratova, kronicna osvajanja, ubijanja i pustosenja muhamedovaca sve do srca Europe...
Prijavi Administratoru
#31 PateraniGuest 2010-03-08 11:22
Da je više Jusufa u Bosni, Hrvatska bi bila do drine. Nek mi sad netko kaže da Pavelić nije bio u pravu kad je uzeo muslimane za saveznike. Jusufe što je bio Did Bosanac ili Europljanin.
Prijavi Administratoru
#32 Hrvati?!Guest 2010-03-08 11:45
“Nije li Muhamedova deviza bila "vjeruj ili umri"? Dakle to je vrijedilo i za Zidove (ovdje treba malo slovo “ž”), i Krscane... (malo “k”)”

Gospođice Arapović, nije li vaše prezime, kao i moje, Hećimović, muhamedanskog porijekla?
Nu!
Opet ću vas moliti da mi navedete izvor “devize” (u titiniji su tako zvali marke, dolare itd...) "vjeruj ili umri", što je rekao Muhamed.

Evo vam nekliko “deviza” ZA HRVATE:

1. U muzeju holokausta u Jeruzalemu, Jad vaŠem, i u muzeju Holokausta u Vašingtonu, doslovno stoji: HRVATI SU SAMO U JEDNOM LOGORU (JASENOVCU) UBILI 700.000 (SEDAMSTO HILJADA SRBA), 45.000 (ČETRDESETPET “HILJADA JEVREJA”)
2. Precjednik SVIH HRVATA, VELIKI I OBOŽAVANI VOĐA, Burduš, Šaban, Stevica itd reče (i danas u besparici srpkinja Jaca mu daje milijune da vas Hrvate sumnjiči, denucira, hapsi, sudi – SRPKINJA JACA): HRVATI SU SAMO U DVA MJESECA U JADOVNOM, PORED GOSPIĆA, UBILI (I BACILI U JAME) 50.000 (PEDESET HILJADA) SRBA, ŽIDOVA I ostalih...

I onda?
Gdje su svi ti “saraceni”, “gdje su islamske horde”, “gdje su okrutne osmanlije”, uz vas, Hrvate, koje čitav svijet (propaganda židomasonskosrp ska) doživljva kao najveće zločince. I Pešorda, hercegovački kukavelj i isprdak, i on je protiv ustaša, more bre!
Treba li se konačno probuditi, okupitie se, i potjerati bandu.

Ali, snage nema, nema duha, nema ničega...
I Bog, kaže Dostojevski, je umro:

A Jehuda Amihaj, izraelski pjesnik, kaže:

Bog je pun milosrđa

Bog je pun milosrđa,
ali da je Bog pun milosrđa,
milosrđa bi bilo i u Svijetu, a ne samo u Njemu.
Ja, koji sam po brežuljcima brao cvijeće
i promatrao sve doline,
ja, koji sam snosio trupla s planina,
ja mogu reći da je Svijet lišen milosrđa.

Ja, koji sam bio kralj soli pored mora,
i neodlučno stajao pored svojeg prozora,
i brojao anđelima korake,
čije je srce uzneseno bolnim teretima
u strašnim prijeporima.
Ja proučavam tek male dijelove
riječî koje su u rječniku.

Ja, koji sam dužan odgonetnuti zagonetke, unatoč samom sebi
znam, ako je Bog pun milosrđa,
milosrđa bi bilo i u Svijetu,
a ne samo u Njemu.


Prijevod s hebrejskog moj.
Prijavi Administratoru
#33 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 11:48
Jusuf je "malo" paradoksalan. Navodi primjer kralja koji je Otomanski imperij doveo na prag Beca (Francois I) suradnjom s muslimanima, kao uspjesnog, a ne voli kad se spominje Poitiers, koji je bio i nakon ~350 godina simbol svih krizarskih pohoda, kao i otpora turskim osvajanjima nakon 15. stoljeca (dakle, i u vrijeme kad je zivio Francois I). A Jusuf kaze:

"Križari nisu nikada nikoga zaustavili, oni su u XI. stoljeću išli u pljačku, išli su razoriti vaš Konstantinopol, dok je Karlo Čekić zaustavio arapski pohod 732. godine, kod Poitiersu, dakle 400 godina ranije."

Na ovo sam vec odgovorila, ali da dodam, cak i Voltaire priznaje da bi bez Poitiersa Francuska bila muhamedovska....

Hitler je, protivno tome, takodjer vise zelio da je Charles Martel bio pobijedjen, da je bilo bolje da je Islam pobijedio" ali da ga je "Krscanstvo" (po Hitleru, "proizvod judaizma"), u kojemu je vidio smetnju i svojoj vladavini svijetom, u tom sprijecio...

Jos zanimljivije, toj pobjedi u Poitiersu prethodilo je takodjer oslobadjanje okupiranog Toulusa koji je bio pod zasjedom, i potom saveznistvo akitanskog duke Euda, s muslimanskim vodjama, nekim Meuzom, kojeg je zbog toga ubio vodja pohoda na Poitiers, 'Abd el Rahman... Bilo je to dakle vrijeme kad se nisu tolerirala saveznistva s "nevjernicima". ... Kasnije, kad je ta pobjeda u Poitiers, ostala simbolom krscanske borbe, i propratila mnoge ratnike/krizare u njihovim pobjedama, i one poslije njih, eto pojavio se neki Francois I koji ih je doveo na prag Beca.

Za koga uistinu "navija" Jusuf :-)
Prijavi Administratoru
#34 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 11:57
Jos da dodam, s Poitiers nije bio kraj, sve do 11/12 stoljeca, stalno je bilo pljackaskih upada, koji su obicno sluzili kao prilika za ispitivanje terena i cesto su prije Poitiersa zavrsavali konacnim osvajanjem....
Prijavi Administratoru
#35 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariGuest 2010-03-08 11:59
Hm, za koga navija Jusuf, valjda za svoje.
Prijavi Administratoru
#36 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 12:16
Sluzim se jednim krscanskim izvorom, ako Vam je sada lakse, jer nisam osobno citala Kuran, ali nasla sam da tu ima rijec "Kafir" koja se prevodila kao "nevjernici", "oni koji su zastranili" i sl., te poznatu tursku novelu "Giaour"...


"Gospođice Arapović, nije li vaše prezime, kao i moje, Hećimović, muhamedanskog porijekla?"

Mora da jest :-)



"Evo vam nekliko “deviza” ZA HRVATE:

1. U muzeju holokausta u Jeruzalemu, Jad vaŠem, i u muzeju Holokausta u Vašingtonu, doslovno stoji: HRVATI SU SAMO U JEDNOM LOGORU (JASENOVCU) UBILI 700.000 (SEDAMSTO HILJADA SRBA), 45.000 (ČETRDESETPET “HILJADA JEVREJA”)
2. Precjednik SVIH HRVATA, VELIKI I OBOŽAVANI VOĐA, Burduš, Šaban, Stevica itd reče (i danas u besparici srpkinja Jaca mu daje milijune da vas Hrvate sumnjiči, denucira, hapsi, sudi – SRPKINJA JACA): HRVATI SU SAMO U DVA MJESECA U JADOVNOM, PORED GOSPIĆA, UBILI (I BACILI U JAME) 50.000 (PEDESET HILJADA) SRBA, ŽIDOVA I ostalih..."


Da, cula sam, i u muzeju u New Yorku, dodano je toliko mojih prezimenjaka, da su stradali u Jasenovcu, za koje postoji jos sjecanja u obitelji, i Jasenovca nisu ni vidjeli... Valjda su oni, za razliku od vas, mislili da je moje prezime jevrejsko :-)
Prijavi Administratoru
#37 Pljačka?Guest 2010-03-08 12:30
Naravno, pljačkali su smo muslimani.

Kršćani su sjedjeli uz ognjišta, grijali guzice svojim babama, vrtili krunicu, zazivali duha svetog itd...

A tko je radio?
Kada je papa pozvao na "Oslobađanje Kristovog groba" (nije li Krist kod Oca, na Nebu, a nebo je i u Francuskoj i u Njemačkoj i u Engleskoj, radi "neba " ne treba ići u Palestinu), i ološ se ostavio motike i rada, i feudalne tlake, i krenuo u pljačku, nu!

A tko je radio?

I, bojim se da svi ignorirate jednu od najstrašnijih stvari koje u isalmu nije bilo, a to je "pravo prve bračne noći"; to je bilo strašno. Većina Europljana su potomci degeneričnih i degeneriranih plamića, posebno u hrvatskim krajevima gdje su plemići bili švabski bastardi i degenerici koje je na imanja postavljao austrijski car, isto tako bastard, ali KATOLIK, za ove s poertala HKV.

Dakle, kada se kmet ženio, mlad, zaljubljen; njegova mlada nevina, čista i nakon pira (i vjenčanja u katoličkoj crkvi; zašto se nikada crkva nije pobunila protiv toga???) mlada je išla na "razdjevičenje" odvratnom švabskom ili mađarskom plemiću, a kmetu "što ostane". I to je bio jedan od razloga zašto su mnogi parovi bježali u susjednu Bosnu i Turčili se.

Molim da se svi muškarci s portala HKV-a izjasne: kako bi prihvatili da im njihovu mladu razdjeviči jedan Johanes Svoboda, Štefan File, Bodo Hombah, Petrič i sličan ološ. Taj šavbski ološ je jednak onom feudalnom ološu.

Zagorci su većinom porijeklom iz "prava prve bračne noći", a i cvičekl je učini osvoje.
Prijavi Administratoru
#38 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 12:36
Pa da, i u Poitiers, bilo je naredjeno muslimanskim borcima da se oslobode jednog dijela plijena, kako bi se uspjesnije borili protiv Charlesa Martela, a eto oni bi radije izgunuli :-)

A vidite koliko ste u krivu s vasim humoristickim pripovjetkama: moj je djed bio austrougarski borac, i odgoj koji je ostavio u naslijedje doista je trajna vrijednost: a za cast zene bi se prije umrlo nego te neke vase gluposti... Kako onda nije moju majku poslao nekom drugom kad se udala..
Prijavi Administratoru
#39 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 12:37
-
Prijavi Administratoru
#40 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 12:37
-
Prijavi Administratoru
#41 vizit kartaGuest 2010-03-08 13:45
Did je dao vizit kartu muslimanima u Bosnu. Jusufe da li je Bosna u Europi ili Balkanu.
Prijavi Administratoru
#42 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 13:52
Jusuf je dužan odgonetnuti zagonetke, unatoč samom sebi :-)
Prijavi Administratoru
#43 Poturice gore od TurakaCetina 2010-03-08 17:27
Citat:
Polumilenijski turski zločini nad kršćanima ostavili su najbolniji trag u narodnome pamćenju. Najbolnije su patnje kršćana bile Pravo prve bračne noći (Ius primae noctis) po kojem su kršćanke svoju prvu bračnu noć morale provesti s begom, agom, pašom ili drugim turskim vlastodršcima. Mnoge su kršćanke ostajale trudne te su nakon toga rađale djecu svojih krvnika silovatelja. Neke su djevojke kazivale silovatelju za koga se trebaju udati, a ako bi ih odbio, njihov odabranik morao je pobjeći ili bi bio pogubljen. Mnogo je povijesnih predaja koje kazivači i danas o tome pripovijedaju. Iznimno je težak, bolan i gnusan bio i Danak u krvi – odvođenje kršćanskih djevojaka u hareme a mladića u janjičare. Među mnogobrojnim svjedočanstvima je i ono kojemu je svjedočio Splitski nadbiskup Bernard Zane koji je 1512. g. zapisao da je svojim očima gledao kako Turci otimaju djecu s majčinih grudi ; siluju žene pred njihovim muževima ; starce i starice, kao nepotreban plijen, ubijaju pred djecom i unučadima. O iznimno teškom položaju kršćana svjedoči i Benedikt Kuripešič koji je 1530. g. u diplomatskoj misiji, proputovao Bosnom i između ostalog zapisao: “ U spomenutom kraljevstvu Bosni našli smo tri naroda i tri vjere. Prvo su starosjedioci Bošnjaci, koji su rimo-kršćanske vjere.(… ) Drugo su Srbi, koje oni zovu Vlasima. (… ) Treći su narod pravi Turci. Ti naročito, ratnici i činovnici, s velikim tiranstvom vladaju objema prije spomenutim narodima, kršćanskim podanicima.” Mnoga svjedočanstva o Pravu prve bračne noći nalaze se i u pisanoj književnosti, a među mnogobrojnim velikanima pisane riječi iznimno mjesto pripada Petru Petroviću Njegošu i Ivanu Mažuraniću. U pjevanju « ; ; ; ; Harač» ; ; ; ; Mažuranićeva spjeva « ; ; ; ; Smrt Smail-age Čengića» ; ; ; ; o tomu svjedoče stihovi: (… ) I za noćcu obredom djevojku. / (… ) I za noćcu na obred djevojku. / (… ) A gdje za noć mlađanu djevojku, (… ) / Golem je broj kazivača koji i danas pripovijedaju o tome gnusnom pravu.
bib.irb.hr/prikazi-rad?&rad=428850
Prijavi Administratoru
#44 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariGuest 2010-03-08 17:35
Budimo iskreni.
Govori se da je Saladin sla ljecnike Richardu radi skorbuta da ga ljecu pomocu voca !?

sh.wikipedia.org/wiki/Saladin
Prijavi Administratoru
#45 G. Alapić, Barek i cviček ....Pelitzer 2010-03-08 17:42
Eto, zahvaljujući Jusufu, postade mi jasno, otkud potječe uzrečica za Zagorce da su se rodili s malom maturom. Ta, svi su Zagorci u stvari,aristrok ratski sinovi!
Prijavi Administratoru
#46 Bosna i Bosanci?Guest 2010-03-08 18:10
Vjerovati biskupu Bernardu Zani, te srpskim piscima Petru Petroviću Njegošu i Ivanu Mažuraniću?

Nije vjerodostojno, to je politički obojeno jer je biskupu bilo u interesu da ima što veće stado, a gornji pisci bili su u službi velikosrpske antiislamske ideologije.

I sada ispada da ja branim Osmanlije, to ja nigdje nisam rekao.

Dalje, u Bosni je bilo i te kako “zuluma” sa strane muslimana, to nitko ne negira, međutim, budući da na Balkanu nije bilo TURAKA (etnički Turci živjeli su najdalje do Makedonije i Kosova), bilo je po gradovima nešto trgovaca, vjerskih i civilnih službenika itd. pa su ta zlodjela činili bosanski ajani. I danas nisu ništa bolji, to su isti oni koji su 1992. i dalje klali Hrvate, a ne srbe – srba se boje.
Osmanska država je bila uspostavljena sustavom lena i svi ti zaslužni “zulumćari” – spahije, age i begovi – bili su Bosnci, a ne Turci.

Napade na venecijanske gradove na jadranskoj obali, napadi na Crnu Goru uvijek su poduzimali bosanski veziri, porijeklom Bosanci, ako hoćete islamizirani katolici.
A treba i vidjeti što su radili feudalni “zulumćari” u katoličkoj Austriji? Ne slave li u Zagrebu i danas deranje kože Gupcu, jesu li i to radili Turci. Treba sve uzimati u skladu s običajima onoga vremena, ništa nisu bile “humanije” europske katoličke, ili protestantske horde, od islamskih.

Uostalom, ne treba ići u srednji vijek, nisu li Hrvati-komunist i (oni su bili u većini), titini partizani, likvidirali na stotine tisuća Hrvata u nekoliko mjeseci iza svibnja 1945.? Nije li predsjednik prezidija te zločinačke države (Narodne Republike Hrvatske, kažu komunjari da 1991. nije Franjo stvorio držćavu, ona je već postojala iz Topuskog) bio “hrvatski pjesnik” Vladimir Nazor? Sjeća li se itko “zulumćara” iubojica Blaževića, Bakarića, Krajačića, Šuvara, Bilića, Račana itd...
Prijavi Administratoru
#47 Na grabu ne rastu jabukeCetina 2010-03-08 18:28
Ni nove poturice nisu bolje od starih. Naravno, to vrijedi i za posrbice i njima slične.
Neke su im značajke zajedničke: mržnja prema svemu što je hrvatsko, savez s hrvatskim neprijateljima, laž, prijetvornost, zloraba humanosti, zamjena teza, glumljenje nevinašca i sl.
Prijavi Administratoru
#48 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 18:46
Jusuf se dohvatio "Bosanaca" a zar nije u Bosni vladao i sultan Sulejman I poznat kao "Magnificient", koji je rodjen u Trabzonu (obala Crnog mora), i cak govorio srpski. Tek nakon njegova sina Selima II, dosao je (kao dijete otet i odgojen za vezira) veliki vezir Mehmed Pasa Sokolovic (vjerojatno Srbin?) i sl. veziri....
Prijavi Administratoru
#49 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 18:48
Sve da su to i bili "Bosanci" bili su odgojeni od Otomanskih Turaka i provodili njihove obicaje....
Prijavi Administratoru
#50 Prije, sada i uvijekGuest 2010-03-08 19:08
Mozda i nije nevjerojatno je kako se brani i ne odstupa od svog mišljenja :)Pročitao sam na više različitih mjesta da je Otomansko carstvo (dok je postojalo) bilo kulturno 500 godina ispred ostatka Europe. Pri tome ne negiram da je postojalo zlodjela. Po prirodi čovjek uvijek ide prema osnovnim potrebama: opstanak, seks, moć, osveta... Kako se čovjek duhovno razvija tako stiće sposobnost bezuvjetne ljubavi, prosvjetljenja. .. ali isto tako moze krenuti i u drugom smjeru. Smjer u kojem tražiš sebe na uštrb drugih. Uglavnom, svaki pojedinac ima odabir kako će reagirati na stvari na koje mozda ne moze utjecati, a kako na one na koje moze. Glupo je svrstavati se neku stranu, čiji je tata jači :) U današnje vrijeme sve manje ljudi teži svojoj duhovnoj strani, a sve više svojim najnižim potrebama. To je ono što treba promjeniti. Ma boli me k.... ko je kakav, bitno je kakav sam ja. Muslimani, Židovi, Kršćani, Hinduisti, Budisti.. sve te grupe bi u biti trebale težiti višim ciljevima na duhovnoj razini.. ne sukobljavati se već tražiti najbolji način kako to podjeliti sa ostatkom svijeta. Znanstveni i duhovni smjer treba objediniti, a ne konstantno razdvajati... Ne treba težiti podjelama, već sjedinjavanju.. . i bla bla shvatili ste.. Ma moze se vjecno rspravljati tko je nesto napisao, mozda ucinio... sve su to priče koje treba uzeti sa zadrškom. Bitno je shvatiti pouku
Prijavi Administratoru
#51 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 19:21
"Bitno je shvatiti pouku" - valjda ste shvatili? Kada nesto "objedinjavamo" u cilju opceg napretka, treba razlikovati znanost i duh od bla-bla :-)
Prijavi Administratoru
#52 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariGuest 2010-03-08 19:53
Šuška se da će odnekud doći templari i osloboditi nas ove bijede.
Prijavi Administratoru
#53 Prije, sada i uvijekGuest 2010-03-08 20:06
Čini se da sam otišao previše u lijevo :) Utopija nikad neće zaživjeti, jer ne postoji idealan slučaj iz svačije perspektive... Znanost i duh se naravno razlikuju u granicama u kojima na njih sada gledamo... ali sada se došlo do granice znanosti (kvantna fizika), kada se neke stvari više ne mogu objasniti na znanstveni način... Odnosno, objašnjenja koja postoje ne vode objašnjenju.. zašto čemu, kako.. Znanost želi jedinstvenu formulu za makro i mikro svijet, al mozda nije sve tako logicno kad se nesto pogleda dublje
Prijavi Administratoru
#54 ODG: Iz crkvene povijesti - TemplariVoC 2010-03-08 21:21
Nema promblema, a sto je to "ulijevo". Kad necete o templarima, fino, onda cemo o "desnici" u Hrvata, dobro stavite naocale :roll:
verusblog.voiceofcroatia.net/?p=384
Prijavi Administratoru
#55 templariGuest 2010-09-10 12:56
Nekoliko sitnica!
Mješaju se Templari vitezovi i križari,pripadn ici vojske.
U HRVATSKOJ JE OBNOVLJEN RED više informacija 099 4007539.
Prijavi Administratoru
#56 što je prije kokoš ili jajeGuest 2010-09-10 13:42
razlog i svrha nastanka templara je novac
koji je ujedno i razlog njihovog naprasnog nestanka.

njihova jedina ostavština je stvaranje bankarskog sustava poslovanja ( današnje kartično poslovanje) a sve ostalo je neponovilo se!
Prijavi Administratoru
#57 preceptorGuest 2010-09-12 22:07
Ustrajni u neznanju.
ostavština je puno veća,briga o bolesnima,organ izacija hospicija,gradi teljstvo do danas nepoznanica,pis anje kronika,mnoge druge
znanosti i znanja s istoka i ponovo
ne mješajte TEMPLARE i križare.
Prijavi Administratoru

Budući da je trenutačno dopušteno komentiranje samo registriranim korisnicima, molimo sve one koji žele komentirati da se, ako već nisu, najprije registriraju na Portalu kako bi dobili svoje korisničko ime zaštićeno lozinkom. Tri jednostavna koraka za registraciju objašnjena su ovdje, a u slučaju poteškoća dovoljno je javiti se Administratoru.

Prijava/odjava s Portala Hrvatskoga kulturnog vijeća

Zadnji komentari

Tko je na vezi?

  • 15 gostiju

Uvjeti korištenja

Portal HKV-a

Izvorni prilozi objavljeni na ovom portalu mogu se slobodno preuzeti uz navođenje imena autora, odnosno izvora.

Licenca GNU

Naša udruga

Hrvatsko kulturno vijeće

HKV djeluje od 2006. i nezavisna je udruga građana s više od 1300 članova, mahom hrvatskih intelektualaca.

Kontakti

Stranice članova

Učlani se i predstavi

Članovi naše udruge ugledni su intelektualci, umjetnici, književnici, političari, novinari, poslovni ljudi i studenti. Predstavite se i vi!

Članovi

Izbor publikacija

Izaberi, pročitaj, preporuči

U pripremi imamo cijeli niz zanimljivih publikacija koje će se moći naručiti preko Portala. Rado ćemo poslušati i vaše preporuke.

Trenutna ponuda

Prijava na Portal